ISMAIL SABRI, PERDANA MENTERI BISU…..

Menjadi Perdana Menteri atau ketua kerajaan, seseorang itu bukan saja harus memiliki wibawa dan ciri-ciri tertentu sebagai pemimpin, tetapi juga mesti mempunyai suara.

Dengan adanya suara itulah pemimpin berkenaan boleh menyampaikan ucapan, mempengerusikan mesyuarat, berkomunikasi, mengeluarkan arahan, memberi kata-kata perangsang atau menaikkan semangat, memberi reaksi terhadap sesuatu isu, mengherdik lawan politik jika perlu dan paling penting melalui kemampuan bersuara itulah juga dapat memberi keyakinan kepada rakyat tentang kemampuannya memimpin atau mengawal negara ini.

Dengan itu, kemampuan bersuara, bercakap atau berucap adalah syarat wajib untuk menjadi pemimpin, bahkan bersuara juga adalah kerja utama seorang pemimpin.

Pemimpin yang diam adalah pemimpin yang tidak bekerja.

Sementara kita biasa menyaksikan orang buta mengetuai kerajaan, misalnya Gus Dur di Indonesia, tetapi kita tidak pernah mendengar ada orang bisu menjadi pemimpin, jauh sekali mengetuai kerajaan.

Hakikatnya, orang bisu memang tidak sesuai diletakkan sebagai pemimpin kerana akan timbul banyak kesukaran daripada ketidakupayaannya mengeluarkan suara itu.

Dalam konteks mengetuai kerajaan, kemampuan seorang pemimpin dalam mengeluarkan suara adalah sangat penting, bahkan wajib.

Perdana Menteri yang tidak bercakap atau gagal memberi reaksi dalam sekian banyak isu adalah pemimpin paling gagal dan tidak berguna sama sekali.

Sebab itu, sementara satu demi satu isu timbul dalam negara, kegagalan Ismail Sabri Yaakob memberi reaksi kepada isu-isu yang timbul itu adalah cerminan nyata tentang ketidakmampuannya.

Dalam isu 5G yang dikendalikan melalui pengwujudan syarikat baru, DNB atau Digital Nasional Berhad, meski banyak pihak sudah bercakap tentang ketidaksetujuan mengenainya, malangnya Ismail Sabri masih tidak kedengaran memberi ulasan mengenainya, malah suaranya menyebut perkataan 5G atau DNB saja pun belum pernah didengari lagi.

Begitu juga dengan isu panas sekarang berkaitan kedudukan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki yang dipertikai dan dikritik merata tentang pemilihan saham miliknya, belum juga kita dengar lagi suara Perdana Menteri mengenainya.

Malah, sebelum ini dalam beberapa isu yang timbul dalam negara ini, Ismail Sabri selaku Perdana Menteri lebih memilih untuk mendiamkan diri daripada bersuara.

Ehhh…Malaysia ini ada Perdana Menteri atau tidak sebenarnya?

Oleh kerana orang bisu tidak pernah dijadikan pemimpin, sikap Ismail Sabri yang membisu dan sengaja bisu dalam banyak perkara ini sebetulnya menyebabkan beliau telah hilang kelayakan sama sekali sebagai Perdana Menteri dengan sendirinya.

Semua pemimpin yang hebat dalam dunia dikenali kerana kemampuannya mengeluarkan suara, bahkan ada di antaranya sehingga bergegar seluruh urat-urat rakyat mendengar ucapan mereka.

Mungkin tidak perlu untuk Ismail Sabri belajar berucap atau mengambil kelas tambahan “public speaking”, tetapi sebagai Perdana Menteri atau ketua kerajaan, adalah wajib baginya menunjukkan keberanian memunculkan suara dalam isu-isu besar dalam negara seperti DNB, SPRM dan kedudukan Azam Baki dan seumpamanya.

Ketidakmampuan memberi ulasan dalam isu-isu besar seperti itu hanya akan menyerlahkan lagi ketidakmampuan dan ketidaklayakannya, di samping akan menambah-besarkan rasa meluat dan menyampah rakyat terhadapnya.

Apabila rakyat sedang berdepan pelbagai kesusahan atau kesukaran, apa yang diperlukan ialah kata-kata perangsang daripada pemimpin dan ianya tidak banyak berbeza dengan tindakan seorang suami atau datuk ketika menyejukkan hati pasangan atau cucunya.

Cuba Ismail Sabri bayangkan, ketika cucunya merajuk atau dalam susah hati, tetapi beliau hanya diam dan tidak mengeluarkan walau sepatah perkataan pun terhadapnya?

Selain itu, semua Perdana Menteri sebelum ini juga hampir tidak pernah bersembunyi atau gagal mengeluarkan suara dalam pelbagai isu yang timbul ketika era kepimpinan mereka.

Kecuali Najib Razak ketika menjadi Perdana Menteri ada sedikit-sebanyak berdiam diri atau mengelak daripada bercakap mengenai sesuatu isu, 1MDB misalnya dan kemudian Mahiaddin Md Yasin yang lebih banyak bisu dalam kebanyakan isu serta hanya berani muncul dalam perutusan khasnya saja, tetapi lihatlah apa nasib buruk menimpa mereka itu.

Terutamanya Mahiadddin yang mungkin ketika itu merasakan berdiam diri adalah pilihan terbaik buatnya, nanun sebab utama beliau ditolak dan dibenci ialah disebabkan kegemarannya menyimpan suara dalam isu-isu yang membuatkan rakyat sesak nafas dibuatnya.

Hari ini, makin hari makin ramai yang menolak dan hilang keyakinan terhadap kepimpinan Ismail Sabri, paling buruk dan utama kerana kegagalannya bersuara dalam pelbagai isu yang sedang melanda negara ini.

Dengannya, beliau dikata tidak tahu buat kerja, tak lama lagi, pasti ada mengatanya hanya makan gaji buta saja. – ShahbudinHusin 30/12/2021.

Updated: 30 December 2021 — 9:33 am

78 Comments

Add a Comment
  1. PM yang buat konvoi roadblock untuk ambulans, main sodok-sodok dan paksa rakyat berhutang memang wajib disokong untuk mati. Kahkahkah!

    1. Mail Babi PEMBUNUH 48 orang

    2. BUNUH 48 orang dan lebih 31000 mangsa lagi

    3. Khalid terkilan PM enggan jelaskan mengapa aset kerajaan lewat dikerah bantu rakyat

      Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dalam 48 jam

    4. Pahang tamatkan izin melombong firma berkaitan kerabat diraja

      Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dan yang lain akan mati kerana ditimpa balak atau tertelan sisa radioaktif Lynas

  2. JAWAPAN KEPADA SHAHBUDIN HUSIN SI PENULIS ANALOGI TANPA FAKTA

    Seorang pemimpin yang terlalu banyak berkata-kata dan berbicara adalah pemimpin yang di khuatiri tidak cekap dan tangkas dalam melaksanakan tugas kerana masa dan tumpuannya terlalu banyak di gunakan untuk sekadar berbicara dan berlakon bersuara isu-isu semasa namun sebaliknya hanya sekadar berhelah mengaburi rakyat jelata.

    Setiap tindakan dan gerak kerja bukan lah hanya bunyi-bunyian indah yang penuh helah, namun tindakan nyata ketika bekerja dalam diam tanpa mengharap pujian sesiapa.

    Menyampaikan arahan,mengambil tindakan,membuat keputusan serta menjangka masa depan negara. Semua itu di dasari oleh kemampuan berfikir dan menganalisis sebagaimana yang sedang di praktikan oleh PM-DSIS sendiri pada ketika ini.

    Amat lucu serta tidak terjangkau di minda, bilamana di katakan tugas utama seorang pemimpin ialah bersuara semata-mata.
    Di ingatkan bahawa ruang lingkup tugas pemimpin itu adalah lebih luas daripada sekadar bersuara semata-mata, seorang pemimpin hendaklah sanggup mendengar dan mengambil keputusan berat yang tidak di sukai oleh majoriti bilamana tindakannya itu kelak akan mendatangkan kebaikan kepada rakyat dan negara.

    Pemimpin yang sekadar bersuara hanyalah sekadar boneka semata-mata, jika benar pemimpin yang bersuara nyaring dan latang serta tidak keal erti diam adalah takrifan kualiti seorang pemimpin, maka DSAI mahupun Mat Sabu juga layak di angkat bagi menduduki kerusi Perdana Menteri di Putrajaya.Terlalu jumud definisi seorang pemimpin yang di gariskan oleh Shahbudin Husin.

    Shahbudin begitu ghairah bersuara sehingga tanpa sedar sedang menghina secara tidak langsung Presiden Republik Indonesia yang ke-4 iaitu Gus Dur, kecacatan Gus Dur sedang di jadikan bahan perumpamaan untuk mengandaikan analogi beliau terhadap PM-DSIS iaitu pemimpin bisu.

    PM-DSIS yang bisu ataupun Shahbudin Husin yang buta atau pula begitu terlalu malas membaca dan menyelidiki fakta kerana terlalu gemar bersuara secara membabi-buta. Setiap isu di perhalusi oleh PM-DSIS bahkan isu yang tidak mampu di selesaikan oleh mana-mana PM sebelumnya iaitu isu MAE63, mampu di selesaikan oleh PM-DSIS malah dengan sokongan majoriti ahli dewan negara.

    Seperti yang di nyatakan di awal perenggan, pemimpin yang hebat bukanlah boneka yang harus mengikut suara jelata semata-mata, namun seorang pemimpin harus lah berani dalam mengambil keputusan untuk kebaikkan semua walaupun ianya tidak di persetuji oleh semua.Kerana pemimpin seperti PM-DSIS ialah individu dengan visi dan misi yang jauh kehadapan demi kelestarian negaranya jua.

    Wahai Shahbudin Husin, pemimpin itu bukan lah seorang juru hebah namun beliau harus terus menerus bekerja walau tanpa liputan media. Itu lah seorang pemimpin, jika semua kerenah tidak semegah harus di teladani beliau maka ke mana hala tuju negara ini akan di bawah nya ?

    Aanalogi cucu merajuk dan pemimpin bisu , serendah itu kah tahap intelektual yang sedang bangga di tayang-tayangkan tanpa sedar ianya bahkan menjadi sekadar bahan jenaka anak-anak sekolah rendah.

    Keyakinan terhadap kepimpinan PM-DSIS sedang di tolak ialah seumpama beliau ini yakni Shahbudin Husin tidak mengikuti isu-isu semasa dan sekadar menjadi pelayar media sosial “Facebook” semata-mata. Wahai saudara Shahbudin Husin, tahukah anda bahkan kepimpinan PM-DSIS sendiri di akui oleh negara sebesar USA melalui lawatan rasmi deligasi negara Uncle Sam berkenaan.

    Malah di bawah kepimpinan PM-DSIS sendiri unjuran GDP negara meningkat dan keyakina pelabur semakin pulih sehingga menjelang pertengahan tahun 2022, ekonomi negara akan kembali rancak di sana sini.

    Dengan hanya sekadar tahu berbicara tanpa fakta dan beranalogi yang entah apa-apa, Shahbudin Husin hanya bagaikan yang hidup segan mati tak mahu kiranya.

    -RP- 
    @PenulisBangsa

    1. Waahhh.. sakan nih…🤣

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Siapa dia pnulis bangsa ini, Kejora pun tidak tahu
      Tapi, pasti tulisan ini bikin badan Budin naik suhu
      Satu pukulan yg pasti Budin tidak terpikul di bahu
      Sebab, dia dikatakan ‘hidup segan mati tak mahu’
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Lantang padu sungguh, ‘PenulisBangsa’ bersuara
        Bernas dan berisi juga dia punya kata-kata bicara
        Tegas dan tangkas dibela Pemimpin No 1 negara
        Boleh jadi dia penyokong kuat Umno mcm Kejora
        Namun semua tu, tk dapat nak ubati hati nan lara
        Duri rindu dan lara kesepian, asyik hadir mendera
        Buat si dia yg jauh dihulurkan salam kasih mesra
        Setangkai melati, diutus, iringi salam buat si dara
        🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Penilaian dah tentu dpt dibuat..di pihak pembaca
    Seorang berpantun..yg sorang lagi memaki cerca
    Bleh lah rakan² nilai yg mana intan yg mana kaca
    Tak kan ler, kereta sport nak dikalahkan dek beca
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HA HA HA

  4. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Blog ini..dah spt tempat pergaduhan punya galeri
    Akn tetapi, pergaduhan itu bukan le Kejora yg cari
    Tapi bagus ler juga, penilaian boleh pembaca beri
    Dapat dilihat kini, yg mana dungu yg mana bistari
    Yg mana jahil munafiq..dan yg mana bijak jauhari
    Namun kebenaran itu pasti akan mnjelma sendiri
    Sebab, yg dungu jahil munafiq dh belah cabut lari
    Mnakala, yg jauhari bijak bistari, ttp gagah berdiri
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  5. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nampak sangat yg si tua lahanat tu tidak berimu
    Karutan bodoh taik dia tu pembaca muak & jemu
    Nak bawak ke blog sampah sarap dia kutip ramu
    Otak terencat mungkin dulu terlebih makan jamu
    Abg ini teringat kt lagu Hafiz, ‘Hanya Untuk Kamu’
    Di dlm mimpi bagaikan dinda sering dtg bertamu
    Alangkah indah..di alam nyata, kita dapt bertemu
    Ingin abg nk sisip, sekuntum seroja di rambut mu
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  6. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kesian btul, binatang TN anjing dungu otak sabut
    Awal nya, kemain kencang anjing tu macam ribut
    Tapi, sakit lah dia bila karutan dia, Kejora sambut
    Dek malu dan terkantoi anjing tu dah belah cabut
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  7. PANTUN NASIHAT INI ELOK DIULANG DAN DILETAKKAN DI BAHAGIAN ATAS INI:

    1. RAKAN² BLOG,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Terimalah pesanan Kejora buat pedoman & bekal
      Kejora ingin bagi kat sini sebuah nasihat yg pukal
      Panduan ikhlas dri sorang ckgu yg kental & cekal
      Ibarat mcm di sekolah..berhadapan budak² nakal
      Jgn dibiar dlm diri kita..kebebalan bertapak kekal
      Usah le tampil juah kalau ilmu cetek dan dangkal
      Panas baran & ego tak ke mana² berbanding akal
      Laut dalam jgn diduga kalau kail hanya sejengkal
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. P/S:

        Rasanya malaun yg berkaitan & akan terasa dgn pantun nasihat di atas tu cuma sekor jer dlm blog ini…

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

  8. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Seronok betul rasa bila TN anjing bertindak balas
    Boleh le, kepala dia diluku dan telinga dia dipulas
    Kejora akn ajar anjing ifrit tu, tanpa kasihan belas
    Biar sampai, anjing itu tercirit & jubur dia melelas
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  9. KOMEN² BERIKUT ELOK DIULANG DAN DILETAKKAN DI BAHAGIAN ATAS INI:

    1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 Betina Jalang Tua kepala sewel.

      Blog politik nak dibuat nya blog HARTA KEPALA BUTUH PAK DIA.

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      KAH KAH KAH KAH
      😀😃😄😆😅😂🤣

      1. HO HO HO

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Mmg anak haram TN anjing itu, moral dah runtuh
        Bila Kejora pantun cinta..dia nak bantai dan tutuh
        Tapi dia komen “hero taik kucing” tak bleh sentuh
        Blog nak dibuat harta pak dia punya kepala butuh
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. RAKAN-RAKAN BLOG,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Dengki betul TN Anjing, bila Kejora nk pikat Nadia
          Tpi..berdepan cacian anjing tu Kejora dh bersedia
          Auta putar alam dia tu..mengalahkan Keling India
          Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HO HO HO

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing nak cetus kat sini panas punya bahang
            Mmg tak sedar diri ler itu betina puki terpelahang
            Kalau jantan, mmg lekang dagu dia punya rahang
            Sbb betina..Kejora setakat nk kata puki mak hang
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HO HO HO

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Mmg ler TN anjing tu maruah & moral dah runtuh
              Dia acah orng tak apa, tapi dia tak boleh disentuh
              Undang² yang dia buat itu, kita dikehendaki patuh
              Itulah nama ‘undang² pak dia punya kepala butuh’
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HO HO HO

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing biol itu buruk diri dia tak mahu perbaiki
                Di blog ini, dia boleh bebas klau nk mencaci maki
                Kita ni, kena komen ikut pos, itu yg dia kehendaki
                Itulah nama, ‘undang² mak dia punya lubang puki’
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HO HO HO
                  (Campoq slang Kedah sikit🤣)

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing tu perangai dia serupa dngn anjing liaq
                  Dah tua meghekot tapi akai mcm budak tk baliaq
                  Dekat blog ni dia nak kawai habih, hulu dan hiliaq
                  Blog nk dibuat, harta pak dia punya batang peliaq
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

                  1. HO HO HO

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿
                    Lawak gilerr lah, undang² binatang TN Anjing ifrit
                    Kat blog ni dia bebas nak memaki caci pekik jerit
                    Tapi kita ini pulak, disuruh ikut ‘blog post straight’
                    Itulah nama ‘undang² mak dia punya lubang burit’
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

                    1. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Puki mak dia lah TN anjing kurap tua kudis sopak
                      Komen dari kita, dia asyik sja nak terkam celapak
                      Tapi dia mengarut..kita disuruh buat² tak nampak
                      Itulah namanya, ‘undang² dia punya kepala bapak’
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                    2. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Mmg ler lawak giler, undang2 TN anjing tua renta
                      Dia bebas kalau nak melempar makian caci nista
                      Tapi..kita mesti komen ikut pos, itu yng dia minta
                      Itu lah, “undang2 TN anjing puki kurap kudis buta”
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

  10. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Terimalah pesanan Kejora buat pedoman & bekal
    Kejora ingin bagi kat sini sebuah nasihat yg pukal
    Panduan ikhlas dri sorang ckgu yg kental & cekal
    Ibarat mcm di sekolah..berhadapan budak² nakal
    Jgn dibiar dlm diri kita..kebebalan bertapak kekal
    Usah le tampil juah kalau ilmu cetek dan dangkal
    Panas baran & ego tak ke mana² berbanding akal
    Laut dalam jgn diduga..klau kail hanya sejengkal
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. P/S:

      Rasanya yg berkaitan & akan terasa dgn nasihat di atas tu cuma sorang jer dlm blog ini…

      😀😃😄😆😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

    2. Amat lah dangkal mengata “Usah le tampil juah kalau ilmu cetek dan dangkal.”

      Anda amat tongong dan tak berpangkal.

      Susah disontol dek Wak Gontol bila sebantal.

      1. Kan betul Kejora dah cakap!

        “yg berkaitan & akan terasa dgn nasihat di atas tu cuma sorang jer dlm blog ini…”

        Dia ialah:

        Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 Betina Jalang Tua Puki Gatai Perangai Monyet🐒 Muka Babi🐖 Gila Babi🐖 Munafiq Lidah Biawak🦎.

        Ha ha ha

  11. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing dungu nak menang juga tidak dpt tidak
    Tapi dia mucul sja, terus kepala dia tu kena ledak
    Yg mampu dibuat hanya mengejek serupa budak²
    Elok dok bilik bersolek je, bubuh gincu dan bedak
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing hanya tampil sbg badut pak lawak lucu
      Agaknya dia sdg hantok pala kt meja punya bucu
      Lbih baik dia duduk rumah tolong mngasuh cucu
      Atau solek diri nak jumpa Bg Ali dgn bedak gincu
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

  12. Wak Gontol Kejora Kojolla kepala sewel

    Blog politik nak dibuat nya blog cinta,

    1. Kejora berpantun cinta, penuh dngn nada syahdu, kata Wak Gontol.

      Dia sebenarnya sudah biul.

      1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 Betina Jalang Tua kepala sewel.

        Blog politik nak dibuat nya blog HARTA KEPALA BUTUH PAK DIA.

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        KAH KAH KAH KAH
        😀😃😄😆😅😂🤣

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Mmg anak haram TN anjing itu, moral dah runtuh
          Bila Kejora pantun cinta..dia nak bantai dan tutuh
          Tapi dia komen “hero taik kucing” tak bleh sentuh
          Blog nak dibuat harta pak dia punya kepala butuh
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. RAKAN² BLOG,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Dengki betul TN Anjing, bila Kejora nk pikat Nadia
            Tpi..berdepan cacian anjing tu Kejora dh bersedia
            Auta putar alam dia tu..mengalahkan Keling India
            Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing nak cetus kat sini panas punya bahang
              Mmg tak sedar diri ler itu betina puki terpelahang
              Kalau jantan, mmg lekang dagu dia punya rahang
              Sbb betina..Kejora setakat nk kata puki mak hang
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Mmg ler TN anjing tu maruah & moral dah runtuh
                Dia acah orng tak apa, tapi dia tak boleh disentuh
                Undang² yang dia buat itu, kita dikehendaki patuh
                Itulah nama ‘undang² pak dia punya kepala butuh’
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA
                  (Campoq slang Kedah sikit🤣)

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing tu perangai dia serupa dngn anjing liaq
                  Dah tua meghekot tapi akai mcm budak tk baliaq
                  Dekat blog ni dia nak kawai habih, hulu dan hiliaq
                  Blog nk dibuat, harta pak dia punya batang peliaq
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

                  1. HA HA HA

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing biol itu buruk diri dia tak mahu perbaiki
                    Di blog ini, dia boleh bebas klau nk mencaci maki
                    Kita ni, kena komen ikut pos, itu yg dia kehendaki
                    Itulah nama, ‘undang² mak dia punya lubang puki’
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

                    1. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿
                      Lawak gilerr lah, undang² binatang TN Anjing ifrit
                      Kat blog ni dia bebas nak memaki caci pekik jerit
                      Tapi kita ini pulak, disuruh ikut ‘blog post straight’
                      Itulah nama ‘undang² mak dia punya lubang burit’
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

        2. Wak Gontol asyik menggontol

      2. Wak Gontol asyik menggontol

        1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 tampil sebagai Betina Jalang Tua Puki Luas Kelentit Panjang asyik menggentel kelentit.

          😀😃😄😆😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha..

            Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 sdg membelek-belek kelentit panjang dia, yg dia baru gentel dek gian teringat btg peliaq Bg Ali…

            😀😃😄😆😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

  13. Mael Bera bukan bisu lah. Mael cuma blur je

  14. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Tadi bagaikan ada terbau kurap dan busuk hapak
    Seakan terdengar..mcm bunyi anjing punya tapak
    Kini, seorang pengemis cinta, dtg ke sini melepak
    Tak kan si kurap itu mata nya kelabu tak nampak?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
      Syahdunya blog..bila hadir nya si pengemis cinta
      Senang hati pembaca, dgn keindahan bicara kata
      Tapi tak ada pula terjahan, dari si kurap tua renta
      Apakah mata kelabu dia tu, bertukar mnjadi buta?
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

    2. “ada terbau kurap dan busuk hapak”

      Sebab Wak Gontol Kejora Kojolla datang melepak

    3. Wak Gontol Kejora Kojolla yang berbau kurap dan busuk hapak

      1. Aikk.. Naper Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 tetiba melenting dan melatah?

        Kejora tak ada ganggu dia pun.. Kejora hanya sebut:

        “terbau kurap dan busuk hapak”
        “terdengar bunyi anjing punya tapak”
        “si kurap itu mata nya kelabu tak nampak”
        “terjahan, dari si kurap tua renta?”

        Naper anjing🐕 betina jalang tua tu terasa & melatah?

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

        1. Dia mengaku diri anjing🐕 kurap ker?
          Dia mengaku diri busuk hapak ker?
          Dia mengaku diri tua renta mata kelabu ker?

          😀😃😄😆😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
            Tapi bila cakap anjing je, mula le dia kelam kabut
            Dia terasa, diri itu anjing, ini nenek tua otak sabut
            Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing jalang tampil, utk mmpamir kedunguan
              Sbgai anjing, dia dah tampil membuat pengakuan
              Tapi silap ler dia sudah pergi jolok sarang tebuan
              Awal2 lagi..anjing anak haram ini dah dpt habuan
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN Anjing dulu nya sekolah kt SJK otak tk cerdas
                Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
                Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
                Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing jadi badut lawak bikin hati pmbaca geli
                  Semua org, tertawakan dia..betina kekasih Bg Ali
                  Marah punya hal, anjing tu terjah, malu tak peduli
                  Anjing tu terasa pedas lah, sbab dia termakan cili
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

                  1. HA HA HA

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing tak da ilmu politik hanya banyak cakap
                    Dalam bahasa Melayu, imbuhan ‘di’ dia tak cekap
                    Zunnun kata, depan cermin puki dia solek mekap
                    Dek bangang..asyik msuk Kejora pnya perangkap
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

                    1. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      TN anjing kelentit panjang kecik2 dulu tidak kerat
                      Dia bodoh toloi bingai benak dungu otak berkarat
                      Asyik jer, anjing biol ini, masuk Kejora punya jerat
                      Umur dia dah 90 lbih, nak berfikir pun dah tk larat
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

  15. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
    Kejora berpantun cinta, penuh dngn nada syahdu
    Mmbawa citra seorang teruna sdg dilamun rindu
    Tapi, macam ada pantun lain pula, Kejora terhidu
    Bau busuknya, mngalahkan bau taik ayam pandu
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. Bau busuknya, mngalahkan bau taik ayam pandu”

      Bau Wak Gontol Kejora Kojolla lah, sudah tentu

      1. HA HA HA,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing dungu nak menang juga tidak dpt tidak
        Tapi dia mucul sja, terus kepala dia tu kena ledak
        Yg mampu dibuat hanya mengejek serupa budak²
        Elok dok bilik bersolek je, bubuh gincu dan bedak
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HO HO HO

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing hanya tampil sbg badut pak lawak lucu
          Agaknya dia sdg hantok pala kt meja punya bucu
          Lbih baik dia duduk rumah tolong mngasuh cucu
          Atau solek diri nak jumpa Bg Ali dgn bedak gincu
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. Kejoroa Kojolla tampil sebagai Wak Gontol.

            Asyik menggontol.

            1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 tampil sebagai Betina Jalang Tua Puki Luas Kelentit Panjang.

              Asyik menggentel kelentit.

              😀😃😄😆😅😂🤣
              KAH KAH KAH KAH

              1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 sdg membelek-belek kelentit panjang dia, yg dia baru gentel dek gian teringat btg peliaq Bg Ali…

                😀😃😄😆😅😂🤣
                KAH KAH KAH KAH

  16. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Budin pertikai DSIS, sbgai Pemimpin No 1 negara
    Tak munasabah, DSIS takda kmampuan bersuara
    Kejora pula..tak henti dilanda badai rindu asmara
    Sukuntum teratai diutus, iringi salam buat si dara
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  17. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Selagi Bg Non tidak jadi PM..Budin hilang haluan
    Kini..dia nk pertikai pula DSIS punya kemampuan
    Kejora ni dek jatuh cinta asyik je dlm kesyahduan
    Sekuntum mawar buat si Dia iringi slm kerinduan
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Budin ini tak habis-habis, mghentam Ismail Sabri
    Gitu le selagi Anwar tak dpt jadi perdana menteri
    Kejora pulak sebuah cinta yg suci tak jemu dicari
    Setangkai anggerik iringi salm buat si dara puteri
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sketsa lawak apa kah pulak ini, yang Budin bawa?
    Tak kan Ismail Sabri jadi PM, klau tak da wibawa?
    Kejora ni asyik jer teringat si dia yang cantik lawa
    Setangkai melur, iringi slm buat dara intan nyawa
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. Alamak, Budin kata Ismail Sabri membisu.

    Nanti lapang nak kasi Budin susu.

    Supaya lebih sihat, tidak mendudu.

    Hv a good day, folks, sementara itu.

    1. Alamak, Budin kata Ismail Sabri membisu.

      TN Anjing jadi bankrap idea nak dibuat isu.

      Kena tibai dgn Kejora, dia dh jadi letih lesu.

      Kini menangis mcm budak kelaparan susu.

      😀😃😄😆😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Pantun macm Kejora tu baru ada kelas & jenama
        Bunyi hujung & panjang baris2..sekata dan sama
        TN anjing pasti rasa bagai diludah kahak gelema
        Lihat kelibat Kejora jer, dia jadi fobea dan trauma
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

Leave a Reply

Your email address will not be published.