MENU RAHMAH, RM5 UNTUK HIDANGAN TENGAHARI DAN MALAM KINI BOLEH DIDAPATI DI 15,000 PREMIS MAKAN SELURUH NEGARA

RAKYAT kini boleh menikmati makanan tengah hari dan malam masing-masing pada harga RM5 di hampir 15,000 premis makanan di seluruh negara mulai hari ini melalui Program Menu Rahmah.

Menu Rahmah adalah hidangan seimbang merangkumi nasi, satu pilihan protein iaitu ayam atau ikan dan sayuran yang ditawarkan untuk membantu golongan yang terkesan dengan kenaikan kos sara hidup ketika ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Salahuddin Ayub berkata bagaimanapun, daripada pemerhatian terdapat peniaga yang prihatin dengan mempelbagaikan menu lain seperti mi goreng, kuetiau goreng, rojak, roti John dan shawarma.

“Untuk memudahkan rakyat, kita (KPDN) akan letak satu pelekat atau simbol Menu Rahmah di premis yang terlibat dan apabila mereka nampak menu itu, mereka boleh pergi dapatkan makanan. 

“Kita juga akan menguar-uarkan program ini dan saya minta pempengaruh di media sosial membantu kerajaan menyebarluaskan tentangnya supaya seluruh rakyat boleh menikmati menu ini,” katanya selepas melancarkan program menu itu di Pasar Raya Mydin Subang Jaya, dekat Kuala Lumpur, hari ini.

Beliau berkata setakat ini, restoran yang terlibat dalam program itu ialah ahli daripada tujuh persatuan antaranya Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma), Persatuan Pengusaha Restoran India Malaysia (PRIMAS) serta Persatuan Pengusaha Tomyam Malaysia.

Pelaksanaan program juga membabitkan ahli  Persatuan Pemilik Kedai Kopi Malaysia-Singapura (MSCSPGA), Persatuan Peruncit Bumiputra Malaysia (BRO) , Persatuan Rangkaian Runcit Malaysia (MRCA) dan Persatuan Peruncit Malaysia (MRA). 

Salahuddin berkata program tersebut akan dijalankan secara berterusan selagi ia mendapat kerjasama daripada premis yang bersedia memberikan perkhidmatan.

“Sekiranya mereka (pengusaha premis) tidak boleh mengekalkan (harga menu), mereka boleh beritahu kita (KPDN) supaya perbincangan boleh dibuat dari semasa ke semasa, tapi setakat ini, mereka boleh laksanakan harga menu RM5 yang kita minta.

“Selain itu, saya tidak fikir ada golongan (selain miskin tegar dan golongan memerlukan) yang akan mengambil kesempatan terhadap pelaksanaan Menu Rahmah ini kerana mereka ada pilihan makanan lain. 

“Tetapi kalau mereka rasa di tengah bulan sudah kurang duit dalam poket, mereka juga boleh pilih Menu Rahmah kerana saya rasa mereka pun ada selera untuk memilih menu ini,” katanya.

Dalam pada itu, beliau menyasarkan semua pelaksanaan inisiatif “Rahmah” seperti Bakul Rahmah, Pakej Harga Barang Rahmah dan Kafe Rahmah dapat diselesaikan selewat-lewatnya pada akhir Mac ini. 

Katanya, program Bakul Rahmah disasarkan untuk diberi kepada golongan keluarga miskin tegar setiap bulan manakala Pakej Harga Barang Rahmah bakal meliputi 12 barang keperluan asas yang boleh dibeli pada harga ditetapkan.

“Inisiatif Kafe Rahmah pula akan dibuat di universiti tempatan bermula di Kuala Lumpur, merangkumi sarapan pagi dan makan tengah hari percuma sementara makanan malam akan ditawarkan dengan diskaun hingga 50%.

“Ini adalah antara usaha kecil KPDN untuk menyantuni golongan miskin tegar, berpendapatan rendah dan golongan siswa dari keluarga kurang berkemampuan yang belajar di universiti,” katanya. –

Sumber – Bernama, 31 Januari, 2023.

5 2 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 31 January 2023 — 10:24 pm
Subscribe
Notify of
guest

130 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:33 pm

Muhyiddin terbaik kerana semangat kental, banyak pengalaman

Oleh BERNAMA

02 Mac 2020 02:00pm

Tan Sri Muhyiddin Yassin menunjukkan pas Jabatan Perdana Menteri miliknya pada hari pertama beliau memulakan tugas sebagai Perdana Menteri kelapan di Bangunan Perdana Putra hari ini. – Foto Bernama

17-23-31-638521.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:38 pm
Reply to  Anonymous

KUALA LUMPUR – Semangat juang yang kental dan pengalaman yang luas menjadi kelebihan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggalas serta melaksanakan tanggungjawab sebagai Perdana Menteri ke-8.

Rata-rata penganalisis politik tanah air yang diminta mengulas pelantikan beliau positif, Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) ini mampu mengukuhkan kembali kestabilan politik dan pembangunan ekonomi negara seperti yang diharapkan rakyat negara ini.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:39 pm
Reply to  Anonymous

Bagi mereka, Muhyiddin, 72, adalah individu terbaik untuk menerajui kepimpinan negara berdasarkan kepada pengalaman luas beliau dalam bidang politik serta pentadbiran tanah air setelah menyandang pelbagai portfolio utama kerajaan yang melebihi empat dekad daripada usianya.

Menurut geostrategis, Azmi Hassan yang juga penganalisis politik, pengalaman luas Ahli Parlimen Pagoh (Johor) itu dilihat sebagai aset utama buat Muhyiddin mengemudi negara kerana berdepan dengan pelbagai cabaran yang sengit dan getir.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:40 pm
Reply to  Anonymous

“Memang benar, tidak dapat disangkalkan lagi pengalaman beliau bukan sahaja dalam politik tetapi juga dalam menguruskan negara bermula daripada memegang jawatan Menteri Besar Johor sehinggalah dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri kemudiannya Menteri Dalam Negeri.

“Antara sepanjang jawatan itu, sudah banyak portfolio yang beliau sandang. Ini menunjukkan beliau mempunyai pengalaman sangat luas untuk menerajui kepimpinan negara,” katanya kepada Bernama, menerusi WhatsApp.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:40 pm
Reply to  Anonymous

Kaya pengalaman

Beliau yang dilahirkan pada 15 Mei 1947 ialah Ahli Parlimen Pagoh selama lima penggal sejak 1978 memiliki pengalaman luas dalam bidang politik serta pentadbiran, malah Muhyiddin yang juga pengasas Bersatu bermula daripada 1970-an lagi.

Anak kepada ulama tersohor di Muar, Johor iaitu Allahyarham Muhammad Yassin Muhammad juga adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gambir, Johor. Kerusi DUN ini dimenangi pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2018.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:41 pm
Reply to  Anonymous

Memulakan kerjaya sebagai Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri Johor pada 1970-an, beliau pertama kalinya dipilih menjadi wakil rakyat apabila memenangi kawasan Parlimen Pagoh pada PRU ke-5 (1978) atas tiket Barisan Nasional-UMNO.

Beliau dilantik sebagai Menteri Besar Johor selepas Pilihan Raya Umum ke-7 (1986) apabila memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Serampang dan mengekalkan jawatan Menteri Besar apabila memenangi kerusi yang sama pada PRU ke-8 (1990). Kedua-duanya atas tiket Barisan Nasional-UMNO.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:42 pm
Reply to  Anonymous

Ketika menyandang jawatan Menteri Besar Johor dari 1986 hingga 1995, negeri Johor Darul Ta’zim boleh dikatakan mencatat perkembangan pesat dan muncul antara negeri termaju di Malaysia.

Perjalanan kerjaya Muhyiddin yang memiliki Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dan Pengajian Melayu dari Universiti Malaya (UM) antaranya dilantik sebagai Setiausaha Parlimen Kementerian Luar Negeri Malaysia pada 1981 dan Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan pada 1982.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:42 pm
Reply to  Anonymous

Beliau juga pernah menyandang portfolio Menteri Belia dan Sukan (1995-1999), Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (1999-2004), Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani (2004-2008), Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (2008-2009), Timbalan Perdana Menteri (2009-2015), Menteri Pendidikan (2009-2015), dan Menteri Dalam Negeri (Mei 2018-Febuari 2020) di bawah beberapa Perdana Menteri.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:43 pm
Reply to  Anonymous

Menurut Azmi, pengalaman luas Muhyiddin menyandang pelbagai portfolio utama kerajaan serta jatuh bangunnya dalam karier politiknya pastinya dapat membantu beliau mengemudi negara di tengah-tengah kemelut politik semasa.

Beliau dipecat daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 2015 dan sebagai Timbalan Presiden UMNO pada 2016 sebelum Ogos tahun sama mengasaskan Bersatu.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:43 pm
Reply to  Anonymous

Keperibadian menarik

Pada pandangan Azmi, Muhyiddin bukan sahaja berkelayakan dari sudut pengalaman bahkan juga keperibadian sebagai seorang pemimpin yang berintegriti, tidak tamak pada jawatan adalah kekuatan Perdana Menteri ke-8 itu.

“Insiden Tan Sri dipecat jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) dan Timbalan Presiden UMNO semasa pentadbiran Barisan Nasional berikutan pendirian tegasnya dan berani menentang arus demi kepentingan parti juga satu kriteria penting keperibadian beliau.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:44 pm
Reply to  Anonymous

“Ketegasan beliau itu sudah menunjukkan keberanian, kejujuran beliau menyelesaikan masalah, mencungkil rahsia tanpa memikirkan akibatnya terhadap diri sendiri dan jawatan yang dipegangnya ketika itu” katanya.

Menurutnya, itu adalah manifestasi paling mudah bahawa beliau tidak tamak memegang jawatan, tidak tamak menyelamatkan jawatan sebagai TPM dengan hanya berdiam.

“Saya melihat kriteria ini penting selain pengalaman yang membuatkan rakyat berasa beliau adalah seorang yang boleh dipercayai.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:45 pm
Reply to  Anonymous

“Jadi, apabila diumumkan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan melantik beliau sebagai Perdana Menteri kelapan, rakyat berasa lega.

“Saya dapat merasakan kelegaan tersebut kerana mereka percaya beliau adalah calon terbaik berdasarkan keperibadian tersebut,” katanya.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:46 pm
Reply to  Anonymous

Selain itu, Azmi berkata menariknya juga ketokohan Muhyiddin adalah beliau bukanlah nama yang dicanangkan sebelum ini sebagai calon Perdana Menteri ketika pertarungan politik hebat antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Walaupun nama beliau tidak pernah timbul sebagai calon Perdana Menteri tetapi akhirnya Tan Sri Muhyiddin yang terpilih bahawa beliau adalah calon terbaik berbekalkan pengalaman urus negara dan politik selama ini,” katanya.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:46 pm
Reply to  Anonymous

Satu kelebihan

Sementara itu, Pensyarah Kanan, Pusat Pengajian Perangsaraf Media dan Informasi Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dr Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, pengalaman berkhidmat di dalam dua pakatan kerajaan yang berbeza iaitu BN dan Pakatan Harapan adalah satu kelebihan kepada Muhyiddin.

“(Kelebihan kepada) Tan Sri untuk mengadakan rekonsiliasi polisi tentang dasar kerajaan yang baik dalam kedua-dua era pentadbiran supaya ia dapat diteruskan atau diperkenalkan semula dalam teraju Perikatan Nasional di bawah pentadbiran beliau,” katanya.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:47 pm
Reply to  Anonymous

Bernama turut mendapatkan pandangan Felo Utama Institut Kajian Etnik (KITA), Universiti Kebangsaan Malaysia, Profesor Datuk Dr Teo Kok Seong.

Bagi beliau, Muhyiddin layak dilantik sebagai Perdana Menteri kerana selain berpengalaman luas di peringkat kerajaan pusat selain pernah menjadi menteri besar (Johor) untuk satu tempoh agak lama.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:48 pm
Reply to  Anonymous

Menurut beliau, pengalaman di kedua-dua peringkat kerajaan yakni pusat dan negeri, tidak dapat dinafikan akan membantu Muhyiddin dalam mentadbir negara dengan lebih baik khususnya dari sudut hubungan kerajaan pusat dan negeri.

“Sehubungan pelantikan ini, rakyat jelata inginkan pengakhiran muktamad kepada krisis kepimpinan sebelum ini. Dengan ini, tidak perlu ada usaha dan tindakan susulan di Parlimen untuk mencabar sokongan beliau.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:48 pm
Reply to  Anonymous

“Ini kerana pelantikan beliau oleh Yang di-Pertuan Agong, sudah mengambil kira sokongan ini. Oleh itu, pengundian tidak percaya di Parlimen bukan sahaja satu tindakan yang mencabar keputusan baginda, bahkan ia juga adalah satu penderhakaan! ” kata beliau dalam jawapannya menerusi e-mail.

Pandangan beliau turut dikongsi Ketua Kluster Tadbir Urus dan Integriti, Pusat Pengajian Kerajaan, Universiti Utara Malaysia, Prof Dr Ahmad Martadha Mohamed bahawa kumpulan yang tidak mendapat majoriti berdasarkan kepada pandangan Yang di-Pertuan Agong perlu menerima hakikat dan menghormati keputusan tersebut.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:49 pm
Reply to  Anonymous

Ini kerana proses pelantikan yang dibuat adalah berlandaskan lunas undang-undang dan perlembagaan persekutuan.

Bagaimanapun, sekiranya mereka masih mahukan perubahan berdasarkan perkembangan semasa, beliau berkata kumpulan berkenaan perlulah melakukan apa jua tindakan berlandaskan kepada Perlembagaan Persekutuan.

“Ini bagi memastikan kestabilan politik dapat dicapai apabila semua pihak sentiasa menghormati peraturan dan undang-undang negara,” katanya. – Bernama

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:53 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. FAKTA BUKANNYA AUTA…😅

CAYALAH “ABAH” KU! TERBAIK!😂

HIDUP TSMY! HIDUP PN! HIDUP MELAYU!
HIDUP SEMUA RAKYAT MALAYSIA! 🤣

11-05-51-shock-surprise-face-asian-man-point-empty-space-shocked-surprised-face-asian-man-point-empty-space-101639443.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:56 pm
Reply to  Anonymous

NAMUN…

PUAK² PH-BN MEMANG NAMPAK BAHAWA DIRI TSMY SANGAT MELEKAT DI HATI RAKYAT DAN BELIAU PASTI AKAN KEMBALI DI PUNCAK PERSADA PEMERINTAHAN NEGARA LIMA TAHUN LAGI.

MAKA, MEREKA AKAN MENGIKHTIARKAN SEGALA MACAM CARA UNTUK MEMBUNUH KARIER DAN KARAKTER TSMY SEBELUM DETIK KEJATUHAN MEREKA TIBA BILA PRU16 NANTI.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:57 pm
Reply to  Anonymous

SEMENTARA KUASA DAN SEGALA JENTERA KERAJAAN MASIH ADA PADA MEREKA, MAKA MEREKA AKAN IKHTIARKAN SEDAYA UPAYA AGAR KELIBAT TSMY MENJADI BURUK DI MATA RAKYAT.

CONTOHNYA BARU² INI, DIFITNAHKAN PN MENGGUNA DANA DUIT JUDI UNTUK PRU15.

BAGI MEREKA, KARIER POLITIK TSMY MESTI DIBUNUH. BAK KATA HERO FILEM COWBOY “KILL OR BEING KILLED”, YAKNI, “BUNUH DIA SEBELUM KITA TERBUNUH”.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 6:58 pm
Reply to  Anonymous

TAPI, PUAK² ITU TIDAK SEDAR BAHAWA NYAWA DAN ROH POLITIK TSMY BERADA DI TANGAN ORANG² MELAYU DAN KHUSUSNYA ANAK² MUDA PENYOKONG PN.

SEKALI PUN MEREKA BERJAYA MEMBUNUH KAREKTOR POLITIK TSMY DGN KEKUATAN JENTERA YG MEREKA ADA, ROH PERJUANGAN BELIAU TIDAK AKAN MATI.

ORANG² MELAYU DAN ANAK² MUDA AKAN TERUS CEKAL KENTAL MENERUSKAN PERJUANGAN… INSYAALLAH.

HIDUP PN!

13-50-31-perikatan-nasional-2-via-Blogspot.jpeg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 2:20 pm

SIAN SUNGGUH MACAI² WALANON, WALANUN & WAYAMUN BEGITU BERIYA-IYA NAK MENEGAKKAN BENANG BASAH UNTUK PERTAHAN AMALAN NEPOTISMA PMX DGN MEMBANDINGKAN DGN AMALAN PEMIMPIN² TERDAHULU.. 😂
(INGATLAH BAHAWA PMX YG KUAT BETERIAK MENENTANG AMALAN NEPOTISMA SBLM INI)

IBARATNYA AHMAD DITEGUR KERANA TAK BERSEMBAHYANG. LALU, PENYOKONG AHMAD TAMPIL BERKATA:
“PAK KASIM, PAK HAMID, ABG DOLAH, ABG SUDIN.. SEMUA TU DULU PUN TAK SEMBAHYANG.. TAK APA PUN”.🤣

😆 😄 😀 😃 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-25-08-senior-grey-haired-man-wearing-striped-t-shirt-standing-over-isolated-white-background-smiling-laughing-hard-out-loud-210547482.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 2:25 pm
Reply to  Anonymous

APAKAH WAJAR, AMALAN PAK KASIM, PAK HAMID, ABG DOLAH, ABG SUDIN YG TAK BERSOLAT ITU NAK DIJADIKAN UKURAN ATAU PANDUAN UNTUK AHMAD MENORMALISASIKAN AMALAN TAK BERSOLAT ITU SEBAGAI IKUTAN?😂

SIAN.. CETEK SUNGGUH PEMIKIRAN MACAI²…🤣

😆 😄 😀 😃 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-23-17-handsome-african-man-laughing-out-loud-funny-meme-joke-found-internet-smiling-broadly-positive-human-facial-130983209.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:44 pm

Kekalkan undang² zalim SOSMA.
Beri modes free kat toilet KKM.
Beri bantuan ubat PrEP kat pasangan LGBT.
Eksport telur, lps tu import telur dari India.
Jgn makan ayam kalau ayam dah mahal.
Pulau kedai makan kalau makanan mahal.
Pastikan buat bagi org² PN terduduk.
Bincang harga babi di parlimen.
Turunkan harga petrol utk org kaya sahaja (RON97).
Lantik org politik terajui GLC.
Guna polis rider iring hadapi tuduhan mahkamah.
Mintak balik pasport yg ditahan oleh mahkamah.
Lantik diri sendiri menteri kewangan.
Lantik kepala perasuah jadi TPM.
Lantik anak sendiri jadi penasihat.
Lantik bini sendiri.. (batal sbb kantoi..)

06-22-16-laughter-closeup-face-close-up-young-hispanic-man-laughing-out-loud-closed-eyes-best-medicine-concept-66195943.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:48 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. TORBAIK…😥

M.y
A.ction
D.on’t
A.nd
N.ever
I.nterfere

😭 😭 😭 😭 😭 😭 😭
KAH KAH KAH KAH

13-22-07-loudly-crying-face_1f62d.png
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:53 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. TAPI SEMUA ITU DISOKONG KUAT OLEH MACAI² PENTAKSUB WALANON, WALANUN & WAYAMUN…🤣

M.odel
A.nwar
D.raf
A.cuan
N.egara
I.ni

😆 😄 😀 😃 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

09-32-55-1656094953_9-papik-pro-p-funny-pictures-of-faces-on-laugh-day-9.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:35 pm

SIAN MACAI² WALANON, WALANUN & WAYAMUN DAH RESAH GELISAH DGN KETIBAAN PRN. DEPA DAH NAMPAK SOKONGAN PH-BN KOYAK & SOKONGAN KPD PN MAKIN NAIK MENDADAK..
NAK TUNJUKKAN KELEBIHAN PH-BN DEPA TAK MAMPU.. LALU DEPA MAIN TABUR FITNAH LER..😆

FITNAH PN GUNA DANA JUDI TAK JALAN..😅

LALU DITABUR FITNAH YG ‘ABAH’ SONGLAP DUIT, MULA²NYA 600 BILLION, LPS TU TURUN KE 93 BILLION…😂

BETUL KE ‘ABAH’ SONGLAP TUH?🤣

https://youtu.be/b9r_Uelmxi8

07-12-43-PTJ0_19.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:29 pm

SIAN MACAI² WALANON, WALANUN & WAYAMUN DAH RESAH GELISAH DGN KETIBAAN PRN. DEPA DAH NAMPAK SOKONGAN PH-BN KOYAK & SOKONGAN KPD PN MAKIN NAIK MENDADAK..
NAK TUNJUKKAN KELEBIHAN PH-BN DEPA TAK MAMPU.. LALU DEPA MAIN TABUR FITNAH LER..😅

TOK GURU HJ HADI DIFITNAHKAN MAKAN GAJI BUTA DULU..😂

BETUL KE TUAN GURU MAKAN GAJI BUTA?🤣

https://vt.tiktok.com/ZS8U4YpMW/

22-49-53-1984341.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:26 pm

Apa lagi yang PMX buat salah pada hari ini? – Reformis baru nak up

1674642637484.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:22 pm

Adam Radlan Ketua Bahagian PPBM juga sepupu menantu PM 8 antara ditahan kes skandal seleweng dana darurat 92.5 billion

1674201521158.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:15 pm

Lantikan Nurul Izzah sebabkan banyak pihak angkat bendera merah

oleh MUKHRIZ MAT HUSIN

01 Februari 2023 09:08am

SHAH ALAM – Tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang melantik anaknya sendiri iaitu bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar sebagai Penasihat Kanan Ekonomi dan Kewangan didakwa menyebabkan banyak pihak mengangkat bendera merah tanda bahaya.

13-10-17-2076754.jpeg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:16 pm
Reply to  Anonymous

Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim berkata, Anwar perlu berfikir dan mempertimbangkan semula keputusan tersebut bagi mengelakkan isu itu menjadi lebih parah pada masa akan datang.

“Kalau ada yang perlu diperbetulkan, betulkanlah sebelum terlambat atau melarat-larat yang besar padah dan mudaratnya. Kita tidak mahu itu berlaku,” katanya dalam siaran di Facebook pada Rabu.

Nurul Izzah sebelum ini mendedahkan bahawa beliau dilantik sebagai Penasihat Kanan Ekonomi dan Kewangan kepada Perdana Menteri berkuat kuasa 3 Januari lalu.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:17 pm
Reply to  Anonymous

Ujar Hassan, rakyat sebelum ini memberi peluang apabila Anwar melantik Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Menurutnya, rakyat sekali lagi menutup mata dan bersangka baik apabila Anwar melantik dirinya sebagai Menteri Kewangan kerana percaya kepada tokoh reformasi itu.

“Kesangsian tentang bahayanya jawatan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dipegang oleh orang yang sama semakin berkurangan kedengaran apabila Anwar mengambil beberapa langkah meyakinkan untuk menjaga kewangan dan ekonomi negara.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:17 pm
Reply to  Anonymous

“Tetapi apabila Anwar melantik anaknya sendiri menjadi Penasihat Kanan Ekonomi dan Kewangan kepadanya sebagai Perdana Menteri, maka banyak pihak yang telah mengangkat bendera merah tanda bahaya.

“Anwar Ibrahim sebagai peribadi tiada masalah sebenarnya. Sikap amanah dan intergritinya dalam soal kewangan dan ekonomi adalah terpuji,” menurutnya.
Tambahnya, negara ini menuntut sistem pentadbiran yang telus dan berintegriti di mana aspek itu merupakan inti pati perjuangan reformasi pentadbiran yang diperjuangkan oleh Ahli Parlimen Tambun itu bersama penyokongnya selama ini.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:18 pm
Reply to  Anonymous

“Benarlah ini satu cabaran. Perjuangan reformasi yang berliku-liku dan kadang-kadang berlengkang-lengkok selama hampir suku abad ini yang dipimpin oleh Perdana Menteri ke-10 kita ini sudah sampai masanya untuk diluruskan kembali.

“Adalah diharapkan tulisan ini dapat dibaca oleh Anwar Ibrahim sendiri dan sekian (semua) penyokongnya yang begitu ramai berdoa agar Anwar Ibrahim dapat menyelamatkan rakyat dan negara tercinta ini,” jelasnya.

https://www.sinarharian.com.my/article/243174/berita/politik/lantikan-nurul-izzah-sebabkan-banyak-pihak-angkat-bendera-merah

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:23 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA…😄

YG KAT ATAS TU BUKANLAH KOMEN/ KOMPLEN/ KRITIK DARI ORG PAS ATAU BERSATU ATAU WALAUN, OK!😆

IA DATANG DARI AP PKR PASIR GUDANG, SORANG WALANON, YER!😅

KALAU ORG DLM GENG PARTI SENDIRI PUN TAK SETUJU, TAK KAN ORG LAIN NAK SETUJU?😂

BAGILAH OTAK TU BERJALAN SIKIT WAHAI MACAI² WALANON & WAYAMUN!🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

02-08-25-front-view-young-male-white-t-shirt-just-laughing-pink-background_140725-27018.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:11 pm

Tuan Guru sedang cari kerja online sebagai Penasihat Agama PMX pro bono (tanpa gaji).

1674052973777.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:08 pm

Hoh. Makan Menu Rahmah. PM Tepi. PM Tepi. PM Tepi.

1674865155120.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:51 am

BELUM CUKUP LAGI MEMBALON, MENIBAI DAN MEMBANTAI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 NIH.😂

HOW EVER, GOT MY MORNING FUN AND ENTERTAINMENT ON HER OLELY.🤣

😀 😃 😄 😆 😅 🤣 😂
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-1238071902-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:12 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA… 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing tinggal singlet je terlucut spender & coli Dgn cgu Kejora ni, dia hanya jadi objek dera & buli Cabut lari lah dia serupa dgn kerbau liar putus tali Agaknya kini dia gi mngadu kat kekasih dia Bg Ali 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕… Read more »

gettyimages-78367265-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:32 pm
Reply to  Anonymous

HA HA.. SILAP BESAR LER, KAPTEN CONGKAK CUBA NAK ACAH KAPTEN FUTSAL..🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing tu mmg nya bodoh, sejak dari usul asal Silap besar le bila dgn cgu Kejora ni dia cari pasal Bila udah teruk kena luku baru rasa nak menyesal Agaknya kini, dia sdg termenung kat dlm bangsal 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕… Read more »

gettyimages-105781086-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:39 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..LARI LE TAK TAHAN DIBULI & DERA🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing nak kenakan Kejora tak kan jumpa cara Bukan dia tau tahu di blog ini Kejora ni sang juara Bila acah Kejora, apa yg dia dpt, malu & sengsara! Agknya kini, gi kt Tuhan dia, perdu pokok kayu ara 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕 🖕… Read more »

gettyimages-454783851-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:47 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..TAK KAN DIA TAK TAHU, KEJORA NI ADA MENGALIR DARAH HANG TUAH🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing kat blog ini hanya taik je mampu diluah Tak padan dgn bingai bebal, ada hati dia nak juah Bila berani acah Kejora ni amik le dia makan kuah Berlalu lah dia dgn penuh malu & tercalar maruah 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

gettyimages-1234624188-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:53 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. SILAP ORG LE, DIA NAK SERANG🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing dh tersalah tempat, cuba tunjuk garang Dia suka cari musuh, tapi dah terpilih salah orang Kena penangan Kejora ni, sakit ler dia mengerang Yg dia dpt hanyalah malu muka terconteng arang 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕… Read more »

gettyimages-116146429-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:02 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..SIAN TN ANJING BADUT KELAKAR🤣

gettyimages-172268264-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 1:04 pm
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing kini, dah lari gi sembunyi kt dlm belukar Belakang dia jadi pedih bagaikan kulit kena cakar  Kulit muka pulak, dia rasa bagai melecur terbakar Itulah, gatal puki sangat gi acah sorang pendekar 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 Kah kaahh… Read more »

gettyimages-1288667296-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:45 am

DAH CUKUP LAH MEMBALON, MENIBAI DAN MEMBANTAI BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL NIH.

GOT MY MORNING FUN AND ENTERTAINMENT ON HIM OLELY.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:01 pm
Reply to  Anonymous

FAHAM.. FAHAM.. FAHAM…😅

FAHAM & MASAK SANGAT DAH DGN BAHASA “ENGLISH-SWAHILI” HANG TU, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 OI…🤣

😀 😃 😄 😆 😅 🤣 😂
KAH KAH KAH KAH

19-46-52-126-1265370_laughing-20-png-man-laughing-png-transparent-png.png
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 12:03 pm
Reply to  Anonymous

FUN = SAKIT DIBULI & KEPALA KENA LUKU😅

ENTERTAINMENT = ASYIK MAKAN KUAH & TERKEDU😂

CUMA DOK TUNGGU HANG KATA:
“I REST MY MY CASE”
(= SBLM TERUK LAGI CGU KEJORA LUKU, LBIH BAIK AKU CABUT LARI DULU)🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-1332816602-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:43 am

WOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖!😅

ADA LAGI KER KARANGAN “BODOH TAIK” TAHAP TADIKA HANG TUH?😂

BAK MEH SINI, CGU KEJORA NAK TOLONG PINDA & PERBETULKAN!🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

19-56-08-279069fd27a44359a0f8efe0c8ee8321.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:37 am

PENGHABIS2 NYA BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 INI MERACAU ROYAN RABAN IKUT PERANGAI LAMA NYA.

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-697945-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:39 am
Reply to  Anonymous

ITU SAJA LAH YANG ANJING🐕 TU TAHU BUAT.😂

DEMIKIAN LAH BILA KEPALA NYA JER BESAR TAPI OTAK NYA KICIK.🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-107072638-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:31 am

PLENGHABIS2 NYA BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL INI MENYALIN / MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA NYA.

ITU SAJA LAH YANG DIA TAHU BUAT.

DEMIKIAN LAH BILA KEPALA NYA KECIL DAN OTAK NYA CAIR.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:28 am

BODOH BANGANG BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖.😂

MENERUSKAN PENGGUNAAN NAHU BM SALAH DAN EJAAN YANG TAK BETUL DI BLOG INI.🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-748583799-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:30 am
Reply to  Anonymous

KEPALA NYA KECIK, OTAK NYA LEMBAP, TAK DAPAT MEMIKIRKAN LEBIH DARI MENYALAK🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-130287812-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:33 am
Reply to  Anonymous

DAN LER EJAAN SALAH WALAU PUN YANG PENTING IA LAH HUJAH2 POLITIK DI BLOG POLITIK, DIA BAWAK KE SINI HUJAH² POLITAIK PALAT LUBANG PUKI DIA PULAK…😂

EEIII.. BUSYUUK NYER!🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-691134365-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:41 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL INI MENCARUT, MENGATA “EEIII.. BUSYUUK NYER!” MCM BUDAK KECIK.

DEMIKIAN LAH OTAK BUDAK KECIK WAK GONTOL KEJORA KOJOL NIH.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:27 am

MEMBABIKAN, MENGANJINGKAN, DLL, BERUK TUA WAK GONTO KEJORA KOJOL NIH.

DEMIKIAN LAH BILA KEPALA NYA KECIK, OTAK NYA CAIR.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:47 am
Reply to  Anonymous

MENUNJUK PERANGAI BABI 🐖 , MENUNJUK PERANGAI ANJING 🐕 , DLL, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 NIH.😂

DEMIKIAN LAH BILA KEPALA NYA KECIK, OTAK NYA CAIR.🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-1144305068-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:19 am

BODOH BANGANG BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL MENGHEBOHKAN PENGGUNAAN BM DAN EJAAN YANG BETUL DI BLOG POLITIK.

KEPALA NYA KECIK, OTAK NYA LEMBAP, TAK DAPAT MEMIKIRKAN LEBIH DARI BAHASA DAN EJAAN WALAUH PUN YANG PENTING IA LAH HUJAH2 POLITIK DI BLOG POLITIK.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:21 am
Reply to  Anonymous

DAH LEBIH 2 TAHUN BODOH NYA ITU.

ALAHAI WAK GONTOL.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:22 am
Reply to  Anonymous

SIBUKKAN HUJAH2 POLITIK LAH, DOL.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:24 am
Reply to  Anonymous

TAK TAU BILA OTAK NYA NAK LUAS.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:24 am
Reply to  Anonymous

KEPALA NYA KECIK, OTAK NYA LEMBAP”???
(Gamaknya, otak tu hanya 10 gm je yer?)😂

SIAPA ORG NYA TU YER?
(Nanti Kejora citer dgn lebih panjang lebar..)🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-534060795-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:05 am

RAKAN² BLOG,😅

KEJORA RASA DAH HAMPIR 2 TAHUN YG LALU, KEJORA MENGAJAR BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU:

1) MENGGUNAKAN IMBUHAN ‘DI’ DGN BETUL.😂

2) MENGEJA PERKATAAN ‘HA NYA’ DENGAN BETUL.🤣

😄 😀 😃 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

20-12-28-1000_F_54638867_4AJ3K0wGmF8r5U4PoERVu3ZOj607sdpm.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:07 am
Reply to  Anonymous

‘DI’ KENA RENGGANG DARI PERKATAAN
BERSIFAT TEMPAT / KEDUDUKAN / MASA.😅

‘DI’ KENA RAPAT DGN PERKATAAN BERSIFAT PERBUATAN.🤣

TAPI BENDA YG SEMUDAH ITU PUN TAK BOLEH DIFAHAMI OLEH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 MUKA BABI🐖 EX-SJK NIH…🤣

😄 😀 😃 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

01-33-11-17436318_1263630523744169_8315516418196109781_o.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:08 am
Reply to  Anonymous

ALAHAI…😂

DAH DEKAT 2 TAHUN DIAJAR, TAK MASUK² JUGAK KE OTAK KARAT 10 GM ANJING🐕 ANAK HARAM DUNGU TUH…🤣

😄 😀 😃 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-107072638-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:10 am
Reply to  Anonymous

ADUHAI…😄

KENAPALAH DIA BEBAL BENGAP SAMPAT KE TAHAP ITU…?😆

KENAPALAH ANJING🐕 ANAK HARAM LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT INI BOLEH HADIR KE DUNIA..??😅

KENAPALAH DIA LAMBAT MAMPOS??? KECIK² TAK NAK MAMPOS, DAH TUA GANYUT MENYUSAHKAN ORANG…😂

ASTAGHFIRULLAAHAL ‘ADZIIM…🤣

😄 😀 😃 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-22-36-laughter-closeup-close-up-young-hispanic-man-laughing-out-loud-closed-eyes-hand-his-head-best-medicine-concept-97688195.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:12 am
Reply to  Anonymous

ADUH MAK OI…😆

APALAH TAHAP OTAK BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 YG DUNGU TOLOL LEMBAM BODOH BIOL BAHALOL BINGAI BENAK BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG PEKAK BADAK PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT KEPARAT SAMPAI LANGSUNG TAK MASUK DIAJAR NIH…???😅

ASTAGHFIRULLAAHAL ‘ADZIIM…😂

LAA KHAULA WALA QUUWATA ILLA BILLAH…🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-23-54-loudly-laughing-guy-over-white-young-man-hand-his-face-out-loud-isolated-background-37098697.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:13 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA…😅

DIN REMOS KATA, MENGAJAR ANJING🐕 ANAK HARAM JADAH DUNGU TUH LEBIH TERUK DARI MENGASAH BELAKANG PARANG ATAU MENGAJAR KERBAU🐃 DAN KAMBING🐐.😂

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

INI HAH:🤣

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:14 am
Reply to  Anonymous

________________________________________________
Din Remos
3 March 2021 10:02 am

Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

Reply
________________________________________________
😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

20-11-49-1000_F_54638193_aKVdQP1adOeumIKZNSEk7vXp6S5i3nMT.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:02 am

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL PUKI LUAS SEBESAR KOLAM, BANG ALI PUN TAK LARAT NAK LAYAN.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:18 am
Reply to  Anonymous

BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS TAPI TAK LAH SEBESAR KOLAM, ITU PUN BANG ALI SERONOK DOK LAYAN.🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-154971305-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:57 am

HA HA HA.. RAKAN² BLOG SEKALIAN,😅

BM SJK BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TERSERLAH LAGI…😂

INI HAH:🤣

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:58 am
Reply to  Anonymous

_____________________________________________________
Anonymous
 31 January 2023 10:53 am

MENYAMAKAN ANWAR DENGAN PAS?

Mana boleh. Pak Sheikh yang terkenal dengan rekod Rear Admiral nya langsung tak boleh di samakan dengan PAS.

 Reply
_____________________________________________________
“di samakan”???

😃 😄 😀 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:01 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA..😆

“di samakan”???😅

“samakan” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖?😂

DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI BIJI KELENTIT PANJANG TU?🤣

😃 😄 😀 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-1283883140-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 11:02 am
Reply to  Anonymous

KALAU “DI SANDAKAN” KER,😆
ATAU “DI SILABUKAN” KER,😅
ATAU “DI KOLAM IKAN” KER…😂

ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…🤣

😃 😄 😀 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

02-07-32-man-pointing-and-laughing.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:29 am

Kalau Mamat  1 February 2023 9:20 am kejar kucing, itu berita. Berita hebat.

Suka mengarut Mamat tuh.

Sepatut nya dia komen blog post.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:39 am
Reply to  Anonymous

Nak coba menunjukkan dia hebat, belanjakan orang sana belanja sini.

Jenis yang cakap besar tapi habuk pun tarak.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:44 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol, nampak nya.

Dah mula menggontol di sini.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:20 am

HA HA HA.. RAKYAT DAH MUAK DGN BERITA² POPULIS PEMIMPIN..🤣

Kalau tikus kejar kucing, itu berita

January 31, 2023

BERITA dalam bahasa Inggeris dipanggil news. Asal dari perkataan new, maknanya suatu yang baru akan ada nilai berita.

Contohnya, kucing kejar tikus itu biasa dan tak ada nilai berita tapi kalau tikus kejar kucing, maka itu berita.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:21 am
Reply to  Anonymous

Dalam kehidupan ini, kita melalui rutin harian yang berulang-ulang. Kebijaksanaan kita dalam mengolah semua ini di medan media sosial akan menjadikan ia menarik dan ada nilai berita.

Maaf saya sebut, kalau posting sebegini memang tak ada nilai berita untuk dibaca:

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:21 am
Reply to  Anonymous

Pagi ini sebelum ke pejabat saya sempat minum pagi di warung dengan orang kampung.

Lepas solat zohor di masjid, saya berkesempatan makan tengah hari nasi lauk ikan baung. Belanja semua orang dalam kedai hari ni.

Peristiwa petang ini, dalam kesibukan saya sempat makan roti canai dengan anak muda kampung.

Sempat hadir kuliah maghrib mingguan di masjid. Lepas isyak kena hadir satu mesyuarat. Hari yang sangat sibuk!

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:22 am
Reply to  Anonymous

Macam mana rutin minum pagi dengan rakyat kita nak jadikan berita? Saya cadangkan kita tulis ulasan satu isu yang menjadi perbualan di kedai kopi pagi tadi. Ia akan jadi menarik untuk dibaca.

Suatu aset berharga bagi seorang pemimpin bila dapat meninta dari hati tentang isu-isu semasa rakyat. Bukan setakat laporan statik dan klasik macam diari sahaja.

Elakkan guna perkataan seperti sempat, berkejar dalam kesibukan, dapat meluangkan masa dan yang sewaktu dengannya.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:23 am
Reply to  Anonymous

Sesuatu yang baru menarik untuk dibaca oleh netizen. Kalau kita kreatif mengolah, sesuatu yang biasa akan mampu menggoda pembaca.

DR AZMAN IBRAHIM
Adun Jabi – HARAKAHDAILY 31/1/2023

https://harakahdaily.net/index.php/2023/01/31/kalau-tikus-kejar-kucing-itu-berita/

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:29 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA… 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Kalau kucing mngejar tikus, itu biasa punya cerita Tapi bila tikus kejar kucing baru le jadi satu berita Akhbar muat citer populis pmimpin semata-mata Bagi rakyat, itu semua hanyalah wayang dan auta 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

02-08-25-front-view-young-male-white-t-shirt-just-laughing-pink-background_140725-27018.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:32 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA… 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Citer populis pmimpin buat kita ketawa berdekah Itu lah pemimpin² yg dihanyut oleh nafsu serakah Nak dapat berita2 yg benar, kita bacalah Harakah Bila nk mngundi nanti, pastikan Pas kita pangkah 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

09-45-51-1294px-PAS_logo.svg.png
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:40 am
Reply to  Anonymous

MARI KITA DENGAR APA KATA DS ANWAR IBRAHIM TENTANG PEMERINTAHAN PAS:

…dan ini, saya bagi tau kepada kawan saya dari Pakistan, S/U Agong Muslim Leage, Musyahid Hussein..

“you datang.. kerana Kelantan ini adalah satu-satunya, dia belum satu negara, satu wilayah di dunia, di dunia.. ”

Tengok di mana?, di Indonesia, di Malaysia, dunia Arab, Afrika, Asia tengah..

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:41 am
Reply to  Anonymous

Tidak ada yg mampu tunjukkan keupayaan Islam, wadah Islam, mentadbir dgn amal.. elak rasuah, khazanah yg ada pada kita itu diagih sebaik mungkin kepada rakyat terbanyak..

Ini, Kelantan ini boleh menjadi model, contoh bagaimana kita boleh tadbir dgn adil bagi org Islam dan bagi bukan Islam..

Bukan kata untuk Kelantan dan untuk M’sia tetapi untuk umat Islam di dunia…

TONTON:

https://vt.tiktok.com/ZS8AAVUMC/

19-06-42-anwar-ibrahim-810x456-890x700_c.jpeg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:50 am
Reply to  Anonymous

TERIMA KASIH DIUCAP KPD DSAI KERANA TELAH MEMBERI PENJELASAN DAN PENCERAHAN, BAGAIMANA BAGUSNYA PEMERINTAHAN YG DILAKSANAKAN OLEH KERAJAAN KELANTAN DI BAWAH PAS.

BEGITULAH JUGA KEADAANNYA DI TERENGGANU.

INSYAALLAH, KEJAYAAN ITU AKAN BERKEMBANG DGN SERUPA DI KEDAH DAN PERLIS.

TAKBIR! TERBAIK PAS!

19-28-46-PAS.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:58 am
Reply to  Anonymous

DAN DI NEGERI² YG LAIN JUGA, MARILAH KITA JADIKAN IA MAKMUR DAN SEJAHTERA DI BAWAH PEMERINTAHAN PAS.

PASTIKAN KITA TOLAK AMENO KLEPTOKARAT, KORUP DAN PERASUAH ITU.

22-03-24-sirimkanumno-1668416850.5965-300x229.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:02 am
Reply to  Anonymous

MARI KITA DENGAR PULA, APA KATA DS ANWAR IBRAHIM TENTANG PEMERINTAHAN AMENO🤣:

Sebab apa?
Saya nak buktikan kpd pemimpin Umno yg rasuah dan zalim & tak tahu urus ekonomi bahawa dia beban rakyat.. saya nak buktikan untung minyak 1 tahun 90 ribu juta ringgit.. dan untung 90 ribu juta ringgit kamu mentekedarah sorang diri, kaya.. cakap soal Melayu, kemudian bebankan org Melayu yg miskin, harga minyak naik, sebab apa?

https://vt.tiktok.com/ZS8U4DXNr/

18-49-17-FMT-ANWAR-IBRAHIM-PKR-05-1.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:10 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA…
SUDAH JELAS, KAN?
BETAPA JAUH BEZANYA ANTARA HASIL PEMERINTAHAN BERTERAS ISLAM PAS DGN PEMERINTAHAN BERTERAS KLEPTOKRASI DAN KEZALIMAN AMENO!

BUKAN SAYA KATA YER, DSAI YG KATA!

JADI, UNTUK PRN 6 NEGERI YG AKAN DATANG DAN JUGA PRU16 NANTI, MARILAH SAMA² KITA PASTIKAN KEMENANGAN UNTUK PAS!

HIDUP PAS! HIDUP MELAYU! HIDUP ISLAM!
HIDUP SEMUA RAKYAT MALAYSIA!

TAKBIRRR!

19-25-13-PAS-The-Third-Force.jpg
Cili
Cili
1 February 2023 10:20 am
Reply to  Anonymous

Memang betul apa kata Anwar tertakluk kepada masa/tarikh ucapan itu dilakukan.

UMNO/BN menjadi rebutan antara PKR dan PAS untuk membentuk kerajaan. PAS/PN kecewa sebab UMNO memilih PKR so umpama teruna berputih mata kerana gadis idamannya direbut orang.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:26 am
Reply to  Cili

HA HA HA.. KOYAK KER CILI?🤣

SEBAB “Umno yg rasuah dan zalim & tak tahu urus ekonomi..” KINI TERLIBAT DLM MENTADBIR KERAJAAN MADA(KRO)NI MALAYSIA?

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-25-08-senior-grey-haired-man-wearing-striped-t-shirt-standing-over-isolated-white-background-smiling-laughing-hard-out-loud-210547482.jpg
Cili
Cili
1 February 2023 10:11 am
Reply to  Anonymous

Cuba beritahu pembaca siapa MB Kelantan pada masa ucapan ini dilakukan?

Masa tu Mat Sabu, Salahuddin Ayub, Mujahid dan Khalid Samad duk sebelah mana?

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:21 am
Reply to  Cili

HA HA HA.. KOYAK KER CILI?😅

Sebab Pas baguslah pada masa itu di Kelantan, maka pengaruhnya menular luas ke negeri² lain.

Dgn keluarnya petualang² kecewa spt Mat Sabu, Salahuddin Ayub, Mujahid, Mahpuz, Khalid Samad dll, Pas jadi bertambah hebat hingga dapat menguasai sepenuhnya Kelantan, Trengganu, Kedah dan Perlis.

PRU15 menyaksikan Pas menjadi parti yg memenangi kerusi parlimen terbanyak antara parti² yg bertanding.

TAKBIRRR!

19-27-26-pas.jpg
Cili
Cili
1 February 2023 4:04 pm
Reply to  Anonymous

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki mendakwa kemenangan besar Perikatan Nasional (PN) dalam Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) diperoleh dengan cara salah dan tidak diredhai Tuhan.
Ini kerana, kata Asyraf, ia susulan parti tersebut didakwa telah ‘mencuri’ berbilion wang rakyat melalui projek-projek rundingan terus yang diluluskan dalam tempoh darurat di bawah pentadbiran Kerajaan PN.
Perkara itu, dakwa beliau, diperkukuhkan lagi dengan penahanan suspek oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), yang terlibat dalam kes penyelewengan RM92.5 bilion pakej rangsangan.
https://www.astroawani.com/berita-politik/pau2022-kemenangan-pn-tidak-mendapat-keberkatan-pemuda-umno-401522

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 4:50 pm
Reply to  Cili

SIAN MACAI² WALANON, WALANUN & WAYAMUN DAH RESAH GELISAH DGN KETIBAAN PRN. DEPA DAH NAMPAK SOKONGAN PH-BN KOYAK & SOKONGAN KPD PN MAKIN NAIK MENDADAK..
NAK TUNJUKKAN KELEBIHAN PH-BN DEPA TAK MAMPU.. LALU DEPA MAIN TABUR FITNAH LER..😅

FITNAH PN GUNA DANA JUDI TAK JALAN..
LALU DITABUR FITNAH YG ‘ABAH’ SONGLAP DUIT, MULA²NYA 600 BILLION, LPS TU TURUN KE 93 BILLION…😂

BETUL KE ‘ABAH’ SONGLAP TUH?🤣

https://youtu.be/b9r_Uelmxi8

07-13-34-muhyiddin-1_20221114223651_reuters.jpg
Cili
Cili
1 February 2023 6:15 pm
Reply to  Anonymous

Azam Baki sahkan akaun Bersatu dibeku ~ MalaysiaGazette 1 Feb 2023
Semalam, bekas ketua setiausaha sulit Muhyiddin, Marzuki Mohamad menyiarkan penyata akaun Bersatu bagi tahun 2020 dan 2021 yang telah diaudit dan menyeru Parti Keadilan Rakyat dan DAP melakukan perkara sama.
Difahamkan pembekuan akaun Bersatu itu berkaitan dengan siasatan dakwaan penyelewengan berbilion ringgit untuk pakej rangsangan Covid-19.
Namun, sebelum ini, Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin menafikan dakwaan berlakunya penyelewengan dana RM92.5 bilion ketika pentadbirannya. – MalaysiaGazette

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:07 am

Dah ada menteri ekonomi & timbalan..😅

Ada dua timbalan menteri kewangan lagi..😂

Pehal nak lantik penasihat ekonomi & kewangan pula?🤣

M.emang
A.genda
D.ia
A.ngkat
N.urul
I.zzah

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

20-02-18-depositphotos_148563123-stock-photo-laughing-man-closeup.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:13 am
Reply to  Anonymous

Thank you Papa..🤣

https://youtube.com/shorts/jRm7UajHZA8?feature=share

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

11-59-29-IMG-20230130-WA0010-1068x601.jpg
Cili
Cili
1 February 2023 10:26 am
Reply to  Anonymous

Anwar Ibrahim berkata ketika dia terbuka mendengar kritikan pelbagai pihak terhadap pelantikan anak sulungnya sebagai penasihat, dia berasa tidak wajar pihak yang pernah “memberikan kontrak kepada anak menantu” turut menyatakan bangkangan mereka. Kata perdana menteri, pelantikan Nurul Izzah Anwar sebagai penasihat kewangan dan ekonomi tidak akan melibatkan salah guna kuasa, atau memperkaya mana-mana pegawai serta pemimpin kerajaan. Menurut Anwar bekas ahli parlimen Permatang Pauh itu hanya dilantik untuk membantu kerajaan termasuk memastikan segala proses pemberian kontrak dan tender dilakukan secara teratur. Jika yang mengkritik pelantikan itu ikhlas, katanya, dia tidak ada masalah untuk mendengar kerana mereka mahu memastikan tiada amalan… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:36 am
Reply to  Cili

AIKK.. U-TURN LAGI?😆

ATAU MELAYU MUDAH LUPA?😅

CILI NI UMURNYA BERAPA? 😂

YG INI, APA👇:🤣

Cili
Cili
1 February 2023 4:35 pm
Reply to  Anonymous

Untuk makluman Anon. 1 Feb. 2023 10:36 am bahawa hidup ini umpama di jalanan yang penuh dengan simpang siurnya, so perjalanan dalam negara demokrasi ini saya bebas memilih untuk u-turn atau roundabout. Kalau saya tegur Anwar atau sokong tindakannya, itu adalah bertujuan untuk mengukuhkan kedudukannya sebagai PM10. Lebih kurang MP Pasir Gudang. Kami bukan walaun buta. Kalau kami tegur Anwar sekiranya beliau dapat memberi jawapan yang munasabah dan berfakta maka kami akan akur, he is the boss, no problem. Anon. ni juga umurnya berapa? Kalau masih muda lebih baik cari kerja lain takut nanti cepat kena darah tinggi akibat sibuk… Read more »

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:36 am
Reply to  Cili

_____________________________________________________
Cili
 30 January 2023 3:58 pm

Setuju dengan Tuan Budin atas alasan berikut:-

“Tindakan Anwar melantik anak sulung perempuannya itu bukan dipertikaikan dari segi kelayakan, tidak menerima gaji atau sebagainya, tetapi apabila seorang bapa melantik anak sendiri berkhidmat di jabatan di bawahnya, ia dengan sendirinya membuka pintu fitnah, memberi peluru kepada lawan, membolehkan persepsi dijaja secara bermaharajalela serta bertentangan dengan moral reformasi”

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:38 am
Reply to  Cili

Lebih baik Anwar lucut jawatan penasihat yang dilantik secara rasmi tetapi menerima idea yang baik dari anaknya dalam pelbagai bidang melalui rumah tangga keluarga mereka sendiri.

 Reply
_____________________________________________________
😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-22-36-laughter-closeup-close-up-young-hispanic-man-laughing-out-loud-closed-eyes-hand-his-head-best-medicine-concept-97688195.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 10:43 am
Reply to  Cili

ADUHAI CILI OI..😆

BARU KEMARIN DULU, KAU KATA😅:
Lebih baik Anwar lucut jawatan penasihat yang dilantik secara rasmi tetapi menerima idea yang baik dari anaknya dalam pelbagai bidang melalui rumah tangga keluarga mereka sendiri.”

TETIBA HARI INI, KAU TAMPIL MEMPERTAHAN PULA LANTIKAN NURUL IZZAH TU?😂

ATAU SEMEMANGNYA SEMUA WALANON² PENYOKONG PH-BN NIH JENIS LIDAH BERCABANG?🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-453544448-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 4:40 pm
Reply to  Anonymous

Mcm kata Najib, KEPALA BAPAK KAU, 10:43 am.

Pendirian terhadap bapak boleh berlainan dengan pendirian terhadap anak.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 4:54 pm
Reply to  Anonymous

Mcm kata Kejora, KEPALA BUTUH PAK HANG, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 4:40 pm.😅

Pendirian LUBANG PUKI MAK HANG apa? Hang baca pun tak faham apa yg aku tulis kat Cili tuh.😂

Kah kah kah kah🤣

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 4:37 pm
Reply to  Cili

Siapa “pihak yang pernah “memberikan kontrak kepada anak menantu”?

Beri tashu lah supaya lebih ramai rakyat tahu dan tidak undi dia di PRU akan datang.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 8:16 am

Takda lagi makanan 3 ringgit?

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 8:19 am
Reply to  Anonymous

Nasi, ikan secebis, sayur kangkong

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 7:27 am

It has nothing to do with nepotism..🤣

M.erely
A.ppointing
D.aughter
A.nd
N.o
I.ncome

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

02-12-17-photo-overjoyed-afro-american-man-laughs-funny-story-cant-stop-giggling-has-white-teeth-thick-beard-wears-formal-suit-squints-face_273609-38881.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 7:31 am
Reply to  Anonymous

It’s just a usual and normal practice..🤣

M.y
A.ction
D.eny
A.ny
N.epotism
I.ndeed

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

02-09-46-good-looking-young-joyful-dark-skinned-brunette-male-keeping-eyes-closed-while-laughing-cheerfully-with-wide-mouth-opened-standing-white_295783-7901.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 7:33 am
Reply to  Anonymous

Tapi rakyat cerdik dan tahu menilai…🤣

M.uslihat
A.nwar
D.emi
A.naknanda
N.urul
I.zzah

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-32-11-4e3d542829d6a37e7a2611d47b0698e9--smiling-faces-beautiful-smile.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 7:40 am
Reply to  Anonymous

Rakyat dah nampak dari dulu lagi..🤣

M.enaikkan
A.nak
D.an
A.ngkat
N.ama
I.steri

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

09-32-55-1656094953_9-papik-pro-p-funny-pictures-of-faces-on-laugh-day-9.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 7:44 am
Reply to  Anonymous

Hanya macai² pentaksub je sokong..🤣

M.odel
A.nwar
D.raf
A.cuan
N.egara
I.ni

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

06-22-16-laughter-closeup-face-close-up-young-hispanic-man-laughing-out-loud-closed-eyes-best-medicine-concept-66195943.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 7:54 am
Reply to  Anonymous

And people can see his dictatorship..🤣

M.y
A.ction
D.on’t
A.nd
N.ever
I.ntefere

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

20-04-07-depositphotos_89853308-stock-photo-happy-laughter-closeup.jpg
Anonymous
Anonymous
1 February 2023 9:09 am
Reply to  Anonymous

Tq papa…🤣
https://youtube.com/shorts/jRm7UajHZA8?feature=share

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

11-59-29-IMG-20230130-WA0010-1068x601.jpg
Cili
Cili
1 February 2023 10:42 am
Reply to  Anonymous

B E B A L:

BUDUS
EGO
BAHLUL
ANGKUH
LEMBU
https://www.youtube.com/watch?v=JMJXvsCLu6s

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 5:38 am

Anwar tells Goldman to pay up on 1MDB settlement” –

Bagus, bagus, bagus.

Make them pay promptly.

Set a final payment date after which charge interest.

They have tons of money, no excuse.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 5:41 am
Reply to  Anonymous

We must make some money on them.

Not them making money out of us so often.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 5:06 am

Ini bagus, makan RM5.

Harap boleh lakukan bagi lain2 saraan hidup.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 5:10 am
Reply to  Anonymous

Jangan pulak jadi alasan bagi yang lain to round up the figure – yang RM4.50 jadi RM5.

Anonymous
Anonymous
1 February 2023 5:29 am
Reply to  Anonymous

Dan tentukan kandungan nya munasabah – karbohydrat nya, protein nya, kalsium nya, dan lain2 zat.

Cili
Cili
1 February 2023 6:21 pm
Reply to  Anonymous

Menu Rahmah: Makan tengah hari dan malam RM5 di 15,000 premis ~ MalaysiaGazette 1 Feb 2023  Menu Rahmah adalah hidangan seimbang merangkumi nasi, satu pilihan protein iaitu ayam atau ikan dan sayuran yang ditawarkan untuk membantu golongan yang terkesan dengan kenaikan kos sara hidup ketika ini.   Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN), Datuk Seri Salahuddin Ayub berkata, bagaimanapun, daripada pemerhatian terdapat peniaga yang prihatin dengan mempelbagaikan menu lain seperti mi goreng, kuetiau goreng, rojak, roti John dan shawarma.   Note : Untuk yang banyak duit dan suka makan bermewah-mewahan masih boleh minta tambahan lauk mengikut kemampuan dan… Read more »

Cili
Cili
1 February 2023 6:19 pm
Reply to  Anonymous

Memang RM5.00 pun. Dari mana datang cerita RM4.50 tu?

Last edited 1 year ago by Cili