TUN ARSHAD AYUB DARI SUDUT HATI IBRAHIM ALI

Terlalu amat sedih, hiba dan sayu atas kembali nya Ayahanda Tun Arshad Ayub ke rahmatullah pagi ini 14hb Jun 2022 – HILANG SEBUAH PERMATA NEGARA YANG SUKAR DI CARI GANTI.

TUN ARSHAD AYUB adalah benar2 pejuang melayu terbilang yg terlalu banyak jasa2nya kepada pembangunan pendidikan profesional kaum bumiputra.

Pendidikan Kaum Bumiputra dalam berbagai bidang profesioal tidak berada di tahap saperti hari ini *TANPA PERJUANGAN GIGEH TUN ARSHAD AYUB*

UITM yg dulu di kenali sebagai Maktab RIDA, kemudian ITM dan akhirnya UITM, sebuah Universiti Maya sebagai gedung ilmu yg terbesar di Malaysia serta terkenal di seluruh dunia.

UITM kini mempunyai cawangan di setiap negeri dan berbagai rangkaian dengan jumlah ratusan ribu siswa siswi dan puluhan jenis bidang disiplin pengajian profesional dan akedemik.

Jumlah Graduan UITM sudah mencecah lebih dari 600 ribu dan tidak sedikit graduan UITM yg mencipta sejarah dan memenangi anugerah antarabangsa saperti bidang perakuanan dan berbagai reka cipta innovasi teknologi dan sain..Inilah graduan bumiputra profesional hasil dari jasa perjuangan Tun Arshad Ayub.

Saya secara peribadi terlalu rapat dgn Tun Arshad Ayub sejak menjadi Presiden Kesatuan Siswa ITM atau KSITM pada Tahun 1972 sehingga 1974 dengan berbagai kenangan manis dan nostalgia perjuangan menuntut ITM menjadi Universiti.

Berbagai peristiwa berlaku yg sudah menjadi sejarah apabila berlaku tunjuk perasaan terbesar dalam sejarah yg mengempar negara pada 22 April 1974 olih siswa siswi ITM yg berjumlah 6 ribu ketika itu berjalan kaki dari ITM Shah Alam menuju ke Parlimen menuntut ITM di naikkan taraf Universiti.

Ratusan di tangkap dan tidak sedikit cedera parah dan akhirnya ITM di tutup selama sebulan.

Di saat yg begini getir Tun Arshad Ayub tetap bersama sama pelajar2 nya dalam misi perjuangan demi masa depan pendidikan anak bangsa walaupun menerima risiko di tamatkan jawatan Pengarah ITM.

Panjang cerita nya dan sukar di coretkan melalui kenyataan ringkas ini sebagai Penghurmatan terakhir buat Bapa Pendidikan Bumiputra dan Negara yg terbilang.

Saya secara peribadi amat terhutang budi kpd Ayahanda Tun Arshad Ayub apabila atas kehendaknya saya di benarkan meneruskan pengajian dan di benarkan menduduki pepereksaan tahun akhir *dalam kem tahanan Kemunting Taiping 1975 akibat tahanan ISA*.

Saya di bebaskan satelah 2 tahun dalam tahanan dan seingatan saya, 3 kali Tun Arshad Ayub menziarahi saya di Kem Tahanan Kemunting Taiping dimana yg terakhir lawatan nya ialah masa saya mengambil pepereksaan akhir dimana Tun Arshad Ayub sendiri datang menjengok.

Inilah keistimewaan seorang insan yg cukup prihatin kpd anak bangsa nya sehingga saya berjaya mendapat ijazah pertama di dalam kem tahanan.Tanpa Tun Arshad siapa lah saya.

Dorongan dan semangat Tun Arshad Ayub dalam membimbing pelajar2 nya sewaktu beliau menjadi Pengarah amat luar biasa.Teramat garang tapi amat di sayangi olih semua pelajar2 di zaman nya.

Tun Arshad Ayub tegas dgn pendirian nya mengenai hak kebebasan pelajar dalam membentuk insan berpendikan yg berani mengambil risiko dalam kehidupan.

Sebab itu graduan2 ITM di zaman nya berjaya dan tidak ada rasa rendah diri tetapi yakin dgn apa jua cabaran yg di hadapi.

Graduan zaman Tun Arshad Ayub bukanlah graduan *inferior complex* atau rendah diri dan malu alah tidak bertempat.Berani mengambil risiko terhadap apa jua bidang yg di ceburi.

Keakraban saya dan Tun Arshad Ayub saperti anak dan bapak dan sahabat tanpa sempadan dengan kenangan pahit manis dan Tun Arshad Ayub lah yg membentuk jati diri saya dalam mengharungi perjuangan terutama sifat patriotisma bangsa tanpa noktah. Ianya menjadi kenangan hidup buat saya selama lama nya.

Tun Arshad Ayub sudah pergi buat selama lamanya.Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama.

Nama Tun Arshad Ayub pasti akan di kenang buat selama lama nya dan akan meniti di bibir mulut setiap kaum pribumi sebagaimana sebaris nama Mat Kilau atau Tok Janggut yg merupakan simbol idola ‘insan perjuangan bangsa yg terbilang sepanjang zaman.

Sama2 kita berdoa semuga Allah swt ampun segala dosa nya dan di semadi bersama roh para syuhada dan solihin.insya allah.

ALFATIHAH di baca.

TAKZIAH PADA TOH PUAN ZALEHA, ANAK2 DAN SELURUH KELUARGA NYA SEMUGA BERSABAR DIATAS KETENTUAN ALLAH SWT.

JASA MU TUN ARSHAD TETAP DI KENANG OLIH KU SEBAGAI ANAK DIDIKMU DARI UITM.

ALLAHUAKBAR

Dato Paduka Dr Ibrahim Ali

Presiden PUTRA&PERKASA

@Mantan Presiden KSITM 1972/1974

14hb Jun 2022

5pagi.Taman Melawati

Updated: 14 June 2022 — 8:34 am

14 Comments

Add a Comment
  1. Anonymous17 June 2022 at 10:43
    Adakah YIP KUM FOOK memusnahkan agama Buddha? kerana dia telah menendang Bhikkhu (VEN. PHRA PIYA DHAMMO) keluar dari Kuil, kesilapan itu akan membawa dosa besar dalam ajaran Buddha, bahawa kerana perpecahan masyarakat Sangha dalam agama Buddha, pada masa hadapan dia akan menderita sepenuhnya. kehidupan, VEN. PHRA PIYA DHAMMO datang melawat KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI tetapi YIP KUM FOOK mengesyaki VEN. PHRA PIYA DHAMMO untuk mengambil alih jawatannya

    Semua orang di Kepong tahu tentang YIP KUM FOOK, dia seorang yang kotor di Kepong dan dia melakukan pelbagai keburukan seperti membakar kuil Hindu di Taman Daya, kerana tempat itu dia mahu membuka kedai perabotnya dan juga menipu Rm20.000.00 dari Sami Myanmar (Ven. U Nandiya), dan banyak perkara lagi yang dia lakukan pada masa lalu

    Kita rakyat Malaysia dan perlu berhati-hati dengan mereka (YIP KUM FOOK DAN KUMPULAN) kerana mereka akan muflis(kebankrapan) di Malaysia pada masa hadapan.. kerana YIP KUM FOOK mencipta segala-galanya untuk mendapatkan wang, dia tidak peduli siapa yang menderita dan apa berlaku kepada orang lainโ€ฆ.

    Shared by Jason Yap, WAT MEH LIEW THAI BUDDHIST TEMPLE, Kuala Lumpur

  2. DINDA๐ŸŒนDEWI๐Ÿฅ€PUTERI๐ŸŒท,

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
    Di blog syahdu ini, abg tk jemu mncari cinta sejati
    Semoga hasrat dan impian abg ni dinda mengerti
    Kini kat sini, abg blh bebas berpantun sesuka hati
    Sebab rasanya Nek “Ed tu Brute” itu dah pun mati
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

  3. DINDA๐ŸŒนDEWI๐Ÿฅ€PUTERI๐ŸŒท,

    ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
    Sepi benar hati ini, bila lewat ptg menjelang senja
    Tak tau ler kenapa asyik teringatkan dinda sahaja
    Abg ttp akn setia, menanti jawapan adinda manja
    Izinkan lah diri mu itu utk abg terus damba & puja
    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐Ÿ’
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

    1. DINDA๐ŸŒน,

      ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
      Hati terpaut, pada dara yg tinggi kesantunan budi
      Hadir sbg pengemis cinta, mngharapkan org sudi
      Kini, abg tak lagi diganggu, oleh Nenek si tua kedi
      Agak nya dia dah kojol, itu Nenek pemain kabaddi
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      KAH KAH KAH

  4. HA HA HA

    ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
    ๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด๐Ÿด
    Nampak spt dah padam ‘Panji Hitam’ punya obor!
    Kini macaiยฒ ‘Puja-Wang’ dah tidak lagi juah takbur
    Habis otaiยฒ pemujaยฒ Atok tu, Kejora dah kasi lebur
    FanTun bingai paling awal lari taik cirit berterabur
    ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
    John Doe dengar citer jadi tok nujum tilik nombor
    Mekcy Golok terus dgn bisnes lama jual lbg jubur
    Tok Gora dgn ‘foodtruck’ nya, jual rojak pasembur
    Wau Bule tak daya buat apaยฒ sbb mata dah kabur
    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Wak Suman semua tau, kini bersemadi dlm kubur
    Nenek “Ed tu Brute” pulak, bidang lawak dia cebur
    Namun apa pun, di sini Kejora ttp merasa terhibur
    Kerna cinta pada si dara masih tetap hidup subur
    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐Ÿ’
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

  5. HA HA HAโ€ฆ

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Dia sdg kelebek puki kah Nek ‘Et tu Brute’ badigol?
    Bulu puki punya panjang, sampai boleh disanggul
    Naper dah dua hari Nek diam sja serupa tunggul?
    Entah2..”Fiddunya = Pemain Kabaddi” ini dah gol?
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

    โ€œFiddunya = Benggali pemain kabaddiโ€..!!!
    ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
    โ€œEt Tu Bruteโ€..!!!

  6. HA HA HAโ€ฆ

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Nek “Et tu Brute’ dah tak lagi tampil untuk bersilat
    Din & Zunnun asyik tibai dia sampai terkulat-kulat
    Apakah dia sdg sibuk korek puki buang taik palat?
    Atau pun dh mampos terbongkang dimakan ulat?
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos & Zunnun)

    โ€œFiddunya = Benggali pemain kabaddiโ€..!!!
    ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
    โ€œEt Tu Bruteโ€..!!!

  7. KHEMAH BESAR adalah helah parti “Ular Lidi” spt PEJUANG utk mentekedarah HABUAN BESAR.

    Bpk Ular Lidi sebelumnya ternyata berjaya huru harakan PH khususnya PKR & juga UMNO BN. Sejarah telah membuktikan Ular Tua Bangka sekor ni adalah punca utama perpecahan dan huru hara dikalangan parti2 politik orang Melayu baik dulu mau pun sekarang. Ini FAKTA. Puluhan parti Melayu bersepah laa ni.

    Malangnya kerana gian nak kembali jadi menteri atas jasa Ular Tua Bangka ni, sebahagian pimpinan PH khususnya dari AMANAH & DAP bagaikan dah tertelan “Nasi Kangkang” Situa Bangka itu.

    Kerana tu Bang Mat, Lid Leh, Din Ayub, LGE, Anthony Loke malah Din Sution masih mengigau2 dan mengidam sgt2 KHEMAH BESAR.

    Sedap woo dpt jadi menteri. Dikencing berak atas kepala lagi oleh Situa Bangka tu pun sanggup & redho asal dpt jadi menteri. Gaji, elaun & pencen besaq woii.

    KHEMAH KECIK mana boleh dapat habuan besaq macam ni kan kan kan?

  8. HA HA HA…

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Kebingaian Nek ‘et tu brute’ mmg tk dpt disangkal
    Dirasa dirinya kereta sport, tk sedar diri tu basikal
    Dgn Din pula Nek asyik sja kena pukulan yg pukal
    Zunnun pulak harap cinta Nek dgn Benggali kekal
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos & Zunnun)

    “Fiddunya = Benggali pemain kabaddi”..!!!
    ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
    “Et Tu Brute”..!!!

  9. ‘….demo #anti-tunku 69 & demo-baling 74…’

    telah membuka mata pihak berkuasa dan kerajaan sediada utk mengubal #auku 71 dan kemudian meminda akta tersebut pd 75..

    #demo-baling menjadi titik kebangkitan pelajar, melibatkan hampir 10,000 pelajar dan pusat pengajian tinggi di kuala lumpur…

    .. satu konflik generasi antara golongan pelajar yg ingin pembaharuan dgn pemimpin2 yg mempertahankan kekuasaan mereka…

    kini hala tuju, terdahulu pemimpin pelajar dan kini pemimpin parti jauh sekali berbeza..

    …yg masih ketara tapi kini ‘out-live’ aura nya di sbbkan berkurangan #idea dok asyik dgn kegilaan #holistik merata2, tak lain, #anwar nama nya..

  10. ‘..#ketuhanan nyata & kembali semula pd asal #Nya..’

    ‘..diberikan #nama oleh kedua2 alpha & beta yg mengandungi nya..’

    ..kini bebas akan Roh(ketuhanan)-#Nya(tuhan)..

    ‘…..semoga Roh-#Nya bersatu kembali pd #Roh Kesemestaan-#Nya..’

    Amin

  11. Harimau mati meninggalkan belang
    Manusia mati meninggalkan nama
    Semasa hidup seringlah berdoa “Robbana Atina FIDDUNYA Wal Akhirah”
    Pastikan maksudnya betul yakni memohon kebaikan/kesejahteraan di dunia dan di akhirat
    Ingat…..FIDDUNYA bukanlah pemain kabbadi.

    Orang tua-tua bilang, merangkak dulu sebelum berjalan, berjalan dulu sebelum berlari…kalau masih bertatih jangan cuba -cuba mahu memecut terus. Maknanya kalau bodoh, belajarlah dulu…jangan terus tampil menunjuk pandai…malu besar nanti…

    1. ..lambat laa nampak nya, #nenek-tua kembali ke pesada blog #budin utk melepAskan bibit2 bingai nya..

      …kerana masih segar semua yg ada dgn peritiwa yg dicetuskan oleh nya, menunjukan selama ini, bangsa #melayu & agama #islam yg dibawa amat rendah sgt tahap nya…

      persoalan yg perlu ditanya, apekah bingai ini mempunyai tarap pemikiran lagi rendah jika dibandingkan dgn kanak2 pendidikan #kafa yg ada..

      atau

      selama ini, #tahi-benggali yg kerap diucapkan nya benar belaka dari kegilaan nya yg terserlah pd #fuddu-kabbadi-benggali nya..

      semoga percintaan #nenek-tua dan benggali nya kekal sentiasa huingga akhir hayat nya…

      Amin

      1. WOWW.. BRAVO DIN REMOS & ZUNNUN!

        Ha ha ha.. mmg hebat & terbaiklah Bro berdua…

        KAH KAH KAH KAH

        “Fiddunya = pemain kabaddi”..!!!
        ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
        “Et Tu Brute”..!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.