KALAULAH ANWAR IBRAHIM JADI PERDANA MENTERI KETIKA INI…..

Hanya dalam tempoh sekitar 100 hari lebih sikit memegang jawatan sebagai Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob lebih dirakam dan dikenali kerana kegagalan berbanding kejayaan yang boleh dikenang.

Banjir yang berlaku, khususnya di Selangor, lebih menyerlah hakikat ketidakmampuannya sebagai pemimpin dalam mengurus negara sebagai Perdana Menteri.

Ketika ini, selain termenjadinya beliau sebagai Perdana Menteri mula disesali, ramai yang lain pula tanpa sembunyi meluahkan rasa meluat dan menyampah dengan kepimpinannya yang gagal itu.

Selain beliau sendiri dikategorikan gagal teruk, Ismail Sabri juga dilihat tidak upaya membetulkan perangai menteri-menterinya yang lemah dan tidak tahu bekerja.

Jika kita rajin mendengar perbualan golongan profesional dan ahli perniagaan di kafe-kafe sambil menikmati secawan kopi di sekitar ibu negara atau kita sendiri berkesempatan berbual-bual dengan mereka, rata-rata mereka begitu kecewa serta menolak kepimpinan Ismail Sabri.

Kata mereka, sudahlah mengurus ekonomi dan merangsang negara untuk mahu ke hadapan seperti tidak ketahuan, lebih malang lagi menangani banjir melalui kabinetnya yang besar pun tiada kemampuan.

Yang lain pula mencelah, itu baru berdepan dengan banjir yang biasa berlaku pada setiap tahun, belum lagi jika berlaku perang dengan negara lain atau lain-lain konflik yang lebih berat.

Bersama pelbagai luahan rasa kekecewaan itu, sebahagiannya tanpa berselindung berkata, kalaulah ketika ini Anwar Ibrahim yang menjadi Perdana Menteri, pasti keadaan seburuk ini tidak dialami oleh negara kita atau dapat dielakkan.

Dengan Anwar selalu melahirkan idea yang segar untuk negara, berani serta pantas memberi reaksi terhadap sesuatu isu, suaranya tidak pernah diam, terutama di Parlimen, selain staminanya begitu gagah, bahkan terlihat lebih bertenaga berbanding Ismail Sabri, di samping kepimpinan yang menyerlah, beliau amat diyakini mampu mengurus negara ini dengan lebih baik ketika berlakunya krisis seperti sekarang ini.

Dalam suasana kritikal, selepas Covid19 dan kini dibebani dengan banjir, kepimpinan yang segar dan tangkas seperti yang ada pada Anwar adalah penawar yang sebenar.

Jika Anwar menjadi “panglima perang” menerajui negara ketika banjir ini, kita mungkin tidak akan mendengar rungutan tentang kelemahan NADMA atau Agensi Pengurusan Bencana Alam yang lambat bertindak di bawah pengawasan menteri lantikan Ismail Sabri sendiri.

Pasti Anwar akan bertindak lebih pantas membetulkan keadaan atau setidak-tidaknya memberi teguran yang keras kepada menteri yang bertanggungjawab terhadap NADMA.

Pada era PH berkuasa sebelum ini dan berlaku tragedi pencemaran udara di Pasir Gudang pada 2019, NADMA yang ketika itu dibawah pengawasan Dr. Wan Azizah Wan Ismail selaku Timbalan Perdana Menteri, telah terbukti bertindak dengan berkesan dan akhirnya berjaya melindungi keselamatan rakyat.

Itu baru NADMA di bawah jagaan Dr. Wan Azizah, bayangkan jika di dalam genggaman pengawasan suaminya, Anwar.

Jika Anwar menjadi Perdana Menteri ketika ini, menteri yang hanya tahu mencuci tahi cicak serta selayaknya dibayar gaji minimum RM1,200 sebulan saja, kalau pun tidak dipaksa meletak jawatan, sudah tentu akan disembur dengan peringatan yang menjadikannya lebih berhati-hati di masa depan.

Begitu juga dengan menteri-menteri yang suka bercuti ke luar negara, tanpa mengambil kira banjir sedang melanda, kalaulah Anwar jadi Perdana Menteri, di samping mungkin mengarahkan mereka pulang dengan segera beserta amaran dan suara yang lebih tegas, tidak mustahil beliau juga akan bertindak membeku atau memansuhkan percutian ke luar negara bagi menteri-menteri untuk suatu tempoh tertentu sehingga keadaan ekonomi negara dipulihkan sepenuhnya.

Seandainya Anwar jadi Perdana Menteri juga ketika ini, pasti bukan sekadar RM1000 bantuan yang diterima oleh mangsa banjir yang rumah mereka tenggelam dan perabot serta peralatan musnah semuanya itu.

Sebagaimana semalam beliau mencadangkan agar Ismail Sabri menangguhkan projek-projek mega dan menggunakan peruntukan itu untuk memberi bantuan kewangan lebih besar kepada mangsa banjir, dengan kuasa di tangannya, kalau pun tidak RM10 ribu, rasa-rasanya RM5 ribu akan diberikan Anwar kepada setiap mereka jika kuasa Perdana Menteri ada dalam tangannya.

Itulah Anwar, beliau sentiasa dikenali sebagai pemimpin yang lebih mengutamakan rakyat dan rekodnya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan sebelum ini adalah bukti nyata bagi mereka yang mahu berfikir dan menerima realiti.

Sekarang pun, dengan kuasa dan kemampuan kewangan yang terhad yang dimilikinya, sekadar sebagai Ketua Pembangkang saja, lihatlah juga bagaimana beliau sentiasa muncul atau bersuara dalam apa juga tragedi yang menimpa rakyat dan negara.

Anwar adalah kerinduan sebenar rakyat yang dahagakan pembelaan, terutama di ketika Ismail Sabri dilihat semakin tidak bermaya dan hilang punca memimpin negara ini. – ShahbudinHusin 28/12/2021.

Updated: 28 December 2021 — 10:28 am

60 Comments

Add a Comment
  1. NAK BUAT MACAM MANA KUASA TANGAN ALLAH. KEPERCAYAAN ORANG ISLAM. ALLAH YANG MENENTUKANNYA. SAYA TIDAK TAU TUAN BUDIN MARAH KEPADA SIAPA. KESIAN BUDIN. SAYA KESIAN KEPADA BUDIN. ANWAR IBRAHIM SAYA TIDAK KESIAN.

  2. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dengki betul TN Anjing, bila Kejora nk pikat Nadia
    Tpi..berdepan cacian anjing tu Kejora dh bersedia
    Auta putar alam dia tu..mengalahkan Keling India
    Blog ni cuba nk dibuat harta kepala butuh pak dia
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing nak cetus kat sini panas punya bahang
      Mmg tak sedar diri ler, itu betina puki terpelahang
      Kalau jantan, mmg lekang dagu dia punya rahang
      Sbb betina..Kejora setakat nk kata puki mak hang
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA
        (Campoq slang Kedah sikit🤣)

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tu perangai dia serupa dngn anjing liaq
        Dah tua meghekot tapi akai mcm budak tk baliaq
        Dekat blog ni dia nak kawai habih, hulu dan hiliaq
        Blog nk dibuat, harta pak dia punya batang peliaq
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Mmg ler TN anjing tu maruah & moral dah runtuh
          Dia acah orng tak apa, tapi dia tak boleh disentuh
          Undang² yang dia buat itu, kita dikehendaki patuh
          Itulah nama ‘undang² pak dia punya kepala butuh’
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

  3. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Jln mlalui Bandar Bahru & Kulim tadi agak kelam
    Kt Sg Petani rumah Mak Long kami nk bermalam
    Smbutlah salam abg bersama rindu yg mndalam
    Sejambak mawar, abg utus buat mngiringi salam
    🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Hakim terkhilaf berhubung keputusan penggunaan kalimah ‘Allah’, kata Peguam Kanan Persekutuan

    Mail Babi PEMBUNUH 48 nak kencing hancing nama Allah pula

  5. Malaysians not buying police reasons on ambulance being stopped to give way to PM’s convoy

    Mail Babi PEMBUNUH 48 berak tahi kencing hancing roadblock ambulans, polis kena cuci tahi kencing hancingnya

  6. ‘Ada pihak dah mula buat kerja jahat, cuba burukkan misi banjir kencing hancing Muda’

    Mail Babi PEMBUNUH 48 main sodok-sodok Rinaemon main tembak najis Who are you?

  7. Tubuh jawatankuasa bebas, siasat dakwaan serius terhadap Azam Baki

    Mail Babi PEMBUNUH 48 sorok jenayah Azam Baki curi duit rasuah SPRM

  8. Rehatkan Azam Baki, buat siasatan terhadap dakwaan

    Mail Babi PEMBUNUH 48 lindung tauke judi dan arak, lindung pencuri duit rasuah 25j – Azam Baki Penyamunduit rasuah

  9. Banjir: Walaupun BN PN kena maki hamun, isu perkauman tetap dimainkan PRU nanti

    Mail Babi PEMBUNUH 48 rasis. Biar mati rakyat, jangan mati rasis.

  10. PM tak hadir acara Krismas: Wan Saiful bidas Kit Siang

    Mail Babi PEMBUNUH 48 busy potong kek PEKIDA

  11. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dpd R&R Gunung Semanggul abg tk terus ke Juru
    Jem kwsn tu, ‘Waze’ suruh ikut tol Bandar Baharu
    Mengenang diri mu..abg asyik jer resah & terharu
    Setangkai melur, abg utus di angin yang menderu
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. Kalau DSAI jadi PM pun kita belum tau lagi macam mana….sebabnya, sebelum dapat kuasa macam2 bisa dijanjikan. Sesudah dapat kuasa boleh lupa diri atau sebuk membantu kroni mendapatkan projek dari membantu rakyat.

  13. BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕,

    TAK PAYAH MENGGENTEL KELENTIT LAH.

    TULIS BERKAITAN BLOG POST LAH, KALAU TAK DIAM SAJA LAH.

    😀😃😄😆😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH

    1. Ha ha ha…

      Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 sdg membelek-belek kelentit yg digentelnya dek gian teringat btg peliaq Bg Ali…

      😀😃😄😆😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

  14. WAK GONTOL,

    TAK PAYAH MENGGONTOL LAH.

    TULIS BERKAITAN BLOG POST LAH, KALAU TAK DIAM SAJA LAH.

    1. Aikk.. Naper Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 tetiba melenting dan melatah?

      Kejora tak ada ganggu dia pun.. Kejora hanya sebut:

      “terbau kurap dan busuk hapak”
      “terdengar bunyi anjing punya tapak”
      “si tua lahanat itu, terus diam serupa tunggul”
      “si bangsat tu pengsan atau dah gol?”

      Naper anjing🐕 betina jalang tua tu terasa?

      😀😃😄😆😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
        Tapi bila cakap anjing je, mula le dia kelam kabut
        Dia terasa, diri itu anjing, ini nenek tua otak sabut
        Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing jalang tampil, utk mmpamir kedunguan
          Sbgai anjing, dia dah tampil membuat pengakuan
          Tapi silap ler dia sudah pergi jolok sarang tebuan
          Awal2 lagi..anjing anak haram ini dah dpt habuan
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN Anjing dulu nya sekolah kt SJK otak tk cerdas
            Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
            Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
            Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing jadi badut lawak bikin hati pmbaca geli
              Semua org, tertawakan dia..betina kekasih Bg Ali
              Marah punya hal, anjing tu terjah, malu tak peduli
              Anjing tu terasa pedas lah, sbab dia termakan cili
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing tak da ilmu politik hanya banyak cakap
                Dalam bahasa Melayu, imbuhan ‘di’ dia tak cekap
                Zunnun kata, depan cermin puki dia solek mekap
                Dek bangang..asyik msuk Kejora pnya perangkap
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing kelentit panjang kecik2 dulu tidak kerat
                  Dia bodoh toloi bingai benak dungu otak berkarat
                  Asyik jer, anjing biol ini, masuk Kejora punya jerat
                  Umur dia dah 90 lbih, nak berfikir pun dah tk larat
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH

  15. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Abg smpai di daratan kt R&R Gunung Semanggul
    Di blog nan syahdu ini..abg tetap gah dan unggul
    Tapi si tua lahanat itu, terus diam serupa tunggul
    Tak pastilah, si bangsat tu pengsan atau dah gol?
    😂😂😂😂😂😂😂😅😅😅😂😂😅😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌺🌷🌸💮🌹💐
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Tadi bagaikan ada terbau kurap dan busuk hapak
    Bagaikan ada terdengar bunyi anjing punya tapak
    Kini, seorang pengemis cinta, dtg ke sini melepak
    Tak kan si kurap itu mata nya kelabu tak nampak?
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Dalam post ini terdapat 3-4 rangkap pantun cinta
      Tapi tak ada pula terjahan, dari si kurap tua renta
      Apakah mata kelabu dia dh bertukar mnjadi buta
      Atau, dia tak sanggup lagi, berdepan siksa derita?
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

  17. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Abg kini kat jeti tunggu bot utk perjalanan pulang
    Tinggal lah Pangkor..pantai, laut, camar & helang
    Hasrat yg suci ini tk akan siapa dapat nak halang
    Klau ada yg cuba, org tu mnempah nasib malang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Abng akan terus berpantun, untuk diri mu kat sini
      Cuba lah halang diri abng ini..kalau ada yg berani
      Salam dari abng buat dewi sanjungan jiwa nurani
      Setangkai anggerik, abg utus, bersama pantun ini
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. Kelibat Menteri hilang melancong mula viral di medsos

    MAIL BABI PEMBUNUH 48

  19. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Tamat lah 3 hari 2 malam, di Pangkor abg bercuti
    Nak balik naik bot..2:30 pm, abg kena ada kat jeti
    Dari seulas bibir mu abg ttp menunggu kata pasti
    Terimalah salam dri abg, diiringi setangkai melati
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    ‘Kalau lah Anwar Ibrahim yg jadi perdana menteri’
    Sketsa lawak apa pulak ni yg Budin cuba nak beri
    Kejora di sini pula, cinta abadi akn ttp terus dicari
    Sekuntum mawar, iringi salam buat si dara puteri
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💚❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  21. Sori, jangan lah Pak Sheikh Nuar jadi Perdana Menteri.

    Dia Peliwat, terbukkti di Mahkamah.

    Peliwat tak boleh jadi Perdana Menteri negara ini.

    1. Walau pun dia diampunkan YDP Agong, rekod Peliwat nya tak boleh dibuang.

    2. Ini negara Islam.

      Negara Islam tak boleh di pimpin Peliwat.

      1. 11:13

        Saya perhatikan ada kesilapan nahu dalam tulisan anda.

        Ianya adalah berkaitan penggunaan imbuhan ‘di’.

        ‘Di’ kena dirapatkan dengan perkataan yang bersifat perbuatan.
        ‘Di’ pula kena renggang dari perkataan yang bersifat nama, tempat, benda, masa dan keadaan.

        ‘Pimpin’ adalah perbuatan. Maka ‘di’ dengan ‘pimpin’ kena rapat, iaitu dipimpin.

        Kalau di lampin atau di rumah Ayah Pin, tak apalah, sebab lampin ialah benda dan rumah Ayah Pin adalah tempat.

        Kah kah kah.

        1. Kalau tak silap saya, teguran ini telah dibuat kepada anda dah hampir setahun oleh seorang cikgu.

          Bahkan seorang pengikut blog bernama Din Remos seperti tidak boleh terima yang anda ini tak masuk diajar langsung. Sehinggakan Din mengatakan, mengajar anda ini lebih teruk dari mengasah belakang parang atau mengajar kerbau dan kambing.

          Kah kah kah.

          1. Ini hah, bidasan dari saudara Din Remos tu:
            ________________________________________________
            Din Remos
            3 March 2021 10:02 am

            Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

            Reply
            ________________________________________________

            1. 11:13

              Setelah melihat anda tak masuk diajar dan melawan balik nak menegakkan benang basah secara kurang sopan, maka saudara Din Remos sekali lagi tampil menyindir anda.

              1. Ini hah, sindiran dari saudara Din Remos tu:

                ________________________________________________
                Din Remos
                9 March 2021 8:16 am
                Reply to Anonymous

                Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

                Reply
                ________________________________________________

                1. Malangnya, semakin diajar, makin anda jadi kurang ajar dan memberi respon-respon yang sangat kebudak-budakan setaraf budak tadika.

                  Maka, Din Remos sekali lagi tampil menghentam anda.

                  Di bawah ini, hentaman panjang lebar dari Din Remos tu:

                  1. ____________________________________________________
                    Din Remos
                    15 March 2021 9:36 am
                    Reply to Anonymous

                    Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

                    …/ bersambung …

                    1. …/sambungan…

                      Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Din…… tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

                      Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasah….kah kah kahhhhh

                      Reply
                      _____________________________________________________

                    2. INTIPATI DARI HENTAMAN DIN REMOS KE ATAS ANDA IALAH:

                      1) Anda “suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini”

                      2) Anda “nak jadi pak pacak lah itu ini.”

                      3) Anda “pengetahuan cetek”

                      4) Anda “Bahasa Melayu lintang pukang”

                      5) Anda “dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang”

                    3. 6) Anda “mahu dilihat orang kononnya dia pandai”

                      7) Anda “akal cetek, fikiran tidak matang setaraf budak tadika.”

                      8) Anda “nak tunjuk pandai dan bermulut celupar”

                      9) Anda “dibenci oleh pengunjung blog.”

                      10) Anda “asyik terus kena belasah…”

                      Kah kah kah

                    4. Setelah 10 bulan lebih berlalu, Din Remos dapati bukan sahaja sikap buruk anda dan kelemahan penguasaan BM anda tak berubah, tapi BI anda juga rojak, lintang pukang, berterabur, “broken and rotten”.

                      Maka, Din Remos tanpa segan silu tampil menghentam anda lagi.

                    5. _____________________________________________________
                      Din Remos
                      28 December 2021 10:14 am
                      Reply to Anonymous

                      What talking you…?

                      Ni bahasa batak ka atau suku kaum temiang…?

                      Guna la bahasa yang betul waema kau nak tulis dalam bahasa jerman sekali pun.

                      Ni saheh si bodoh piang.polis pacak tuh…!

                      Reply
                      _____________________________________________________

                    6. Errata:

                      Komen² bermula 2:52 pm dan seterusnya ditujukan kepada 11:31 (bukannya 11:13).

                      Kah kah kah

                    7. 11:31

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Barangkali anda ni bermasalah kemaluan syphlis
                      Sbab, hanya karutan tadika, yg anda mampu tulis
                      Kebanyakan pembaca, melihat anda bersifat iblis
                      Jadi, usah le nak tampil jadi pak pacak atau polis
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

                    8. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Anak haram TN Anjing, dah tk daya nak alih tiang
                      Mngelupor ler anjing tu mcm ikan keli kena siang
                      Bukan sja Din Remos kata anjing itu bodoh piang
                      Din juga kata anjing tu guna bahasa asli Temiang
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH.. Bravo Din Remos!

                    9. HA HA HA

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Din Remos kata, TN Anjing tu guna bahasa Batak
                      Bagaikan ke tiang, kepala Anjing tu Din dh hentak
                      Pasti nya, merah muka dia & berasap kepala otak
                      Muka kulit babi dia tu dah tak tau mana nak letak
                      🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH.. Bravo Din Remos!

                    10. Ha ha ha.. Bravo Bro Din Remos!

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Now you can see, that idiot lady’s way of thinking
                      And, her poor command of English: “what talking”
                      Poor upbringing, not becoz parents busy working
                      But..her poor idiot parents were too busy fucking!
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH

      2. Sapa kata bekas peliwat (kalau ianya benar sekali pun) tak boleh jadi pemimpin. Rujukan mana hang pakai….tokwan hang ka yang mereka-reka hadith palsu yang jadi ikutan hang.
        Kalau sesaorang itu sudah bertaubat dari dosanya mengapa dia tidak boleh diterima…? Orang bodo ya……memang tak layak jadi pemimpin…

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN Anjing mcm dah tak berdaya lagi nk melawan
          Din Remos caci & hamun dia sampai ke Tok Wan
          Mmg semua org benci, klau dah perangai haiwan
          Agaknya dngan Bang Ali dia lari pergi mengawan
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH.. Bravo Din Remos!

          1. HA HA HA

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing iblis mari ke blog nk berlakon jadi lebai
            Tak nak insaf diri, walau dah tua kubur melambai
            Baru kini dia sedar, itu anjing lahanat maa chi bai
            Kawan Kejora, Bro Din Remos mari tumpang tibai
            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH
            (Credit to Din Remos)

            1. HA HA HA

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Baru lah dia tahu, TN anjing keturunan penyamun
              Dgn Din Remos tu anjing itu dh kena maki hamun
              Kini..dia bersedih pilu, termenung & mengelamun
              Tk dapat jumpa Bg Ali..puki dia dijolok dgn timun
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH
              (Credit to Din Remos)

              1. HA HA HA

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing tak terkata apa, terus je diam membisu
                Keadaan anjing dajal tu, dalam lemah & letih lesu
                Dah tentu dia mnangis lap airmata berkotak² tisu
                Din kata, Tok Wan Anjing tu mereka² hadith palsu
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH
                (Credit to Din Remos)

                1. HA HA HA

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                  Seronok betul lihat Din Remos kmbali mngganas!
                  Sbb Din sentiasa keluar dgn komen² yang bernas
                  TN Anjing psti mgelupor..bgai cacing kena panas
                  Puki dia pulak seperti kena geser dgn kulit nenas
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH
                  (Credit to Din Remos)

                  1. HA HA HA

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing rasa bgai muka kena tampar berdamar
                    Sakit lah hati..dpt malu besar & maruah tercemar
                    Nanti, anjing itu akn menyalak dari sebalik kamar
                    Dia akn tuduh, Din Remos tu Kejora yg menyamar
                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    KAH KAH KAH

Leave a Reply

Your email address will not be published.