WAHAI PENGARAH HUTAN KELANTAN, INI TEORI BARU KE?

Bagi tujuan mempertahankan aktiviti pembalakan, di samping mengampu kepimpinan kerajaan negeri yang melakukannya, Pengarah Jabatan Perhutanan Kelantan, Abdul Khalim Abu Samah berkata, membalak dan menebang pokok-pokok adalah bagus untuk populasi harimau.

Menurutnya, kesan pembalakan akan menyebabkan tumbuhnya tumbuhan baru yang menggalakkan kehadiran spesis haiwan yang menjadi makanan kepada harimau.

“Berdasarkan fakta kajian oleh pakar, kawasan-kawasan selepas pembalakan sebenarnya bagus untuk populasi harimau.

“Populasi harimau akan lebih tinggi, apabila berlaku pembalakan kawasan itu akan ditumbuhi anak pokok.

“Jadi kawasan itu akan dihadiri haiwan seperti kancil yang menjadi makanan harimau. Ia akan memudahkan harimau memburu mangsanya.

“Tetapi dalam hutan simpan, susah untuk harimau tangkap (mangsa),” katanya lagi.

Wah…wah…wah…apakah ini teori dan kajian baru oleh Jabatan Perhutanan Kelantan?

Persoalannya, dengan berlakunya pembalakan dan hutan bertukar menjadi tanah lapang, ke manakah harimau yang sedia mendiami hutan itu akan pergi?

Adakah mereka akan pergi ke hutan yang lebih jauh atau sebahagiannya mungkin mati kerana tiada lagi tempat untuk mencari makan?

Kemudian apabila tumbuhan baru tumbuh di hutan-hutan yang balaknya sudah ditebang itu, sejauh mana kemungkinannya harimau yang melarikan diri itu akan datang kembali semula semata-mata untuk memburu kancil?

Dalam hal berkaitan, mungkin betul dalam kawasan yang ada tumbuhan baru akan menggamit kehadiran kancil, tetapi tidakkah ia juga menyebabkan kehadiran harimau lebih mudah disedari oleh kancil?

Akhirnya kancil akan lebih dulu melarikan diri atau bersembunyi untuk mengelakkan daripada dibaham harimau.

Sudahnya, harimau nak makan apa?

Ehhh…Pengarah Perhutan Kelantan ini sebenarnya mahu selamatkan harimau dengan mengekalkan hutan atau nak menggalakkan lagi pembalakan diteruskan?

Apa pun, tentu seronok pemegang kuasa kerajaan negeri jika ada Pengarah Perhutanan yang boleh berfikir macam ini!!! – ShahbudinHusin 25/01/2022.

Updated: 25 January 2022 — 9:00 am

103 Comments

Add a Comment
  1. SudahGagalDiselamatkan

    Mamat mangkok ni betol betol lahabau ! Mampos khazanah negara disondol secara rakus golongan bebal bodoh klate darool mercedes.

  2. Joget harimau makan kancil

    1. joget harimau kenyang

  3. Joget tutup alat sulit MB Kelate, Pengarah Hutan Kelate dan Azam Baki

    1. siape yg ambik gambar nih?

      di suruh nya budak2 tu pegang kote.

      nanti depa rasa sedap. melancap pulak.

      1. Yang depan sekali tu tak nampak pegang apa2

        Kot pegang kote tukang ambik gambar selepas bergambar

        Di pulasnya kote tu hingga menjerit, dengar di kampung sebelah.

        1. ooops, ada prgang juga

  4. Joget PM cabut lari ada banjiro

  5. Joget mati ditimpa balak hanyut banjiro

  6. Joget dik joget sampai polis tak cari

    1. Joget hutang tak sudah bersama Tok Rima Kelate

  7. Bukan harimau yang makan orang, ADIK orang utan yang makan orang.

  8. pecatlah sex maniac yang menyamar

    1. jadi Pengarah Hutan Kelantan

      1. mangsa korban harimau

        1. lagi murah daripada balak

          1. nyawa anak kita dibaham pembalak

            1. harimau tak salah

              1. sex maniac jadi Ketua salah besar

                1. balak sendiri lunyai mati pucuk

                  1. berahi balak di hutan simpan Kelantan

  9. sex maniac dan harimau

    1. hampir pupus dan mati

      1. terpaksa keluar mencari yang lemah

        1. bila habitatnya mati pucuk

          1. nak cari kancil di sekolah

            1. boleh jadi wanita untuk rape joke

              1. macam Radzi Jidin

                1. nasib seekor sex maniac

                  1. akibat balaknya patah tumbang dan lunyai

                    1. tak tegak lagi

  10. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    Maafkan lah abg ini, duhai dinda ku dewi harapan
    ‘Pantun melati’ kat bwh tadi tu ada sikit kesilapan
    Kini abg buat semula untuk dinda jadikan tatapan
    Bunga melati itu, adinda ambillah untuk disimpan
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. DINDA🌹,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
      Bunga melati tu dinda jagalah & rajin² lah disirami
      Moga, punca kesilapan abg tu, dinda dpat fahami
      Ianya kerana gangguan fikiran yg asyik abg alami
      Sering sja terbayang, diri atas pelamin jadi suami
      💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

        😥😥😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
        💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
        Wajah dinda yg manja asyik je abg dok terbayang
        Kadang², sampai mngganggu khusyuk smbhyang
        Hati dan fikiran ni pulak asyik saja jauh melayang
        Niat ditanam ingin jadi seorang suami penyayang
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. 😥😥😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
          Begini lah keadaan abg ni, yg masih keseorangan
          Hidup asyik je brtemankan mimpi & angan-angan
          Harap nya abg ini, tidaklah bertepuk sblah tangan
          Moga dapat bersama atas pelamin persandingan
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Kadang2 tu bila terkenang abg tersenyum sendiri
            Alangkah indah klau kita jdi pasangan raja sehari
            Duduk sblah kanan, pengantin lelaki, cikgu bistari
            Sebelah kiri pulak, dara nan ayu, merah inai di jari
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Terbayang ketika itu..bgitu rmai tetamu sekeliling
              Tepi balai, bergema bunyi serunai gendang keling
              Pasangan silat pula, rancak meloncat & berguling
              Dinda, kat abg ini tak henti-henti manja menjeling
              💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Rancak tarian silat diiringi dngn gendang serunai
                Pasukan Silat Malau, pimpinan Pk Wan roti canai
                Di atas pelamin berpegangan tangan janji ditunai
                Cantik dan montok gebu jari adinda merah di inai
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Masa nk naik ke pelamin tu dinda yg jalan dahulu
                  Abg pula, keris di bwh sampin, hanya nampak ulu
                  Tetamu riuh bersorak, sebaik sja kompang dipalu
                  Dinda pula menjeling abg..sambil tertunduk malu
                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Disbb SOP tak ramai le sgt tetamu yg bertandang
                    Tapi majlis meriah dgn lagu DJ yg berkumandang
                    Sesekali lagu rehat diseling dgn pukulan gendang
                    Dinda tersenyum malu..kat abg mencuri pandang
                    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Pngantin cantik berseri mmg tk jemu jadi tatapan
                      Kat DJ pula, berpusu² sedara & rakan beri ucapan
                      Dinda dgn kurung kebaya nmpak sgt ayu & sopan
                      Mmg sepadanlah dara jelita di sisi suami tampan
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    2. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Dinda nampak anggun sekali, bila disolek dandan
                      Abg..baju pngantin ketat sikit, nmpak sasa badan
                      Bunga rampai yg ditabur ada sikit berbau pandan
                      Terdengar bunyi suara..’sama cantik sama padan’
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    3. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Terbayang jugak masa ‘makan pengantin’ di meja
                      Semua org kata kita tak ubah permaisuri dgn raja
                      Masa dinda suap abg gigit jari dinda dgn sengaja
                      Dinda yg malu2 tu, merah muka, menjeling manja
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    4. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Mlm nya sanak sedara tak nak ganggu mempelai
                      Cuma msih ada pkcik² & mkcik², mengopi di balai
                      Isteri yng gebu cantik jelita, abg terus kucup belai
                      Di dalm dakapan gagah abg, dinda manja terkulai
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    5. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Begitulah dinda hari-hari dgn abg punya keadaan
                      Mimpi dan angan², asyik je jadi mainan perasaan
                      Tapi..abg tetap mletak harapan pada dara pujaan
                      Moga mimpi dan angan², hadir mnjadi kenyataan
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    6. DINDA🌹,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Abg ni tak lah kacak tapi blh tahan segak tampan
                      Pada mu dara abg berhasrat nk bina masa depan
                      Salm dihulur padamu bersama sekeping harapan
                      Izinkn dlm mimpi abg beri dinda sebuah kucupan
                      💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  11. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Budin ini asyik sja tibai Umno & Pas silih berganti
    Mungkin risau sgt kot bila PKR tak lama nak mati
    Kejora pulak, si dia manja tetap bersemadi di hati
    Buat si dara, salm diutus diiringi setangkai melati
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Ehh.. tersilap lah..😅

      Kata nak bagi “melati”, terkirim “mawar” pulak..😂

      Ini hah, “setangkai melati” tuh..🤣

    2. sex maniac di sekolah

      1. tengok youtube

        1. check cookies dan ip address

          1. ada trace ke web porn dan gay

            1. taubatlah cikgu

              1. anak orang tu jangan diraba

                1. hidup Melayu

  12. Bila nak taubat agaknya

    1. anak buah Radzi Jidin

      1. mengaku cikgu tapi komen berahi

        1. apa dibayang dengan anak kita

          1. nak dicabul ke atau rape joke 24/7

            1. rosak sistem pendidikan negara

              1. ada cikgu lelaki sex maniac

                1. Radzi Jidin buat apa?????!!!

                  1. jangan sampai pisang berbuah 2x

                    1. tunggu sampai sex maniac buntingkan anak kita

                    2. Radzi Jidin dan rape joke belum selesai

                    3. Hidup Melayu

                    4. Murah nya anak kamu.

                    5. sex maniac pandang semua wanita murah

  13. ADA ORANG ASYIK DOK KOMEN PASAL “SEX MANIAC”.

    INI KEJORA NAK BAWA SATU GURINDAM SELOKA PASAL:

    “MONEY MANIAC” DAN “MANI MANIAC”

    😀😃😄😆😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Sengaja le Kejora nk singkap sedikit sejarah silam
      Kisah musuh² politik jenis dua muka punya talam
      Sngketa lama..1998, ke mahkamah diusung tilam
      Berterusan lah sengketa dua ekor kaki putar alam
      2019 nak tipu rakyat, depa pura² berbaik bersalam
      Tapi di hati, Atok tetap nk bagi Bg Non tenggelam
      Bg Non bkn saja boleh bagi jalan Boboi jadi kelam
      Klau Bg Non itu jadi PM, AtokSaka akan ke dalam
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Sngaja ler Kejora nk singkap sedikit sejarah silam
        Kisah musuh² politik jenis dua muka punya talam
        Atok sedar masa tu diri nya Bg Non cuba nk ulam
        Maka bermula le adegan spt citer film Tamil Elam
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA (Campoq slang Kedah sikit🤣)

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Bg Non mau jadi kepala, sdg dia kena dok di ekoq
          Atok pun buat..bagi Bg Non smpai jadi tesungkoq
          Biaq buruk & keji Bg Non di mata, bila rakyat ukoq
          Yakni, Bg Non akan dicop sbg kaki tutuh pungkoq
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Silap percaturan dibuat, Atok itu Bg Non nk lawan
            Tapi Atok ada ler strategi utk Bg Non nak ditawan
            Bg Non dituduh tutuh pungkoq Sukma Dermawan
            Juga, Bg Non telah dituduh tutuh burit bini kawan
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Atok bgai melempar Bg Non terus msuk dlm parit
              Biar rakyat lihat Bg Non, bgai jelmaan syaitan ifrit!
              Kaki tutuh pungkoq orng & bini kawan punya burit
              Maka, duduklah dia dalam jel, jalani hidup yg perit
              😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Hakikatnya mmg Atok dgn Bg Non tu bermasalah
                Macai² kedua-dua pihak, ada le depa punya helah
                Kita pun tak tahu, siapa yg benar & siapa yg salah
                Dah keputusan mahkamah begitu terima saja lah
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  22 bulan, PH muncul menjadi badut lawak kelakar
                  Bg Non-Atok, PKR-DAP-Bersatu..asyik je bercakar
                  Atok risau dendam Bg Non yg masih kuat berakar
                  Lalu, Atok buat, bagi PH terlungkup & gulung tikar
                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

                  1. HA HA HA

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    Kat Atok masa itu, org2 Melayu jadi marah berapi
                    Urusan harta benda negara..dia serah kt LGE DAP
                    ‘Nak kena masuk ke dlm’, asyik jadi igauan mimpi
                    Lalu Atok pelingkup PH biar Bg Non terus PM tepi
                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

                    1. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      PRU14 dulu, macam² penipuan Atok cekau cakup
                      Sbb dirasa, yg disakau 22 thn dulu tu, blum cukup
                      Tapi Atok risau, kalau Bg Non PM, dia kena cekup
                      Maka, Atok letak jawatan sengaja nak PH lingkup
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                    2. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      PH jadi terlungkup itu dirancang, bukan nya takdir
                      Bg Non berpura² seronok, dalam PH tu Atok hadir
                      Tapi depa dua tu mcm Pak Kadok dgn Pak Pandir
                      Bg Non kata, ‘org paling takut dia PM tu, Mahathir’
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                      https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

                    3. HA HA HA (Rujuk video🤣)

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Lawak ucapan Bg Non dlm video tu bukan sedikit
                      Dia kata duit Atok dgn anak² tu dah setinggi bukit
                      Yg paling lawak Bg Non cerita Atok demam, sakit
                      Dengar Anwar nak jadi PM terus dia sihat bangkit
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                      https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

                    4. HA HA HA (Sila Rujuk video tu🤣)

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Sengketa Atok-Bg Non itu, cai² tk dpt nak berdalih
                      Kejora pula syok tonton video, sampai tk menoleh
                      Dengar Bg Non nk jdi PM demam Atok terus pulih
                      Terus, Atok terbangun dan cakap, ‘ohh.. tak boleh!’
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                      https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

                    5. HA HA HA (Sila Rujuk video tu🤣)

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Klau benda tak betul, tk kan ler Bg Non nak berani
                      Bg Non kata, harta anak² Atok, berbilion sana sini
                      Dia bgi tau..Marina, Mukhriz, Mirzan dan Mokzani
                      Itu pun, masih lagi dia nk kayakan anak dan kroni?
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                      https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

                    6. HA HA HA (Sila Rujuk video tu🤣)

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kalau betul cakap Bg Non, mmg Atok itu tak guna
                      Nak sakau harta lagi, anak kroni dh kaya meliana?
                      Kontrak & saham2 anak beranak Atok di sini sana
                      Bg Non ada bagi tahu, Petronas & Petrol Kencana
                      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                      https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

                    7. HA HA HA (Sila Rujuk video tu🤣)

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Saham anak² pinak Atok tu beratus-ratus syarikat
                      Harta negara disakau, serupa nelayan sauk pukat
                      Rakyat susah dan tk cukup, perut disuruh nya ikat
                      Itu pun, nak sakau lagi, tak sedar kubur dah dekat
                      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                      https://youtu.be/4BCg0ZtyWeY

                    8. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      22 tahun lamanya, rakyat bgaikan dah kena pukau
                      Atok himpun harta dgn wang setinggi bukit bukau
                      Kini tampok takhta negara Atok masih nk jangkau
                      Tak cukup lagi ke, 22 tahun harta negara disakau?
                      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                    9. HA HA HA…

                      KPD ANON YG DOK MEROYAN PASAL “SEX MANIAC” KAT BAWAH TU.. DI ATAS TU ADALAH SEDIKIT KISAH:

                      “MONEY MANIAC” DAN “MANI MANIAC”

                      YG MENJADI IDOLA PUAK PEMBANGKANG.

                      😀😃😄😆😅😂🤣
                      KAH KAH KAH KAH

                    10. patutlah jadi sex maniac

                    11. komen berahi 24/7

                    12. main youtube masa kerja

  14. Bila mengaku cikgu komen ala sex maniac

  15. Bila golongan ruwaibidhah menjadi jurucakap masyarakat,

  16. Bila amanah diserahkan kepada yg bukan ahlinya,

  17. Harimau belang tak makan kancil skrg

    1. makanan dia cikgu sex maniac

      1. yang komen berahi rape joke

        1. sejak Radzi Jidin jd Menteri

          1. macam lemah tenaga batin

            1. mati pucuk tapi nak berahi

              1. cikgu sex maniac yg memalukan

                1. anak murid dan negara

                  1. Hidup Melayu

  18. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Budin bagai dah mati akal mau pertahan Pakatan
    Kini dia alih tiang kpd isu pembalakan di Kelantan
    Kejora ini pula, si dia tu asyik menjelma di ingatan
    Sekuntum teratai mngiringi slm buat si dara intan
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Leave a Reply

Your email address will not be published.