PESANAN BUAT PENGAMPU MAHATHIR – BERHENTILAH MEROYAN MAHU BELIAU JADI PM SEHINGGA HABIS PENGGAL!!!

Setiap kali isu peralihan kuasa ditimbulkan, setiap kali itu jugalah pengampu dan pembodek Tun Mahathir Mohamad seakan-akan kepanasan dan terus meroyan jadinya.

Mereka bukan saja enggan menerima janji peralihan kuasa dalam tempoh dua tahun itu sebagai sesuatu yang mesti dipatuhi, bahkan melencongkannya lebih jauh dengan mahu Tun Mahathir kekal menjadi Perdana Menteri sehingga habis penggal atau menjelang ketibaan PRU15 pada 2023 akan datang.

Lebih daripada itu, ada juga yang terlebih lajak daripada laju dengan mengatakan Anwar Ibrahim tidak layak sebagai pengganti Tun Mahathir serta perlu diuji terlebih dahulu dengan memastikan kemenangan PH dalam PRU15 akan datang sebelum boleh menduduki kerusi Perdana Menteri.

Sebenarnya, sama seperti Tun Mahathir, mereka inilah manusia-manusia yang mudah lupa serta suka cakap berdolak-dalik setelah kesedapan mendakap kuasa.

Sebelum menang pilihanraya dan beroleh kuasa, semua nampak baik dan seolah-olah sudah insaf sesuai dengan usia yang makin menua.

Malangnya, belang dan tembelang sebenar semuanya timbul seiring dengan nikmat kuasa yang diperolehi.

Kepada pengampu dan pembodek Tun Mahathir, sempena ketibaan tahun 2020 ini, sekali lagi ingin diperingatkan agar berhentilah meroyan dan meminta Perdana Menteri yang sudah berusia lebih 94 tahun terus kekal menerajui negara sehingga habis penggal.

Sejak sebelum PRU14 lagi, isu Tun Mahathir berkhidmat sehingga habis penggal atau sehingga tempoh tibanya PRU15 tidak pernah berbangkit sama sekali.

Yang selalu kedengaran dan difahami ialah Tun Mahathir hanyalah Perdana Menteri sementara sehingga Anwar dibebaskan daripada penjara dan seterusnya boleh mengambil alih teraju pentadbiran negara.

Untuk itu, walaupun tiada tarikh khusus yang disebut, jangka masa dua tahun adalah tempoh yang munasabah yang difahami oleh semua pimpinan PH untuk Anwar memperolehi pengampunan, menjadi Ahli Parlimen dan seterusnya memegang jawatan Perdana Menteri.

Tun Mahathir sendiri sedar tentang tempoh tersebut, sebab itu, baik sebelum PRU14 atau di peringkat awal PH menjadi kerajaan, beliau selalu menyebut keberadaannya sebagai Perdana Menteri hanyalah untuk tempoh dua tahun saja.

Kata Tun Mahathir, tempoh dua tahun itu adalah janji yang akan dikota dan dipatuhinya serta selepas itu akan menyerahkannya kepada Anwar.

Maka itu, berbanding meminta Tun Mahathir berundur dan memberi laluan kepada Anwar menggantikannya dalam tempoh dua tahun adalah suatu kewajaran serta masih dalam lingkungan pelan peralihan kuasa yang dipersetujui lama sebelum ini, sebaliknya meminta Tun Mahathir berkhidmat lebih lama jelas suatu pencabulan terhadap persefahaman yang ada.

Dalam bahasa lebih mudah, tiada salahnya sesiapa, kalau ingin dikata meroyan mahu Anwar jadi Perdana Menteri dalam tempoh dua tahun kerana ia memang tuntutan yang termaktub dalam konsensus.

Tetapi, tidak malukah golongan pengampu dan pembodek kerana lebih meroyan inginkan Tun Mahathir dikekalkan sehingga habis penggal, walhal perkara itu adalah sesuatu yang di luar daripada konsensus dan persefahaman PH?

Hakikatnya, jika ingin PH terus kekal lebih lama sebagai kerajaan dan tidak berpecah, semua pihak termasuk Tun Mahathir serta pengampu dan pembodeknya mestilah kembali semula kepada konsensus dan janji peralihan kuasa itu dan bukan meratib tak sudah-sudah untuk mengekalkannya lebih lama.

Jangan berdolak-dalik dan berterusan meroyan seolah-olah Tun Mahathir saja yang mampu menerajui negara, sedangkan sejak 19 bulan lalu terlalu banyak kelemahan, ketidakmampuan dan penolakan rakyat terhadapnya yang dapat dirasakan hampir di seluruh ceruk negara.

Atas kesedaran itulah juga Lim Guan Eng baru-baru ini menekankan agar tahun 2020 dijadikan tahun peralihan kuasa, selain tahun untuk memenuhi janji manifesto dan memastikan pertumbuhan ekonomi yang kukuh untuk negara.

Bermakna, selain ekonomi tidak tumbuh dengan baik dan janji manifesto tidak dilaksanakan dengan lancar sejak 19 bulan negara diterajui oleh Tun Mahathir, keyakinan Guan Eng ialah kedua-dua aspek itu akan berjalan dengan lebih bagus setelah berlakunya peralihan kuasa kepada Anwar.

Apakah pengampu dan pembodek Tun Mahathir tidak sedar hakikat penting itu dan bila lagi mahu berhenti daripada terus meroyan? (ShahbudinHusin 04/01/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 4 January 2020 — 2:32 pm
Subscribe
Notify of
guest

88 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Aziz
Aziz
5 January 2020 2:15 pm

Hang kena jaga mulut hang jangan lancang sangat cakap berbelit belit

Sawaludinlamin
Sawaludinlamin
5 January 2020 12:05 pm

Hang kena pesan diri sendiri dulu sabelum nak pesan org. Yg celik mata tutup mata asyik meroyan bukan kah diri hang sndiri. Rear admiral ttp d rear, kalau nak advance pun advance to d rear. Berhenti mimpi n meroyan lah dol

Otai Masih berbisa
Otai Masih berbisa
5 January 2020 10:55 am

Kalau dulu rm 2.6 bilion bahagi seorang rm 1juta rakyat Malaysia, DSN tentu menang PU14. Tak habis duit tu. Rakyat Malaysia 33juta je! Tu la makan sorang.

ANTI ROYAN
ANTI ROYAN
4 January 2020 11:21 pm

coba tengok kelakuan al-budin!!

masa tido-mimpi camna nak peleceh tun

masa berak-pikio camna nak posting pejatuh Tun

masa kencing-pon sama

KESIAN MEREKA,NAK LAWAN PEMUDA BANI TAMIM!!!

ANTI ROYAN
ANTI ROYAN
4 January 2020 11:16 pm

MVSA MABOK TODI!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:46 pm

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA PERSENDA KAN AGAMA MU DENGAN COMMUNISM SOCIALISM ANARCHISM ATHEISM MARXISM SATANISM LUCIFERIAN CAPITALISME LIBERALISM PLURALISM LGBT SYIAH…….SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

ANTI ROYAN
ANTI ROYAN
4 January 2020 11:12 pm

SEELOKNYA KAU DOAKAN KESEJAHTERAAN UNTUK KAU,

SUPAYA HATI KAU BERSIH DAN NAMPAK CAHAYA KEBENARAN,

INI,KAU DOAKAN KEHANCORAN ORANG PULAK,KAU BUKANNYA

BERADA DI MEDAN PERANG!

SELAMA NI,YANG KAU BOLEH HIDUP DALAM SEJAHTERA,PARTI KAU KE YANG MEMERINTAH

BODOH KAU MVSA…BAGHAL!!!

BSP
BSP
4 January 2020 10:44 pm

Betul kata Lim guan eng, tahun 2020 ialah tahun peralihan kuasa…
Peralihan kuasa dari PH kepada BN/Muafakat nasional selepas Atok bubar parlimen tahun ni dan PRU 15…
Aminnnn

ANTI ROYAN
ANTI ROYAN
4 January 2020 11:15 pm
Reply to  BSP

bubar jubo kau!
yang ni seko bodoh piang,tak habis-habis soal politik!

bukan masa we..orang dah letih!

tunggu Mei 2020,ekonomi pulih..minyak free

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:41 pm

JOM KITA SEMUA UNDI GS…….. Tiada lagi undi untuk PH pada PRU15, kata Generasi……. Pertubuhan Generasi Warisan Kebangsaan (Generasi) menegaskan kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) bahawa peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) tidak akan mengundi PH pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) sekiranya kerajaan gagal menangani isu yang melanda Felda ketika ini. Presidennya, Roslan Md Esa berkata, apa yang dilakukan oleh kerajaan PH pada hari ini telah meletakkan peneroka Felda dalam keadaan tiada pilihan melainkan terpaksa bergantung kepada anak-anak serta sanak saudara bagi membantu meringankan kos sara hidup serta belanja persiapan hari raya. “Generasi serta peneroka-peneroka Felda yang lain masih… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:40 pm

AKIBAT AG KAFIR HARBI …KEADILAN TIDAK DAPAT DITEGAKKAN Kes Adid, suatu pendapat Asalnya, timbalan Menteri sembang laporan bedah siasat akan diberitahu umum sebulan selepas kematian Adib. [1] Bila cukup sebulan, tiba-tiba Peguam negara suruh buat inkues pulak kononnya untuk tentukan punca Adib mati. Pusing pulak hasil bedah siasat hanya boleh hanya boleh didedahkan di mahkamah selepas inkues. [2] Padahal sebelum itu kes Adib dah diklasifikasi polis sebagai membunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. [3] Maka dari awal lagi dah timbul persoalan adakah inkues ni nak kata Adib tidak dipukul hingga mati macam yang polis klasifikasikan sebelum ni? Takpelah, kita bersangka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:38 pm

UNDI GS SUPAYA ANDA BUKAN IDIOT……. “Are You An Idiot?”……… Seorang lelaki Singapura pelik melihat rakyat Malaysia tumbangkan Najib … Orang Malaysia sering menghina negaranya sendiri dan suka membandingkan negaranya dengan Singapura. Saya mahu bertanya … “Are you an idiot?” Singapore bukanlah a ‘welfare state’ !! Sedangkan di zaman Najib dengan GST collection, sampai ke Nelayan dapat bantuan. Mungkin kalian akan mengatakan, itu salah mereka kerana mereka malas. “Are you an idiot?” Semua negara yang mengamalkan demokrasi pasti ada rakyat yang akan ketinggalan. Tahukah anda bahawa di Singapura juga kami mempunyai warga tua yang berumur 70-80 tahun yang masih bekerja… Read more »

irkiz
irkiz
4 January 2020 10:29 pm

LAMA LAMA BUDIN MASUK HOSPITAL. NAJIB SUNGAI BULUH, ANWAR MASUK BALIK KE TEMPAT LAMA.

ANTI ROYAN
ANTI ROYAN
4 January 2020 10:46 pm
Reply to  irkiz

yang masuk hospital :

1. budin-meroyan nak ke nuat jadi PM
2. kejora@NBR(situa 7oan)-meroyan nak ke bini,nak ke
jibbo jadi PM.Dia “over sexual hangit”

TUN KUKUH DI PERSADA SAMPAI HABIS PENGGAL

BULAN 6 2020,EKONOMI PULIH

yang anti Tun teruskan meroyan

MEROYAN…DAN TERUS MEROYAN
HABUK PON TARAKKKK..KIKIKI

geli ketiak aku..kikikikikikikikiki

ANTI ROYAN
ANTI ROYAN
4 January 2020 10:49 pm
Reply to  ANTI ROYAN

MVSA pula sana longkang masok

angan PAS PIS PUS pegang kerajaan..

tunggu 100 tahun lagi,masa tu kau dah tinggal tulang

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:19 pm

AGONG TONG M SUKA TEGAK BENANG BASAH…….. Dr M beri alasan pertahan Mukhriz tak salam Sultan Johor “Ia bukan apa-apa. Ada kala anda tertinggal sesetengah orang, itu tak bermakna anda memboikotnya. “Anda perlu maklum bahawa kedua-dua Sultan Ibrahim dan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail bersalam dengan saya, dan saya bersalam dengan mereka. “Yang itu anda tak mahu tunjuk. Tunjuklah,” katanya secara berseloroh dalam sidang media di ibu pejabat Bersatu di Petaling Jaya, hari ini. Pada mulanya beliau memberikan mikrofon kepada Mukhriz yang duduk di sebelahnya, tetapi menteri besar Kedah itu hanya tersenyum. Satu rakaman video menunjukkan Mukhriz tidak bersalam dengan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:18 pm

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:17 pm

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:15 pm

KRONISME OLEH AGONG TONG M……… Apa Nak Jadi Dengan Mat Kalut, Jawatan Nak, Majlis Wakil Orang Lain Tinjauan rambang di sosial media mendapati sebanyak 22 program termasuk program yang melibatkan Tuanku Sultan, program rasmi seperti majlis perlantikan SUSK negeri, program korporat, dan program Kerajaan Negeri tidak dihadiri oleh Menteri Besar Kedah, DS Mukhriz Tun Mahathir. Menteri Besar hanya mewakilkan kepada EXCO Negeri dan ADUN Kedah untuk program berkenaan. Apa masalah dengan Menteri Besar Kedah? Jawatan semua beliau sapu, gaji elaun beliau sapu tapi bila program tidak nampak muka, kena hantar wakil sahaja. Tidak ada guna beliau ada 100 jawatan pun,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:09 pm

SAMPAI BILA NAK PERCAYA KAFIR HARBI WAHAI MUNAFIK MELAYU…….. 4 Suspek Utama Bunuh Adib Disembunyikan Kat Luar Negara Dan Kosnya Ditanggung Kerajaan Dakwa Peguam. SEMASA | Pada selasa Peguambela dan Peguamcara, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz mendakwa empat suspek pembunuh Adib telah disembunyikan diluar negara dimana semua kos hidup mereka telah ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan. Pihak polis juga katanya tidak boleh berbuat apa-apa ke atas kesemua suspek tersebut. “4 suspek pembunuh Adib ini telah di sembunyikan diluar negara dengan semua kos hidup ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan. Polis pun tak boleh buat apa-apa kat diorang ni. Kebal lebih dari raja-raja pulak,”… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:07 pm

INI U TURN KE BERAPA?…TN DAN SUMAN SILA JWB…….. Bantah kenaikan tarif: 60,000 tandatangan petisyen, FB TNB Careline diserang netizen……. Petisyen untuk membantah kenaikan tarif bil elektrik yang disebabkan oleh cara “kiraan yang digunakan oleh TNB” semakin mendapat sambutan apabila setakat hari ini ia mendapat 61,069 tandatangan. Petisyen itu dimulakan seorang netizen bernama Abdullah Fahim bertajuk “Bantahan Kenaikan Elektrik 2019 Mengikut Kiraan TNB (Tenaga Nasional Berhad).” Menurut petisyen tersebut, rakyat Malaysia memohon kerajaan mengkaji semula penggunaan meter digital dan kiraan dipraktikkan TNB dalam menentukan caj elektrik di seluruh negara. Kami rakyat Malaysia memohon kerajaan Malaysia mengkaji balik meter digital dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:05 pm

RULE OF LAW HANCUR BWH PH……. Kenapa arah Syazlin tarik diri selepas 5 bulan, Umno-PAS soal peguam negara……. Umno dan PAS hari ini mempertikaikan keputusan peguam negara mengarahkan Syazlin Mansor menarik diri daripada mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) serta Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) ketika inkues menentukan punca kematian Muhammad Adib Mohd Kassim hampir selesai. Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan berkata, Jabatan Peguam Negara sepatutnya membantah pelantikan Syazlin ketika inkues itu bermula 3 bulan lalu, bukannya selepas timbul percanggahan pendapat atau pertikaian antara pengendali inkues dan peguam kerajaan. “Kenapa selepas 5 bulan baru minta Syazlin tarik diri?… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 10:03 pm

PENYOKONG2 BAPAK DAN BAPOK BEGITU TEGAR MENYOKONG KERANA MEREKA DARI KUMPULAN BANGSAR BEBAL T20……MEREKA TIDAK RASA APA YG DIRASA KEBANYAKAN RAKYAT….. MEREKA TIDAK BERPIJAK DI BUMI KENYATAAN…..HIDUP MEREKA ADALAH UNTUK MAKAN MINUM DAN SEKS BAGAIKAN BINATANG TERNAK……. MASZLEE MALIK DAN SINDROM BANGSAR BEBAL……. Oleh : Abdul Azim Roslan 1. Ada satu istilah yang dipopularkan oleh sebahagian aktivis dan ahli politik tentang rakyat langit, iaitu “Bangsar bubble”. 2. Aku rasa, masalah utama Maszlee Malik sewaktu menjadi Menteri Pendidikan ialah banyak perkenalkan polisi yang tidak popular dengan golongan Bangsar bebal. 3. Antara dasar yang tidak popular dan diperkenalkan oleh Maszlee ialah penggunaan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 9:55 pm

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 9:54 pm

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 9:52 pm

TENGOK LAH NEGARA HURU HARA BAWAH PH……PLEASE DISSOLVE THE PARLIAMENT…….. . MUNAFIK MELAYU MENGILA DIHASUT KAFIR HARBI…….. Saidina Umar Pun Tak Sedia Lakukan, Tinggi Maqam AP JB…? Macam2 gila ada pada kerajaam PH nie… Ada gila salah titik perpuluhan… Ada gila pada janda meletop… Ada gila nak jual harta negara… Yang terbaru, gila nak cari publisiti murah… Akmal Pertahankan Keputusan Berbuka Puasa Di Kuil MP Johor Baru, merangkap Ketua Pemuda Keadilan (AMK), Akmal Nasrullah b Mohd. Nasir, tetap mempertahankan keputusan dan tindakan beliau untuk mengadakan majlis berbuka puasa di kuil Gurdwara, kuil masyarakat Sikh (BACA DI SINI)… Apa yang lebih… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 9:49 pm

PEMBAWA PANJI KELABU TIDUR SATU SELIMUT DENGAN MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN……… D4P BERMAHA RAJA LELA BWH PH…. Memalukan, PSM bidas pemimpin DAP selepas blok sekolah letak namanya…… Parti Sosialis Malaysia (PSM) membidas Nga Kor Ming tidak menolak keputusan sebuah sekolah Cina menamakan sebuah blok baru sempena namanya dan meminta pemimpin DAP itu belajar daripada Dr Mahathir Mohamad yang enggan tempat awam dinamakan sempena beliau. Ahli Jawatankuasa Pusat PSM, S Arutchelvan turut menyifatkan alasan Nga yang itu ialah keputusan lembaga pengarah sekolah terbabit sebagai “tidak boleh diterima dan menjijikkan”. “Walaupun ia keputusan lembaga pengarah sekolah untuk memilih namanya, beliau masih boleh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 9:31 pm

MELAYU HINA DI BUMI SENDIRI KERANA HILANG JATI DIRI Kugan Ananthan Vs Adib Saya teringat kes Kugan Ananthan tahun 2009 dulu. Dia ditangkap kerana disyaki terlibat dengan aktiviti samun kereta mewah. Selepas dia ditangkap dan disoal siasat, polis berjaya menemui semula 15 kereta mewah yang dilaporkan disamun dan dilarikan sebelum itu. Kes Kugan menjadi tumpuan bila dia ditemui mati didalam lokap. Hasil bedah siasat mengatakan dia mati akibat paru-paru berair. Tapi keluarga Kugan tidak berpuas hati kerana ada kesan lebam dibeberapa bahagian badan Kugan. Mereka tuduh Kugan mati akibat didera oleh polis semasa dalam tahanan. Keluarga Kugan melantik N Surendran… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:43 pm

RAKYAT DAH TAHU BAPAK SKANDAL BERTONG2 KAKI KELENTONG…..CUMA DALAM BAB SERAH KUASA YG SATU NI JANGANLAH CUBA KELENTONG…..TERUS TERANG JE KATAKAN AKAN PEGANG SAMPAI PRU15 NANTI……. BOLEHKAN DIPERCAYAI AGONG TONG M YANG TEGAR BERDOLAK DALIK …SEDANGKAN ANAK SENDIRI TIDAK TERDIDIK DENGAN BAIK Malaysia Semakin Hampir ‘Menghalalkan’ LGBT? Baru2 ini, kita di kejutkan dengan berita Lee Huan Wu, cucu kepada bekas pemimpin utama Singapura, mendiang Lee Kuan Yew telah ‘berkahwin’ dengan pasangan gay beliau Hang Yirui di Cape Town, Afrika… Dalam Twitter Lee Huan Wu, beliau mengatakan, “Hari ini saya mengahwini pasangan sehati sejiwa saya”… ‘Pasangan’ beliau, Hang Yirui juga memuatnaik… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:09 pm

Isu2 Najib di masa dia kena tendang terajang tonggang langgang masuk longkang di Pru14 banyak tan beratnya. Isu2 dia di mahkamah pun penuh beberapa mahkamah. Kalau diletak di Pekan Pahang, semuanya itu penuh satu pekan.

Isu2 Pak Lobai Hadi kebanyakan nya berkaitan DAP, Hukum Hudud Pas yang DAP takut dan selalu balun parti itu supaya tak akan memerintah negara ini dan implementasi Hudud. Hudud sedikit saja disebut di Quran, jadi, Pas kena buat Hukum Hudud Pas ler, contoh nya siapa tukang potong tangan dsb nya.

BSP
BSP
4 January 2020 10:48 pm
Reply to  Tanpa Nama

cerita lama diulang ulang…
Kes dah masuk mahkamah, tunggu ajerla keputusan mahkamah..
Kenapa tak sabar???
Atok lagi tak sabar….dia boleh mati memikirkan kenapa Najib tak masuk2 ke penjara lagi…
Macam mana nak masuk kepenjara , kalau bukti pun tak ada…Najib ada evidence kuat, saksi pendakwa pun kantoi…
aduii…species2 makhluk PH yang tak faham kes dan jadi burung kakak tua yg dok ulang2 statement bodoh meeka tu…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:40 pm

NAK HARAPKAN KAFIR HARBI JAGA ISLAM?….SORILAH Ultra kiasu akan bantah syor ajar subjek Islam NEGARA AKAN LEBIH AMAN JIKA BUKAN ISLAM FAHAM MENGENAI AGAMA ISLAM Malaysia akan lebih aman jika orang bukan Islam memahami agama Islam, walaupun tidak menganut agama itu, kata pendakwah bebas, Prof Dr Riduan Tee Abdullah. Menyokong cadangan pemimpin PAS supaya subjek kenali agama Islam diperkenalkan kepada murid Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK), beliau berkata, salah faham yang timbul hari ini kerana kegagalan orang bukan Islam memahami agama majoriti di negara ini, seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Pernah menyuarakan cadangan sama sebelum ini, Ridhuan Tee menjangkakan bahawa syor… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:12 pm

Amat bodoh lah menanya NAK HARAPKAN KAFIR HARBI JAGA ISLAM? Kerana itu bodoh, tak perlu baca komen itu, tentu bodoh seluruh nya.

BSP
BSP
4 January 2020 10:57 pm
Reply to  Tanpa Nama

Tanpa nama 9.12pm……Kau ni pun satu, dah tak faham, tak nak bertanya. Lepas tu kata soalan bodoh. Kau yg bodoh sebab tak faham soalan dan isi yg ditulis… Sekarang ni mereka (DAP) ada suara yg kuat dlm kerajaan yg ada hari ni…kau tahu tak?? Mereka boleh arahkan polis untuk jgn siasat org2 DAP yg terang buat salah.. Mereka boleh cabar polis, cabar agensi kerajaan.. Mereka boleh bersuara lantang halang tulisan jawi padahal pengenalan tulisan jawi ajer pun… Pemimpin mereka boleh terlepas dari macam2 tuduhan yg perbicaraan sedang atau akan berjalan.. Pemimpin mereka kebal dari tindakan undang2.. Ada pemimpin mereka boleh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:39 pm

APA SEBENARNYA YG DI MAHUKAN OLEH MAHARAJA KELING KAKI KELENTONG Apa Sebenarnya Mahathir Mahu Dan Apa Yang Rakyat Perlu Tahu!!! TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai Rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!!! Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB, penubuhan siasatan Di Raja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk di sabitkan kesalahan pada Najib (BACA DI SINI)… Kini semuanya sudah nyata dan jelas… 100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui… Dulu… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:21 pm

Komen ini mula nya bunyi bagus, tapi tak mahu baca semua, takut ada tahi di belakang.

Perlu diulang:

“TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai Rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!!!”

Kepada yang sebelum ini tak habis2 menuduh secara liar bahawa ekonomi negara ini merudum, boleh terjun ke Lautan China Selatan yang China Komunis tuntut itu supaya boleh migrasi ke sana nanti.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:37 pm

RAKYAT DAH TAHU PH KAKI TEMBERANG JADI TAK PERLULAH BAPAK SKANDAL BERTONG2 TABUR JANJI NAK SERAHKAN JAWATAN PM KEPADA PAK DAJJAL…..TERUS TERANG JE KATAKAN AKAN PEGANG SAMPAI PRU15…..BILA LAGI NAK TUNJUK GENTEL WOMAN….. KAKI MENTEKEDARAH BABI MMG TAK TAHU MALU DAP Penipu Bersiri, Tol Lebuhraya Persisiran Barat Dan Susur Keluar Teluk Intan Bukti Penipuan 19/04/2018, calon Ahli Parlimen Teluk Intan berjanji akan menghapuskan tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan sekiranya Pakatan Harapan berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan. Hari ini, Nga Ko r Ming sudahpun menjadi Ahli Parlimen Teluk Intan. Pakatan Harapan sudahpun menjadi Kerajaan Persekutuan dan Negeri. Namun,… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:27 pm

NAJIB TAK BOLEH TEMBERANG LAGI SEBAB TIAP HARI DI MAHKAMAH, CAKAP UNDER OATH. DI RUMAH DIA TEMBERANG ROSY, LANTAK LAH.

“GENTEL WOMAN…..”, kata Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama nih.

NAJIB TEMBERANG LOBAI HADI YANG NAK TUMPANG BAS UMNO KE PUTRAJAYA, BIAR LOBAI ITU SYIOK DENGAR.

BSP
BSP
4 January 2020 11:01 pm
Reply to  Tanpa Nama

Apa lah si tanpa nama ni tulis???
diulang ulang benda yg sama…
nak cakap bodoh nanti marah..
aduiii…
Inilah akibat fitnah yg dah jadikan hati mamat ni hitam…
maka kebenaran pun tak nampak…
Semoga Allah beri kau taufik dan hidayahNya

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 8:27 pm

PH KERAJAAN GAGAL…..SEMUA KEGAGALAN DILETAKKAN PADA SEMUA MENTERI2….KALAU HENDAK DI DETAILKAN MENTERI PALING GAGAL IALAH TOKONG KOMUNIS MOF YANG RUDUMKAN EKONOMI NEGARA…..MULA DAPAT KUASA JAJA SATU DUNIA TANAH MELAYU BANGKRAP…..DIA PULA AKAUNTAN TAK BERTAULIAH…..PP GAGAL DI BAWAHNYA ….TAPI YG PUJA DIA ADALAH TIONGKOK LEBIH SUKA DAN RELA TAK KIRA NEGARA TERUK ASAL DIPERINTAH KOMUNIS……PERMUSUHAN KAUM MENEBAL BAWAH TOKONG BABI D4P…… …hari ini Tun Madey naik angin kerana media Jepun masih lagi skeptikal dengan pertumbuhan ekonomi Msia yang dilihat semakin jatuh merudum berbanding dengan negara2 ASEAN yang lain seperti Vietnam, laos dan kemboja..dan kini pelabur2 Jepun dah mula menarik keluar pelaburan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 9:36 pm

BODOH NYA ENGKAU MENGATA “SEMUA KEGAGALAN DILETAKKAN PADA SEMUA MENTERI2….” PADA HAL SEMUA NYA SALAH NAJIB. KALAU DIA DI AKHIR BICARA NYA DI MAHKAMAH, DIPENJARAKAN 10-20 TAHUN, OK LAH, KIRA DIA REDEEM KESALAHAN NYA DALAM PENJARA.

RANAP LAH UMNO SEJAK KALAH DI PRU14. NAJIB MASIH NAK MENGACAU HINGGA WAK JAHIT SINDIR DIA DENGAN MENGATA BAHAWA UMNO ADA HANYA SATU NAKHODA. NAJIB BUAT TAK FAHAM SEBAB MUKA TEBAL MCM KULIT BADAK. . SAMA MACAM LOBAI HADI.

HAH, KASI JONGOS2 DEPA RASA BILA KENA TUDUH LIAR MCM DEPA SELALU BUAT.

BSP
BSP
4 January 2020 11:07 pm
Reply to  Tanpa Nama

PH kerajaan GAGAL.. Menteri kebanyakan bodoh…dapat markah bawah 50 %..ada yg lebih teruk bawah 30 % termasuk PM Semua “mangkuk2” dalam “kabinet” ni kena buang atau tukar baru..tinggalkan cawan ajer…hehehe Nak salahkan Najib pulak Najib kau ingat boleh masuk penjara ke??? Tulah , tak nak ikuti perbicaraan beliau. Kalau ada siaran langsung lebih bagus… Tentu ramai rakyat akan terkejut…. Apa yg mereka dengar nanti tak sama dengan apa yg ditulis dlm akhbar….itulah tujuan mereka, menulis berita in such a way supya najib seolah tak dapat jawab, seolah tak tahu, seolah bersalah…. Bila Najib mintak siaran langsung, kerajaan takut pulak… Apa… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 January 2020 8:27 pm

Kejora..Kojolla..

Since your horrendous Manglish is full load of rubbish, I’ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay education….

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahh….ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmm……??

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 8:14 pm

Nasib baik PPBM Sabah pakai otak dan mahu bantu PRK Kimanis. Kalau Madey si Kitol buat tolol dan nak berlagak masuk gelanggang di Sabah sudah pasti ada yang hilang deposit dan berdarah hidung lagi. Kahkahkah!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 January 2020 8:30 pm

Sahih ker..ada link…??
Hi hi hi hi

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 7:26 pm

BOLEH DIKATAKAN DI BAWAH PH BERTIMBUN ISU2 BARU DI TAMBAH YG LAMA BELUM SELESAI……BUBAR PARLIMEN JALAN PENYELESAI AN…… …tak tau lah apa nak jadi dengan menteri2 Fuckatan Haprakan sejak akhir2 ni..bayangkan isu bil letrik naik tinggi lebih dari biasa sejak penggunaan smart meter TNB ni pun terpaksa Tun Madey campur tangan..apa agaknya yang dibuat oleh menteri yang berkaitan, takkan lah isu simple macam ni pun Tun kena campur tangan dan buat PC khas dari Jepun untuk meredakan kemarahan pengguna2…memang patutlah report card semua menteri2 PH ni tak mencapai pun 50%, malah ada yang tak cecah pun 30% dalam setahun berkuasa… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 January 2020 8:31 pm

He he he
Sahih ker..ada link…??
Hi hi hi hi

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 7:26 pm

Masa Madey si Kitol nak teruskan Konspirasi DKK semakin suntuk. Rakyat sudah berikan peluang dan Madey si Kitol menghancurkannya.

Madey si Kitol kekal si tua pencacai angkat cukong dan jaga najis kroni. Kalau terus dibiarkan, episod bailout yang membazirkan wang cukai Rakyat akan bersambung. Madey si Kitol wajib berambos. Kahkahkah!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 January 2020 8:33 pm

Bahan sampah dari mana tuu….??

He he he

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 7:23 pm

ORANG KAMPUNG DAH TAHU PEMIMPIN2 PH MUNAFIK @ HIPOKRIT JADI BAPAK SKANDAL TAK PERLU TUNAIKAN JANJI LEPASKAN JAWATAN PM…..LAGIPUN TIADA PERJANJIAN BEETULIS….MANIFESTO BEETULIS PUN PH LANGGAR……. Sobat2 sekelian..korang masih inagt tak…pada 19/04/2018, calon Ahli Parlimen Teluk Intan berjanji akan menghapuskan tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan sekiranya Pakatan Harapan berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan. Hari ini, 31/05/2019, Nga Kor Ming sudahpun menjadi Ahli Parlimen Teluk Intan. Pakatan Harapan sudahpun menjadi Kerajaan Persekutuan dan Negeri. Namun, tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan masih belum percuma. Malah, dengan muka tembok tidak tahu malu, Nga Kor Ming telah… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 January 2020 8:35 pm

Orang kampung mana tuu…pinang sebatang ker…??
Hi hi hi hi

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 7:20 pm

Madey si Kitol tidak hormat Rakyat dengan menolak pelaksanaan manifesto PH PRU14. Manifesto bukan kitab suci Madey si Kitol. Rakyat Malaysia sudah berikan petanda sebesar Referendum 15000 Tanjung Piai. Madey si Kitol dalam Kabinet pun Rakyat letak Bottom 10. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 7:18 pm

MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN CUBA NAK KUASAI SEMUA AGAMA TERUTAMA ISLAM……… Rakan2 sekelian…Kita pun setuju kalau dikatakan…Wang zakat bukan wang Kerajaan. Wang zakat tidak dikutip daripada orang Bukan Islam…….. Justeru, apa sebab pemimpin bukan Islam dari DAP yang sampaikan pemberian zakat kepada asnaf? Zakat merupakan ibadat khusus yang disyariatkan. Kenapa fungsi zakat iambil daripada orang Islam dan diserah / diagih kepada orang Islam atau asnaf yang berhak. Lakonan apakah yang sedang dimainkan wakil rakyat DAP Chris Lee Chun Kit yang memuat naik gambarnya ‘mengagihkan zakat’ di Pulau Tikus, Pulau Pinang? Apa yang cuba beliau sampaikan apabila orang bukan Islam yang… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 7:17 pm

Kalau Madey si Kitol masih meroyan nak duduk lama lagi di kerusi PM, Madey si Kitol kena buat diversion issues sampai mati masuk kubur. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 7:16 pm

We all Rakyat marhaen really excited to see sekor PM yang mampos tak nak lepas kerusi walaupun sudah gagal. Macai yang tak ada amanah dan berniat nak menipu Rakyat boleh pergi mampos. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 January 2020 7:09 pm

BILA GANGSTER SOSIALIST BUAT MAJLIS BUKA PUASA……. Presiden PKR Anwar Ibrahim semalam memohon maaf kerana majlis berbuka puasa atau iftar yang diadakan oleh partinya kelihatan seperti pesta muda mudi ala Pak Maun dalam filem Nasib Do Re Mi. Pemuda PKR menganjurkan Majlis Berbuka Puasa dengan iringan lagu beserta kugiran dan bunga api. Tiada bacaan ayat suci Al Quran sebagaimana lazim, jauh sekali diadakan solat tarawikh. Sementara itu, Pemuda PKR mengulas kenyataan Presiden PKR adalah tuduhan jahat. Fuhhh…berani betul lah Pemuda PKR menyanggah teguran dari presidennya…nampak gayanya Bnag Non dah tak dipandan sebelah mata pun oleh pemimpin2 partnya sendiri…layak ke dia… Read more »

basharuddin mandor
basharuddin mandor
4 January 2020 6:54 pm

Salam semua dan slmt sejahtera.Izinkan saya memberi pendpt.Pm ke 8 adalah lebih baik selepas PRU 15,samada melalui pembubaran parlimen atau mengikut tempoh mandat.Apalah nk diriuh riuhkan isu perlantikan PM 8.Layak atau sebaliknya beliau jadi pm8,saya x mahu ulas nti riuh pula saya dikecam,x moleklah.Biar parti parti politik yg ada dinegara ini bertarung sebagai ,anak jantan,x perlulah bergantung pd pengaruh Tun M.Janji…apa ada pd janji,ramai org x tunaikan janji dlm dunia ni.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 7:05 pm

Penganut ajaran manifesto bukan kitab suci tak boleh dipakai pendapatnya. Simpan untuk cicit pendapat tu. Mana tahu cicit kencing atas kubur moyang nanti. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 6:43 pm

Jho Low call Daim untuk dapat perlindungan. Sekarang IGP berdolak dalik salahkan negara luar dan Jho Low tanpa sebarang usaha membawa Jho Low ke muka pengadilan. Adakah Daim sudah kowtim bersama Jho Low demi wang haram 1MDB di luar negara? Daim yang diam adalah musuh negara no 1. Berhati-hatilah bila DAIM tiba-tiba DIAM. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 6:33 pm

Madey si Kitol semakin hilang sokongan. Daim juga sudah diam dan buat khianat dengan Maszlee untuk angkat baruanya. Apakah orang tua ganyut 2 ekor ini masih lagi tak sedar, Rakyat memerhatikan mereka dengan gelak ketawa? Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 6:30 pm

Lebih 7 kali Madey si Kitol minta nyawa nak berhenti lepas 1 tahun, 2 tahun, 2 tahun setengah, 3 tahun, lepas ekonomi pulih, lepas masalah negara selesai dan terbaru selepas APEC.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 6:29 pm

Dalam semua majlis Madey si Kitol minta nyawa tak ada satu pun pimpinan PH peringkat tertinggi berada di belakangnya atau berikan sebarang respon. Jelas dan terang masa Madey si Kitol sudah ditetapkan Mei 2020.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
4 January 2020 6:22 pm

Ouch. Pedas-pedas cili macai Madey si Kitol kena. Madey si Kitol tak tahu buat kerja selain buka Pintu Belakang pakai Azmin semburit dan H2O. Macai Madey si Kitol tak mampu berikan fakta apa-apa. Ada sekor yang lahir sebelum Merdeka komen macam tak ada otak. Tak habis-habis ketulahan dan liwat. Dah tua pun bodoh nak mampos. Madey si Kitol bela macai bodoh macam ini sampai tua. Komen tak ada isi lepas itu komplen Admin tak ikut selera dia. Apa Madey buat macai???? Kronisme, tutup jenayah dan rasuah dengan NFA, kutip sampah daripada parti lawan, nepotisme, masalah kaum dan agama, masalah Menteri… Read more »

Akuni
Akuni
4 January 2020 6:20 pm

Siapa yang meroyan sebenarnya Tuan Budin? Bukan ke kome dan pengampu-pengampu Anwar tu yang siang malam meratib nakkan Anwar jadi PM ke-8. Kamu pernah tanya ke berapa ramai orang Melayu/Islam yang mengidam sangat nak Anwar jadi PM? Kamu tanya pula berapa ramai yang tak boleh nak lupa dengan perangai dia, yang depan Melayu cakap lain, depan bukan Melayu cakap lain tu? PAS tu takkanlah bodoh bebenor. Selepas sekian lama bersama Anwar, sanggup bersusah payah menyokongnya sampai turun ke jalan raya, tiba-tiba tarik handbrake dan terus buat u-turn. Kalau tak bersebab, takkanlah PAS nak tinggalkan dia macam tu aje? Dah tu… Read more »

Kama
Kama
4 January 2020 5:39 pm

elok lagi TUN M daripada bekas peliwat mentadbir negara. cakap je pandai tapi buat keje tah pape. apatah yg penyokong dia nampak hasil perjuangan dia dari dl. yang jelas hanya reformasi yang akhirnya merosakkan negara. see now

Wau bulan
Wau bulan
4 January 2020 4:53 pm

Sdra Budin

Berhentilah metoyan mahu anwar jadi pm8. Anwar bekas banduan peliwat. Anwar senang dimakan orang dalaman dan luar negara.

Majoriti rakyat tak mahu anwar…

Kita tahu kamu dapat reward jadi media advisor tapi both of you not up to required standard.

Leave malaysia under TDM’s leadership. Inshaa Allah negara ini akan maju…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 4:31 pm

Amat terang dan tak payah bersuluh – Budin sendiri menulis:

“walaupun tiada tarikh khusus yang disebut, jangka masa dua tahun adalah tempoh yang munasabah yang difahami oleh semua pimpinan PH untuk Anwar memperolehi pengampunan, menjadi Ahli Parlimen dan seterusnya memegang jawatan Perdana Menteri.”

Tun M telah uruskan supaya pengampunan di perolehi boleh dikira serta merta. Tapi memegang jawatan PM, panjang cerita. Tun M sudah kata “kalau rakyat mahukan nya”. Tapi disana sini ada yang tidak mahu. Budin sendiri ada mengatakan hal itu.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 4:37 pm
Reply to  Tanpa Nama

Budin juga menulis:

Mereka (penyokong Tun M) bukan saja enggan menerima janji peralihan kuasa dalam tempoh dua tahun itu sebagai sesuatu yang mesti dipatuhi, bahkan melencongkannya lebih jauh dengan mahu Tun Mahathir kekal menjadi Perdana Menteri sehingga habis penggal atau menjelang ketibaan PRU15 pada 2023 akan datang.

Ada juga yang terang2 mengata Pak Sheikh tak layak menjadi PM sebab dia Peliwat, Bekas Banduan 2 kali sebab liwat. Malaysia adalah negara Islam dan Islam mengharamkan liwat. Dia juga China Doll-ing.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 January 2020 4:21 pm

PESANAN BUAT PENGAMPU PAK SHEIKH, JANGAN LAH MENGADA NGADA HENDAKKAN TUN M SERAH KUASA SEBELUM HABIS PENGGAL.

Tun M yang memimpin PH di masa berkempen di Pru15. Bila menang, dia lah jadi PM dan untuk satu penggal.

Dia ada sebut akan pegang kuasa untuk 1-2 tahun, tapi itu cakap2 ikut sedap, bukan di ukir di batu bertulis.

Pak Sheikh muda lagi orang nya, boleh menjadi PM berdekad mulai penggal depan jika rakyat mahukan dia.