ANWAR MAKIN KUKUH, PERALIHAN KUASA TAK DAPAT DIELAKKAN

Berdasarkan sambutan di konvensyen PKR negeri-negeri di mana sehingga ini hanya tinggal satu dua negeri saja lagi belum mengadakannya, apa yang terpapar nyata ialah kedudukan Anwar Ibrahim jelas semakin mantap dan kukuh.

Beliau bukan saja mendapat sokongan dalam menerajui PKR, bahkan untuk menerajui negara selepas Tun Mahathir Mohamad.

Melihat kepada intipati ucapannya yang banyak menjurus kepada soal menjaga rakyat, memerangi kemiskinan, prihatin kepada denyut nadi masyarakat dan semua yang bergelar pemimpin dalam PKR diingatkan harus lebih kerap turun padang bagi memahami permasalan di akar umbi, Anwar seolah-olah adalah nafas baru bagi negara ini.

Sambutan yang diterimanya juga memperlihatkan, di sebalik ada usaha memecah-belahkan PKR sebelum ini, misalnya dengan perlantikan Azmin Ali sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi, walaupun namanya tidak pernah dicalonkan untuk menyertai kabinet lantaran sudah mengangkat sumpah sebagai MB Selangor selepas keputusan PRU14 lalu, terbukti telah tidak menemui kejayaan.

Bukan saja PKR tidak berpecah, malah semakin mantap kedudukannya, sebaliknya Azmin sendiri yang cuba diperalatkan kian terpinggir dalam PKR lantaran kegelojohannya meletakkan kesetiaan di tempat yang salah.

Kedudukan PKR yang mantap dan sokongan yang diterima Anwar juga membuatkan Tun Mahathir akhirnya tidak ada pilihan lain dengan baru-baru ini membuat pengakuan beliau pasti akan berundur sebelum PRU15 akan datang.

Kenyataan Tun Mahathir itu dengan sendirinya bererti beliau menolak sama sekali desakan pelbagai pihak, misalnya daripada Pas, beberapa Ahli Parlimen UMNO, Azmin dan kalangan pemimpin Bersatu yang mahu beliau menamatkan khidmatnya sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal.

Walaupun tarikh penyerahan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar masih menjadi teka-teki – sama ada dua tahun atau tiga tahun – pengakuan Tun Mahathir bahawa beliau tetap akan berundur sebelum PRU15 adalah merupakan satu lagi petunjuk penting bahawa peralihan kuasa memang sesuatu yang tidak dapat dielakkan sebelum PRU15 diadakan.

Anwar adalah satu-satunya pilihan yang signifikan dan disokong penuh oleh semua parti dalam PH sebagai calon PM8 dan seterusnys mengemudi PH untuk pilihanraya akan datang.

Cubaan menonjolkan nama lain, baik daripada dalam PH, lebih-lebih lagi kalau daripada luar gabungan itu, ia adalah suatu tindakan durjana serta khianat kepada pilihan pengundi yang sepakat memilih menumbangkan UMNO dan BN pada PRU14 lalu.

Dalam hal ini, oleh kerana Tun Mahathir tentunya lebih mahu PH terus menang pilihanraya seterusnya, setidak-tidaknya agar legasi dan kenegarawanannya tidak tercemar, adalah mustahil beliau hanya akan berundur dan menyerahkan jawatan kepada Anwar sesingkat dua atau tiga hari sebelum tarikh PRU15 diumumkan.

Tun Mahathir tidaklah sukar untuk memahami bahawa Anwar harus diberi masa yang sesuai sekurang-kurangnya dua tahun bagi beliau menunjukkan kepimpinan dan memperkenalkan dasar-dasar baru dalam menerajui negara ke arah bukan saja menjaga rakyat dengan lebih baik, bahkan mengekalkan kemenangan PH.

Jika lebih singkat daripada itu tempoh yang diberikan kepadanya, adalah sukar untuk Anwar melakukan sesuatu dengan berkesan untuk rakyat dan negara.

Tetapi, berdasarkan prestasi kerajaan sekarang yang begitu banyak dipertikaikan dan tidak berkembang, malah Tun Mahathir yang menjangkau usia 95 tahun itu dianggap sudah tepu, banyak pihak merasakan lagi cepat peralihan kuasa dilakukan, ia lagi baik untuk negara ini.

Dua tahun iaitu Mei 2020 adalah paling sesuai dan munasabah untuk penyerahan jawatan dilakukan, manakala tiga tahun dianggap terlalu lewat dan mungkin menyebabkan bertambah merosotnya keyakinan rakyat kepada PH dan kerajaan.

Dirasakan bahawa Anwar dengan idealisme dan semangat reformasi yang sarat bertapak dalam jiwanya sejak lebih 20 tahun lalu, beliau dianggap lebih memahami untuk terus melakukan pembaharuan politik, sosial dan ekonomi bagi negara ini untuk fasa-fasa seterusnya sebelum PRU15 diadakan.

Reformasi lahir ditangan Anwar, setelah PH berjaya menjadi kerajaan, maka beliaulah yang lebih sesuai untuk melakukan pembaharuan sebagaimana generasi Malaysia Baru benar-benar hendak ia dilaksanakan di negara ini. (ShahbudinHusin 10/11/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 10 November 2019 — 11:13 pm

53
Leave a Reply

avatar
8 Comment authors
Rohizad AriffinLame Duck In The HouseAnonymousNajib Lame Duck In The LongkangAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Rohizad Ariffin
Guest
Rohizad Ariffin

Budin…awat hang jadi lagu ni.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Awat hangpa tak mai kempen saya? Hangpa loklak dalam blog, loklak time kempen Tanjung Piai. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun. Malu saya. Malu. Mana nak letak backdoor saya?

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey berucap dlm dewan yg kosong di Tg Piai..madey patut berundur sekarang….pengundi kecewa dgn madey….pengundi tak mahu dengar lagi ape yg madey nak cakap…giliran pengundi Tg Piai kencingkan madey…

Najib Lame Duck In The Longkang
Guest
Najib Lame Duck In The Longkang

KEPALA BAPAK KAMU.

Mana gambar nya? Mana link nya?

Pembohong, penipu, pemfitnah.

Diam di longkang bersama Najib, bergelumang dgn tahi.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hang tak mai datang dewan kosong takdak sapa. Hang mai Tanjung Piai ajak girlpren ka boipren ka pak menakan ka. Saya bayaq RM4 2 kupang nak dak? Janji saya jadi PM lagi 3 tahun.

Najib Lame Duck In The Longkang
Guest
Najib Lame Duck In The Longkang

Mengaku Cikgu KEPALA BAPAK KAMU.

Hari2 di blog ini pagi petang siang malam, mana Cikgu nya.

Orang gila. Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk b*b* tua 12:33 pm,

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kau buka tahu apa, b*b* tua biol anak gampang
Aku cgu, bila dkt cuti ujung thn mmg sgt lapang
Rentikn le mnembak dgn kosong pnya snapang
Sdar ler ko kena dgn aku tu..dah teruk tempang
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Cgu Kejora..seorang yg tinggi, ilmu pngetahuan
Dgn cgu bijak ini, si babi tua dah terima habuan
Kini babi tua itu dh blah lari spt mangsa buruan
Itu le akibat, bila dia sngaja jolok sarang tebuan
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Cgu Kejora terus jer dgn santai..brpntun marah
Sebaliknya si babi tua terus monyok terngadah
Ntah ke mana kubang, si babi tua tu, dah redah
Trus tiada klibat..itu babi pukimak haram jadah
๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Sorry, errata:

brpntun madah

Najib Lame Duck In The Longkang
Guest
Najib Lame Duck In The Longkang

Sorry, errata

memantun mantat

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk b*b* tua 12:26 pm,

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Naper atuk, ada rasa pedih ker dkat dalam hati?
Sedap ker rasa penangan Kejora, phlwan sejati?
Sedar le diri atuk tu dah tua, dh hampir nk mati!
Kalau nak cepat, atuk terjun le jmbatan atau titi
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Form4 & form5 exam, abg mrasa, sngat lapang
Si babi tua bebal tu boleh le terus abg lempang
Abg ingin ajar skit..itu tua bebal anak gampang
Biar trtiarap..itu babi idong kepet tlinga capang
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Dlm blog Budin ni, siapa yg tk kenal, cgu Kejora
Pemuda tngkas, yg dilahirkan dgn bakat & aura
Disebabkan itu lah..telah terpikat si manja dara
Irah, siswi psikologi kini mnuntut di luar negara
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Cikgu Kejora, mmg dilahirkan, dgn aura & bakat
Ilham berpantun..bgai diilhamkan dek malaikat
Kerna baik budi, dia spt mndpt rahmat & berkat
Hinggakan Irah, siswi psikologi US udah trpikat
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

Najib Lame Duck In The Longkang
Guest
Najib Lame Duck In The Longkang

Si Beruk Tua mt marah bila di kutuk dan diketuk.

Melompat lompat lah dia memantun mantat.

Memuji muja Irah, watak yang di cipta nya sendiri.

Mengaku dia Cikgu tapi asyik blogging pagi petang siang malam.

KEPALA BAPAK DIA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
T.kasih..krna izin hati ini di hati Irah mnumpang
Bila si babi tua tu dh cabut, abg rasa sgt lapang
Si tua bebal tu sudah parah dan cacat tempang
Itu belum ler lagi, abg hayun kat dia pelempang
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–
Si babi tua tu, kini, dah srupa dgn badut kelakar
Dgn abg, dia terpaksa melalui hidup yang sukar
Di hnya kucing tua tmpul kku, yg ingin mncakar
Tapi, dia dh kna lanyak dgn abg Kejora pndekar
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

(Bunga2 tu, untuk Irah jer tau..
Emoji babi tu, utk si tua terencat akal yg abg nak bagi penampaq..๐Ÿ˜‚)

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท
Dgn Kejora..si babi tua tempuhi nasib yng perit
Asyik kena balun tibai, sampai trberak cirit birit
Dia ibarat bangkai, yang terdampar dalam parit
Sbb ibu babi ni dulu lepas main tak basuh burit
๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

What you give, you get back. You Madey kencing sama Rakyat, Rakyat berak atas muka you. Madey tidak lagi diperlukan dalam Malaysia Baharu. Madey patut berambus sejak bulan Disember tahun lepas semasa kejatuhan dan kemunduran baru bermula. Tapi berlagak dan cuba tipu Rakyat lagi. Sekarang Tanjung Piai beri jari tengah kepada parti Madey. We don’t want Madey anymore.

Najib Lame Duck In The Longkang
Guest
Najib Lame Duck In The Longkang

Najib yang kena kencing dan berak. Muka dan badan dia bergelumang dengan tahi. Duduk di longkang, tak di benar di rumah. Tapi menjelma sebagai hantu dapat ada di rumah.

Pak Sheikh pulak kena kencing dek depa yang dia sodok. Memang dia suka. Fetish, kata nya.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hang kuang ajaq. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun. I’m statesman with SOSMA. Awat hang tak gempaq ka?

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท
Si [email protected] tua rasa gayat spt terjun paracut
Kencing dia pun meleleh jer, tak lagi memancut
Dia dh lari lintang pukang smpai seluar terlucut
Kini brsmbunyi..tlor & pelir kedua-duanya kecut
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Di sini, pendekar ckgu Kejora terus gagah brdiri
Mmg layak sbgai pahlawan cikgu Kejora bistari
Tapi, si babi tua trencat akal dh belah cabut lari
Agknya, lps ini, babi tua sewel itu akan ‘harakiri’
๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท
Beruk @ babi tua tu, kini, sembunyi spt kelawar
Kena abg taji..dia cedera parah..dalam dan luar
Terus menyepi, babi tua tu, tk berani lagi keluar
Agknya, si tua tu kini, mnggigil trkucil dlm sluar
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

(Bunga2 tu, untuk Irah jer tau..
Emoji [email protected] tu, utk si tua terencat akal yg abg nak bagi penampaq..๐Ÿ˜‚)

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท
Tadi kemain lagi dia tu si babi tua akal terencat
Dia mau lagak naga..wal hal seekor anak pacat
Bila abg amuk..kecut telor ler, babi tua tu pucat
Kini si babi tua tu dah cabut lari tempang cacat
๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–๐Ÿ–

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

(Bunga2 tu, untuk Irah jer tau..
Emoji babi tu, utk si tua terencat akal yg abg nak bagi penampaq..๐Ÿ˜‚)

Anonymous
Guest
Anonymous

Dr Mahathir The People Reject You Now…Madey yg sekarang bukan madey yg dulu lagi…sudah hilang bisa…

This is a very sad picture. This picture says it all. Folks say this is from Tg Piai. Muhyiddin is there, he is from Johor. Where are the other Bersatu guys? The protocol says the Prime Minister arrives last. It looks like the Prime Minister has arrived into an empty hall.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey tidak ada kelayakan memilih pengganti. Madey tidak layak mencari PM lain. Madey hanya layak berambus dari pejabat PM. Sebelum Rakyat halau Madey keluar PMO. Penggantinya sudah tunggu depan pintu. TOK! TOK! TOK! Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kejora brpantun bgaikan seorang pendita sakti
Kerap pntunnya, ditujukan dkt si dara buah hati
Pantun dr Kejora, ramai pmbca, yg trnanti-nanti
Kecuali seekor beruk tua, yg dengki & sakit hati
๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Beruk tua tu DAPigs kafir harbi punya tali barut
Dia hnya cacai badut tua yg ibarat tukang karut
Gebang lebat katanya Kejora ni dia mahu carut
Sbnarnya, dia kote lembik, tk smbuh wlu diurut
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Beruk tua itu macai talibarut DAPigs kafir harbi
Dia mnafiq fsiq, yg tk knal quran & sunnah nabi
Dgn Kejora, beruk itu kena lenyek, jadi tapai ubi
Kadang2..beruk tua tu muncul serupa dgn babi
๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท๐Ÿ’๐Ÿท
[email protected] tua tu, serupa bapok tk mcm lelaki
Dgn Kejora..babi tua itu sngt cemburu & dengki
Asyiik saja, dia tabur fitnah & hambur caci maki
Agaknya mak dia dulu..lps main tak basuh puki
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Legalah Kejora..bila dh siap slesai semua kerja
Tidaklah lagi semak dan bersepah di atas meja
Rakan2 lain juga ramai yg relax sembang2 saja
Kejora pula ambil pluang brpntun kt Irah manja
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Mmg di blog Budin ini trsimpan bnyak knangan
Kerna di sini Kejora brtemu si dara kesayangan
[email protected], begitulah nama si dia pasangan
Ianya satu realiti, bkn skadar illusi, atau angan2
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Korang tak rasa pelik lagi ajaib keeerโ€ฆberkali-kali Bang Non keluar masukโ€ฆmasih mampu memiliki rumah RM10 juta, seperti dalam perisytiharan hartanya baru2 ini kepada SPRM????

Kak Jijah cuba spin kata rumah itu dicagar untuk biayai perjalanan parti PKRโ€ฆ.

Cuba jawab dengan munasabah. Ingat orang tak tahu macam mana PKR dibiayaiโ€ฆselama ni..cuba tanya pada Meli Musa dan Robert Kuokโ€ฆdepa boleh citerkan dari A sampai Z beb!!!!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Anwar, Budin, Abdullah Sani, Johari Abdul, Syed Husin, Otai Reformasi Basi…..keep on dreaming……

No PH after PRU15 cos no one wants an ex convict of sodomy as PM in a muslim country. Let Anwar leads PH to the dogs…..too bad

Anonymous
Guest
Anonymous

โž•โž–โŒโž—โž•โž–โŒโž—โž•โž–โŒโž—โž•โž–โŒโž—โž•โž–
Kejora seorang cgu pakar dlm sbjek matematik
Dlm bidang brpantun..dia sgt cekap & fantastik
Di blog ini, dia brtemu dgn seorang siswi cantik
Sejak 8 hb Jun yg lalu dh 5 bulan cinta berputik
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

baru2 ni Tun Madey ada kuarkan kenyataan bahawa sarapan percuma untuk kanak2 sekolah dan penyenggaraan jalan2 persekutuan seluruh negara akan ditunda kerana tak cukup bajet.

Tun semasa lawatannya ke Filipina baru2 ni juga memberi jaminan Msia akan membantu untuk membangunkan Mindanaoโ€ฆ.

Wowwwwโ€ฆ.Sarapan kanak-kanak, jalan raya rakyatโ€ฆ. berkira tapi ada hatiโ€ฆโ€ฆ nak bantu Filipina?

Saia nak tanya lahโ€ฆ ada kena mengena dengan kepentingan biznes Mirzan di negara tu kerโ€ฆ?

Nampak sangatโ€ฆ Demi kroni, famili, sanggup buat apa saja yeeerโ€ฆrakyat, pandai2 lah korang sendiri kalau nak hidup????

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Daulat Tuankuโ€ฆ.Agong Titahkan Uitm Daulatkan Institusi Raja Melayu!!!! Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Riโ€™ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menitahkan Universiti Teknologi Mara (UiTM) supaya mendaulatkan institusi raja-raja Melayu agar ia sebati dalam jiwa anak-anak muda. Baginda yang juga Canselor UiTM bertitah ini kerana institusi raja-raja Melayu adalah merupakan identiti tamadun pemerintahan negeri beraja yang menjadi payung kepada perpaduan dan penyatuan rakyat. โ€œIdentiti ini perlu terus disubur dan ditanam dalam setiap jiwa anak-anak muda khususnya para graduan universiti ini. โ€œSebagai sebuah universiti yang kaya dengan warisan sejarah, universiti ini hendaklah sentiasa menyuntik nafas dinamik dalam pembentukan acuan masyarakat berbilang bangsa dan agama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kemeriahan sambutan luar biasa ke atas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad sempena lawatan negara ke Pakistan itu sedikit mendatangkan kecacatan apabila ruangan komen facebook Imran Khan dihujani dengan ribuan komen daripada rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dengan prestasi kerajaan pimpinan Dr Mahathir sejak kembali menawan Putrajaya. Melalui status yang dimuat naik Imran Khan, Tun Mahathir dikecam dengan kata-kata sinis oleh rakyat Malaysia. Antaranya: โ€œYES. MAHATHIR IS THE BEST POSSIBLE GURUS ON HOW TO RAISE ALL YOUR CHILDS TO BECOME BILLIONARES MR KHANโ€ โ€œDEAR PASKITANI, FEW THINGS U CAN LEAR FROM OUR PRIME MINISTER SUCH AS; 1. ROAD PRIVATISATION; HE WILL… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Macai Hew Kuan Yew Diarah Kacau Jemaah Masjid? #PCM #Bossku #MaluApaBossku Kecoh kononnya 6 pelajar diserang penyokong DS Najib yang melakukan Flash Mop berdekatan Restoran Amjal dalam sesi soal jawab bersama rakyat Lembah Pantai. Pada hal yang sebenarnya mereka semua bukanlah pelajar Universiti Malaya sebaliknya adalah budak suruhan Hew Kuan Yew. Siapa Hew Kuan Yew? Dia ni lebih dikenali sebagai Superman Hew..sorang pakar strategis dan propaganda DAPigs yang terkenal dengan kata2nya..We;ll use malays to screw malays!!!! Perkara ini dipersoalkan oleh mantan Ahli Parlimen Batu Kawan, Datuk Huan Cheng Guan yang mendedahkan sekeping foto salah seorang individu yang terlibat dalam flash… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora, begitu lah nama ckgu matematik bistari
Tampil utk brpntun di blog Budin ini, setiap hari
Tanpa Kejora, blog ini bagaikan tak ada penyeri
Kalau Kejora tk masuk, pmbca akan tercari-cari
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Kalau saya pilih Anwar, dia buat reform habislah anak saya dan kroni. Kalau saya pilih Hishamuddin, takdak ‘katak’ naik jadi PM lagi. Kalau saya pilih Azmin, Hotel Sandakan terpaksa saya hapuskan. Hutang travel anak cucu dia sapa nak bayaq? Saya ingat saya nak lantik Mukhriz jadi PM. Kroni selamat, cukong bahgia.

Najib Lame Duck In The Longkang
Guest
Najib Lame Duck In The Longkang

Saya takda anak nak promosikan ke jawatan PM.

Ooops, silap, ada, tapi tak boleh, sebab kalau promosikan anak dari bini yang satu, bini satu lagi akan ketuk kepala saya, mampossss.

Aritu saya hantar anak dari isteri Cina saya (ooooooops, belum declare lagi, tapi kalau kena ketuk kepala, mampossss, pun takpa lah) itu pun heboh rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg brsengkang mata mlm tdi..smpai ke cerah
Kerana menyiapkan kerja untuk hari ini diserah
Maafkan abg, tak sempat berpantun untuk Irah
Semoga dinda tk terasa di hati atau pun marah
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bendaklah ini tak renti2 coba sabotaj blog ini dengan karutan2 dia.

Sampai masa nya dia di maki bloody fool.

Terjemahan nya –

Takda terjemahan untuk keseluruhan nya.

bloody = berdarah

fool = orang bodoh, dungu

Jadi, dia dungu yang berdarah.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Berdasarkan sambutan di konvensyen PKR negeri-negeri ..”

Ada dibuat undi di situ ke? Jika hanya berdasarkan persepsi jumlah yang hadir sahaja, tidak realistik lah tuntutan Pak Sheikh mankin kukuh dan peralihan kuasa dibuat sekarang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dulu masa Singapore dalam Malaysia, Lee Kuan Yew selalu dapat sambutan baik kpd ceramah2 nya. Tapi tidak semestinya membawa undi yang banyak kalau dia bertanding di pilihan raya di Malaysia – Spore “ditendang” keluar dari Malaysia.

Ramai datang mahu melihat dan mendengar ceramah2 nya. Tidak semesti nya sukakan dia atau politik nya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kukuh atau tidak kedudukan Pak Sheikh bukan nya kriteria bagi peralihan kuasa kpd nya.

Ketidak popular nya Tun M boleh menjadi kriteria. Tapi siapa boleh mengata Tun M tidak popular sekarang? Mengarut bagi sesiapa mengata begitu.

Dapat atau tidak Pak Sheikh menjadi PM8 masih belum tentu. Tun M kata itu bergantung kpd jika rakyat mahukan nya.

Tun M juga ada kata Anwar terlalu tua untuk jadi PM –
https://www.malaysiakini.com/news/337328

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Saya pula mengata Pak Sheikh tak boleh jadi PM. Sebab dia Peliwat, bekas banduan 2 kali sebab liwat.

Malaysia adalah negara Islam. Islam haramkan liwat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Abg kalut, nak habiskan mark add maths ting 4
Ibrat spt org kata bwa kereta tekan meter rapat
PK HEA dah kalut request maukan result cepat
Hingga abg nk msuk ke blog ini pun, tk sempat
๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Abg pulun giler mark form4 pnya mat tmbahan
Markah & laporan, besok nk kena buat serahan
Tdi abg tertidur awal..dek kerna trlalu keletihan
Bila tak brpntun kat Irah, abg jdi pilu keresahan
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Dek tertidur awl tdi, pkl 4:00 abg bngun semula
Pper add maths, abis mark..nk tulis report pula
Namun..Irah muncul dlm setiap nafas abg hela
Abg doakan Irah sntiasa dlm rhmat Allah Taala
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Izinkanlah, diri mu itu, abg trus damba dan puja
Usah Irah pedulikan..fitnah2, yg musuh kita jaja
Ok lah Irah sayang..abg nak terus siapkan kerja
Abg mohon berundur diri dahulu, Irah ku manja
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™