MALAYSIA MASIH BERHUTANG RM13.3 BILION ANGKARA NAJIB

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini diberitahu bahawa Malaysia masih berhutang AS$3 bilion atau RM13.3 bilion hasil usaha sama (JV) antara 1MDB dan Aabar Investments.

Bekas pegawai kementerian kewangan, Siti Zauyah Md Desa, yang pernah berkhidmat di bahagian pengurusan pinjaman kementerian itu, berkata 1MDB tidak pernah melaporkan kepada bahagiannya berhubung usah sama berkenaan. (1MDB dimiliki sepenuhnya oleh MoF Inc).

Semasa perbicaraan kes rasuah RM2.28 bilion 1MDB yang membabitkan bekas perdana menteri dan menteri kewangan Najib Razak, saksi pendakwaan ke-23 itu mendakwa bahawa firma pelaburan negara tersebut cenderung berurusan secara langsung dengan tertuduh dan bukannya melalui bahagiannya.

Siti Zauyah memaklumkan bahawa Najib menandatangani surat sokongan (LOS) bagi menyokong usaha sama antara 1MDB dan Aabar Investments PJS, yang adalah anak syarikat International Petroleum Investment Company (IPIC).

“Saya mengesahkan bahawa status pinjaman AS$3 bilion yang dirujuk dalam kenyataan saksi, bahawa 1MDB sebagai peminjam AS$3 bilion, telah gagal membayar balik pinjaman itu mengikut terma yang ditetapkan.

“Perkara ini menyebabkan kerajaan hari ini terpaksa membayar balik hutang 1MDB berdasarkan LOS yang dikeluarkan kerajaan yang ditandatangani oleh menteri kewangan Najib Razak pada 2013.

“Selepas surat sokongan kepada 1MDB dikeluarkan pada 2013, menteri kewangan itu tidak lagi mengeluarkan sebarang jaminan kepada 1MDB,” kata Siti Zaudah hari ini.

Dia memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa sekiranya 1MDB gagal membayar balik hutangnya, bank pemberi pinjaman akan “mengejar” kerajaan Malaysia kerana LOS ditandatangani oleh Najib.

Pinjaman itu didakwa dikumpul melalui terbitan bon 1MDB oleh Bank of New York Mellon Group. Bon tersebut matang tahun depan.

Sumber – https://m.malaysiakini.com/news/624793

Updated: 15 June 2022 — 2:13 pm

27 Comments

Add a Comment
  1. Anonymous17 June 2022 at 10:43
    Adakah YIP KUM FOOK memusnahkan agama Buddha? kerana dia telah menendang Bhikkhu (VEN. PHRA PIYA DHAMMO) keluar dari Kuil, kesilapan itu akan membawa dosa besar dalam ajaran Buddha, bahawa kerana perpecahan masyarakat Sangha dalam agama Buddha, pada masa hadapan dia akan menderita sepenuhnya. kehidupan, VEN. PHRA PIYA DHAMMO datang melawat KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI tetapi YIP KUM FOOK mengesyaki VEN. PHRA PIYA DHAMMO untuk mengambil alih jawatannya

    Semua orang di Kepong tahu tentang YIP KUM FOOK, dia seorang yang kotor di Kepong dan dia melakukan pelbagai keburukan seperti membakar kuil Hindu di Taman Daya, kerana tempat itu dia mahu membuka kedai perabotnya dan juga menipu Rm20.000.00 dari Sami Myanmar (Ven. U Nandiya), dan banyak perkara lagi yang dia lakukan pada masa lalu

    Kita rakyat Malaysia dan perlu berhati-hati dengan mereka (YIP KUM FOOK DAN KUMPULAN) kerana mereka akan muflis(kebankrapan) di Malaysia pada masa hadapan.. kerana YIP KUM FOOK mencipta segala-galanya untuk mendapatkan wang, dia tidak peduli siapa yang menderita dan apa berlaku kepada orang lain….

    Shared by Jason Yap, WAT MEH LIEW THAI BUDDHIST TEMPLE, Kuala Lumpur

  2. Anonymous17 June 2022 at 10:43
    Adakah YIP KUM FOOK memusnahkan agama Buddha? kerana dia telah menendang Bhikkhu (VEN. PHRA PIYA DHAMMO) keluar dari Kuil, kesilapan itu akan membawa dosa besar dalam ajaran Buddha, bahawa kerana perpecahan masyarakat Sangha dalam agama Buddha, pada masa hadapan dia akan menderita sepenuhnya. kehidupan, VEN. PHRA PIYA DHAMMO datang melawat KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI tetapi YIP KUM FOOK mengesyaki VEN. PHRA PIYA DHAMMO untuk mengambil alih jawatannya

    Semua orang di Kepong tahu tentang YIP KUM FOOK, dia seorang yang kotor di Kepong dan dia melakukan pelbagai keburukan seperti membakar kuil Hindu di Taman Daya, kerana tempat itu dia mahu membuka kedai perabotnya dan juga menipu Rm20.000.00 dari Sami Myanmar (Ven. U Nandiya), dan banyak perkara lagi yang dia lakukan pada masa lalu

    Kita rakyat Malaysia dan perlu berhati-hati dengan mereka (YIP KUM FOOK DAN KUMPULAN) kerana mereka akan muflis(kebankrapan) di Malaysia pada masa hadapan.. kerana YIP KUM FOOK mencipta segala-galanya untuk mendapatkan wang, dia tidak peduli siapa yang menderita dan apa berlaku kepada orang lain….

    Shared by Jason Yap, WAT MEH LIEW THAI BUDDHIST TEMPLE, Kuala Lumpur

  3. Rilek…nanti ummnoh dah menang PRU 15, rakyat akan sokong Bossku diberi pengampunan Dan kembali sebagai PM. Sebagai PM….semuanya bisa diberes…takder lagi imdeebee karut tu.
    .

    1. rilek..

      biarkan kemenangan #omNO, ini menyenangkan #pH kembali berkuasa pd #pru16 semula, bila ramai #budak2-cina berdoyong2 ke malaysia utk menipu #melayu2 yg sedang berkuasa…

      bukan kah setiap penyamun2 #melayu-omNO ada kroni tokei cina nya..?

  4. ahli #pkr merasakan sikap #anwar yg masih tak sedar2 akan diri nya kini membaa padah pd #pkr itu sendiri…

    ketika mengadakan program bersama #afdlin-sauki ‘feel-good’ nya bersama artist2 yg menyertai parti satu upacara pemujaan #anwar yg tak sedar2kan diri…

    kini #afdlin-sauki telah menunjukan duri nya pd parti, apekah #anwar masih tak sedar2kan diri lagi ?

    apekah #afdlin-sauki ini satu lagi pejenamaan #holistik2 nya sana sini..?

  5. hakim #ahmad-farid-wan-salleh kini mengundur diri dari mendengar perbicaraan di mahkamah tinggi permohonan #najib mendapatkan khidmat ‘queen-council’ mewakili rayuan nya #mahkamah-persekutuan…

    apekah kerana seorang ahli keluarga nya ahli #omNO, memaksa nya melakukan sedemikian rupa…

    maka tertanya2 oleh rakyat, apekah mesti hakim sama aliran agama dan bangsa jua perlu mengundur diri kerana kepentingan yg sama ?

  6. what’s an equivalent ‘wow factor’ #mAt-hassan has in mind besides a good budget presented by #mailsabri kerajaan ‘cap-ayam’ nya..

    apekah dgn #rosmah kangkang puki dilakukan pd #najib, lalu utk #mAt-hassan menjilat nya, satu ‘wow factor’ yg sama malah lebih ‘wow’ dari budget yg dibentangkan #mailsabri…?

    .. #melayu jenis sial ape demekina rupa, hingga rakyat & negara terpaksa menanggung beban hutang 1MDB ?

    …tidak kecuali jua, #melayu sial jenis ape, rakyat & negara di bebani oleh #malaysia-inc & pengswastaan taraf 3rd world mentality kini separa dgn negara2 di afrika

  7. HA HA HA…

    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Dah tiada lagi kelibat, Nek “Et tu Brute” puki syplis
    Tapi bila si tua kutuk tu takda, tak rosaklah majlis
    Kalau dia masuk pun hanya ‘karutan taik’ dia tulis
    Tidak padan bingai..kemain, ada hati nk jadi polis
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nek cuba beraksi jerung, tk sedar diri tu anak bilis
    Dia cuba mahu lagak malaikat sdg dirinya itu iblis
    Agak nya, dia dah mampos kot, kena lori taik gilis
    Mmg bakal penghuni neraka, itu munafiq pluralis!
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  8. …kenyataan #rafizi, biar kalah bermaruah dlm #pru15 dari bekerjasama dgn #mahiaddin, #si-saka-tua & #assmim utk membina #khemah-besar …

    apekah #rafizi setuju utk bekerjasama dgn #mailsabri serta kluster #menteri2-omNO menghadapi #pru15 nanti ?

    apekah kluster #mahkamah-omnO sudah menolak sebulat2 nya #mailsabri serta kluster #menteri2-omNO ?

  9. #mailsabri di kiri, oleh #mahiaddin serta #pN nya dan di kanan oleh kluster #mahkamah-omNO pula…

    apekah #mailsabri serta kluster #menteri2-omNO akan mencari #anwar serta pemimpin2 #pH utk kelansungan kerajaan cap ayam nya ?

    sanggupkah kluster #mahkamah-omNO berputih-mata membiarkan #mailsabri bersama #anwar & #pH ?

  10. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Tanpa Nek “Et tu Brute” blog agak sepi dan suram
    Tak taulah di mana si tua tu sembunyi mengeram
    Kejora tibai, tidak kah dia merasa marah & geram?
    Dia udah mampos kah, itu betina tua anak haram?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  11. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Mana gi Nek ‘Ed tu Brute’ puki kerepot tetek labuh
    Selalunya si tua bingai tu akan tampil sblm subuh
    Apakah sdg kalut merawat luka² yg blm semhuh?
    Atau takut klau Din, Zunnun & Kejora terus tabuh?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  12. HA HA HA…

    😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
    Nenek, dah tidak tampil lagi dgn kelentong & auta
    Kisah Shakespeare Et tu Brute tk nk lagi ke cerita?
    Mmg kebodohan Nenek tua tu mengalahkan unta
    ‘Fiddunya = pemain kabaddi’ Nenek bingai tu kata
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    Tak taulah apa sudah jadi dgn itu betina tua renta
    Dah 3 hari si tua lahanat itu tak ada khabar berita
    Apakah Nek udah ke akhirat & meninggalkan kita?
    Mungkin dlm kubur menerima azab siksa & derita
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek dah tak lagi tampil, untuk nak bersengketa
    Di blog ni Kejora bleh.bermaharajalela & berpesta
    Tiada lgi gangguan, utk Kejora nk berpantun cinta
    Entah apa lah khabarnya si dara manja nan jelita?
    💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  13. apekah #najib & #si-saka-tua pelanduk dua serupa ?

    dan kedua2 pelanduk ini yg sama2 melakukan konspirasi dgn menjenamakan #sodomi2 mereka pd #anwar utk sentiasa kekal kekuasaan mereka..

    #najib dgn penasihat yg akhir tergolek mati dlm nahas helikopter & si-sua-saka dgn #khiruddin yg kini telah hilang segala punca utk menyerikan sisa2 hidup saka nya..

    apekah kedua2 penyamun2 ini #mahluk-asing yg selama ini cuba menguasai negara..

    1. This is a straight given no-brainer the perfect license to operate. Najib had learned the Machiavelli art from Atok Saka 22 years in power.

      For Najib, Article 117 M&A of 1MDB and SRC allow him complete freedom to steal state funds with Jho Low.

      For Atok Saka, when Ummie Hafilda admitted it was Bapok Tua Khairuddin Abu Hasan who paid witnesses to sign SDs clear as sky Atok Saka was using Sodomies, courts and state for nefarious purpose to kill his political enemy. Interestingly, this was the exact argument and method Atok Saka had covered up his blue-eyed boy’s Sandakan misadventure to ensure his boy breakup PKR and PH. Precisely, why Sandakan was declared NFA due to blur image.

      Back to Atok Saka smoking gun techniques, Sodomy 1 was embarrassingly withdrawn by AG Mohtar before can logically dismissed by Judge Paul Augustine as serious flawed because Khairuddin fakap bluffing crime scene at Tivoli not yet in existent. Atok Saka had already lied to the world about parading material evidence Tivoli mattress and black-eyes as self-inflicted, pity the ex-IGP lost pension trying to force a confession to support the conspiracy.

      Sodomy 2 not guilty by High Court and Atok Saka had to quickly summon and despatch co-conspirator Mr. Fixit, Shafee Abdullah to influence Najib cough up RM9.5 M stolen 1MDB money at the Appeals. So much for Atok Saka purported inferiority complex regarding Najib’s stolen 1MDB money. Previously, it was reported by Najib that another Atok Saka runner, Malik Langkawi Swimmer had also been a substantial generous receiver of the money before PRU13. So stolen money was needed to grease reversing the high court and secure jail sentence, as claimed in ExJudge Abu Bakar Sultan’s explosive affidavit that appeals judgment for Sodomy 2 was preset.

      It will be poetic justice to Najib if Shafee just simply admit in his own court case for the RM9.5 M that it was masterminded by Atok Saka to buy prison sentence after the botched Sodomy 1 conspiracy.

      Sodomy 3 was to block PRK PD is now at the claims court as Bersatu refused to pay Haniff Khatri unpaid RM10.5M as Atok Saka personal expenses, leaving Yusof Rawther and his famous self-declared winner of syok sendiri polygraph test hanged dry.

      Now we also know why Pak Pacaks esp Wow Bule and Et tu Brute can’t convince PRK PD voters despite heavy Atok Saka Sodomy bombardment and propaganda.

      Atok Saka is the Machiavelli guru to Najib. Period.

  14. apekah dgn ringkasan struktur pertubuhan 1MDB dgn…

    “…#najib lantik #najib utk nasihat #najib..”

    #si-saka-tua jua melakukan perkara yg sedemikian sama..

    “..#si-saka-tua lantik #si-saka-tua utk nasihat #si-saka-tua..”

    dlm bayak perkara yg terdahulu dilakukan ketika berkuasa..

  15. analogy yg bagitu ringkas dari #reggie…

    #najib lantik #najib utk nasihat #najib…

    .. berdasarkan perlembagaan yg 1MDB di strukturkan dlm M&A nya..

    tapi ahli2 bingai #omNO mengatakan kes #najib satiu konspirasi yg dilakukan oleh #situa-saka..

    hanya rakyat ingin ketahui, bukankan #sisaka-tua yg beriaya2 #najib gantikan #situa-nyenyak-kaki-tidur dgn #agama baru nya, gembilang, terbilang & temberang nya..

    apekah #najib & #si-saka-tua melakukan konspirasi bersama…

  16. HA HA HA…

    😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
    🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
    Nampak spt dah padam ‘Panji Hitam’ punya obor!
    Keadaan Atok, bagaikan nasi sudah mnjadi bubur
    Tak ada lagi modal politik utk AtokSaka nak labur
    Dia dah tak laku lagi, walau banyak duit dihambur
    😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
    Kini macai² ‘Puja-Wang’ dah tidak lagi juah takbur
    Habis otai² pemuja² Atok tu, Kejora dah kasi lebur
    FanTun bingai paling awal lari taik cirit berterabur
    John Doe dengar citer jadi tok nujum tilik nombor
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    Mekcy Golok terus dgn bisnes lama jual lbg jubur
    Tok Gora dgn ‘foodtruck’ nya, jual rojak pasembur
    Wau Bule tak daya buat apa² sbb mata dah kabur
    Wak Suman semua tau, kini bersemadi dlm kubur
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nenek “Ed tu Brute” pulak, bidang lawak dia cebur
    Dh habis agaknya modal fitnah Nenek tu nk tabur
    Namun apa pun, di sini Kejora ttp merasa terhibur
    Kerna cinta pada si dara masih tetap hidup subur
    💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  17. ..si cibai #mAt-hasan #omNO meminta #mailsabri memberi ‘wow factor’ pd belanjawan 2023 negara, memastikan sebagai perdana menteri dari #omNO memberi kelebih kelebihan pd #omNO utk menghadapi #pru15 akan di umumkan selepAs perbentangan belanjawan itu nanti…

    #melayu taraf cibai kelas mana sedemikian #mAt-hassan cuba jenamakan diri nya dan kepimpinan sial2 yg sediada dlm #omNO..

    ‘wow factor’ sebelum ini yg dibawa oleh sial #najib membawa bencana pd negara hingga rakyat perlu menanggung nya dgn cukai #GST yg akan di bawa oleh #mailsabri utk membawa hutang2 1MDB..

    betul2 sial, #melayu2 #omNO hingga rakyat terkesan dari nya..

    tangan kiri ada kesialan #omNO manakala di tangan kanan pula dgn kesialan agama yg di bawa oleh pendeta #pAs pula..

  18. sultan selangor telah memanggil ketua lebai #pAs selangor mengadap selama
    hampir 1 jam…

    apekah lebai2 taraf cibai ini merasakan #ilmu agama mereka hebat sedangkan ketua pendeta mereka setaraf cibai dgn amanat songsang terdahulu nya…

    apekah kesialan #hadi telah memohon ampun ke atas amanat songsang nya hingga akibatkan ramai pengikut2 bak mati tergolek dogs..

  19. RM 13.3 Billion masih berhutang dgn IPIC, dan jika 1MDB gagal membayar hutang yg tertunggak, Bank yg memberi pinjaman akan ‘mengejar’ kerajaan malaysia utk membayar nya …

    ngape tidak kerajaan Malaysia & 1MDB ‘liquidate’ segara harta kekayaan #najib & #rosmah selain lelong bulu2 #kote-najib & #puki-rosmah serta balu2 kote & puki anak2 mereka, utk ahli2 #omNO dan keluarga mereka beli…

    sial punya golongan #melayu2

    1. Former MoF official says 1MDB clause which gave Najib power over financial decisions was added without consultation
      Timothy Achariam & Tarani Palani
      /
      theedgemarkets.com

      June 15, 2022 15:20 pm +08

      Datuk Siti Zauyah Mohd Desa (Photo by Zahid Izzani Mohd Said/The Edge)
      Datuk Siti Zauyah Mohd Desa (Photo by Zahid Izzani Mohd Said/The Edge)
      -A+A
      KUALA LUMPUR (June 15): Article 117 of 1Malaysia Development Bhd’s (1MDB) constitution which gave then prime minister Datuk Seri Najib Razak power to approve the appointments of directors, the senior management team as well as matters relating to financial commitments was added without consulting Minister of Finance Inc (MoF Inc), according to a former Ministry of Finance (MoF) official.

      Testifying in the 1MDB-Tanore trial on Wednesday, former MoF deputy secretary-general (policy) Datuk Siti Zauyah Mohd Desa said that 1MDB had not consulted her division, which was MoF Inc at that time, over the preparation of 1MDB’s memorandum and articles of association.

      “I would also like to state that the preparation of the M&A for an MoF Inc company should be referred to the Ministry of Finance in accordance with the Minister of Finance (Inc) Act 1957 (Revised 1989). However, amendments to the 1MDB M&A were not referred to the MoF Inc division,” she said.

      MoF Inc is a corporate body established under the Minister of Finance (Inc) Act 1957 which provides MoF Inc with the authority to enter into contracts, acquisitions, purchases, possessions, holdings and to maintain tangible and intangible assets. 1MDB was a company owned by MoF Inc.

      Now retired, Zauyah said that Article 117 also gave Najib power over any financial commitment (including investments), which was likely to affect government guarantees.

      Testifying before Justice Datuk Collin Lawrence Sequerah in Najib’s trial over the misappropriation of more than RM2 billion of 1MDB funds, Zauyah said that Article 117 does not appear in any other company owned by MoF Inc.

      “I wish to state that Articles 68, 93 and 117 in 1MDB’s M&A are not present in any other M&As of companies under MoF Inc. These articles only applied to 1MDB,” she said, reading from her witness statement.

      She said that she did not know how the clauses were added, as the preparation was done by 1MDB’s company secretary, before it came under MoF Inc’s purview. 1MDB was under the Terengganu state and was formerly known as Terengganu Investment Authority before it came under the purview of MoF Inc.

      One of the clauses in Article 117 specifically requires the prime minister’s written approval for any financial commitment by 1MDB including investments, restructuring or other matters relating to guarantees issued by the federal government, national interests, national security or federal government policies, with Malaysia’s federal government to make the “final and conclusive” decision on what amounts to national interests, national security and national policies.

  20. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Blog Budin ini, Nek “Et Tu Brute” dah tak lagi jejaki
    Tak ada lagi darinya ungkapan tahi dan caci maki
    Apakah dia sibuk & kalut dok kelebek lubang puki
    Atau terbongkang dalm tanah, kedalaman 7 kaki?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    “Fiddunya = pemain kabaddi”..!!!
    😀😃😄😆😅😂🤣
    “Et Tu Brute”..!!!

  21. Nenek Tua Penunggu Blog

    Najib ini jika dibicarakan oleh Mahkamah yang menggunakan sistem juri seperti di Amerika, kemungkinan besar dia akan menang kes.
    Menang bukan sebab dia tidak mencuri, tapi sebab dia ada duit banyak. Dia akan buktikan bahawa cash is king. Seorang juri dapat 20 juta, 10 orang baru RM 200 juta. Duit MDB yang dirembat RM 2 bilion lebih…hmmmm

  22. Walau pun dia pecah amanah & menyeleweng wang negara berbilion RM malah telah pun diadili bersalah oleh mahkamah, namun dia tetap dipuja dan disanjungi oleh sebahagian warga, politikus & para pentadbir negara.

    Setidaknya ini adalah motivasi terbaik utk para politikus bakal pimpinan tinggi negara berikutnya utk terus pecah amanah dan mencipta rekod lebih besar mencecah nilai Trillion RM.

    Tak perlu risau kerana pemimpin koruptor dan tidak berintegriti spt dia akan tetap disayangi & dihormati oleh sebahagian rakyat negara Boleh Land ini, sebuah kerajaan Melayu Islam Ularmak terhebat seantero alam. 😡😡😡

    1. Apa lah yang nak diherankan bang…di negara Bolehland ini ramai orang yang hidup tiada berperinsip. Mereka akan menyokong pencuri jika si pencuri terus menabur duit.

      Tapi ada juga sebahagiannya yang bodoh dengan kesetiaan khinzir buta. Golongan ini sanggup menggadai gelang dan barang perhiasaan untuk didermakan kepada pencuri yang memiliki berbilion duit curian.

      Tapi manusia yang paling bodoh ialah seorang yang mengaku dirinya Islam, tapi menganggap suatu ungkapan doa harian dakam bahasa Arab sebagai pemain kabaddi…ini tidak dapat dimaafkan.

      1. Bukankah parti lebai yg kuat menyokong parti Lobai Najib tu dlm PRU tu hari? Bukan kah cerdik pandai parti lebai sgt berpuas hati bila Arukanda beri penjelasan ttg 1MDB, langsung para lebai berkolaborasi & yahanana bersama Lebai Najib?. Dan para lebai inilah juga yg telah bagi talian hayat kpd parti Lebai Najib melalui Langkah Sheraton hingga kan parti Lebai Najib kembali ditampuk kuasa & segar kembali hari ini?

        Usaha Hj Adi Wang yg mmengepalai PAS melalui Sheraton Move jelas

Leave a Reply

Your email address will not be published.