‘KERAJAAN TAK SERIUS NAK TOLONG MANGSA BANJIR’

Beberapa hari yang lalu saya telah menggesa kerajaan untuk menangguhkan pelaksanaan semua projek mega ketika ini dan menggunakan peruntukan besar tersebut bagi menampung keperluan rakyat yang terjejas banjir.

Namun sehingga hari ini masih belum ada sebarang maklum balas daripada pihak kerajaan terkait gesaan tersebut.

Kerajaan dilihat seolah-olah tidak serius dalam membela dan membantu mangsa-mangsa banjir.

Saya sekali lagi ulangi gesaan terhadap kerajaan untuk betindak pantas dan selesaikan segala permasalahan yang dihadapi mangsa-mangsa banjir di negara ini.

ANWAR IBRAHIM

Ketua Pembangkang/Pengerusi PH.

Updated: 29 December 2021 — 3:45 pm

85 Comments

Add a Comment
  1. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN Anjing merasa blog ini, bagai mendung cuaca
    Bila lihat pantun je, dia mula jdi tenggelam punca
    Darah dalm badan anjing tu dah tinggal secamca
    Dia dah mula melihat Kejora spt ngeri punya arca
    Sbb Kejora asyik sja buat dia jadi mcm kari dalca
    Rakan2 blog boleh lah buat pertimbangan neraca
    Kini dpt lah dinilai yg mana intan & yg mana kaca
    Mana boleh..kereta sport nk dikalahkan dek beca
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    HA HA HA

  2. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing dungu nak menang juga tidak dpt tidak
    Tapi dia mucul sja, terus kepala dia tu kena ledak
    Yg mampu dibuat hanya mengejek serupa budak²
    Elok dok bilik bersolek je, bubuh gincu dan bedak
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing hanya tampil sbg badut pak lawak lucu
      Agaknya dia sdg hantok pala kt meja punya bucu
      Lbih baik dia duduk rumah tolong mngasuh cucu
      Atau solek diri nak jumpa Bg Ali dgn bedak gincu
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

  3. Hasil perbincangan pakar mengenai bencana dibentang ke Kabinet, kata Abd Latiff

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang agak-agak nak berapa lagi yang akan mampus dalam bencana sebelum PRU?

  4. OK, got my morning fun and entertainment on and out of Wak Gontol Kejora Kojolla.

    Have a good day, folks.

    1. FAHAM.. FAHAM.. FAHAM…

      FAHAM & MASAK SGT DAH DGN BAHASA “ENGLISH-SWAHILI” HANG TUH…

      FUN = SAKIT KEPALA DILUKU & MALU
      ENTERTAINMENT = MAKAN KUAH & TERKEDU

      CUMA DOK TUNGGU HANG NAK CAKAP:
      “I REST MY CASE”
      (= SBLM LEBIH TERUK CIKGU KEJORA LUKU AKU, LEBIH BAIK LER AKU CABUT LARI DULU…)

      😀😃😄😆😂🤣😅
      KAH KAH KAH KAH

  5. Banjir: 5,525 anggota bomba siap siaga hadapi kemungkinan banjir 4 negeri

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang photo op main sodok-sodok part 2 coming soon

  6. Syed Saddiq: Muda is now an officially registered kencing hancing party

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dah lamaaa dah

  7. Kepala air punca balak hanyut di Karak

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang kepala air berkarat gold

  8. Mengapa ‘lupakan’ Gawai dan Kaamatan? Jeffrey persoal Kementerian Pendidikan

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang sudah buang Borneo MA63 dalam lubang tahi

  9. 121 insiden tanah runtuh dilaporkan sepanjang tempoh Monsun Timur Laut

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang galak pinjaman bank untuk mangsa tanah runtuh juga

  10. Budak ‘sidai’ luar kereta, pemandu Alza ditahan

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang buat konvoi roadblock ambulans belum ditahan

  11. Covid-19 deaths (Dec 30): 36 reported fatalities, total is at 31,428

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dan PRN Sabah dalam kenangan

  12. Ayob Khan: Senior police officer being probed for allegedly leaking confidential info

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dan Long Tiger berpisah tiada

  13. Many Malaysians still fall for spam calls

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang still fall for potong kek PUKIDA calls

  14. Sanitise schools ahead of reopening

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dan penyebar Omicron untuk kekal kuasa

  15. Stop using MACC panel for political agenda, Borhan kencing hancing Gomez and Malaysians

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dan Azam Baki pencuri duit rasuah 25j

  16. Kluster umrah Omicron punca PKP berulang lagi

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang dan 32000 yang lain

  17. The High Court ruled that the existence of vernacular schools is consistent with the Federal Constitution.

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang seekor rasis tua yang gila babi

  18. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Penilaian dah tentu dpt dibuat..di pihak pembaca
    Seorang berpantun..yg sorang lagi memaki cerca
    Bleh lah rakan² nilai yg mana intan yg mana kaca
    Tak kan ler, kereta sport nak dikalahkan dek beca
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. Wak Gontol batu.

  19. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kesian btul, binatang TN anjing dungu otak sabut
    Awal nya, kemain kencang anjing tu macam ribut
    Tapi, sakit lah dia bila karutan dia, Kejora sambut
    Dek malu dan terkantoi anjing tu dah belah cabut
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla ini jenis Melayu (kalau lah dia Melayu) masa Portugis serang Melaka.

      Mengaku menang masa musuh mengendap di tepi.

      Dibalun ditibai dan dibantai, berborai.

      Tinggal hanya gontol nya.

  20. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nampak sangat yg si tua lahanat tu tidak berimu
    Karutan bodoh taik dia tu pembaca muak & jemu
    Nak bawak ke blog sampah sarap dia kutip ramu
    Otak terencat mungkin dulu terlebih makan jamu
    Abg ini teringat kt lagu Hafiz, ‘Hanya Untuk Kamu’
    Di dlm mimpi bagaikan dinda sering dtg bertamu
    Alangkah indah..di alam nyata, kita dapt bertemu
    Ingin abg nk sisip, sekuntum seroja di rambut mu
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Wak Gontol biul.

      Mimpikan hantu dan Bang Ali sontol.

  21. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 cemburu bila Kejora mengurat nak pikat Nadia, dahtu dia tak tau ada keturunan Keling dari India. .

    Bodoh bangang betul.. dah ler biadab dan kurang ajar pulak tu.

    😀😃😄😆😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla terus membiul.

      Otak kosong, mulut cabul.

  22. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mengarut nak pikat Nadia, dahtu menghasut mereka keturunan India, di katanya Keling.

    Biadab dan kurang ajar.

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Lawak TN anjing, mmbuat Kejora gelak berguling²
      Tak tau le, anjing tua ni buta atau pun mata juling
      Elok klau anjing bangang ini, dgn tahi dia dibaling
      Dia tak pernah tau ker ada Masjid Kapitan Keling?
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. Tak pernah gi Penang ke Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 nih?

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Mmg nya, bodoh binatang TN anjing ni tak sudah²
          Patut sangatlah, kalau muka anjing tua ni diludah
          Dia katanya anjing ni Keling tu hina apa ker jadah
          Kejora nak belanja dia gendang keling dari Kedah
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          https://youtu.be/UKrdy2oWk7Y

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Dia duduk dlm hutan kot..ini TN anjing tua puaka?
            Bodoh bangang..walau pun dah 90an tua bangka
            Elok klau diludah kahak kat anjing ni punya muka
            Dia tk tau ke ada tmpt Tanjung Keling kat Melaka
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. Sebelum nak ludah muka, Wak Gontol Kejora Kojolla dibaling tahi ke muka nya, berborai ke bawah hingga perut dan lutut nya.

        2. Bodoh bangang Wak Gontol menanya org tak pernah gi Penang.

          Otak tak banyak, kepala besar buah pinang.

      2. Wak Gontol berguling guling lepas kena baling.

        Dengan tahi kerana dia memanggil orang sebagai Keling.

  23. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dengki betul TN Anjing, bila Kejora nk pikat Nadia
    Tpi..berdepan cacian anjing tu Kejora dh bersedia
    Auta putar alam dia tu..mengalahkan Keling India
    Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing nak cetus kat sini panas punya bahang
      Mmg tak sedar diri ler itu betina puki terpelahang
      Kalau jantan, mmg lekang dagu dia punya rahang
      Sbb betina..Kejora setakat nk kata puki mak hang
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Mmg ler TN anjing tu maruah & moral dah runtuh
        Dia acah orng tak apa, tapi dia tak boleh disentuh
        Undang² yang dia buat itu, kita dikehendaki patuh
        Itulah nama ‘undang² pak dia punya kepala butuh’
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA
          (Campoq slang Kedah sikit🤣)

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing tu perangai dia serupa dngn anjing liaq
          Dah tua meghekot tapi akai mcm budak tk baliaq
          Dekat blog ni dia nak kawai habih, hulu dan hiliaq
          Blog nk dibuat, harta pak dia punya batang peliaq
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

    2. Wak Gontol Kejora Kojolla kata, “Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia,”

      Gamak nya dia suka benar kepala butuh. Biasa dengan Bang Ali punya.

      1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 teruja bila Kejora kata, “Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia,”

        Gamak nya dia suka benar kepala butuh. Sebab puki dia dah biasa dengan Bang Ali punya batang butuh.

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

        1. Ha ha ha…

          Kedua-dua lubang puki & lubang pungkoq TN Anjing🐕 kena btg butuh Bg Ali…

          😀😃😄😆😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

        2. Jawapan2 Wak Gontol nyata bodoh bangang.

          Tapi biarlah, blog ini tidak lengang.

          Hanya Wak Gontol amat malu, muka sembunyi di pinggang.

  24. Pak Sheikh Anwar “menggesa kerajaan untuk menangguhkan pelaksanaan semua projek mega ketika ini dan menggunakan peruntukan besar tersebut bagi menampung keperluan rakyat yang terjejas banjir.”

    Nampak macam senang cakap saja. “semua projek mega”. Tak beri gambaran berapa banyak “keperluan rakyat yang terjejas banjir”, di mana, macam mana terjejas nya, jika sudah di kaji dll.

    1. 5:59

      Saya perhatikan ada kesilapan nahu dalam tulisan anda.

      Ianya adalah berkaitan penggunaan imbuhan ‘di’.

      ‘Di’ kena dirapatkan dengan perkataan yang bersifat perbuatan.
      ‘Di’ pula kena renggang dari perkataan yang bersifat nama, tempat, benda, masa dan keadaan.

      ‘kaji’ adalah perbuatan. Maka ‘di’ dengan ‘kaji’ kena rapat, iaitu dikaji.

      Kalau di mata gergaji atau di Tabung Haji, tak apalah, sebab ‘mata gergaji’ ialah katanama dan ‘Tabung Haji’ adalah tempat.

      Kah kah kah.

      1. Kalau tak silap saya, teguran ini telah dibuat kepada anda dah hampir setahun oleh seorang cikgu.

        Bahkan seorang pengikut blog bernama Din Remos seperti tidak boleh terima yang anda ini tak masuk diajar langsung. Sehinggakan Din mengatakan, mengajar anda ini lebih teruk dari mengasah belakang parang atau mengajar kerbau dan kambing.

        Kah kah kah.

        1. Ini hah, bidasan dari saudara Din Remos tu:
          ________________________________________________
          Din Remos
          3 March 2021 10:02 am

          Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

          Reply
          ________________________________________________

          1. 5:59

            Setelah melihat anda tak masuk diajar dan melawan balik nak menegakkan benang basah secara kurang sopan, maka saudara Din Remos sekali lagi tampil menyindir anda.

            1. Ini hah, sindiran dari saudara Din Remos tu:

              ________________________________________________
              Din Remos
              9 March 2021 8:16 am
              Reply to Anonymous

              Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

              Reply
              ________________________________________________

              1. Malangnya, semakin diajar, makin anda jadi kurang ajar dan memberi respon-respon yang sangat kebudak-budakan setaraf budak tadika.

                Maka, Din Remos sekali lagi tampil menghentam anda.

                Di bawah ini, hentaman panjang lebar dari Din Remos tu:

                1. ____________________________________________________
                  Din Remos
                  15 March 2021 9:36 am
                  Reply to Anonymous

                  Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

                  …/ bersambung …

                  1. …/sambungan…

                    Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Din…… tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

                    Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasah….kah kah kahhhhh

                    Reply
                    _____________________________________________________

                    1. INTIPATI DARI HENTAMAN DIN REMOS KE ATAS ANDA IALAH:

                      1) Anda “suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini”

                      2) Anda “nak jadi pak pacak lah itu ini.”

                      3) Anda “pengetahuan cetek”

                      4) Anda “Bahasa Melayu lintang pukang”

                      5) Anda “dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang”

                    2. 6) Anda “mahu dilihat orang kononnya dia pandai”

                      7) Anda “akal cetek, fikiran tidak matang setaraf budak tadika.”

                      8) Anda “nak tunjuk pandai dan bermulut celupar”

                      9) Anda “dibenci oleh pengunjung blog.”

                      10) Anda “asyik terus kena belasah…”

                      Kah kah kah

                    3. Setelah 10 bulan lebih berlalu, Din Remos dapati bukan sahaja sikap buruk anda dan kelemahan penguasaan BM anda tak berubah, tapi BI anda juga rojak, lintang pukang, berterabur, “broken and rotten”.

                      Maka, Din Remos tanpa segan silu tampil menghentam anda lagi.

                    4. _____________________________________________________
                      Din Remos
                      28 December 2021 10:14 am
                      Reply to Anonymous

                      What talking you…?

                      Ni bahasa batak ka atau suku kaum temiang…?

                      Guna la bahasa yang betul waema kau nak tulis dalam bahasa jerman sekali pun.

                      Ni saheh si bodoh piang.polis pacak tuh…!

                      Reply
                      _____________________________________________________

                    5. Betullah seperti yang Din Remos kata itu, anda lintang pukang dalam Bahasa Melayu manakala Bahasa Inggeris pula terkial-kial bergantung dengan Google.

                      Kah kah kah

                    6. Oh ya, saya perhatikan Din Remos membahasakan diri anda nenek. Dah tentu anda dalam lingkungan umur 90 tahun lebih, sebaya nenek saya. Dengan itu, biarlah saya juga bahasakan diri anda nenek.

                      Kah kah kah

                    7. Nenek 5:59,

                      Saya juga pernah terkesan penggunaan perkataan Melayu lama yang nenek guna dalam tulisan nenek seperti ‘tijak’ dan ‘mangkin’. Itu adalah perkataan bahasa Melayu lama era penjajahan British. Kini perkataan-perkataan itu sudah tidak digunakan lagi. Perkataan barunya masing-masing ialah ‘pijak’ dan ‘makin’.

                      Kah kah kah

                    8. Nenek,

                      Itu adalah sebagai teguran saya untuk kebaikan dalam penulisan nenek juga. Nenek perlu juga rujuk kamus baru DBP atau google untuk memastikan penggunaan perkataan yang terkini dalam Bahasa Melayu. Jangan hanya bergantung kepada kamus nenek tahun 30-an itu. Macam yang berlaku dalam Bahasa Inggeris juga, nenek kata perkataan “wiseness” tak wujud kerana terlalu bergantung kepada Dictionary Oxford nenek yang dah lekang kulit dan kehilangan banyak muka surat dimakan dek lipas dan anai-anai tu.

                      Kah kah kah

      2. Anonymous 30 December 2021 6:34 am ini kepala kicik, otak cair.

        Subukkan BM di blog politik.

        Tak reti poliij, pigi ke blog bahasa atau sastera ler, ‘ngang.

      3. Wahai Wak Gontol, mengapa lah kamu asyik ulang, kopipes komen2 lama.

        Kepala kecik, otak sebear buah korma.

  25. Wak Gontol Kejora Kojolla terjaga awal dek niat nak mengarut di blog ini.

    Sepatut nya dia mengkomen blog post, tapi mengarut entah apa2.

    1. Binatang Anak Haram TN Anjing terjaga awal dek niat nak jadi “hero taik kucing” di blog ini.

      Sepatut nya dia mengkomen blog post, tapi meracau royan raban entah apa2.

      😀😃😄😆😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing munafiq tampil buat lawak pecah perut
        Dek ingin jadi penghulu, hasutan syaitan dia turut
        Sepupu dia Kongkang 9:35 pm, tk dikata mngarut
        Lebih baik lah klau btg peliaq Bg Ali dia pergi urut
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN Anjing mati akal, & tk mampu lagi nk berhelah
          Kejora pantun cinta..TN Anjing mari nak berbalah
          Sepupu dia pantun mengarut, tk pula dikata salah
          Begitulah keadaan bila jahat, munafiq laknatullah
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Kasihan betul dgn TN anjing munafiq Laknatullah
            Kejora dah buat anjing bongok tu jadi serba salah
            Klau dia tk terjah Kejora, nampak spt ngaku kalah
            Bila dia mari terjah pula, nasib dia tu tau² saja lah
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Kejora dah letakkan TN Anjing dungu dlm dilema
              Klau tak terjah Kejora takut jejas dia punya nama
              Tapi bila dia terjah, sakit & malu pula kena terima
              Maka derita & siksa le anjing tu, utk selama-lama
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

      2. Takda kroje lain ler, Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

        Asyik menyalin, mengkopipes.

        Kepala kicik, otak nipis.

  26. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Abg terjaga awal tadi dek diri ini diganggu mimpi
    Lps itu baca Quran, setelah minum secawan kopi
    Sambut lah salam abg buat melepas rindu & sepi
    Setangkai melur iringi salam sudilah dinda tatapi
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
      Keresahan melanda diri..di tgh keheningan malm
      Bagaikan di daratan, terasa diri lemas tenggelam
      Abg asyik je, digamit nostalgia & kenangan silam
      Rindu asyik menjadi santapan, dgn pilu jadi ulam
      Lara kesepian jadi bantal..dgn hiba sebagai tilam
      Moga dinda mengerti..duhai intan permata nilam
      Smbutlah salam abg, bersama rindu yg mndalam
      Sekuntum seroja abg utus buat mengiringi salam
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Teringat mimpi, sukar lah pula nak lelapkan mata
        Abg mimpikan dirimu duhai dinda dewi nan jelita
        Salam & do’a abg..mngharap mimpi mnjadi nyata
        Sekuntum mawar abg utus mgiringi coretan tinta
        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
          Abg bagai pungguk mngharap bulan jatuh ke riba
          Namun diri mu itu..tak jemu abg puja dan damba
          Ok lah abg nk baca quran menantikan subuh tiba
          Terimalah sekuntum teratai, mewakili sepi & hiba
          🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  27. Borhan sebelumnya cakap Gomez tak bagi maklumat lengkap. Bila Gomez beri bukti & penjelasan lengkap, Borhan mula buat koner baring, cari alasan lain pula. Kalau lah kepala SPRM pun nampak tak berapa betul @ senget, siasatlah. Kepala busuk tak boleh ada dlm SPRM. Susah sangat ka nak siasat? Dok bersilat lidah kepala hotak apa lagi???

    https://m.malaysiakini.com/news/604998

  28. Bila jenis jadah yg memerintah, korup rasuah pun buat tak kisah asalkan kuasa & kekayaan boleh terus dijarah

    https://m.malaysiakini.com/news/604922

    Sopa jadah kera jaan negara kuku…

  29. Abangku kejora saja dalam ingatan
    Oh emmmmm….adik taulah rahsia
    Rupanya abg Kejora belum berkhatan
    Udah 90an dah,jantan tua bohsia

    😅ka ka ka ka

    1. “salam rin………”

      1. Bg Riani @ Bg Jeny @ Kera🐒 Kongkang Bapok
        9:35/9:37 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Kenapa masih merapu juga, Bg Riani bapok duda
        Mmg dulu, jerat ’emm..salam rin..’ Kejora tergoda
        Usahlah dituduh 90an kpd Kejora yg masih muda
        Pergi tadah jubur kat Bg Ali, jgn nak ngada-ngada
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Kejahatan Bg Riani tak tau bilakah akan terhapus
          Masih juga mari merapu di sini, tak ikut tajuk pos
          Apakah Bg Riani ni sengaja nak mncari mampos?
          Tak takut ke nanti, diterjah dek sepupu menopos?
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

  30. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Ada saja lah Bg Non ni, nak gesa itu dan gesa ini
    Masalah banjir..bkn nya sehari dua dpt ditangani
    Kejora pula asyik fikir dara sanjungan jiwa nurani
    Sejambak mawar..diutuskan kepada si dia di sini
    🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  31. King advises rakyat to brace for second wave of floods

    Mail Babi PEMBUNUH 48 orang braces for second cake of PUKIDAH

  32. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Masa pembangkang mcm² lah depa buat gesaan
    Tapi janji jadi air kencing, masa depa jdi kerajaan
    Kejora dilamun cinta..asyik sja dihimpit perasaan
    Sekuntum mawar, iringi salm, si buat dara pujaan
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Errata:

      Sekuntum mawar, iringi salm, buat si dara pujaan
      🌹🤣

Leave a Reply

Your email address will not be published.