OHH…NAJIB YANG MOHON RUPANYA, TAPI KENAPA MRT LAYAN PERMINTAAN SEORANG PESALAH RASUAH?

Bekas perdana menteri Najib Razak diberikan peluang menaiki MRT laluan Putrajaya sehari sebelum pelancaran rasmi kerana dia memohon perkara itu, kata Mohd Zarif Hashim. 

Ketua pegawai eksekutif (CEO) MRT Corp berkata undangan diberikan selepas Najib meluahkan keinginannya melalui “Twitter”.

“Oleh kerana tweet itu, kami balas,” kata Zarif yang enggan menjawab kecaman bahawa Najib diberikan layanan istimewa.

Sementara itu, Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob yang melancarkan laluan itu hari ini enggan mengulas panjang dan hanya berkata MRT Corp berhak berbuat demikian.

“Saya tak nak komen dari segi niat MRT jemput. Hari ini saya baru lancarkan dan semalam MRT jemput (Najib). 

“Itu hak MRT,” katanya.

Najib menyuarakannya keinginan itu pada 21 Mei di media sosial. Bagaimanapun ia dinyatakan di Facebook, bukan Twitter.

Projek MRT diilhamkan semasa Najib menjadi perdana menteri.

Setakat ini, hanya Fasa 1 MRT Putrajaya beroperasi yang menghubungkan Sungai Buloh dan Batu, Kuala Lumpur. 

Pada Fasa 2, ia akan mellaui Tun Razak Exchange–satu lagi projek era Najib yang dinamakan sempena bapanya yang juga perdana menteri kedua.

Sumber – https://m.malaysiakini.com/news/624918

Updated: 16 June 2022 — 3:30 pm

12 Comments

Add a Comment
  1. Kalu Tuaanku sudi terima Bossku secara terbuka hati….apalah yang pakatan hancing ni tengah merepek??? Takut lah tuu Yang Ummnoh akan kembali berkuasa selepas Pru 15….we kid you not …wakaka.

  2. MONSTER tu pasti bermaksud spesis mentekedarah kuat. Ha ha

    https://m.malaysiakini.com/news/624947

    Tepat sekali nick tu diberi..

    1. kahkahkah

      kesian

      pemimpin2 #melayu-omNO, belakang mereka, tokei2-cina menjadikan mereka lawak jenaka..

      kesian pemimpin2 #melayu negara, belakang tokei2-cina, jadikan mereka bahan lawak sj..

      #melayu tak ubah melutut di tepi gantang tokei2-cina…

      ambil kommision 10 %, #tokei-cina ambil 40 % dan kos ‘inflate’ 50 % utk biayai projek…

      keliling #najib, dari tokei2-cina sampai kan budak2-cina belaan #rosmah menarah duit jugak…

      tak kecuali #si-saka-tua, keliling #tokei2-cina dari #vincent-tan, #kim-yew, ke #yeoh….

      #melayu2-kepalabutuh

  3. ahli2 #omNO tak ubah seperti species #babi sj, #melayu mereka hanya luaran sj sedangkan #roh mereka tergadai pd #tokei2/budak2-cina yg menguasai kekayaan negara..

    segala projek kerajaan akan digadaikan pd #tokei2-cina seperti mana yg kini dapat dilihat di-#sg-baru-kg-baru..

  4. ..perhatikan & renungkan pegawai2 tinggi #MRT bersebelahan penyamun2 tersohor sedunia,…

    .. sedang mendengar dgn tekun, seperti mana #sidek-hassan pegawai tertinggi PSD yg digunakan oleh #najib sebelum nya…

    apekah kedua2 pegawai ini sedang mengosok #najib utk dapat imbuhan bila #najib kembali berkuasa sedangkan dibelakang kesemua mereka #budak2-cina belaka ..

    ..seperti mana #si-saka-tua dgn #tokei2-cina nya hingga kediaman nya di mine resort hasil pemberian tokei cina juga…

  5. OHH.. #najib yg mohon rupa nya..

    apekah ini sama dgn #najib mohon utk bersantap dgn #rosmah bersama pihak #singgahsana di istana #pahang sebelum nya ?

    OHH..#najib yg mohon rupa nya…

    apekah ini sama terkini, bilamana hakim #wan-farid mengundur diri kerana #najib memohon utk mendapatkan ‘queen council’ nya ?

    OHH..#najib yg mohon rupa nya..

    apekah bingai2 #omNO akan bersuka ria bila #najib memohon utk jadi president #omNO sekali gus membebaskan diri nya dari pertuduhan nya..

    kesian #melayu2-omnO, akal diberi #tuhan tak ubah seperti binatang tahap yg dijenamakan oleh mereka mencari kehidupan dgn menyusahkan rakyat jelata …

  6. kini aura penyamun2 #omNO kembali mula dirasai bila kerajaan #abah-gila- darurat berjaya digantikan dgn kerajaan #cap-ayam-omNO-mailsabri …

    ..bilamana tanah #sg-baru-kg-baru dijadikan bahan terbaru #penyamun2-omNO menyamun rakyat golongan #melayu2 di sana..

    dgn mengunakan akta pengambilan tanah seksen 8 & 4 1960 menilai harga persegi 450 kps sedangkan harga semasa oleh penilai2 bertauliah 1,500 kps..

    penyamun2 #omNO titiwangsa kini sedang sibuk mengadaikan #roh2 mereka pd tokei2 cina

    kehidupan sebenar #feudal-melayu bersama tokei2 cina mereka..

  7. ..dan jika #omNO kembali berkuasa, tak sudah utk #pH kembali merampas nya menjelang #pru16 bilamana #feudal2-melayu2 menunjukan kegilaan mereka semula…

    ..ketika itu, #anwar duduk bertapa, beratip mengasingkan diri, biarkan #nurul, #rafizi & Saifudin uruskan #pkr selain menukar menteri besar selangor yg ada, setelah memenangi #selangor kembali…

    1. #ralat…

      ..dan jika #omNO kembali berkuasa, tak susah utk #pH kembali merampas nya menjelang #pru16 bila #feudal2-melayu #omNO menunjukan kegilaan mereka menyamun merata2 semula..

  8. jika #najib blh berkuasa selepAs #pru15 dgn menjawat kedudukan strategik kerana #omNO mendapatkan kebebasan utk nya…

    ketika itu, #Malaysia sudah hilang daulat nya, sampai sudah tahap negara pariah antarabangsa…

  9. Rata-rata semua dah tahu, ummnoh akan kembali berkuasa selepas Pru 15, kalu pandai, tunjuk setia kpd Bossku awal awal lagi….

  10. #mailsabri kerap tersasul bila ditanya oleh wartawan yg meliputi program yg sana sini…

    oleh kerana dihimpit segaitu rupa mengenai layanan yg #MRT berikan pd #najib, penyamun #melayu tersohor negara, yg di tipu oleh #budak-cina belaan bini nya, #rosmah…

    #mailsabri lalu cuba menyenangkan kesemua hadirin yg ada dgn khabar gembiri…

    laluan #MRT, #LRT, #RAPID 30 hari percuma..

    harap2 ini melebihi #holistik yg #anwar selama ini cuba bawa..

Leave a Reply

Your email address will not be published.