TALAM DUA MUKA DAN TAK SETIA, DUA HUJAH PRESIDEN UMNO TOLAK BERBAIK SEMULA DENGAN PAS

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan pandangan PAS yang masih menganggap konsep penyatuan ummah digagaskan parti itu dan Umno di bawah payung Muafakat Nasional (MN) adalah formula terbaik bagi menghadapi pilihan raya umum ke-15 (PRU15), sebagai ‘talam dua muka’.

“Itu pandangan PAS… daripada awal itulah pendirian kita tetapi mereka sudah memperlihatkan sikap talam dua muka.

“Kita tidak mengambil kira bahawa soal kononnya politik matang sebagai organisasi apatah lagi pertubuhan politik yang siang cakap lain dan malam berubah bercakap lain pula apatah lagi esoknya.

“Kita mahu rakan yang setia dan kesetiaan itu bukan hanya kata-kata tetapi dari segi tindakan dan juga keputusan yang dilakukan,” katanya menurut laporan Berita Harian.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri di Kompleks Umno Bagan Datuk, di sini, hari ini.

Zahid berkata, Umno tidak mahu sahabat yang tidak mempunyai pendirian tetap dalam setiap tindakan dan keputusan yang dilakukan.

Semalam media melaporkan, Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan menegaskan pemahaman PAS berdasarkan Piagam MN dan penyatuan ummah bukan hanya terhad kepada parti tertentu saja, sebaliknya dalam piagam itu jelas menyatakan MN boleh disertai mana-mana parti politik, badan bukan kerajaan (NGO) atau individu yang mempunyai matlamat sama iaitu ke arah penyatuan ummah.

Beliau dilaporkan berkata, disebabkan itu PAS masih lagi menyeru supaya penyatuan ummah membabitkan semua pihak terutama parti Melayu Islam, parti Bumiputera dan parti bukan Melayu yang tidak ekstrem sebagaimana yang disebut oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

Mengulas lanjut, Zahid berkata, strategi menghadapi PRU15 secara solo adalah yang sebaiknya selepas cubaan dan peluang yang diberikan tidak dimanfaatkan dengan baik.

“Saya fikir itulah (bergerak secara solo) yang sebaiknya sebab kita sudah mencuba beberapa kali untuk memberikan ruangan yang secukupnya bagi mereka untuk terus mempersetujukan apa juga perkara yang terkandung dalam piagam penyatuan ummah.

“Tetapi, sikap mereka tidak begitu maka eloklah kalau kita lupakan saja hasrat yang dinyatakan oleh mereka itu,” katanya.

Mengenai status kerjasama Umno dan PAS setakat ini, jika terdapat dua dasar kerjasama yang berlainan iaitu di negeri dan persekutuan, Zahid berkata, perkara itu perlu menghormati keputusan yang sudah dibuat oleh parti masing-masing.

“Saya fikir elok kita hormat keputusan yang sudah dibuat oleh Majlis Kerja Tertinggi dan kita juga menghormati keputusan yang Majlis Syura PAS dan Jawatankuasa PAS Pusat, eloklah kita saling menghormati keputusan parti masing-masing,” katanya.

Sementara itu, ditanya mengenai Umno Terengganu tidak akan bekerjasama dengan PAS pada PRU15 dan akan meletakkan calon bertanding di 32 kerusi DUN serta lapan kerusi Parlimen, Zahid berkata, beliau menghormati keputusan yang dibuat oleh Umno negeri itu.

Sumber https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2022/05/07/pas-talam-dua-muka-siang-cakap-lain-malam-berubah-cakap-lain-kata-zahid/

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 8 May 2022 — 6:53 am
Subscribe
Notify of
guest

11 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
zunnun
zunnun
8 May 2022 4:57 pm

setelah dijinjang pelamin muaFUCKat, lalu #omNO memulakan langkah keinginan bermadu kasih dgn #pAs…

Engkau laksana bulan
tinggi diatas kayangan
hati ku dah kau tawan
pejuang ke tak keruan

#omNO yg teramat keinginan utk bermadu kasih, dn #pAs tertunggu utk dicintai,

.. #sinyanyuktua dgn kemahiran ‘rule & divide’ nya perintahkan #mahiaddin cepat2 berikan jawtan menteri2 pd kedua2 nya…

akhir nya, akhir nya, akhir nya…

#omNO teresak2 mengeluarkan kata..

mengape ku disiksa
mengape kita bersua
berjumpa dan bercinta
akhir nya menderita

courtesy dari nyanyian Tiar Ramon, ‘Engkau Laksana Bulan’

zunnun
zunnun
8 May 2022 3:31 pm

#omNo sebagai #suami dijinjang pelamin muaFUCKat, teramat keinginan bermadu kasih utk dicintai tapi lain pula dgn #pAs sebagai #isteri, teramat keinginan dicintai utk bermadu kasih…

tapi ape akan daya, #mahiaddin dgn nasihat #situa nyanyuk nya, berjaya menghalang, keinginan kedua2 nya dgn memberi layanan kebendaan …

zunnun
zunnun
8 May 2022 2:49 pm

lalu bangkit ‘cerdik’ #melayu2isle bernama noor nirwardy mAt noordin, vertaraf #Dr bahawa #mN masih blh diselamatkan tapi perlu digerakan oleh badan pihak ketiga dari golongan akademik …

hanya #Dr serba bingai ini masih lena tidur nya, ketika #sinyanyuktua dgn dibantu peraih #sandakan nya, #assmin, dan disertai pemikir2 #melayu melakukan jampi serakah dgn tema #maruahMelayu, golongan ‘cerdik’ ini tidak ketahui ape sesudahan #maruah2 Melayu, bila diberi kuasa utk memerintah..

kini #Dr taraf cibai melakukan jampi serakah baru pula, hanya bingai ini tidak ketahui, #maruahMelayu yg disertai oleh pemimpin2 #omNO, #ppbm &pAs kesemua nya tergiler nak jadi menteri sj..

Anonymous
Anonymous
8 May 2022 12:57 pm

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog Budin kini bgaikan Bro Zunnun jajah & takluk
Mana pegi Nek ‘Et tu Brute’ bingai punya makhluk
Apakah sarang tebuan dia tk berani lagi nak jolok?
Atau dgn Bang Ali, betina itu sdg rancak berpeluk?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
8 May 2022 1:05 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog Budin seperti Zunnun telah jajahi dan takluki
Kelibat Nek ‘Et tu Brute’ tidak dapat lagi kita jejaki
Naper nenek tua tu tak lagi tampil mencaci maki?
Apa dgn Bg Ali, dia sdg sibuk dok kangkang puki?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
8 May 2022 12:44 pm

apekah #omNO & #pAs ketahui bahawa muaFUCKat itu hanya satu perjalanan..

..jauh sekali ia nya satu matlamat pencapaian…

kerana tempat yg nak dituju itu tiada penghujung nya…

bagitu jua, kematian..

zunnun
zunnun
8 May 2022 12:40 pm

‘perkawinan dijinjang pelamin muaFUCKat sebuah kisah indah yg disaksikan’

apekah perpecahan & perceraian muaFUCKat masih disaksikan oleh mereka2 yg menyaksikan ketika menaiki pelamin muaFUCKat dahulu..

zunnun
zunnun
8 May 2022 12:19 pm

rakyat masih tertanya2, which strike first ?

muaFUCKat, #pAs pornpun nya & #omNO jantan nya, ape kah setakat #pAs kerana kecantikan tapi cacat akal nya…

atau

#omNO dgn ketrampilan #jantan nya, tertarik kecantikan #pAs berdasarkan ‘cerdik’ jantan2 #omnO yg ada..

hingga pelamin yg dibina mereka berdua hancur berkecai akhir nya…

zunnun
zunnun
8 May 2022 9:40 am

syllogism satu ungkapan, satu perinchian, cuba ketengahkan keupayaan manusia dgn faculty reasoning mereka.. …Premise Pemula perlu diikuti Premise Kedua, utk membentuk ‘Reasoning” yg boleh diterima pakai .. #sinyanyuktua tegar dgn ‘tidak mudah lupa’ nya.. (Premise Pemula) #sinyanyuktua kerap ‘terlupa2’ angkara bail-out nya..(Premise Kedua) ..tidak selari & tidak conclusive & consistent.. cuba dgn contoh kedua pula.. #sinyanyuktua arahkan usung tilam ke sana kemari ….(Premise Pemula) #sinyanyuktua arahkan sex songsang sandakan diblurr…(Premise Kedua) tidak selari kerana tidak conclusive & consistent cuba perlihatkan #pAs dgn helah dalih terbaru merek, sebagai isteri pd #omNO & #ppBm… #siang bersetubuh dgn #omNO…………..(Permise Pemula) #malam bersetubuh dgn… Read more »

zunnun
zunnun
8 May 2022 8:41 am

lebai2 #pAs kini sudah ‘matang’ dgn politik (persepsi) helah & dalih mereka, dan negara berbangga dapat hybrid ‘pornpuan’ yg mempunyai 2 ‘jantan’ dlm semasa…

politik #pAs kini sudah sampai di persimpangan jalan, meneruskan politik ‘matang’ penjenamaan nya dgn melahirkan ‘anak cross hybrid’ atau mundur kebelakang dgn normality yg semasa, bahawa ‘anak’ yg dilahirkan hanya dgn sperma perlu dgn satu bapa sj…

apekah ini pengajaran dan pembelajaran yg masih tersimpan di khazanah pemikiran #sinyanyuktua yg ‘terlupa’ dijabarkan oleh nya..

zunnun
zunnun
8 May 2022 7:39 am

lucu amat lucu sama sekali membaca risalah yg disampaikan pd #beta oleh #budin.. hanya #zunnun masih tertanya2, apekah ketika #omNO & #pAs bersetubuh mendirikan muaFUCKat bersama hingga ramai yg hadir teresak2 menangis kegembiraan.. antara #omNO & #pAs, siape #pornpuan & siape #jantan antara mereka berdua hingga terluka sgt president #omNO nya.. dari retrospective & perspective reaksi kedua2 nya, sudah tentu #omNO yg #jantan antara kedua2 nya… ini membawa satu amalan agama songsang yg dilakukan oleh #pAs, sebagai #pornpuan, bersetubuh malam bersama #ppbm dan siang pula dgn #omNO.. #anak yg lahir dari #pornpuan #pAs, #mN & #pN tulin sokmo ke anak… Read more »