TANPA BUANG MASA, RAFIZI GERAK KEMPEN PRU15 MELALUI AYUH MALAYSIA BERMULA 1 JULAI

Saya akan mula berkempen secara tersusun setiap minggu bermula 1 Julai 2022 sebagai persediaan menghadapi Pilihanraya Umum ke-15 (PRU15).

Jangkaan saya ialah Dewan Rakyat akan dibubarkan seawal Ogos atau September 2022 untuk membolehkan Bajet 2023 dibentangkan oleh kerajaan baru.

Tumpuan utama saya ialah untuk meyakinkan pengundi-pengundi dari tiga kumpulan iaitu:

1. Pengundi tegar KEADILAN dan Pakatan Harapan di kerusi-kerusi utama yang perlu dipertahankan

2. Pengundi atas pagar yang akan mengundi di kerusi-kerusi utama yang perlu dipertahankan

3. Pengundi kali pertama (dari kalangan pengundi muda bawah 25 tahun dan mereka yang tidak pernah mengundi selama ini) di kerusi-kerusi utama yang perlu dipertahankan

Saya berpendapat bahawa KEADILAN dan Pakatan Harapan boleh menjadi blok terbesar di Dewan Rakyat selepas PRU15 sekiranya:

i. Jumlah pengundi tegar pelbagai bangsa yang sebelum ini mengundi KEADILAN dan Pakatan Harapan dapat ditingkatkan untuk mencecah 70% jumlah keluar mengundi (dari purata 60% sedia ada sejak beberapa pilihanraya negeri, iaitu peningkatan 10%)

ii. KEADILAN dan Pakatan Harapan berjaya memikat kembali 5% dari pengundi atas pagar yang beralih sokongan selepas PRU14 dalam tahun 2018 dahulu untuk kembali mengundi KEADILAN dan Pakatan Harapan

iii. KEADILAN dan Pakatan Harapan berjaya mendapat 30% dari jumlah pengundi kali pertama pelbagai kaum

Saya akan berkempen menggunakan pentas Ayuh Malaysia memandangkan tahap kelesuan pengundi terhadap parti-parti sedia ada adalah tinggi.

Kempen akan bermula dengan satu latihan peringkat nasional kepada sukarelawan-sukarelawan Ayuh Malaysia yang akan diadakan pada hari Sabtu, 2 Julai 2022 dari jam 2 petang ke 5 petang di Kuala Lumpur.

Kami meletakkan sasaran 30,000 sukarelawan dari seluruh negara untuk berkempen bagi KEADILAN dan Pakatan Harapan di kerusi-kerusi marginal.

Latihan peringkat nasional akan memberi tugasan dan latihan kepada sukarelawan-sukarelawan dalam bidang khusus seperti Ejen Tempat Mengundi (PACA), kempen rumah ke rumah, kempen menelefon pengundi dan kempen media sosial.

Saya menjemput seberapa ramai rakyat Malaysia yang pernah menjadi sukarelawan, atau yang ingin menyumbang untuk hadir sebagai sukarelawan dan melalui latihan pusat pada 2 Julai ini.

Mereka yang berminat boleh mula mendaftar minggu ini dan butiran pendaftaran akan diberikan di laman www.ayuhmalaysia.org

Ayuh Malaysia juga akan mengadakan satu majlis kutipan dana pada hari yang sama, Sabtu 2 Julai 2022 bermula jam 8 malam bertempat di SJKC Chung Kwo, Kuala Lumpur. Tiket-tiket boleh mula dibeli minggu ini secara atas talian di laman www.ayuhmalaysia.org

Majlis kutipan dana itu adalah untuk melancarkan Tabung Trak bagi membiayai perbelanjaan menyediakan sebuah trak kempen untuk dibawa ke seluruh negara, seperti mana saya pernah berkempen di atas trak selama dua tahun sebelum PRU14 yang lalu.

Majlis kutipan dana itu akan diteruskan di Johor Bahru pada hari Khamis, 7 Julai 2022 (8 malam) dan Pulau Pinang pada hari Sabtu, 23 Julai 2022 (8 malam). Program serupa ke bandar-bandar lain akan diumumkan kemudian.

Selain dari dua majlis ini, bermula minggu ini, siaran kempen Ayuh Malaysia akan bermula setiap 2-3 hari di laman media sosial bermula hari Jumaat, 24 Jun 2022 ini.

Kandungan utama siaran kempen Ayuh Malaysia akan tertumpu kepada kupasan idea-idea baru untuk menyelesaikan masalah-masalah utama yang dihadapi rakyat Malaysia sekarang termasuk lima teras kempen Ayuh Malaysia yang telah diumumkan sebelum ini.

Saya akan mengumumkan jadual kempen mengikut bandar dan kerusi-kerusi Parlimen minggu ini. Kempen ini meliputi dua pendekatan:

i. Kempen dengan trak secara ceramah kepada orang ramai untuk menarik minat rakyat kepada penyelesaian masalah secara membina dan kesan undi mereka kepada pentadbiran negara

ii. Diskusi dengan kumpulan tertentu mengenai isu-isu khusus yang diadakan di dalam dewan untuk mengupas pandangan pakar dan orang ramai dalam mencari penyelesaian kepada masalah-masalah negara

Kempen akar umbi sebegini akan disiarkan secara langsung melalui laman media sosial untuk diikuti seluruh rakyat Malaysia.

Saya sedang mengkaji beberapa masalah teknikal penganjuran kempen di peringkat akar umbi untuk mematuhi segala SOP yang masih perlu dititikberat sepanjang kempen ini.

Saya menyeru semua sukarelawan dan pendukung KEADILAN/Pakatan Harapan yang bersama-sama kempen saya dahulu untuk turut serta dalam kempen yang bermula 1 Julai 2022 ini.

Walaupun keadaan telah banyak berubah, saya percaya kesungguhan kita mendekati rakyat akan dapat memenuhi sasaran kempen untuk meningkatkan kadar keluar mengundi serta menarik minat pengundi atas pagar dan pengundi kali pertama.

Nantikan pengumuman-pengumuman kempen minggu ini untuk membina gelombang baru Ayuh Malaysia.

RAFIZI RAMLI

Timbalan Presiden PKR.

Updated: 20 June 2022 — 4:51 pm

25 Comments

Add a Comment
  1. HA HA HA…

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Dulu mmg lah, blog Budin ini Nek tua tu monopoli
    Tapi kini dia dah lari mcm kerbau liar terputus tali
    Mana dia tahan, asyik je Din, Zunnun & Kejora buli
    Agaknya kini dia sdg melayan btg peliaq Benggali
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos & Zunnun)

    β€œFiddunya Wal Benggali Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  2. maka tighten the seat belt…

    let’s see how #rafizi win an election without having to use the amount needed by #si-saka-tua & #si-najib sebelum nya…

    yg amat memalukan satu dunia ketahui, 1MDB digunakan utk meraih dana utk #bN menghadapi pilihanraya…

  3. kos utk mengadakan pilihanraya memerlukan dana yg tinggi…

    ngape sedemikian ?

    kos sebenar nya utk mengadakan pilihanraya tidak lah semahal yg di jangka, yg mahal nya bila parti yg keinginan utk berkuasa terpaksa mengeluarkan belanja yg tinggi utk menjayakan nya…

    …kini, #rasuah terang2 dijadikan amalan utk berkuasa, tak tak hairan selama mereka telah memilki nya, #rasuan akan tetap menjadi amalan seterus nya utk mengutip dana2 setrus nya utk terus berkuasa…

    hingga lupa, amalan sedemikian telah memerangkap rakyat & negara dlm kanca kegilaan2 yg akhir nya tergadai negara kerana menanggung hutang kerana nya..

    sudah masa nya, negara ketandusan bagaimana utk melakukan pembersihan minda & budaya…

  4. ..is #God an #idiot ? creating a creation and let loose to crumple and fail for a prime cause ?

    nope.

    ‘..there will be intervention, to undo the mess to make it right again…’

    The 2nd World-War is example how a ‘dead’ #God shows intervention to get humanity to get their action right again…

    the current impasses all around the globe need to make it right, otherwise, the reason, the purpose of creating a creation is a failure…

    naturally the #God worship by Man cannot be seen a failure to get thing right ?

    so how such act of getting thing right works ?

  5. #genius yg di miliki oleh seseorang itu kebanyakan nya usaha yg dilakukan, lalu menampak akan nya kebijaksanaan tapi kemudian akan hilang perlahan2 oleh kerana ‘distraction’ dan hilang tumpuan…

    ada satu #genuis yg amat ganjil, luar dari pemikiran manusia semasa, pelik tapi bersifat #natural…

    sedikit dari manusia yg memiliki akan sifat demikian rupa, satu ‘order’ kesedaran yg terdahulu sentiasa berlegar2 masa terkini utk memancu dan mencorak tamaddun manusia ke hadapan…

    there will always be guardian to humaity, otherwise what the point of creating such a #Being..

    many call it #God but few precisely see as interwinding of innate intelligences trying to make a continuity for #an-inherent-bluprint…

    are these the chosen one ? to undo upheaval and crisis ?

    this faculty is indeed common to everyone, and most often been neglected but to see something much bigger that the common is indeed very intrigue…

    #rafizi has a lot to show, a lot of searching, a lot of frustrating moments and a lot of enemies to face..

    #jokowi has made his landmark in #indonesia, and he manages to make it looks very natural…

    imagine to galvanize 280 million population, even #saddam, #jipeng & #modi have a hard times to make it through..

  6. what make among us alien to others, an alien always has strong feeling of confidence among the livings..

    satu kejutan yg dimulakan oleh #faculti alam menyentuh akan nya dgn tidak semena2..

    adakah ini satu random atau satu yg terkecuali, khas utk ketentuan kemudian nya…

    ….tidak kira baik/buruk sesuatu faculti yg menghampiri, yg pasti, mempunyai keinginan dgn kedatangan #Nya ….

    there is a saying among gnostic, the #soul is the seed of life, and is always interacting with others, and sometimes such connection bring about strong feeling of change to the living…

    the world we live in, is the product of changes brought about by these few among the many…

    …the genie of the genius …

    #sulaiman kerap didampingi oleh faculti2 sedemikian hingga membuat nya dilihat #raja yg bijak dan berkebolehan..

    #rafizi amat yakin dgn #idea nya, indeed a strong conviction, something is on-the air-and-it- is-coming…

  7. HA HA HA…

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Mana dah hilang Nenek “Et Tu Brute” tetek labuh?
    Selalunya, Nek akn tampil membebel sblm subuh
    Apakah dia takut klau Din, Zunnun & Kejora tabuh
    Atau dgn Benggali, Nenek sdg pulun bersetubuh?
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    β€œFiddunya Wal Benggali Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

    1. Dok tulis artikel dalam bahasa Inggeris tu…..masalahnya baru je dapat tulis setengah ayat, Budin dah ubah topik. Takkan nak teruskan juga . Nanti bila siap, posting tu dah jauh tertinggal di belakang.

      Sekarang beberapa ayat sudah siap…bunyinya seperti berikut….

      By Grandma TN

      Rafizi will start his campaign in aggressive manner…like Fiddu playing kabaddi.
      “What say you”, Anwar Ibrahim got scared.
      “Are you trying to entertain and have your morning fun whacking them……Et tu Brute!”, he added.
      Then the Great old man Tun M, my favourite hero came. Rafizi run away….mengele not…

      1. P.S:
        I kenot find word mengelenot in kamus dewan to translate into english. So I just seperate the word mengele not…like penambahan “di”…

        1. ..budak-hindu, #TN, dah hilang punca, dia kini sedang tercari2 cara utk berubah dan kembali…

          kita tunggu cara terbaru nya..

    2. kejora/kejola sahabat ku…

      hebat & lucu pantun mu,

  8. HA HA HA…

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    KomenΒ² dari Zunnun, terus sja masuk bertalu-talu
    Seperti kat sini Zunnun lah pulak yg jadi penghulu
    Tapi Nek “Et Tu Brute” tak lagi masuk mcm selalu
    Agaknya dia sibuk mnggunting puki dia pnya bulu
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH
    (Credit to Bro Zunnun)

    β€œFiddunya Wal Benggali Kabaddi”
    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    β€œEt Tu Brute”..!!!

  9. ape beza nya titisan air mata yg mengalir dari kesedihan dan air mata yg mengalir dari kegembiraan…

    ..gembira melihat kejayaan yg selama ini terpendam dan mengidam utk di jelmakan…

    keberanian utk melakukan nya, keyakinan yg sesekali tidak lutur biar seribu halangan dan rintangan…

    #air-mata-kasih-dari-rakyat-utk-rakyat

    #AyuhMalaysia

  10. ..#zunnun tertanya2..

    apekah budak-hindu #TN, #fiddunya sama dgn #fiddunya #assmin semasa bulan ramadhan di sandakan ?

    apekah kekasih budak-hindu #TN & #fiddu-kabaddi melakukan sesama jenis dlm bulan ramadhan ?

    ..blh sesiape yg sekawan dgn budak-hindu ini beri penjelasan ?

    1. WOWW BRO ZUNNUN!

      Ha ha ha.. mmg hebat & terbaiklah Bro!

      “Fiddunya Wal Benggali Kabaddi”

      KAH KAH KAH KAH
      πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      “Et Tu Brute”…!!!

      1. HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        Nenek tua ‘Et tu Brute’, dah tak lagi mari menggila
        Agaknya Nek dah takut, Zunnun asyik luku kepala
        Kelihatannya spt kat sini Zunnun bermaharajalela
        Nampaknya blog ini Zunnun le jadi penghulu pula
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        KAH KAH KAH

        “Fiddunya Wal Benggali Kabaddi”
        πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        “Et Tu Brute”..!!!

  11. tapi, budak-hindu, #TN, tiap kali menjolok ke blog #budin, ape pula matlamat & maksud nya ? prduk ape yg nak di promosikan oleh nya ?

    ngape pula dinamakan budak-hindu ?

    apekah #fiddunya nya, perisian #fiddu-kabbadi ?

    1. WOWW BRO ZUNNUN!

      Ha ha ha.. mmg hebat & terbaiklah Bro!

      “Fiddunya Wal Benggali Kabaddi”

      KAH KAH KAH KAH
      πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      “Et Tu Brute”…!!!

  12. …30,000 volunteers seperti 30,000 Market Researches trying to make a promotion…

    …ape produk yg nak ke beritahu ?..

    soalan2 di tanya membawa kpd satu maksud..

    ape maksud yg nak di beritahu ?

  13. ..#AyuhMalaysia mesti ada sesuatu yg mampu ‘galvanized’ rakyat utk menyertai nya…

    air mata #nurul saja tak cukup, perlu ada semangat utk ‘drive’ mereka melakukan kerja…

    matlamat ? tatacara kerja ? pioneering #idea ?

    mesti bermula ‘core team’ kemudian matrix pd multilevel standalone kluster..

    ..spread like wildfire..

  14. kini #rafizi telah sasarkan ‘roll-out’ #Ayuh Malaysia bermula 1hb Julai 2022, apekah selama ini sejak di lancarkan, #nurul telah melakukan strategic planning nya?

    30,000 sukarelawan di seluruh negara, sesuatu yg memerlukan dana yg besar utk mengerakan nya walaupun berkejar secara sukarelawan …

    ‘…a struggle without no pain, indeed a pretentious undertaking…’

    1. zunnun! You must be one of those 30,000.The best is if you’re next to Razifi.

      1. …saudara ku perantau dari #utusan…

        saya mengundi di #gombak, sekolah rendah taman melawati, fasa 5, parlimen #assmin..

        ..dan duduk di #lembah-jaya-utara, ampang, parlimen #zuraidah….

        ..setakat yg mampu, #pasti-saya-bantu..

        #AyuhMalaysia

        1. Ayuh is Rafizi’s novel idea of a game-changer for PRU15 just as he engineered the game changer for PRU14.

          You can expound Ayuh socmed.

          But in Budin’s you STFU the 2 Atok Saka sodomised bingais. One claimed to be ex-Petronas LNG, but is no different to another dumb Atok Saka paid illiterate barua Papagomo since both parroting Atok Saka Sodomy propaganda. While Papagomo STFU after slapped with RM900K libel, this other MF kept changing his acronyms.

          So how to compare to ex-Petronas Rafizi who walked the talk and willing to go to jail for his cause. The bingai didn’t get his contract renewed by then MOF, huh?

          1. ..life is filled with game changing unless we choose not..

            ….there will be obstacles but life needs to press on living..

            ..on a bigger scale, #AyuhMalaysia is one in the menu for a change…

            ..let’s hope, those few can made the change for the many..

Leave a Reply

Your email address will not be published.