SELAIN TIUP KEGHAIRAHAN AHLI2 PARTI, RAFIZI JUGA SEMARAKKAN SEMANGAT RAKYAT HALANG NAJIB KEMBALI

Rafizi Ramli baru saja mengumumkan keputusan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR dan masih perlu bekerja keras untuk memastikan kemenangannya dalam pemilihan parti itu pada Mei ini.

Namun, di sebalik baru mengumumkan bertanding dan belum menang itu, beliau sekurang-kurangnya telah memberi dua sumbangan besar setakat ini.

Pertama, kembalinya beliau aktif dan bertanding jawatan nombor dua dalam PKR itu telah berjaya membangkitkan keghairahan ahli-ahi parti terhadap perjuangan masa depan parti itu dan untuk menghadapi PRU15 akan datang.

Dengan PKR dilihat lesu, kalah dalam beberapa PRN serta Anwar Ibrahim keseorangan, kembalinya Rafizi dianggap tepat pada waktunya untuk menyegarkan semula semangat reformasi dan perubahan yang nampak suam-suam kuku sejak dua tiga tahun kebelakangan ini.

Di mana-mana ketika ini dapat dilihat ahli dan penyokong PKR begitu bersemangat, bukan saja untuk memenangkannya sebagai Timbalan Presiden agar lebih efektif membantu parti dan Anwar, malah untuk menghadapi PRU15 akan datang.

Di tambah dengan memperkenalkan Ayuh Malaysia bagi tujuan merangsang lebih ramai pengundi atas pagar keluar mengundi dalam PRU15 nanti, secara jujurnya, PKR dan PH seperti baru diberi suntikan dos penggalak untuk mendepani perjuangan masa depannya.

Kedua, oleh kerana antara tujuan kembalinya Rafizi ialah untuk menangkis segala hujah songsang Najib Razak yang sejak hilang kuasa ini telah memposisikan dirinya sebagai pemimpin serba tahu dan ambil berat semua perkara, sedar tak sedar, melalui beberapa tindakannya menjawab hantaran media sosial bekas Perdana Menteri itu, rakyat Malaysia seolah-olah berjaya dibangunkan daripada tidur yang lena.

Selama ini, disebabkan Najib seumpama β€œPerdana Menteri FB” dan hampir semua hantarannya tidak ada sesiapa yang menyanggah dengan fakta dan logik yang boleh masuk ke kepala, beliau akhirnya berjaya meraih populariti, termasuk berdamping mengambil langkah populis berdamping rapat dengan mat-mat motor yang semasa beliau Perdana Menteri dulu, tidak pula golongan itu rajin disantuninya.

Melalui apa yang dilakukan Rafizi setakat ini, rakyat kini terbuka mata untuk melihat wajah sebenar Najib, tidak saja kedudukannya yang sudah dijatuhi bersalah, malah peribadi sebenarnya yang selalu menjawab tak tahu di mahkamah, tetapi sembangnya di FB seolah-olah semua perkara dia tahu.

Sekarang ini jelas dapat dilihat, sudah semakin ramai rakyat, khususnya nerizen yang kelihatan secara terbuka menyerang dan menghentam Najib di media kerana mereka kini sedar hipokrasinya yang sebenar.

Kalau sebelum ini jumlah mereka itu tidak seberapa, kini keberanian mereka sudah boleh dilihat dengan ketara.

Hakikatnya, Najib bukan saja perlu ditolak agar tidak kembali semua merangkul kuasa dalam negara berikutan banyak kerosakan telah dilakukannya, malah dalam UMNO pun beliau sebenarnya sudah wajar dibersarakan.

Dengan Ismail Sabri Yaakob yang berusia 62 tahun jadi Perdana Menteri sekarang ini, Najib yang sudah mencecah 70 tahun, atas apa pertimbangan sekali pun, tidak relevan lagi untuk dikembalikan.

Demi masa depannya, UMNO harus diterus dipimpin oleh generasi baru yang lebih muda dan bertenaga tanpa perlu menoleh lagi kepada pemimpin berusia dan tua.

Dalam hal ini, dengan kesedaran yang berjaya dibangkitkan oleh Rafizi untuk menolak Najib itu, UMNO secara umumnya patut berterima kasih kepada bekas Ahli Parlimen Pandan itu.

Jika Najib tidak dihalang dan Rafizi tidak memainkan peranannya, katalah beliau akhirnya berjaya menerajui semula UMNO, bayangkan betapa buruknya wajah parti itu di mata rakyat pada masa depan kerana ia seolah-olah parti yang usang, tidak maju ke depan dan begitu ketandusan pemimpin serta bakat-bakat baru yang berwibawa sehingga pemimpin tua yang ada rekod buruk yang menyebabkan BN hilang kuasa, kemudian pernah dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah pun mahu dikitar semula.

Selain sumbangan pertama yang hanya terhad untuk manfaat PKR dan PH semata-mata, sumbangan kedua yang diserlahkan Rafizi bersama pengumuman kembali aktifnya semula itu harus kita sedar adalah untuk kebaikan rakyat dan masa depan negara ini.

Dengan itu, sekurangnya-kurangnya kita semua tidak keberatan untuk mendoakan kemenangannya sebagai Timbalan Presiden PKR. – ShahbudinHusin 04/03/2022.

4 4 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 4 April 2022 — 10:19 am
Subscribe
Notify of
guest

29 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonmous
Anonmous
5 April 2022 12:21 pm

debat solar hybrid sarawak sudah glc atau belum sejak 2019

_rosmahybrid.jpg
Anonmous
Anonmous
5 April 2022 11:55 am

debat wanita isle terancam melawan kapir harbi 10 tahun

_isle.jpg
Anonmous
Anonmous
5 April 2022 11:10 am

debat hutang negara puaka bershopping ke dubai

0i.png
Anonmous
Anonmous
5 April 2022 11:09 am

debat mandrem puaka

_mendrem.jpg
Din Remos
Din Remos
4 April 2022 2:47 pm

Baguslah kalau Rafizi benar2 mahu kembali beraksi, tentu lebih meriah. Tapi kenapa Encik Budin kata…….”Rafizi boleh membantu Anwar yang kesaorangan…?

Kenapa pula Anwar kesaorangan. Apakah Wan Azizah sudah tidak lagi bersamanya, kemana perginya Saifuddin Natsution, Salvador Dali dan lain2 lagi orang kuat….Dolah Sani, Fahmi, Nik Nazmi….?

Kalau ya pun sokong Rafizi sebagai Timbalan Ketua, janganlah sampai terlebih dramanya Encik Budin.

Satu mende lagi nak bagi tau pada Encik Budin…SILA PESAN KEPADA DSAI SUPAYA KALI INI JANGAN CENDERUNG MENYEBELAHI MANA-MANA PIHAK YANG BERTANDING…nanti sekali lagi terbarai PKR. Dah tua buatlah perangai orang tua…jadi wiseman sikit.

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:58 pm

HA HA HA..

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Si tua kurap tidak lagi masuk sini terloncat-loncat
Bila tau Kejora ada geng kt sini dia mula ler pucat
Zunnun & Din Remos buat langkah dia tu terencat
Kini si kurap itu cawat ekor & kaki tempang cacat
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1234624188-594x594.jpg
zunnun
zunnun
4 April 2022 11:43 am

#rafizi sedang meniup angin dari arah mana ? yg pasti #najib dan sepasangan nya #rosmah bak ikan pari, sambil ekor2 mereka merewai mereka mengaut sekali… tapi, #apekah plot plan yg perlu #rafizi jenamakan utk berhadapan dgn #najib dan cybertrooper2 nya..? data2 yg terperinchi utk rakyat dihidangkan dgn kebenaran situasi semasa… #rafizi memerlukan pasukan yg gitu, apekah pkr/pH sedia membantu..? yg pasti, pemusnah byak cara utk melakukan pemusnahan, lain pula bagi yg cuba melakukan pembetulan… sentiasa perlu mengikut jejak mereka.. #rafizi akan menang pertaruhan berhadapan dgn #najib bilamana #rafizi berjaya bergerak 1 langkah sentiasa dihadapan #najib… perlu ada usaha yg mana… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:06 pm
Reply to  zunnun

WOWW.. BRAVO BRO ZUNNUN!

HEBAT & TERBAIKLAH BRO (SEBAHAGIANNYA)!

πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:07 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha

“leka lah Anjing TN, tergiler2 menjerit terlaung sampai tercekik anak tekak nya melihat bayangan nya sendiri…”

πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

Apakah yg Bro maksudkan itu, begini?:

gettyimages-1129054668-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:07 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha

Bukan Kejora kata, yer.. Zunnun yg cakap, ok!
Kejora cuma bertanya dgn meletak gambar jer..

πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:08 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Ceria juga blog Budin ini bila Zunnun dah kembali
Penampilan Zunnun kini, mmg sgt berbeza sekali
Org yg dia tak suka bukan saja dia sakat dan perli
Tapi nampak Zunnun lebh menjurus kpd membuli
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:09 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Cara Zunnun komen tajuk post mmg bersesuaian
PerkaraΒ² dlm politik, Zunnun tmpil buat pertikaian
Bukan sja Zunnun telah menunjukkan kepandaian
Tapi, org yg dia tak suka, dia akan londeh pakaian
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1238071902-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:09 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Penampilan Zunnun kelihatan berbeza dari selalu
Org yg dia tak suka akan dibalun tanpa segan silu
Zunnun tak kasi ruang terus sja dia tibai dan palu
Nampaknya kt blog ini, dia layak mnjadi penghulu
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:10 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Tulisan Zunnun, mmg nya memikat hati pembaca
Dia juga bijak dalam membuat timbangan neraca
Zunnun tau nk membeza di antara intan dgn kaca
Org yg dia tak suka, dia tak segan nak maki cerca
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:10 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Melihat penulisan Zunnun kita macam rasa teruja
Cara dia pukul mangsa pun, nmpak spt bersahaja
Mangsa tu, bagaikan kepala kena hentak ke meja
Kat blog Budin ini, Zunnun mmg layak mnjadi raja
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:10 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Zunnun, nampak mcm memiliki perwatakan lebai
Bila berkomen, kandungan post mmg dia tak abai
Tapi dia tk suka klau org yg berperangai ma ci bai
Sbb itu bila dia dpt kesan, terus jer org tu dia tibai
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:11 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Cara Zunnun berkomen tu, mmg nampak matang
Klau perkara yg dia tak setuju, terus sja ditentang
Tapi bila ada orng jenis biadab, mmg dia pantang
Sbb itu lah org itu Zunnun tibai sampai terlentang
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-96249311-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:12 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. CAYA LAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Ternyata Zunnun adalah seorang yg sangat hebat
Dia dpt baca sifat di sebalik seseorg pnya kelibat
Mmg dia tak akan bagi ruang klau org tu musibat
Sebab itulah org berkenaan tu Zunnun tibai sebat
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:12 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. SYABAS BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Mmgnya Bro Zunnun tu, bukan org yg sembarang
Kerapkali, sgt abstrak/simbolik, bahan dia karang
Dia bukannya terjah tak menentu tapi dia pilih org
Bila dia kenalpasti org tu musibat baru dia serang
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:13 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. TERBAIKLAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Setiap peserta di blog ni Zunnun perhati dan intai
Dia tak suka..kalau org dungu mari nak lagak otai
LbhΒ² lagi kalau mcm anjing gila yg terputus rantai
Sbab itu dlm tulisannya, org tu Zunnun akn bantai
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:13 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. BRAVO BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Agak menariklah, Zunnun pnya cara atau formula
Di celah penulisan nya, ada org yg dia luku kepala
Tapi, bukan lah semua orang yg Zunnun akan tala
Zunnun hanya tibai org yg tampil mcm anjing gila
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-697945-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:14 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. HEBATLAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Mmg nya menarik, klau baca Zunnun pnya tulisan
Setiap perkara itu agak β€˜detail’ dibuatnya kupasan
Tapi di celahnya itu ada orang yg dia bagi libasan
Org tu ditala sbb dh tua tapi akal budak hingusan
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:15 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. WA CAYALAH LU ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Bila baca tulisan2 Zunnun itu, Kejora jadi tergelak
Di sebalik tulisan nya, ada orang yg kain dia selak
Bkn le semua org yg Zunnun akn tampil tempelak
Dia hanya tala jenis yg mcm anjing gila menyalak
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-130287812-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:15 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. HEBATLAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Zunnun skrg, bukan lah seperti yg dulu kita kenali
Penampilan ala-samseng dia nampak jelas sekali
Dia kini, dh tidak main lagi cara sindiran atau perli
Bila nampak mangsa je, terus dia terkam dan buli
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:16 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. HEBATLAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Penampilan Zunnun kini dah tak lagi macm biasa
Dia kemas betul, bak pahlawan yg gagah perkasa
Masuk ke blog bgaikan singa yg mencari mangsa
Bila dh dapat, terus dia belasah, buli, dera & siksa
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:17 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. HEBATLAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Zunnun tampil, dgn gaya sorang pahlawan gagah
Kemaraan Zunnun..bgai tk dapat siapa nak tegah
Klau org tak ganggu pun dia tetap terjah & sergah
Yg kena taji dgn Zunnun itu, terus dh lari punggah
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1322012424-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
4 April 2022 12:25 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA.. CAYA LAH BRO ZUNNUN!

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Mmg nya komen2 Bro Zunnun, biasa nya panjang
Dalam komen dia tu, ada lah org yg kena terajang
Tapi lebih teruk mangsa yg Zunnun kasi telanjang
Agaknya mangsa tu pengsan, otot & sendi kejang
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-89870321-170667a.jpg
Anonmous
Anonmous
4 April 2022 11:15 am

najib pernah bersabda dengan mafhumnya …………………………. – diriwayatkan oleh tok mufti utara

_gst.jpg
zunnun
zunnun
4 April 2022 11:24 am
Reply to  Anonmous

supaya bila negara dapat kutip duit cukai yg berganda, maka senang penyamun2 #melayu2omNO mencari projek2 utk dijadikan alasan meraihkan keuntungan