MESKI RAYA MASIH LAGI LAMA, BERITA GEMBIRANYA SUDAH ADA

Kerajaan memberi jaminan tidak akan melaksanakan kembali perintah kawalan pergerakan atau PKP dan sekatan untuk pulang ke kampung bagi sambutan Aidilfitri tahun ini, kata Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob.

Katanya, sektor ekonomi dan sosial serta pergerakan merentas negeri telah dibenarkan kembali seperti biasa, dan jika kes meningkat di sesuatu kawasan, perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD) secara bersasar saja akan dilakukan di kawasan terbabit.

“Sudah ada orang yang buat spekulasi macam-macam, termasuk kononnya tak boleh balik raya kerana kes meningkat semula sejak beberapa hari lalu.

“Namun jangan bimbang, kita tidak akan tutup lagi seluruh negara, negeri atau daerah sebagaimana sebelum ini.

“Pergerakan rakyat akan dibenarkan seperti biasa, tetapi kita akan memfokus kepada kawasan sasaran yang banyak berlaku penularan melalui perintah PKPD.

“Jika kampung itu yang dikenakan PKPD, maka mereka dari kampung itu sahaja yang dihadkan pergerakannya,” ujar beliau lagi.

Meskipun sambutan Hari Raya masih agak lagi daripada sekarang iaitu bulan Mei akan datang, namun jaminan Ismail Sabri itu setidak-tidaknya memberi sedikit kelegaan kepada kita semua.

Maklumlah, sudah dua tahun berturut-turut tidak dibenarkan balik ke kampung menyambut Hari Raya bersama keluarga kerana kekangan PKP, kerinduan untuk menikmati kemeriahan sambutannya tahun ini bersama keluarga dan sanak saudara tentu saja sedang meluap-luap dalam dada.

Yang penting, tahun ini kita semua boleh balik kampung menyambut Hari Raya. – ShahbudinHusin 24/01/2022.

Updated: 24 January 2022 — 10:16 am

30 Comments

Add a Comment
  1. Mail Babi Pembunuh tau rakyat tak kisah mati akibat Covid Omicron. Mail Babi Pembunuh mahu kuasa 2/3 DUN Johor.

  2. Mail Babi Pembunuh potong kek PEKIDA nak ambil hati rakyat selepas berjaya membunuh korban Covid-19 dan korban banjir tertinggi.

  3. 17 bulan kena kencing puak PN sekarang masa BN kencing

    1. Radzi Jidin tak tau ka ada cikgu lelaki sex maniac masuk blog ni buat komen?

      1. Sebelum ni Radzi Jidin lawan peguam ISMA

        1. Radzi Jidin biar sex maniac saman budak lapor rape joke

          1. Radzi Jidin biar sex maniac komen dalam blog

            1. Mampus Radzi Jidin ni minat porno

              1. Melayu porno macam Radzi Jidin jaga anak kita

                1. Hidup Melayu

  4. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
    Moga bertambah ceria thn ini sambutan Aidil Fitri
    Dah tak ada lagi PKP & larangan merentas negeri
    Kejora ini pula, asyik merindukan si dia setiap hari
    Sekuntum teratai mgiringi slm, buat si dara puteri
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. yang tak boley kencing hanya harga ayam naik lagi

      1. hidup tauke dedak cha ya nun alip sebab BMF kena kencing

        1. tauke balak surat kuning dah masuk hutan balik

          1. nak PRN salahkan Dap salahkan cha ya nun alip

            1. Habis PRN jilat cukong Dong Zhong

              1. Hidup Melayu

  5. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Bagus ler hari raya Aidil Fitri thn ini tiada lagi PKP
    Sempadan daerah atau negeri tidak akan ditutupi
    Kejora teringat si dia asyik dibuai angan² & mimpi
    Sekuntum mawar diutus, iringi salam rindu & sepi
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Takdak PKP tu hanyalah lauk gulai basi
      Melayu bodoh mcm hang mana nak reti
      Hari2 cuma cerita sunyi mimpi dan sepi
      Kejora, lagi baik hang besepai lalu mati

      1. ‘rakyat’ Melayu penderhaka 2:24 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Hoi ‘rakyat’ biol, geng PH puak Melayu pnderhaka
        Masih tk sedar lagi ker, PH tu org Melayu tk suka?
        Lbh baik le hang pi IJN nuh, menziarahi AtokSaka
        Hang nk jdi mcm geng tu ke, badut lawak jenaka?
        🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. BN dan PN tarik balik darurat pun kencing Agong hidop2

          1. Azam Baki kencing nama Agong guna saham adik

            1. Agong asyik dikencing oleh PN dan sekarang BN

              1. Tok Mufti kena kencing dengan beksin KJ

  6. Dan baru sebentar tadi seorang lagi Pemimpin Melayu Islam, mantan Timbalan Perdana Menteri, Mantan Menteri Dalam Negeri dan masih berjawatan Presiden Parti Melayu Islam [UMNO] disahkan BERSALAH OLEH MAHKAMAH KUALA LUMPUR KERANA MELAKUKAN 42 JENAYAH RASUAH PENYELEWENGAN WANG DAN PENGGUBAHAN WANG HARAM

    SYABBAS MELAYU ISLAM!!!!!!!!!!!!

  7. balik kampung boleh sebar cerita saham adik Azam Baki

  8. kencing kuat BN dan PN sama je

  9. Pemimpin2 jenis haram jadah yg berkuasa, cakap tak serupa bikin, tak ubah macam filem P Ramlee, Musang Berjanggut. Azam Baki (saham berbaki banyak lagi) pun dalam katogeri yg P Ramlee gambarkan. Golongan ni lah yg sedang berkuasa sekarang. Jika tak, Azam Baki dah lama dipakaikan baju oren.. silap2 boleh jatuh bangunan mcm yg lepas2.

    Makin hebat Malaysia sejak ada Duta Timur Tengah Taraf Menteri. Negara dah laksa hukum Islam, dah 100% perlembagaan Islam.

    Jom sokong PAS..kompom seroga..

  10. Depa yang buat spekulasi macam-macam, lantaklah depa.

    Kalau depa tak mahu atau tak dapat balik raya kerana tak buat persediaan, asyik takutkan kes meningkat semula, biar lah, depa yang rugi.

    Kita ikut apa Gomen kata. Dah reda, baguslah. Dijangka baik di Hari Raya, Alhamdulillah.

    Ameeeeen, Ameeeeeen, Ameeeeeen.

    1. Berdoalah kita berterusan.

      Tuhan menyebelah siapa yang sentiasa berusaha.

      Dalam kes ini, berdoa sahaja ler..

Leave a Reply

Your email address will not be published.