ENGGAN LAYAN MEMO PEMUDA UMNO, MACAM MANA TENGKU ZAFRUL NAK JAGA PENGUNDI MARHAEN KUALA SELANGOR?

Marah benar Ahli MT UMNO, Zahidi Zainal Abidin terhadap sikap Menteri Kewangan, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz yang enggan melayan memorandum bantahan Pemuda UMNO berhubung isu Digital Nasional Berhad yang melaksanakan rangkaian 5G ke seluruh negara.

Berikutan memo itu diserahkan kepadanya selaku Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Zahidi lalu berjumpa dengan Tengku Zafrul untuk meminta penjelasan.

Bagaimanapun, sebagaimana disebut oleh Zahidi seperti dilaporkan media, Tengku Zafrul enggan melayan atau memberi penjelasan berhubung bantahan yang dikemukakan Pemuda UMNO itu.

Malah beliau seolah-olah mencabar pula mereka untuk berlawan dengan kuasa yang dimilikinya selaku Menteri Kewangan.

“Saya wakil MKT ingin mendapat penjelasan pasal isu memorandum, dia (Tengku Zafrul) tak mahu dengar, nak lawan kita lawan…itu jawapan dia,” ujar Zahidi.

Sehubungan dengannya, Ahli Parlimen Padang Besar itu menggesa MT UMNO melakukan sesuatu dan memanjangkan kepada kabinet agar Tengku Zafrul ditukar sebagai Menteri Kewangan.

“Pasal Menteri Kewangan ini saya dah minta dalam mesyuarat kalau boleh kita tukarkan beliau sebagai Menteri Kewangan,” tambah Zahidi lagi.

Meskipun bukan kuasa MT UMNO untuk mencadangkan pertukaran mana-mana menteri, tetapi apa yang dilakukan Zahidi adalah manifestasi rasa marahnya yang tertahan lagi.

Jika benarlah itu sikap Tengku Zafrul dalam berhadapan atau melayan memorandum bantahan daripada Pemuda UMNO yang disampaikan oleh seorang ahli MT dan timbalan menteri, ia bukan saja sesuatu yang tidak wajar, malah boleh dianggap keterlaluan.

Bagaimana boleh seorang menteri yang gajinya dibayar melalui titik peluh dan cukai rakyat boleh bersikap sombong dan tidak melayan rintihan daripada rakyat?

Dengan bersikap demikian, Tengku Zafrul selain tidak layak menjadi Menteri Kewangan, bahkan juga tidak wajar sama sekali memegang apa-apa jawatan berkaitan kepentingan awam.

Seseorang yang memegang jawatan berkaitan kepentingan awam yang gajinya dibayar daripada hasil titik peluh rakyat semestinya perlu berkhidmat setulus hati untuk kepentingan rakyat.

Lebih daripada itu, melalui sikap Tengku Zafrul yang didedahkan Zahidi itu, beliau juga jelas tidak hormat kepada UMNO sebagai sebuah parti yang mewakili rakyat.

Sedemikian, UMNO tidak harus memberi sebarang ruang atau laluan kepadanya untuk bertanding di Parlimen Kuala Selangor atas tiket parti itu dalam PRU akan datang sebagaimana minat yang ditunjukkannya kebelakangan ini.

Beliau tidak layak menumpang atas tiket UMNO kerana sikap kayangannya bertentangan dengan penampilan yang sewajarnya bagi seseorang pemimpin yang hendak mewakili parti akar umbi yang tidak dapat lari daripada sentiasa membela kepentingan rakyat.

Kalau memorandun Pemuda UMNO pun tidak dilayannya, lagi jadi mangsa pengundi marhaen Kuala Selangor dengan berwakilkan beliau sebagai Ahli Parlimen kawasan itu. – ShahbudinHusin 26/06/2022.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 June 2022 — 11:40 am
Subscribe
Notify of
guest

14 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
26 June 2022 2:16 pm

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek tidak dpt lagi nak bersama kita itulah hakikat
Kelopak mata pun dia dah tk larat lagi nak angkat
Dkat atas katil terbongkang, nafas tersekat-sekat
Dlm sehari dua ini Nek tu sdg diintai dek malaikat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

“Fiddunya Wal Kabaddi”
😀😃😄😆😅😂🤣
“Et Tu Brute”..!!!

Anonymous
Anonymous
26 June 2022 12:25 pm

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek “Et tu Brute” tk lagi tampil mmbuat komentar
Apakah Nek dah bankrap modal nak dibelit putar?
Agak nya kt atas katil betina tua tu tenat terlantar
Malaikat maut pun dh siap sedia dgn buku daftar
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

“Fiddunya Wal Kabaddi”
😀😃😄😆😅😂🤣
“Et Tu Brute”..!!!

Din Remos
Din Remos
26 June 2022 12:52 pm
Reply to  Anonymous

Semalam dia masuk sekejap. Dalam komennya Nenek tu merapu kononnya Din dah pakai serban kuning. Tersasul la tu…kat Amritsar sana kan ramai guru nanak benggali sikh yang pakai serba kuning…balik ke sini terbawa-bawalah khayalan nenek tu.

Oiii Nek…ni Malaysia la, bukan Amritsar. Pakaian kuning hanya untuk raja-raja saja. Tapi kalau Nenek nk bejubo dengan benggali lembu pakai cadar kuning tak apa nek…kalau tercirit tak la nampak sangat kesannya…

kah kah kahhh…

Oiii Nek… mana komen dalam bahasa Inggeris nek…?

Anonymous
Anonymous
26 June 2022 1:13 pm
Reply to  Din Remos

HA HA HA.. BRO DIN REMOS,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mana ada Nek “Et tu Brute” berani lagi masuk sini
Itu sepupu Nek, Kera Kongkang bapok @ Bg Riani
Kadang², dibuat nya penilaian merapu kat blog ini
Dia jugak salah seorang badut lawak karung guni
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Firdaus Wong Penyimpan Video Lucah Berlesen B Kategori Ustaz Ustazah
Firdaus Wong Penyimpan Video Lucah Berlesen B Kategori Ustaz Ustazah
26 June 2022 11:35 am

Sayur-sayuran dalam kem askar satu cara camouflage paling agung dan out of boxing thinker. Musuh Melayu Islam akan terpedaya dan masuk ke dalam api neraka.

Anonymous
Anonymous
26 June 2022 11:24 am

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek ‘Et tu Brute’ terkedu smbil tembakau disontel
Walau diri tua masih melakukan perkara yg bathil
Din kata, pelir Benggali lembu Nek tu asyik gentel
Agak nya dia dlm keadaan terkangkang atas katil
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH
(Credit to Din Remos)

“Fiddunya Wal Kabaddi”
😀😃😄😆😅😂🤣
“Et Tu Brute”..!!!

Firdaus Wong Perakam Aksi Lucah Ustaz Melayu Islam
Firdaus Wong Perakam Aksi Lucah Ustaz Melayu Islam
26 June 2022 11:23 am

Satu kem askar satu jenis sayur idea genius. Hisham layak jadi PM tak macam Mail. Askar dan sayur berpisah tiada.

zunnun
zunnun
26 June 2022 10:45 am

…terkini #zafrul berkata jika segala #subsidi masih diberi utk bahan pertroleum, tariff eletrik, minyak masak, dan barang2 pemakanan yg lain, perbelanjaan subsidi akan mencecah RM 77.3 Billion, tertinggi dlm negara hingga kini… lalu bertanya rakyat jelata, berape pula ketirisan & pembaziran yg kerajaan lakukan hingga kini… berape pembaziran & ketirisan yg #omNO telah songlap sejak memerintah selama 60 tahun sebelum nya ? berape negara & rakyat tanggung dari scandal cepat kaya yg #najib & #rosmah lakukan ? berape negara & rakyat tenggung dari scandal #si-tua-nyanyuk lakukan dgn pembaziran dan ketirisan dgn skim pengswastaan setengah masaknya ? berape pembaziran yg telah… Read more »

zunnun
zunnun
26 June 2022 9:16 am

..ape implikasi dgn pemecatan #tajuddin-kaki-menyalak dari #MKT-omNO ?

apekah #mailsabri akan berdiam diri bila penyokong/pergerak tegar nya, dibuat sebagitu oleh kepimpinan #zahid & kluster-mahkamah nya ?

apekah #omNO telah mengali kubur sendiri, dgn pemecatan #tajuddin ?

yg pasti, #mailsabri akan melambat2kan #pru15 dan terkini, #mailsabri ‘enggan’ menghadirkan diri dlm mesyuarat #MKT …

kini tanda2 perpecahan dlm #omNO hampir kemuncak nya..

pemain2 politik semasa tertunggu2 bila pula #shahidan & #annuar-musa akan di perlakukan seperti mana yg menimpa #tajuddin pula…

Din Remos
Din Remos
26 June 2022 8:52 am

Nampaknya dalam UMNO akan wujud kembali Team A dan Team B. Jika Perdana Menteri Ismail Sabri berada di dalam Team A, maka Presiden UMNO Zahid Hamidi bersama cluster Mahkamahnya atau Cluster mahukan PRU Segera adalah Team B. Akan berlaku perang saudara dalam UMNO. Pihak yang akan menang ialah pihak yang ada banyak sumber kewangan. Bukankah Cash is King? Zahid dan Najib memang diketahui memiliki banyak harta rompakan. Selain itu Zahid selaku Presiden UMNO adalah Pemegang Amanah ke atas sumber kewangan dan aset-aset milik UMNO, ertinya dia memegang kunci kepada peti duit UMNO. Ismail Sabri tidak punya wang tapi dia ada… Read more »

Din Remos
Din Remos
26 June 2022 8:24 am

Bagussss! Depa dah mula bergaduh sesama sendiri. Nenek pun dah balik dari berguru dan bertapa bersama gembala lembunya. Dia sekarang tengah mengarang komen dalam bahasa Inggeris …tapi asyik tersasul dengan kitab Granth Sahib yang ditelaahnya di Amritsar…

kah kah kahhhh

Anonymous
Anonymous
26 June 2022 11:13 am
Reply to  Din Remos

WOWW.. BRAVO DIN REMOS!

HA HA HA.. MMG HEBAT & TERBAIKLAH (SEBAHAGIANNYA) BRO…

“FIDDUNYA WAL KABADI”

KAH KAH KAH KAH
😀😃😄😆😅😂🤣
“ET TU BRUTE”..!!!

zunnun
zunnun
26 June 2022 8:15 am

#zafrul tidak perlu bertanding dlm #pru15, kerana pasti jika tidak jadi menteri sekali pun, beliau akan jadi rebutan oleh pamin2 industri kewangan negara, malah di luar negara sekaloi pun..

#zafrul ada credential yg amat yg minati oleh syarikat2 dari #China utk mengetuai operasin mereka di negara…

#kuala-pilah, #lembah-pantai & #kuala-selangor hanya pilihan alternatif nya sj….

kini dgn kemelut perselisihan antara #mahiaddin/#mailsabri, #zafrul yg tidak ada #grassroot penyokong2 dlm #omNO tidak akan meletak diri nya sebagitu murah utk meminta2 dicalonkan…

dari menerima kekalahan dlm #pru15, baik beliau tidak bertanding sj, dgn cara sedemikian tidak tercalar image nya…

zunnun
zunnun
26 June 2022 8:05 am

biar rakyat mengenali siape #zahidi sedikit sebanyak sebelum melihat ape yg di perkatakan mengenai #zafrul… #zahidi kerap berhadapan kontrovesi perbalahan 4 istei2 nya umum tahu mengenai nya dlm facebook caci mencaci sesama mereka.. #zahidi byak menimbulkan kontroversi ketika menyandang pengerusi #Risda ketika #mailsabri menteri-pembangunan-luar-bandar… ketika ini sedang menjawat #timb-menteri-mcmc tidak kurang jua yg dimainkan dgn memberi package2 kontrak telekom pd kontraktor2 dgn runding terus… salah ke beliau membuat sedemikian ? ini satu normality bagi kuasa menteri/timb, tapi beliau di sisihkan ketika #saifuddin menjadi #menteri-mcmc sebelum di tukar ke kementerian luar negara… saifuddin dari #bersatu sedangkan #zahidi dari #omNO… oleh kerana… Read more »