JADIKAN TOK PA MENTERI KHIANATI PENGUNDI PH?

Berikutan perletakan jawatan Dr. Mazlee Malik, selain khabar mengatakan ia bertujuan membuka laluan kepada Mukhriz Mahathir untuk dijadikan menteri kabinet, perkhabaran lain ialah Mustapa Mohamad turut disebut-sebut sebagai penggantinya.

Mustapa yang merupakan bekas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan dan kini Ahli Parlimen Jeli, tetapi melompat menyertai Bersatu sebaik BN hilang kuasa dikatakan paling layak menggantikan Dr. Mazlee lantaran pernah menjadi Menteri Pengajian Tinggi ketika era Tun Abdullah Ahmad Badawi dahulu.

Selain itu, pengalaman beliau memegang beberapa portfolio kementerian di bawah BN menambahkan lagi keyakinan ramai akan perlantikannya itu, di samping Bersatu sendiri ketiadaan Ahli Parlimen atau pemimpin berwibawa yang boleh dilantik sebagai Senator dan seterusnya diadikan pengisi jawatan yang ditinggalkan Dr. Mazlee.

Namun, yang lebih penting tentang asas perlantikan itu ialah kerana Mustapa dianggap sebagai “budak Tun Daim” yang mana bukanlah rahsia lagi bahawa bekas Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan itu merupakan individu yang berpengaruh terhadap Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

Malah, karier politik Mustapa atau Tok Pa adalah bermula sebagai Setiausaha Politik kepada Tun Daim di Kementerian Kewangan dan selepasnya ditonjolkan pula sebagai Senator, Setiausaha Parlimen, Timbalan Menteri serta Menteri.

Ketika beliau mengumumkan menyertai Bersatu pada Oktober 2018 lalu, ia juga dilakukan setelah beliau mengadakan pertemuan dengan Tun Daim di Menara Ilham, Kuala Lumpur.

Lebih menarik, pada 31 Disember 2019 iaitu dua hari sebelum Dr. Mazlee mengumumkan perletakan jawatannya setelah dinasihat (dipaksa) berbuat demikian oleh Tun Mahathir, terdapat sebuah laporan media mengenai kenyataan Tun Daim yang mengkritik prestasi bekas Menteri Pendidikan itu.

Beliau menyalahkan kementerian di bawah Dr. Mazlee yang dilihatnya gagal merangka kurikulum berasaskan ilmu untuk pengembangan ekonomi sehingga kejayaan untuk negara sukar dicapai.

Maka, menelusuri semua rentetan itu, bukan saja pengunduran Dr. Mazlee dikaitkan dengan pengaruh Tun Daim, malah tidak memeranjatkan jika Tok Pa yang merupakan anak didiknya dilantik sebagai Menteri Pendidikan yang baru.

Namun, harus diingat Tok Pa adalah bekas pemimpin UMNO, bertanding atas tiket BN, undi beliau pun tentu juga kepada BN dalam PRU14 lalu, maka wajarkah dijadikan menteri di bawah kerajaan PH?

Lebih daripada itu, ketika menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, beliau juga dikatakan pernah menerima wang yang dikaitkan dengan 1MDB daripada Najib Razak, lalu bermoralkah pemimpin seperti beliau dijadikan sebahagian anggota kabinet?

Tidakkah pengundi yang telah memenangkan PH rasa dikhianati dengan perlantikan Tok Pa itu kerana Tun Mahathir dilihat masih memberi jawatan kepada lawan yang sudah dikalahkan?

Lagi pula, apakah PH tiada pemimpin lain yang boleh dijadikan menteri sehingga Tok Pa yang pernah jadi menteri di bawah BN mahu dijadikan menteri lagi di bawah PH?

Apa yang sukar dinafikan, jika benar Tok Pa akan dibawa menyertai kabinet, perlantikan itu pastilah mempunyai serampang dua mata bagi Tun Mahathir.

Selain untuk memulihkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan lantaran ramai menteri yang tidak berpengalaman, mesej lain yang cuba disampaikan oleh Tun Mahathir ialah penghargaannya terhadap pelompat-pelompat parti yang sedia menyalin kulit perjuangan dan menyokongnya.

Ia tentunya bertujuan untuk mendorong atau menarik minat lebih ramai Ahli Parlimen UMNO untuk sama melompat menyertai Bersatu.

Melihat kepada keghairahan sesetengah Ahli Parlimen UMNO mencari projek sehingga sanggup datang ke rumah Azmin pada waktu malam, Tun Mahathir tentu beranggapan mereka pasti akan berlari kepadanya jika ternampak bayang ada jawatan yang boleh digenggam.

Semua percaturan itu tidak lain adalah bertujuan memenuhi nafsu Tun Mahathitlr untuk berkuasa lebih lama, mengkhianati janji peralihan kuasa dan mengulangi watak PM4 di mana beliau mahu memilih penggantinya mengikut suka serta selera hatinya.

Tetapi, apakah pemimpin-pemimpin PH akan berdiam diri saja jika pengkhianatan itu dilakukan oleh Tun Mahathir sendiri? (ShahbudinHusin 03/01/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 4 January 2020 — 12:59 pm
Subscribe
Notify of
guest

156 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 2:26 pm
Reply to  Tanpa Nama

2 hari sudah hampir 400,000? Berdarah balik hidung Madey si Kitol. Rakyat Malaysia teruskan lawan kroni Madey si Kitol nak merompak projek guna barua Daim, Tok Pa. KPM bukan tempat kroni Madey si Kitol nak merompak. Together we fight this DKK conspiracy. Kahkahkah!

Arif muluk
Arif muluk
4 January 2020 1:49 pm

Penulis ini sebenarnya mempunyai titik hitam darah yg membusukkan hati nya utk lihat negara ini aman, maju & bertamadun.

Ia lebih suka menjadi batu api.

Yang disukai oleh syaitan laknatullah

Semoga Allah buka hati nya @shahbudin.com.net

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 1:59 pm
Reply to  Arif muluk

Sekor macai Madey si Kitol yang terkena tulah tuannya sendiri. Maszlee MP dan Menteri pun kena pecat Madey si Kitol, kau ni sapa nak jilat punggung Madey si Kitol? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 1:38 pm

Macai Madey si Kitol mengkomen semakin hari semakin below par dan gagal memuaskan hati Rakyat. Jawapan macai Madey si Kitol ala kadar dan pemalas macam macai Jibby selepas skandal 1MDB terbongkar. Macai yang merepek-repek dan ingat semua komen datang daripada satu penulis tak masuk senarai pengkomen. Ini macai meroyan yang sokong Madey si Kitol babi-buta. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:55 pm

BUKAN ROMBAKLAH BODOO….BUBAR TERUS PARLIAMEN….BERI MANDAT BARU KEPADA RAKYAT…….NEGARA YANG DIKUASAI PENYAMUN TARBUS MANA BOLEH BERJAYA…..PARTI HARAM PH DIKUASAI MAFIA KOMUNIS /GANGSTER SOSIALIST /PEMBERONTAK SYIAH /PENYANGAK KAPITALIS GARENTI GAGAL… Syor Kabinet Dirombak……. Seorang pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) mengesyorkan agar Tun Dr Mahathir Mohamad melakukan rombakan Kabinet secara lebih menyeluruh, dalam usaha mengembalikan keyakinan rakyat, sekali gus menangkis persepsi negatif terhadap kemampuan kerajaan membangunkan negara. Memetik laporan BH Online, Pengerusi Biro Strategi dan Dasar BERSATU, Datuk Dr Rais Hussin, berkata penstrukturan semula dengan membawa masuk sekurang-kurangnya 50 peratus pakar teknokrat yang sudah terbukti keupayaan dan pengalaman serta kelayakan akademik… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:44 pm

DI BAWAH INI ANTARA HASIL KEJAYAAN PH SELAIN BERTAMBAHNYA BILANGAN PENGANGGUR DAN PEKERJA2 YANG DIBUANG……. 700,000 pelajar sekolah pernah hisap vape……. SEJAK beberapa tahun lalu, rokok elektronik atau vape telah memasuki pasaran dan menjadi sangat popular dalam kalangan masyarakat di negara ini. Ada pihak yang mendakwa bahawa vape adalah alternatif selamat untuk menggantikan rokok tembakau. Namun adakah benar dakwaan itu? Benarkah vape mampu menjadi menjadi alternatif kepada perokok dan penggunaannya lebih selamat daripada rokok tembakau? Ikuti wawancara khas Ismaweb.net bersama Ketua Unit Kawalan Rokok dan Vape I-Medik, Dr Ahmad Farid Nazmi Abdul Halim. Ismaweb.net: Apa itu rokok elektronik atau vape,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:39 pm

NAMA CALON ALAMIN……PATUT SANGAT PAN SOKONG……. PRK Kimanis: Pertandingan satu lawan satu antara BN, Warisan……. Pilihan Raya Kecil (PRK) Kimanis menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Warisan, Karim Bujang dan calon BN Mohamad Alamin. Ini selepas tiada calon bebas hadir di pusat penamaan calon di Dewan Datuk Seri Panglima Mohd Dun Banir, Beaufort apabila proses penyerahan borang pencalonan ditutup pada jam 10 pagi. Pegawai Pengurus PRK Kimanis Jupari@Jupry Etok mengumumkan bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menerima pencalonan daripada kedua-dua calon. Mohamad merupakan calon pertama tiba pada jam 9.07 pagi dan selesai menyerahkan borang pencalonan pada jam 9.27 pagi. Manakala… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:30 pm

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:29 pm

KAFIR HARBI DIKIPAS MUNAFIK MELAYU Mengapa DAP Beriya Agih Zakat? 1. DAP adalah parti yang mendokong pemikiran liberal dan sekular. Mereka sebelum ini tegar menyifatkan perjuangan Islam sebagai Taliban dan membawa kepada kemunduran. Anehnya, dalam bulan Ramadan ini mereka beriya-iya pula mengagihkan harta zakat, salah satu daripada asas perjuangan Islam. 2. Ketika Rasulullah dihina dan penghina tersebut menerima hukuman, Lim Kit Siang tampil mempersoalkan hukuman terhadap lelaki yang menghina Rasulullah tersebut. Kata Kit Siang, hukuman tersebut keterlaluan. Penghina Rasulullah dibela, anehnya pemberian harta zakat mereka bersungguh pula mereka agihkan. Lihat: https://www.projekmm.com/news/berita/2019/03/10/tidak-patut-penjara-10-tahun-hina-nabi-kata-kit-siang/1731090 3. Menurut Astro Awani, Nga Kor Ming pula pernah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:28 pm

SIAPA SEBENARNYA MAHA KLEPETROKRASI YANG DIANGGAP SUCI SEBENARNYA? Kepada Yang Buta Sejarah, TNB Dan Mahathir? Bagi generasi muda yang lahir selepas dekad 1990-an, kisah seluruh Semenanjung Malaysia pernah bergelap tanpa elektrik atau disebut blackout mungkin tidak diketahui atau langsung tidak diambil peduli! Peristiwa hitam tersebut yang didakwa banyak pihak sebagai sabotaj akibat konspirasi perdana menteri waktu itu, Datuk Seri (kini Tun) Dr. Mahathir Mohamad dalam usaha sengaja aibkan imej Tenaga Nasional Berhad (TNB). Komplot jahat itu turut diakui bekas Pengerusi Eksekutif TNB, Allahyarham Tan Sri Ani Arope yang mengesahkan pelan blackout seluruh semenanjung pada 1992 bertujuan untuk mewujudkan Penjana Tenaga… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:27 pm

MALAYSIA LAMA BUKA PUASA DI MASJID….MALAYSIA BARU BUKA PUASA DI KUIL…TAK KE BAHALOL NAMANYA….. ‘Takkan nak sembelih babi di masjid baru kata salah’ – Dr Ridhuan “Sudah-sudahlah. Takkan nak tunggu sembelih korban dekat kuil atau sembelih babi dalam masjid baru kata salah.” Demikian kata Pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah terhadap Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa yang seolah-olah membela tindakan Ahli Parlimen Johor Bahru, Akmal Nasrullah Mohd Nasir berhubung majlis berbuka puasa di Gurdwara Sahib, Jalan Trus, di Johor Bahru, Selasa lepas. Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu dilaporkan berkata, majlis berbuka puasa anjuran Akmal bertujuan merapatkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:26 pm

MAT SABUN BODOH…MAT SYABU SYIAH….MENTERI LEMBU SODOK KUALI…. Intipati ucapan Mat Sabu yang ditertawakan dunia 1. Terorisme tidak diwarisi. Cari siapa ibu bapa para teroris ini dah dedahkan mereka. Ini dapat mengurangkan aktiviti keganasan. 🤦🏼‍♂️ 2. PM New Zealand, Jacinda Adern adalah laki-laki. 🤦🏼‍♂️ 3. Malaysia tidak mampu menjaga sempadan. 🤦🏼‍♂️ 4. Isytihar ke seluruh dunia betapa Angkatan Tentera Malaysia tidak mampu dan lemah dalam mempertahankan kedaulatannya dengan berkata, kapal pesisir pantai China lebih besar dari kapal perang Malaysia. Malaysia tak akan mampu melawan. 🤦🏼‍♂️ 5. Gajah sama gajah lawan, rumput mati di tengah-tengah. Sambil tiba-tiba petik nama PM Singapura.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:25 pm

UNDILAH GS UNTUK KEMAJUAN DAN KESEJAHTERAAN NEGARA Nah, itu baru dua negeri PAS perintah KAWAN saya, seorang pakar terkenal dalam bidangnya, memilih untuk mengundi Pakatan Harapan (PH) baru-baru ini. Saya berkongsi pandangan dengannya lebih sejam. Alasan utamanya adalah alasan utama pengundi PH iaitu demi jatuhkan DS Najib. Beliau menambah, bagaimana PH nak memerintah, kita kira kemudian. Yang utama, negara dah teruk akibat Najib. Semuanya adalah demi rakyat bawahan yang sedang hidup merana. Saya khusyukkan diri mendengar kawan yang dihormati berhujah penuh yakin. Saya hanya berseloroh, “Ingatkan dah jadi DAP..”. Dia ketawa menafikan. Dia tahu saya tahu dia kuat semangat Melayunya.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:24 pm

PH JANJI SEBELUM PRU14 NAK LETAK KAN SPRM BAWAH PARLIMEN….JANJI HANYA TINGGAL JANJI Selepas berkonspirasi dengan saksi kes, kini Shukri KP SPRM arah sekat peguam Najib akses fail bank Kekalahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada kes berprofil tinggi bekas Exco Johor, Datuk Abdul Latif Bandi bersama anaknya Ahmad Fauzan Hatim dan perunding hartanah, Amir Shariffuddin Abd Raub, tanpa dipanggil membela diri sangat memalukan SPRM. Kesimpulannya kes SPRM kalah kes itu. Ketiga-tiga mereka dibebaskan daripada 37 pertuduhan rasuah serta kes Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) berjumlah lebih RM30 juta. SPRM dilaporkan akan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:22 pm

AGENDA DAJJAL UNTUK MENAKLUK DUNIA ISLAM Orientalism VS Pluralism Orientalis diwujudkan oleh pihak Barat selepas tewasnya mereka dalam Perang Salib pada era kurun ke-12. Orientalis ialah sekumpulan pakar berkelulusan PhD dalam agama Islam, mereka ini ditugaskan untuk mengajar subjek Agama Islam di universiti terkenal seluruh dunia Eropah dan Amerika. Mereka inilah yang banyak meng liberal kan fahaman Islam sebagai agenda untuk meng kafir kan dunia sedikit demi sedikit. Mereka belajar, faham dan kuasai Islam dengan baik, tetapi masih menganuti agama selain Islam. Bolehkah mereka ini dijadikan rujukan atau guru kepada pelajar Islam? Agenda Orientalis ini telah lama cuba bertapak di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:21 pm

BILA DAH MULA DENGAN KELENTONG …..SAMPAI SUDAHPUN KELENTONG…. Tahun ini dia kata hutang sudah naik ke RM1.1 trilion Tahun ini dia kata hutang sudah naik ke RM1.1 trilion. Menteri Kewayangan akhirnya terpaksa mengaku bahawa hutang negara telah meningkat di bawah kerajaan PH – bukan menurun. Dia mengesahkan bahawa hutang terus rasmi telah naik dari RM686.8b pada akhir tahun 2017 kepada RM741.1b pada akhir tahun 2018. Hutang negara terus naik lagi dalam tempoh 5 bulan pertama tahun 2019 ini kepada RM785.3b hari ini. Pada tahun 2008 sebelum saya jadi PM, hutang terus negara adalah RM306b. Hutang bertambah RM380b dalam tempoh masa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:20 pm

MELAYU BARUA ADALAH MUNAFIK MELAYU Munculnya Melayu Barua Berani dan biadapnya DAP hari ini adalah kerana mereka disokong dan dibentengi oleh barua-barua Melayu atau ringkasnya kita gelar mereka Melayu Barua. Melayu Barua ini sanggup buat apa saja demi DAP. Kedudukan sebagai menteri bagi mereka sudah cukup untuk ditunggang DAP. DAP selamat bermakna kerusi mereka juga selamat. Membentak DAP yang menyebabkan DAP kecundang akan menyebabkan pangkat dan jawatan mereka juga kecundang. Inilah ciri utama Melayu Barua. Bukan mereka tidak pelajari sejarah. Sejarah telah bertintahitamkan peranan barua-barua sehingga tumpasnya kesultanan Melayu Melaka. Melayu Barua yang sesat berpolitik, memilih jalan dendam, fitnah dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:19 pm

MAHA PENDENDAM… MAHA KEDEKUT… MAHA KRONI… MAHA KLEPTOKRASI Dendam Peribadi Mahathir Yang Membuat Rakyat Menderita Isu 1MDB sengaja di jadikan senjata sebagai ‘character assissination’ pemimpin BN dalam bentuk fitnah yang cukup kejam… Tertekan dengan keadaan krisis ekonomi dunia, rakyat yang sedang di himpit dengan kos sara hidup waktu itu, di hasut dengan dakyah segala keperitan yang di alami adalah kerana berlakunya salah laku pemimpin BN ketika itu… Fitnah pun di taburkan dengan memberi gambaran, pemimpin bermewah2 dengan duit rakyat tetapi rakyat di biarkan terkapai2… Termakan dengan hasutan dan fitnah, maka berlaku tsunami politik di PRU 14 dan kerajaan BN berjaya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:18 pm

MUNAFIK MELAYU PERLU MENILAI KEMBALI IMAN DAN AKIDAH MEREKA…TAKUT NANTI MEREKA MATI DALAM SU UL KHATIMAH…. Di Manakah Iman Umat Islam Bila Masih Mempertahankan Tindakan DAP Mempolitikkan Rukun Islam Ke 4? DAP adalah parti yang mendokong pemikiran liberal dan sekular… Mereka sebelum ini tegar menyifatkan perjuangan Islam sebagai Taliban dan membawa kepada kemunduran… Anehnya, dalam bulan Ramadan ini mereka beriya2 pula mengagihkan harta zakat, salah satu daripada asas perjuangan Islam… Ketika Rasulullah di hina dan penghina tersebut menerima hukuman, Lim Kit Siang tampil mempersoalkan hukuman terhadap lelaki yang menghina Rasulullah tersebut (BACA DI SINI)… Kata Kit Siang, hukuman tersebut keterlaluan…… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:17 pm

Confessions Of A PH Cybertrooper Dear editor, Sometime in late November last year, I was approached by an aide to a Minister to provide “digital persuasion and social media engagement” services. The term is an euphemism for being a “cybertrooper”. Together with my partners, all of whom are familiar with the digital and traditional media landscape, and stay on top of current affairs, we agreed. Back then, Pakatan Harapan was under heavy fire and some of the good deeds of the government were being misrepresented by the still well-funded BN online activists. Me and my partners were idealistic in wanting… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:15 pm

Felda Calling, Rafizi, Where Are You? Malaysia is not the land of milk and honey like Rafizi promised the Felda settlers. The roads in the Felda settlements are not yet (or may never be) paved in gold, as Rafizi promised. In fact, Rafizi’s face has not been seen since one year ago. Tony Pua of DAP’s job was to hammer away amongst the Chinese voters regarding the RM42-52 billion that Najib Tun Razak was supposed to have stolen from 1MDB. Lim Guan Eng of DAP’s job was to hammer away regarding the GST and how because of the GST the… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:13 pm

Kit Siang Says Mahathir’s Financial Scandals Cost Malaysia RM100 Billion In February 2013, Lim Kit Siang said Tun Dr Mahathir Mohamad’s financial scandals cost Malaysia RM100 billion and that if Pakatan ‘captures’ Putrajaya then a RCI must be set up to investigate Mahathir’s financial scandals in his 22 years as Prime Minister. A year ago Pakatan did capture Putrajaya but Kit Siang has still not set up the RCI to investigate Mahathir’s RM100 billion financial scandals as promised. Has Kit Siang done a U-turn again? 47-Day Countdown to 13GE – RCI into the RM100 billion losses from financial scandals in… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:09 pm

What Makes You Think Malaysians Want Anwar As PM? In short, Anwar is a political prostitute who imagines he is doing humanity a huge favour by becoming the Prime Minister of Malaysia. He imagines that Allah created him with only one motive in mind, to become Malaysia’s Prime Minister. The uncertainty and confusion that will be triggered if Anwar ever becomes Prime Minister will be so bad that many will commit suicide out of regret for supporting Anwar. In the May 2018 general election, only 2 million people voted for PKR. Another 2.5 million voted for Umno, 2 million voted… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:06 pm

MAT SYABU SYIAH MAIN SABUN CAKAP MERAPU……… MCA menyifatkan tindakan Ketua Pemuda Parti Amanah Negara, Faiz Fadzil mengkritik Datuk Seri Dr Wee Ka Siong sebagai kurang matang dan sekali lagi memalukan negara di mata dunia. Pemuda MCA berkata, Faiz dan presiden partinya, Mohamad Sabu jelas tidak berwibawa untuk memimpin negara apabila rakyat mengecam mereka atas kegagalan teruknya dalam memberikan ucapan di persada antarabangsa hingga mendatangkan aib besar kepada negara. Itu pun belum lagi mengambil kira mendedahkan rahsia negara. “Mereka hanya berupaya mengatakan Ka Siong cuba mengalihkan pandangan rakyat daripada skandal BN. Memandangkan anda sekarang berada dalam kerajaan, janganlah sekali-kali menggunakan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:04 pm

TN,,PAK SEMAN,,WAU BULE DAN CAI2 PH TAK PERLU MERAPU DAN MENCARUT,,JWB SOKLAN NI….365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 12:38 pm

KEPALA BAPAK KAU, bak kata Najib. Menyenaraikan begitu panjang, di buat Kerani atau Dogol di pejabat puak Pembangkang, tidak ada bukti, fakta atau punca punca yang sahih.

Lagi panjang senarai boleh di buat bagi Najib atau Lebai Hadi. Senarai mencuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB sahaja boleh makan 2 muka surat.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:03 pm

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 12:02 pm

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 11:58 am

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 12:00 pm

Yang ini pula…..biarkan…biarkan…tak ada value pun

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 12:23 pm
Reply to  Wau Bule

Setuju. Biarkan, biarkan ..

Si Luncai dengan labu labunya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 11:58 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 11:51 am

Saya rasa hanya ada 2 ORANG HAMBA ALLAH YANG TERSANGAT BETUL DALAM blog Budin ini

1. BSP…..bijak, pandai dan syumul?
2. Najib bin Razak …. ada ciri-ciri kenabian?

Semua kita yang lain salah
Semua kita yang lain tak pandai

BSP
BSP
4 January 2020 12:10 pm
Reply to  Wau Bule

Tahap pemikiran seseorang tak sama..
Ada satu tu nama Wau Bule…ingat wau selalu tinggi, tapi sayang pemikirannya agak rendah..
Tak ada pun saya kata Saya betul, semua yg lain salah
Tak ada pun saya kata Najib ada ciri nabi…

Aduii, kalau nak tulis, bagilah jawapan kepada apa yang saya tulis yang rakyat persoalkan tu….

Baca dan fikirkan…
Kalau ada jawapan yg bernas, tulis lah kat sini..
Sebab menteri2 semua dah jadi bisu…dan hari2 menipu rakyat

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 12:20 pm
Reply to  BSP

when you write, write with reality, facts and truths. But if you write creating doubts that may lead to slander, it is of no value. As an example…is this not creating hate, dissatisfaction? A lot are half-truths, and it could be slanderous Kenapalah kerajaan hari ni terlalu banyak isu dan masalah..?? Rakyat jadi mangsa… Agaknya memang benar lah org kata: “Kerajaan yg naik dengan cara menipu rakyat dan memfitnah, tak akan bertahan lama sebab tak ada keberkatan…ada ajer masalah…Lama kelamaan akan merepit dan akan tumbang tak lama lagi” Saya nak bertanya kenapa : 1. Saham jatuh menjunam 2. Pelabur lari… Read more »

BSP
BSP
4 January 2020 1:34 pm
Reply to  Wau Bule

Wau Bule ni still tak faham apa yg saya tulis… ini bukan creating hate.. Tapi ini adalah dissatisfaction saya dan rakyat yg lain Cubalah jawab semua tu… Apa yg kau susah hati sgt…itu kan tanggungkawab kerajaan yg memerintah… Rakyat nak kehidupan dan Malaysia yg lebih bagus dan baik dari dulu bila memilih PH 1. Saham jatuh menjunam – Kenapa? Kenapa pelabur lari? kenapa keyakinan pelabur tiba2 hilang? dari hampir 1900 mata sblm PRU 14 ke 1550 mata paling rendah hari tu selepas PRU 14… 2. Hutang negara meningkat terlalu cepat dlm masa 20 bulan…kenapa?? kerajaan punya hutang sblm PRU 14..… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 12:31 pm
Reply to  BSP

Ini jawapan yang bernas, paling kuat menyekel kepala anda –

Kamu hanya menuduh secara liar, tak beri bukti, fakta atau punca punca maklumat yang boleh dipercaya.

Kamu tuduh menteri menteri “hari2 menipu rakyat”. Tapi tak beri bukti atau fakta menyokong tuduhan kamu.

Kamu BSP = Banyak Sondol Pokjib, memalukan dia, penyokong nya tak reti mempertahan atau menaikkan imej nya.

BSP
BSP
4 January 2020 11:22 am

Kenapalah kerajaan hari ni terlalu banyak isu dan masalah..?? Rakyat jadi mangsa… Agaknya memang benar lah org kata: “Kerajaan yg naik dengan cara menipu rakyat dan memfitnah, tak akan bertahan lama sebab tak ada keberkatan…ada ajer masalah…Lama kelamaan akan merepit dan akan tumbang tak lama lagi” Saya nak bertanya kenapa : 1. Saham jatuh menjunam 2. Pelabur lari 3. Hutang negara meningkat terlalu cepat dlm masa 20 bulan 4. Byk Aset2 negara perlu dijual ( harga rendah pula tu dan kpd kroni pulak tu) 5. kenapa harga barang masih tinggi walaupun GST tak ada (Dulu kata brg naik sbb GST)… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 11:41 am
Reply to  BSP

Kalau itulah cara kamu menilai….undilah najib balik…saya cabar awak. selepas itu jangan menyesal dan kutuk pulak.

BSP
BSP
4 January 2020 12:14 pm
Reply to  Wau Bule

Aduii, kalau nak tulis, bagilah jawapan kepada apa yang saya tulis yang rakyat persoalkan tu….
Baca dan fikirkan…
Kalau ada jawapan yg bernas, tulis lah kat sini..

Kalau PH lagi teruk teruk dari BN/Najib, kenapa rakyat tak boleh memilih BN semula…

Bukalah mata dan minda wahai Wau Bule
Jgn dah seronok kena kencing hari2

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 12:59 pm
Reply to  BSP

BSP seorang sahaja dengan gerombolan nya yang undi Najib. Tak boleh naik punya. Kot benda Najib yang naik di buat nya. Naik syiok. Walaupun hanya tuduhan liar takda bukti dan fakta diberi.

BSP
BSP
4 January 2020 1:39 pm
Reply to  Anonymous

dah tak dapat nak jawap!!
dah nampak teruk sangat PH ni!!
masih lagi nak mempertahankan PH ni!!
tapi tak tahu nak jawab dengan fakta

maka terpaksalah tulis ” tuduhan liar dan tak ada bukti & fakta diberi”

Aduii….ini memang tipikal orang yg dalam denial state..

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:05 pm
Reply to  BSP

Perenggan pertama hingga ke 3 itu semua nya menuduh liar, takda bukti atau fakta.

Yang lain2 itu begitu juga.

Kalau lah cai2 Najib begitu ramai dan pandai, mengapa dia lingkup di Pru14?

Ramai yang bodoh. Yang pandai pulak tak guna otak mereka. Tak gitu takkan tersungkur di Pru14.

Panjang boleh cerita lagi. Tapi itu dah memadai.

BSP
BSP
4 January 2020 11:11 am

PH dh terdesak…
Tak ada pemimpin yg berkaliber
Bubar ajerlah parlimen

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 11:41 am
Reply to  BSP

Zaman najib semua berkaliber….ye tak?

BSP
BSP
4 January 2020 12:18 pm
Reply to  Wau Bule

Betul…..zaman malaysia baru menteri main tangkap muat…
You pun sendiri boleh lihat kan..
Tak ada experience…
Kalau bodoh atau tak pandai , nak belajar tak apa jugak. Rakyat boleh terima..
Ni dahlah bodoh atau tak pandai, tapi berlagak dan sombong tak mahu diajar.
Ini bukan aku yg cakap, tapi ramai pegawai kerajaan di kementerian yg cakap..

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:15 pm
Reply to  Wau Bule

Depa ni mana reti kena sindir.

Cerita lama seorang Menteri BN yang dah dapat anugerah Tan Sei dan berbagai jenis Dato dari negeri2.

Bila dapat lagi satu Datoship, di sindir, “Some are born great, others have greatness thrust upon them,” dia pun menyingai, tersengeh macam kerang busuk, menjawab, “Thank you, thank you …”

Kulit muka nya lebih tebal dari kulit badak sumbu.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 10:17 am

Satu pagi hari tahun 2020.

Anak – Mak beg sekolah saya keluar duit juta-juta.
Mak – Berkat Tok Pa jadi Menteri nak oi. Duit mana tu?
Anak – Entah.
Mak – Mamposlah Tok Pa naik jadi Menteri Malaysia.

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 11:42 am

Semua mampus kecuali najib bini rosmah dan BSP

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:38 am

Apa lagi Najib boleh cakap mlainkan karutan seperti “.. peletakan jawatan ahli parlimen Bersatu itu membuktikan Pakatan Harapan (PH) sedang berdepan dengan masalah dalaman yang parah.”

Najib takda masalah dalaman sebab dia sudah di tendang terajang ke dalam lubang sejak Pru14. Dia hanya coba nak keluar dari lubang itu, tapi muka pencuri, perompak, lanun dia tidak membolehkan nya. Dia curi RM2.6 billion wang rakyat di 1MDB.

BSP
BSP
4 January 2020 11:16 am
Reply to  Tanpa Nama

Curi curi curi..
1MDB, 1MDB , 1 MDB…
Najib pencuri, perompak dan lanun…

hari2 kau sebut benda ni …sebab tu dah masuk dlm kepala otak bodoh kau….dah tak boleh menerima kebenaran.

Tak ikut perbicaraan najib ke??
Pegawai bank AmBnak mengesahkan wang masuk tu adalah wang derma…Bank negara pun tahu…Dr Zeti pun tahu…
Tunggu ajerlah keputusan mahkahmah…
kau dok ulang2…rakyat dah bosan la…
Rakyat nak negara maju, nasib rakyat terbela..

Faham tak???

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 11:43 am
Reply to  BSP

itulah saya kata undilah ambilah najib kembali. beliau sesuci nabi

BSP
BSP
4 January 2020 12:22 pm
Reply to  Wau Bule

kalau kau kata Najib sesuci nabi, kau tak nak ambil dia jadi pemimpin ke??
Kau lebih rela ambil atok jadi PM, LGE jadi menteri kewangan ke??

Kalau nak tulis tu, fahamkan dan tahu apa yg nak ditulis…Ini nampak macam tulis tak guna otak..

Beristighfar lah…

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:21 pm
Reply to  BSP

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Sensitif rupa nya dia budak BSP nih.

Fedap tak terhingga dengar Najib di balun dengan “Curi curi curi..
1MDB, 1MDB , 1 MDB…
Najib pencuri, perompak dan lanun… ”

Bodoh kau, Dol. Hukum Hakim (belum keluar pun) satu hal. Hukum rakyat dah keluar seluruh pelusuk negara.

Satu dunia dah tahu, Dol. Givap lah, tak payah bising.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 9:13 am

Daim : Rakyat tak sokong my barua Tok Pa, apa kita nak buat? Madey si Kitol : I nak Mukhriz. Daim : Anak hang tu bodoh piang. Kena pecat Najib pun tak ada siapa ikut sama. Kita nak support Rakyat la ni. Madey si Kitol : I nak. Daim : Hang tu lagi bodo. Nanti semua Minister nak 2 Kementerian hang nak kata apa? Madey si Kitol : Habis u nak sapa? Daim : You lantik I. I nak ajar kronisme dan nepotisme for the sake of next generation. Madey si Kitol : Good. Thats why kita pi hantaq anak… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
4 January 2020 11:44 am

teruslah memfitnah kerana itu memang makanan ruji kamu… teruskan

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 9:04 am

👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀
Mana dh pergi, Suman iblis lahanat tua bangka
Mlm tadi..dia mari nyamar, Saya Anak Merdeka
Tapi dia sudah kantoi..itu ifrit bakal ahli Neraka
Elok juga, kalau dia tukar jadi Saya Allah Murka
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:23 pm
Reply to  Anonymous

Bila dah kluar Othman dll, tersenyap kamu.

Amacam, nak Panadol? Tapi itu ubat sakit perut medical. Kamu sakit perut kena tumbuk. Sian.

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 2:43 pm
Reply to  Anonymous

👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀
Suman Hindu, barua ifrit, mana berani nk leluar
Munafiq fasiq tu, sudah teruk tersembam jatoh
Serupa kau le TN monyet, dah terlondeh seluar
Bodoh serupa dgn pak kau punya kepala butoh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 8:56 am

Tahun 2020, anak-anak kita balik dari sekolah bawa RM1 juta.

Parents : Tell us how did you get all this????!!!

Kids : I don’t have any idea mommy daddy, all the money pop out from nowhere.

Parents : Tok Pa syndrome spreading so fast nowadays.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:41 am

If Najib the Education Minister, anak2 balik bawak RM2.6 billion.

Najib pencuri, perompak, lanun image has gone round the world.

BSP
BSP
4 January 2020 12:31 pm
Reply to  Tanpa Nama

Betul ke Najib pencuri??? Sampai sekarang beliau bebas ajer.. Aura dia makin hebat….lagi byk dia dituduh, lagi kuat sokongan rakyat kpd beliau…Itu adalah sebab doa doa rakyat kepada Allah supaya Allah tunjukkan kebenaran… Mahkahmah pun mcm dah boring ajer…hakim pun rasa macam buang masa dia ajer….tak ada fakta yg jelas dan tak boleh dibuktikan…saksi pun ada yg kantoi… Internationally, pemimpin dunia hanya melihat dan ketawa…Ketawa sbb kenapalah rakyat Malaysia bodoh sgt menolak kerajaan BN yang dah memacu ekonomi ketahap yg tinggi dan sedang menuju negara maju…sekarang dunia pulaukan negara kita pulak.. Tengoklah masa KL summit 2019…dari 50 ketua negara Islam… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:27 pm
Reply to  BSP

Jangan bodoh sangat lah mengata Najib sekarang bebas bermakna tak mencuri.

Kau sekolah mana dulu? Apasal bodoh sangat? Aku sekolah pondok saja tapi tahu bahawa yang turun naik mahkamah itu, walau pun masih bebas, tak bermkna dia tak bersalah.

Rosmah pun tau. (Pssst, apasal Rosmah senyap saja dah lama?)

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:27 am

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA PERMAIN DAN PERKOTAK KATIKKAN AGAMA MU..MEMPERPERMAINKAN AGAMAMU DENGAN FAHAMAN2 SESAT SEPERTI COMMUNISM ATHEISM MARXISM SATANISM SOCIALISM ANARCHISM LUCIFERIAN SYIAH LGBT…… SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:24 am

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 8:24 am

Tok Pa ada kes terima wang 1MDB berjuta-juta sebagai Ketua Bahagian UMNO Kelantan. Pendidikan tempat manusiakan orang. Tok Pa ini sampah dan sisa najis 1MDB. Skandal kewangan terbesar dunia abad 21. Madey si Kitol nak Rakyat terima sampah jadi ketua pendidik anak-anak? Madey si Kitol pengkhianat bangsa. Kahkahkah!

Wau bulan
Wau bulan
4 January 2020 8:32 am

Awak nak terima peliwat jadi pm8?

Awak nak terima najib the greatest thief?

Awk nak hadi?….aduh

Orang gila saja TAK TAHU SAPA DIA HENDAK

BSP
BSP
4 January 2020 12:36 pm
Reply to  Wau bulan

Wau Bulan…elok kau berhenti menulis..
Merata rata kau berak…
Apa yg kau tulis ni…

Kena faham fakta:
Tok Pa…ada terima dana kononnya dari 1MDB
Tok Pa dah kena ugut…kalau tak kuar Umno, kau kena dakwa.
So, Tok pa pun terpaksa kuar Umno sbb nak jaga periouk nasi…lepas tu join PBBM..

Atok dulu dah berjanji tak akan lantik org Umno yg masuk PBBM sebagai pemimpin kerajaan…
Kalau dia lantik jugak maknanya dia melanggar janji…

Atok ni dah berapa byk janji yg dia dah langgar..!!!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 8:49 am

Sesiapa sahaja selain Madey si Kitol, anak cucunya dan kroninya layak. Sampah macam Madey si Kitol patut masuk tong sampah. Sejarah sudah terbukti sampah banyak menyusahkan Rakyat sampai mampos. Manifesto bukan kitab suci. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:46 am

Bangkai (lebih teruk dari sampah) si Botol (air ketum) Najib dah bersepah sejak Pru14. Pak Lobai Hadi nak tumpang naik bas Umno ke Putrajaya tapi enjin rosak. Tak sampai ke Puchong pun.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:23 am

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MEMANDULKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:21 am

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:20 am

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA……… PH perkasa Islam? Kosong peratus’……… Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:17 am

D4P DALAM PH SEPERTI MUSUH DALAM SELIMUT,,,SEPERTI GUNTING DALAM LIPATAN…..BAPAK SKANDAL BERTONG2 BEGITU HINA SAMPAI SANGGUP GADAI PRINSIP DAN KORBANKAN KEPENTINGAN RAKYAT…… Apakah Teo Nie Ching turut dapat restu PIBG untuk edar komik pro-komunis ke sekolah Cina?……… “Sila jawab Teo, jangan tak jawab” Raggie Jessy Rithaudeen ادكه تيو ني چيڠ داڤت رستو ڤيبڬ اونتوق ايدر كوميق ڤرو-كومونيس ك سكوله چينا؟ Saya terkilan dengan kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching, berhubung pelaksanaan tulisan jawi di peringkat sekolah oleh Kementerian Pendidikan. Menurut Teo, perkara itu hanya boleh dilaksanakan dengan majoriti mudah 51 peratus ibu bapa serta PIBG bersetuju.… Read more »

muafakat nasional
muafakat nasional
4 January 2020 8:04 am

Tok pa yg melompat parti, confirmed tiada moral,,tapi beliau beribu kali ganda lebih bermoral dari anwar yg budin puja,,anwar adalah peliwat, manusia terkutuk. Dan,,untuk makluman,,ph adalah kerajaan yg tiada moral,,menang dgn fitnah, sudah menang tidak tunai janji,,politik kotor, rasuah lebih dahsyat dari bn.

Wau bulan
Wau bulan
4 January 2020 8:14 am

Muafakat Nasional ada maruah kah? Umno (minyak/kafir) Pas (air/pengkafir) boleh tidur sekatil ke? Bukan zina ke?

Kalah terus tuduh fitnah. Inilah saja kepandaian umno/pas. Lihatlah ke dalam cermin depan awak….yang direflek oleh cermin adalah penghipokrit yang tak pefnah berealiti berfakta dan berkebenaran

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:47 am
Reply to  Wau bulan

SETUJU SETUJU SETUJU

SOKONG SOKONG SOKONG

BSP
BSP
4 January 2020 12:39 pm
Reply to  Wau bulan

Wau Bulan lagi….aduii…
Kau seorang islam kan.. perlu sokong Muafakat Nasional…

kau sokong Atok yg bersekongkol dengan parti komunis DAP buat apa???

kau dah tak tahu mana yg benar dan mana yg salah ke???

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:31 pm
Reply to  BSP

Kamu tau ke apa itu komunis, Dol? Coba kamu beri sikit penerangan, buktikan kamu tahu.

Kalau kamu kata yang diktator atau yang mahu berbaik dengan China Komunis (mcm Najib) itu komunis, kamu perlu pergi “re education” di mana2 commune.

Pssst, paham ke apa itu commune? Dol betul kau nih.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 8:15 am

Madey si Kitol yang kencing Rakyat. Batu nisan Madey si Kitol sudah terpahat ayat MANIFESTO BUKAN KITAB SUCIKU. KRONIKU. KRONIKU. KRONIKU. Kahkahkah!

Wau bulan
Wau bulan
4 January 2020 8:29 am

Beginilah hidup manusia yng kalah. Doa betul orang lsin salah

Harap batu nisan itu bukan mahathir tapi i dovidu yang suka hina mahatbir….

Allah maha mengetahui

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:48 am
Reply to  Wau bulan

BETUL BETUL BETUL.

YANG KALAH MENGGELABAR.

DAH LAMA, SEJAK KALAH DI PRU14.

Wau bulan
Wau bulan
4 January 2020 8:00 am

Budin

Kalau jadikan Tok Pa menteri khianati pengundi PH, isu lebih besar adalah KALAU JADIKAN ANWAR IBRAHIM PM8 walaupun PH council setuju, INI TELAH KHIANATI MAJORITI RAKYAT MALAYSIA YANG TAK MAHU BEKAS BANDUAN PELIWAT DAN PELAKON CHINA DOLL SEX VIDEO JADI KETIA NEGARA MEREKA… minta Allah lindungi majoriti rakyat ini…aamiin

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 8:11 am
Reply to  Wau bulan

Madey si Kitol yang jumpa Anwar sampai 2-3 kali minta restu di court dan mohon pengampunan Di Raja mesti PENGKHIANAT PALING BESAR bagi macai Madey macam kau? Tak gitu? Ketulahan macai sampai Madey si Kitol mampos. Kahkahkah!

Wau bulan
Wau bulan
4 January 2020 8:27 am

Nama Najib bin Rosmah ke nama Mahathir terpahat di batu nisan?

Moga Allah tunjukan nama sapa yang dulu…

Wallahuklam

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:53 am
Reply to  Wau bulan

Umur dah dekat 70an tahun, turun naik mahkamah hampir hari2, bukan sakit fisikal, tapi riasu, renyah dan resah, bikin sakit jantung yang mendekati Najib ke batu nisan.

BSP
BSP
4 January 2020 12:53 pm
Reply to  Tanpa Nama

memanglah kau yg akan sakit jantung..
Najib ok ajer…sihat..
Kemana pergi rakyat sayang
Rakyat doakan kesejahteraan selalu kpd beliau..
Sokongan dan sambutan rakyat kepada najib sangat dahsyat….tentu menakutkan kau dan atok kau serta pemimpin2 PH
hehehehe….

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 1:34 pm
Reply to  BSP

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

“Kemana pergi rakyat sayang”

Najib?

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Lawak besau kau.

Lahabau.

BSP
BSP
4 January 2020 12:48 pm
Reply to  Wau bulan

Wau Bulan lagi….aduiii. Tokpa ke Anwar ke Atok ke LGE/Mat sabu ke semua mereka ni memang tak boleh pakai Penipu rakyat.. Sblm PRU 14, atok nak dptkan sokongan Anwar… Dia pun baik2 dgn Anwar….kau tim dgn Anwar… Aku hanya jadi PM untuk 2 thn… nanti aku jadi PM aku akan bebaskan kau… Anwar pun percaya bulat2 Penipu telah menipu penipu… skrg Atok bg macam2 alasan.. Biasalaha alasan orgg penipu.. Last2 …negara hura hara sbb berebut kuasa, ekonomi terbiar, rakyat menderita.. Doa kau supaya Allah lindungi seluruh rakyat ini sangat bagus…harap2 Allah beri hidayah kepada Atok untuk “BUBARKAN PARLIMEN”..ini penyelesaian terbaik…… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:32 am

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cgu Kejora terus berpantun degn relaks & ceria
Utk brlawan musuh Kejora sntiasa brsiap sedia
Bukan mcm TN monyet yg perangai mcm paria
Perangai sgt busuk macm lubang puki mak dia
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:59 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, atuk TN monyet 🐒,

HAH HAA HAA
HOH HOO HOO
HIH HIII HIII

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:17 am

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mmg sepatut nya, atuk TN monyet, ditibai tutoh
Sbb, si beruk nyanyuk itu, hati busuk pendengki
Kepala otak biol mcm pak dia punya pala butoh
Hati dia busuk, srupa mak dia pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:58 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, atuk TN ‘Tua Nyanyuk’,

HAH HAA HAA
HOH HOO HOO
HIH HIII HIII

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 7:01 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Punya meradang amat sangat Beruk Tua Geng Najib yang hampir 80an tahun kena balun. Melompat lompat macam kera kena belacan. Tapi dia beruk tua, reaksi belacan di bontot nya lebih teruk. Menjerit jerit, melompat lompat.

Dia dah jadi Resident Blogger di blog ini, masuk sini pagi petang siang malam, sebab dah takda kerja, anak2 dia tak percaya dia, tak benarkan menjaga cucu2 nya.

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:08 am
Reply to  Tanpa Nama

INI LAWAK DARI BADUT TN MONYET TUA NYANYUK:
(DARI ENTRY BUDIN YG SBLM INI)

Anonymous (Tanpa Nama)

HAHAHA HOHOHO IHIIHI

8 June 2019 11:11 pm?

Aku nak membohong menipu tu tapi bodoh sangat. mENEMPELENG MUKA SENDIRI, JADI NYA. bAGUS AKU HENTAK2 KAN KEPALA AKU KE DINDING, WAHAI DIRI KU TN, YANG ASYIK MENJADI NYANYUK.

LUPA TARIKH LK 6 BULAN LEBIH AWAL. NYATA AKU NYANYUK ATAU GILA.

Reply
2 January 2020 12:23 pm

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:09 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, atuk TN monyet 🐒 7:01 am,

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:49 am
Reply to  Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN, monyet bapok, ingin nak lagak handal
Tapi..asyik tersembam saja, cikgu Kejora bedal
Asyik diulang bak kluar busuk basi pnya modal
Busuk mcm lbng puki mak dia, pmpuan sundal
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:55 am
Reply to  Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Dh cabut lari ke dia, atuk TN badut tukng karut?
Mana dia yg dikata kt cgu Kejora dia nak carut?
Mmg badut tu bikin lwk geli hmpir pecah perut
Agaknya btng pelir lembik dia tu, dia pergi urut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 7:57 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, atuk TN ‘Tua Nyanyuk’,

HAH HAA HAA
HOH HOO HOO
HIH HIII HIII

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 6:27 am

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Atuk TN ‘Tua Nynyuk’ mcm PH le juga pndusta
Semua itu, ada lah kerna dlm hati cmburu buta
Tpi kelmarin dia terkantoi itu atuk bahalol unta
Lihat ini, apa yg atuk TN, ‘Tua Nyanyuk’ itu kata
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 6:27 am
Reply to  Anonymous

Anonymous (TANPA NAMA)

HAHAHA HOHOHO IHIIHI

8 June 2019 11:11 pm?

Kalau nak membohong menipu tu jangan lah bodoh sangat. mENEMPELENG MUKA SENDIRI, JADI NYA. bAGUS KAMU HENTAK2 KAN KEPALA KAMU KE DINDING, WAHAI GNG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB.

sEBUT TARIKH LK 6 BULAN LEBIH AWAL. NYATA KAMU GILA.

Reply

2 January 2020 12:23 pm

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 6:28 am
Reply to  Anonymous

👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀👿👹💀
Atuk TN, ‘Tua Nyanyuk’ msih lagi prangai hantu
Kemain, konon Kejora ini, dia nk kenakan & latu
Dia pun ada, masa Kejora mengurat Irah hari tu
Tpi..dia dah nyanyuk, sbb tu lah, brtindak brgitu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 6:29 am
Reply to  Anonymous

Tanpa Nama

Untuk makluman MUNIRAH MARYONO yang baru sahaja menyertai blog ini dengan mengeluarkan pendapat yang menarik dan menggalakkan, bagus muda mudi berbuat begitu, menyumbang kpd pembangunan negara one way or another, in a constructive manner –

Selamat datang ke blog ini, MUNIRAH. Harap teruskan menulis, mengeluarkan pendapat.

Pada umum nya blog ini ada lah pro-PH, pemunya blog kuat menyokong Anwar Ibrahim, pada masa2 nya mengkritik Tun Mahathir akibat itu.

Sila lah keluarkan pendapat pro atau anti, disini bebas bercakap, biarkan jika ada yang mengkritik anda cara kurang semenggah.

Reply

10 June 2019 6:01 am

Anonymous
Anonymous
4 January 2020 6:30 am
Reply to  Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN monyet tu..mmg sgt busuk punya kaki
Hati dia, sangat kotor..pnuh dgn kudis dan daki
Kalau tak nyanyuk, mmg kerana, dia pendengki
Prangai serupa dgn mak dia punya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 6:22 am

Budin mengarut lagi, menuduh secara liar, takda bukti dan fakta, macam pengkomen hilang sasar, mengata

“undi beliau pun tentu juga kepada BN dalam PRU14 lalu …” ”

beliau juga dikatakan pernah menerima wang yang dikaitkan dengan 1MDB daripada Najib Razak”.

“tentu juga”, “juga dikatakan” apekebendenye, Budin?