BENARKAH ZAHID HAMIDI TIDAK BOLEH DIKALAHKAN SEBAGAI PRESIDEN UMNO?

Kalau kita berbual-bual dengan pemimpin atau ahli UMNO yang merupakan penyokong kepada Ahmad Zahid Hamidi, mereka tanpa ragu-ragu akan mengatakan Presiden UMNO itu sukar dikalahkan jika dilawan oleh Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob.

Hujah mereka, selain Zahid Hamidi dianggap mempunyai lebih ramai penyokong berbanding Ismail Sabri, sokongan daripada penyokong-penyokong Najib Razak dikatakan lebih menguatkan lagi kedudukan Presiden UMNO itu dalam mempertahankan jawatannya.

Kata mereka, meskipun Ismail Sabri orang Pahang sama dengan Najib, tetapi bekas Perdana Menteri itu lebih memihak kepada Zahid Hamidi yang merupakan rakan seperjuangan sejak era Pemuda UMNO pada tahun 80an lagi.

Untuk itu, sekian lama sejak Ismail Sabri dilantik sebagai Perdana Menteri dan terdapat ura-ura beliau mungkin mahu memastikan pemilihan UMNO diadakan terlebih dahulu sebelum PRU15, semua mereka mengatakan sia-sia saja untuk berbuat demikian jika tujuannya untuk membolehkan Ismail Sabri menjadi Presiden UMNO.

Ini kerana, tambah mereka, Naib Presiden UMNO itu tidak mungkin mampu melawan kekuatan yang dimiliki oleh Zahid Hamidi.

Bagi mereka, Ismail Sabri bukan saja tidak mungkin menang, malah ia lebih terdedah untuk dimalukan sebagai Perdana Menteri yang kalah bertanding jawatan Presiden UMNO.

Secara sepintas lalu, demikianlah gahnya keyakinan penyokong Zahid Hamidi terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri itu yang kini sedang sibuk menghadiri perbicaraan dengan kes terkumpul yang dihadapinya di mahkamah berjumlah 87 kes semuanya.

Tetapi, kenapa Zahid Hamidi sentiasa saja berusaha agar PRU15 diadakan terlebih dahulu berbanding pemilihan UMNO?

Kalau beliau begitu yakin Ismail Sabri tidak mampu mengalahkannya, kenapa masih takut mengadakan pemilihan UMNO mengikut jadual, sedangkan tidak lama selepas menang pada 2018 dulu, beliau pernah berjanji tidak akan menangguhkan tarikh pemilihan yang tempoh wajibnya ialah setiap tiga tahun?

Tidakkah jika diadakan pemilihan UMNO terlebih dahulu dan sekiranya Zahid Hamidi berjaya mempertahankan jawatannya, kedudukannya akan lebih dihormati dalam menerajui UMNO menghadapi PRU15?

Yang peliknya, usaha Zahid Hamidi mahu menangguhkan pemilihan UMNO bukan sekadar menggunakan tempoh peruntukan 18 bulan yang sedia dibenarkan oleh perlembagaan parti melalui ketetapan yang dipersetujui MT, bahkan sehingga meluluskan usul dalam PAU2021 baru-baru ini bahawa pemilihan UMNO hendaklah diadakan enam bulan selepas pilihan raya dilangsungkan.

Dalam hal ini, Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan dalam ucapan penggulungan PAU2021 dan sebagai menyokong usul berkenaan berkata, dengan lulusnya usul tersebut, sekiranya PRU15 diadakan pada tahun 2030 sekali pun, tetapi pemilihan UMNO tetap diadakan enam bulan selepasnya.

Kenapa untuk menangguhkan pemilihan UMNO dan agar ia diadakan selepas PRU15, sampai perlu diluluskan usul dalam PAU?

Adakah ini tanda yang sahih Zahid Hamidi tidak boleh dikalahkan dalam pemilihan UMNO?

Kemudian dalam mesyuarat MT pada 14 April lalu, diputuskan bahawa UMNO akan mengadakan Perhimpunan Agung Khas pada 14 Mei depan bagi meminda perlembagaannya berkaitan usul yang diluluskan oleh PAU2021 baru-baru ini.

Ini bermakna, ketetapan bahawa pemilihan UMNO hendaklah diadakan enam bulan selepas pilihan raya sebagaimana dipersetujui dalam usul PAU2021, bukan sekadar terpakai untuk PRU15, tetapi juga terpakai untuk semua pilihan raya umum selepas ini kerana ia sudah menjadi sebahagian daripada perlembagaan.

Maksud meminda perlembagaan ini ialah untuk mengikat Ismail Sabri sebagai pemimpin parti agar sentiasa akur dan patuh kepada perlembagaan UMNO dan tidak boleh sesuka hati cuba untuk melewatkan tarikh PRU15 kepada tempoh selepas pemilihan parti.

Sehingga ke tahap meminda perlembagaan untuk memastikan pemilihan UMNO tidak diadakan lebih dahulu berbanding PRU15, apakah ini juga hujah yang boleh pakai bahawa Zahid Hamidi benar-benar tidak boleh dikalahkan oleh Ismail Sabri?

Jika benar-benar berani berlawan, lebih-lebih lagi kononnya tidak boleh dikalahkan kerana ada ramai penyokong, ditambah dengan sokongan daripada Bossku lagi, kenapa Zahid Hamidi takut berdepan realiti pertandingan dan asyik dengan agenda menangguh-nangguhkan pemilihan?

Atau beliau seorang yang pemalu untuk mengaku dirinya penakut? – ShahbudinHusin 16/04/2022.

Updated: 17 April 2022 — 6:49 am

66 Comments

Add a Comment
  1. kena tipu ke kena kencing bro

  2. BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL IS NOW REDUCED TO COPY PASTING.

    THE POOR BLOKE HAS NOT GOT MUCH UP THERE.

    DOWN THERE PUN DIA DAH KENA WALAP DEK BANG ALI.

  3. dah tahu mahal makan nasi campur tahi – hidup melayu

  4. pm tepi sebelum dan selepas pru15

  5. Ada Si Nyanyuk Tua yang ditakuti manusia sorang ini
    Sebut namanya mulalah mencarut ini dan itu tanpa henti
    Dicabar buat laporan salahlaku Si Tua namun tak berani
    Sebenarnya penakut, tin kosong macam Anwar, berhipokrisi

    1. bingai lagi membingai dgn fantasi nya…

      ‘takut’ itu kerana kuatir sawan babi nya akan menjadikan se ekor babi pula…

      ‘tin kosong’ utk mengingatkan burung2 dilahan pertanian, ‘bising itu menunjukan yg mengawasi kegilaan sawan babi nya….

  6. Ada yang terasa, tersentap dalam blog ini
    Dibuai mimpi Anwar jadi perdana menteri
    Kehulu kehilir cerita jadi PM10 tak lama lagi
    Yang teramat sedihnya Anwar hanya PM Tepi

  7. antara

    sicibai pendeta #hadi kegilaan nya dgn amanat bingai nya,

    ‘politik suku, agama suku, jatuh kafir..’

    dengan

    kerala mari, #sinyanyuktua dgn kegilaan terjemahan politik totalitarian bangsa nya, ….

    ‘……#melayu mudah lupa…’

    yg mana antara kedua nya yg amat bisa….?

  8. THIS BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOL MUST BE A SICK FELLOW PUTTING OUT THE SAME COMMENTS AND PHOTOS FOR A LONG, LONG TIME ALREADY..

    ONE SCREW LOOSE UP THERE.

  9. Nurul Izzah kata PH bersedialah untuk kalah dalam 2 PRU
    Nurul Izzah berealiti, berfakta dan berkebenaran coz its true
    It goes to conclude that she believes PH could win under Anwar
    PH seriously needs to change its current losing commander

    And today DAP’s bloke Loke said Izzah was wrong on PH’s chance
    Stated that PH must win and cannot wait for 10 years to beat its rival
    Loke was living in fantasy based on fictions and falsity thus in a trance
    Only to fool Amanah, PKR and his own party into a state of denial

    My advice to PH is change your commander

    1. here comes #bingai tegar tersentap2 dgn ape yg #nurul perkatakan…

      ..dgn bini melemparkan kata kpd bingai ini,

      ‘sampai ke tua, hidup #aku sebagini dhaif bersama kamu…’

      apekah bingai ini tergiler2 menjerit kegilaan di hina lalu putus asa atau dgn mengatur langkah sebagai satu cabaran utk memperkasakan iktizam…

      apekah #sibingai ini akan tambah satu lagi #kilang puki sebagai perkasakan iktizam atau mencabar #siisteri sama2 berubah…?

  10. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Si kurap ‘Et Tu Brute’ mari cuba nak tunjuk belang
    Tapi apa yg anjing tu dapat hanya malu & malang
    Kini, anjing betina badut tu dah lesap menghilang
    Agaknya ke Lrg Hj Taib anjing itu pergi menjalang
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  11. mari kita sama2 deklamasikan tema politik taraf sampah & bingai yg kini melanda negara dgn mengunakan perkauman utk berkuasa….

    dgn satu ungkap lagu yg terdahulu kala..

    Quote:

    “sesama kita, mari semaikan, naluri cinta kemanusian…”

    unquote:

    “sesama kita, mari semaikan, naluri mengiler2kan bangsa dan kepercayaan agama…”

    apekah #Anjing dapat bezakan antara kedua2, quote & unquote, sedemikian…

    intipati pati manusia terletak pd kemanusia nya, jauh sekali pd kepercayaan agama dan superiority bangsa…

    hanya bila manusia dapat menegakan kemanusian nya, manusia sedemikian telah berjaya melihat wajah2 ketuhanan belaka…

    “…di mana diletakan penglihatan kamu, di situ wajah2 aku, tiada di antara mereka yg merupai dan menyamai satu dgn yg lain…”

    tidak kecuali, wajah #sinyanyuktua, wajah yg mana setiap seketika, ‘sequential’ DNA sedang berlaku, walaupun lulur dlm tanah sekali pun…

    tapi, antara wajah sebenar dgn wajah kegilaan2 persepsi serta prejudice nya, wajah sebenar ketuhanan sentiasa tertunggu2 agar kegilaan2 sawan nya, pulih dan kembali bercahaya…

  12. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Pasti TN anjing rasa kepala mcm goyang beralun
    Mau taknya, dgn Kejora, Zunnun & Din dia dibalun
    Anjing dungu yg kesorangan tu mmg tak terpulun
    Agaknya, sbb nak jumpa Bg Ali, dia pergi ke salun
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  13. Waaah, got my fun and entertainment olely.

    1. betul2, rasmi Anjing, mcm mana di hina dan perkecilkan sekali pun, semua nya fun dan mengembirakan nya…

      1. WOWW.. BRAVO BRO ZUNNUN!

        MMG HEBAT DAN TERBAIKLAH BRO…

        πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

      2. Ha ha ha…

        β€œbila #Anjing pandai bermadah mengunakan shakespeare ”

        πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

        Adakah yg Bro maksudkan itu, begini?:

        1. Ha ha ha…

          Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg cakap, ok!
          Kejora sekadar bertanya dgn meletakkan gambar jer…

          πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

  14. kao KEPALA BAPAKkan orang tak apa,” kata si bodoh bangang Din Remorse.

    Kau pergi lah ke Palestin, lihat jika Yahudi buli Arab Palestin, depa biarkan, sengeh saja ke.

    Bangang nya kamu tak terhingga tidak sedarkan Najib Klepto wak Jibo yang popularkan istilah KEPALA BAPAK KAU.

    KEPALA ATOK KAU, Mat Remorse..

    1. Dan Wak Gontol Kejora Kojol yang masuk sini lambat sebab sahur lambat sebentar tadi.

      1. HA HA HA

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Hapa jadah anjing tu kata Kejora sahur terlambat?
        Mungkin sbg helah..nk tutup malu dia kena sebat
        Begitu lah lawak lucu TN Anjing munafiq musibat
        Mmg sbgai badut blog anjing ni sgt layak dinobat
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        KAH KAH KAH

        1. Bila tak dapat jawab, maki hamun si Beruk nih.

          Tapi berat maki nya, tanda berkesan kepala nya disekel.

  15. BRO DIN REMOS,

    IZINKAN KEJORA MEMBAWA SATU ‘ENTRY’ BRO DARI POST YG LEPAS UTK DIKOMEN DI SINI.

    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    KAH KAH KAH KAH

    INI HAH, ‘ENTRY’ TERSEBUT:

    1. ____________________________________________________
      Din Remos
      Β 17 April 2022 10:31 am
      Β Reply toΒ Β Anonymous

      Kau ni nenek…kau marahkan Kejora kerana memaki hamun dalam blog ini. Bila tiba time engko, kao KEPALA BAPAKkan orang tak apa. Ini perangai HIPOKRIT anak haram mana yang kau bawa ni nenek. Kou panggil orang LANUN semata-mata kerana orang tu mengutuk idola kau sebagai nyanyuk…….baghal……memang kaldai tua dia ni… hujah la balik kalau ada akai…Oooo aku lupa …otak kau cuma seratus gram lebih je….sorry nek….

      1. Satu lagi kasi la BUKTI apa sumbangan orang tua tu kepada negara dan apa bukti Zunnun tu MELANUN di sana sini. Tak ada bukti pegi BERAMBUS jauh-jauh kau dari sini. Buat menyemak saja.

        Β Reply
        ____________________________________________________

        1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

          πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
          Mmg ternyata, sgt hebat sekali cara Din bersuara
          Din pertikai, bila anjing tu sering marah kat Kejora
          Tapi anjing tu terkam Zunnun serupa dengan kera
          Kemunafiqan pada diri anjing itu, sgt jelas ketara!
          πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

          πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

            πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            Anjing tua tu dgn Din bgaikan dah kena penyepak
            Mmg Din geram betul dgn itu anjing busuk hapak
            Din kata, kesalahan Kejora je yg anjing tu nampak
            Tapi dgn org, anjing tu suka mengKEPALA BAPAK
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

            πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

              πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              Anjing itu bagaikan kena Din humban ke dlm parit
              Mmg nya kat blog ini anjing itu lalui hidup yg perit
              Din kata anjing tu anak haram perangai HIPOKRIT
              Pasti anjing itu jadi terkedu dan tergaru-garu burit
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

              πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

                πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                Mmg patut sgt lah, anjing betina kurap tu Din tala
                Dikata LANUN, bila Zunnun kutuk dia punya idola?
                Seolah-olah mcm Din kata anjing tu dh sasau gila
                Dah tu, Din cerca lagi yang anjing itu ‘baghal’ pula
                πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

                  πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                  πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                  Anjing kurap itu bgaikan kena pukulan ribut badai
                  Apa anjing itu dpt, hanya malu & maruah tergadai
                  Sbb, Din benci org bodoh cuba nak tunjuk pandai!
                  Din kutuk tambah ‘mmg anjing tu tua pnya keldai’
                  πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                  🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
                  πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                  πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                  πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                  KAH KAH KAH

                  1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

                    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                    Keadaan anjing tua itu bgaikan kena dipijak gajah
                    Din kata, ‘kalau dh ada akai, tampil lah bagi hujah’
                    Mmg lah kaw giler anjing kurap tu kena Din terjah
                    Anjing itu malu, terus lesap & hilang kelibat wajah
                    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                    KAH KAH KAH

                    1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

                      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                      Mmg anjing kurap tu terus hilang arah dan rentak
                      Pasti dirasa, bgaikan ke tiang kepala dia dihentak
                      Sbab Din kenal kebodohan anjing tu punya watak
                      Din kata, ‘cuma seratus gm lbh je kau punya otak’
                      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                      KAH KAH KAH

                    2. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

                      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                      Din sindir lagi, tujuan mau bagi anjing tu mengerti
                      Dicabar nya anjing tua itu, agar tampil dgn BUKTI!
                      “Pulang paku buah keras” bagi anjing tu sakit hati
                      Psti anjing tu monyok spt berdoa agar cepat mati
                      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                      KAH KAH KAH

                    3. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

                      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                      Mmg Din tak suka, anjing itu tunjuk banyak lemak
                      Din kata, kehadiran anjing tu hanyalah menyemak
                      Dah tentu monyok terkedu itu anjing sial pukimak
                      Agknya kini dgn Bang Ali, anjing tu pergi berjimak
                      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                      KAH KAH KAH

  16. Adehhhh…sakitnya perut ketawa…Budin Tolongggg!!! Mak Minah Tolongggg!!!

    Boleh ka dengan memetik bahasa Latin yang dipelajari dari google ‘Et Tu Brute’ menjadikan seorang yang bodoh piang sejak azali menjadi pandai…?

    kAH KAH KAH…adehh dehh dehhh.

    1. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Balunan Bro Din Remos, mmg kaw & hebat sekali
      Si anjing kurap tu, terus kena Din belasah dan buli
      Din kata, ‘Et Tu Brute’..modal yg bodoh sejak azali
      Agaknya anjing tu menangis & gi ngadu kat Bg Ali
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

  17. setiap yg hidup, sentiasa gigih meneruskan kehidupan dgn bermacam2 percubaan…

    kini, tinted #zahid & #najib tergiler2 mencuba satu cara bagaimana terus lestarikan kehidupan mereka…

    perlu ada plot utk menarik bingai2 di bawah percaya..

    tak kurang juga lebai2 bingai pAs, dgn jenama bingai2 mereka berhelah dan berdalih menjual agama, utk bingai2 dibawah percaya…

    tapi, bila seekor bingai yg menikmati kedudukan dgn cara pengkianatan tiba2 hilang kuasa, maka ini membawa satu bencana kpd pengikut2 nya, …

    lalu bertanya mereka2 yg mngikuti #abah bingai, ‘ape kah blh bertahan dan diterima rakyat jelata ?

    …a wounded tiger, is a dangerous animal, samada perlu dimatikan segera atau perlu di pulihkan keadaan nya ?

    tapi, bingai2 ini semua menerajui kerajaan, dan #sinyanyuktua satu2 nya jembatan menghubungkan kpd bingai2 dlm #pH yg sedang tergiler2 bersama utk menjayakan ‘khemah besar’ mereka..

    betul ke #omNO sebenar nya musuh mereka atau bingai2 yg dinyatakan oleh mereka itu sebenar nya …

    hingga mAt sabu dan bingai2 yg ada dlm pAn, yg terdahulu lena dgn jawatan yg diberi oleh #sinyanyuktua, masih tergiler2 percaya dgn nya ….

    sesunggohan nya, ‘rule & divide’ #sinyanyuktua, amat berbisa, hingga masih yg tergiler2 percaya…

  18. “Et tu Brute…” bunyi macam jubor tercirit kena tala dengan benggali lembu saja…

    Kah kah kahhhh…
    Kebodohan tak bersempadan!

    1. laa,

      …kesian Anjing #TanpaNama keinginan mengenal bayangan nya, lalu cuba mengajar bagaiman cara ….

      shakespeare dijadikan mentor utk mengesahkan nya…

      bila bingai diberi peranan, tidak ketahui akan nya, terlebih2 ‘over’…

      1. WOWW.. BRAVO BRO ZUNNUN!

        MMG HEBAT & TERBAIKLAH BRO…

        πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

      2. Ha ha ha…

        “kesian Anjing #TanpaNama keinginan mengenal bayangan nya”

        πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

        Adakah yg Bro maksudkan itu, begini?:

        1. Ha ha ha…

          Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg cakap, ok!
          Kejora sekadar bertanya & meletakkan gambar jer…

          πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

    2. HA HA HA… BRAVO DIN REMOS!

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      Mmg kaw gilerr dgn Din tu TN anjing kena bambu
      Din kata, ‘jubor cirit kena tala dgn benggali lembu’
      Itulah jadi nya bila berbekal kebodohan nak serbu
      Psti dia moyok terkedu itu anjing tua mata kelabu
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

    3. HA HA HA.. BRAVO DIN REMOS!

      πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      TN anjing dh kena dgn Din Remos, baru ler padan
      Din kata anjing itu “kebodohan tak bersempadan”
      Bkn jer bodoh tapi suka mengejek serupa pondan
      Elok dia duduk rumah jer bersolek dan berdandan
      πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      KAH KAH KAH

  19. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Oh..blog Budin dh ok kmbali & kita kini blh masuk
    Tapi, mana pergi betina anjing kurap perut busuk?
    Nampaknya dia sudah kena tikaman yg menusuk
    Terus anjing itu mghilang, tiada lagi kelibat susuk
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH
    (Credit to Din Remos)

    1. HA HA HA..
      PEDIH LER MUKA ANJINGπŸ• KURAP ANAK HARAM TUH..🀣

      1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Pasti anjing tu rasa spt muka ditampar berdamar
        Sakit le hati dapat malu besar & maruah tercemar
        Nanti..anjing itu akn menyalak dari sebalik kamar
        Dia akn tuduh, Din Remos tu Kejora yg menyamar
        πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        KAH KAH KAH

  20. syed amran & madi, apekah kedua nya sedar dan tidak sedar karya mereka satu pengabdian & satu penyatuan yg dlm pergertian nya…

    tapi, tok ki yg mendapat segala kepujian dari nya….

    hanya yg perlu diketahui, apekah

    “#Ku cinta #Dia, bayangan wajah #Mu…
    gengam bersama cinta itu…”.

    seperti meniti jembatan, #Dia di seberang sana dan #Aku di sebelah sini….?

    apekah tuhan diatas langit dan #manusia di bumi bawah..?

    setiap rakyat itu pemimpin dgn cuba memberi pengertian kepimpinan mereka, bertanggung jawap mencorak sisa2 kehidupan serta yg membuntukan sekeliling nya….

    the time has come, and its here to stay, setiap gerak langkah pemimpin2 politik akan dihukum oleh rakyat ..

    teknologi matlumat akan menjadi pengerak utama kesedaran rakyat, bibit2 ‘anarchy’ yg terdahulu berbentuk revolusi yg membawa pertempuran akan ‘evolve’ kpd ‘protest’ di peti2 undi…

    ….respect is earn not given….

    apekah syed amran & madi mengerti bahawa bilama #Aku itu #Dia, dan #Dia itu #Aku…

    perlu ke jambatan utk menyebarang ke sana ?

    apekah #siratulmustaqim itu satu pertemuan setelah kematian sedangkan kesempurnaan (kenabian) muhammad anak aminah, kerap menemui nya, kerap bersatu dgn nya ketika muhammad anak aminah hidup…

  21. Encik Budin,

    Mengapa berteka teki pada perkara yang tidak akan terjadi? Bukankah Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi baru-baru ini sudah memutuskan supaya pemilihan Presiden parti hanya akan diadakan selepas PRU15.

    Jadi dari mana datangnya nenek memberi ruang untuk Ismail Sabri bertanding merebut jawatan Presiden dari Zahid. Mengapa cakap-cakap kedai kopi yang encik Budin persembahkan di blog ini.

    Mohon jasabaik encik, tulislah sesuatu yang bermunafaat kepada kisah perjuangan untuk memenangkan PH dalam PRU akan datang. Atau PH memangnya telah berkubur maka Budin lebih banyak menghabiskan masa membincangkan rumah tangga orang. Jika begitu, benarlah kata Nuruil Izzah……..PH memerlukan masa 10 tahun lagi untuk kembali berkuasa.

    Ya ….10 tahun adalah suatu waktu tempoh yang lama. Zunnun mungkin tidak lagi berpeluang mengutuk seorang tua yang dibenci (takkan orang dah mati pun kau nak balun juga…) Nuar juga barangkali tergigil-gigil mengundurkan diri.

    1. kahkahkah…

      tapi bila #zunnun meneliti ape kah #nurul perkatakan, #dia sedang dlm kesedihan, dan bila #zunnun renungkan ape yg #nurul inginkan, lain pula yg diidamkan…

      “A Woman’s Heart is Deep Ocean of Secrets..”

      ..there was a man named Jack Dawson, and he saved me…”

      apekah yg amat mengembirakan seorang wanita…?

      #nurul sedang tercari2 apekah yg menyentuh kesediahan nya…

      ..adakah #perjuangan persepsi politik nya atau #keinginan yg menghantui nya selama ini….

      there is a saying, prophetic dreams foretold the future, then came a knight, giving hope to a reality….

      kita sentiasa dreaming, driven by hopes, even at the point of death, we dream, hoping the dream is true…

  22. benarkan penyamun #zahid tidak blh dikalahkan sebagai president #omNO,,?

    ‘a reminiscent’, satu nostalgic satu penghayatan yg retrospective, mindful, yg ‘resonate’ yg mencekam diri….

    bila melihat bingai #sinyanyuktua mengerudi #omNO secara totalitarian nya, hinggakan anak cibai nya, #mirzan dibail-out dgn mengunakan dana kekayaan negara…

    lalu #anwar merasakan ini satu yg menyalahi perundangan yg ada kerana unsur kepentingan diri…

    apekah bingai2 yg ada dlm #omNO ketika itu berani bersuara ?

    apekah #sinyanyuktua tergiler2 utk melakukan kerana anak bingai nya mengingatkan akan kesan betape bingai tua ini ketika mengawini, gelogoh mengorek puki bini nya, hingga anak yg keluar taraf bangkai bingai penjenamaan nya…

    tak cukup dgn kesialan nya melakukan bail-out utk kepentingan keluarga taraf bingai nya, lalu bail-out lagi Sapura Energy kerana kepentingan anak lain pula, sama penjenamaan tergiler2 gelogoh mengorek puki bini nya agar kencana anak nya dapat manfaat pembayaran dari nya..

    bagitu bisa bila bingai2 #melayu tergiler mendokong kerakusan pemimnpin2 bingai mereka, dan #zahid kini serupa dgn ape yg #sinyanyuktua lakukan sebelum nya…

  23. Dengan ketara nya gejala katak lompat kebelakangan ini, susah nak menganggar dengan tepat kesudahan sesuatu isu politik.

    Banyak ratus tahun dulu William Shakespeare telah melihat selalu nya berlaku gejala ini hingga di keluarkan nya dalam penulisan2 nya.

    Kalau tak silap, dalam penulisan nya yang berjodol “Julius Caesar”, watak Marcus Brutus pun megkatak lompat dan ikut menikam Julius Caesar, hingga keluar kata2 bahasa Latin dari Caesar yang teresak esak kehabisan nyawa,

    “Et tu Brute” (“Kamu juga, bedebah?”), kata Caesar.

    1. “Jika benar-benar berani berlawan, lebih-lebih lagi kononnya tidak boleh dikalahkan kerana ada ramai penyokong …” kata Budin.

      Itu belum ambil kira gejala katak lompat.

    2. Fuhhhh…dah keluar petikan dari Shakespeare …

      Adakah dengan menyebut nama Shakespeare saorang bodoh akan terus menjadi ahli bijak pandai. Adakah dengan memetik satu “phrase “asing seperti “Et Tu Brute” bisa meningkatkan intelektual seorang yang bersifat tolol pada azalinya.

      Dengan timbulnya kisah Brutus menikam Ceaser maka berakhirlah episod soldadu Portugis menikam orang Melaka sehingga terburai perutnya …..

      Kah kah kahhh…mampos …kebodohan yang tiada bersempadan.

      1. Mengapa kamu amat bodoh, Din Remorse? Mengapa bangang tak terhingga?

        Apa salah nya mengeluarkan Shakespeare? Takda salah, atas pembaca lah mahu mendengar nya dengan baik atau tidak.

        Kamu tidak, maka akan dibalun, ditibai dan dibantai berterusan.

        1. Bodoh bangang nya kamu bermula dari kamu memilih nama.

          Din Remos. KEPALA BAPAK KAMU, kata Najib Klepto wal Jibo.

          Apa yang kamu REMORSE KAN?

          Kamu REMORESE, MENYESAL tulis komen bodoh?

          Lain kali, jangan bodoh, pikir dulu sabelum menulis.

          Malu, macam budak kecik, kamu..

          Terutama bila dibalun, ditibai dan dibantai macam sekarang ini.

          1. Kamu bukan saja bodoh, kamu biadab dan kurang ajar juga, mengata mampos.

            Mungkin kamu maksudkan kamu nak mampos, maka mengkomen sebagai orang gila sakit otak yang ganjil, otw to 6 ft in the ground.

            1. Sibodoh bangang Din Remorse menanaya “Adakah dengan memetik satu β€œphrase β€œasing seperti β€œEt Tu Brute” bisa meningkatkan intelektual seorang yang bersifat tolol pada azalinya.”

              Astaghfirullah, kepala kamu kicik, otak kamu cair menanya begitu.

              Pasal apa bapak kamu tak ajar kanu sikit common sense pun, wahai Remorse.

              Menyesal Remorseful tak habis2 lah menjadi bodoh begitu.

              1. mampos”, kata si tolol Din Remorse.

                Takda siapa boleh tolong kamu, wahai siboodoh bangang Din Remorse.

                Menyesal (Remorseful) lah kamu dari sekarang hingga kamu mampos.

                Lebih dari itu, watak boodoh bangang Din Remorse.kamu itu akan melekat htngga selepas kamu mampos..

                1. Kesian emak bapak kamu.

                  Depa kasi kamu makan dari kecil untuk kamu membesar tapi kebodohan kamu mendatangkan “kemaluan” amat sangat kpd emak bapak kamu.

                  Din Remorse. Very remorseful bloke,

              2. Aduh…sakitnya nenek tak terhingga….bertali arus dijawabnya dek kesakitan yang tak terucap….barangkali lebih sakit dari jubor nenek yang di tala beggali jaga lembu…

                kah kah kah….menggelupor lah kau…! Et tu Brute…kepala butoh pak hang….

                1. Si biadab dan kurang ajar Din Remorse mencarut.

                  Mesti dia sejak kecil nya mendengar bapak nya carutkan emak nya hingga tabiat mencarut itu menjadi watak semula jadi nya. And ran in the family.

                  Bagun pagi bapak dia jeritkan “Oi pukimak makkau Din, cepat bawa kopi”..

                  Terpinga pinga Din Remorse tak tahu nak kata apa.

                  Begitu lah pagi petang siang malam bapak Din Remorse berkomunikasi dengan emak nya.

                  1. HA HA HA

                    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                    Mmg ler padu & pedas komen yg Din Remos utus
                    Dikondem anjing tu, pasal ‘Caesar ditikam Brutus’
                    Mungkin Din cuba bagi tahu ‘anjing tu wayar utus’
                    Apa lagi, sakan le anjing tu meraban dan meratus!
                    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                    KAH KAH KAH

      2. WOWW.. BRAVO DIN REMOS!

        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Din mngenalpasti TN Anjing, sbgai bodoh terlajak
        Adakah dgn mnyebut Shakespeare, blh jadi bijak?
        Bukan saja kepala anjing bingai itu Din dah pijak2
        Anjing tu bgaikan Din cincang dan dijadikan rojak
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        KAH KAH KAH

Leave a Reply

Your email address will not be published.