SIAPA DUA PEMIMPIN PKR BERTEMU AZMIN, ADAKAH ANWAR TAHU PERTEMUAN ITU?

Dilaporkan media hari ini bahawa Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Azmin Ali telah mengadakan pertemuan sulit dengan dua pemimpin PKR.

Pertemuan itu didakwa berlangsung di Hotel Sheraton, Petaling Jaya pada Rabu 15 Jun lalu iaitu tempat di mana berlakunya gerakan politik “Langkah Sheraton” yang menjatuhkan kerajaan PH pada 2020 lalu.

Ia berlangsung selama satu jam, kata satu sumber mengenai pertemuan tersebut sebagaimana didedahkan oleh sebuah portal berita.

Pertemuan Azmin dengan dua pemimpin PKR itu berlangsung di tengah-tengah pelbagai spekulasi tentang kedudukan dan masa depan bekas Timbalan Presiden PKR tersebut dalam Bersatu.

Spekulasi mengenai Azmin tambah hangat berikutan sekutunya selama ini, Zuraida Kamaruddin telah mengumumkan keluar Bersatu pada 26 Mei lalu untuk menyertai Parti Bangsa Malaysia atau PBM.

Azmin bagaimanapun dalam kenyataan terbarunya menyatakan komitmennya untuk kekal dalam Bersatu yang dipimpin oleh Mahiaddin Md Yasin.

Sehingga ini tidak dapat dipastikan apakah tujuan Azmin mengadakan pertemuan dengan dua pemimpin PKR itu.

Apakah ia untuk membuka laluan bagi Ahli Parlimen Gombak itu kembali bersama PKR?

Atau adakah pertemuan itu dengan tujuan agar Bersatu dan PKR dapat saling bekerjasama dalam PRU15 akan datang yang sifir politik paling mudah difahami di sebaliknya ialah agar Azmin mampu mengekalkan lagi kerusi Parlimen Gombak yang dipegangnya sekarang?

Namun di peringkat awal ini, sementara tujuan sebenar pertemuan itu kekal misteri, yang paling ingin diketahui ialah siapakah dua pemimpin PKR yang bertemu dengan Azmin itu?

Atas restu siapa mereka bertemu dengan Azmin atau ia hanya pandai-pandai dua pemimpin itu saja?

Adakah PKR, khususnya Anwar Ibrahim selaku Presiden parti tahu tentang pertemuan tersebut?

Atau adakah selepas pertemuan dengan Azmin itu, kedua-dua pemimpin PKR tersebut ada memberi sebarang laporan kepada Anwar?

Ataukah mereka senyap begitu saja sehingga sekarang?

Begitu pun, oleh kerana Azmin adalah dianggap pengkhianat nombor wahid di mata ahli-ahli PKR yang bukan saja tindakannya telah menumbangkan kerajaan PH, malah paling keras menolak Anwar sebagai Perdana Menteri untuk menggantikan Tun Mahathir Mohamad, bekerjasama dalam apa bentuk sekali pun dengan beliau boleh dikata ditolak sepenuhnya.

Jauh lebih ditolak ialah sebarang usaha untuk membawanya kembali menyertai PKR semula.

Ahli-ahli PKR lebih mahu melihat karier politik Azmin berakhir dengan kekalahan di Gombak dalam PRU15 akan datang, seterusnya nyawa politiknya juga akan “tutup suis” sekali berbanding menjalin sebarang kerjasama dengannya.

Untuk itu, dua pemimpin PKR yang bertemu dengan Azmin itu bukan saja ingin benar diketahui siapa identitinya, bahkan ada yang tidak sabar mahu melabelnya pengkhianat juga.

Azmin sudah mengkhianati kita, kalau sesiapa mahu memberi nyawa kepadanya, maka orang itu adalah sama-sama pengkhianat, kata seorang ahli PKR dengan agak marah.

Apa kata dalam hal ini, dua pemimpin PKR itu segera tampil dan membuat penjelasan sebenar tentang pertemuan dengan Azmin itu sebelum nama mereka akhirnya terdedah dengan sendirinya.

Berani buat, takkan tak berani tanggung? – ShahbudinHusin 17/06/2022.

Updated: 17 June 2022 — 8:53 pm

45 Comments

Add a Comment
  1. ini sepak terajang MAYA untuk trio kura-kura

    aku ahli syorga

  2. bahasa inggeris zunnun kura-kura tonggang langgang

    porrrahhhh!!!

    1. ‘porrahhh’…

      sah budak nih, kaum #hindu ..

      1. Yang kau pulak penganut kristen!

  3. budak mentah cuba menonjolkan fahaman agama hindu nya, #fiddunya itu bagi nya, bermaksud #fiddu-kabbaddi-kekasih-pendewaan nya..

    tapi sana sini cuba menonjol menjaga #melayu & #islam sejati…

    padan kan skarng, #melayu2isle dok asyik bersengketa sana sini, rupa2 nya, budak hindu yg cuba menjuarai nya…

  4. zunnun dan kojolla cicak kobeng cemburu babenor dengan Din rambut remos,kerana Bang Ali lebih meminatinya.Sikalang lua-lua itu kura-kura kasi inai itu bontot,mau kasi itu Bg. Ali suka meleka.

    kaw kaw kaw
    huhuhuhu

    1. sampah blog #budin menunjukan diri dah..

  5. ..a taught to pounder….

    #zuraidah & #assmin are trojan horses, meant to create havoc to both #bN & #pH…

    #zuraidah & larry cuba mendapatkan #pbM di terima masuk menyertai #bN

    dan

    #assmin di terima masuk kembali oleh pucuk kepimpinan #pkr ?

    maka #bersatu/#pN hanya menunggu betape bisa nya peranan yg akan di mainkan oleh kedua mereka..

    tapi ngape tidak #assmin & #zuraidah ‘join’ #pujaWANG, kan #si-saka-tua mentor mereka, ketika #pH memerintah yg di ketuai oleh nya..?

  6. HA HA HA

    😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
    Perangai buruk nya, Nek spt tak mau nak perbaiki
    Masih juga, tampil mengarut, serta mencaci maki
    Tapi kelihatan nya, spt Nek dah belah angkat kaki
    Apakah dia kini sdg sibuk menggunting bulu puki?
    😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nek “Et tu Brute” perasan rimau, sdg dia itu kijang
    Akal dia pendek, harapkan biji kelentit jer panjang
    Dgn Bro Zunnun ni, Nek asyik jer kena penerajang
    Agaknya kini dia dgn Benggali dekat atas ranjang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH KAH
    (Credit to Bro Zunnun)

    “FIDDUNYA WAL BENGGALI KABADDI”..!!!
    😄😆😀😃😅😂🤣
    “Et Tu Brute”..!!!

  7. ..sudah masa nya #sprm di bekukan operasi nya utk sementara waktu…

    biar perompak2 & penyamun2 buat kerja penangkapan sesama mereka, sepertimana yg koni di lakukan oleh #najib terhadap #mahiaddin…

    they know best..

    tapi siape yg di antara yg menjuarai kesemua mereka…?

    #tuhan maha mengetahui, jgn pula penyamun2 tidak ketahui, bahawa #tuhan maha mengetahui.. ..

    tapi ape kah ada ‘edict’, watikah, yg diberi pd #si-saka-tua utk menjuarai di malaysia ?

  8. ..#sprm kini sedang terpinga2, yg mana perlu diutamakan …

    menyiasat kluster #menteri2-omNO, #president-warian atau menyiasat #president-bersatu yg perlu diutamakan berdasarkan ‘relevation; dlm mahkamah mengenai pemberian #UKSB… ?

    apekah #azam-baki perlu bertanya pd #maiklsabri utk mendapatkan pandangan yg dimana #sprm dibawah kawal selia #pM hingga kini…

    #mailsabri dlm kepeningan, perlu mendapatkan ‘high priest’ #hadi utk kewajaran…

    kesian, #melayu2isle, ketika bersetubuh bersama menubuhkan kerajaan dari mandat rakyat, smpai le ni masih terkial2 mencari keserasian..

    1. Umno now files corruption report on Moo, Piee to SPRM. Both covered up by Atok Saka’s Latheefa Koya on same case as Zahid then. Same way Atok Saka blurred Jemim Semburit case as nefarious political conspiracy. All needed for Sheraton Move to kill PH.

  9. #zunnun amat jarang memberi perhormatan pd #najib…

    perhaps its time to do so…

    kudos pd #najib mempersoalkan #mahiaddin dgn alasan yg lebih bersifat ‘deviationist’ …

    ‘..mengatakan bahawa tuduhan menerima suapan 1.3 Juta ketika dia sedang menghadapi rawatan penyakit kanser….’

    lalu #najib dgn sinis nya berkata..

    ‘… tidak ada halangan utk menerima nya, hanya bank-in sj dlm akuan nya atau proxi nya…’

    ..nah kao, #muhiddin, mana kao blh menipu #penyamun tersohor se dunia..

    tapi, blh kah #najib menipu #si-tua-saka perihal menyamun berskala besar ? ketawa #si-saka-tua, ape yg di lakukan oleh #najib kecil sj jika di bandingkan yg di lakukan oleh #si-saka-tua ketika memerintah

  10. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nek ‘Et tu brute’ kat sini dgn Zunnun dia berseteru
    Dgn Din Remos pulak kepala Nek asyik kena skru
    Apakah Nenek dah takut dgn Kejora punya peluru
    Atau, puki gatalnya itu dia sdg sibuk menggaru2?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos & Zunnun)

    “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
    😀😃😄😆😅😂🤣
    “Et Tu Brute”..!!!

  11. dlm case #guan-eng, tiada payout receipt & tiada payout slip hanya giyit mata, mengangguk kepala & senyuman sj dah membolehkan #guan-eng di bawa ke pertuduhan menerima rasuah …

    tak kan laa, kini nama2 pemimpin2 yg telah di sebut dlm mahkamah masih lagi #sprm bergojet2 dgn ‘contradiction’ mereka tak bawa2 mereka ini utk menghadapi siasatan…

    apekah #sprm tidak ada kekuatan utk membuka fail kesalahan yg dilakukan oleh #si-tua-saka yg menyalahi jawatan mengarah #petronas melakukan bail-out agar menyelamatkan anak sulung nya jatuh #papa- muflis

    kini #si-tu-saka sedang menghadapi pertuduhan di mahkamah menghina #zahid kerana menyembah pd nya agar kes mahkamah di gugurkan…

    pemimpin yg tertua di malaysia kini terpaksa turun naik mahkamah pula dah..

  12. If this trend continues, Johoreans may agitate towards secession from Malaysia. Perhaps Johor can be more developed if we stand on our own,” His Majesty said when opening the First Session of the 15th Johor Legislative Assembly at Kota Iskandar here today.

    If Penang’s, Sarawak’s or Sabah’s stated this, ok kah?

  13. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Zunnun kata, Nek ‘Et tu Brute’ hadapi sakit mental
    Ditambah teruk lah Nek, bila Din pula asyik sental
    Apakah dia kini sdg dapatkan rawatan di hospital
    Atau Nek dok sibuk menggaru2 puki dia yg gatal?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😄😆😀😃😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos & Zunnun)

    “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
    “Et Tu Brute”..!!!

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Nek ‘Et tu brute’ wlau tua tapi msih bernafsu buas
      Menjalang kat Chow Kit tu, dia tidak merasa puas
      Benggali saja le, yg mampu layan puki dia yg luas
      Btg peliaq Benggali, baru bertemu buku dgn ruas!
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      “Et Tu Brute”..!!!
      😄😆😀😃😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      “FIDDUNYA WAL BENGGALI KABADDI”..!!!

  14. Smells, signs, foretells deep split in PKR?

    If it happens, not surprising at all

    1. budak nih waktu muda2 kuat melancap …

      kaki melancap nih kuat berangan dan byak fantasi..

      1. It is coming….deny, shrug, ignore……see who has the last laugh.

        MOU stays….i am enjoying every minute if it…..ha ha ha…no?

        1. you mean each time, ejaculating, its coming…?

    2. Hairan Pejuang dan barua2 terlalu obses dengan Anwar

      KEMENANGAN PH pada PRU14 bukan kerana faktor Dr. Mahathir Mohamad semata-mata.
      Oleh Mohd Nizam Mohamad Yatim
      16 Jun 2022, 9:00 am

      SAUDARA PENGARANG,

      BARU-BARU ini, saya terbaca kenyataan Ketua Penerangan Pejuang Muda Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Akif Rusli yang mendakwa pemimpin Angkatan Muda Keadilan (AMK) taksub terhadap Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Dalam kenyataannya pada 7 Jun lalu, Akif mendakwa kepimpinan AMK yang baharu mewarisi sikap putar belit Anwar kerana menafikan keretakan dalaman PH bermula kerana diatur gerak oleh kepimpinan AMK dan PKR itu sendiri.

      Bagi saya, kenyataan Akif memperlihat betapa dangkalnya pemikiran pemimpin muda Pejuang apabila menuduh pemimpin AMK obses dengan Anwar sedangkan tiada satu pun kenyataan daripada Ketua AMK yang baharu, Adam Adli Abd. Halim tentang Langkah Sheraton dan sebagainya.

      Sebaliknya, ciapan Adam Adli sebelum itu cukup mudah untuk difahami, iaitu rakyat sudah mula muak dengan jenaka yang didendangkan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad apabila beliau sentiasa mengeluarkan kenyataan berubah-ubah.

      Bukan itu sahaja, menyatakan kemenangan PH pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) kerana dipimpin Dr. Mahathir hanyalah ayat dusta kerana hakikatnya pelbagai faktor menyumbang kejayaan pakatan terbabit dan bukan bergantung pada faktor bekas Perdana Menteri itu semata-mata.

      Saya senada dengan apa yang dikatakan Adam Adli iaitu sudah-sudahlah mengulangi perkara sama kerana kami dari sayap AMK lebih gemar fokus perkara yang menanti di hadapan dan bersiap siaga untuk menghadapi PRU15 yang bakal tiba bila-bila masa sahaja. Kami bukannya membuta tuli menyerang sesama blok pembangkang.

      Politik ini berbentuk dinamik dan setiap keputusan juga dibuat atas kesepakatan bersama yang boleh menguntungkan rakyat, bukannya mana-mana individu. Inilah ramuan PH selama ini.

      Sikap Pejuang yang sering menyalahkan Presiden PKR mungkin menunjukkan sisi obses mereka terhadap susuk yang bernama Anwar.

      Mungkin Pejuang perlu belajar menghormati kawan dan lawan serta elak daripada sering menyalahkan Anwar jika mahu kekal relevan. – UTUSAN

      YUSLAINI AZMI, Aktivis politik

      1. ‘…most often, we retrospect to account a perspective..’

        kita letak berbagai2 #premise justifikasikan segala bentuk permasaalahan yg timbul yg dihadapi terkini…

        let’s dance to another form, instead of seeing subjectivism & objectivism, we take a path of nihilism and positivism…?

        #rafizi once put his objection to work with #renegades but how many agreed to it ?

        setelah bekerja bagitu gigih, lalu di sisihkan masih lagi bingai2 kepimpimnan #pH merasakan #si-tua-saka masih betul dlm tindakan nya…

        you doesn’t need a rocket scientist to see what’s coming, hinggakan #musa-hitam beri amaran pd #kit-siang, masih juga pemimpin2 #dAp tidak melihat nya…

        kini, yg dok bercakaran dgn objective & subjective menuduh sana yg salah sini yg salah, sana tidak ada setia kawan sini tidak kemampuan berkawan, ngape ?

        jika ini yg dipertontonkan oleh pemimpin2 #pkr/#pH, sampai bila kerajaan yg akan di bina hanya rekaan #idealisma semata2…

        seperti ungkapan, ‘hari ini menang, besok minyak turun..’

        ‘…binatang2 di hutan pun tahu menguruskan kemenangan, apekah kepimpinan #pkr/#pH byak membawa sial bila diberi kuasa, sesenang itu kehilangan nya..

      2. Why lost Malacca, Johor and Sarawak?

        Strong and formidable.. BUT TONG KOSONG….

        1. Why lost Tanjong Pia a record 15k margin and 6 straight PRKs? Busy, with Sheraton Move to kill PH?

          Even Atok Saka die-hard Tin Kosong, Syed Outside the Box suggested he sud quit paying witnesses to sign sodomy SDs.

          What? Haniff Khatri is suing Bersatu for RM10.5m unpaid legal fees that Bersatu counter-claimed as personal errand services to then Chairman, Atok Saka.

          Remembered how u, tin kosong MC, prositutes Tukar Tiub, RPK, even Syed Outside the box himself was celebrating conviction won for sexual assault already after syok-sendiri polygraph test?

          Pity, drug addict Yusof Rawther was kencing for his acting. Fakap blunder like Tivoli again?

  15. pemimpin2 #omNO, dari kluster-mahkamah telah sepakat agar #mahiaddin di hadapkan ke muka pengadilan kerana menerima RM 1.3 Juta menyalahi kedudukan nya utk meneruskan #skim-visa-for-foreign-tourist bila menjawat menteri dalam negeri…

    jika bank-in slip menunjukan kesahihan dilakukan melalui akuan proxi sekali pun, perlu dilakukan penyiasatan terperinchi..

    hanya yg perlu di tanya, ape akan jadi pd #bersatu jika benar #mahiaddin kaki meratah duit seperti #zahid & #najib..?

    lingkup #bersatu dan tak hairan, sedikit demi sedikit ahli2 #bersatu meninggalkan parti..

  16. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nek “Et tu Brute” mmg hati nya tu kudis bernanah
    Asyik saja tampil dgn kelentong & menabur fitnah
    Tpi, dgn Din, Zunnun, Kejora, dia asyik kena panah
    Kini, kekasih Benggali itu dah lari tak cukup tanah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😄😆😀😃😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos & Zunnun)

    “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
    “Et Tu Brute”..!!!

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Nek “Et tu Brute” tu kebodohan darinya tak lekang
      Dgn Din & Zunnun, Nek asyik dibalun terkangkang
      Kejora pulak, mari tibai tambah berbirat belakang
      Kini betina puaka tu dah cabut lari lintang pukang
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      😄😆😀😃😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH
      (Credit to Din Remos & Zunnun)

      “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
      “Et Tu Brute”..!!!

    2. #nenek-tua aka #fiddu-kabbadi-tahi-benggali, budak lagi cara pemikiran nya..

      permasaalahan nya yg ketara, ‘down-syndrome’ dan byak ‘complicit & inferiority’ dari ‘complex inferiority’ kebiasaan nya…

      dlm blog ini, #budin gunakan utk menunjuk perbezaan antara yg mampu memberi hujah dan yg menunjuk2 ‘cerdik’ nya dgn kebodohan …

      hanya yg kita doakan agar #fiddunya-nya tidak mempunyai zuriat2 yg meneruskan kebodohan nya merata, memalukan #melayu & #islam sj..

      tapi jika di fikirkan, budak bingai nih, bukan #melayu & beragama #islam pun, kerana #fiddunya-nya menyembah #fiddu-kabbadi-tahi-benggali…

      budak sampah ni, benggali dan beragama #guru-nanak-sikh..

  17. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kata² Din Remos yg dulu, masih terngiang-ngiang
    Din kata, Nek seperti mengguna bahasa Temiang
    Kini, kepala Nek tu bagaikan Din hempuk ke tiang
    Sbb Din tengking ‘Woiii nenek TN BODOH PIANG!’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    😄😆😀😃😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos)

    “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
    “Et Tu Brute”..!!!

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Mesti Nek ‘Ed Tu Brute’ dibenci dek jiran tetangga
      Kerna asyik tampil dgn kebodohan yg dia bangga
      Tapi bagus le bila Din tibai itu Nek kepala dongga
      Din kata, Nek tu ulat taik yg perasan diri nya naga
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      😄😆😀😃😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH
      (Credit to Din Remos)

      “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
      “Et Tu Brute”..!!!

  18. Din Remos 18 June 2022 at 7:33 am

    Sekali lagi nenek tua marang perapu kepundek puki kerepot tampil menunjukkan kebodohannya…

    Woiii nenek TN BODOH PIANG!

    Istilah BAHAGIAN dan CAWANGAN digunakan oleh UMNO manakala PKR menggunakan istilah CABANG dan RANTING bangang!

    Budak bodoh jangan masuk sini la…Ini lah masalahnya bila ulat taik rasa dirinya Naga…Kecik-kecik tak nak mampos. Udah besar menyusahkan hidup orang…buat orang gelak sampai sakit perut

    KAH KAH KAHHH

    FIDDUNYA=KABADI

    Reply

    1. HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Asal bersuara saja Nek “Et tu Brute” kena terjahan
      Akibat diri bodoh Nek terus mendapat kesusahan
      Sekali lagi dgn Din Remos Nenek kena belasahan
      Din kata Nek puki kerepot terus pamir kebodohan
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Nek kena tibai, bila tunjuk kebodohan & mengarut
      Din kata Nek buat orang gelak sampai sakit perut
      Agak nya kini, btg peliaq Benggali Nek tu sdg urut
      Sesekali Nek akan hisap btg peliaq tu bagai curut
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
      😄😆😀😃😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. HA HA HA…

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Ternyata, Nek tua ‘Et tu Brute’ hanya lebat gebang
        Klau ikut cakap Nenek itu, babi pun boleh terbang
        Dia tak tau yg ‘cawangan’ tu sama le dgn ‘cabang’
        Dgn Din Remos, dia asyik je kena tibai & tumbang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        😄😆😀😃😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH
        (Credit to Din Remos)

        “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
        “Et Tu Brute”..!!!

  19. Encik Budin…

    Jika benar pertemuan tersebut berlangsung di atas maksud itu…hanya Presiden PKR yang ada kuasa memberi kata putus untuk menerima semula Azmin atau menolaknya. Jika Azmin diterima semula, maksudnya Anwar yang mahu, bukan Si Polan dua ekor yang berjumpa dengan Azmin di Sheraton itu.

    Tetapi hendaklah dingat, jika brader Nuar terima semula Azmin ke pangkuan PKR, Rafizi pasti mengamuk, Budin dan ramai ahli-ahli PKR akan memberontak. Silap haribulan Nuar yang tertendang keluar…perhaps it is high time to do that…..sori sori..I tak mau masuk campur….

    Nota Untuk Budak Tadika Kurang Akal:

    UMNO pakai istilah BAHAGIAN dan CAWANGAN
    PKR guna istilah CABANG dan RANTING
    Penggunaan penambahan “di” samada dijarakkan atau tanpa jarak bergantung kepada kata nama atau perbuatan..contoh di lubang puki nenek (dijarakkan) Ditutuh benggali lembu (tiada jarak sebab ianya perbuatan)
    Seperkara lagi FIDDUNYA itu bahasa Arab, bukannya bererti PEMAIN KABADI

    Sekian untuk makluman dan ingatan sampai mampos, jangan jadi bodoh selamanya dan berhenti menunjuk-nunjuk pandai.

    1. HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Agaknya Nek ‘Et tu Brute’ bodoh sbb malas mandi
      Mesti, SPM kat SJK dulu, BM dia dpt gred ‘F’ @ ‘D’
      Nenek bukan jer tak tahu mengguna imbuhan ‘di’!
      Fiddunya bahasa Arab, Nek kata ‘pemain kabaddi’
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Mmg Nenek, asyik tonjolkan dirinya serupa keldai
      Akibat dri itu maruah dia terus tercalar & tergadai
      Dgn Din Remos, Nek asyik jer kena balun tersadai
      Din kata Nek bodoh selamanya nak tunjuk pandai
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
      😄😆😀😃😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

    2. Din Remos,

      Nothing to do with Anwar. Ini game psycho Azmin dan his 10 votes kpd Moo dan Mail Sabri supaya cepat2 lantik dia DPM. Hari itu rumours PBM now PKR. You should look at different political mirror, Azmin is a backstabber schemer always on the lookout for opportunity.

  20. Hah, takda siapa masuk mengkomen pun selepas DAP Dirty Old Man Zunnun the lanun masuk sini lk pukul 9 malam dan 11 setengah malam.

    Mari kita lihat apa dia kata yang mungkin menjijikkan pembaca dengan dia.

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Nek hanya tampil dgn karutan dan mencaci cerca
      Dirinya lah, yg asyik dipandang jijik oleh pembaca
      Kerana mereka tau membeza antara intan & kaca
      Atau, utk bezakan antara ‘taik cirit’ dgn ‘kari dalca’
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH KAH

      “FIDDUNYA = PEMAIN KABADDI”..!!!
      😄😆😀😃😅😂🤣
      “Et Tu Brute”..!!!

  21. …masih ada pengaruh #assmin & #zuraidah dlm #pkr ..

    ..dan masih ada sympathizers #assmin dlm #pkr hingga kehari ini, jika tidak masakan #daeng blh meraih kemenangan di #ampang memenangi ketua cabang dgn majority tinggi …

    apekah kedatangan #assmin utk membawa berita sulit dari #mahiaddin?

    atau

    cuba melakukan seperti ape yg dilakukan oleh #zuraidah, keluar #bersatu bersama larry…

    ape sekali tujuan #assmin berdasarkan kedua2 senario di atas, jika #pkr menerima kedua2 nya, akan membawa padah pd #pkr utk menghadapi #pru15 nanti…

    ..rakyat & pengundi melihat #pkr sebuah parti yg tiada ada integriti..

    #pN kini sedang menghadapi ‘trust deficit’ di kalangan wagra nya dan hala tuju mereka hanya bergantung pd ehsan kluster menteri2 #omNO dan kepimpinan #hadi…

    yg jelas kelihatan terkini, #pH tiada perpecahan dlm kelangsungan mereka dan #rafizi hanya perlu kemukakan #plan & #idea utk #pAn & #dAp menerima nya…

    manakala #pN & #bN sedang mengalami krisis dalaman mereka tersendiri…

    maka percepatkan kongress dan bergerak seiring dgn nada & iktizam utk memenangi hati rakyat & pengundi yg mengharapkan pembaharuan ..

    #Ayuh Malaysia….

    1. Orang kata cawangan, DAP Dirty Old Man Zunnun the lanun kata cabang.

      Dia ini orang tua gamak nya, tak reti istilah bahru dalam politik.

      Tapi biarkan lah dia mengeluaekan pendapat nya, moga2 banyak cabang di fikiean nya yang boleh memperkayahan pengtahuan kita.

      1. Sekali lagi nenek tua marang perapu kepundek puki kerepot tampil menunjukkan kebodohannya…

        Woiii nenek TN BODOH PIANG!

        Istilah BAHAGIAN dan CAWANGAN digunakan oleh UMNO manakala PKR menggunakan istilah CABANG dan RANTING bangang!

        Budak bodoh jangan masuk sini la…Ini lah masalahnya bila ulat taik rasa dirinya Naga…Kecik-kecik tak nak mampos. Udah besar menyusahkan hidup orang…buat orang gelak sampai sakit perut

        KAH KAH KAHHH

        FIDDUNYA=KABADI

  22. ini lagi hebat cerita belakang tabir, satu layar perak dari hebat dari cerita #nenek-tua yg sedang berkasih dgn #fiddu-kabbardi-benggali nya..

    yg paling menyedapkan siap dgn satu ungkapan..

    ‘jika #anawar blh memaafkan #si-tua-saka apekah #anwar jua akan melakukan seperti sedemikian jua dgn #assmin…’

    ape yg #anwar & #pkr perlu buat. beri layanan agar #mahiaddin dan segala #bersatu menggigau…

    … kemudian ‘dumped’ bingai sandakan nih..

    supaya tergantung2 di tengah gelora sarakah nya

    1. Nampak nya tak tinggi pelajaran DAP Dirty Old Man Zunnun the lanun ini.

      Mengata “ape yg #anwar & #pkr perlu buat ..”, kemudian mengata “kemudian ‘dumped’ bingai sandakan nih.. ”

      Tak reti present, past and future tenses pun.

Leave a Reply

Your email address will not be published.