PESANAN MESRA UNTUK ZAHID HAMIDI – BERHENTI SAJALAH SEBAGAI PRESIDEN UMNO!!

Selain Tun Mahathir Mohamad telah menyatakan kesediaan untuk berdepan dengan Ahmad Zahid Hamidi di mahkamah berhubung dakwaannya bahawa Presiden UMNO itu pernah meminta campurtangan beliau berkaitan kes mahmamah yang sedang dihadapinya, bekas Perdana Menteri itu juga bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap Zahid Hamidi.

Saman yang bakal dikemukakan oleh Tun Mahathir ialah berhubung dakwaan Zahid Hamidi ketika memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri sebelum ini bahawa nama sebenar bekas Perdana Menteri itu seperti mana tertera pada kad pengenalannya ialah Mahathir a/l Iskandar Kutty.

Zahid Hamidi mendakwa kad pengenalan biru Tun Mahathir yang tertulis nama sedemikian dihantar oleh Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara kepadanya.

Menyifatkan dakwaan itu sebagai firnah dan pembohongan daripada Zahid Hamidi, Tun Mahathir seterusnya mencabar Presiden UMNO itu menunjukkan bukti mengenai status dirinya yang seolah-olah menggambarkan dirinya bukan seorang Melayu.

โ€œJika dia tidak meminta maaf dan menarik balik fitnah itu, saya akan ambil tindakan mahkamah,โ€ tegas Tun Mahathir.

Maknanya sekarang, sementara Zahid Hamidi telah menyaman Tun Mahathir dan Tun Mahathir sedia berdepan dengan saman tersebut di mahkamah, bekas Perdana Menteri itu juga bakal menyaman Zahid Hamidi.

Sementara saling saman menyaman berlaku antara Zahid Hamidi dengan Tun Mahathir, Presiden UMNO itu juga turut menyaman Presiden Bersatu, Mahiaddin Md Yasin.

Saman itu berkaitan dakwaan Mahiaddin bahawa Zahid Hamidi pernah datang berjumpanya bersama timbunan agar campurtangan dalam kes mahkamah yang dihadapi Presiden UMNO itu.

Dalam dakwaannya, Mahiaddin berkata, Ahmad Zahid melawatnya selepas dia dilantik sebagai Perdana Menteri dengan membawa โ€˜fail bertimbunโ€™ untuk diminta beliau campurtangan kes mahkamah yang sedang dihadapinya.

Saman Zahid Hamidi itu juga telah disambut kesediaannya oleh Mahiaddin dengan penyataan pembelaan telah pun dikemukakan kepada mahkamah.

Begitu juga dengan kes saman Zahid Hamidi kepada Tun Mahathir, penyataan pembelaan turut telah dikemukakan dengan antara lain Pengerusi Pejuang itu mendakwa, Zahid Hamidi telah menemuinya sebanyak lima kali untuk melobi agar kes mahkamah yang dihadapinya digugurkan.

Sementara itu, sebagaimana semua rakyat Malaysia sedia maklum, Zahid Hamidi ketika ini sedang berdepan dengan 87 pertuduhan terkumpul berkaitan rasuah, salah guna kuasa dan penggubahan wang haram sama ada melibatkan Yayasan Akalbudi mahupun visa imigresen.

Dicampur 87 pertuduhan sedia ada itu dengan dua kes samannya terhadap Tun Mahathir dan Mahiaddin serta besar kemungkinan disaman pula oleh Ahli Parlimen Langkawi itu, kecuali sedia meminta maaf dan menarik balik tuduhan yang pernah dibuatnya, Zahid Hamidi kini mempunyai kes mahkamah berjumlah 90 semuanya.

Adakah mana-mana presiden parti lain di Malaysia dan di dunia ini pernah ada kes mahkamah sebanyak itu?

Berapa lama beliau perlu mengambil masa untuk menyelesaikan semua kes jenayah dan saman sivilnya itu di mahkamah?

Maka, pesanan mesra untuk Zahid Hamidi, elok berhentilah sajalah sebagai Presiden UMNO!! – ShahbudinHusin 17/05/2022.

Updated: 17 May 2022 — 6:32 pm

22 Comments

Add a Comment
  1. Tajuddin Abdul Rahman of Pasir Salak akan menjadi Duta Besar Malaysia ke Indonesia. Can you imagine “the two trains kissed each other” will become the Ambassador to one of the most important missions….Malaysia indeed has got a real talent! Orang yang bersetuju dengan perlantikan ini mesti lebih bodoh dari Tajudin Rahman.

  2. Sdr Budin…

    Hari ini kamu menyarankan supaya Presiden UMNO melepaskan jawatan, namun tidakkah kau sedari bahawa semalamnya, hari ini dan juga esok orang lain telah dan sedang menggesa supaya Presiden PKR meletak jawatan dan berhenti dari menjadi calun tetap PM. Mereka mahukan DSAI digantikan dengan barisan pelapis yang muda kerana dianggap dia sudah tidak lagi relevan. Apakah kamu tidak marah…?

    Justru itu, sebaik-baik langkah ialah membiarkan saja apa yang berlaku di rumah atau halaman orang kerana kita perlu menjaga halaman sendiri supaya sentiasa teratur dan bersih.

    Dalam berpolitik ada kalanya kita perlukan orang seperti Zahid berada di sebelah sana kerana lebih mudah untuk mengeksploitasi kelemahan atau kesalahan yang mereka lakukan bagi menggembeling rakyat menolak mereka.

    Jika Najib dipecat dari UMNO sebelum PRU14, nescaya UMNO/BN masih memerintah dengan tenang di hari ini. Tetapi disebabkan UMNO menyimpan pencuri dan penyamun besar, maka Najib dijadikan bahan belasahan bagi menimbulkan kebencian rakyat dan BN tewas PRU14.

    Jika tidak kerana kebodohan Anwar menyeterui Azmin sehingga dia menarik sokongan dan keluar parti….juga jika tidak kerana muslihat Tun M mahu menafikan Anwar sebagai pengganti….. serta jika tidak kerana sikap PAS persis pelacur yang tamak, tentu UMNO/BN sudah tertolak ke lubang kubur. Tapi kini besar kemungkinan UMNO/BN akan kembali berkuasa. I have no problem with that. But regrettably, the thieves are still playing the power brokers.

    The country must look forward beyond the present leaders that we have.

  3. Hihihii…
    Kau orang tengok tak nenek tua anjing kurap cari pasal pagi2 buta dengan Zunnun. Pukul 4 pagi dok mengarut….Tak boleh tido benggali lembu dok jolok juboq dia la tu…hikhihiii…

  4. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Budin berikan kpda Zahid Hamidi pesanan mesra
    Katanya, berhenti jadi Pres Umno sbgai satu cara
    Kejora ni pulak asyik resah dek dihimpit rindu lara
    Hanya salam & doa yng dapat diutus buat si dara
    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐Ÿ’
    ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  5. Bagaimana nak BERHENTI SEBAGAI PRESIDEN UMNO – belum dapat jadi PM lagi, Beb.

    Kalau ahli2 tak pilih lagi, lain ler.

    1. Ahli2 yang pilih dia tu pun mengharapkan imbuhan bila dan jika dia dapat jadi PM.

      Jadi, sokong ajer ler, Beb.

      Letak nama besau2 dalam senarai penyokong tuh.

  6. Hah, only DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN blogging here.

    Either he is the only guy avaiable or di pulaukan bu the others.

    Hehe

    1. I am in Timbuktu. The time difference accounts for my blogging at 4,10 am Malaysian time.

      1. The reality is: tidur sangat awal, bangun amat awal.

        Now trying to amuse readers here when they wake up.

  7. berkata si#abid pd diri nya saat kematian nya merenung keseorangan….

    …byak keindahan2 yg #aku sentuh dlm perjalanan hidup #aku..

    tiba2 kedengaran akan nya suara berkata..

    ape kah #kamu tidak lihat keindahan #AKU pd setiap yg #kamu sentuhi itu..

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN buta, mana nak lihat keindahan apekebende.

  8. senaman membawa pd kecergasan jasmani ..

    senaman nafas memberi kepada kesihatan dlm diri ..

    senamam bercakap benar, membawa pada kebersihan rohani..

    tapi, mampu kah manusia bersikap jujur sentiasa pd diri sendiri..?

    1. Ha nya DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN yang tak mampu bersikap jujur sentiasa pd diri sendiri.

      1-2 kali ajer boleh ler.

  9. jika #rafizi gagal membawa perubahan pd kepimpinan #pkr/#pH secara menyeluruh, jgn putus asas, lakukan dgn sekala kecilan tapi dgn sehebat2 nya..

    perkasakan #AyuhMalaysia bukan utk dibuktikan kesahihan Nya, tapi kerana terpanggil utk bawa perubahan semasa kerangka hayat hidup nya..

    Joan of Ark merasakan terpanggil utk melakukan sesuatu pd kekakuan, dgn berani menghadapi nya, tapi akhir nya terpaksa dikorbankan berdasarkan syarat perjanjian agar peperangan dihentikan ..

    jgn ras kecewa dan terperanjat, kejayaan #rafizi & #nurul bukan milik mereka, yg meraihkan nya, seteru2 dlm kepimpinan #pkr yg sediada..

    1. Joan of Ark?

      melakukan sesuatu pd kekakuan?

      Handal maklumat yang DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN punyai nih.

  10. kepimpinan ..

    ..arus perubahan Demi #Masa..

    mengape keperluan utk berubah ? pembaharuan perlu kerana ape yg diprasangkakan dlm #Masa terdahulu, perlu diubahkan di perbaharui agar seiring dgn pertukaran #Masa..

    ‘demi #masa, sesunggohnya manusia sentiasa dlm kerugian..’

    ape sj yg disekeling baik di #Bumi & di #Cosmos bergerak2 dlm kehidupan #keSemestaan Nya, dan setiap pergerakan itu Arus #Masa..

    oleh yg sedemikian, sebagai pemimpin, bergerak seiring dgn #Masa, berubah dgn #Masa dan bertanggung jawap utk merubahkan Kehidupan Rakyat, Kesejasteraan & kemajuan Negara seiring dgn perubahan #Masa…

    tapi amat malang sekali, bilamana, diri, keluarga, masyarakat, negeri, negara yg sepatut nya bergerak ke hadapan, di lihat mundur ke belakang pula…

    bila keadaan sedemikian, rakyat perlu menuntut perubahan pd kepimpinan supaya tidak dlm kerugian ketinggalan #Masa…

    apekah #pkr/#pH sudah bersedia utk berubah #reformasi Nya, kini kelihatan lesu..?

    #Ayuh Malaysia

    1. Amboi, bukan main lagi berfalsampah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN.

      Beri cadangan ler, Dol.

  11. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

    saman jgn tak saman, gaduh jgn tak gaduh,

    elephant fights elephant,

    rakyat tepuk tangan..

    hanya yg rakyat rasakan, mampukah jantung #situa bertahan lama..

    1. “rakyat” tuh hanya DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN.

      His jantung may not last though he is younger.

      By only a few years, though.

      1. Nenek…orang tumbok, terajang, pelangkong nenenk sampai tersembam masuk longkang…tapi nenek sekadar mampu mencubit…

        Lepas tu nenek siap cakap dah dapat joy and entertainment belasah orang…kihkihkihhh kelakau la nenenk ni….

Leave a Reply

Your email address will not be published.