SUSUNAN CALON ZAHID HAMIDI, WALAU ADA CIRI KEBERANIAN, RAMAI YAKIN CUMA MAMPU MENANG KURANG 40 KERUSI PARLIMEN

Daripada satu segi, berdasarkan senarai calon-calon BN yang diumumkan semalam, ia dengan ketara menunjukkan Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi memiliki suatu keberanian yang boleh diberikan pujian.

Bukan senang untuk mengenepikan mereka yang berjawatan menteri dan timbalan menteri daripada terus dicalonkan, terutama jika mereka itu masih ghairah dengan jawatan tersebut dan berjawatan tinggi pula dalam parti.

Lima menteri – Shahidan Kassim, Annuar Musa, Noh Omar, Dr. Adham Baba dan Halimah Saddique – telah tidak dicalonkan semula beserta sejumlah timbalan menteri dan mereka yang berpengaruh yang lain sebagaimana diumumkan dalam majlis pengumuman senarai calon yang diadakan malam tadi.

Tetapi, Zahid Hamidi telah berjaya melakukannya sehingga jumlah menteri dan timbalan menteri yang digugurkannya kali ini boleh dikata yang teramai sekali tercatat dalam sejarah UMNO.

Menggugurkan muka lama untuk digantikan dengan muka baru memang suatu langkah terpuji dan proses yang baik untuk masa depan parti.

Tetapi, mengundurkan terlalu ramai menteri dan timbalan menteri dalam keadaan UMNO lemah serta cabaran parti lawan pula kuat tentu saja boleh mengundang masalah.

Bukan saja mereka yang digugurkan itu boleh melakukan sabotaj dan tidak menggerakkan jentera pilihan raya, bahkan mereka juga boleh dipikat oleh parti lawan untuk terus bertanding bagi menentang BN.

Setakat ini Shahidan Kassim dan Annuar Musa nampaknya hampir pasti akan bertanding atas tiket parti lawan bagi menentang calon BN di kawasan yang diwakilinya sebelum ini.

Perkhabaran yang diterima mengesahkan kedua-duanya masih mampu menang, biar pun bertanding atas tiket parti lain.

Kalau pun yang lain yang digugurkan itu tidak turut sama bertanding dan beralih menyokong parti lawan, kekecewaan penyokong terhadap mereka yang tidak terpilih itu akhirnya akan menyebabkan ramai ahli parti jadi lemah semangat, tidak mahu bekerja atau mungkin akan mengundi parti lain.

Semua ini pasti mengurangkan peluang BN untuk menang di kawasan tersebut.

Sementara itu, walaupun terlihat memiliki keberanian, Zahid Hamidi dilihat tidak cukup bijaksana dalam memilih dan mengatur calon-calon baru yang cuba diketengahkannya.

Muka-muka baru yang diketengahkannya dilihat tidak benar-benar berwibawa, bersih, memiliki rekod yang baik serta diterima masyarakat setempat untuk menjadi pengganti yang lebih baik kepada muka lama yang digugurkannya itu.

Sesetengahnya terlalu mentah, baru dalam politik dan tidak setanding imejnya dengan mereka yang digugurkan, walhal ada calon lain dalam bahagian berkenaan yang boleh diketengahkan.

Di sana-sini mulai kedengaran pelbagai cerita tidak baik, malah gambar-gambar calon-calon baru itu dalam keadaan tidak sewajarnya juga mula bertebaran di media sosial.

Semua ini pasti mengurangkan peluang BN untuk menang di kawasan tersebut.

Kali ini juga agak ramai calon luar kawasan atau calon payung terjun ditampilkan – misalnya Ketua Pemuda UMNO, Dr Asyraf Wajdi Dusuki dari Kelantan ke Gerik, Perak; Ketua Puteri UMNO, Zahida Zarik Khan dari Selangor ke Padang Besar, Perlis; Naib Ketua Pemuda UMNO, Shahril Hamdan dari Selangor ke Alor Gajah Melaka; Hasni Mohamad dari Pontian ke Simpang Renggam; Dr Mashitah Ibrahim dari Baling ke Kuala Kedah dan Razali Ibrahim dari Muar ke Pagoh.

Harus difahami UMNO adalah parti berdasarkan kawasan dan mereka yang aktif di kawasan itu biasanya akan dipilih sebagai calon di kawasan berkenaan.

UMNO sukar menerima calon luar dan sebab itu jarang-jarang calon UMNO diletakkan bertanding ke kawasan lain, malah ramai yang kalah kerana bertanding di luar kawasan seperti Megat Junid Megat Ayob daripada Pasir Salak tapi kalah apabila dipindahkan bertanding ke Parit.

Bekas Bendahari UMNO, Azim Zabidi juga pernah kalah apabila diarahkan bertanding di Bukit Gantang daripada kawasannya aktif berpolitik di Bukit Bintang, Wilayah Persekutuan.

Penolakan pengundi tempatan, ditambah dengan UMNO bahagian turut tidak memberi sokongan sebaiknya, ini boleh menyebabkan calon luar atau calon payung terjun berkenaan lebih mudah ditimpa kekalahan.

Di beberapa kawasan lain, perbalahan dalaman, enggan bekerja dan menutup bilik gerakan kerana kerusi di kawasan itu diberi kepada parti komponen juga merupakan masalah yang perlu ditangani oleh UMNO.

Semua itu akhirnya akan menyebabkan jumlah kerusi yang diyakini boleh dimenangi jadi berkurangan.

Berdasarkan pengumuman calon semalam yang dijangka akan menimbulkan lebih banyak masalah yang berangkai, sabotaj di sana sini, mereka yang digugurkan bertanding semula atas tiket parti lain dan ahli parti jadi hilang semangat, harapan BN untuk menang lebih banyak kerusi mungkin tak kesampaian.

Ramai yang menjangka UMNO hanya mampu menang tidak melebihi 40 kerusi Parlimen.

Seorang veteran UMNO tidak ragu-ragu mengatakan, sukar untuk BN menang waima 20 kerusi Parlimen kali ini.

Seorang Ketua UMNO Bahagian berkata, berdasarkan senarai calon semalam, PRU15 kali ini sudah boleh dijangka episod akhirnya. – ShahbudinHusin 02/11/2022.

5 1 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 2 November 2022 — 2:44 pm
Subscribe
Notify of
guest

119 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Cryptocurrency Prices
Cryptocurrency Prices
24 May 2023 12:21 am

The point of view of your article has taught me a lot, and I already know how to improve the paper on gate.oi, thank you. https://www.gate.io/signup/XwNAU

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 11:10 am

HA HA HA…😅

NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS KELENTIT PANJANG MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU DAH BERHENTI MENYALAK?😂

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH

gettyimages-1266465579-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 11:12 am
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing, tak pàsal² tetiba Kejora.dimaki hamput Masa lahir dulu, dia terbelit tali pusat dan selaput Bila dah tua, dia jadi biol bebal, dek otak mereput! Bodoh dia tu tahap lembu di padang mkn rumput 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🐄 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂… Read more »

gettyimages-1032378318-594x594.jpg
Wau Bule
Wau Bule
3 November 2022 8:39 am

Di sebalik aturan baru Zahid, mungkin ada hikmat TIMBUL TENGGELAM, JANGAN TERJERAT Apa² pun bila nak mngundi fikir lah dngan cermat JANGAN CERMAT SAJA TAPI TEPAT Kalau tersilap pilih nanti kita Melayu dipijak lumat KALAU TERPILIH KLEPTOKRAT TERIMALAH AKIBAT Tak kan kita rela, nk biarkan kuasa Melayu tamat? KUASA TAMAT JIKA PEMIMPIN KEPARAT Jika Umno rebah dunia Melayu akn mnuju kiamat UMNO LANI BUKAN PENYELAMAT PENUH MUSLIHAT Teruslah memilih Umno, agar kita tk salah alamat PILIH PEMIMPIN ASAL BUKAN KLEPTOKRAT Dgn Umno kita Melayu dapat pmbelaan & rahmat UMNO LAMA DIBELA UMNO LANI DIJUAL BAGAI UBAT Di bawah Umno kita… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:15 am
Reply to  Wau Bule

HA HA HA… SEKUTU ARUAH WAK SEMAN KADOK🤣, SYAITAN BERTANDUK😈

gettyimages-101976762-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:18 am
Reply to  Anonymous

UMNO LAMA BAWA NIKMAT UMNO LANI ADA YANG MELARAT 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 Ewahh.. Wau Bule iblis cuba nak beraksi malaikat Kejora punya pantun dipinda, cuba nak menyakat! Tapi Kejora akn kasi londeh dia punya kain pelikat “UMNO LAMA BAWA NIKMAT” itu buat suku sakat 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

05-09-34-3-1667138860.9386.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:22 am
Reply to  Wau Bule

MMG LAWAK GILERR LAH AYAHANDA NI🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 Wau Bule penjilat, cuba buat lawak bodoh kat sini Dgn Umno lah, Atok telah mengkayakan anak bini Lihat ler reta Marina, Mirzan, Mukhriz & Mokhzani Tiap² sorang tu, memiliki beratus-ratus ‘company’ 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:25 am
Reply to  Wau Bule

HA HA HA… AYAHANDA SUKA BUAT LAWAK DI SINI🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 1981-2003, Atok “mengaut harta” buat anak isteri Pasti, masa Atok dlm Umno tu, banyak yg dia curi Cuba lah tonton video kat bawah tu yg Kejora beri Atok yg paling takut..klau Anwar perdana menteri 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:27 am
Reply to  Wau Bule

Kenyataan Anwar:

“Org yg paling takut saya jadi perdana menteri adalah Mahathir…
Dia demam tau.. kemudian ada orang bagi tau.. Mahathir..Anwar mungkin jadi perdana menteri.. terus dia bangun.. tak boleh!🤣

Link video:

https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Wau Bule
Wau Bule
3 November 2022 11:17 am
Reply to  Anonymous

Atok aa surat azizah:)

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:31 am
Reply to  Wau Bule

HA HA HA.. BG NO KATA ATOK TU TAK GUNA!🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Apa yg Bg Non katakan itu mmg semua nya kena Mokhzani yg masih muda, dah jadi daya meliana! Bkn hanya kerna kilang arak St Minguel di Filipina Tapi disauk nya habis saham Petroleum Kencana 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:33 am
Reply to  Wau Bule

HA HA HA.. BG NON KATA ATOK TERLALU JUAH🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Bg Non juga sebut ‘corruption’ yg melimpah ruah! Tidak ke itu bermaksud, Atok terlibat dgn rasuah? Kata Bg Non lagi, Atok sauk abis kita tinggal kuah Bermakna, Atok tu pemimpin Umno tk bermaruah 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 10:36 am
Reply to  Wau Bule

HA HA HA… ITU YG ATOK NAK SGT JADI PERDANA MENTERI🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Petronas ketika itu jadi macam harta Atok sendiri Bg Non ada myebut ‘we have to save this country’ Itu bermakna, reta negara banyak Atok sakau curi Maka jadi jutawan belaka le Atok pnya anak isteri 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 🤣… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
3 November 2022 7:39 am

Budin menulis ramai yakin Umno “mungkin” dapat 40 kerusi saja Budin “mungkin” berfikiran sama mengharapkan Anwar jadi Bossnya Ada penyokong sekepala Budin berkomentar serupa, tiada salahnya Tinggal lagi mereka perlu berealiti berfakta berkebenaran hendaknya Komentar pasal fitnah jangan dilontar sembarangan Yang menjadi fakta bila telah dibicarakan dibuktikan Konon fitnah sebenarya fakta jangan coba diputar belitkan Konon fakta sebenarnya fitnah jangan coba diputar alamkan Kes Papagomo bukan berkaitan kes salah liwat, itu fakta tiada fitnahnya Kes tersebut video kononnya imej serupa Anwar dan perempuan cina Fakta jangan dijadikan bahan fitnah dan begitu juga sebaliknya Namun Allah swt yang maha mengetahui dalam… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:31 am

BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL KEPALA KECIK, OTAK CAIR.

SIBUKKAN MUTU BM DI BLOG POLITIK.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:33 am
Reply to  Anonymous

PEMIKIRAN NYA TAK LUAS.

HANYA SELUAS SATU CAWAN.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:29 am

BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS KELENTIT PANJANG MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TIDAK DISUKAI OLEH PESERTA BLOG INI.😂

SEKARANG TINGGAL “batang peliaq benggali lembu, komen bodoh pendek ala2 budak tadika & biji kelentit panjang” SAJA. SIAN.🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

 INI BUKTI² NYA:

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:29 am
Reply to  Anonymous

______________________________________________________
Din Remos
 2 November 2022 11:59 am
 Reply to  Anonymous

Ini nenek kannn? Tentu nenek pun puas kena batang peliaq benggali lembu kan…

 Reply
______________________________________________________

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:30 am
Reply to  Anonymous

______________________________________________________
Anonymous
 2 November 2022 12:07 pm
 Reply to  Din Remos

Memang sah nenek TN tu Din. Kalau komen bodoh pendek ala2 budak tadika tu…sah dia… komen pendek sebab akalnya pun pendek juga. Yang panjang cuma biji kelentit dia kata kejora….

 Reply
______________________________________________________

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:37 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO ANON 12:07 PM!🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Nek asyik kena dgn Kejora pendekar dari Tunjang Dgn Din Remos tu pula dia asyik kena penerajang Kini, Anon 12:07 pm pula, kasi nenek itu telanjang Anon kata, ‘nek puaka itu biji kelentit dia panjang’! 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:35 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Nek komen, macam budak² kecik, akai tak baliaq! Dia juga, suka main pukui curi, macam anjing liaq La ni dia jadi gelisah, melilau ke hulu dan ke hiliaq Sbb Din kata ‘nek kena Benggali punya btg peliaq’ 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:09 am

Anonymous
 3 November 2022 7:02 am
 Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOL TAK DI SUKAI RAMAI, SEKARANG TINGGAL MENGKAH KAH KAH SAJA. SIAN.

 Reply

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:12 am
Reply to  Anonymous

“DI SUKAI”…???

“SUKAI” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 KELENTIT PANJANG PUKI LUAS MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖?

DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:15 am
Reply to  Anonymous

KALAU “DI SUNGKAI” KER,
ATAU “DI TANGKAI” KER,
ATAU “DI BANGKAI” KER YG HANG AKAN JADI TAK LAMA LAGI TUH… 😂

ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 “ET TU BRUTE” BETINA JALANG TUA PUAKA👹 PUKI LUAS KELENTIT PANJANG MENOPOS LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:41 am
Reply to  Anonymous

RAKAN² BLOG,

KEJORA RASA DAH LEBIH 20 BULAN YG LALU, KEJORA MENGAJAR BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU:

1) MENGGUNAKAN IMBUHAN ‘DI’ DGN BETUL.

2) MENGEJA PERKATAAN ‘HA NYA’ DENGAN BETUL.

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:43 am
Reply to  Anonymous

‘DI’ KENA RENGGANG DARI PERKATAAN
BERSIFAT TEMPAT / KEDUDUKAN / MASA.😅

‘DI’ KENA RAPAT DGN PERKATAAN BERSIFAT PERBUATAN.😂

TAPI BENDA YG SEMUDAH ITU PUN TAK BOLEH DIFAHAMI OLEH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 MUKA BABI🐖 EX-SJK NIH…🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-748583799-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:44 am
Reply to  Anonymous

ALAHAI…

DAH DEKAT 2 TAHUN DIAJAR, TAK MASUK² JUGAK KE OTAK KARAT 10 GM ANJING🐕 ANAK HARAM TUH…

😆 😄 😃 😀 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-534060795-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:47 am
Reply to  Anonymous

ADUHAI…

KENAPALAH DIA BEBAL BENGAP SAMPAT KE TAHAP ITU…?😆

KENAPALAH ANJING🐕 ANAK HARAM LAHIR TAK CUKUP BULAN TERBELIT TALI PUSAT INI BOLEH HADIR KE DUNIA..??😅

KENAPALAH DIA LAMBAT MAMPOS??? KECIK² TAK NAK MAMPOS, DAH TUA GANYUT MENYUSAHKAN ORANG…😂

ASTAGHFIRULLAAHAL ‘ADZIIM…🤣

😆 😄 😃 😀 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:50 am
Reply to  Anonymous

ADUH MAK OI…😆

APALAH TAHAP OTAK BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 YG DUNGU TOLOL LEMBAM BODOH BIOL BAHALOL BINGAI BENAK BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG PEKAK BADAK PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT KEPARAT SAMPAI LANGSUNG TAK MASUK DIAJAR NIH…😅

ASTAGHFIRULLAAHAL ‘ADZIIM…😂

LAA KHAULA WALA QUUWATA ILLA BILLAH…🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:52 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA…

DIN REMOS KATA, MENGAJAR ANJING🐕 ANAK HARAM TUH LEBIH TERUK DARI MENGASAH BELAKANG PARANG ATAU MENGAJAR KERBAU🐃🐐 DAN KAMBING.

😄 😃 😀 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

INI HAH:

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:53 am
Reply to  Anonymous

________________________________________________
Din Remos
3 March 2021 10:02 am

Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

Reply
________________________________________________
😄 😃 😀 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:55 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. PITY POOR OLD IDIOT WITH SMALL BRAIN..🤣
 

gettyimages-107072638-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:59 am
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing’s brain is 10 gm, so her mind is shallow Having such a small brain, her skull is as if hollow That’s why, that goon’s thinking is so weak & slow Product of ‘SJK’, her level of education is very low Not like Kejora who’s brain always shine and glow Walloped now & then tears drip wetting her pillow She is just a hut, compared to Kejora,… Read more »

gettyimages-1225219921-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 8:01 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing bodoh bangang, tapi nak tunjuk garang Perbuatan dia tu, mmbuat Din Remos jadi berang Din kata ajar anjing tu teruk dari asah blkg parang Dpt malu ler anjing tu, muka spt terconteng arang 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕… Read more »

gettyimages-116146429-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 8:03 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 Din kata, “anjing itu benak dan tertutup pintu hati” Mengajar anjing dungu tu, mmg menyakitkan hati Bodoh anjing itu ‘bertingkat-tingkat & berkati-kati’ Agaknya, anjing tu kini sdg berdoa minta cpt mati 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂 😂… Read more »

gettyimages-535314524-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 8:06 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 Mmg nya lawak bila kenangan TN anjing diimbau Anjing kurap tu buruk rupa & busuk dia punya bau Sbb itu, Din Remos tampil tibai itu betina lahabau Din kata, bodoh anjing tua itu mngalahkan kerbau 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃 🐃… Read more »

gettyimages-521162578-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 8:09 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 🐕 TN anjing semasa kecil hidup terumbang ambing Dia jadi kurangajar sebab mak bapak tak bimbing Anjing tu, bgaikan dh kena Din tikam dgn lembing Din kata, ‘bodoh betina tu’ mengalahkan kambing 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 🐐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕… Read more »

gettyimages-646608074-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 4:27 am

KAH KAH KAH😅

siMUNAFIQ “DIAFIRA” YG MENGATAKAN KEJORA BUAT FITNAH DAH KOYAK RABAK KEJORA KERJAKAN MALAM NIH😂

KAH KAH KAH KAH KAH KAH………….🤣

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:02 am
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOL TAK DI SUKAI RAMAI, SEKARANG TINGGAL MENGKAH KAH KAH SAJA. SIAN.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 3:36 am

DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷, 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 Ntah kenapa, diri abg sukar nak melelapkan mata Rindu & kesepian, terus hadir, menjadi satu derita Dinda tu agknya, nyenyak lena dibuai mimpi cinta Tidurlah duhai dinda permaisuri manja yang jelita 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💚 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

gettyimages-1145199314-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 3:39 am
Reply to  Anonymous

LAGU – TIDURLAH WAHAI PERMAISURI

PENYANYI – JAMAL ABDILLAH

KARAOKE – https://youtu.be/bhcVZnSVQTE

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 3:41 am
Reply to  Anonymous

LIRIK –
🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐
Tidurlah tidurlah
Wahai permaisuri
(Tidurlah wahai permaisuri)
Tidurlah wahai permaisuri
Tidurlah pejam mata ahai tidur nyawa

Ku dendangkan
Ku nyanyikan
Duhai puteri jelita
Jika kau tidur lena
Mimpikan bahagia
Di taman syurga loka
Kau dan aku berdua

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 3:41 am
Reply to  Anonymous

Ku berjanji wahai dewi suci
Kaulah permaisuri
Bersumpahlah dalam hatimu
Bahawa kau kekasihku

Bersumpahlah kamu
Bersumpahlah kamu
Permaisuri tidurlah
Permaisuri tidurlah
♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 3:47 am
Reply to  Anonymous

Mana nak lelap, nak baring badan dah benjol2 kena luku dgn aku ari nih.

woi MUNAFIQ,

Mana hukum Al Quraan mewajibkan orang MEMFITNAH?

MANA? MANA? Aku tunggu sampai PH menang okey kejora PEMFITNAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 3:55 am
Reply to  DIAFIRA

WOI BAHALOL! 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Usah ditegak benang basah, benda jelas & terang Komen 10:27 pm itu, perbuatan jahat dan curang! Yg pasti komen itu Bg Riani atau ‘DIAFIRA’ karang Itu bukan lah fitnah, cuma mungkin tersilap orang 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 4:17 am
Reply to  Anonymous

AMBIL SENARIO CERITA INI SBG CONTOH:

Ali, Abu & Ahmad tiga sahabat baik dan hanya Ahmad yg memiliki motor. Ahmad selalu tidak cabut kunci motornya utk memudahkan Ali atau Abu pinjam motor itu tanpa perlu minta darinya.

Satu hari, bapa Ahmad yg mahu mengguna motor itu bertanya, “mana motor kamu?”
Ahmad jawab, “Ali ambil kot”. Bapa Ahmad pergi meminta motor itu dari Ali dan Ali berkata, “Abu yg ambil motor tu”. Rupanya Ahmad dah tersilap!

ADAKAH AHMAD ITU DIKIRA MEMFITNAH?.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 4:23 am
Reply to  Anonymous

RAKAN² BLOG,

Samalah juga keadaannya dgn Bg Riani (menggunakan ID Anonymous) dan “DIAFIRA” (yg juga sesekali menggunakan ID Anonymous).
Hanya mereka berdua yg sering tampil mengejek Kejora. Maka, ada kemungkinan Kejora akan tersilap antara mereka itu, spt ‘kes Ahmad’ di atas tu.

ADAKAH KEJORA MEMFITNAH?

😀 😃 😄 😆 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 7:04 am
Reply to  Anonymous

ANTARA SEBAB WAK GONTOL KEJORA KOJOL TAK DI SUKAI RAMAI IALAH DIA ASYIK COBA BERCINTA DALAM BLOG POLITIK.

BODOH BANGANG PUNYA PENDIRIAN MANA LAH NAK DISUKAI RAMAI.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:56 am

DIAFIRA 3 November 2022 1:45 am
Reply to  Anonymous

Merompak menyamun mennyonglap menyakau duit rakyat berratus billion ringgit, pengamal rasuah, penyeleweng projek kerajaan, penyalahgunaan kuasa MENJAHANAMKAN NEGARA AKU itu engkau kata BERIIIIMMMMAAANNNNN??????????

ORANG MUNAFIQ MEMANG BA HA LOL!

 Reply

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:58 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. NI, SLANG UTARA SIKIT BG RIANI NO!😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 “Beriman” itu mmg “subjektif” untuk kita nak ukoq Yg beriman tapi buat salah, depa akn tersungkoq! Tapi, nak tanya pulak, boss besaq hang yg sekoq! Beriman kah, klau rata² jantan dia tutuh pungkoq? 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:22 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA..
ALAHAI LE DIAFIRA @ BG RIANI SYAITAN👿😅

gettyimages-101976762-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:24 am
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 DIAFIRA @ Bg Riani sedar leh yg kamu tu syaitan! Sifat munafiq diri mu itu, mmg sgt jelas kelihatan! Kau nampak buruk org je, buruk diri takda ingatan Kote bengkok boss tu blh dibuat tugu peringatan! 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

gettyimages-522230018-170667a.jpg
DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 2:23 am
Reply to  Anonymous

satu

SUBJEKTIF KEPALA BAPAK HANG!!!!!!

dua

hat boss besaq tu, kalu hang ada teloq kalu, pi balai saman bataikan pengampunan kat dia, hang buat baru, tuduh kata dia liwat hang pulak . amacam. AHLUL FITNAH TETAP MEMFITNAH!!!!!!

hang tau brapa sedara hang Papagomo kena bayaq kat boss aku tu? hang kenai ka siapa Papagomo?

tiga

JAWAB SOALAN AKU YG 3 4 TADI TUH!!!

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:31 am
Reply to  DIAFIRA

“pengampunan” HA HA HA… 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Mmg DIAFIRA @ Bg Riani ini, mental bermasalah! Ditambah lagi ler dgn dirinya tu tak tinggi sekolah Dah bingai bebal bengap, msih juga nak berbalah “Pengampunan” itu adalah utk org yg dh bersalah 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:38 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA… 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 Bg Riani terus tampil sbg badut menggelikan hati Itulah dulu malas, belajar tak sampai ke universiti Dia membikin malu saja, cai² bagi PH punya parti Beza, antara ‘diampun’ & ‘dibebas’ pun dia tak reti! 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 2:56 am
Reply to  Anonymous

Dan Pengampunan itu menjadikan dia orang tidak bersalah kerana dihukum atas tuduhan yang salah @ diFITNAH oleh orang spt kamu,PEMFITNAH.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 3:03 am
Reply to  DIAFIRA

Pengampunan itu menjadikan dia orang tidak bersalah”??!

HA HA HA.. MAHARAJA LAWAK MEGA (MLM) BERSIARAN LAGI..😅

Wahai cai Pakatan yg dungu bangang!

Ramai pesalah² @ penjenayah diampunkan dari hukuman penjara..
Ada yg kes mencuri, merogol, meliwat, mencederakan orang, dll..
Pengampunan itu ada yg diperkenan oleh YDPA, biasanya pada hari keputeraan baginda.

Mereka² itu adalah “pesalah” yg diampunkan.. bukan mereka tak bersalah!

ADA FAHAAAAAMMMMM! BAHALOL!

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 3:39 am
Reply to  Anonymous

Dan ada kes orang sengaja diFITNAH orang, mcm kejoraMUNAFIQ fitnah aku dikatanya Bg Riani.

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 1:52 am

jangan alih tiang gol bila tak terjawab pertanyaan aku le kejoraMUNAFIQ,

Tunjukkan sekarang mana hukum Al Quraan yang mewajibkan orang MEMFITNAH, spt yg engkau buat pada aku!!!!!!!!!!

JAWAB kejoraMUNAFIQ!!!

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:09 am
Reply to  DIAFIRA

HA HA HA.. MUNAFIQ BEBAL TAK FAHAM DGN JAWAPAN!😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Teruskanlah Bg Riani kau meroyan dan mengeluh Kelihatan spt di dalam air badan mu jadi berpeluh Mmg bebal mu munafiq, mcm dgn tunggul buluh! 1:44 am tu dah terang tak perlu lagi nak bersuluh! 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 1:27 am

wahai sikejoraMUNAFIQ

Sila pamer / tunjukkan disini sekarang, hukum Al Quraan yang mewajibkan orang MEMFITNAH, seperti yg engkau lakukan pada aku!

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:44 am
Reply to  DIAFIRA

HA HA HA … SIAN MUNAFIQ, TAK SEDAR LABEL DIRI SENDIRI😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Wahai DIAFIRA gagak yg ingin berlagak jdi camar Kau mmg le tk perasan, maruah mu dah tercemar Kejap Anonymous, kejap DIAFIRA kau menyamar! Mmg perbuatan yg begitu munafiq sangat gemar 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 2:34 am
Reply to  Anonymous

memanh BAAA HAAA LOLLLLLL siMUNAFIQ nih……

aku tanya apa…………….hukum Al Quraan la bahalol

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:48 am
Reply to  DIAFIRA

HA HA HA.. FITNAH KEPALA BAPAK HANG APA NYA?😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Mmg ternyata kau dungu, wahai munafiq keparat! Dulu malas sekolah tak blh faham jawpan tersirat Fitnah kepala bapak hang, woi bahalol otak karat! Sbb hang suka mnyamar le, hang dah jadi terjerat 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 3:06 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

siMUNAFIQ kejora PEMFITNAH DAH KOYAK RABAK AKU KERJAKAN MALAM NIH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH…………..

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:18 am

HA HA HA… ADA LAGI NI CIRI² MUNAFIQ ALLAH SEBUTKAN😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Ciri² munafiq itu di dlm al-Quran ada Allah berikan Mereka lebih rela, mengambil org² kafir jadi rakan Org² beriman pula mereka musuhi dan tinggalkan Dlm surah An-Nisak Kejora tk mngarut yg bukan²! 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:19 am
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisaak, ayat 138-139:

بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:19 am
Reply to  Anonymous

Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139) 

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:31 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA..  INI, DLM SITUASI/SENARIO NEGARA KITA!😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Mngutamakan rakan beriman, itu yg jadi tuntutan Tapi tidak begitu bagi juak² munafiq dlm Pakatan Sbb dgn DAP kafir je, mereka bersandar kekuatan Allah sebut, ‘munafiq akan terima azab kesakitan’ 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 1:45 am
Reply to  Anonymous

Merompak menyamun mennyonglap menyakau duit rakyat berratus billion ringgit, pengamal rasuah, penyeleweng projek kerajaan, penyalahgunaan kuasa MENJAHANAMKAN NEGARA AKU itu engkau kata BERIIIIMMMMAAANNNNN??????????

ORANG MUNAFIQ MEMANG BA HA LOL!

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 2:12 am
Reply to  DIAFIRA

HA HA HA.. NI, SLANG UTAGHA SIKIT BG RIANI NO!😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 “Beriman” itu mmg “subjektif” untuk kita nak ukoq Yg beriman tapi buat salah, depa akn tersungkoq! Tapi, nak tanya pulak, boss besaq hang yg sekoq! Beriman kah, klau rata² jantan dia tutuh pungkoq? 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 🖕 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊 👊… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 1:14 am

wahai siMUNAFIQ kejora,

Sila pamer/tunjukkan ke khalayak blog ini sekarang, hukum Al Quraan yang mewajibkan orang MEMFITNAH, seperti yg telah kau lakukan pada aku.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:00 am

RAKAN² BLOG, MUSLIMIN & MUSLIMAT😅, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Bg Riani tk tau bwa diri dgn masyarakat sekeliling Bila diajak berbincang, dibuat nya perangai Keling Jenis ni mmg snggup, klu gaduh berguling-guling Klau diberi ayat Quran dia mencemuh & berpaling 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 1:01 am
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisaak, ayat 61:

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودًا

“Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.”

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 12:42 am

RAKAN² BLOG YG DIKASIHI😅, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Rakan² bleh lihat, bgaimana Bg Riani bermuslihat Dia langsung tak mau berbincang secara yg sihat Dgn ayat quran pun dia langsung tak mkn nasihat Tk keterlaluanlah klau dikata Bg Riani tu org jahat 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 👎 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 1:00 am
Reply to  Anonymous

woi MUNAFIQ,
JIKA TELAH TERBUKTI SIFAT MUNAFIQ SESEORANG DGN MENYALAHGUNAKAN UGAMA APATAH LAGI AYAT QURAAN YANG SUCI, DAN DIA TIDAK BERTAUBAT, MAKA TIDAK PERLU DIDENGARI NASIHATNYA DAN TIDAK PERLU DIBAWA BERBINCANG.

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 12:34 am

RAKAN² BLOG YG DIMULIAKAN😅, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Dengki dan cemburu Bg Riani sgt jelas dan nyata! Terutamanya bila dgn si Nadia itu Kejora bercinta Rakan² jgn lah amik hal, dgn apa yg Bg Riani kata! Dlm Quran seru jgn percaya org fasiq bawa berita 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 🖕 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 👌 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 12:34 am
Reply to  Anonymous

Surah Al-Hujurat, ayat 6:

يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن جَآءَكُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٍ۬ فَتَبَيَّنُوٓاْ أَن تُصِيبُواْ قَوۡمَۢا بِجَهَـٰلَةٍ۬ فَتُصۡبِحُواْ عَلَىٰ مَا فَعَلۡتُمۡ نَـٰدِمِينَ (٦) 

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (6)

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 12:39 am
Reply to  Anonymous

KAU MUNAFIQQQQ PENJUAL AGAMA !!!!!!

SESAT LAGI MENYESATKAN MANUSIA!!!!!!!!!!!

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 12:15 am

LIHATLAH WAHAI KAWAN2 SEMUA,
MALAM INI ALLAH TUNJUKKAN KEKUASAANNYA MEMBONGKAR WAJAH SEBENAR KEJORA SELAMA INI BAHAWA DIA ADALAH SEORANG MUNAFIQ , MENGGUNAKAN AYAT2 QURAAN DAN HADITHS2 NABI SAW YG MULIA TANPA RASA BERSALAH. TERNYATA PADA MALAM INI KEJORA SEBENAR BENARNYA TUKANG PEMFITNAH SEJATI.

INNALILLAHIWAINNALILLAHIRAAJIUUUNNNN!!!!!!!!!!!!!

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 12:18 am
Reply to  DIAFIRA

ALHAMDULILLAH ……….

SYUKUR ALHAMDULILLAH………….

TERIMA KASIH YAAAA……ALLAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 12:19 am
Reply to  DIAFIRA

ASTAGHFIRULLAAHAL ‘ADZIIM..😅 BERSABAR & BAWA MENGUCAP BG RIANI😂 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Tak usah lah tampil dgn dendam dan bebal baran Kemarahan, disertai ego, jgn lah dibuat sandaran! Berpesan-pesan lah, dgn kebenaran & kesabaran! Itu, Allah berfirman di Surah Al-‘Asr dalm Al-Quran 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 12:27 am
Reply to  Anonymous

woi MUNAFIQ,

kau fikir cukup dgn beristighfar apabila kesalahan kau MEMFITNAH seseorang manusia?????

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 12:20 am
Reply to  DIAFIRA

Surah Al-‘Asr:

وَٱلۡعَصۡرِ (١) إِنَّ ٱلۡإِنسَـٰنَ لَفِى خُسۡرٍ (٢) إِلَّا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ
وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلۡحَقِّ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلصَّبۡرِ (٣)

Demi Masa! (1) Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; (2) Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. / (3)

Anonymous
Anonymous
3 November 2022 12:00 am

DIK IRA🌹@ DIK NADIA🥀@ NADIA SAFIRA🌷, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Abg hidup sederhana tidak miskin & tidak mewah Kerja sebgai ckgu & mak ayah hanyalah pesawah Golongan tengahan, bkn atasan & tak juga bawah Tapi dlm hidup ini, abg tak lupa untuk berdakwah! 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 12:07 am
Reply to  Anonymous

berdakwah???…………..CISSSSSSSSSSSSS……….

KAU TUKANG FITNAHHHHH SEJATIIIII…………….

KAU MUNAFIQ PEMFITNAHHHHHHHHHHHHHH……………..

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:45 pm

esok kejora wooooo
muh gi kemuk-kumek lube muh tu yo

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:44 pm

h0000000 h000000

be Riani mano pulok nih

mu pake hate .,kejora

DIAFIRA
DIAFIRA
2 November 2022 11:54 pm
Reply to  Anonymous

Alhamdulillah,
Terima kasih Anonymous 2 November 2022 11:44pm, kerana bertanggung jawab atas tulisan anda sekaligus membersihkan FITNAH si Kejora BIAWAK tu kpd saya.

Saya DIAFIRA yg dituduh sbg Bg Riani oleh si cikgu umno/BN BANGANGkejora itu selama ini. Terima kasih.

Dan si MUNAFIQ kejora, kau telah MEMFITNAH aku!!!
INGAT ITU

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:58 pm
Reply to  DIAFIRA

ASTAGHFIRULLAAH..😅

NA ‘UU ZUBILLAAHI MIN ZAALIK..😂

LA KHAULA WALA QUUWATA ILLA BILLAAHIL ‘ALIYUL ‘AZDIIM…🤣

😆 😄 😃 😀 😅 😂 🤣
KAH KAH KAH KAH

DIAFIRA
DIAFIRA
3 November 2022 12:03 am
Reply to  Anonymous

KAU PEMFITNAHHHHH,………….
INGAT ITU KERJORAAAA!!!!!!!!!!!

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 10:27 pm

wok ooooo wok
mu burong wok-wok

merangkok-rangkok mace bew…….k

mu lah lah ke nerako dibawok

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:04 pm
Reply to  Anonymous

BG RIANI 10:27 PM, YG DIHORMATI😅, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Sebaik² nya, tali silaturrahim itu, kita terus pererat Tak takut ke nanti, lidah Bg Riani itu dikerat-kerat? Mencemuh, menggelar org itu satu dosa yg berat  Firman Allah dlm Quran, ayat 11 Surah Al-Hujurat 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:05 pm
Reply to  Anonymous

Surah Al-Hujurat, Ayat 11:

يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١) 

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:05 pm
Reply to  Anonymous

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 11:15 pm
Reply to  Anonymous

BG RIANI YG DIRAHMATI ALLAH😅, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Larang Allah itu, jgn pula Bg Riani buat tak endah! Tidak rugi pun klau keegoan diri tu kita merendah Banyak lagi yg Bg Riani bleh buat kerja berfaedah Mcm Kejora, yg sering berteman Quran & sejadah 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 8:48 pm

HA HA HA.. HIDUP UMNO, HIDUP MELAYU!🤣

gettyimages-1232982541-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 8:51 pm
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Di sebalik aturan baru Zahid, mungkin ada hikmat Apa² pun bila nak mngundi fikir lah dngan cermat Kalau tersilap pilih nanti kita Melayu dipijak lumat Tak kan kita rela, nk biarkan kuasa Melayu tamat? Jika Umno rebah dunia Melayu akn mnuju kiamat Teruslah memilih Umno, agar kita tk salah alamat Dgn Umno kita Melayu dapat pmbelaan & rahmat Di bawah Umno kita telah pun lama kecap nikmat Umno pasti mmbela, Melayu & Islam punya umat Hanya dgn Umno, kita Melayu/Islam akn selamat Kemenangan Umno,… Read more »

gettyimages-1209057938-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 9:05 pm
Reply to  Anonymous

OWHH.. LUPA LAK..🤣 MAAFKAN ABG🙏 DIK🌹NADIA🥀SAFIRA🌷, 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Diharap dinda faham, dgn abg pnya coretan tinta! Moga dinda tidak terasa apa² dgn abg pnya kata² Abg cuma ingin pertahankan Melayu, bangsa kita Jgn lah pula politik menjadi penghalang kpd cinta 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💚 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 9:59 pm
Reply to  Anonymous

DIK IRA♥️, 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 Abg ini dlm gembira yg bercampur dngn hiba pilu Kerna, dinda kini tidak ke mari lagi, seperti dahulu Barangkali dinda itu dlm keadaan mahu tapi malu Semoga, Ira dlm keadaan sejahtera & ceria selalu 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  😂 😂 😂… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 10:18 pm
Reply to  Anonymous

MAAFKAN ABG🙏 DIK IRA♥️,
ABG AKAN TERUS BERSAMA UMNO!🤣

gettyimages-79986661-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 10:20 pm
Reply to  Anonymous

😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 Abg tahu Umno tu berdepan dgn pelbagai dakyah Namun sokongan abg kpd Umno tetap tak goyah Sbb, Umno banyak bantu ketika dlm susah payah Oh ya..kirim salam abg, buat Ira pnya mak & ayah 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🌻 🏵️ 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 ♥️💘💝💖💗💓💞💌💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 10:34 pm
Reply to  Anonymous

😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 Banyak celaan dan hal, kpd Umno itu jari dituding Ada bunyi desas desus Umno-PKR nk berganding Tapi, Umno ttap dlm BN, nanti PRU nk bertanding! Oh ya..klau sudi..mak & ayah abg nk gi berunding! 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 10:45 pm
Reply to  Anonymous

😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 Pelbagai tohmahan ke atas Umno musuh canang Tapi abg harapkan kali ini Umno kembali menang Kerna, hanya dgn Umno je lah Melayu akn senang Oh ya..klau sudi, mak & ayah nk bwa sireh pinang! 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  😂 😂 😂 😂 😂… Read more »

gettyimages-149513931-170667a.jpg
Wau Bule
Wau Bule
2 November 2022 6:12 pm

Did you not know the latest public poll opinion released
Done by a group of pollsters from BN, PH and independent
I have read it and would not believe such reports published
BN with single digit and PH on 18 percentile, real ego dent

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 9:28 pm
Reply to  Wau Bule

Contrary to your biased toxic opinion, Murray Hunter and Dr. Musa Bakri gave the best advise to PH. No real ego dent if you are underdog and used to be opposition only. It’s best to look at the stark realities on the ground now. PH is the underdog. Based upon previous elections, Umno swept to victory, where it counted. Muda and Dr Mahathir Mohamad’s GTA performed poorly in Johor. Bersatu could be potentially wiped out. What realities have changed to influence the vote towards PH? Out in the media and social media there is currently a lot of misinformation and… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
2 November 2022 6:02 pm

It would be foolhardy to comment without removing your disturbed emotion
Why should I care about Atok’s candidates in coming PRU15 election
Unless you guys who have been hard hit by negative news on your faction
Whether Umno/BN and or PKR/PH have been told losing is not an option

Atok’s list of candidates is of no importance to me as it is
Be it in terms of nos. of candidates or candidates’ names
I only comment what news have been publicly published
Predicting what snooker players do when playing the frames

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 9:32 pm
Reply to  Wau Bule

Ibrahim Ali for prime minister?
Faisal Asyraf – November 2, 2022 7:34 PM
298
Shares
facebook sharing button twitter sharing button whatsapp sharing button email sharing button

Ibrahim Ali is the president of Putra which is part of Gerakan Tanah Air, a loose coalition of NGOs, Malay-based parties and individuals.
BANGI: Ibrahim Ali, the president of Malay-based party Putra, has named himself as the Gerakan Tanah Air’s third prime ministerial candidate.

Ibrahim, also known as Tok Him, said he would be the best choice after GTA chairman Dr Mahathir Mohamad and deputy Mukhriz Mahathir.

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 5:10 pm

HA HA HA.. ALAHAI LAH CALON OH CALON!🤣

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 5:13 pm
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Bila ramai calon, diri ini jadi seperti dlm kekalutan Mmg sukar nak pilih calon utk membentuk ikatan Hati dh terikat kpd si dia manja, Nadia dewi intan! Tapi..teringat calon kat Batu, yg menjadi sebutan! 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

21-22-10-1788667.jpg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 5:22 pm
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Nak pilih calon isteri tidak sama calon di peti undi Hati dh terikat dngan Nadia, yg tinggi pekerti budi Tapi, teringat calon kt Arau, sorang puteri srikandi Pensyarah muda ekonomi kt UM yg memiliki PhD 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

16-46-46-WhatsApp-Image-2022-10-29-at-12.58.16-PM-RESIZE.jpeg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 5:25 pm
Reply to  Anonymous

😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Bila bnyak pilihan, hati mula jadi resah dan rawan Pada Dik Nadia Safira tu hati ini dah jadi tertawan Tapi tk dpt dilupa calon muda yg jelita & rupawan Zahida puteri Umno kat Pdg besar akan berlawan 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  😥 🤣… Read more »

17-07-40-116099381_1447331515465195_2308349995173493587_n.jpg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 6:26 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. JADI RAMBANG MATA LAH PULA..🤣 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 😅 Bila makin dekat PRU hati jadi seronok dan teruja Klau keluar tolong kempen, org parti akan belanja Rasa sgt terhibur, dgn gelagat anak muda remaja Dari parti lawan jugak ramai dara yg manis manja 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 🌼 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh… Read more »

IMG-20221031-WA0019.jpg
Wau Bule
Wau Bule
2 November 2022 4:31 pm

5th November is just a couple of days away
Neither do I trust named candidates by Zahid
Nor those announced by Anwar the other day
Nomination day, see changes due to unstudied

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 5:18 pm
Reply to  Wau Bule

Only candidates selected by Atok are perfect, clean and winnerble …. Why….? Sebab kentut masam dia pun hang bau wangi….

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 5:44 pm
Reply to  Wau Bule

Atok still can’t announced 120 candidates for GTA?

He and Boboi had boasted going all out solo to be Kingmaker after PRU15.

Umno cybertrooper arab_bangi_parlimen.umno.bangi caught Atok on camera maybe his fav Pavilion haloween day having coffee alone with mask on very pensive after SOS for help rejected by PH and PN.

Wow Bule says expect miracle from Atok while busy body about others.

Everybody in Malaysia says hang pekena kpd orang lain, Allah balas balik pekena kat hang.

Anonymous
Anonymous
2 November 2022 3:47 pm

HA HA HA.. UMNO.. DULU, KINI & SELAMANYA!🤣

gettyimages-51333899-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
2 November 2022 3:49 pm
Reply to  Anonymous

😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 Entah kenapa, tetiba saja keresahan dtg melanda Dgn tak semena-mena, spt menyirap darah muda Apakah ‘Puteri’, patut berganding dngn ‘pemuda’? Aduhai.. calon Umno, parlimen Pdg Besar, Zahida 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 🌼 🌻 🏵️ 💮 🌸 🌷 🌺 🥀 🌹 💐 😅 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 ♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚 🤍 💜 💙 💚 💛 🧡 ❤️ Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣… Read more »

15-08-42-yUrWZYc4_400x400.jpg
Wau Bule
Wau Bule
2 November 2022 3:39 pm

Is Zahid sabotaging Umno/BN’s chances of winning PRU15?
A strategy he had worked out with Anwar under their pact?
But with PH also shaking due to its polling % in the eighteen
A robust game with no clear majority winner to be exact

Zahid’s BN tunggang langgang, MIC telah terawang-awang
PKR, DAP, Amanah pun juga serupa kerana tak puas hati
Kalau semua dah jadi caca merba, apo nak dikata, jang
Tunggu sajalah jajaran baru, sapa hidup dan sapa mati