BN AMAT BERPELUANG CERAH MENANG PRU15 JIKA ISMAIL SABRI DIJADIKAN ‘POSTER BOY’

Sejak belum dilantik sebagai Perdana Menteri lagi saya sudah sering menulis dengan mengatakan Ismail Sabri Yaakob adalah pemimpin yang tidak cukup keupayaan serta kemampuan untuk menjadi ketua bagi menerajui negara ini.

Sebagai Perdana Menteri, seseorang itu adalah umpama paglima di medan perang di mana dia mesti cekap, agresif, tangkas, berwibawa, disegani serta tidak malu mengeluarkan suara.

Ismail Sabri, sebagaimana kita semua sedar dan saya sendiri kenal sikit-sikit dengannya kerana pernah menjadi Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Wangsa Maju, tidak memiliki semua ciri-ciri itu.

Lebih daripada itu, beliau juga tidak pernah memiliki sebarang rekod cemerlang sama ada sebagai pemimpin UMNO dengan bermula penglibatannya di peringkat nasional sebagai Exco Pemuda UMNO Malaysia atau ketika menjadi menteri di beberapa kementerian selepas itu.

Pencapaian atau berjalannya beliau di trek perjuangan selama ini adalah biasa-biasa saja, malah tiada apa-apa yang boleh dibanggakan.

Mara Digital yang ditubuhkan melalui ideanya yang bersalut sentimen perkauman pun akhirnya terkubur begitu saja.

Tetapi, berikutan kekalahan BN dalam PRU14 dan berlaku pelbagai kekalutan kemudiannya, maka tertulislah rezekinya untuk menjadi Perdana Menteri.

Jika BN tidak kalah pada PRU 2018 lalu, Ismail Sabri bukan saja tidak mungkin berpeluang jadi Perdana Menteri, bahkan nak jadi Timbalan Perdana Menteri pun jauh panggang daripada api.

Begitu pun, sebagaimana tertulis rezekinya untuk jadi Perdana Menteri, turut sama tertulis ialah takdirnya yang lebih cepat dipertikai dan ditolak rakyat.

Tidak pernah ada mana-mana Perdana Menteri sebelum ini yang bukan saja ditolak, malah disuruh berhenti hanya setelah tiga bulan memegang jawatan itu.

Kalau ketika menjadi menteri dahulu, kelemahan dan ketidakupayaannya tidak begitu ketara, namun setelah memegang jawatan Perdana Menteri, ia tentunya tidak mampu disembunyikan lagi.

Mereka yang lemah dan tidak menyerlah ketika memegang jawatan menteri, pasti akan lebih buruk prestasinya jika setelah memegang jawatan lebih tinggi atau mengetuai kerajaan.

Ketika ini, bukan saja rakyat biasa dan orang di merata-rata mempertikaikan kelemahan, ketidakmampuan dan ketidakupayaan Ismail Sabri, malah dalam UMNO sendiri makin kedengaran nada yang sama terhadapnya.

Ramai dalam UMNO sendiri tidak lagi menyembunyikan rasa kecewa kerana selain beliau tidak lebih baik, juga jauh lebih buruk daripada Mahiaddin Md Yasin yang dijatuhkan sendiri oleh UMNO.

Sepatutnya, dengan Mahiaddin dijatuhkan kerana kegagalannya, penggantinya mestilah lebih baik, bukan gagal lebih teruk daripada itu.

Mahu tidak mahu, UMNO kini terpaksa menanggung malu yang bukan kepalang disebabkan prestasi Ismail Sabri yang mengecewakan itu.

Dan berdepan PRU15 akan datang, dilema paling besar bakal menanti UMNO dan BN ialah sama ada mahu terus mencalonkan Ismail Sabri sebagai calon Perdana Menteri lagi atau sebaliknya.

Jika beliau diletakkan sebagai calon Perdana Menteri, sudah pastilah Ismail Sabri juga akan menjadi “poster boy” BN yang mana poster-poster gambarnya akan ditaburkan ke seluruh negara sebagai umpan untuk menarik sokongan.

Soalnya, bolehkah Ismail Sabri yang gagal teruk, lebih gagal daripada Mahiaddin dan tercatat sebagai Perdana Menteri paling gagal hanya setelah tiga bulan memegang jawatan menjadi tarikan untuk rakyat memilih BN sebagai kerajaan bagi tempoh lima tahun akan datang?

Kecuali jika rakyat sudah hilang akal dan merasakan mahu lebih lama hidup derita di bawah kepimpinan seorang Perdana Menteri yang lemah, barangkali barulah potensi untuk BN menang PRU15 agak cerah dengan menonjolkan lagi Ismail Sabri. – ShahbudinHusin 29/12/2021.

Updated: 29 December 2021 — 10:22 am

125 Comments

Add a Comment
  1. HA HA HA

    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    Wahai TN anjing dajal gila babi otak longgar skru
    Budin dah pun lama keluarkan posting yang baru
    Jom ler ke sana klau nk rasa Kejora punya peluru
    Kenapa kat posting ini saja puki kau tergaru-garu
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕☝️🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  2. Wak Gontol Kejora Kojolla cakap besar

    Tahi setongkol dlm mulut nya menyebab nya

    1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 cakap berbelit lidah, munafiq.

      Tahi setongkol dlm mulut nya menyebab anjing🐕 munafiq ni jadi perangai monyet🐒 muka babi🐖 lidah biawak🦎.

      Ha ha ha

  3. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing tak daya lwn Kejora yg tangkas & petah
    Mana ler anjing kurap dapat mngalahkan cheetah
    Komen² dari anjing tu hanya tahap budak mentah
    Semua org yg mmbaca..akan rasa nak termuntah
    Tpi..seronok bila lihat anjing itu meraban melatah
    Bila berani berdepan Kejora ini kena lah dia getah
    Musuh bingai mcm dia itu mudah jer Kejora ratah
    Lagi pun Kejora ni, ‘mmbujur lalu melintang patah’
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. P/S:

      JAP LAGI, ANJING🐕 DUNGU ITU AKAN TAMPIL DGN CITER BASI “BODOH TAIK” DIA:

      “…PORTUGIS SERANG MELAKA 1511… MUSUH ADA DI SEBELAH… PERUT TERBURAI.. BERSEPAI DAN BERBAGAI…”

      😃😆😀😄😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. ATAU PUN, ANJING🐕 DUNGU ITU AKAN MENGELAT UTK LARI DGN GAYA PONDAN DAN BERKATA:

        “…HAVE ENOUGH FUN AND ENTERTAINMENT… WHACKING AND WALLOPING.. BALUN, TIBAI, BANTAI… TERSADAI.. DAN BERBAGAI…

        SERUPA DGN KELDAI…

        😃😆😀😄😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

  4. RAKAN-RAKAN BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing jadi kejahatan pnya lambang atau logo
    Elok klau dia pergi duduk kat Zambia atau Congo
    Anjing tu terpaksa juga mengalah, walau pun ego
    Dgn org lain boleh ler, tapi dgn Kejora, out you go!
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  5. RAKAN-RAKAN BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN Anjing muka babi hati kotor & kudis bernanah
    Asyik jatuh terlentang kena Kejora tikam & panah
    Klau Kejora tak ada..kemain dia sumpah seranah
    Tapi bila Kejora masuk je dia lari tak cukup tanah
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. HO HO HO

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Kehebatan Kejora ini TN anjing bongok kena akur
      Di badannya sendiri pula baju anjing tu kena ukur
      Bila mgacah Kejora, dia asik kena taji, tersungkur
      Kini terus anjing itu cabut lari, capik & cawat ekor
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

  6. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN Anjing mati akal, & tk mampu lagi nk berhelah
    Kejora pantun cinta..TN Anjing mari nak berbalah
    Dia komen “hero taik kucing”, tk pula dirasa salah
    Begitulah keadaan bila jahat, munafiq laknatullah
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Kasihan betul dgn TN anjing munafiq Laknatullah
      Kejora dah buat anjing bongok tu jadi serba salah
      Klau dia tk terjah Kejora, nampak spt ngaku kalah
      Bila dia mari terjah pula, nasib dia tu tau² saja lah
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Kejora dah letakkan TN Anjing dungu dlm dilema
        Klau tak terjah Kejora takut jejas dia punya nama
        Tapi bila dia terjah, sakit & malu pula kena terima
        Maka derita & siksa le anjing tu, utk selama-lama
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

  7. RAKAN-RAKAN BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Di blog syahdu ini..Kejora ttp berpantun, dgn aktif
    Pembaca2 suka, Kejora taji TN Anjing dgn kreatif
    Ibaratnya TN anjing defendan..Kejora sbg plaintif
    Kini anjing itu dah lemah spt org kena HIV positif
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  8. RAKAN-RAKAN BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing, asyik bagi kat Kejora ini bola tanggung
    Kejora pun ‘smash’ smpai kepala dia tk panggung
    Teruk anjing tu kena, luku pala & sepak ponggong
    Kini pilu terkedu le dia, sambil tulang digonggong
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  9. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla cakap besar, boasting

    But in reality, he is nothing

    He hasn’t even got a single thing

    Except Bang Ali’s sting

    1. Wak Gontol selalu cakap lebih

      Tapi bersihkan gontol dia pun tak boleh

  10. RAKAN-RAKAN BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kat blog ini, binatang TN anjing tidak akan selesa
    Sbb kata pepatah, “dek kerna mulut badan binasa”
    Tapi bila anjing tu menyalak, seronok le pula rasa
    Sbb, utk nak didera buli, dia hadir mnjadi mangsa
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  11. RAKAN-RAKAN BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Bila TN Anjing masuk..Kejora rasa seronok sekali
    Maklumlah ada mangsa untuk dibelasah dan buli
    Kejora nak tibai dia, sampai nangis hingus bertali
    Biar sampai dia terisak-isak gi mngadu kat Bg Ali
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  12. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Penilaian dah tentu dpt dibuat..di pihak pembaca
    Seorang berpantun..yg sorang lagi memaki cerca
    Bleh lah rakan² nilai yg mana intan yg mana kaca
    Tak kan ler, kereta sport nak dikalahkan dek beca
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  13. Dear readers & friends,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN Anjing is just like a dog barking at a mountain
    What that idiot got, is tiredness and pain in return
    Whacked by Kejora she pressed the speed button
    And now the old bitch is hiding behind the curtain
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  14. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Mmg anak haram TN anjing itu, moral dah runtuh
    Bila Kejora pantun cinta..dia nak bantai dan tutuh
    Tapi dia komen “hero taik kucing” tak bleh sentuh
    Blog nak dibuat harta pak dia punya kepala butuh
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  15. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    All readers found, Kejora’s pantun very interesting
    Kejora’s pantuns..all the while readers are waiting
    It’s Kejora that had brought the blog to high rating
    Not like TN anjing, who came with lies & boasting
    Reading the idiot’s comment..is real time wasting
    That is why, that silly idiot most people are hating
    She is unable to bear Kejora’s whacking & beating
    Maybe, with Bang Ali now, the idiot bitch is dating
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. WOWW…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Siapakah org, yg berpantun dlm bahasa Inggeris?
      Sekata bunyi hujung & sama pulak panjang baris²
      TN anjing dah tentu le marah, dek hatinya terhiris
      Dirasa nya lbih berbisa dari tikaman sebilah keris
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. WOWW…

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kebolehan dan kepandaian Kejora mmg tk diragu
        Semua org dh yakin percaya, Kejora sorang cikgu
        TN anjing pula hnya jalang..di Chow Kit mnunggu
        Kini tosonyap monyopi je & kaku serupa dgn tugu
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN Anjing kini terdiam monyok serupa dngn tugu
          Kena balun dgn Kejora..dia menangis tak berlagu
          Barulah anjing tua bongok tu tahu, siapa ini cikgu
          Rimau sdg tidur siapa suruh gatal puki gi ganggu
          🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing nk ke glanggang, tapi tiada ilmu perang
            Ingin lagak singa, tapi tampil spt anak memerang
            Tak sedar bulu puki dia pun dah beruban & jarang
            Hanya karutan “bodoh taik” yg dia mampu karang
            Akibatnya muka dia dah seperti terconteng arang
            Kini malu & terkedu, dia lari sembunyi dlm sarang
            Anjing betina bongok itu dah teracah salah orang
            Anak kucing lgi mnggigit, ini pula harimau garang
            🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Sian dgn TN Anjing betina tua, tetek labuh kendur
              Dia tampil di sini hnya sbg pak lawak labu kundur
              Kena balun teruk..anjing tu terpaksa lari berundur
              Itu lah, siapa suruh dia ganggu, harimau sdg tidur
              🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Padan dgn muka dia TN anjing Betina Tua Jalang
                Terima lah akibat bila cinta Kejora dia nak halang
                Apa yg anjing itu dpt, hanya malu & nasib malang
                Silap besar lah anjing kurap gi acah rimau belang
                🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Padan dngn muka TN anjing betina jalang haprak
                  Gagak tua busuk itu cuba nak tampil lagak merak
                  Akibatnya, asyik jer kena tibai terkencing terberak
                  Itu le, harimau sdg tidur naper gatal puki gi gerak?
                  🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

                  1. HA HA HA

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing tua renta tapi akal seperti budak bocah
                    Teruk dia kena maki, dgn carutan dan kata² lucah
                    Anjing itu jadi malu & marah, spt kepala nk pecah
                    Itu lah, harimau garang kenapa gatal puki gi acah?
                    🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

                    1. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      TN anjing tu tak tau dah menghilang diri ke mana
                      Duduk elok2..Anjing itu sengaja nak cari bencana
                      Bila berani mgacah Kejora, teruk le anjing tu kena
                      Kenapa gatal puki ganggu harimau sdg tidur lena?
                      🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                    2. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      TN Anjing, puki hitam, serupa dgn bontot belanga
                      Biji kelentit pula, lbh panjang dari dia pnya telinga
                      Dia asyik kena, Kejora taji smpai mulut ternganga
                      Itulah akibat nya bila anjing kurap nak acah singa
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                    3. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Tak tau ke mana, TN anjing dungu kini terdampar
                      Dah takda lagi karangan ‘bodoh taik’ yg dia papar
                      Mungkin serik kot, asyik kena peluku & penampar
                      Silap besar le tikus mondok acah singa sdg lapar
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

  16. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Naper binatang TN Anjing, tak mari lagi menggila?
    Apakah, dia dah tidak tahan lagi dgn siksa & bala?
    Tanpa anjing bongok tu, rasa tak seronoklah pula
    Siapa kah pula yg Kejora nak taji dan luku kepala?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  17. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN Anjing, ibarat si kerdil cuba nak lagak raksasa
    Itu le kata pepatah dek kerna mulut badan binasa
    Tapi tanpa anjing tua tu tak seronok le pulak rasa
    Utk nak didera & buli, siapa pula nak jadi mangsa?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  18. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Bila TN Anjing masuk..Kejora rasa seronok sekali
    Maklumlah ada mangsa untuk dibelasah dan buli
    Tapi dia udah lari..serupa kerbau liar terputus tali
    Agaknya kini dia sdg mngangkang puki kat Bg Ali
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  19. BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA SUDAH HILANG IDEA,
    HANYA BERBEKAL GAMBAR BABI DAN ANJING YANG DITERNAK BELANYA,
    KALAU DAH TERLALU BANYAK JUAL SAJA YE,HAROMMMM TU

    1. ADA 5 EKOR ANAK ANJING TU,COBA CHEK WAJAHNYA SEKOR-SEKOR ,ADA TAK YANG SERUPA MUKA BERUK TUA TUH

      1. BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 LAGI TERUK KEHABISAN MODAL…

        DAH TUA PUN ADA HATI NAK TAMPIL BERSILAT
        TAPI ASYIK SAJA KENA TAJI TERKULAT-KULAT
        TERKEDU DIA BILA KEJORA GUNA PANTUN JADI ALAT
        TAPI DIA HANYA BERMODAL PUKI DIA PUNYA TAIK PALAT

        😀😃😄😆😅🤣🤣
        KAH KAH KAH KAH

        1. ADA 5 EKOR ANAK ANJING TU, COBA CHEK WAJAHNYA SEKOR-SEKOR ,ADA TAK YANG SERUPA MUKA ANJING🐕 BETINA TUA TUH…

          CUCU-CUCU DIA LA TUH…

          😀😃😄😆😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

  20. RAKAN² BLOG,

    BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 TU BUKAN SAJA LEMAH BAHASA MELAYU, TIADA BUDI BAHASA FAN BERAKAL FIKIRAN TAHAP BUDAK TADIKA TAPI JUGA LINTANG PUKANG DLM BI.

    KAH KAH KAH.

    1. TERKINI:

      DISEBABKAN BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU DAH KELUARKAN KARANGAN BI PASAR DGN “BROKEN & ROTTEN ENGLISH”, DIN REMOS JADI GERAM, LALU DIN REMOS TAMPIL MEMBELASAH LAGI TN ANJING🐕 ANAK HARAM TUH:

      1. INI BELASAHAN DIN REMOS KE ATAS ANJING🐕 DUNGU SJK ANAK HARAM TUH:
        _____________________________________________________
        Din Remos
        28 December 2021 10:14 am
        Reply to Anonymous

        What talking you…?

        Ni bahasa batak ka atau suku kaum temiang…?

        Guna la bahasa yang betul waema kau nak tulis dalam bahasa jerman sekali pun.

        Ni saheh si bodoh piang.polis pacak tuh…!

        Reply
        _____________________________________________________

        1. Ho ho ho.. Bravo Bro Din Remos!

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Now you can see, that idiot lady’s way of thinking
          And, her poor command of English: “what talking”
          Poor upbringing, not becoz parents busy working
          But..her poor idiot parents were too busy fucking!
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. Ho ho ho…

            TN anjing’s🐕 lousy idiot parents in ‘threesome action’ fucking with Bang Ali…

            In front is her bitch mother, in the middle is her gay dad and at the back is Bang Ali banging her dad’s ass…

            😀😃😄😆😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

            1. HO HO HO

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Agaknya puki TN anjing tu, teruk kena sakit syplis
              Sbab, hanya karutan tadika yang dia mampu tulis
              Kebanyakan pembaca lihat anjing tu bersifat iblis
              Din kata, anjing itu bodoh piang nk pacak jdi polis
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HO HO HO

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Anak haram TN Anjing, dah tk daya nak alih tiang
                Mngelupor ler anjing tu mcm ikan keli kena siang
                Bukan sja Din Remos kata anjing itu bodoh piang
                Din juga kata anjing tu guna bahasa asli Temiang
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH.. Bravo Din Remos!

                1. HO HO HO

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Din Remos kata, TN Anjing tu guna bahasa Batak
                  Bagaikan ke tiang, kepala Anjing tu Din dh hentak
                  Pasti nya, merah muka dia & berasap kepala otak
                  Muka kulit babi dia tu dah tak tau mana nak letak
                  🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH.. Bravo Din Remos!

                  1. HO HO HO

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing iblis mari ke blog nk berlakon jadi lebai
                    Tak nak insaf diri, walau dah tua kubur melambai
                    Baru kini dia sedar, itu anjing lahanat maa chi bai
                    Kawan Kejora, Bro Din Remos mari tumpang tibai
                    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH
                    (Credit to Din Remos)

                    1. HO HO HO

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Baru lah dia tahu, TN anjing keturunan penyamun
                      Dgn Din Remos tu anjing itu dh kena maki hamun
                      Kini..dia bersedih pilu, termenung & mengelamun
                      Tk dapat jumpa Bg Ali..puki dia dijolok dgn timun
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH
                      (Credit to Din Remos)

                    2. Ho ho ho..

                      TN anjing🐕 sdg melihat lubang puki dia makin luas lps dia jolok dgn timun..

                      😀😃😄😆😅😂🤣
                      KAH KAH KAH KAH

                    3. HO HO HO

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Seronok betul lihat Din Remos kmbali mngganas!
                      Sbb Din sentiasa keluar dgn komen² yang bernas
                      TN Anjing psti mgelupor..bgai cacing kena panas
                      Puki dia pulak seperti kena geser dgn kulit nenas
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH
                      (Credit to Din Remos)

                    4. HO HO HO

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      TN anjing rasa bgai muka kena tampar berdamar
                      Sakit lah hati..dpt malu besar & maruah tercemar
                      Nanti, anjing itu akn menyalak dari sebalik kamar
                      Dia akn tuduh, Din Remos tu Kejora yg menyamar
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

  21. RAKAN² BLOG,

    BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 TU BUKAN SAJA LEMAH BAHASA & TIADA BUDI BAHASA TAPI JUGA BERAKAL FIKIRAN TAHAP BUDAK TADIKA.

    KAH KAH KAH.

    1. DISEBABKAN BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU ASYIK KELUARKAN KARUTAN BODOH & KEBUDAK-BUDAKAN, DIN REMOS JADI GERAM, LALU DIN REMOS TAMPIL MEMBELASAH TN ANJING🐕 ANAK HARAM TUH:

      1. _____________________________________________________
        Din Remos
        15 March 2021 9:36 am
        Reply to Anonymous

        Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

        …/ bersambung …

        1. …/sambungan…

          Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Din…… tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

          Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasah….kah kah kahhhhh

          Reply
          _____________________________________________________

          1. INTIPATI DARI BELASAHAN DIN REMOS KE ATAS TN ANJING🐕 TU IALAH:

            1) TN Anjing🐕 “suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini”

            2) TN Anjing🐕 “nak jadi pak pacak lah itu ini.”

            3) TN Anjing🐕 “pengetahuan cetek”

            4) TN Anjing🐕 “Bahasa Melayu lintang pukang”

            5) TN Anjing🐕 “dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang”

            1. 6) TN Anjing🐕 “mahu dilihat orang kononnya dia pandai”

              7) TN Anjing🐕 “akal cetek, fikiran tidak matang setaraf budak tadika.”

              8) TN Anjing🐕 “nak tunjuk pandai dan bermulut celupar”

              9) TN Anjing🐕 “dibenci oleh pengunjung blog.”

              10) TN anjing🐕 “asyik terus kena belasah…”

              KAH KAH KAH.

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Di blog ini, mmg TN anjing itu, ramai org tak suka
                Sbb anjing tu hanya karutan “bodoh taik” dia reka
                Akal dia pula, hanya setaraf dengan budak tadika
                Maklumlah umur 90 lbh, dah nyanyuk tua bangka
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  22. RAKAN² BLOG,

    BM SJK BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 GILA BABI🐖 DUNGU TERSERLAH LAGI.

    KAH KAH KAH.

    INI KOMEN² TN ANJING🐕 DUNGU SJK TUH:

    1. ________________________________________________
      Anonymous
       29 December 2021 10:50 am
       Reply to  Anonymous

      Siapa tak setuju sila keluarkan pendapat.

      Dan hujah2, fakta, bukti dan rujukan kpd maklumat yang telah di siarkan.

      Supaya kita boleh bahath.

       Reply
      ________________________________________________

      “di siarkan”…???

      1. ________________________________________________
        Anonymous
         29 December 2021 11:53 am

        Berpengalaman ke, tak berpengalaman ke, yang penting kebolehan nya perlu di uji.

        Kalau tak, sampai bila2 tak tahu.

        Tentu lah, yang the best perlu memegang jawatan itu.

        Tapi kalau dia tak popular, tak dapat di pilih memegang jawatan tiu, mana best nya.

        Best mesti dalam semua aspek.

         Reply
        ________________________________________________

        “di uji”…??? …. “di pilih”…???

        1. “di siarkan”…???

          “siarkan” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA KULIT BABI🐖 GILA BABI🐖?

          DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

          KALAU DI SANDAKAN KER, ATAU DI SILABUKAN KER , ATAU DI PEKAN KER.. ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

          KAH KAH KAH.

          1. “di uji”…???

            “uji” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA KULIT BABI🐖 GILA BABI🐖?

            DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

            KALAU DI KANJI KER, ATAU DI GERGAJI KER , ATAU DI TABUNG UJI KER.. ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

            KAH KAH KAH.

            1. “di pIlih”…???

              “pIlih” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA KULIT BABI🐖 GILA BABI🐖?

              DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

              KALAU DI PISAU KER, ATAU DI PISTOL KER , ATAU DI PISANG KER.. ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

              KAH KAH KAH.

              1. RAKAN² BLOG,

                KEJORA RASA DAH LEBIH 10 BULAN YG LALU, KEJORA MENGAJAR BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU:

                1) MENGGUNAKAN IMBUHAN ‘DI’ DGN BETUL.

                2) MENGEJA PERKATAAN ‘HA NYA’ DENGAN BETUL.

                KAH KAH KAH.

                1. ‘DI’ KENA RENGGANG DARI PERKATAAN
                  BERSIFAT TEMPAT / KEDUDUKAN / MASA.

                  ‘DI’ KENA RAPAT DGN PERKATAAN BERSIFAT PERBUATAN.

                  TAPI BENDA YG SEMUDAH ITU PUN TAK BOLEH DIFAHAMI OLEH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 YG DUNGU TOLOL LEMBAM BODOH BIOL BAHALOL BINGAI BENAK BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG PEKAK BADAK PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT KEPARAT TUH..

                  DIN REMOS KATA, LEBIH TERUK DARI MENGASAH BELAKANG PARANG.

                  KAH KAH KAH.

                  1. ________________________________________________
                    Din Remos
                    3 March 2021 10:02 am

                    Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

                    Reply
                    ________________________________________________

                    1. MASA DIN REMOS TEGUR TU, 3 March 2021 10:02 am.. DAH SEBULAN LEBIH KEJORA MENGAJAR BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TUH.. KIRA-KIRA DLM BULAN FEBRUARI KEJORA MULA MENGAJAR ANJING🐕 JALANG ANAK HARAM DUNGU TU.

                      SEBULAN DIAJAR, TAK RETI-RETI, ITU YG MEMBUAT DIN REMOS BENGANG & TAMPIL MENEGUR.
                      TAPI KINI, DARI BULAN FEBRUARY SAMPAI DISEMBER DAH 10 BULAN LAH.

                      KAH KAH KAH.

                    2. WOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖!

                      MASA TU, DAH SEBULAN LEBIH AKU DOK AJAQ HANG IMBUHAN ‘DI’ DAN MENGEJA PERKATAAN ‘HANYA’.. TAPI HANG BUKAN SAJA BENAK BEBAL TAK MASUK DIAJAQ, HANG JUGA BIADAB DAN KURANG AJAQ!

                      DIN REMOS TAK TAHAN TENGOK PERANGAI HANG.. DIA KOMEN KAT AKU, DGN TUJUAN NAK SINDIAQ HANG:

                    3. ________________________________________________
                      Din Remos
                      9 March 2021 8:16 am
                      Reply to Anonymous

                      Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

                      Reply
                      ________________________________________________

                    4. WOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖!

                      DIN REMOS, MCM JIGIT JUGA, DARI SEGI IDEOLOGI POLITIKNYA ADALAH PENYOKONG ATOKSAKA & PENENTANG BG NON, MCM HANG JUGA.

                      DARI SEGI POLITIK, DIN REMOS & JIGIT SEHALUAN DGN HANG, TAPI DARI SEGI PEKERTI PERIBADI & BUDI BAHASA, DEPA MEMUSUHI DAN MELUAT KAT HANG.

                      WALAU PUN AKU PENENTANG ATOKSAKA, DIN REMOS & JIGIT SUKA KAT AKU.

                      KAH KAH KAH.

                    5. WOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕,

                      ITULAH BEZANYA ORG BERHATI BUDIMAN DGN ORG HATI BERKUMAN TAK BERIMAN, WAHAI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 YG DUNGU TOLOL LEMBAM BODOH BIOL BAHALOL BINGAI BENAK BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG PEKAK BADAK PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT KEPARAT YG ANGKUH, JAHAT, MUNAFIQ DAN BERHATI KOTOR,!

                      KAH KAH KAH.

                    6. WOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕,

                      HANG DIBENCI OLEH RAMAI PESERTA BLOG WAHAI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖.

                      ANTARA YG AKU INGAT JIGIT, ETON, DIN REMOS, NBR, ZUNNUN, ANE BO LUI.. RAMAI AKU TAK INGAT NAMA.
                      TAPI RAMAI JUGA ‘ANON’ YG BENCI DAN TAMPIL TIBAI HANG BUKAN KERANA IDEA POLITIK, TAPI KERANA PERANGAI BABI🐖 HANG.

                      KAH KAH KAH.

                    7. KAH KAH KAH.. KESIAN TN ANJING🐕
                      PERANGAI BABI🐖 DIBENCI ORANG,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      ‘Why is myself being hated’ old TN keep thinking
                      “Why is TN anjing, so stupid” people keep asking
                      Poor upbringing not becoz parents busy working
                      But her poor idiot parents were too busy fucking!
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                    8. Ha ha.ha…

                      TN anjing’s🐕 lousy idiot parents in ‘threesome action’ fucking with Bang Ali…

                      In front is her bitch mother, in the middle is her gay dad and at the back is Bang Ali banging her dad’s ass…

                      😀😃😄😆😅😂🤣
                      KAH KAH KAH KAH

  23. 11:55 am,

    Bodoh bangang anda tak terhingga.

    Ini blog politik, mengapa kamu sibukkan nahu dsb nya.

    Tahu lah kamu dulu sekolah SJK, takda upaya menganalisa politik, rencana2 Budin dsb nya.

    Kalau anda takda upaya membuat komen politik, hijrah lah ke blog bahasa, budaya dsb nya.

    Ini nasihat yang baik, tak mengutuk mencaci, betul tak?

  24. Berpengalaman ke, tak berpengalaman ke, yang penting kebolehan nya perlu di uji.

    Kalau tak, sampai bila2 tak tahu.

    Tentu lah, yang the best perlu memegang jawatan itu.

    Tapi kalau dia tak popular, tak dapat di pilih memegang jawatan tiu, mana best nya.

    Best mesti dalam semua aspek.

    1. “di uji”…???

      “uji” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 GILA BABI🐖?

      DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

      KALAU DI KANJI KER, ATAU DI GERGAJI KER , ATAU DI TABUNG UJI KER.. ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

      KAH KAH KAH.

      1. “di pIlih”…???

        “pIlih” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 GILA BABI🐖?

        DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

        KALAU DI PISAU KER, ATAU DI PISTOL KER , ATAU DI PISANG KER.. ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

        KAH KAH KAH.

  25. Wak Gontol Kejora Kojolla ini tak habis2 menggontol.

    Konon nya mencari sebuah cinta.

    Kerana dia mengarut, dia perlu disyorkan kpd Bang Ali.

    1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 ini tak habis2 menggentel kelentit.

      Konon nya mencari sebuah publisiti murahan jadi “hero taik kucing” blog.

      Kerana dia mengarut, anjing🐕 betina jalang ini perlu disyorkan kpd Bang Ali.

      😀😃😄😆😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. RAKAN² BLOG,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Dengki betul TN Anjing, bila Kejora nk pikat Nadia
        Tpi..berdepan cacian anjing tu Kejora dh bersedia
        Auta putar alam dia tu..mengalahkan Keling India
        Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing nak cetus kat sini panas punya bahang
          Mmg tak sedar diri ler itu betina puki terpelahang
          Kalau jantan, mmg lekang dagu dia punya rahang
          Sbb betina..Kejora setakat nk kata puki mak hang
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Mmg ler TN anjing tu maruah & moral dah runtuh
            Dia acah orng tak apa, tapi dia tak boleh disentuh
            Undang² yang dia buat itu, kita dikehendaki patuh
            Itulah nama ‘undang² pak dia punya kepala butuh’
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA
              (Campoq slang Kedah sikit🤣)

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing tu perangai dia serupa dngn anjing liaq
              Dah tua meghekot tapi akai mcm budak tk baliaq
              Dekat blog ni dia nak kawai habih, hulu dan hiliaq
              Blog nk dibuat, harta pak dia punya batang peliaq
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

  26. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Tadi bagaikan ada terbau kurap dan busuk hapak
    Bagaikan ada terdengar bunyi anjing punya tapak
    Kini, seorang pengemis cinta, dtg ke sini melepak
    Tak kan si kurap itu mata nya kelabu tak nampak?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla telinga nya sakit, bernanah, berbau busuk.

      Nasib lah ini suatu blog, tak berbau telinga busuk nya.

      Tapi jangan duduk dekat dia masa makan.

      Nanti nampak meleleh nanah nya keluar.

      Yerrrrrrk………………

      1. Aikk.. Naper Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 tetiba melenting dan melatah?

        Kejora tak ada ganggu dia pun.. Kejora hanya sebut:

        “terbau kurap dan busuk hapak”
        “terdengar bunyi anjing punya tapak”
        “si kurap itu mata nya kelabu tak nampak”

        Naper anjing🐕 betina jalang tua tu terasa?

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
          Tapi bila cakap anjing je, mula le dia kelam kabut
          Dia terasa, diri itu anjing, ini nenek tua otak sabut
          Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing jalang tampil, utk mmpamir kedunguan
            Sbgai anjing, dia dah tampil membuat pengakuan
            Tapi silap ler dia sudah pergi jolok sarang tebuan
            Awal2 lagi..anjing anak haram ini dah dpt habuan
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN Anjing dulu nya sekolah kt SJK otak tk cerdas
              Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
              Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
              Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing jadi badut lawak bikin hati pmbaca geli
                Semua org, tertawakan dia..betina kekasih Bg Ali
                Marah punya hal, anjing tu terjah, malu tak peduli
                Anjing tu terasa pedas lah, sbab dia termakan cili
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing tak da ilmu politik hanya banyak cakap
                  Dalam bahasa Melayu, imbuhan ‘di’ dia tak cekap
                  Zunnun kata, depan cermin puki dia solek mekap
                  Dek bangang..asyik msuk Kejora pnya perangkap
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

                  1. HA HA HA

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing kelentit panjang kecik2 dulu tidak kerat
                    Dia bodoh toloi bingai benak dungu otak berkarat
                    Asyik jer, anjing biol ini, masuk Kejora punya jerat
                    Umur dia dah 90 lbih, nak berfikir pun dah tk larat
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

  27. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Budin ini tak habis-habis, mghentam Ismail Sabri
    Gitu le selagi Anwar tak dpt jadi perdana menteri
    Kejora pulak sebuah cinta yg suci tak jemu dicari
    Setangkai anggerik iringi salm buat si dara puteri
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  28. “mengatakan Ismail Sabri Yaakob adalah pemimpin yang tidak cukup keupayaan serta kemampuan untuk menjadi ketua bagi menerajui negara ini.”

    Itu pendapat anda. Ramai yang lain berpendapat berlainan.

    Banding dengan Zahid Hamidi amacam?

    Tapi saya yakin takda bandingan dengan Tun Dr Mahathir.

    1. Siapa tak setuju sila keluarkan pendapat.

      Dan hujah2, fakta, bukti dan rujukan kpd maklumat yang telah di siarkan.

      Supaya kita boleh bahath.

      1. 10:50

        Saya perhatikan ada kesilapan nahu dalam tulisan anda.

        Ianya adalah berkaitan penggunaan imbuhan ‘di’.

        ‘Di’ kena dirapatkan dengan perkataan yang bersifat perbuatan.
        ‘Di’ pula kena renggang dari perkataan yang bersifat nama, tempat, benda, masa dan keadaan.

        ‘siarkan’ adalah perbuatan. Maka ‘di’ dengan ‘siarkan’ kena rapat, iaitu disiarkan.

        Kalau di siaran atau di Sandakan, tak apalah, sebab siaran ialah katanama dan rumah Sandakan adalah tempat.

        Kah kah kah.

        1. Kalau tak silap saya, teguran ini telah dibuat kepada anda dah hampir setahun oleh seorang cikgu.

          Bahkan seorang pengikut blog bernama Din Remos seperti tidak boleh terima yang anda ini tak masuk diajar langsung. Sehinggakan Din mengatakan, mengajar anda ini lebih teruk dari mengasah belakang parang atau mengajar kerbau dan kambing.

          Kah kah kah.

          1. Ini hah, bidasan dari saudara Din Remos tu:
            ________________________________________________
            Din Remos
            3 March 2021 10:02 am

            Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

            Reply
            ________________________________________________

            1. 10:50

              Setelah melihat anda tak masuk diajar dan melawan balik nak menegakkan benang basah secara kurang sopan, maka saudara Din Remos sekali lagi tampil menyindir anda.

              1. Ini hah, sindiran dari saudara Din Remos tu:

                ________________________________________________
                Din Remos
                9 March 2021 8:16 am
                Reply to Anonymous

                Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

                Reply
                ________________________________________________

                1. Malangnya, semakin diajar, makin anda jadi kurang ajar dan memberi respon-respon yang sangat kebudak-budakan setaraf budak tadika.

                  Maka, Din Remos sekali lagi tampil menghentam anda.

                  Di bawah ini, hentaman panjang lebar dari Din Remos tu:

                  1. ____________________________________________________
                    Din Remos
                    15 March 2021 9:36 am
                    Reply to Anonymous

                    Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

                    …/ bersambung …

                    1. …/sambungan…

                      Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Din…… tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

                      Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasah….kah kah kahhhhh

                      Reply
                      _____________________________________________________

                    2. INTIPATI DARI HENTAMAN DIN REMOS KE ATAS ANDA IALAH:

                      1) Anda “suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini”

                      2) Anda “nak jadi pak pacak lah itu ini.”

                      3) Anda “pengetahuan cetek”

                      4) Anda “Bahasa Melayu lintang pukang”

                      5) Anda “dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang”

                    3. 6) Anda “mahu dilihat orang kononnya dia pandai”

                      7) Anda “akal cetek, fikiran tidak matang setaraf budak tadika.”

                      8) Anda “nak tunjuk pandai dan bermulut celupar”

                      9) Anda “dibenci oleh pengunjung blog.”

                      10) Anda “asyik terus kena belasah…”

                      Kah kah kah

                    4. Setelah 10 bulan lebih berlalu, Din Remos dapati bukan sahaja sikap buruk anda dan kelemahan penguasaan BM anda tak berubah, tapi BI anda juga rojak, lintang pukang, berterabur, “broken and rotten”.

                      Maka, Din Remos tanpa segan silu tampil menghentam anda lagi.

                    5. _____________________________________________________
                      Din Remos
                      28 December 2021 10:14 am
                      Reply to Anonymous

                      What talking you…?

                      Ni bahasa batak ka atau suku kaum temiang…?

                      Guna la bahasa yang betul waema kau nak tulis dalam bahasa jerman sekali pun.

                      Ni saheh si bodoh piang.polis pacak tuh…!

                      Reply
                      _____________________________________________________

                      Reply

                    6. Betullah seperti yang Din Remos kata itu, anda lintang pukang dalam Bahasa Melayu manakala Bahasa Inggeris pula terkial-kial bergantung dengan Google.

                      Kah kah kah

                    7. Oh ya, saya perhatikan Din Remos membahasakan diri anda nenek. Dah tentu anda dalam lingkungan umur 90 tahun lebih, sebaya nenek saya. Dengan itu, biarlah saya juga bahasakan diri anda nenek.

                      Kah kah kah

                    8. Oh nenek, saya terkejut juga tengok perkataan ‘bahath’. Saya pun cari dalam internet dan temui maksudnya, iaitu ‘bahas’. Rupa-rupanya ia adalah ejaan Melayu tahun 30-40an semasa penjajahan British dahulu, iaitu huruf ‘th’ sebagai huruf ‘s’ sekarang.
                      Ini terdapat juga dalam perkataan seperti hadith = hadis, hadath = hadas, Ithnain = Isnin, Thalatha = Selasa.. dll. Agak menarik juga kalau dibuat kajian.

                      Kah kah kah.

                    9. Nenek,

                      Saya juga pernah terkesan penggunaan perkataan Melayu lama yang nenek guna dalam tulisan nenek seperti ‘tijak’ dan ‘mangkin’. Kini perkataan-perkataan itu sudah tidak digunakan lagi. Perkataan barunya masing-masing ialah ‘pijak’ dan ‘makin’.

                      Kah kah kah

                    10. Itu adalah sebagai teguran saya untuk kebaikan dalam penulisan nenek juga. Nenek perlu juga rujuk kamus baru DBP atau google untuk memastikan penggunaan perkataan yang terkini dalam Bahasa Melayu. Jangan hanya bergantung kepada kamus nenek tahun 30-an itu. Macam yang berlaku dalam Bahasa Inggeris juga, nenek kata perkataan “wiseness” tak wujud kerana terlalu bergantung kepada Dictionary Oxford nenek yang dah lekang kulit dan kehilangan banyak muka surat dimakan dek lipas dan anai-anai tu.

                      Kah kah kah

                    11. Anda sudah di umumkan berumur hampir 90 tahun, tak dipercayai dek anak anda menolong jaga cucu2 anda.

                      Akibat nya, anda merapong di blog ini.

                      Dibalun, ditibai dan dibantai berterusan, anda sudah dekat dengan batu nesan.

        2. 11:55 am,

          Mengapa kamu bodoh sangat mengulang, mengkopipis komen2 lama.

          Kita tau lah kamu lepasan SJK.

          Tapi jangan lah menjadi seorang insufferable fool di sini.

          1. Bodoh bangang anda tak terhingga.

            Ini blog politik, mengapa kamu sibukkan nahu dsb nya.

            Tahu lah kamu dulu sekolah SJK, takda upaya menganalisa politik, rencana2 Budin dsb nya.

            Kalau anda takda upaya membuat komen politik, hijrah lah ke blog bahasa, budaya dsb nya.
            Ini nasihat yang baik, tak mengutuk mencaci, betul tak?

            1. anda = pengkomen 11.55 am

                1. “di siarkan”…???

                  “siarkan” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 GILA BABI🐖?

                  DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

                  KALAU DI SANDAKAN KER, ATAU DI SILABUKAN KER , ATAU DI PEKAN KER.. ITU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

                  KAH KAH KAH.

Leave a Reply

Your email address will not be published.