TENGKU ZAFRUL HARUS TANDING PRU15, BARU BOLEH TAHU DIRINYA PEJUANG ATAU PENGHASUT RAKYAT?

Selain kerajaan Perikatan Nasional atau PN adalah kerajaan pintu belakang kerana beroleh kuasa tanpa menang pilihanraya, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz yang mula diperkenalkan ketika itu sebagai Menteri Kewangan juga adalah menteri pintu belakang.

Beliau tidak pernah bertanding atau menang mana-mana kerusi pilihanraya, malah tidak diketahui parti mana yang dianggotainya.

Sebelum itu, Tengku Zafrul adalah CEO bank dan kedudukannya dalam sektor perbankan dikatakan adalah asas utama perlantikannya itu.

Dengan status itu dan tidak pernah bergelumang dengan derita rakyat, malah mungkin datang pula daripada keluarga berada, beliau boleh dikata diturunkan daripada kayangan untuk menjadi Menteri Kewangan ketika Mahiaddin Md Yasin menjadi Perdana Menteri.

Sebagai Menteri Kewangan, selain mengurus ekonomi negara, memahami denyut nadi rakyat dan memberi pertolongan kepada mereka yang memerlukan adalah harapan yang disandarkan kepadanya melalui jawatan tersebut.

Pemahaman mudah bagi rakyat ialah Menteri Kewangan itu kerjanya menjaga atau mengatur duit untuk kesejahteraan mereka.

Bersekali dengan pengalamannya menerajui bank yang memang berorientasikan keuntungan, tidak menghairankan bila Tengku Zafrul selalu mempamerkan sikap yang bertentangan, walhal tugas sebagai Menteri Kewangan tidak lagi berpaut kepada untung rugi.

Tugas Menteri Kewangan ialah berorentasikan perkhidmatan dan kesejahteraan, biar pun dengannya negara terus kena berhutang.

Paling ketara sikap bertentangan berkenaan adalah berkaitan pengeluaran KWSP yang dituntut oleh banyak pihak sejak Covid19 melanda lagi.

Kalau ikutkan hasrat Tengku Zafrul, beliau mungkin tidak membenarkan sama-sekali wang KWSP dikeluarkan kerana tindakan itu akan menjejaskan keuntungan masa depan kerajaan.

Dalam perjumpaan pelbagai pihak dengannya, beliau tetap menolak perkara itu.

Pengeluaran yang dibenarkan sebelum ini pun, sebenarnya telah ditolak awal-awal lagi oleh Tengku Zafrul dan beliau hanya bersetuju setelah Perdana Menteri ketika itu iaitu Mahiaddin kemudiannya mahu ia dibenarkan.

Kini, dengan banjir yang melanda negara, tuntutan agar kerajaan membenarkan pencarum mengeluarkan simpanan KWSP kedengaran kembali – kali ini dengan jumlah maksimumnya sebanyak RM10 ribu.

Tengku Zafrul sekali lagi memunculkan dirinya paling kerap bersuara menolak tuntutan itu.

Selain mempertikaikan niat mereka yang memperjuangkan perkara tersebut, beliau juga mendakwa mereka adalah penghasut rakyat.

Wahโ€ฆ.hebatnyaโ€ฆ.

Soalnya, apakah memperjuangkan nasib rakyat suatu tindakan menghasut rakyat?

Jika membela nasib rakyat dianggap menghasut rakyat dan diragui niatnya, adakah tidak mengendahkan keinginan rakyat, malah menolaknya, suatu perbuatan memperjuangkan rakyat?

Dalam hal ini, Tengku Zafrul tidak ada pilihan lain melainkan mesti memberanikan dirinya bertanding dalam PRU15 akan datang agar beliau boleh tahu siapa dirinya di mata rakyat – pejuang rakyat atau penghasut rakyat? – ShahbudinHusin 02/01/2022.

Updated: 12 January 2022 — 10:44 am

16 Comments

Add a Comment
  1. Tengku Zafrul Fool tu one of the worts FM malsyaia ever had aafter Najib Lanun. Look at Zafrul face…muka tak malu terhegeh2 bantagkan belanjawan negara… takde tanjak langsong jadi Menteri Kewangan layak jadi pembolot projek2 dan kayakan diri sendiri, dan keluarga dia. Yg aku tau layak sgt si Zafrul Fool ni jadi pelancong naik bot di escort pegawai2 kjaan dan body guard melawat kawasan banjir, setelah banjir surut. Piirrrahhh ini bukan pejuang rakyat tpi pengkhianat musbibbat pd rakyat. All you PM cabinet ministers including PM Sabri Lembap should dissapear from surface of earth. Nanti aman negara, bertambah pulih ekonomi dan bertambah baik hidop rakyat. kurang korupsi dan kleptokrat Bangsat !

  2. DINDA๐ŸŒนDEWI๐Ÿฅ€PUTERI๐ŸŒท,

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Seronok tengok blog ni, penuh dngan ketenangan
    Blog dah tk diganggu dek komenยฒ tahap bajingan
    Abg ni pula hari ini di dalam hati penuh keriangan
    Mau ler tak nya, bila asyik sja dapat kemenangan
    Musuh dah tidak berani lagi tampil beri tentangan
    Smbut lah salam abg, buat dinda dewi sanjungan
    Seperti biasa, coretan abg, bunga akn jadi iringan
    Sekuntum kenanga, simpan sja lah sbg kenangan
    ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      Gembira di hati abg ini tk tau camner nak dicerita
      Mana ler tidaknya bila kemenangan asyik tercipta
      Musuh, dah tk berani lagi tampil nak bersengketa
      Klau siapa acah abg bermakna menempah derita
      Dinda tu pula, naper langsung tiada khabar berita
      Teringin nak dengar dari dinda wlau sepatah kata
      Sambutlah salam abg buat dinda yg jauh di mata
      Setangkai melur abg utus, mngiringi coretan tinta
      ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐ŸŒผ
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        Di blog syahdu ini abg bgaikan penghulu dan raja
        Abg bebas nk berpantun atau berbuat apa sahaja
        Musuh, cabut lari & agak nya kini bermuram durja
        Tak tertahan ler dia dgn penangan yg abg belanja
        Izinkanlah diri mu itu, utk abg terus damba & puja
        Mabuk rindu abg ini, lebih teruk dari mabuk ganja
        Sambut lah salm mesra abg buat dinda yg manja
        Mengiringi salm, terimalah ini setangkai kemboja
        ๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          Tak tau nak ceritalah bgaimana hati abg gembira
          Mana le tidaknya bila asyik menang & kekal juara
          Musuh dh cabut lari, dek tk tahan derita sengsara
          Untuk nak kenakan abg ni, dia tk akan jumpa cara
          Abg ini, tk tau sampai bila nk terus sebatang kara
          Kerinduan dan lara sepi, asyik saja hadir mendera
          Buat mu adinda, abg utuskan, salam kasih mesra
          Terima lah sekuntum mawar, ikhlas buat mu dara
          ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  3. HA HA HA

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Wahh..kasar sekali nampaknya, Budin punya ayat
    Hingga kat Tg Zafrul tu dia kata penghasut rakyat
    Kejora ini, mangsa tk msuk, adakah dia dah gayat
    Atau, dia dah keras kaku..terbongkang jadi mayat
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

  4. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Di blog syahdu ini pantun2 Kejora terus bersiaran
    Tapi mcm tak seronok pulak bila tak ada sasaran
    Mangsa punya tapak kaki, dh tak lagi kedengaran
    Jadi lah diri ini..bagai seekor singa sdg kelaparan
    ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

    1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      Kejora sdg tunggu si dungu, yg macm Pak Pandir
      Tapi agak nya, dia sdg menangis hingus berlendir
      Namun kat sini Kejora akan terus mundar mandir
      Bagai singa yg lapar sdg mnunggu mangsa hadir
      ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ๐Ÿฆ
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        Mangsa Kejora tu nk juah, tapi penakut mcm pijat
        Dia sudah jadi pondan, serupa dngan Mohd Sajat
        Punya ler lari dari Kejora, sampai pagar dia panjat
        Agak nya di perdu pokok kayu ara dia bermunajat
        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        KAH KAH KAH

  5. HA HA HA

    ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐Ÿ’
    Mmg ler diri ini asyik teringatkan si dia tiap masa
    Bila mlm begini, rindu dan sepi mmg amat terasa
    Tapi, naper terasa lapar bgai orang sdg berpuasa
    Diri dah mcm harimau, yg lama tk jumpa mangsa
    ๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    KAH KAH KAH

    1. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
      Tentu rakanยฒ boleh agak siapa mangsa yg utama
      Bila berani acah harimau, sakit lah yng dia terima
      Agak nya, dia terdengar bunyi ngauman bergema
      Lalu mnyorok le dia dlm keadaan fobea & trauma
      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
        Mangsa itu nk jdi singa, tapi tampil jdi memerang
        Dia tk tengok betul2 dulu, sebelum nk menyerang
        Silap besar le dia..bila sudah teracah salah orang
        Acah punya acah teracah seekor harimau garang
        ๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
          Tk seronok lah pula bila mangsa tk mari melatah
          Apakah mangsa rasa takut klau nanti kena getah
          Atau..dah capik dan tempang dek kaki dah patah
          Kalau mangsa ada, boleh lah sang harimau ratah
          ๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
            ๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…
            Silap le, bila mangsa berani acah harimau belang
            Bila buat gitu, bermakna sengaja tempah malang
            Tapi dek ngauman harimau..mangsa menghilang
            Klau dia dtg balik, rimau nk ratah smpai ke tulang
            ๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

            KAH KAH KAH

            1. Errata (2:28 pm):

              HA HA HA

              ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
              ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒบ๐ŸŒท๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐Ÿ’
              Mmg ler diri ini asyik teringatkan si dia tiap masa
              Tgh hari begini..rindu dan sepi, mmg amat terasa
              Tapi, naper terasa lapar bgai orang sdg berpuasa
              Diri dah mcm harimau, yg lama tk jumpa mangsa
              ๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

              KAH KAH KAH

  6. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
    Dengan hal banjir Budin masih lagi nak perapi-api
    Marah btul, bila Tg Zafrul tk benar kluarkan KWSP
    Kejora pula, tanpa si dia, asyik digigit rindu & sepi
    Sekuntum mawar iringi salam..buat si dara tatapi
    ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’šโค๏ธ
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Leave a Reply

Your email address will not be published.