KITA PATUT SIMPATI DENGAN ZAHID HAMIDI, DIA PUN SAMA TAK PUAS HATI…

Setelah berhari-hari isu DNAA yang diterima Ahmad Zahid Hamidi berkaitan salah guna dana Yayasan Akalbudi mencetuskan gelora dalam negara, yang lebih mencemaskan lagi kerana masih tidak ternampak ada tanda ia akan reda begitu saja dalam waktu terdekat ini.

Silap-silap, jangankan setakat dijadikan bahan kempen PRK Pulai, Simpang Jeram dan Pelangai, malah mungkin berpanjangan hingga PRU16 akan datang.

Semakin diberi penjelasan, termasuk oleh Anwar Ibrahim dan Pejabat Peguam Negara sendiri, nampaknya semakin dituntut penjelasan yang lebih tuntas lagi.

Ia berikutan kian ramai lagi bersuara dan menyatakan tidak puas hati dengan keputusan DNAA yang diberi mahkamah itu yang asasnya ia adalah berikutan pihak pendakwa sendiri yang memohon kes digugurkan dan Timbalan Perdana Menteri dilepas tanpa dibebaskan.

Selain Anwar yang paling banyak dikecam kerana dianggap sudah membuang perjuangan anti rasuahnya selama ini, sudah tentulah Zahid Hamidi sendiri turut sasaran yang sama hebatnya.

Dalam apa juga kes mahkamah, sesiapa pun yang dihadapkan kepada proses keadilan, keinginan paling utama ialah dibebaskan dan didapati tidak bersalah akhirnya.

Zahid Hamid tidak terkecuali dan beliau dalam hal ini boleh dikata sekadar memperjuangkan sesuatu yang normal bagi nasib dirinya.

Bagaimana dan apa cara memperolehinya, itu terserah kepada kebijaksanaan, kepandaian dan kemampuan seseorang dalam merebut peluang yang terhidang.

Lain orang lain cara, lain orang lain peluang yang boleh dimanfaatkannya.

Sebab itu, dalam kes Zahid Hamidi ini, walaupun beliau adalah Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri, kita sepatutnya ada rasa simpati juga terhadapnya.

Usahlah terlalu disalahkan dirinya kerana tiada ada orang dengan senang hati dan lapang dada mahu masuk penjara begitu saja.

Jangankan orang kaya dan berkedudukan macam Zahid Hamidi, orang papa dan mereka yang hidup di bawah paras B40 pun tidak mahu masuk penjara.

Lagi pun, keputusan DNAA ini bukanlah sesuatu yang dikehendaki oleh Zahid Hamidi.

Beliau sebenarnya mahu diberi DAA iaitu dibebas dan dilepaskan atau dibebaskan sepenuhnya, bukan sekadar diberikan DNAA.

DNAA yang diberi kepada Zahid Hamidi sekarang masih terbuka untuk beliau dibawa semula ke mahkamah, jika ada bukti-bukti baru diperolehi.

Walaupun barangkali hampir mustahil untuk melihat beliau didakwa semula di bawah kerajaan perpaduan sedia ada dan di ketika jawatan Timbalan Perdana Menteri masih dipegangnya, tetapi kemungkinan di masa lain tidaklah tertutup sama sekali.

Mungkin jika kerajaan perpaduan ini tidak lama hayatnya atau kerajaan lain pula berkuasa selepas PRU16 akan datang, tidak mustahil kita akan melihat Zahid Hamidi didakwa semula.

Yang penting, selagi DNAA tidak berubah kepada DAA.

Menyedari dirinya masih belum selamat itu, jika kita perasan, hanya sehari selepas keputusan DNAA itu diberikan kepadanya, Zahid Hamidi segera mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Rayuan.

Rayuan bertujuan agar beliau diberikan DAA iaitu bebas sepenuhnya.

Ertinya, jika ramai daripada kita tak setuju dan tidak puas hati dengan DNAA itu, Zahid Hamidi pun sama turut tidak setuju dan tak puas hati.

Zahid Hamidi hanya boleh akan setuju dan puas hati secara mutlak jika DAA penuh diberikan kepadanya.

Jadi, buat sementara ini, sebelum DAA itu diperolehinya, marilah kita terus bersimpati dengannya.

Zahid Hamidi hakikatnya belum lagi bebas sepenuhnya, sekadar dilepaskan saja, tapi kakinya masih ada “rantai” yang belum tertanggal lagi. – ShahbudinHusin 07/09/2023.

5 1 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 September 2023 — 4:20 pm
Subscribe
Notify of
guest

52 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 12:57 pm

PRK PULAI & SPG JERAM:

PILIH:😅
P.intu
N.ikmat

TOLAK:😂
P.entas
H.ancing

DAN TOLAK:🤣
P enunggang
A.gama
N.asional

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

05-35-35-lolol-lol-1679761888.9235.gif
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 12:18 pm

Tak usah jual agama kerana nak menang kerusi – Johari

Oleh MOHAMED FAIZAL HASHIM
6 September 2023, 3:39 pm

https://www.utusan.com.my/berita/2023/09/tak-usah-jual-agama-kerana-nak-menang-kerusi-johari/
_____________________________________________________
HA HA…JOE, INI SAYA NAK KONGSI BERSAMA!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Begini caranya, klau nak kenal penunggang agama
Kuat bohong serta beretorik, itulah ciri yg pertama
Cth nya..minyak, letrik turun..& pndidikan percuma
Satu lagi ciri, ialah gemar bermuka² dan berdrama
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

06-22-16-laughter-closeup-face-close-up-young-hispanic-man-laughing-out-loud-closed-eyes-best-medicine-concept-66195943.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 11:52 am

HA HA…MOGA SERUAN INI AKAN BERSAMBUT!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Entah kenapa fikiran ini jadi tak tenang berserabut
Teringat kan anak dara Pak Vinod yg ayu & lembut
Kat fikiran asyik terbayang, di hati pulak menyebut
Dari tangan Papaheli pun tidak hairan utk ku rebut
💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

18-45-29-photo_2019-05-11_23-12-30.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 11:00 am

Hai, panas sangat ke tu Tok? Lambaian ala Sanusi derhaka hina Sultan kepada Tok Kerala dan macai-macainya.

51693816525_ZahidHamidi.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 11:25 am
Reply to  Anonymous

HA HA…MAIN FITNAH LAGI WALANON PUAKA!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nak kenakan Sanusi, macam² fitnah walanon reka
Sanusi yg tk bersalah depa fitnah dia menderhaka
Cara tektik kotor memfitnah, mmg rakyat tak suka
PRN, Madanon kena 146-99, baru lah padan muka!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

04-26-16-51689680262_TBSanusiMdNor.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:58 am

YB yang nak infaq daripada pengundi boleh masuk dalam senarai asnaf faqir miskin. Insya Allah Kerajaan Ayah Pin akan bantu YB.

YB Laknatullah.png
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:56 am

PERPADUAN Rakyat Malaysia menolak virus perpecahan

Malaysia_.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 11:20 am
Reply to  Anonymous

PERPADUAN?????????????????????????????😅

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.. (100 RIBU JUTA BILION TRILION KALI)😂

HA HA..CAI DAH SEMAKIN TERUK KEBUNTUAN🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila PH-BN nak ghuyub cai hilang arah dan haluan
Nak tegak benang basah cai tak ada lagi panduan
Lalu cai terus meroyan serta pamirkan kedunguan
Kian kuat meraban, pasal ‘palsu punya perpaduan’!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:51 am

PERPADUAN yang dibenci virus perpecahan

368471560_686068820229417_2778525484892848199_nz.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 12:45 pm
Reply to  Anonymous

HA HA..22-34, MELAYU SELANGOR BERTAHAN!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
43-2 Melayu Kelantan sgt kemas mmbuat terjahan
33-3 Melayu Kedah dngn Sanusi punya kegagahan
32-0 Melayu Tganu, macam tak ada belas kasihan
146-99 Melayu bersatu dan PRU16, PN jadi pilihan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

13-19-01-0211_CALON_PN_MUHYIDDIN.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:12 am

‘Dia ikat kaki tangan, serkup muka kita lepas itu ajak bertumbuk’ – Che’gu Bard Oleh ZULHISHAM ISAHAK07 September 2023 08:56am https://www.sinarharian.com.my/article/277657/berita/politik/dia-ikat-kaki-tangan-serkup-muka-kita-lepas-itu-ajak-bertumbuk—chegu-bard
_____________________________________________________
HA HA..MADANON MUNAFIQ TAK ADA BERKAT!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kebebasan media Rejim Madanon bertindak sekat
Bila dibuat bgitu, rakyat kian benci, & tidak terpikat
Kini dia ajak lwn..dngn Bersatu Abah tangan diikat
Ghuyub le Madanon, bila di Pulai, Melayu berpakat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:52 am
Reply to  Anonymous

Melayu, Cina, India dll dalam PERPADUAN menolak virus perpecahan

366091673_836810234475603_8861087874495216286_n.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 11:22 am
Reply to  Anonymous

PERPADUAN?????????????????????????????😅

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.. (100 RIBU JUTA BILION TRILION KALI)😂

HA HA..CAI DAH SEMAKIN TERUK KEBUNTUAN🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila PH-BN nak ghuyub cai hilang arah dan haluan
Nak tegak benang basah cai tak ada lagi panduan
Lalu cai terus meroyan serta pamirkan kedunguan
Kian kuat meraban, pasal ‘palsu punya perpaduan’!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:01 am

‘Dia ikat kaki tangan, serkup muka kita lepas itu ajak bertumbuk’ – Che’gu Bard

Oleh ZULHISHAM ISAHAK 07 September 2023 08:56am

https://www.sinarharian.com.my/article/277657/berita/politik/dia-ikat-kaki-tangan-serkup-muka-kita-lepas-itu-ajak-bertumbuk—chegu-bard
_____________________________________________________
HA HA..MADANON LEBIH TERUK DARI BOSSKU!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rakyat dah sngat meluat, PMX punya tingkah laku!
Akaun Parti Bersatu Abah dia arahkan agar dibeku
Awas PMX, dngn dendam di hati rakyat yg terbuku
Pulai nanti, PH akan kena, ‘PN-Umno’ taji dan paku
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 10:54 am
Reply to  Anonymous

Jangan gaduh. Azmin Semburit sedia cuci kekaburan anda

azmin_pencuci3.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 9:07 am

Fitnah akhir zaman disebar oleh golongan ruwaibidhah.

pemakan daging saudara sendiri3.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 7:52 am

PERPADUAN ubat penyakit pandemik virus perpecahan 16 bucu bintang

Malaysia_.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 9:12 am
Reply to  Anonymous

PERPADUAN?????????????????????????????😅

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.. (100 RIBU JUTA BILION TRILION KALI)😂

HA HA..CAI DAH SEMAKIN TERUK KEBUNTUAN🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila PH-BN nak ghuyub cai hilang arah dan haluan
Nak tegak benang basah cai tak ada lagi panduan
Lalu cai terus meroyan serta pamirkan kedunguan
Kian kuat meraban, pasal ‘palsu punya perpaduan’!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 7:51 am

Jika ada Menteri yang buat kerja, legasi kekal jadi sebutan

328925234_1662897694159632_6328389497467046517_n.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 9:33 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA…REJIM MADANON TAK BERHEMAH!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Wak dilepas, rakyat nmpak yg kerajaan lemah!
Reformasi taik kucing tu cuma hebat dlm ceramah
Depa tipu rakyat, dgn topeng Madani dan Rahmah!
Sbb itu lah ramai lari dari Madanon punya khemah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 7:08 am

HA HA..KECAMAN ‘WAK BEBAS’ BERTALI ARUS!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abah, org yg bertaqwa, ‘alim warak, jujur dan lurus!
Dia dianiaya, lalu mahkamah beri DAA bebas terus
Wak dapt DAA itu ramai percaya ada pihak yg urus
Macam kpda penyalah-gunaan kuasa, ia menjurus!
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

10-12-28-1811fff89a6a88a37a45380b14a93871.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 9:09 am
Reply to  Anonymous

Maaf🙏, errata:🤣

Wak dpt DAAA itu ramai percaya ada pihak yg urus

Anonymous
Anonymous
8 September 2023 7:04 am

HA HA..LEPAS INI, WAK LAGI LE NAIK TOCANG!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abah diberi DAA selepas hakim-hakim berbincang
Kes cacat kerana pertuduhan mmg nya dirancang
Wak lepas itu, bgai mahkamah ada pihak goncang
Kerajaan pula tuding jari, kata mahkamah pincang
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

10-58-30-photo-1584518969469-c2d99c7760a0.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 7:03 am

HA HA…DGN MADANON, RAKYAT SGT MELOYA!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kerna Abah orng benar..Allah beri petunjuk cahaya
Mahkamah beri DAA, kerna diri nya telah teraniaya
Wak lepas..sbb prosiding nak dihentikan beriya-iya
Mmg ada tangan ghaib yg membantu, kita percaya
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

10-15-59-800px_COLOURBOX9394725.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 7:00 am

HA HA…LPS INI BANYAK LAGI LER WAK KEBAS!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abah tk salah, mahkamah beri DAA, lepas & bebas
Kes² ke atas Abah tu cacat..pendakwaan terbabas
Wak lepas dek bantuan tangan ghaib klau diimbas
Lorong semak utk Wak spt ada orang tolong tebas
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

10-57-50-preview2x.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 6:58 am

HA HA…KELAK MADANON AKAN KENA TULAH!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abah org benar, telah mendapat pertolongan Allah
Mahkamah bagi DAA kerna Abah tu tidak bersalah
Wak pula diberi DAAA sbb teknikal punya masalah
Mcm ada tangan ghaib, yg menjalankan tipu helah
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-50-54-angry-face-asian-man-portrait-angry-asian-man-portrait-funny-mad-face-96885811.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 6:35 am

MMG POWER GILER LAH UCAPAN DIA..😅 https://youtube.com/shorts/OjlpvPQRT-A?si=y2bKh_njrvumpqHn _____________________________________________________ “..yes, apa nak bangga saya perdana menteri.. anak org kg Anatolia nak masuk universiti ada PTPTN Turki.. dlm masa 2 tahun dia batalkan, dlm masa 2 tahun dia jadi perdana menteri, Turki memperkenalkan pendidikan percuma dari sekolah rendah sehingga universiti.. baru ini saya jumpa dia.. dia kata Anwar bila election? Saya kata dekat dah.. Allah, we pray for you.. saya kata insya-Allah.. dan saya kata apa keutamaan.. saya kata insya-Allah sedara, kita menang tahun ini, tahun ini juga kita laksanakan pendidikan percuma, batalkan PTPTN..”😂 _____________________________________________________ HA HA HA..HAN HAN HAN HANCIIINNNNGGG…🤣 😀😃😄😆😅😂🤣… Read more »

18-29-54-standing-man-peeing-near-big-tree-autumn-forest-nature-incontinence-concept-78715851.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 9:20 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA..HAYAT MADANON DAH TIDAK LAMA🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kemain gebang kari, nak bagi pendidikan percuma
Itu lah manusia yg paling banyak lakonan & drama
Bukanlah saja dia itu seorang penunggang agama
Janji ke apa ke, semua nya itu hanya retorik cuma!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH
_____________________________________________________
Mahathir Gelar Anwar “Mat Retorik”

By Janatul Firdaus Yaacob
15/05/2023

https://suara.tv/15/05/2023/mahathir-gelar-anwar-mat-retorik/

12-19-22-Anwar-Dr-Mahathir.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 5:29 am

HA HA..TIDAK DAPAT KU LUPA SANG BIDADARI🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️
Keghairahan & kerinduan terus sja membaham diri
Asyik je dok teringat anak Vinod Shekar setiap hari
Bagaikan nak ku pujuk-pujuk dia, dan ku bawak lari
Tapi, mampu ke nak sambar, dari perdana menteri?
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

18-45-29-photo_2019-05-11_23-12-30.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 8:55 am
Reply to  Anonymous

Allahu. Fitnah akhir zaman oleh ruwaibidhah. Bertaubatlah.

pemakan daging saudara sendiri2.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 4:59 am

HA HA..DLM MIMPI TADI DIRI INI MENAIKI HELI🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️
Mimpi bersama anak Vinod tu, sangat indah sekali
Bermesra canda di taman bagai merpati dua sejoli
Sebaik sahja diri terjaga, spt nak pergi cari KY jelly
Sib baik, jiwa & jasad ini keimanan yg memonopoli
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

02-09-46-good-looking-young-joyful-dark-skinned-brunette-male-keeping-eyes-closed-while-laughing-cheerfully-with-wide-mouth-opened-standing-white_295783-7901.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 8:56 am
Reply to  Anonymous

Masya Allah. Ruwaibidhah menaburkan fitnah ke seluruh alam

pemakan daging saudara sendiri2.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 3:52 am

HA HA..SEORANG DIRI TAPI DALAM SENYUMAN🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️
Tadi diri ini bermimpi indah, penuh dngn keintiman
Bersama anak Vinod Shekar, mesra kat dlm taman
Alahai, mimpi basah itu, sngat menggoncang iman
Lalu..diri ini mendampingi Quran, utk dibuat teman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

00-13-34-cb77eefa0f8ab15c5759f39da1f791dc-pvuufzuce5233vedn3e62ytgitbto6ceju4xue4r60.jpg
Anonymous
Anonymous
8 September 2023 8:57 am
Reply to  Anonymous

Ya Allah. Ruwaibidhah memfitnah guna Quran sekali. Jahilnya.

Anonymous
Anonymous
8 September 2023 3:50 am

HA HA..KEINDAHAN MCM KEMBALI TERLAKAR!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau diri ini ceritakan, mmg ler spt sedikit kelakar
Sblum nak tidur tadi, nak pejam mata begitu sukar
Dah lena pulak..mimpi berjumpa bunga nan mekar
Rupa²nya, si dia yg mnjelma itu anak Vinod Shekar
💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

11-54-39-69cb8b7a12856357.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 11:39 pm

Tolak lima hadis 40 langkah permulaan tolak Islam sebagai agama Persekutuan 

Published 20 hours ago 
on September 6, 2023
By Hanani Zulkifli


https://themerdekatimes.com/news/2023/09/tolak-lima-hadis-40-langkah-permulaan-tolak-islam-sebagai-agama-persekutuan/
_____________________________________________________
HA HA…PUKULAN PN TAK KAN DAPAT DIELAK!🤣

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Org Melayu/Islam bagaikan dilenyek dgn lori balak
Hanya kerna ‘perpaduan’ jer hadis terpaksa ditolak
Keadaan ini tentu le menjejaskan syiar Islam kelak
Tak apa PRK kat Pulai kita tendang puak² itu pulak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 10:44 pm

Ucapan Zahid didakwa berbaur ‘sogokan’, Bersih buat laporan polis

oleh SHAHRIZAL AHMAD ZAINI 
07 September 2023 04:58pm

https://www.sinarharian.com.my/article/277752/berita/semasa/ucapan-zahid-didakwa-berbaur-sogokan-bersih-buat-laporan-polis
_____________________________________________________
HA HA..TAK INSAF JUGA WALAU KOYAK CARIK🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Terkantoi ‘sogokan di Trganu’, Wak masih tak serik
Kini dgn sogokan juga, undi orang Pulai nak ditarik
Wak & PMX itu, bgaikan irama dh bertemu dgn lirik
Sbb Wak suka jual sogokan & PM asyik jual retorik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

20-33-01-zahid194-e1641433099732.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 10:23 pm

Tolak lima hadis 40 langkah permulaan tolak Islam sebagai agama Persekutuan 

Published 20 hours ago 
on September 6, 2023
By Hanani Zulkifli

https://themerdekatimes.com/news/2023/09/tolak-lima-hadis-40-langkah-permulaan-tolak-islam-sebagai-agama-persekutuan/
_____________________________________________________
HA HA…KIAMBANG TUNGGU BERLALU BIDUK!🤣

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓
Di tanah air sendiri, org² Islam ibarat nya terduduk
Kg dah nak tergadai..seperti dlm cerita Pak Kadok
Hanya dek ‘perpaduan’, Islam dah terpaksa tunduk
Pemerintahan, dah dikuasai puak setan bertanduk!
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

gettyimages-101976762-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 9:22 pm

DAP tak akan tarik sokongan terhadap kerajaan Anwar – Nga

Diterbitkan:  Sep 7, 2023 1:06 PM
Dikemaskini: 1:06 PM

https://m.malaysiakini.com/news/678346
_____________________________________________________
HA HA…KEPALA MUNAFIQ & BERMUKA-MUKA!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak perlu Nga nak bagi tahu, mmg kita dah jangka
Sbb, kpd PH-BN tu, DAP le yg jadi tonggak mereka
Bagi Nga, apa jua yg k’jaan buat, mmg baik belaka
Kalau PM cdg rakyat mkn taik itik, itu pun dia suka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

06-42-49-laughing-guy-closeup-close-up-portrait-hard-young-man-isolated-white-background-mask-included-32601242.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 9:04 pm

Bebas Zahid bukti pelepasan kezaliman dahsyat, beri peluang positif pada PRK – Ahmad Maslan

Shuhada Abdul Kadir
September 7, 2023 18:15 MYT

https://www.astroawani.com/berita-politik/bebas-zahid-bukti-pelepasan-kezaliman-dahsyat-beri-peluang-positif-pada-prk-ahmad-maslan-436329
_____________________________________________________
HA HA HA..KEBODOHAN DIA BUAT SBG BEKAL!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Klau dikata Maslan bebal tiada siapa bleh sangkal
Mmg nya Maslan ini, dungu bangang otak dangkal
Wak dilepas bkn sbb tak salah tapi kerana teknikal
Malang betul PH-BN dpt menteri biol terencat akal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

21-18-37-3D0D6043-489B-4254-8DF6-95D20A1A18AF.jpeg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 8:45 pm

Ucapan Zahid didakwa berbaur ‘sogokan’, Bersih buat laporan polis

oleh SHAHRIZAL AHMAD ZAINI 07 September 2023 04:58pm

https://www.sinarharian.com.my/article/277752/berita/semasa/ucapan-zahid-didakwa-berbaur-sogokan-bersih-buat-laporan-polis
_____________________________________________________
HA HA HA…DITOLAK RAKYAT, WAK MATI KUTU!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Gagal dpt sokongan, kempen Wak jadi tk menentu!
Wak kata, klau PH menang, PPR tu kami akn bantu
Tapi klau PH kalah..lantak ler kamu tu makan batu
Sbb, Wak dan Umno tu, dlm bab rasuah mmg no. 1
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

22-03-24-sirimkanumno-1668416850.5965-300x229.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 8:32 pm

Ucapan Zahid didakwa berbaur ‘sogokan’, Bersih buat laporan polis

oleh SHAHRIZAL AHMAD ZAINI 07 September 2023 04:58pm

Menurut Pengerusi Bersih, Thomas Fan, ucapan Presiden UMNO itu dilihat seperti cuba mempengaruhi pengundi khususnya di Parlimen Pulai apabila mengatakan projek penambahbaikan PPR tersebut akan diteliti dan diluluskan dengan syarat calon Pakatan Harapan (PH), perlu memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK), Pulai.

https://www.sinarharian.com.my/article/277752/berita/semasa/ucapan-zahid-didakwa-berbaur-sogokan-bersih-buat-laporan-polis

20-30-29-2336423.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 8:26 pm

Syed Saddiq: DAP has become Zahid’s ‘lapdog’

Published:  Sep 7, 2023 3:45 PM
Updated: 5:08 PM

https://m.malaysiakini.com/news/678368
_____________________________________________________
HA HA..NGA KOR MING TETIBA JE KESAKITAN?🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wak Jahid kini, ada macai & tak lagi nak kekalutan
Penolong Wak tu adalah DAP yg mewakili Pakatan
Kor Ming kata Muda nak tarik diri itu tk berpatutan
Saddiq kata ‘lapdog’ tu bermakna anjing tambatan
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

gettyimages-697945-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 7:52 pm

HA HA..PELBAGAI PERENCAH & JUGAK RESEPI🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kempen politik, utk PRK di Pulai, tgh rancak berapi
PN dibantu oleh Umno dan PH pulak dibantu DAP!
DAP mungkin cari Tok Sami utk buat ratiban jampi
Umno main order saja: ‘PH satu, bungkus ikat tepi’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

09-30-38-pujukaann1_1693105226.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 7:27 pm

Kekalutan politik: Raja-Raja Melayu dimohon selamatkan negara

Oleh Mohamed Farid NohZanariah Abd Mutalib dan Noor Atiqah Sulaima
September 7, 2023 @ 3:55pm
[email protected]

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/09/1149580/kekalutan-politik-raja-raja-melayu-dimohon-selamatkan-negara
_____________________________________________________
HA HA…MUFTI PENANG TAKUT PH-BN KALAH!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Adakah mufti Penang tu, dulu nya tk habis sekolah
Tak dinamakan politik, klau tak bawak pecah belah
Utk Tn Mufti saya nak cadang utk selesai masalah
Tok sah ngundi, dan buat satu parti politik saja lah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

06-23-17-handsome-african-man-laughing-out-loud-funny-meme-joke-found-internet-smiling-broadly-positive-human-facial-130983209.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 5:14 pm

Anonymous 6 September 2023 9:53 am

Budak bawah umur yang peluk PM akan menjadi saksi kes berlaku campurtangan PMX dalam mahkamah. Dada budak itu terpaksa dicensor daripada pandangan walaun.

Reply
_____________________________________________________
HA HA..DADA BONJOL TU BUKAN LAGI KANAK²🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bagai ada sesuatu, bermain dalm dia punya benak
Barangkali tngh dok fikirkan benda yg lazat & enak
Keadaan bongkok sikit itu spt sdg menahan senak
Mahu ler tidak nya, batang peliaq keras mencanak
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

18-45-29-photo_2019-05-11_23-12-30.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 7:08 pm
Reply to  Anonymous

HA HA..MONTOK TUBUH, CANTIK RUPA PARAS!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Seperti sukar nak dikawal senapang air yg selaras
Kain pula menongkat bagaikan ada btg kayu teras
Dari mulut pula air liur bertali² meleleh agak deras
Bawah pusat, bak besi btg peliaq mencanak keras
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

06-25-08-senior-grey-haired-man-wearing-striped-t-shirt-standing-over-isolated-white-background-smiling-laughing-hard-out-loud-210547482.jpg
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 9:47 pm
Reply to  Anonymous

HA HA…TERINGIN NAK RATAH, MCM KACANG!🤣

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dok terbayang kalau rambut si dia tu diikat tocang
Susuk tubuh itu menbuat iman terasa bergoncang
Makin ditatapi, nafas di dada ini semakin kencang
Sedar tk sedar btg peliaq ni dh keras mencancang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

19-46-52-126-1265370_laughing-20-png-man-laughing-png-transparent-png.png
Anonymous
Anonymous
7 September 2023 4:00 pm

I don’t blame the PM. I blame SPRM and the AG team. They are less efficient. Why not call upon Mr Sithambaran and Mr Gopal Seri Ram to handle high profile cases? I’m sure there are capable lawyers out there who can help the AG. Too many high profile cases have been dropped and many lost in court. What is happening? The reform must start at the SPRM and AGC levels. PM must look into this.

UMNOMADANI
UMNOMADANI
7 September 2023 4:40 pm
Reply to  Anonymous

I BLAME TUN M AS THIS IS A POLITICAL MOTIVATED MOVE

Anonymous
Anonymous
7 September 2023 3:56 pm

Bukan salah PMX. Ini kelemahan pihak SPRM dan AGC. Dalam kes2 profail tinggi gunalah pendakwa dari luar yang berpengalaman. TMacam kes bossku dan hawanya. Maaf ya. Pendakwa “dalaman” aku kurang yakin. Baca buku peguam berotak geliga bekas AG Tommy Thomas….. apa kata beliau dalam hal ini.

UMNOMADANI
UMNOMADANI
7 September 2023 4:41 pm
Reply to  Anonymous

TGN GHAIB MAHATHIR NK HARAM UMNO LE