SATU LAGI PETANDA PENUBUHAN PN TIDAK AKAN JADI KENYATAAN

Di bawah ini adalah kenyataan Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi di laman Facebooknya berhubung lantikan Ahli-Ahli Parlimen kerajaan menerajui GLC dan agensi-agensi kerajaan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

UMNO mengucapkan tahniah kepada wakil-wakil rakyat dari kalangan UMNO, MCA, MIC dan PAS yang dilantik menjadi Pengerusi atau ahli-ahli Lembaga Pengarah GLC, GLIC, suruhanjaya serta agensi dan institusi-institusi milik atau berkaitan kerajaan.

Pelantikan tersebut adalah suatu amanah dan tanggungjawab bagi memastikan semua syarikat, agensi dan institusi berfungsi melaksanakan semua agenda serta aspirasi kerajaan dalam memajukan negara dan ekonomi rakyat terbanyak.

Ini dapat memastikan keterlibatan langsung pemimpin parti-parti gabungan Muafakat Nasional dalam Kerajaan Persekutuan untuk memantau perlaksanaan dasar dan perjalanan operasi syarikat-syarikat, agensi serta institusi kerajaan supaya dapat terus memastikan kebajikan rakyat dipelihara.

Sememangnya tradisi Kerajaan BN sebelum ni yang memacu ekonomi negara serta membangunkan sosioekonomi rakyat melalui keterlibatan GLCs dan GLICs dalam banyak projek-projek serta perniagaan strategik terutamanya pembangunan infrastruktur.

Saya minta semua Pengerusi serta ahli-ahli lembaga pengarah wakil Muafakat Nasional supaya berkhidmat dengan amanah dan berdedikasi.

Sememangnya komposisi lembaga pengarah syarikat kerajaan terdapat wakil-wakil lantikan politik bagi tujuan perlaksanaan dasar dan aspirasi parti pemerintah, tetapi saya yakin bahawa anggota pengurusan kanan iaitu ketua-ketua eksekutif dan pengarah urusan tetap dilantik dari kalangan profesional berasaskan merit, kelayakan, pengalaman serta kesesuaian bidang tugas mereka.

Insya-Allah ahli-ahli lembaga pengarah (bukan eksekutif) dapat memberi dokongan serta menyumbang idea-idea yang baik kepada pasukan pengurusan profesional dalam menambah baik operasi syarikat-syarikat kerajaan.

Selamat maju jaya.

Ahmad Zahid Hamidi

Presiden UMNO

27 Mei 2020.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tetapi, apa yang pelik dalam kenyataan itu, kenapa Zahid Hamidi hanya menekankan tentang Muafakat Nasional atau MN saja dan tidak Perikatan Nasional (PN)?

Bukankah UMNO antara enam parti yang baru-baru ini menandatangani Memorandum Persefahaman atau MOU menyokong penubuhan PN?

Lalu, kenapa nama PN diabaikan, sebalilnya hanya nama MN yang diagung-agungkan oleh Zahid Hamidi?

Apakah ini satu lagi petanda bahawa Bersatu dan Muhyiddin Yassin akan diketepikan oleh UMNO dan MN, seterusnya penubuhan PN juga tidak akan menjadi kenyataan? (Shahbudindotcom 27/05/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 27 May 2020 — 10:32 pm

174
Leave a Reply

avatar
15 Comment authors
Tanpa NamaMAHATHIRVSANWARWak KontolAnonymousAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

1.5 BILLIONS SAMAN NAK KENA BAYAR JADI BUKA BALIK KONSESI BALAK…… Tak ‘pulun’, Elak ‘rakyat cemuih’. Politik MB Kedah. tumpang sekole…?: Kalu apa2 tak berlaku pada May 2020… PH tumbang di Kedah kerana pergelutan dalaman……. Perubahan tampuk pemerintahan negeri Kedah bukan berlaku kerana kegelojohan atau kerakusan PAS atau rakan-rakan parti politik yang membentuk Perikatan Nasional, tetapi berpunca oleh pergelutan dalam Pakatan Harapan. Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor mengakui bahawa perubahan di Kedah berlaku lewat berbanding Johor, Melaka dan Perak setelah terdahulu perkara sama ke atas Kerajaan Persekutuan, di mana diibaratkan beliau seperti buah durian. “Durian tak luruh lagi,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia zunnun the lanun atau – bila sampai masa nya dia jadi -sDiW3zunnun pukimak

Mari kita bincang ancient civilization di China or not so ancient one in Malaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Don’t worry, you will win on China because you are Chinese. But I sure will quote History Text Books on you.

On Malaysia, you cannot hope to win lorr, my ancestors have been here since time immemorial and I sure know more than you do.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lebai mabuk membalak naik Mercedes. Macai mabuk pekena teh tarik lebai.

Selumbar
Guest
Selumbar

Sebenarnya perancangan “langkah sheraton” itu adalah idea dari orang mabuk….mabuk kuasa. Tiada perancangan yang jelas dan teratur. Dalam gelak ketawa diantara mereka, masing-masing sudah menyediakan agenda peribadi. Nak pegang jawatan itu, nak kuasai syarikat ini, nak bebas dari pendakwaan di mahkamah. Nak kuasai PPBM agar mereka diangkat jadi perdana menteri, timbalan perdana menteri, menteri kanan. Rampasan kuasa yang dilakukan oleh PPBM guna kudrat Muhyiddin tersasar dari citarasa untuk jadi hero Melayu Islam. Kesenangan yang mereka kejar tapi penyakit yang mereka dapat….covid19. Menyebabkan imej bertukar jadi Melayu Islam tak beriman. Haprak dan haramjadah. Pada awal nya mereka berbangga dapat menyingkirkan DAP… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Muhyiddin dicucuk Azmin untuk pengkhianatan Melayu abad ke 21. MN dan PN boneka haram semata.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Petikan dari Sinar Harian https://www.sinarharian.com.my/article/85267/BERITA/Politik/Dari-mana-datangnya-angka-129-Mohamed-Azmin

Dalam masa sama, Mohamed Azmin turut meminta mana-mana pihak tidak menyalahkan PN secara berterusan sedangkan ia berpunca daripada tindakan Dr Mahathir yang meletakkan jawatan Perdana Menteri sebelum ini.

“Cukup cukuplah, jangan salahkan Perikatan Nasional kerana apa yang berlaku kerana ada seorang Perdana Menteri meletakkan jawatan. Nak salah siapa kalau itu kehendaknya. Bila berlaku kekosongan perlu diisi, itu sahaja,” katanya.

Kenyataan di atas sangat pelik. Apa cerita perjumpaan di rumah Azmin, diikuti kemudian dengan “langkah sheraton” dan lain-lain perjumpaan sulit sebelum Tun Mahathir meletak jawatan. Bukan semua orang Melayu mudah lupa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kes mati dilanggar pemandu mabuk meningkat bawah PN haram.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kes menjolok bont.t kau pun meningkat.

Kau tak kasi bukti, aku pun tak payah.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

YA BETUL…..SIAPA YANG BERSEKONGKOL DENGAN KLEPTOKRAT KAPITALIS PENGGANAS KOMUNIS GANGSTER SOSIALIST PEMBERONTAK SYIAH…..MEREKA TELAH LAKUKAN KEZALIMAN DAN KEKEJAMAN…… Pakatan Harapan Akan Berkubur Sebelum PRU 15……… Sejak Pakatan Harapan tumbang pada Februari lepas, gabungan beberapa parti politik yang kini menjadi pembangkang itu dilihat semakin carca marba. Bibit perpecahan yang sangat ketara mula kelihatan dalam blok pembangkang, terutama selepas Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak hadir sidang media yang diadakan Dr Mahathir ketika pemimpin Pakatan Harapan yang lain hadir. Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata : “Alasan Anwar tidak hadir sidang media itu adalah kerana ianya bukan dianjurkan PH secara rasmi adalah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Azmin ibu segala pengkhianat kelam kabut. PN haram gagal tebuk atap Selangor dan Sabah. Semalam kenyataan media Menteri Terkanan jadi bahan jenaka Rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang paling jenaka ia lah kamu.

Menuduh liar, bukti pun tak kasi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin Melayu Islam dalam MN haram kena tunduk desakan 2 MP MCA. Iktiraf UEC atau MCA tarik sokongan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bullshit.

Bukti, fakta apa pun takda.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sijil UEC pun boleh dapat tawaran KPM bawah PN haram. Ini kerja tebuk atap oleh MCA?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tebuk lubang bont.t kamu pun boleh.

Tapi bau busuk.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudah jadi Kerajaan tapi salah DAP. Inilah Kerajaan tebuk atap jual Melayu dan Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jual bont.t kamu lagi bagus. Tapi takda orang nak beli sebab busuk berak tak basuh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua salah DAP. PN haram iktiraf UEC salahkan DAP.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sakit hati yer, semua salah DAP. Memang lah iktiraf UEC salah DAP. Parti pengkhianat negara.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KORANG YANG UNDI PH SAMPAI UEC DILULUSKAN…… SALAHKAN DIRI SENDIRI…..NAK TUNGGU MAMPUS DULU KE BARU NAK TAUBAT……. NON-MUSLIM: LETAK ARAK SAMA DENGAN AKTA NAJIS DADAH……. Surendher Suren: Kalau bagi hukuman seumur hidup pun, masalah kes pemandu mabuk tidak akan selesai sebab kilang arak masih operasi dan pihak kerajaan masih memberi lesen pada peniaga arak. Kita bukan nak akta jpj dikaji dalam isu kes mabuk. Kita nak kerajaan wujudkan akta sama seperti akta dadah untuk jualan arak dan haramkan arak di negara kita. Jika sesiapa didapati jual arak secara Curi-curi hukuman sama seperti hukuman penjual dadah diberi kepada peniaga arak iaitu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Menteri MEWA jaga air. Arak dan tuak pun air. Bila Menteri MEWA nak haramkan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila kamu minum air kencing, tidak lagi arak, boleh lah haramkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm pertarungan pusingan ke 3 ini, penganalisa menjangkakan pendekar kote bengkok mempunyai kelebihan kerana pendekar kote bengkok akan menggunakan senjata sulitnya iaitu KY Jelly.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

KY Jelly dia khaskan untuk masuk lub.ng belak.ng ko.

Ko lebih suka sebab bengkok, more exhilarating gamak nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

UEC DIPERJUANG DAPIG DAN DILULUSKAN TOMMY TOM CAT ……..BANGSA YAKJUJ MAKJUJ…… Isteri 36, Pun Boleh Di’lari-lari’kan Oleh Pelakon Lelaki 23 Tahun… DAP?…….INILAH SEBAB HUDUD WAJIB DILAKSANAKAN…..UNDI GS DULU BARU CITER… .. Pelakon Lelaki Didakwa Larikan Isteri Orang. Bila Polis Periksa … PELAKON lelaki berusia 23 tahun ditahan polis malam tadi selepas didakwa menjalinkan hubungan dan melarikan isteri orang. Suspek ditahan jam 9 malam ketika hadir memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang. HALAMAN HIBURAN Pelakon lelaki didakwa melarikan isteri orang. PELAKON lelaki berusia 23 tahun ditahan polis malam tadi selepas didakwa menjalinkan hubungan dan melarikan isteri orang. Suspek… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg menghairankan pemimpin2 dunia, pertarungan antara Pendekar kote bengkok lwn Pendekar Telor laboh terlucut kain ini berlaku kerana berebut2 nak jd ketua pembangkang.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Salah. Yang menghairankan ia lah puak ungrateful ingrates dah dapat kerakyatan negara ini tak mahu hormatkan Perlembagaan negara yang Perkara 152 nya kata bahasa negara ini ia lah BM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu Islam kecewa UMNO-Pas sudah iktiraf pemegang sijil UEC akhirnya. Melayu khadam MCA dan Dong Zhong sebenarnya ialah pemimpin PN haram.

Anonymous
Guest
Anonymous

UEC melanggar Perkara 152 Perlembagaan yang mengata bahasa negara ini ia lah BM, bahasa2 ibunda boleh digunakan hanya selain dari untuk urusan resmi.

Puak yang mengiktirafan nya akan di guling di PRU akan datang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pertarungan antara Pendekar kote bengkok lwn Pendekar Telor laboh terlucut kain telah berlangsung 2 pusingan. Kedua2 pusingan tersebut telah dimenangi oleh Pendekar Telor laboh terlucut kain.
Kita masih menunggu berlangsungnya pertarungan pusing ke 3 yg dijangka akan dimulakan bila-bila masa shj.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan tunggu itu. Tunggu masa kote bengkok ke lurus ke, telur labuh ke, ketat ke, masuk lubang bont.t kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Peringkat Parlimen mereka berebut ghanimah. Peringkat Negeri berebut jawatan Exco, MB dan konsesi balak. Peringkat parti mereka lawan sesama sendiri sambil maki DAP.

Anonymous
Guest
Anonymous

Istilah Melayu ada – ghanimah makna harta.

Tapi amat kuat di sodok puak yang guna istilah ghanimah, mahu guna istialah asing juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

PN dan MN tidak wujud dalam Kerajaan.. Sah haram. Yang ada hanya MP Pengkhianat berkumpul merebut ghanimah.

Anonymous
Guest
Anonymous

PN dan MN sama-sama pakatan haram. Jual agama dan bangsa sendiri. Bila menang rebut ghanimah. Rakyat dapat tulang?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan rakyat yang dapat tulang. Hanya rakyat mcm kamu, yang mulut celupar, banyak makan di tepi tempat sembelih binatang, daging habis di angkat jual, tulang campak kpd kamu. Kung kung.

Anonymous
Guest
Anonymous

Petanda PN sudah goyang ialah macai akan kembali mencarut, maki hamun perkauman rasis dan jual agama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu sekor dari nya, sekarang pun dah mula komen rasis, menuduh jual agama.

Bila jumpa ular dan biawak, kejar kamu dulu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Macai pangkat paling kokak dalam PN pun sekarang sudah berani tolak PN haram. PM paling lemah dalam bahaya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Syiok sendiri ajer ler kamu, percayakan yang mengarut.

Carry on, Badul, it doesn’t cost others anything.

jigit
Member
jigit

En Budin…

Nak tanya atau sekadar membuat andaian. Andainya ditakdirkan Pak Muhyiddin pergi menyahut seruan Ilahi kerana cancernya kembali membarah (minta dijauhkan Allah)….apa akan jadi dengan jawatan Perdana Menteri?

Siapa yang akan bertarung dengan siapa?
Pendekar mana yang akan bingkas cabar mencabar?
Agak-agak siapa la yang akan menang……

I tanya you sebab you kan pandai berspekulasi.

BSP
Guest
BSP

Tak ada siapa pun nak tubuhkan PN.. PN hanyalah kerjasama politik hingga PRU 15 sahaja.. Yg ada hanyalah Muafakat Nasional.. Tak perlu PN….sebab nanti PBBM akan dibubar oleh TSMY jugak… So yg tinggal ialah BN (Umno/MCA/MIC/parti sekutu) dan PAS (serta parti sekutu) dan gabungan sabah & sarawak Faham tak Budin???? PH akan berkubur sebelum PRU 15 percayalah!!! Tun M makin nyanyok dan mungkin boleh hilang kelayakan sbg MP Anwar memang dh ditolak rakyat dan ahli sendiri ..PKR akan pecah DAP pun ada masalah dalaman…Org cina dh marah pada DAP sebab bodoh berpolitik akibatnya org cina yg rugi….nanti akan ada undi… Read more »

Wak Kontol
Guest
Wak Kontol

Jadi BSP,siapa yang kau rasa patut naik jadi PM. Kau jangan sebut Hj Hadi pulak…. aku tengah makan biskut kering ni…. tersedak kang mampos…

Walau sume orang kau dah cop tak layak, aku minta sangat2 jangan sesekali kau calunkan Hj Hadi sebagai PM. Bukannya aku tak sukakan ulama sebagai pemimpin. Tapi “hendaklah diangkat sesaorang itu pada tempatnya…” Hj Hadi boleh jadi imam, punaisihat agama, bagi tazkirah…. clear. Hang
bagi jadi PM …. lingkop satu Malaysia. Dulu jadi MB Terengganu, satu penggal saja ghuyub….
Ok… janji yeop….👍

Penyokong setia pas
Guest
Penyokong setia pas

Kolej Universiti Tunku Abdul Rahman (TAR UC) mengucapkan terima kasih kepada kerajaan kerana mengembalikan peruntukan RM58 juta kepada institut pendidikan tinggi itu. Presidennya Lee Sze Wei berkata dana itu akan membolehkan mereka terus menyediakan pendidikan berkualiti dengan harga mampu kepada pelajar. “Ini sesungguhnya berita yang amat baik bagi kita kerana ia membolehkan TAR UC terus menjalankan misi untuk menyediakan pendidikan berkualiti untuk semua rakyat Malaysia,” katanya. Semalam, Presiden MCA Wee Ka Siong mengucapkan terima kasih kepada Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz kerana kementerian itu setuju memperuntukkan dana itu. Wee juga mendakwa menteri kewangan era PH Lim Guan Eng… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INILAH SEBAB ISLAM HARAMKAN ARAK….. PRU15 KITA PAKAT2 UNDI GS KITA LAKSANAKAN HUDUD…… Hukuman yang wajar bagi kesalahan pemandu mabuk…….. Saya sangat sedih dengan berita mengenai kemalangan khususnya melibatkan pemandu mabuk, malah sepanjang bulan Mei ini saja, beberapa kemalangan berturut-turut dilaporkan adalah berkaitan pemandu mabuk. Terbaru, http://www.astroawani.com/…/lelaki-maut-dilanggar-pemandu-m… Saya menggunakan kesempatan sempena cuti Hari Raya Aidilfitri dan dalam tempoh PKPB ini untuk berada di Pejabat Menteri Pengangkutan bagi meneliti semua cadangan berkaitan pindaan ke atas Akta Pengangkutan Jalan 1987 khususnya berkaitan kesalahan memandu di bawah pengaruh alkohol / dadah / memandu secara berbahaya sehingga menyebabkan kecederaan atau meragut nyawa pengguna jalan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tolong kasi tahu siapa yang tukang potong tangan pencuri.

Doktor ker? Kalau orang PAS yang tukang potong, ada doktor ker di situ.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bulan puasa tapi kaki judi ayam dan kaki mabuk makin ramai keluar gua. Kerajaan PN haram gagal jaga Rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

You are in the wrong company, Dol, bercampur dengan orang mcm tuh, kalau tak mana kau tahu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah akibat Menteri PN haram benar kilang arak buka seminggu semasa PKP baru ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap pihak urusetia pertandingan dpt memastikan kedua2 pendekar ini memakai seluar dalam yg sesuai iaitu yg diluluskan oleh WBF/WBA/WBC/IBF bg mengelakkan kemaluan masing2 dilihat kerana pertandingan ini disiarkan secara langsung oleh stesen TV berbayar seluruh dunia.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau kemaluan dia orang keluar pun, hanya kamu saja yang nampak, sebab kamu anticipate it, look for it.

Minat tengok kote, yer? Pahal?

Anonymous
Guest
Anonymous

Pertarungan antara Pendekar kote bengkok lwn Pendekar Telor laboh terlucut kain telah berlangsung 2 pusingan. Kedua2 pusingan tersebut telah dimenangi oleh Pendekar Telor laboh terlucut kain.
Kita masih menunggu berlangsungnya pertarungan pusing ke 3 yg dijangka akan dimulakan bila-bila masa shj.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau suka tengok kote, yer?

Tak payah tunggu pertarungan ler, Mamat.

Aku pun boleh tunjukkan aku punya kpd kamu.

Anytime, “it’s in the national interest to show you.”

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KENA SETUJU YANG INI DULU BARU RUU 355……. Pemandu mabuk: Pas cadang tubuh Jawatankuasa Khas Kabinet……. SHAH ALAM – Pas mencadangkan kepada kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya segera menggantung semua pengeluaran, perniagaan dan penjualan arak sehingga semua langkah baharu diambil bagi menghalang pemandu memandu dalam keadaan mabuk. Ketua Penerangan Pas, Kamaruzaman Mohamad berkata, dalam tempoh penggantungan tersebut, kerajaan Perikatan Nasional perlu menubuh Jawatankuasa Khas Kabinet melibatkan beberapa kementerian dalam menangani kes berkenaan. Menurutnya, Pas meminta Jabatan Kastam dan pihak berkuasa tempatan (PBT) menggantung semua lesen penjualan arak dan minuman beralkohol secara terbuka di rangkaian kedai serbaneka 24 jam.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm bolasepak perseteruan antara 2 pasukan biasa terjadi dan biasanya kekal sbg epic.

Di England – Man Utd vs Liverpool
Di Spanyol – R. Madrid vs Barcelona
Di Italy – Juventus vs AC Milan

Di peringkat negara, USA vs Soviet.

Dlm politik tempatan, Kump. Pendekar kote bengkok vs Kump. Pendekar Telor Laboh terlucut kain.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Suka sangat dengan kote bengkok dan Telor Laboh, kamu yer, Mat?

Tapi jaga lah belakang kamu, kau lepa saja, masuklah dia – macam Speedy Gonzalez.

Anonymous
Guest
Anonymous

Speedy Gonzalez (SG) tuh cerita nya gini –

Si jambu takut sangat dengan dia hingga tidur pun di letak nya tangan nya tutup lub.ng belak.ng nya.

Tapi celaka nyamuk gigit muka dia, tak tahan, dia pun tampar nyamuk itu, dan cepat2 tutup semula lub.ng belak.ng dia.

Tapi dia rasa mcm bont.t orang atas bont.t dia. Rupa2 nya dengan sepantas itu SG dah dapat masuk.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau Mamat masa tengok bola di TV pun Speedy Gonzales boleh masuk brkali kali.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH TAK YAH CAKAP BESAR……90 KEEUSI JER CONFIRMED…… PH pertingkat ‘perang psikologi’, dakwa cukup sokongan untuk menghadap Agong……… Parti paling kecil dalam Pakatan Harapan (PH) melancarkan “perang psikologi” sewaktu bekas gabungan kerajaan itu mempertingkat kempennya untuk kembali berkuasa, kata sumber yang maklum mengenai perbincangan untuk menumbangkan kerajaan 3 bulan Perikatan Nasional (PN). Beberapa hantaran di media sosial oleh individu yang rapat dengan Amanah turut do mendakwa PH, gabungan 3 parti yang ditendang keluar dari Putrajaya selepas PPBM keluar pada Februari mendakwa ia kini mempunyai sokongan majoriti 222 ahli Parlimen di pihaknya. Malah satu hantaran mendakwa bahawa PH kini menunggu untuk… Read more »

Wak Kontol Besar
Guest
Wak Kontol Besar

Pertarungan di antara pendekar kontol bengkok dan pendekar telor labuh pasti akan kembali semula. Sementara itu pertarungan di antara malikul sembab dengan kepala perompak dan lebai penipu semakin rancak dan akan berterusan sehinggalah semua GLC yang mereka pegang berjaya dipunahranahkan….

kah kah kahhh…..oppsss takleh gelak nanti nampak notty… kata beruk sekor tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu kontol besar ke buah besar, Wak Monyet?

Kalau buah besar tuh, itu kena sakit angin, kata orang.

Kesian lah kamu, semua nya angin, hingga bola pun penuh angin.

Otak pun tak banyak grey matter sebab ruang tu penuh angin juga.

Wak Kontol Besar
Guest
Wak Kontol Besar

Komen la ikut tajuk Beruk Matyeh oiii…. Tajuknya pasal pertarungan antara pendekar bengkok, pendekar labuh, malikul sembab, kepala pencuri dan lebai penipu. Yang kau melalut pasal size kontol saiz telor ni kenapa Beruk Matyeh oiii…. kenapa bengap sangat mamat ni…. tak matang ka atau masih budak mentah…

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU, kata Najib Klepto wal Jibo.

Tajuk kau sebut takda pun dalam blog pos Budin.

Bodoh ker?

Komen juga boleh di buat menjawab komen bodoh kamu.

Bangang ker?

Anonymous
Guest
Anonymous

Permusuhan yg tak berkesudahan antara pendekar kote bengkok dgn pendekar telor labuh terlucut kain dijangka akan berterusan sekurang2nya sehingga PRU15 nanti.

*istilah kote digunakan bg menggantikan p***r sbg tanda hormat kpd org tua.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Istilah yang paling sesuai untuk kamu ia lah bu.oh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Komen kamu nampak naughty bila ada Kihkihkih di hujung nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila berKihkihkih dengan niat jahat, terima lah padah nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak berKihkihkih pun memang si Mamat itu wajar di balun.

Isi kandungan komen nya memang kotor.

Sekarang terima lah kotor yang dibaling ke muka nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANA BOLEH UNDUR BELAKANG……BUBAR PARLIAMEN JUGAK JAWAB NYA……. Marah Geng PH bila ada cadangan Arak Nak Diharamkan…….. Peguam Siti Zabedah Kasim menyelar cadangan Pas untuk mengantung penjualan arak ekoran peningkatan kes yang melibatkan pemandu mabuk. Dia yang lebih dikenali dengan panggilan Siti Kassim berkata peningkatan kes tersebut disebabkan sikap tidak bertanggungjawab mereka yang mengambil minuman berakohol itu. “Alkohol itu bukan masalah. Tapi peminum yang tidak bertanggungjawab itulah punca masalah sebenar. Begitu juga dengan isu yang melibatkan sekolah tahfiz. Masalahnya adalah disebabkan oleh pihak pengurusan sekolah. “Kamu (Pas) mahu mengharamkan alkohol hanya kerana menepati kehendak anda, kalau begitu haramkan juga sekolah… Read more »

ken
Guest
ken

Hayat Bersatu kem TSMY dan Kem AA akan tamat apabila diadakan PU15. PU15 boleh berlaku bila-bila masa sahaja. Mereka akan hilang semua kerusi yang ditandingi.

Muafakat Nasional menjadi harapan ZH dan Team Naik Turun mahkamah sekarang. Rakyat harus tolak Muafakat sebegini.

Rakyat kena bijak memilih. Sebaik-baiknya PH kembali memerintah sekarang. Imej PN sekarang sudah tercalar kerana macam-macam isu: Anggota kabinetyang kembong, orang politik menerajui GLC, ekonomi yang merudum, langkah mengatasi masalah Covid-19 yang bercelaru, orang politik yang kurang cerdik… dan banyak lagi perkara yang kurang memuaskan.

BSP
Guest
BSP

Hello Ken…what rubbish???
Next state yg akan tumbang ialah Negeri Sembilan
Next Sabah….Shaifie dah takut sebab kes mahkahmah dia dulu yg ditutup oleh PH akan dibuka semula..
Next selangor….
Akan lebih ramai MP PH akan keluar parti sebab kapal PH sedang tenggelam….
Lagipun MP PH nak jadi MP hingga tahun 2023…bukan setakat hingga tahun 2020 ajer….so nak elak parlimen dibubar dan risiko tak dapat jadi MP lagi, maka ramai MP ni akan sokong PN….hehehehehe

anonymous
Guest
anonymous

Gabungan haram UMNO, Pas, Bersatu, MCA, MIC dan GPS. Banyak masalah belum selesai dah nak tumbang?
======================================
Tak apalah kerajaan haram pun, janji bukan kerajaan haramjadah yg memerintah, yg di dalamnya ada kapir harbi dan barua2 kapir harbi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang tak suka keadaan berbagai bangsa di negara ini (nak maki hamun British colonial pun tak guna lagi), sila lah hijrah ke negara2 yang homogeneous spt di Timur Tengah atau Australia dan Kanada.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERAJAAN SEBELAH KAKI TOK MUDIN TAK TAHU BUAT KERJA…BURU PEMABUK BUKAN SAMAN PENUNGGANG MOTORCYCLE MISKIN……. Pinda segera hukuman berat untuk pemandu mabuk……. Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) menggesa kerajaan agar segera meminda undang-undang supaya hukuman lebih berat dikenakan terhadap pemandu mabuk. Presiden ABIM, Muhammad Faisal Abdul Aziz berkata, jumlah kes kemalangan yang didakwa berpunca daripada kesalahan memandu di bawah pengaruh alkohol semakin meruncing termasuk sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan. Menurutnya, ABIM memandang serius perkara tersebut yang menggugat kesejahteraan pengguna jalan raya lain. “Menerusi laporan berita semasa, seolah-olah kes-kes sebegini semakin meruncing dan memerlukan satu tindakan penyelesaian yang tuntas dari… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Politikus, when appointed to high positions, always try to put their people in the organizations concerned. A way of showing gratitude to their supporters and a means of getting new supporters there. This goes on and on to the detriment of those genuinely qualified and experienced to fill those appointments. This breeds discontent, utter disappoitment and demoralization. In China, Russia etc, it led to revolution and the communists came in. Thank God the conditions of “the end justifies the means” that Machiavelli spoke about in the 16th century no longer prevails. But we must be alert to and whack, wham… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI LEBAI MANA TAHU MEDIA SOSIAL……PENDOKONG KURANG..YANG RAMAI PENYOKONG…… BOLEH TUMPANG UMNO SEKAKI……. Teguran buat pemimpin PAS yang mengurus media dan PGS…….. Omak mula menjadi pengamal media baru sama ada dimedia sosial atau blog sejak akhir tahun 2008. Bermula sebagai penggiat maya dan blogger PKR dalam Pakatan Rakyat yang turut dianggotai PAS dan D4P. Sejak tercetusnya Langkah Kajang Omak berposisi sebagai blogger/penggiat maya bebas yang mesra PAS anti PKR/D4P. Kemudian sejak bulan Mei 2017 Omak menjadi penggiat dan pengamal media baru/sosial ahli PAS yang sah sehinggalah kini. Dari 3 situasi dan posisi itu perlu Omak akui ianya cukup berbeza dari… Read more »

Wau bulen
Guest
Wau bulen

There are 4 key characters in political currency. The traitor, the deserter, the thief and the religious peddler.And these characters are essentially unislamic. The traitor and his men backstabbed their boss, the deserters abandoned their party, the thieves plundered th country and the peddlers sold their fake wares. One thing in common, they “imposed” others to respect them as malays and muslims knowing very respect must be earned. And their negativities negated all and nothing to be proud of. The one who suffer most are the malays and muslims themselves. And this would give them the much needed environment when… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Gabungan haram UMNO, Pas, Bersatu, MCA, MIC dan GPS. Banyak masalah belum selesai dah nak tumbang?

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker? Awat tuduh liar saja, tarak kasi bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai.

PANJI 313
Guest
PANJI 313

Assalamualaikum semua dan Selamat Hari Raya,

Rasanya,teori saudara ku John Doe semakin hampir menjadi kenyataan.Semoga aku antara insan yang terpilih sebagai pahlawan pembawa panji hitam kebenaran yang tersebut.Situasi wabak covid antara bencana dan akan diikuti lagi dengan mala petaka lain seperti kemarau selama tiga tahun.

ayuh sahabat semua,kita menyediakan diri bagi menghadapi masa-masa getir tersebut!

anon
Guest
anon

AKU JOIN BOLEH

kikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

kemarau selama tiga tahun? Yer ker? Ada kajian pakar2 kaji cuaca ker?

Kalau ada, tolong kasi link kpd nya. Kalau takda, tak baik menakut nakutkan orang, Mat.

Anonymous
Guest
Anonymous

PN haram goyang, kempen jual Melayu dan jual Islam lagi? Pengkhianat nasib mereka tak selamat lagi PRU15?

anon
Guest
anon

SABAR ANON,SEBAGAI SORANG ISLAM,TUHAN AKAN MENGHUKUM
KEBURUKAN ITU DI DUNIA LAGI.

SAMA-SAMA KITA TUNGGU,MALAH ADA SATU PUAK ITU,TELAH
DIUJI OLEH TUHAN,DAN MENAMPAKKAN JIWA KEMUNAFIQKAN MEREKA.

MEREKA SEDANG BERGEMBIRA SEKARANG..BIARKAN!

ITULAH HAKIKATNYA MENJADI SEORANG ISLAM!TAK TERLEPAS
BAHAGIAN HUKUMNYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

jual Melayu dan jual Islam lagi?

Betul ker, Dol. Selalu sangat menuduh secara liar nih, membosankan.

Dan mengarut.

anon
Guest
anon

kejora dah tak berani masuk,
ramai sangat musuh dia kat sini,gi tidur la tu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin dan penyokong PN gila kempen jual kaum dan agama. habis kempen PN haram curi duit dan curi harta.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul ker, Dol. Selalu sangat menuduh secara liar nih, membosankan.

Dan mengarut.

Beri bukti, fakta dan/atau punca maklumat lah.

BAPA MERTUA MU
Guest
BAPA MERTUA MU

elehhhhhhh Kejora pura-pura tak mahu
dah terlepas maki aku,teringin nak jadi menantu
aku tak kesah,asal mereka sama-sama sebahu
hidup mereka bahagia,ibarat cahaya dengan kelkatu

adatlah wahai bakal menantu aku tu
hatinya keras berbadan sado Soraya teringin sangat
lepas mereka kawin, diblok ini kami bersekutu
yang dah lepas tu,kita buat-buat tak ingat

bila dah kawin ngan Soraya, aku sampai pesan
pujuk si suami keras kepala tu masuk BERSATU
bukan apa,parti dokongannya tu dah boleh cari nisan
yang pasti kuatkan keluarga kami,BERSATU BERTAMBAH MUTU.

aku,bukan suman lah!
aku,bapa mertua kamu

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Siapa ini yg mengaku Kejora punya pak mertua
Dia pulak menafikan, yg dia ini bkn Wak Suman
Boleh jadi juga, dia ini TN anjing, si mknyah tua
Dh main mnyamar pulak dia..ini kera Hanuman
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Malaysia sibuk dengan perkauman dan jual agama bila UMNO Pas kalah. Sekarang aman sebab mereka sibuk berebut kejar ghanimah balak dan Mercedes.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul ker, Dol. Selalu sangat menuduh secara liar nih, membosankan.

Dan mengarut.

Beri bukti, fakta dan/atau punca maklumat lah.

anon
Guest
anon

TAK PAYAH LAH BERPROVOKASI PASAL POLITIK
KAT BELOK NI,TUNGGULAH MASA BULAN 7 NAI.
SEPARUH MASA KEDUA AKAN BELANGSUNG.

AKU DAH TAHU SIAPA BAKAL MENANG!! jeng-jeng

ENJOY SEMUA………

ZURA MAT POOAD
Guest
ZURA MAT POOAD

Abang Jigit,

💐🌸💮🏵🌹🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Kemesraan Zura dan Abang Jigit baru nak berbunga
Si Gay tu,cuba jadi kera,dia coba rosak bunga
Bila pantun Zura kluar,mulut si Gay tu tenganga
Zura dah marah ni,silap-silap jadi singa

Usia bukan pemisah antara dara dan lelaki
Saja dia buat kacau,hatinya penuh sifat jaki
Tak padan mai skolah baju penuh dengan daki
pakaian tak bergosok,macam kain lap kaki

Yang rosak nenas abang,rasanya bukan babi
Tapi mungkin Kejora dah jadi haiwan jadian
Coba abang jigit tukar kepada tanaman ubi
Banyak prospek tu,ubat barah di hari kemudian

Sah dah ,rakan Zura tu, sekor haiwan jadian
Dia suka pakai seluar labuh,mungkin ada ekor
Malam kat bilik tidur,tak berlampu,pakai dian
Rasanya badannya penuh bulu,kalu dia tak cukur!

💐🌸💮🏵🌹🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian tengok, Zura palsu, serupa badut kartun
Mcm dngn taik jer, pantun2, yg dia cuba karang
Mana boleh buat komen dngan cara berpantun
Jaga kau..jap lagi TN anjing akn datang serang
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku serang ha nya beruk Kojolla.

Anonymous
Guest
Anonymous

Selamat Hari Raya dan selamat malam kpd kedua dua penyokong PH, samada dari kem pendekar pelir bengkok mahupun pendekar telor laboh terlucut kain. Kalian buat pilihan terbaik utk jadi ketua pembangkang.

Muahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu dah tengok ker pelir bengkok dsb nya tuh? Masa depa sodok kau dulu, yer?