PEJA MESTI DILARANG DATANG LAGI KE TANJUNG PIAI

Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu atau Peja dilaporkan akan diminta memberi penjelasan berhubung kenyataannya berkaitan DAP yang tular dalam sebuah rakaman video baru-baru ini.

Menurut Setiausaha Agung Bersatu, Marzuki Yahya, Peja akan diminta memberi penjelasan itu dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu yang akan diadakan esok.

“Ya, sudah semestinya kita akan bertanya sebab-sebab yang dimaksudkan MB Perak itu,” kata beliau.

Sementara itu, Lim Guan Eng menuntut tiada dwi standard dalam menangani isu-isu dalaman berkaitan PH.

Lim merujuk perkara itu dengan Ahli Jawatankuasa Pusat DAP, Ronnie Liu yang baru-baru ini diberikan surat tunjuk sebab berikutan kenyataannya yang mengkritik Tun Mahathir Mohamad.

“Isu ini akan ditangani untuk memastikan tiada dwi standard.

“Saya fikir ia akan ditangani selepas PRK Tanjung Piai,” ujarnya lagi.

Dalam konteks kenyataan Peja yang mengatakan beliau berseorangan untuk melawan puak-puak DAP untuk mempertahankan tanah orang Melayu dan kedudukan agama Islam, ia bukan saja umpama menikam rakan sendiri dalam PH, bahkan menyerlahkan kecenderungan beliau untuk menimbulkan isu-isu perkauman untuk meraih undi.

Walhal, salah satu janji PH kepada rakyat dalam PRU14 lalu ialah untuk tidak mengamalkan lagi sentimen perkauman sebagaimana yang diamalkan oleh UMNO dan Pas ketika ini.

Dalam erti kata yang lain, dengan meniupkan sentimen perkauman itu, Peja bukan saja tidak menghayati perjuangan PH dengan sesungguhnya, malah sebenarnya tidak layak menjadi salah seorang pemimpinnya.

Walaupun sebagai bekas pemimpin UMNO, beliau mesti sedar PH adalah berbeza dengan BN.

Maka, untuk sementara waktu di mana kempen PRK Tanjung Piai masih ada berbaki kira-kira lima hari lagi, Peja seharusnya tidak dibenarkan sama sekali turun berkempen ke kawasan itu.

Keberadaannya bukan saja boleh mengelirukan pengundi tentang perjuangan PH, malah lebih mungkin menyebabkan calon Bersatu kalah dengan lebih teruk lagi.

Melihat wajahnya ada Tanjung Piai, pengundi bukan Melayu pasti enggan memberikan undi kepada calon PH, Karmaine Sardini. (ShahbudinHusin 10/11/2019)

Updated: 10 November 2019 — 2:44 pm

60 Comments

Add a Comment
  1. Jawab Lim Guan Eng…….

    1. Semasa di Dewan Rakyat pada 2 April 2019, saya tanya samada Menteri Kewangan memperolehi HKD1.6 bilion daripada penjualan Bangunan Malaysia di Hong Kong menerusi tender terbuka. Esoknya, 3 April 2019, Guan Eng dengan bangganya menunjukkan surat yang menyatakan bahawa Kementerian Kewangan telah menerima surat daripada pembeli yang berminat untuk membeli hartanah tersebut dengan harga RM1.68 bilion.

    2. Saya mendapati ianya hanyalah surat tunjuk minat pembeli yang ingin membeli hartanah tersebut pada harga RM1.6 bilion.

    3. Apa yang ditunjukkan oleh Guan Eng itu bukanlah bukti kukuh atau surat tawaran rasmi. Ini kerana, sekiranya mana-mana pembeli berminat untuk menyertai proses tender terbuka, mereka perlu mengikut prosedur dengan membayar deposit sekurang-kurangnya 10% dari harga jualan atau 1% ke 2% wang jaminan (earnest deposit). Sekiranya Guan Eng mahu membuktikan ia sebagai surat tawaran, beliau juga sepatutnya menunjukkan bukti pembayaran deposit 10% atau 1% ke 2% wang jaminan. Namun, Lim Guan Eng terpaksa menunjukkan surat tunjuk minat tersebut bagi menutup malu serta mengelirukan orang ramai.

    4. Sekali lagi saya mencabar Lim Guan Eng untuk menunjukkan :

    (i) Laporan penilaian hartanah yang menyatakan harga pasaran semasa ialah RM1.6 bilion atau HKD3.2 bilion.

    (ii) Surat tawaran jelas menyatakan harga rizab ialah RM1.6 bilion.

    (iii) Perjanjian jual-beli termasuk perincian dan resit deposit.

    5. Keahlian akauntan sementara (provisional) tidak sama tarafnya dengan akauntan profesional. Dengan menunjukkan surat minat untuk mendapatkan bangunan tersebut dengan harga RM1.6 bilion tidak bermaksud harga pemula bidaan yang ditetapkan dalam tender terbuka adalah RM1.6 bilion.
    Wee Ka Siong

    komen : LGE kaki beli… mudah bahasa PONDAN

    Reply

  2. Lame Duck In The House

    Hangpa pekena parti saya masa kempen no. Nanti hangpa saya masuk SOSMA sekoq-sekoq. Baru hangpa tau.

  3. Pija dan Madey sila berambus. Pengundi PH tak mahu kamu berdua jadi pemimpin PH yang curang dan khianat. Sila ambil borang UMNO dan hantar segera ke Ibu Pejabat UMNO berhampiran. Kahkahkah!

    1. Woi pencacai unopas , hang tak payah main wayang aku terhidu kencing najib dan semah pada baju hang.

  4. Kenyataan PH mengelirukan berkenaan TH

    ALOR SETAR: Pengumuman dan kenyataan bersilih ganti berkenaan Tabung Haji (TH) sejak Malaysia ditadbir oleh Kerajaan Pakatan Harapan (PH) bukan sahaja mengejutkan malah mengelirukan umat Islam.

    Pesuruhjaya PAS Kedah, Dr Ahmad Fakruddin Fakhrurazi berkata, awalnya dimaklumkan berkenaan SPV yang dikatakan mengendalikan aset TH kemudian disusuli dengan syor pemotongan subsidi bagi pendeposit untuk menunaikan haji kali pertama atas konsep istito’ah.

    “Tidak berhenti setakat itu sahaja. Baru-baru ini pengumuman hibah 1.25 peratus untuk tahun 2018 sebelum satu lagi pemakluman terbaru iaitu tidak boleh mendaftar bagi mereka yang ingin menunaikan ibadah haji untuk kali kedua,” ujar beliau.

    Menurutnya lagi, sewajarnya kerajaan PH perlu berbincang dengan kerajaan Arab Saudi untuk menambah kuota jemaah haji, dan bukannya memberi alasan senarai menunggu yang panjang.

    Sebelum ini pun pihak TH telah meletakkan syarat-syarat tertentu kepada jemaah yang ingin melaksanakannya untuk kali kedua, dan ia diakur oleh pendeposit.

    “Setakat ini pendeposit masih lagi bersabar tapi jangan sampai berlaku seperti kata pepatah Melayu “sudah terantuk baru terngadah”.

    “Esok tunggu lagi, apa pula TH nak umum. Lepas itu menteri nak kata apa pula,” ujarnya.

    komen : Projek nak rompak TH

    Reply

    1. Jangan nak putar belit lilit macam bosskur…

  5. Timbalan menteri sahkan Rosmah tidak beli berlian merah jambu

    Ejen jualan yang membawa masuk berlian merah jambu dan barangan kemas lain ke Malaysia untuk isteri seorang VVIP telah mengisytiharkan barangan berharga berkenaan dengan Jabatan Kastam Diraja Malaysia.

    Dia juga mengisytiharkan barangan berkenaan dengan jabatan yang sama ketika meninggalkan negara ini, demikian menurut Timbalan Menteri Kewangan Amiruddin Hamzah.

    “Bagi kes berprofil tinggi ini, saya ingat telah dijawab oleh menteri (Lim Guan Eng) pada tahun lepas bahawa dia dibawa masuk oleh ejen. Ya, ejen dah ikrar bawa masuk, kemudian ada pengikraran benda yang sama bawa keluar.

    “Jadi tidak berlaku pembelian (oleh isteri VVIP itu), sudah dibawa balik oleh ejen ini,” kata Amiruddin di Dewan Rakyat semasa ucapan perbahasannya ketika menggulung peringkat dasar Rang Undang-Undang Kastam (Pindaan) 2019.

    “Tapi saya ingat sempat kita semua tengok pink diamond (berlian merah jambu) semua itu, tapi kemudiannya dia sudah dibawa balik daripada Malaysia,” katanya tanpa mengulas lanjut.

    Amiruddin menjawap soalan Wong Hon Wai (PH-Bukit Bendera) yang menyoal sama ada jika sebarang borang Jabatan Kastam telah diisi dan cukai atau duti kastam dibayar berhubung dengan lebih 40 unit barangan kemas yang melibatkan isteri seorang VVIP yang juga seorang ahli parlimen.

    ** Poster dan kartun menyerang Rosmah tanpa batas agama!!

    komen : Agakanya bagaimana mereka yang sebar fitnah nak minta maaf kepada Rosmah? Solat kamu, zakat kamu sedekah kamu mampu ke tebus dosa kamu?

    Reply

    1. Hang pasti yg di bawa keluar semula itu Benda yg sama atau…fake item
      (Banyak ketirisan berlaku dalam jabatan semasa era pemerintahan kerajaan Kleptokeasi) andaian aku macam itu.

  6. Perancangan sulit pihak tertentu dalam kerajaan melibatkan Lembaga Tabung Haji

    Pada 5hb April 2019, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Seri Dr Mujahid Yusof, mengejutkan rakyat Malaysia dengan mengumumkan bahawa agihan hibah kepada kesemua pendeposit TH ditetapkan sebanyak 1.25 peratus bagi tahun kewangan berakhir 2018.
    Menurut Mujahid, agihan tersebut dimungkinkan menerusi pelan penstrukturan yang dilaksanakan oleh kerajaan bagi menyelamatkan TH demi kepentingan 9.3 juta pendeposit.
    Dalam usaha menghalalkan agihan tersebut, beliau menuding jari terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) terahulu dengan mendakwa kononnya pentabdiran TH di bawah BN melakukan manipulasi bagi membolehkan agigan tinggi hibah diumumkan.
    “Kami terpaksa datang untuk menyelamatkan keadaan, komitmen kerajaan cukup tinggi untuk selamatkan TH.
    “Agihan hibah rendah disebabkan situasi TH.
    “Ini legasi yang ditinggalkan (pentadbiran terdahulu) dan bukan disebabkan kami,” katanya selepas membuat pengumuman di Putrajaya.
    Hakikatnya, bukan hanya beliau berbohong, beberapa pihak yang terbabit dengan pengurusan TH sememangnya bersekongkol untuk menimbulkan persepsi negatif terhadap TH agar lembaga tersebut mengalami krisis kewangan.
    Saudara saudari sekalian,
    Saya ingin membawa perhatian saudara saudari kepada satu artikel terbitan The Third Force pada 21hb Mac 2019, sehari selepas Mujahid mengumumkan bahawa kerajaan membuat keputusan untuk mengurangkan beban subsidi TH.
    Dalam artikel tersebut (rujuk pautan di bawah), saya membuat pendedahan bekenaan satu perancangan rapi melibatkan Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Daim Zainuddin, Mujahid, Datuk Seri Zukri Samat (selaku Ketua Pegawai Eksekutif baru TH) dan Datin Wan Norhiyati Wan Ibrahim, iaitu bekas pegawai kanan Maybank yang turut merupakan kenalan rapat Tan Sri Zeti Akhtar Aziz.

    Secara rumusan, kesemua yang dinamakan di atas sememangnya telah merancang dari awal untuk mengalihkan pengurusan aset-aset TH yang bernilai hampir RM20 bilion kepada sebuah syarikat penggerak khas (SPV) di bawah kementerian Lim Guan Eng atas alasan TH mengalami kerugian besar dibawah pentadbiran BN.
    Ianya merupakan sebahagian daripada pelan tindakkan “dua dalam satu” – untuk mengundang kemarahan para pendeposit TH terhadap DAP sambil menimbulkan keresahan di kalangan mereka agar sebilangan besar daripada mereka akan mengalihkan pelaburan ke institusi-institusi kewangan lain.
    Atas dasar itulah Mujahid membuat dakwaan palsu (rujuk pautan di atas) kononnya TH melanggar Akta Tabung Haji 1995 kerana meneruskan bayaran hibah (dividen) sejak tahun 2014 biarpun mengalami kerugian.
    Saudara saudari sekalian,
    Rancangan Mujahid untuk menimbulkan keresahan di kalangan para pendeposit TH sememangnya berjaya apabila sebilangan besar daripada mereka dilihat sudah mula menarik keluar dana pelaburan mereka atas sebab-sebab berikut:
    1. Marah kerana dana tersebut bakal dikawal sepenuhnya oleh orang-orang tertentu dari DAP.
    2. Bimbang kehilangan dana tersebut andaikata TH diisytiharkan muflis.
    Penarikan keluar dana inilah yang memaksa TH mengumumkan agihan hibah sebanyak 1.25 peratus bagi tahun kewangan 2018.
    Pengumuman tersebut sekaligus menimbulkan “snowball effect” apabila lebih ramai pelabur didapati mengalihkan pelaburan mereka ke unit-unit amanah yang ditawarkan institusi-institusi kewangan lain dalam tempoh dua hari yang lepas.
    Ini sekaligus menyebabkan beberapa cawangan TH di beberapa buah negeri mengalami krisis kewangan dan bakal kehabisan dana sekiranya kerajaan tidak masuk campur.
    Atas alasan inilah kerajaan akan secara tiba-tiba membekukan segala transaksi dan pelaburan yang melibatkan TH sebelum pengurusannya ‘diambil alih’ oleh sebuah syarikat milik proksi Daim dan Zeti.
    Akibatnya, bukan hanya kuncu-kuncu Lim Guan Eng di Kementerian Kewangan akan mendapat ‘ganjaran’ menerusi penguasaan aset-aset tertentu milik Melayu-Islam, Zeti sendiri akan dapat menguasai sepenuhnya satu lembaga yang diwujudkan atas saranan ayah beliau sendiri, iaitu Profesor Diraja Ungku Abdul Aziz bin Ungku Abdul Hamid.
    Bersambung…
    Raggie Jessy Rithaudeen
    Sumber : LINK

    komen : TH adalah sumber kekayaan bagi mereka yang melihat duit!!

    Reply

  7. Kalau macam ni la caranya berpolitik…asyik tertumpu pada serangan
    peribadi. Dah macam budak tadika.
    Suruh jawab tu…suruh jawab ni.
    Kalau jawab pun..tol akan dihapuskan ke…???
    Minyak akan turun pada $1.50 ke…???
    Tak ada pon turun……
    Kenapa tak suruh jawab kenapa PH tak tunaikan janji yg telah dijanjikan..???
    Lupa ada dah jawaban….ni salah kerajaan dulu…BN.
    Pasal TOK MAT…kan dah buat laporan kat pihak berkuasa, biar pihak berkuasa yg buat siasatan. Lepas tu biar mahkamah yang menentukan samada bersalah ataupun tidak.
    Yang kita nak jadi penyiasat tak bertauliah…apa yg kita dapat…???
    Dapat dosa kering ada la kalau perkara tu tak betul….contohnya seperti cincin yg diviralkan dulu.
    Akhirnya diistiharkan kat parlimen tiada pun perihal pembelian cincin tu.
    Cukup-cukuplah….

    Reply

  8. Aku tak heran la PPBM bercakaran dengan DAP

    istilah yg sesuai “sudah semestinya”

    Pengikut PPBM memang pejuang suci.Mereka pembawa panji hitam.

    Tanya John Do untuk pencerahan

    tak gitu wahai Kejora?

    Geng PPBM dikurniakan PM, walaupun menang 13 kerusi

    Geng PPBM dikurniakan MB Perak,walau menang 1

    Geng PPBM dikurnia MB Kedah,walaupun kerusi PH dan BN/PAS sama.

    Geng PPBM dikurnia MB Johor,walau kerusi AMANAH lebih sikit.

    Yang sebenarnya..karamah PPBM 1=1000 orang!

    Terus berjuang PPBM.Hanya kamu saja yang berada di tempat pejuang sejati!

    ramai yang cemburu,dengki dan khianat,tapi PPBM terus berdiri kukuh!

    1. Lame Duck In The House

      Depa pejuang. Kalau tak jilat pungkok saya, depa jilat pungkok kroni dan anak saya. Paling lekeh depa jilat balik pungkok UMNO macam Pija si bodo MB sapa lantik saya pun tak tau.

  9. Lame Duck In The House

    Pija si MB bodo ni bukan pengkhianat PH. Pija si bodo penjilat pungkok UMNO. Hangpa halau dia balik UMNO. Taik dia pun ada tulis Made in UMNO. Taik semua pemimpin parti saya pun ramai keluaq Made in UMNO. Hangpa mana tahu taik kami?

  10. Masalah Kerajaan Lalu…….

    Apabila menjawab tentang kegagalan melaksanakan manifesto, pemimpin PH berkata, “ini adalah kesan hutang kerajaan lalu”.

    Apabila bercakap tentang masalah harga sawit jatuh, PH yang haprak berkata, “ini masalah yang ditinggalkan oleh kerajaan lalu”.

    Apabila bercakap tentang tentang hibah Tabung Haji yang paling rendah dalam sejarah, mereka terus berkata, “ini disebabkan kelemahan kerajaan lalu.”

    Semua kegagalan mereka dalam urus tadbir negara akan disabitkan kepada kerajaan lalu.

    Namun sebagai rakyat Terengganu, sehingga kini belum pernah kami dengar MB kami, Dr Ahmad Samsuri dan kerajaan negeri menyalahkan kerajaan lalu.

    Kalau nak diikutkan, apa masalah kerajaan lalu tidak tinggalkan untuk kerajaan hari ini. Mungkin lebih kronik daripada yang dihadapi oleh kerajaan pusat pada hari ini. Masalah hutangnya, projek-projek terbengkalainya yang mencecah ratusan juta ringgit. Projek sakit, baikpulih projek runtuh dan masalah royalti petroleumnya. Semuanya boleh dijadikan ‘modal’ sekiranya kerajaan PAS Terengganu hendak ‘berbasa-basi’ dengan rakyat.

    Jelaslah, kejujuran dan akauntabiliti dalam politik Islam jauh lebih bermaruah untuk diyakini dan menjadi pilihan rakyat. In sha Allah, tidak beberapa lagi, kerajaan PH hari ini juga akan menjadi “kerajaan lalu”. Kita hanya memerlukan ‘kepimpinan Dr. Ahmad Samsuri’ untuk maju ke hadapan.

    Pena Wakaf,
    8 April 2019

    komen : Masalah sebenar adalah PH tak tahu nak buat kerja

    Reply

  11. With report lodged, police should immediately commence investigations into Sodomy 3

    Anwar most definitely was involved in a homosexual act “against the order of nature.” Mahathir is aware of it and has seen the evidence.

    RJR: Penang PKR Youth urged the police today to investigate me, Raggie Jessy Rithaudeen, in what was alleged to be the criminal defamation of PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim via a video footage shared through WhatsApp and Facebook.

    In the first place, it is ironical that the report was lodged by persons without the locus standi on the matter when the person who should have lodged the report was the man I stand accused of ‘defaming’, Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

    Nonetheless, I welcome the move by the Penang PKR Youth and hope that the police will now commence investigations into the matter with immediate effect.

    As a matter of fact, I even invite Anwar to personally lodge a police report against me and extend the matter to court if necessary.

    That will allow the authorities to gather evidence – which, for your information, is already in the possession of the Bukit Aman Special Branch – proving that Anwar was involved in a homosexual act “against the order of nature.”

    Investigations into claims that Anwar planned to seize the Prime Minister’s position will also allow all parties concerned to legally quiz all Members of Parliament (both from Barisan Nasional and Pakatan Harapan), Fahmi Zainol himself, an NGO and government related departments to assist in investigations.

    This is likely to open a Pandora’s box that is set to shock even the Prime Minister himself.

    Previously, it was Anwar’s own police report that backfired when it triggered investigations into a sodomy claim leading to his conviction and subsequent imprisonment.

    RJ Rithaudeen

    Reply

  12. Semalam, Menteri Kewayangan dipaksa menjawab di Mahkamah tentang penjualan tanah kerajaan negeri Pulau Pinang di Peel Avenue dengan nilai RM156 juta pada tahun 2017 secara rundingan terus tanpa tender.

    Jualan terus yang di buat melalui Perbadanan Ketua Menteri Pulau Pinang (CMI) itu menimbulkan kontroversi pada masa itu kerana ramai berpendapat bahawa harga jualan RM560 satu kaki persegi adalah jauh di bawah harga pasaran di antara RM1,000 hingga RM1,500 satu kaki persegi untuk tanah-tanah berhampiran.

    Oleh itu, harga pasaran sebenar tanah jika dijual melalui tender terbuka didakwa adalah lebih dari RM350 juta berbanding harga jualan RM156 juta.

    Ini adalah antara jawapan-jawapan yang diberi oleh dia di Mahkamah:

    1. CMI ditubuhkan oleh beliau. Beliau juga dilantik sebagai ketua CMI.

    2. CMI yang diketuai oleh beliau mempunyai kuasa penuh untuk memutuskan perkara yang berkaitan dengan penjualan tanah.

    3. CMI tidak perlu diaudit kerana tidak mempunyai akaun atau ahli lembaga.

    4. Ya, benar bahawa jualan itu secara rundingan terus tanpa tender.

    5. Tetapi penjualan tanah ini bukan pembelian perolehan tetapi jualan itu adalah “pelaburan bernilai tinggi”.

    Oleh itu, dia kata tidak perlu jual secara tender.

    Memang betul lah jualan tanah bukan pembelian perolehan. Satu ialah jual dan yang satu lagi ialah beli. Apa punya jawapan ini?

    Pertama kali juga rakyat Msia pernah dengar bahawa penjualan tanah kerajaan sebenarnya bukan penjualan tetapi ianya satu pelaburan pulak.

    Maka, ilmu kewayangan telah “level-up” lagi.

    Dah sampai level apa, kita pun tak pasti.

    DS Najib pernah dedahkan isu ini beberapa minggu dahulu di mana Ah Beng mengaku telah menjual aset dan tanah kerajaan negeri bernilai RM35 bilion semasa dia Ketua Menteri:
    https://www.facebook.com/…/a.294787430951/10155973367875952/

    Ini jawapan Guan Eng di Mahkamah semalam: https://www.malaysiakini.com/news/471443

    Reply

  13. Dua cukai baru dari Kementerian Kewayangan telah dibentang dan diluluskan bacaan pertama di Dewan Rakyat semalam.

    1. Cukai 6% ke atas pembelian sebarang perkhidmatan digital seperti Netflix, Spotify, Steam, perisian, lagu, video, perkhidmatan emel dan web atau pembelian iklan bermula 1hb Januari tahun depan.

    Beli apps dari Appstore pun kena Senyap Senyap Tibai 6%.

    2. Levi pelepasan ke atas sesiapa yang mahu keluar negara akan dikenakan RM20 jika menuju ke negara Asean dan RM40 jika ke negara lain bermula 1hb Jun tahun in.

    Kedua-dua cukai ini tidak pernah wujud zaman BN tetapi inilah yang Raykat mahu.

    Reply

  14. Kerajaan PH pernah berjanji bahawa tidak ada cukai baru dalam tahun ini.
    https://www.themalaysianinsight.com/s/141547

    Tetapi semalam, dua cukai baru telah diluluskan di Dewan Rakyat .

    Cukai 6% untuk pembelian sebarang perkhidmatan digital dan levi pelepasan sehingga RM40 seorang yang bermula 1 Julai ini.

    Bulan Mac yang baru lalu, cukai untuk 4 bidang perkhidmatan juga diperkenalkan, iaitu untuk perkhidmatan hiburan, pembersihan, latihan dan pelaburan.
    https://www.freemalaysiatoday.com/…/kastam-4-lagi-perkhidm…/

    Kalau nak bawa kanak-kanak ke taman tema, basuh baju di dobi, pergi kursus dan beli saham, kena bayar cukai.

    Cukai gula juga akan mula dilaksanakan pada 1 Julai tahun in.

    Ini yang Rakyat mahu sambil bersama-sama mencapai impian hutang RM1 trilion dengan PH.

    Hutang rasmi negara sudah naik dari RM686 bilion ke RM780 bilion selepas PH memerintah.

    Raykat sudi sumbang kepada PH melalui banyak cukai-cukai baru.

    Tetapi, masalahnya ialah Rakyat turut terkena.

    Reply

  15. Semalam Menteri Kewangan, Mat Sabu mengeluarkan kenyataan bahawa laporan audit LTAT 2018 adalah satu pembohongan.

    Hari ini, Mat Sabu membuat u-turn dan mengeluarkan kenyataan akhbar bahawa beliau telah tersilap dalam ceramah semalam dan telah mengelirukan orang ramai.

    Beliau berkata pembohongan itu bukan ada di dalam laporan audit tetapi ada di laporan kewangan LTAT. Untuk maklumat Mat Sabu, setiap laporan kewangan yang dikeluarkan perlu diaudit oleh juruaudit. Setiap penemuan (findings/non-conformance) perlu dilampirkan di dalam laporan audit.

    Mat Sabu faham atau tidak proses pengauditan ke atas laporan kewangan? Sekiranya laporan kewangan yang diaudit didapati berbohong atau juruaudit yang berkenaan gagal mengesan sebarang penipuan di dalam laporan kewangan, tindakan tatatertib wajar diambil ke atas juruaudit-juruaudit berkenaan.

    Ini saranan daripada seorang juruaudit yang berpengalaman lebih 20 tahun kepada seorang pakar kulinari yang tidak habis belajar peringkat diploma.

    Reply

  16. Bagai mendapat wahyu dari atas, berlumba-lumba Menteri Kabinet PH dengan muka tebal tidak tahu malu menjenamakan semula semua produk-produk Kerajaan BN terdahulu dan setakat ini tidak ada satupun yang dimansuhkan atau dihapuskan. Terbaharu, produk belia IM4U telah dijenamakan semula sebagai Impact Malaysia.

    Pertama, pakar-pakar Bahasa seharusnya membuat pertanyaan kepada Menteri-Menteri Kabitet ‘half past six’ Kerajaan PH, kenapa suka melacurkan Bahasa Malaysia. Kenapa Impact Malaysia tidak dinamakan Impak Malaysia dan kenapa Permata Pintar dijenamakan sebagai Genius? Bangga sangatkah menggunakan Bahasa English?

    Kedua, Syed Saddiq ketika masih menyusu, IM4U telah bergerak sebagai satu badan kesukarelawan di kalangan belia. Sukarelawan-sukarelawan ini berada di merata tempat di seluruh tanah air apabila berlakunya bencana alam seperti banjir dan sebagainya. Adalah biadab dan kurang ajar apabila Syed Saddiq mengatakan bahawa ‘IM4U’ digunakan untuk menaikkan imej Perdana Menteri melalui program ‘I Love PM’. Baca di sini.

    Ketiga, adakah kebetulan atau memang disengajakan logo Impact juga diciplak?

    Kesimpulannya, sekiranya program IM4U tidak berguna dan tidak mendatangkan hasil, batalkan dan bubarkan sahaja. Ini tidak, program yang dikatakan tidak berguna ini dicuri, dijenamakan semula dan diberi peruntukan RM10 juta untuk diteruskan. Apa kau ingat Rakyat bodoh macam kau Syed Saddiq

    Reply

  17. Penyelia kedai emas maut ditembak dalam rompakan bersenjata di sebuah pasar raya di Seri Kembangan malam tadi. -Gambar hiasan

    Penyelia kedai emas maut ditembak dalam rompakan di Seri Kembangan

    SERDANG: Seorang lelaki yang merupakan penyelia kedai emas maut selepas ditembak dalam satu rompakan bersenjata di sebuah pasar raya di Seri Kembangan, dekat sini, malam tadi.

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata dalam kejadian jam 7.13 petang, kedai emas berkenaan dimasuki tiga lelaki bertopi keledar yang memakai ves pantul cahaya.

    Ketika kejadian, mangsa yang berasal dari Perak itu berada di dalam kedai emas berkenaan bersama seorang lagi pekerja wanita berusia lewat 20-an.

    Salah seorang suspek melepaskan satu das tembakan yang tepat mengenai dada lelaki berkenaan dipercayai kerana tidak berpuas hati apabila mangsa tidak mengendahkan arahan mereka.

    “Tembakan ini akhirnya membawa maut ke atas penyelia tersebut dan suspek dalam kes ini seramai tiga orang tadi telah berjaya melarikan empat dulang emas yang mereka dapat daripada kejadian samun tadi.

    “Ketika kejadian terdapat dua pekerja yang bertugas iaitu seorang perempuan Melayu dan juga mangsa yang ditembak tadi,” kata Fadzil.

    Menurutnya, ketiga-tiga suspek mengambil masa dua ke tiga minit untuk melarikan empat dulang mengandungi barangan kemas sebelum meloloskan diri.

    Kesemua suspek melarikan diri dengan menggunakan dua motosikal yang ditinggalkan di luar pasar raya berkenaan yang dijaga oleh suspek keempat.

    Pemeriksaan forensik menemui satu kelongsong peluru dan mangsa dipercayai mati ditembak dengan menggunakan sepucuk pistol jenis semi automatik.

    Jelas Fadzil, anggota Unit Forensik masih melakukan siasatan bagi mengenal pasti jumlah kerugian.

    Kes disiasat di bawah Seksyen 395 Kanun Keseksaan dan Seksyen 302 kanun sama.
    PASUKAN polis memeriksa mayat penyelia kedai emas yang mati ditembak
    PASUKAN polis memeriksa mayat penyelia kedai emas yang mati ditembak penjenayah dalam kejadian rompakan di sebuah pasar raya di Seri Kembangan, Serdang, Selangor hari ini.

    Komen Weblog Ibnu Hasyim: Hukuman jenayah yang ada sekarang sudah tidak relevan lagi. Boleh cuba sistem perundangan Islam.

    Hudud paling praktikal cegah jenayah – Zakir Naik
    April 20, 2016 12:17 PM
    NILAI: Hudud adalah undang-undang pencegahan jenayah yang paling praktikal di muka bumi ini, kata pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik.
    Dr Zakir berkata, Arab Saudi yang melaksanakan hukum hudud terbukti lebih berjaya menangani jenayah berbanding Amerika Syarikat (AS) yang tidak melaksanakan undang-undang sedemikian.
    Katanya, perkara itu dibuktikan menerusi statistik yang dikeluarkan pihak berkuasa AS sendiri, yang mana menunjukkan kadar rogol dan jenayah di negara kuasa besar itu adalah tertinggi di dunia.
    “3,000 jenayah direkodkan berlaku setiap saat di AS ketika ini. Bayangkan jika sistem zakat dibuat dan disusuli undang-undang Islam (hudud) di AS. Adakah ia akan menambah atau mengurangkan jenayah?
    “Sudah tentu ia mengurangkan jenayah. Undang-undang syariah adalah undang-undang paling praktikal untuk dilaksanakan di mana-mana tempat di muka bumi ini,” katanya.
    Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramahnya di Kolej Permata Insan, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di sini, hari ini.
    Ceramah itu dihadiri Naib Canselor USIM, Prof Datuk Dr Musa Ahmad dan kira-kira 1,000 pelajar dan kakitangan universiti itu.
    Agenda pelaksanaan hukum hudud sering dibangkit di negara ini dan menjadi wadah utama perjuangan PAS bagi memperoleh mandat daripada pengundi.
    Terbaru, PAS cuba untuk meminda Akta Mahkamah Syariah 1965, bagi membolehkan hudud boleh dilaksanakan di Kelantan.
    Agenda hudud menjadi punca kepada perbezaan pendapat antara PAS dan DAP sehingga menyebabkan Pakatan Rakyat berkubur tahun lalu.

    Bagaimana Hukum Mencuri/merompak Menurut Ajaran Islam?
    Secara rngkasnya, lihat hadis ini.. Dari Amr bin Al Ash bahwasahnya Rasulullah SAW pernah ditanya tentang buah yang tergantung diatas pohon, lalu beliau bersabda:
    “Barangsiapa yang mengambil barang orang lain karena terpaksa untuk menghilangkan lapar dan tidak terus- menerus, maka tidak dijatuhkan hukuman kepadanya. Dan barangsiapa mengambil sesuatu barang, sedang ia tidak memerlunya dan tidak untuk menghilangkan lapar, maka wajib atasnya mengganti barang tersebut dengan yang serupa dan diberikan hukuman ta’zir. Dan barangsiapa mengambil sesuatu barang sedangkan ia tidak dalam keadaan memerlukan, dengan sembunyi-sembunyi setelah diletaknya di tempat penyimpanannya atau dijaga oleh penjaga, kemudian nilainya seharga perisai maka wajib atasnya dihukum potong tangan.” (HR. Abu Daud).
    Insya Allah, jika ada kelapangan akan dihuraikan lebih anjut lagi..

    Reply

  18. SAYA bersetuju sepenuhnya dengan kandungan kenyataan media Presiden PAS bertajuk “Jangan Musuhi Penjawat Awam” dan kenyataan media Dewan Pemuda PAS Malaysia bertajuk “Tiada Untungnya Sikap Memusuhi Penjawat Awam”.

    Di peringkat nasional, penjawat awam adalah merujuk kepada perkhidmatan awam am Persekutuan, angkatan tentera, pasukan polis, perkhidmatan kehakiman dan perundangan, perkhidmatan pendidikan dan perkhidmatan awam bersama.

    PH seharusnya sedar dalam beberapa pilihan raya kecil lalu, termasuk paling barunya di Rantau, keputusan menunjukkan undi penjawat awam, termasuk daripada angkatan tentera dan pasukan polis, tidak menyebelahi calonnya.

    Sedikit sebanyak sudah tentulah penurunan di dalam sokongan penjawat awam kepada PH ini ada hubung kaitnya dengan persepsi bahawa PH dilihat mengambil pendekatan bercorak konfrontasi dengan mereka.

    Kenyataan pemimpin PAN, Khalid Samad, mengenai kemungkinan berlakunya rampasan kuasa kerana angkatan tentera dan pasukan polis adalah institusi Melayu pasti sahaja mencuit jiwa kerana ia semacam meragui keprofesionalan mereka.

    Paling baru adalah kenyataan pemimpin DAP, Dr Ong Kian Ming, dalam rancangan “Agenda AWANI” pada 17 April lalu yang menjadi tular susulan laporan mengenainya bertajuk “Kerajaan akan teruskan proses pemutihan dalam perkhidmatan awam”.

    Untuk berlaku adil kepada Dr Ong Kian Ming, saya telah menonton sendiri keseluruhan wawancara beliau bersama Kamarul Bahrin Haron dalam rancangan yang berlangsung selama 25 minit 37 saat itu, tetapi ternyata laporan tular itu tidak salah.

    Ini kerana di dalamnya Dr Ong Kian Ming menyebut betapa “ada banyak orang yang lebih berpihak kepada kerajaan yang lalu” dalam beberapa kementerian beserta contohnya, iaitu “Kementerian Komunikasi yang diketuai oleh Menterinya Gobind Singh”.

    Pendedahan ini disertai pula oleh penegasan Dr Ong Kian Ming bahawa “kita (kerajaan) masih buat cleaning-up process (proses pembersihan) dan kita (kerajaan) perlu terus buat cleaning-up process (proses pembersihan) di sebahagian kementerian”.

    Pendedahan dan penegasan Dr Ong Kian Ming ini adalah sesuatu yang perlu dipandang serius kerana, walaupun beliau hanyalah seorang Timbalan Menteri, kenyataan beliau ini adalah bukan mengenai kementeriannya tetapi bagi seluruh kerajaan.

    Penjelasan tepat dan terperinci perlu diberikan mengenai “cleaning-up process (proses pembersihan)” membabitkan penjawat awam ini kerana kenyataan Dr Ong Kian Ming hanya mengaitkannya dengan “lebih berpihak kepada kerajaan yang lalu”.

    Larangan penjawat awam mengambil bahagian dalam aktiviti politik ada dijelaskan dalam Seksyen 21 Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) (Pindaan) 2002, tetapi Sub-Seksyen 5 membenarkan mereka menjadi ahli biasa parti politik.

    Selama mana “menjadi ahli biasa parti politik” tidak mengganggu keprofesionalan penjawat awam, tiada tindakan boleh dikenakan ke atas mereka, melainkan jika Peraturan-Peraturan Pegawai Awam ini dipinda bagi melarang mereka menjadi ahli biasa parti politik.

    Apatah lagi bila Perkara 132 (2A) Perlembagaan Persekutuan menyebut penjawat awam “memegang jawatan selama diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong” manakala Perkara 135 menyebut sekatan mengenai pembuangan kerja dan penurunan pangkat mereka.

    Melakukan “cleaning-up process (proses pembersihan)” ke atas penjawat awam jika dibuat semata-mata kerana pandangan politik mereka jelas merupakan satu perlanggaran kepada undang-undang malah bercanggah dengan Manifesto PH sendiri.

    Ini kerana Janji 21 Manifesto PH memperuntukkan dengan nyata bahawa “sektor perkhidmatan awam mestilah diberi penghormatan yang sewajarnya agar mereka boleh menjalankan tanggungjawab dengan profesional, tanpa tekanan atau ancaman”.

    Masa sama, kenyataan pemimpin BERSATU, Dato’ Dr Marzuki Mohamad, bahawa, tidak seperti di beberapa buah negara Arab, penjawat awam di negara kita adalah profesional yang telah dilatih untuk berkhidmat kepada negara dan kerajaan yang dipilih, patut dipuji. –

    Reply

  19. SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA MUDAH OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU SYIAH….SEKIAN…CERITA INI BENAR… ROMPAKAN BERLAKU DI SIANG HARI DI DEPAN KHALAYAK RAMAI….20 BILLION ORG TAK NAMPAK….TAPI 2 BILLION YG SIBUK MELALAK….SEMOGA ISU INI MENJADI YANG TERBESAR DI NEGARA INI..AMINN!!….

  20. PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA…
    LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING KETARA IALAH ASET TABUNG HAJI TELAH DIROMPAK PH SEBANYAK RM 20 BILLION DENGAN MENYALAH GUNAKAN KUASA DI BERI RAKYAT…….

    Reply

  21. PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7%
    ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..INI SEMUA BERLAKU SEJAK PH AMBIL ALIH PEMERINTAHAN NEGARA………

  22. “30 Kepala D4P Terpaksa Berkumpul Memerah Otak Memikirkan Satu Batang Tubuh Ini”

    1.Tidak pernah berlaku dlm Sejarah Politik di Malaysia Abad ini di mana 30 PEMIMPIN tertinggi DAP terpaksa berkumpul hanya memikirkan tentang seorg individu yg digeruni ini. Siapakah… Individu Yg Paling Digeruni DAP..???

    2. Selepas bekas PM Tun Dr M kembali melutut kpd Lim Kit Siang, kini satu2nya lelaki yg paling digeruni DAP adalah PRESIDEN PAS, DATUK SERI ABDUL HADI AWANG.

    3. Sebabnya PAS pimpinan TG HJ A.Hadi pernah berada dlm Pakatan Rakyat (PR) gabungan 3 parti DAP, PKR & PAS dari tahun 2008 hingga 2015.

    4. 3 tokoh penting pimpinan PR adalah Lim Kit Siang (DAP), Anwar Ibrahim (PKR) dan TG HJ Hadi (PAS).

    5. Kebetulan, ketiga2 tokoh itu dilahirkan dlm tahun 1940-an, sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan.

    6. Kit Siang lahir tahun 1941, kini usia 76 tahun, Anwar & TG HJ Hadi lahir 1947 yg kini berusia 70 tahun.

    7. TG Hj Hadi bukan anak kecil dlm politik, sejak 1964 sudah mula aktif dlm politik ketika masih belajar di Sekolah Menengah. Beliau pernah diamanahkan sbg Setiausaha Ranting (Cwgn) PAS Kampung Rusila, Marang.

    8.Pada 1964, Singapura telah menyertai Malaysia dan Kit Siang ketika itu di Singapura sbg Wartawan dan Tali Barut PM Lee Kuan Yew.

    9. Ketika PAP menyertai PRU Malaysia 1964, Kit Siang ditugaskan menjadi pemantau parti dari Singapura itu.

    10. Malah, ketika Singapura disingkirkan dari Malaysia 1965, masih menetap di Singapura dan berpihak kpd PAP pimpinan Kuan Yew.

    11. Kit Siang hanya kembali ke Malaysia 1966 diutuskan PAP utk menerajui Parti Baharu yg ditubuhkan dinamakan DAP.

    12. Sbg anggota PR, TG Hj Hadi tahu luar & sepak terajang strategi DAP utk menawan Putrajaya sama ada dlm PRU 2008 & PRU 2013.

    13. Pada10 Feb 2015, Mahkamah Persekutuan menyabitkan Anwar bersalah sbg penjenayah liwat yg memaksanya utk kembali semula meringkuk di Penjara Sungai Buloh.

    14. Ketiadaan Anwar menyebabkan kedudukan Kit Siang mula terancam kerana berhadapan secara langsung dgn TG Hj Hadi.

    15. Sebelum ini, Kit Siang memperalatkan Anwar untuk menjayakan misi DAP.

    16. Anwar dilantik sbg ketua pembangkang di Parlimen selepas PRU 2008, meskipun ketika itu DAP mendominasi PR dengan DAP (28), PKR (25) dan PAS (23).

    17. Pada awalnya, selepas keputusan PRU 2008 diumumkan Mac 2008, PKR mendahului dgn PKR (31), DAP (28) dan PAS (23), namun kira2 8 bulan selepas itu kedudukan kerusi PKR merosot setelah 6 Ahli Parlimennya melompat parti.

    18. Keluarnya, 6 Ahli Parlimen PKR iaitu N Gobalakrisnan(Padang Serai ), Zulkifli Noordin (Kulim-Bandar Baharu), Tan Tee Beng (Nibong Tebal ), Zaharin Mohd Hashim (Bayan Baru), Mohsin Fazli Samsuri (Bagan Serai), Wee Choo Keong (Wangsa Maju) menyebabkan DAP mula mendominasi dengan DAP (28), PKR (25) dan PAS (23).

    19. Namun, Kit Siang sbg Ketua Ahli Parlimen DAP mempunyai strategi politik jangka pnjg mengekalkan Anwar sbg Ketua Pembangkang.

    20. DAP memerlukan Melayu jenis Anwar yg boleh diperalatkan & digula2 dgn jawatan & wang ringgit tetapi dlm masa sama parti serpihan PAP itu bermaharajalela mencatur politik Malaysia.

    21. PRU 2013, permainan licik DAP makin ketara bila tetap membonekakan Anwar sbg Ketua Pembangkang meskipun keputusan mencatatkan parti ‘Anak Butir Tahi PAP’ itu mempunyai Ahli Parlimen paling ramai di kalangan PR di Dewan Rakyat dgn DAP (38), PKR (30) dan PAS (21).

    22. Itulah kelicikan berpolitik DAP utk mencapai misi parti mereka, sanggup memboneka, memberi wang & jawatan kpd individu Melayu seperti Anwar..

    23. DAP kehilangan tokoh utk diperalatkan selepas Anwar dipenjarakan. Walaupun Wan Azizah menggantikan tempat Anwar, namun Wan Azizah seperti tidak wujud.

    24. Kelemahan karisma Wan Azizah menyebabkan kepimpinan TG Hj Hadi semakin menyerlah, namun Kit Siang menolak TG Hj Hadi memimpin PR kerana Presiden PAS itu Tidak Boleh Diperalatkan dan Dirasuah dgn habuan jawatan dan duit seperti Anwar.

    25. Bimbang dgn kemaraan TG Hj Hadi menjadi saingan Kit Siang dlm PR pada 23 Mac 2015, DAP membuat keputusan utk memutuskan hubungan dgn Presiden PAS.

    26. Bayangkan Kit Siang terpaksa menggunakan 30 orang anggota CEC DAP semata-mata utk membincangkan satu batang tubuh seorang lelaki Melayu bernama TG Hj Hadi.

    27. Mesyuarat CEC DAP yg semata2 membincangkan sosok tubuh Presiden PAS merupakan bukti ketakutan Kit Siang terhadap TG Hj Hadi

    28. Keputusan Kit Siang yg menggunakan CEC DAP agar pelik, iaitu memutuskan hubungan dgn TG Hj Hadi selaku Presiden PAS tetapi masih mahu meneruskan hubungan politik dgn “Akar Umbi PAS”

    30. Mulanya, ramai di kalangan rakyat Malaysia tidak faham Siapakah “Akar Umbi PAS’ yg dimaksudkan DAP itu..?

    31. Namun slps Jun 2015, bila team “PRO DAP” pimpinan Us Ahmad Awang dan M Sabu tewas pemilihan merebut jawatan Presiden dan Timbalan Presiden PAS dlm Muktamar tahunan PAS kali ke-61, team ini kemudiannya keluar parti dan menubuhkan parti baharu yg dinamakan Parti Amanah Negara (PAN).

    32. Maksudnya, “Akar Umbi PAS” yg ditakrifkan DAP merujuk kpd Us Ahmad Awang (tewas jwtn Presiden PAS), Mohamad Sabu (tewas jwtn Tim Presiden PAS) dan Husam Musa, Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar yg ketiga2 mereka tewas utk jawatan Naib Presiden PAS.

    33. Selain itu, “Akar Umbi PAS” yg pro DAP termasuk juga Dr Hatta Ramli, Dr Dzulkifly Ahmad, Khalid Samad, Mujahid Yusof Rawa, Hanipa Maidin, Siti Mariah, Suhaizan Kayat dan lain-lain yg kesemua mereka tewas dlm pemilihan PAS.

    34. Slps PAN didaftarkan sbg Parti, DAP membubarkan Pakatan Rakyat bagi menyingkirkan pengaruh TG Hj Hadi & PAS.

    35. PR kemudian diganti dgn Pakatan Harapan (PH) yg dianggotai DAP, PKR & PAN.

    36. Walaupun PAS berada di luar PH, namun pengaruh TG Hj Hadi masih menghantui Kit Siang.

    37. Pelbagai usaha dilakukan Kit Siang bersama sekutunya, PKR & PAN utk melemahkan pengaruh TG Hj Hadi termasuklah memberi pelbagai LABEL Buruk & menuduh PAS ada hubungan sulit dgn UMNO.

    38. DAP memperalatkan Rafizi menuduh TG Hj Hadi menerima Dana IMDB semata2 utk Memburukkan Imej Presiden PAS itu. Namun tuduhan itu sekadar Tohmahan Fitnah Tanpa Bukti.

    39. Hakikatnya, DAP khususnya Kit Siang amat takut dgn TG Hj Hadi, sekali Presiden PAS itu buka mulut & mendedahkan tembelang DAP, ia pasti menusuk hingga ke Tulang Sum-Sum.

    Note: Kata Saidina Umar Al Khattab (Penakluk Kota Jerusalem) : “Kita Dimulia Oleh ALLAH Kerana ISLAM, Kita Akan Menjadi HINA apabila Meninggalkan (Perjuangan) ISLAM”_
    ☪🔰☪🔰☪🔰☪🔰☪🔰☪🔰

    Komen: Setiap gerakan berpendukan kepada kesedaran Islam selalu mendapat petunjuk drp Illahi

    Reply

  23. Kenali 41 NGO pro LGBT fitnah Jakim: Dr Sanusi

    1. SETELAH ramai muslim membantah kenyataan Numan Afifi yang memperjuangkan LGBT dan memfitnah JAKIM dalam persidangan UNHRC di Geneva baru-baru ini, tiba-tiba muncul 41 NGO yang berpakat mengeluarkan sokongan terhadap kenyataan Numan Afifi tersebut.

    2. Kenyataan sokongan mereka telah diterbitkan oleh akbar Malaymail. Dalam kenyataan tersebut, mereka turut mengeluarkan bukti-bukti yang menjelaskan bagaimana program anjuran JAKIM tersebut dikatakan mempunyai unsur keganasan anjuran kerajaan (state-sponsored violence).

    3. Berikut adalah senarai program anjuran JAKIM yang dikatakan mempunyai elemen keganasan terhadap LGBT iaitu:
    a. Program ‘Ilaj Wa Syifa’. Program kesukarelawanan bagi pemulihan LGBT.
    b. Program Mukhayyam JAKIM. (Program kesedaran terhadap peningkatan pengidap HIV/AIDS dikalangan golongan transgender)
    c. Seminar dan Bengkel tentang LGBT
    d. Buku e-book JAKIM yang berjudul: Memahami LGBT dari Perspektif Seorang Muslim
    e. Pelan Strategik 5 Tahun JAKIM dalam usaha Pemulihan LGBT.
    6. Kelima-lima program dan perancangan anjuran JAKIM ini dikatakan mempunyai unsur keganasan terhadap golongan LGBT. Kenyataan mereka menggambarkan seolah-oleh program di atas menganiaya dan mendiskriminasi golongan LGBT.

    7. Kesemua 41 NGO ini telah turut bersepakat untuk membantah WAFIQ dan MACSA, dua pertubuhan NGO Islam yang menuntut Numan Afifi memohon maaf kepada JAKIM.

    8. Saya berharap agar tuan-puan semua boleh mengingati dan mengenal pasti, setiap 41 NGO yang menyokong LGBT ini. Mereka adalah kumpulan yang bersetuju dengan Numan Afifi yang telah mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah terhadap JAKIM ini. Berikut adalah senarai kesemua mereka seperti yang disenaraikan oleh akkbar Malaymail:

    1. Justice for Sisters
    2. Queer Lapis
    3. Seksualiti Merdeka
    4. Malaysian Atheists and Secular Humanists
    5. Parti Sosialis Malaysia
    6. Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
    7. Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (EMPOWER)
    8. Projek Ilmu Seks
    9. L-INC Foundation
    10. Beyond Borders
    11. PLUHO, People Like Us Hang Out!
    12. PLUsos (People Like Us Support Ourselves)
    13. PELANGI Campaign
    14. Our Journey, Malaysia
    15. KLSCAH Youth
    16. KL Queer Women Discussion Group
    17. The Malaysian Feminist
    18. Transmen of Malaysia
    19. All Women Action Society (AWAM)
    20. The Society for the Promotion of Human Rights (PROHAM)
    21. Tenaganita
    22. North South Initiative (NSI)
    23. Foreign Spouses Support Group (FSSG)
    24. Community Development Centre (CDC)
    25. Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
    26. Center of Excellence for Research in AIDS (CERIA)
    27. Queer Academics, Students and Supporters Alliance (QUASSA)
    28. Persatuan Sahabat Wanita Selangor (PSWS)
    29. Diversity
    30. Malaysian AIDS Council (MAC)
    31. Malaysia Muda
    32. PT Foundation
    33. SEED Malaysia
    34. Pertubuhuan Kebajikan dan Kesihatan Umum (PPKUM)
    35. BIKAR ALAM
    36. BENTARAKATA
    37. Knowledge and Rights with Young people through Safer Spaces (KRYSS)
    38. GERAK (Pergerakan Tenaga Akademik Malaysia)
    39. Women Center for Change (WCC)
    40. Women’s Aid Organization (WAO)
    41. ASEAN SOGIE Caucus
    Moga Allah menyelamatkan Malaysia dari persatuan-persatuan yang menyokong kemungkaran.

    Dr Ahmad Sanusi Azmi
    Oxford Centre for Islamic Studies

    Komen: Kini mereka ada bapa baharu (PH) yang melindunginya

    Reply

  24. DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR tak renti2 mengkopipes. Hidup dia tak tahu lain dari kopipes.

    Dia tak ada otak, tak boleh memikir, menulis komen2 sendiri. Itu antara sebab nya PAS tidak sampai ke Putrajaya sejak berpuluh tahun lalu.

    Sekarang “bekerjasama” dengan Umno, nak numpang bas Umno ke Putrajaya. Tapi Umno yang dah terbumbat di longkang sejak Pru14 akan terus di itu.

  25. Mana disiplin Maszlee Malik pada Peja? Mana amaran satu minggu Armada? Kalau pengkhianat PH macam Peja masih diberi muka, jahanam PH. Kerajaan PH sepenggal bukan di Perak, tapi satu Malaysia. Kahkahkah!

    1. APA YANG PEJA KATA TU BETOLLAH

      TAPI SEBAB KAU

      “KEPALA BATU”
      “KEPALA BAPAK”
      “OTAK BEKU”

      TEMPAT KAU KE LONGKANG NAJIS BABI!

      WOI BEDEBAH SIAL LAHANAT!

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  26. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. PEJA Bersatu dah pening….menang 1 kerusi nak jadi mb…PEJA buat madey jadi pening lalat…..

    Tak Tahan Di Tekan DAP, Akhirnya Menteri Besar Perak Mengaku Akan Bawa PPBM Keluar Pakatan Harapan?…

    Pening kepala Din Pagoh dengan kebodohan demi kebodohan yang calon dan pemimpin Pakatan Harapan terutamanya dari PPBM tunjukkan dalam kempen PRK Tg. Piai kali nie…

    Mula-mula calon PH/PPBM PRK Tg. Piai sendiri, Wak Karmaine, dalam kempen PRK jelas menghina rakyat Tg. Piai (BACA DI SINI)…

    Kelam kabut Din Pagoh cover line…😂😂😂

    Lepas tu Mat Tisu pulak pandai-pandai ‘mengARWAHkan’ Wak Karmaine…

    Buat kata Wardina, kesian kat dia…😂😂😂

    ‘Arwah’ tu dulu baik orangnya, ialah Tok Imam tapi sayang, dah ‘arwah’…😉😉😉

    Kita tunggu macam mana Din Pagoh nak hidupkan balik ‘arwah’ Wak Karmaine atau nak ‘cover line’ kali nie…😂😂😂

    Dan yang ‘terhangat di pasaran’ ialah video rakaman Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu atau Peja dengan pengakuan yang jujur dan ikhlas dari sudut hatinya…😯😯😯

    Malahan penduduk Tg. Piai yang ada bersama-sama Peja ketika itu mengatakan, Peja dengan jelas dan nyata mengatakan beliau akan meninggalkan Pakatan Harapan kerana tidak tahan dengan tekanan demi tekanan yang datang dari DAP!!! (BACA DAN LIHAT VIDEO KLIP DI SINI)…

    Kata-Kata Peja Mengesahkan Perpecahan Yang Makin Parah Dalam Pakatan Harapan

    1. Kamu tanya Tak Tahan Di Tekan DAP, Akhirnya Menteri Besar Perak Mengaku Akan Bawa PPBM Keluar Pakatan Harapan?…

      Kamu menghasut orang lain supaya memikir begitu. Kamu jahat pemikiran. Kamu dan puak kamu perlu di balun, ditibai dan di bantai.

      Umno dan Bn dah bersepai. Tidak ada harapan menang Pru lagi. Sebab nama Umno sudah di palit tahi dek Najib Al Jibo mencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB.

  28. Menteri Luar Terlampau

    YB Saifuddin Abdullah, Menteri Luar di dalam Bual bicara bersama News Channel (BNC) cuba memesongkan fakta bahawa penarikan diri Malaysia daripada Statut Rom adalah disebabkan adanya “deep state’ atau aparat tidak demokratik yang ambil kesempatan.

    Saifudin secara terang terang mengakui Kerajaan yang lama telah mengkaji Statut Rom pada tahun 2011, tetapi tidak melaksanakan. Ini jelas membuktikan, Kerajaan Barisan Nasional benar-benar memahami implikasi Statut Rom jika di laksanakan.

    Demi menutup malu, Saifudin cuba menyalahkan pihak lain kerana kedangkalan sendiri. Jika dia benar benar faham mengenai pentadbiran, pasti Malaysia tidak menandatangani Surat Cara Statut Rom pada 4 Mac yang lepas, dimana Saifudin sendiri sebagai wakil.

    Tanpa mengakui kesilapan, Saifudin rupanya hanyalah bidak catur DAP, yang boleh diarah oleh DAP sesuka hati. Rasanya semua sedia maklum, agenda DAP untuk perkara seumpama ini telah bermula sejak ‘Langkah Setapak’ dan konsep Malaysia Malaysian.

    Dan seperti biasa, oleh kerana Saifudin hanya mengikut kemahuan dan nafsu DAP, dia kena mencari sebab yang paling utama dengan membuat tuduhan yang jelas di lemparkan kepada DYAM Tunku Ismail Tuanku Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor.

    Dengan niat untuk membuktikan kerajaan terpaksa menarik diri daripada Statut Rom kerana akan berlaku bencana yang besar, maka Saifudin kena menjelaskan apakah bencana yang akan berlaku? Dan sememangnya cukup memalukan bagi seorang Menteri Luar yang masih lagi bermain politik apabila bercakap soal pendirian dan keputusan kerajaan.

    Apakah benar, ini yang rakyat mahukan?
    Inikah Harapan Baharu yang rakyat impikan?
    Tepuk dada Tanya selera

    GERAKAN SETIA JOHOR

    Komen : PH ni kalau bercakap 10, 11 tak boleh percaya

    Reply

  29. Negara Kearah Kehancuran Keruntuhan dan Bankrup

    Rakyat harus tahu dibawah Kerajaan PH negara kearah kehancuran dan bankrup !!!.

    ✅ Hutang Negara Kian Meningkat hanya 11Bulan sudah mencecah 90Billion lebih .
    ✅ Pinjaman Bon Samurai 7Billion Dollar Tanpa arah tujuan lagi menambahkan Hutang Negara .
    ✅ Hutang Negara mencecah 840billion Lebih baru 11 bulan memerintah negara .
    ✅ Penjarahan Duit Petronas tanpa kawalan sudah mencecah 80billion .
    ✅ Penjualan besar besaran Aset Negara Milik GLC dan GLIC tanpa kawalan , Tanpa tender terbuka dan dijual pada negara luar .
    ✅ Penjualan saham ECRL pada CCCC milik China 50% saham pengangan . Rakyat dihimpit membayar sampai bila bila .
    ( Negara dijual pada China ) .
    ✅ Bursa Kuala Lumpur Diketegori bursa paling terburuk didunia sekarang jatuh merundum nilai mata indeks bursa ketahap teruk .
    ✅ Pelabur kian lari dari melabur di malaysia akibat polisi kerajaan sering bertukar dan tidak konsisten .
    ✅ Nilai Mata Wang Ringgit semakin jatuh jika sampai september 2019 nilai Mata Wang Ringgit tiada nilai lagi jadi lah seperti Greece
    ✅ Inflasi kian meningkat
    ✅ Harga barang melambungkan tinggi tanpa kawalan .
    ✅ Kos sara hidup rakyat ketahap membimbangkan mengakibatkan tekanan hidup emosi rakyat bertekanan tinggi .
    ✅ Indeks Kebahagian Rakyat dikeluarkan oleh PBB mengakibatkan turun 40 anak tangga ke 84 anak tangga akibat tekanan hidup rakyat beremosi .
    ✅ Statut Rome ditandatangani secara senyap tanpa dibawa ke Majlis Raja Raja dan Parlimen
    ✅ Islam dan Nabi kian makin dihina .
    ✅ Desakan berani dalam menuntut kesamarataan hidup dan hak asasi hidup bebas tanpa sekatan undang undang dan syariah oleh golongan G25 , Liberal dan LGBT .
    ✅ Tanda nama islam didesak dilucutkan didalam kad pengenalan warganegara malaysia .
    ✅ Golongan liberal dan kafir makin berani desak lucutkan Islam agama rasmi persekutuan .
    ✅ Diskriminasi terhadap hak bumiputra dalam projek projek kerajaan dengan dibuka pada tender terbuka disemua tender kerajaan sekarang ini .
    ✅ Penipuan Sijil Palsu menteri dan manifesto .
    ✅ Pendakwaan undang undang kian berat sebelah seperti undang undang rimba digunakan . Kroni dilepaskan dan kes ditutup walaupun tengah bicara .
    ✅ Pembayaran merugikan kerajaan dan rakyat akibat Ganti rugi pembatalan HSR .

    🔸Sebelum Parah desak dibubarkan Parlimen
    🔸Kerajaan PH menjual negara.
    🔸Kerajaan PH huru hara
    🔸 Kerajaan PH merosakkan sistem undang undang negara dan keharmonian kaum.
    🔸Kerajaan PH sepenggal .

    Komen : Takut tak sempat habis penggal

    Reply

  30. Peja sudah sepatuttnye digantikan oleh adun PKR….Bersatu hanye menang 1 kerusi… Dia memang keseorangan…

    1. Tiada sebab yang kuat bagi itu dilakukan. Wakil PKR pun tidak sempurna (perfect). Tiada siapa yang perfect di dalam dunia ini. Semua manusia ada kelemahan nya.

  31. KUALA LUMPUR: Seorang individu di laman Datuk Seri Najib Tun Razak sinis ‘menyalahkan’ bekas Perdana Menteri keenam itu apabila kucingnya dikatakan tidak tahu turun pokok.

    Individu itu, Sulaiman Akhlaken menjelaskan terpaksa memanggil bomba untuk membantu menurunkan kucingnya itu.

    “Datuk Seri, semalam kucing saya panjat pokok kemudian tak tahu nak turun, terpaksa panggil bomba. Ini semua salah Datuk Seri.”

    Lebih menarik apabila hantaran komennya itu dibalas Najib dengan ayat jenaka namun tetap penuh nada sinis.

    “Itulah… benda boleh salahkan Najib buat apa nak salahkan kucing…”

    Jawapan Najib itu menerima beratus-ratus like selain balasan pengguna lain yang terhibur dengan jawapan itu sendiri.

    Lebih menarik apabila hantaran komennya itu dibalas Najib dengan ayat jenaka namun tetap penuh nada sinis.
    Lebih menarik apabila hantaran komennya itu dibalas Najib dengan ayat jenaka namun tetap penuh nada sinis.

    Dalam posting asal, Najib mengulas kenyataan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai keuntungan yang bakal diperolehi dari Projek Bandar Malaysia.

    Dr Mahathir dilaporkan berkata, projek berkenaan boleh mengukuhkan nilai ringgit, memberi impak yang besar ke atas ekonomi Malaysia dan bakal menjadi hab global untuk menarik lebih banyak kewangan global, teknologi dan firma keusahawanan berimpak tinggi.

    Cadangan pembangunan bandar itu adalah hasil Najib semasa pemerintahannya.

    Najib di akhir cacatan Facebooknya turut mengakui ‘reda’ dengan perkembangan terkini itu.

    Reply

  32. DOA ……PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBURKAN PH!!!…..

  33. Siapa Kata Muat Naik Video Bicara Najib Langgar Peraturan?

    KUALA LUMPUR – Tindakan Presiden Sukarelawan Malaysia, Isham Jalil bakal memuat naik rakaman transkrip video perbicaraan Datuk Seri Najib Tun Razak di mahkamah semalam menimbulkan rasa tidak puas hati beberapa peguam pro Pakatan Harapan.

    Dalam satu kenyataan hari ini, bekas pegawai khas Najib itu berkata, beliau dimaklumkan, kumpulan peguam berkenaan akan membuat laporan polis terhadapnya.

    “Saya telah dimaklumkan terdapat beberapa peguam PH tidak berpuas hati apabila saya memuatnaik rakaman transkrip video Court Recording and Transcription (CRT) dalam perbicaraan Dato’ Seri Najib di mahkamah semalam.

    “Peguam-peguam PH ini berkata mereka akan membuat laporan polis.

    “Dalam hujah mereka, mereka berkata ini adalah satu kesalahan mengikut peraturan mahkamah dan mereka berkata saya boleh dikenakan tindakan kerana menghina mahkamah atau contempt of court,” katanya menerusi hantaran dalam akaun Facebooknya hari ini.

    Beliau yang merupakan bekas pegawai khas Najib bertanya kepada peguam terbabit, di manakah dalam peraturan mahkamah dinyatakan tidak boleh memuatnaik rakaman CRT perbicaraan awam dalam Facebook atau di media sosial atau di mana-mana media?

    Untuk pengetahuan mereka, katanya, terdapat dua perkara dalam peraturan umum mahkamah berkaitan rakaman semasa perbicaraan, pertama, tidak boleh membuat siaran langsung atau live telecast ketika perbicaraan sedang berlangsung (kecuali dengan kebenaran), dan kedua, tidak boleh merakam perbicaraan sendiri.

    Oleh itu kata Isham, dalam hal berkenaan, beliau ingin bertanya kepada mereka, di balik manakah yang beliau dikatakan bersalah menghina mahkamah seperti yang dikata peguam berkenaan.

    “Dalam video yang dimuatnaik semalam, tidak ada siaran langsung mahupun rakaman sendiri. Video itu bukan siaran langsung, tetapi rakaman, dan rakaman tersebut dibuat oleh mahkamah melalui CRT, bukan oleh pihak lain.

    “Rakaman CRT mahkamah dan rakaman video sendiri adalah berbeza. Apabila mahkamah merakam transkrip video CRT ianya tidak sama dengan orang lain merakam sendiri prosiding mahkamah,” ujarnya.

    Beliau menyatakan, di United Kingdom (UK), rakaman transkrip video CRT prosiding mahkamah dianggap seperti transkrip bertulis dan boleh didapatkan oleh orang ramai secara terbuka daripada Arkib Negara Britain (British National Archive) sepertimana juga transkrip bertulis.

    “Perkara ini juga sama di banyak negara-negara maju yang lain, dan di Malaysia setakat ini tidak ada peraturan bertulis berkenaan siaran rakaman transkrip video CRT prosiding mahkamah.

    “Saya pelik jika peguam-peguam PH ini tidak faham atau tahu akan hal ini. Saya juga pelik kenapa mereka takut sangat apabila rakyat melihat video rakaman perbicaraan ini.

    “Adakah peguam-peguam PH ini tidak mahu rakyat tahu atau lihat sendiri butiran perbicaraan Dato’ Seri Najib?” soal beliau.

    Kata Isham, perbicaraan bekas Perdana Menteri itu adalah suatu pendengaran awam (public hearing), oleh itu ianya bukan satu rahsia rasmi, namun satu rekod awam yang terbuka.

    Beliau turut menjelaskan, memandangkan kes itu berprofil tinggi dan menarik perhatian umum, rakyat berhak diberi peluang untuk mengikuti perbicaraan berkenaan dengan terbuka atau dengan kekangan yang minimum.

    Sebelum ini, ujarnya, ada pemimpin PH yang membocorkan rahsia rasmi kerajaan, tetapi lepas begitu sahaja.

    Namun, apabila beliau memuatnaik video perbicaraan awam yang bukan rahsia, mereka tidak senang duduk pula.

    “Dahulu semasa Dato’ Seri Najib pergi ke Langkawi mereka buat report polis. Sekarang apabila saya memuatnaik video CRT perbicaraan awam pun mereka hendak buat report polis juga.

    “Saya rasa polis pun tahu tindakan orang-orang PH ini adalah dangkal, lemah dan bermotifkan politik semata-mata.

    “Saya juga ingin bertanya kepada kerajaan PH dan penyokong mereka termasuk peguam PH ini, jika sebelum ini inkues mendiang Teoh Beng Hock boleh dibuat secara siaran langsung, mengapa perbicaraan Dato’ Seri Najib tidak boleh dibuat secara langsung?” tanya beliau.

    Walaupun kes Najib adalah perbicaraan awam dan kes Beng Hock adalah satu inkues, kedua-duanya adalah suatu pendengaran awam yang menarik perhatian umum.

    Tambahan lagi, katanya, inkues kematian Beng Hock mempunyai elemen emosi yang lebih tinggi berbanding kes SRC yang melibatkan Najib, oleh itu inkues tersebut sebenarnya mendatangkan lebih banyak risiko jika disiar secara langsung.

    Beliau berharap peguam PH menjawab soalan beliau dahulu sebelum membuang masa polis dan mahkamah dengan hujah lemah mereka untuk kepentingan politik semata-mata. – MalaysiaGazette

    Komen: Mereka tak nak rakyat tahu secara detail dan berfikir…

    Reply

  34. Dari Penyokong Kepada Sworn Enemy

    1) Viral tentang seorang kakitangan awam menyesal dengan penyesalan yang teramat sangat kerana mengundi Pakatan Harapan. Sebelum PRU14, beliau adalah penyokong tegar PH sehingga ke tulang sumsum. Ketika kejayaan PH menumbangkan BN, beliau melafazkan kegembiraan tidak terhingga.

    2) Namun kegembiraannya tidak lama. Agensi kerajaan yang ditubuhkan pada zaman BN, tempat beliau bekerja – dibubarkan oleh PH. Beliau bekerja dengan jawatan kualifikasi ijazah, merayu kepada pihak kerajaan mengenai jawatannya. Akhirnya diberi jawatan bertaraf diploma, itupun dibuang ke Sabah Sarawak.

    3) Siapa yang tidak kechewa dan marah dengan kejadian seperti ini menimpa kepada dirinya? Saya yakin sejak menerima surat terakhir tersebut, beliau secara peribadi telah bersumpah kepada dirinya untuk melawan PH, dengan tekad yang lebih membara berbanding para penyokong BN atau PAS sedia ada.

    4) Kalau penyokong BN dan PAS menganggap penyokong PH dikencing, tetapi orang seperti beliau bukan lagi rasa diri pada tahap dikencing sahaja, bahkan rasa dikhianati, dihiris, dilapah hidup-hidup oleh PH yang diberi keperchayaan olehnya melalui undi.

    5) Tahukah kita, bukan beliau ini seroang sahaja yang merasai kepedihan demikian. Beratus-ratus lagi merasainya. CUma mereka tidak viralkan atau belum mahu viralkan. Yang saja jumpa terviral dia empat lima orang sahaja. Takkan agensi yang dibubarkan itu ada empat lima orang saja?

    6) Dan semestinya ahli keluarga mangsa seperti beliau ini juga tidak akan berdiam diri dan akan memberi sepenuh solidariti kepada beliau. Rakan-rakan beliau? Saudara-mara beliau? Riak-riak kecil akan membentuk gelombang, dan akan membentuk tsunami menghempas kerajaan PH yang syok sendiri dengan kerja bodoh dan menindas ini.

    7) Kita takkan selamanya dapat menutup kezaliman kita terhadap mereka dengan menyampaikan cek-cek ratusan ribu kepada sekolah tahfiz. Kita takkan dapat redakan kemarahan mereka dengan membuat penjimatan ECRL. Takkan. Mereka dan keluarga mereka sudah nekad melawan.

    Sekian

    Dr Tanaka Mustafa

    Komen : Menyesal pun dah terlambat, PH makin naik hantu seksa rakyat…

    Reply

  35. Kelantan membuka hatinya kepada Islam

    KOTA BHARU 17 April – Kedatangannya ke negeri ini telah memberi lembaran baharu buat seorang pemuda kelahiran Miri, Sarawak apabila beliau mengambil keputusan untuk memeluk agama Islam.

    SHAMSUL RAHMAN

    Shamsul Rahman Hii Abdullah atau nama asalnya Steven Hii, 41, berada di Kelantan sejak dua minggu lalu sebagai pengarah program Koperasi Barisan Usahawan Berhad (Kopbaris) sempena Expo Karnival Bio Kelantan.

    Katanya, dia tidak menyangka hatinya terdetik untuk memeluk agama Islam di negeri ini yang terkenal dengan gelaran negeri Serambi Mekah selepas sekian lama menyimpan hasrat itu.

    “Keputusan untuk memeluk Islam ini dibuat Isnin lalu selepas majikan saya (Pengerusi Kopbaris), Sufian Ghani, menyatakan cadangan agar mengucap dua kalimah syahadah di depan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.

    “Waktu itu, saya terus bersetuju memandangkan saya sudah lama menyimpan hasrat ini. Tambahan pula, Menteri Besar adalah seorang yang sangat saya kagumi terutama dalam ilmu agamanya,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

    Shamsul Rahman berkata, dia amat bersyukur kerana akhirnya hidayah itu sampai kepadanya setelah sekian lama berhasrat untuk memeluk agam Islam.

    “Ketika proses mengucap dua kalimah syahadah itu, saya berasa sebak dan terharu selain dapat merasakan ketenangan jiwa.

    “Alhamdulillah, saya menjadi seorang muslim melalui seorang pemimpin dan tokoh agama yang menjadi idola saya sejak sekian lama,” katanya.

    Dalam pada itu, Hii berkata, sebelum ini dia sudah belajar sedikit sebanyak mengenai Islam termasuk berpuasa di bulan Ramadan dan menunaikan solat

    “Saya pernah berpuasa Ramadan selama tiga tahun berturut-turut dan pernah ikut kawan Muslim mendengar khutbah Jumaat.

    “Alhamdulillah, urusan saya untuk memeluk Islam dipermudahkan. Ayah saya sudah lama meninggal dunia namun ibu yang berketurunan Iban, tidak menghalang pilihan saya,” katanya.

    Tambah beliau, dia tertarik dengan Islam disebabkan pengisian agama ini yang sangat indah dan tidak pernah berubah.

    “Ada yang menganggap saya memeluk Islam kerana ingin berkahwin. Itu tidak benar.

    “Saya akan terus belajar mendalami ilmu Islam dan membuktikan tentang indahnya agama ini kepada segelintir golongan yang berprasangka negatif,” katanya. -UTUSAN ONLINE

    Komen : Bila Allah buka hati dan redha… suatu yang tak boleh nak dibandingkan itu nikmat

  36. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kemelut dlman parti PH makin hari kian ketara
    PPBM, DAP, PKR, PAN..brcakar, srupa dgn kera
    Rkyat dh tak sanggup lagi, lihat Msia huru hara
    Lps PRU15, biar BN je lah kmbali tadbir negara
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    1. Hey Kejora tukun tua yang penuh dengan teritip
      Tidak beri faedah, ikan pun takut nak dekat intip
      Sudah tak brfaedah, suka pula mengait mngetip
      Ko Najib umno BN udah buruk pnya mesin taip
      *********************************************

      Mesin taip buruk rakyat Malaysia dah humban ke tempat pembuangan sampah masa PRU14, mata huruf N paling tak guna, RM2.6 bilion wang rakyat diketipnya

      1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Betol kata anon Jo Lok punya bicara
        Kejora penipu bsar,suka buat angkara
        Di tuduhnya aku ni samaran Tok Gora
        Itu atuknya la specis berok dan kera

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. Kejora ni aku tahu dia kaki jubo
          Dia ngaku biasa hantam anus Mekcy
          Kesian si irah jawa nak dara Joho
          Jobo la nanti kena sula bukan pusy

          1. Aku masok ni pasal kesian kan siIrah
            Menjadi mangsa Kejora si tua ghairah
            Gila sex besar buat hidup tiada arah
            Jika dapat dara dijubonya pasti parah

            1. Aku sokong apa SUARA PEJUANG SUCI kata.

              Walau pun apa yang di panggil nya Kejora aku panggil Beruk Tua 70an tahun Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

      2. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib tak guna mesin taip.

        Dia tulis pakai jari kaki Najib.

  37. MARILAH KITA INSAF DAN KUATKAN EKONOMI UMAT ISLAM …..SELAMA INI BN BANYAK MEMBANTU MEREKA JADI KAYA RAYA LUAR BIASA SEHINGGA LUPA DIRI DAN ANGKUH…..

    Membantu Melayu dan Islam bukannya rasis…….

    Tindakan masyarakat Melayu dan Islam memberi sokongan padu kempen BMF bukanlah bermaksud Islam dan Melayu di Malaysia bersifat rasis. Sumber (gambar): TTF
    Dr Mohammad Shatar Sabran
    SEJAK kebelakangan ini istilah rasis menjadi semakin popular dalam kalangan masyarakat di Malaysia.

    Istilah itu menjadi semakin kencang dibicarakan oleh masyarakat terutamanya isu yang berkaitan dengan bangsa Melayu, Cina dan India.

    Keadaan menjadi lebih runcing apabila terdapat segelintir daripada ahli masyarakat yang cuba mengeruhkan lagi keadaan dengan melemparkan pelbagai isu perkauman dalam kalangan masyarakat.

    Rasis mengikut tafsiran umum ialah persepsi dan tindakan yang menidakkan hak bangsa atau kumpulan lain untuk mendapatkan perkhidmatan, peluang atau layanan disebabkan mereka tidak sealiran dengan kumpulan yang memberi sama ada dalam aspek keturunan, bangsa, agama dan budaya.

    Istilah lain yang memberi impak yang sama dengan rasis ialah diskriminasi. Oleh yang demikian, istilah rasis perlu difahami dengan sepenuhnya sebelum membuat sebarang kenyataan mengenainya.

    Kefahaman itu teramat penting kerana kenyataan atau tindakan yang salah mengenai rasis boleh mengakibatkan pelbagai perkara yang tidak diingini berlaku seperti pergaduhan, pembunuhan dan peperangan. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu difahami mengenai rasis.

    Budaya dan amalan membantu sesama bangsa dan agama merupakan suatu amalan baik dan dituntut terutamanya dalam kalangan masyarakat Islam di Malaysia.

    Amalan itu, dalam kalangan masyarakat Melayu begitu kukuh dan popular terutama semasa negara mencapai kemerdekaan pada tahun 1957. Bagaimanapun, budaya itu mulai pudar sejak akhir-akhir ini.

    Menyedari kepentingan amalan tersebut, masyarakat Melayu telah mula menghidupkan kembali budaya dan amalan yang sudah mulai pudar dalam masyarakat Melayu.

    Salah satu amalan tersebut ialah memperkenalkan inisiatif mengutamakan produk Islam atau Buy Muslim First (BMF). Melalui inisiatif itu, kaum Melayu akan mengutamakan produk Islam daripada produk lain di negara ini dalam aktiviti seharian mereka.

    Perlu dijelaskan inisiatif BMF tiada kaitan dengan amalan rasis. Amalan BMF merupakan inisiatif dalam kalangan masyarakat Islam dan Melayu di negara ini untuk membantu masyarakat Islam dan Melayu dalam perniagaan masing-masing.

    Inisiatif BMF dipercayai mampu melonjakkan lagi prestasi perniagaan dalam kalangan orang Melayu dan Islam di negara ini. Amalan seperti itu sebenarnya telah lama dilaksanakan di beberapa buah negara lain seperti Korea yang sentiasa meletakkan produk tempatan terlebih dahulu sebelum membeli produk daripada negara-negara lain.

    Amalan yang dilakukan oleh masyarakat Korea itu bukanlah bermaksud mereka masyarakat yang rasis. Ia disebabkan amalan tersebut menjadi tanggungjawab sebagai rakyat Korea membantu rakan-rakan yang lain untuk berjaya dalam perniagaan atau aktiviti masing-masing.

    Oleh yang sedemikian, menjadi satu kesalahan kepada masyarakat di Malaysia yang melabelkan kempen BMF sebagai amalan rasis.

    Berdasarkan senario yang sama, kempen BMF ialah inisiatif dilaksanakan oleh masyarakat Islam dan Melayu untuk membantu orang Melayu dan Islam maju dan cemerlang dalam perniagaan dan aktiviti masing-masing di negara ini.

    Kempen BMF juga tidak boleh diklasifikasikan sebagai rasis kerana inisiatif itu memberikan jaminan dan kepastian kepada masyarakat Melayu dan Islam untuk mendapatkan makanan dan produk yang halal dan bersih. Status halal dan bersih adalah perkara penting untuk menjadi pilihan dalam agama Islam.

    Justeru, kempen BMF adalah selari dengan agenda tersebut kerana semua produk yang dikeluarkan masyarakat Melayu dan Islam adalah terjamin status halal dan kebersihannya.

    Adalah tidak wajar sekiranya ada dalam kalangan masyarakat di negara ini menghalang usaha mulia itu dan menganggapnya sebagai satu tindakan rasis kerana apa yang dilakukan oleh mereka selari dengan tuntutan agama Islam.

    BMF merupakan suatu inisiatif yang dilaksanakan masyarakat Islam dan Melayu di Malaysia untuk memastikan segala produk yang digunakan oleh mereka adalah halal, bersih dan selari dengan kehendak agama Islam.

    Tindakan masyarakat Melayu dan Islam memberi sokongan padu kepada usaha itu bukanlah bermaksud Islam dan Melayu di Malaysia bersifat rasis.

    Bahkan, amalan seperti itu disokong Civilization Theory yang menyatakan tidak ada bangsa dan agama lain yang akan membantu kecuali bangsa dan agama itu sendiri.

    Sumber:

  38. PARTI SYAITAN D4P ADALAH IBU SEGALA KEJAHATAN DAN PAKSI HURU HARA…..

    Kit Siang should tell Chinamen about “Klepto-Guan-Eng”……

    Word on the ground is that the Chinese community has grown sick and tired of his son and fear that the DAP could bring about mayhem due to the way its leaders ‘bullied’ the Malay Muslims now that they’re in power. Source (pic): TTF
    Every Chinaman probably notices how the DAP provides near-perfect immunity for its leaders who “openly challenge everything Malay and Muslim” but demands obedience, tolerance and liberalism from the Malays on just about everything.
    The Chinese have grown tired of Guan Eng, concerned that his abject failure as Minister of Finance to juggle the country’s circumstances will cost future generations dearly.
    Many investors have already bolted, draining billions of dollars from local market vaults amid fears that the Finance Ministry’s jumble of “stylised and misleading” data and the redistribution of funds to make books look good simply means the economy is in trouble.
    And that’s not even mentioning the RM6.3 billion Penang Undersea Tunnel scam, a huge smokescreen billowed from Guan Eng’s former office in Komtar to mask a massive land scam deal.

    Lim Kit Siang took pot shots at everyone and everything that wasn’t Lim Guan Eng earlier today when laying out the cards on Pakatan Harapan’s future as ruling coalition.

    Word on the ground is that the Chinese community has grown sick and tired of his son and fear that the DAP could bring about mayhem due to the way its leaders ‘bullied’ the Malay Muslims.

    According to a theory, the Chinese are waking up to the idea that if the DAP continues to do this, there could be a Muslim uprising that would spell doom for the Chinese community.

    Every Chinaman probably notices how the DAP provides near-perfect immunity for its leaders who “openly challenge everything Malay and Muslim” but demands obedience, tolerance and liberalism from the Malays on just about everything.

    The party has traditionally been anti-Malay, anti-Islam and pro-evangelist, with Kit Siang himself having challenged the use of Bahasa Melayu as the official language, the special privileges accorded to the Malays, Islamic leadership and the Bumiputra status.

    In the eighties, he even told a forum in Universiti Malaya that underage kids were taken away from their parents and forcibly converted to Islam.

    Recently, his son told a DAP convention that the PAS and UMNO philosophy was extremist as it forbade Christians from gathering for religious prayers.

    The Chinese have grown tired of Guan Eng, concerned that his abject failure as Minister of Finance to juggle the country’s circumstances will cost future generations dearly.

    Many investors have already bolted, draining billions of dollars from local market vaults amid fears that the Finance Ministry’s jumble of “stylised and misleading” data and the redistribution of funds to make books look good simply means the economy is in trouble.

    And that’s not even mentioning the RM6.3 billion Penang Undersea Tunnel scam, a huge smokescreen billowed from Guan Eng’s former office in Komtar to mask a massive land scam deal.

    The deal involved kickbacks promised to politicians, consultants and shareholders from Consortium Zenith Construction Sdn Bhd (Zenith), the holdings company overlooking the Special Purpose Vehicle (SPV) awarded the project.

    It seems that the guys from the Penang Chinese Chambers of Commerce (PCCC) were complicit in a scheme to reap benefits from the wanton sale – or rather, ‘donation’ – of state land.

    And here we have Kit Siang taking about “klepto this and klepto that,” desperately trying to shift the spotlight from the police report I lodged against his son and the fact that the Chinese may just vote for “anything but DAP” to kill the party off.

  39. Memang lah Peja cakap tunggang langgang, dia tak ada pengalaman pegang jawatan besar, sikit macam kudong dapat cincin, pijak tanah rasa tinggi rendah.

    Najib yang PM 8 tahun pun keluarkan kata kata KEPALA BAPAK KAU. Dahtu curi wang rakyat berbilion pulak.

    1. Sde bukti najib curi bilion?..

      1. Ada bukti najib tak curi?

      2. Bukti akan di kemukakan di mahkamah.

        Pada masa ini bukti tak penting.

        Satu dunia dah tahu Najib curi RM2.6 billion dari 1MDB.

  40. CERITA TANAH BESAR INDIA…..800 TAHUN INDIA DIPERINTAH BAWAH ISLAM….MASJID BABRI USIA RATUSAN TAHUN….KINI DIPERINTAH PARTI HINDU….MEREKA RAMPAS BALIK DENGAN DAKWAAN PALSU…..SEMANGAT PENJAJAHAN ITU DI BAWA KE TANAH MELAYU OLEH LTTE….

    Ayodhya verdict: Indian top court gives holy site to Hindus……

    (BBC) – The disputed holy site of Ayodhya in northern India should be given to Hindus who want a temple built there, the country’s Supreme Court has ruled.

    The case, which has been bitterly contested for decades by Hindus and Muslims, centres on the ownership of the land in Uttar Pradesh state.

    Muslims would get another plot of land to construct a mosque, the court said.

    Many Hindus believe the site is the birthplace of one of their most revered deities, Lord Ram.

    Muslims say they have worshipped there for generations.

    At the centre of the row is the 16th Century Babri mosque that was demolished by Hindu mobs in 1992, sparking riots that killed nearly 2,000 people.

    What did the court say?

    In the unanimous verdict, the court said that a report by the Archaeological Survey of India (ASI) provided evidence that the remains of a temple existed beneath the structure of the demolished Babri mosque.

    It said that given all the evidence before it, the court had determined that the disputed land should be given to Hindus, while Muslims would be given land elsewhere to construct a mosque.

    It then directed the federal government to set up a trust to manage and oversee the construction of the temple.

    However, the court added that the demolition of the Babri mosque was against the rule of law.

    What has the reaction to the verdict been?

    Despite warnings by authorities not to celebrate the verdict, BBC correspondents in court say they heard chants of “Jai Shree Ram” (Hail Lord Ram) outside as the judgement was pronounced.

    “It’s a very balanced judgement and it is a victory for people of India,” a lawyer for one of the Hindu parties told reporters soon after.

    However, a representative for the Muslim litigants said that they were not satisfied and would decide whether to ask for a review after they had read the whole judgement.

    Outside the court, the situation has been largely calm.

    Hundreds of people were detained in Ayodhya on Friday ahead of the verdict, amid fears of violence.

    Thousands of police personnel have also been deployed in the city, and shops and colleges have been shut until Monday.

    Social media platforms are being monitored for inflammatory content, with police even replying to tweets and asking users to delete them.

    Prime Minister Narendra Modi and other political leaders have appealed for calm…

  41. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kejora nk peduli apa, dgn Faizal Azumu @ Peja
    Dia mau tibai DAP ke PH ke, itu dia punya kerja
    Lbih baik Kejora tumpu jer..pada dara yg dipuja
    Bila Irah nangis, trbayang Irah, sngat lah manja
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. Ko memang tak peduli. Ko tau makan tah. aje

    2. Kejora mmg gitu sbb dia tu org tua mcm tukun
      Umur dia pun, sudah nak mencecah 80 tahun
      Tapi menyamar, perasaan masih muda kunun!
      Elok benarlah doakan dia jadi Pikun fa ya pikun

      1. Juburgang @ Jo Lok,

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Naper juburgng msih juga..buat prangai goblok
        Sarang tabuan tak usahlah juburgang nak jolok
        Komen pun hanya harap dedak mngisi temolok
        Dkt ckgu Kejora muda ni..usah fitnah yg tk elok
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Leave a Reply

Your email address will not be published.