DIA YANG HAPUS SUBSIDI, DIA JUGA NAK JADI JUARA SUBSIDI

Malaysia memang negara yang berbakat. Hampir semua bakat yang rakyat kita ada menambah seri kepada negara kita.

Tapi ada satu bakat yang buat kita tidak kering gusi. Bakat unik ini lebih lucu dari bakat pelawak agung. Bakat ini selalunya ada di kalangan pak dan mak menteri. Dari semua pak dan mak menteri yang ada, yang paling berbakat ialah Najib Razak, bekas Perdana Menteri.

Bakat unik ini ialah bakat belit dan putar sehingga terbelit diri sendiri.

Baru-baru ini, Najib menulis untuk membentangkan formula beliau kononnya untuk menyelamatkan rakyat dari inflasi. Formula itu boleh dibaca di sini https://www.malaysiakini.com/news/623297

Antara lain, Najib berhujah:

1) Mencukai PETRONAS dan syarikat-syarikat perladangan (contohnya Felda dan FGV) supaya dana lebih kerajaan dapat diagihkan kepada rakyat

2) Program penanaman makanan berskala besar dimulakan

3) Subsidi bahan makanan ditingkatkan

Sekilas pandang, jika ada yang tidak prihatin dengan fakta dan sejarah, boleh juga terbelit dengan putaran Najib.

Cadangan-cadangan itu masuk akal, malah telah disuarakan jauh lebih awal sebelum krisis kenaikan kos sara hidup meruncing seperti sekarang. Dasar-dasar yang bertujuan menggunakan dana awam secekapnya untuk membina jaringan keselamatan sosial kepada rakyat ini telah lama dibawa oleh KEADILAN.

Ucapan-ucapan saya di Dewan Rakyat semasa saya Ahli Parlimen dahulu hampir semuanya berkisar mengenai subsidi untuk rakyat dan mempertahankan PETRONAS demi rakyat.

Putar belit Najib ini mungkin ditelan hidup-hidup oleh pengikutnya tetapi majoriti rakyat masih ingat kebencian Najib terhadap subsidi.

Sebaik menjadi Perdana Menteri dalam tahun 2009, antara dasar pertama yang dilaksanakan ialah memotong subsidi dengan sasaran menghapuskan terus subsidi.

Oleh kerana ini zaman internet, semua putar belit Najib boleh sahaja dibongkar dengan bantuan Pak Cik Google. Untuk adik-adik yang masih di sekolah semasa Najib mula-mula jadi Perdana Menteri, berikut ialah bukti-bukti bencinya Najib kepada subsidi untuk rakyat:

22 Oktober 2009:

Malaysia akan potong subsidi minyak, potong perbelanjaan untuk kurangkan defisit

https://www.theedgemarkets.com/article/malaysia-may-revamp-fuel-subsidy-cut-spending-trim-deficit

2 September 2013:

Malaysia potong subsidi minyak untuk biayai perbelanjaan

https://finance.yahoo.com/news/malaysia-cuts-fuel-subsidies-fund-112911241.html

31 Disember 2013:

Najib potong subsidi untuk kurangkan defisit

https://www.ft.com/content/e6f8458e-7204-11e3-bff7-00144feabdc0

4 Oktober 2014:

Potongan subsidi satu keperluan: Najib

https://www.thestar.com.my/news/nation/2014/10/04/najib-subsidy-cut-necessary-move-was-for-economic-wellbeing-of-country-says-pm

Sebab itu, tugas saya di Dewan Rakyat dahulu ialah bergaduh dengan Najib demi mengekalkan bantuan kepada rakyat dalam bentuk subsidi.

Pada 31 Mac 2017, saya membidas Najib kerana ada tanda-tanda kerajaan BN ketika itu mengekalkan harga minyak lebih tinggi dari harga yang sepatutnya dan secara tidak langsung mengutip cukai dari rakyat (baca: https://themalaysianreserve.com/2017/03/31/najib-urged-to-break-silence-over-fuel-subsidy/amp/ )

Malah, setelah kalah dalam PRU14, Najib mula cuba untuk putar belit memberi alasan kenapa dia memansuhkan subsidi.

1 Ogos 2018:

Pemansuhan subsidi minyak untuk membantu rakyat: Najib

https://www.nst.com.my/news/nation/2018/08/396915/removing-fuel-subsidy-helps-poor-says-najib

Semakin kita menghampiri PRU15, semakin banyaklah putar belit dari Najib. Dia lupa kita simpan setiap satu rekodnya sebelum ini.

Dia ingat mudah untuk membentangkan formula-formula untuk rakyat sedangkan rekodnya yang menyusahkan rakyat sudah disimpan di mana-mana.

Dia mahu mencukai PETRONAS dengan lebih tinggi untuk rakyat, padahal dia mencipta sejarah sebagai Perdana Menteri yang paling banyak mengambil duit PETRONAS sepanjang tempoh berkuasa.

Dia mahu mengusahakan pertanian dan penanaman makanan, padahal dia juga yang terus membuang dasar Tun Abdullah Badawi yang mahu memberi tumpuan kepada makanan. Najib gemarkan projek besar, tidak suka projek pertanian.

Dia mahu syarikat perladangan dicukai lebih, padahal dia juga yang menggadai Felda dan FGV sehingga hampir muflis.

Dia mahu menambah subsidi kepada rakyat.

Tak payahlah saya ber-padahal lagi, sebab rakyat tahu ini semua putar belit Najib.

Kalau Najib masuk Roda Impian, dialah yang paling kuat menjerit β€œwang besar, wang besar” sambil memekik #SayaPutarJib

Updated: 22 June 2022 — 9:28 am

25 Comments

Add a Comment
  1. rakyat tertunggu2, apekah pemimpin2 #omnO/#bN jua setuju dgn pengumuman #mailsabri mengenai #subsidy-ayam-telor di tarik balik dan keperluan2 pemakanan2 lain jua akan ditarik balik di gntikan dgn tambahan RM 100 kpd pemberian #skim-bantuan-keluarga-malaysia….

    apekah #pN, #pujaWANG, #warisan jua setuju ?

  2. HA HA HA..

    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣
    Tanpa Nenek ‘Et Tu Brute’ blog ni agak sepi terasa
    Kini Nek dah ‘kembali’ mnghadap Yang Maha Esa
    Teruk ler dia ke sana mmbawa berguni-guni dosa
    SamaΒ² le kita berdoa dia diringankan beban siksa
    🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲🀲
    πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³πŸ‘³

    πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    1. Syeitan boleh mati ka….? Rasa-rasanya dia lari saja pergi berguru dengan kepala iblis dan akan masuk semula dengan lebih bengis. Bengis pun ala-ala budak Tadika berkelahi ja….

      Kah Kah Kah…

      1. HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        Rasanya dgn gurunanak Sikh, Nek pergi berjumpa
        Agaknya Nek tu sdg mendalami ilmu dgn bertapa
        Jadi, lepas ini kita tak boleh lah nak leka dan alpa
        Sbb bilaΒ² masa pun, betina tua iblis tu boleh terpa
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        KAH KAH KAH

        β€œFiddunya Wal Kabaddi”
        πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        β€œEt Tu Brute”..!!!

  3. HA HA HA..

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Mmg sah dah mampos, Nek “Et Tu Brute” keparat
    Kini betina iblis puaka itu berada kat alam akhirat
    Kat ‘sana’ tu psti dia terima azab siksa yang berat
    Dlm kubur malaikat tibai smpai belakang berbirat
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  4. HA HA HA..

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Tak munculΒ² jugak Nek kebayan kekasih Benggali
    Apakah dia tak terasa, Din & Zunnun sakat & perli?
    Atau adakah Nek serik & takut, Kejora dera & buli?
    Agak nya betul, ke rahmatullah Nek telah kembali
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  5. jika kos sara hidup terus melambung dan byak subsidy di tarik balik, apakah #kerajaan-pimpinan-mailsabri mampu memenangi #pru15 nanti ?

    apekah kepimpinan #omNO berdiam diri dgn subsidy2 yg di tarik balik, membuat rakyat lagi terkesan dgn tindakan sedemikian…?

    si-sini. #AyuhMalaysia blh mengunakan keresahan rakyat utk menjadikan asas perjuangan dan perbicaraan ….

  6. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Malaysia ni memang negara yang ramai berbakat
    Kt sini ‘Trio Bersaudara’ bagaikan dah bersepakat
    Din Remos pakar di dalam bidang perli dan sakat
    Zunnun pula, sebagai penghulu, dah naik pangkat
    Kejora tmpil sebagai jejaka idaman, kaki memikat
    Nek ‘Et tu Brute’ pulak ‘Trio Bersaudara’ dah sekat
    Kini dgn geng “Trio”, Nek dah tak berani nak dekat
    Agknya dgn peliaq Benggali puki Nek kini melekat
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

    1. bila bertiga amat bahaya, suara ghaib suka dgn angka2 ganjil yg manusia kerap alpa…

      maka nya kena cari genapkan 4, kata #cina, sii, #mati…

      mematikan bisikan suara yg jahat…

  7. #ribuan rakyat di #UK #menunjuk-perasan mengenai kenaikan kos sara hidup

    hanya memerlukan satu tunjuk perasaan sj, di malaysia utk membantah ape yg #mailsabri telah lakukan, menarik #subsidy harga #ayam & #telor, dan masih ada lagi #subsidy yg akan di tarik balik memandangkan #mailsabri dgn kepimpinan nya akan mengunakan dana kerajaan utk mengadakan pilihan raya yg mmerlukan pembelanjaan besar…

  8. PANTUN KHAS UNTUK NENEK:

    πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„
    Jgn le dimimpi telan naga, sbb Nek hanya ular lidi
    Usah cuba lagak helang sdg Nek tu burung kedidi
    Kena sedarlah sikit yg diri Nek tu kerepot tua kedi
    Proton Saga buruk, jgn perasan kereta sport Audi
    πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†
    Utk nak bagi cergas otak Nek kena ler rajin mandi
    Puki tu, jgn ler sering sangat bagi Benggali gerudi
    Naper kini Nek diam jer serupa dgn tokong candi?
    Adakah dgn ‘Trio Bersaudara’ Nenek takut & badi?
    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Semoga berkomen di blpg ini Nek akn masih sudi
    Kami semua, sangat merindui, Nek punya komedi
    “Et Tu Brute” tu mmg sebuah lawak lejen yg abadi
    Tak kurang juga lucu, “fiddunya = pemain kabaddi”
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  9. #pH telah pun memberitahu pendirian mereka terhadap kehapusan #subsidy yg dilakukan oleh #mailsabri…

    apekah #najib & #omNO jua bersama #mailsabri menjuarai penghapusan #subsidy terkini…

    1. ralat

      …penghapusan #subsidy yg di umumkan oleh #mailsabri..

  10. bermula 1Julai 2022, kerajaan #cap-ayam-mail-sabri-omNO menghapuskan subsidy #ayam & #telor…

    dan digantikan dgn tambahan RM 100 pd #bantuan-keluarga-malaysia yg sediada menjadikan nya RM 500 utk penerimaan 5 kali setahun berjumlah RM2,500…

    soalan nya, tambahan RM 500 setahun utk menampung kenaikan harga pembelian #telor & #ayam utk setahun…

    ..jelas, ekonomi negara sedang menghadapi kekurangan aliran pendapatan

    yg aneh nya, DNB berbelanja besar utk ‘roll-out’ 5G nya dan kontrak yg dikeluarkan semua nya runding terus pula…

    rakyat terkesan dgn ape yg #mailsabri umumkan sebentar tadi, dan keresahan rakyat pasti akan di tunjukan dgn berbagai2 cara…

  11. HA HA HA…

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Mmg le Nek, masa kt SJK dulu, kapten bola jaring
    Tapi kini, dia bagai kucing tua yg dah patah taring
    Dia dah tk masuk ke sini lagi, wlau dulunya sering
    Mungkin le tak larat lagi bila menopos puki kering
    Puki pulak tu dah tak ada isi & leper serupa piring
    Bibir puki pun dah kerepot, serupa dgn kulit jering
    Dulu boleh lah dia nak celupar & bersuara nyaring
    Tapi kini, kat atas katil sja dia, tenat dan terbaring
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  12. Posting Budin kali ni berkisar mengenai bakat. Ayat pertamanya berbunyi; Malaysia memang negara yang berbakat. Din rasa apa yang Budin ingin maksudkan itu ialah Malaysia adalah sebuah negara yang memiliki rakyat yang kaya dengan bakat tertentu. Seterusnya Budin menjurus kepada bekas Perdana Menteri Najib Razak yang berbakat besar dalam bab-bab putar belit. Budin juga menyifatkan Najib sebagai seorang pelawak terulung.

    Din bukanlah mahu mempersoalkan pendapat Budin….tapi rasa-rasanya orang jauh yang Budin nampak, sedangkan gajah depan mata Budin tak nampak. Kalau bab jadi pelawak, Nenek TN lagi besar bakatnya dari Najib Encik Budin woiii…Dah bertahun tak kering gusi kami dengan kehadirannya di sini berusaha untuk menjadi Polis Pacak, penapis komen, pengkritik orang dan lain-lain. Ironinya di sebalik usaha untuk menjaga Moral dan Tata Susila Pengunjung Blog, dia juga kuat mencarut dan gemar kepada benda-benda kotor seperti tahi, cerita Benggali main bontot dsbnya.

    Dalam usaha beliau untuk menunjuk pandai, dia seringkali mendedahkan kelemahan sendiri yang menjadi bahan lawak di blog ini. Rasa-rasanya nenek TN ini mungkin lebih hebat dari Najib dalam bab berlawak ni…Lawak dia dalam bahasa Latin, Urdu Hindi kabaddi pun ada Budin…

    Dalam soal putar belit maleh la Din nak cerita. Dia tu pelik…orang balun dia kaw-kaw depan belakang, godam dia sampai tersembam ke tanah, dia boleh cakap dia dapat joy and entertainment membelasah orang. Entah reverse psychology atau reverse gostan apa dia pakai taktau la…..masuk je ke sini dulu terus dia bawa cerita benggali main bontot dan tak kering gusi mengulang-ngulang benda yang sama. Kami berkesimpulan Nenek tu gilakan benggali, tetapi ironinya dia suka buat tuduhan kepada orang lain. Kalau bukan baling batu sembunyi tangan kita nak namakan apa perangai macam tu..? Putar belit saja lah yang lebih sesuai.

    So Cik Budin… while you are still clinging to your faith that Najib is a great clown and a pathological liar…we have made up our mind and convinced that the title should be go to the one and only grandma here….kah kah kah…

    1. alamak…the title shoud go….

    2. HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Bila melihat komen Bro Din ini, Kejora jdi terpukau
      Din bgai menghentak kepala Nek dgn kayu bakau
      Nek jdi sewel, sbb asyik tertelan sontel tembakau
      ‘Fun & entertainment’ apa, asyik kena balun kawΒ²?
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Bukan lah Nenek tu nak guna ‘reverse psychology’
      Tapi mmg nya karangan ‘bodoh taik’ dia suka saji
      Itu le akibat bila sekolah SJK & tak tinggi mengaji
      HariΒ² kat blog Budin ini dia asyik kena balun & taji
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Nek “Et tu Brute” keadaan mcm org mabuk candu
      Dibawa ke mari bahan lawak bahasa Latin & Urdu
      Sbb itu dgn Zunnun, dia asyik kena pukulanΒ² padu
      Kini Zunnun dah beri gelaran kt Nek ‘budak Hindu’
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Konon blog ini, Nek nak jaga moral dan tatasusila
      Tapi, dia sendiri tampil bgai org sasau sawan gila
      Sebab itulah Din Remos & Zunnun asyik taji & tala
      Dengan Kejora ni pula Nek asyik kena luku kepala
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Konon nak dijaga blog punya decorum & decency
      Tapi, asyik diulang-ulang komen dia yg lapuk basi
      Penampilan Nek, jadi bahan lawak tak kering gusi
      Mmg nya btulΒ² sebagai badut blog dia punya aksi
      🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      β€œFiddunya Wal Kabaddi”
      πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      β€œEt Tu Brute”..!!!

  13. HA HA HA…

    πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†
    Dengar khabar keadaan kesihatan Nek sgt gawat
    Dekat ats katil terlantar..hanya pakai coli & cawat
    Sakit kronik dia itu, dah tak boleh lagi nak dirawat
    Sanak sedara sedang bersiap utk tahlil & selawat
    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Keadaan Nek ‘Et tu Brute’ kini, bgaikan tak terurus
    Makan ikut tiub, badan pulak tinggal tulang kurus
    Rasa nya, dlm 2-3 hari lagi dia akn mampos terus
    Sedara & waris dah boleh ler siapkan kapur barus
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  14. HA HA HA..

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Nek Et tu Brute, kini kelu kaku serupa dgn tunggul
    Pasti Nek dalm keadaan terkedu & monyok sugul
    Apakah Nenek sakit kat puki kena Benggali rogol?
    Atau pun, bulu puki panjang dia sdg dok sanggul?
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  15. HA HA HA..

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Nek ‘Et tu Brute’ perasan jerung tak sedar diri bilis
    Klau dia masuk pun, hanyalah merosakkan majlis
    Setakat karutan bodoh taik je, yg dia mampu tulis
    Itu pun kemain..kat sini dia ada hati nak jadi polis
    Tapi hairan, mana dah pergi itu betina puaka iblis?
    Apakah ketandusan modal & otak dia dah muflis?
    Atau, sibuk berubat puki nya yg sakit sakit syplis?
    Atau pun dah mampos terbongkang lori taik gilis?
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  16. Nampaknya hasrat kita untuk menatap komen dalam bahasa Inggeris dari nenek TN tidak mungkin kesampaian. Yang tinggal kini cuma harapan yang musnah. Nampaknya Nenek sudah jadi sebacul-bacul manusia. Biji kelentit panjangnya mungkin tersentap ke dalam dek ketakutan menerima cabaran supaya dia tampil menulis di dalam bahasa Inggeris.

    Puncanya adalah kerana mulut sial nenek itu yang sering memperlekehkan kebolehan orang lain. Sekali diminta supaya tampil menulis, nenek tercirit di dalam kain.

    Nenek celupar ini sebenarnya mengalami masalah hilang keyakinan diri yang kronik. Setiap kali dia muncul dengan komen mahu menunjuk pandainya, dia akan melakukan kesalahan-kesalahan yang menjadi bahan ketawa orang.

    Ternyata memungut dari google ungkapan-ungkapan Latin “Et tu Brute” tidak bisa membuatkan sesaorang yang bodoh sejak azali menjadi pandai.
    Khalas….

    1. HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Din kata komen Nek ‘Et tu Brute’ kita tak dpt tatap
      Sebab nya ialah biji kelentit panjang dia tersentap
      Pasti kini Nek bingai itu sdg menangis & meratap
      Agak nya, ke rumah Bang Ali dia dah lari menetap
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Din terkam Nenek bagaikan seekor harimau lapar
      Dekat Nek “Et Tu Brute” tu, Din spt bagi penampar
      Dia kata Nek tak ada keyakinan diri hanya celupar
      Tak tahu ke mana, kini betina puaka tu terdampar
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Din bagaikan memberi Nek tu hadiah yg istimewa
      Terus dia godam Nek sampai tinggal suku nyawa
      Masih Din sebut, lawak “Et Tu Brute” yg Nek bawa
      Dikutuknya lgi, yg Nek hanya badut bahan ketawa
      🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      HA HA HA..

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      Din tk bagi can, terus Nenek tua tu didera dan buli
      Dia kata, tak kan pandai Nek yg bodoh sejak azali
      Nek terpaksa lari bagai kerbau liar yg terputus tali
      Agak nya kini sdg menadah puki nya kat Benggali
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

      “Fiddunya Wal Kabaddi”
      πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      “Et Tu Brute”..!!!

  17. #berita-terkini…

    #si-tua-nyanyuk cuba dlm usaha nya utk jadi #penasihat-mail-sabri…

    selain itu mencadangkan menubuhkan kerajaan yg di anggotai hanya oleh #Mp2 sj dan tidak termasuk #mahiaddin & #anwar…

    kita tunggu kesahihan nya…

  18. #rakyat tak perlu menjengok u-tube utk melihat lawak2 jenaka yg dipaparkan oleh pelawak2 yg ada….

    kini, #najib sedang menghiburkan rakyat jelata, dlm uasaha nya utk menjadi #populist menjelang pilihanraya….

    perlu ada paparan u-tube #parodi-khas dgn adegan2 yg sering dia sendiri lupa…

Leave a Reply

Your email address will not be published.