JANGAN TUKAR KETUA PANGLIMA PERANG SEWENANG-WENANG

Tengahari ini Selasa 23 hb November, saya terserempak dengan Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim di luar Dewan Rakyat, di Bangunan Parlimen.

Saya berasa kasihan apabila bertemu Anwar Ibrahim tadi, bukan dia sebagai Presiden Keadilan atau Pengerusi Pakatan Harapan (PH) tetapi Anwar sebagai Manusia biasa.

Sejak PH kalah teruk di Pilihanraya Negeri Melaka pada 20 November lalu, Anwar Ibrahim dihentam separuh mati.Beliau didesak ketepi.Didesak berundur. Bagi peluang orang muda pula memimpin.Macam langit nak runtuh menghempap kepala Anwar.

Demikianlah risikonya kepada pemimpin politik bila partinya kalah dalam Pilihanraya.

Tetapi saya lihat Anwar tenang sahaja pagi tadi. Dia tetap kelihatan yakin. Itu gambaran luar yang nampak. Apa yang ada di dalam hatinya, Tuhan sahaja yang tahu.

Anwar Ibrahim dapat tenang dan tabah kerana beliau telah melalui musibah yang lebih dahsyat sebelum ini.

Dia bukan orang yang mudah merajuk atau mudah patah hati. Dari perhatian saya sejak puluhan tahun mengenal susuk diri bernama Anwar Ibrahim ini, Presiden Keadilan ini punya stamina perjuangan yang kental. Kelebihan ini perlu dicontohi pemimpin-pemimpin muda. Setiap kali Anwar tumbang dan rebah, dia akan bangkit kembali.

Saya pun rasa bersalah apabila bertemu Anwar tengahari tadi. Muka berhadapan, budi kedapatan.

Saya antara pihak yang awal mengkritik Anwar secara terbuka atas kegagalan PH dalam PRN Melaka.

Pihak media menghubungi saya melalui telefon dan minta komen saya terhadap kekalahan PH, terutama Keadilan sehari selepas pilihanraya Melaka.

Saya disoal bertubi-tubi meminta komen saya adakah setuju dengan tuntutan supaya Anwar Ibrahim berundur dan ketepi setelah Keadilan dan PH tewas teruk.

Saya menjawab dengan yakin.Jawapan saya tidak.Diasak lagi dengan soalan yang sama.Jawapan saya tetap tegas.Tidak, kata saya.Anwar masih diperlukan oleh Keadilan dan PH.

Semalam dan hari ini, saya melihat bahawa mereka yang menyerang Anwar sudah melampau, dan berlebih-lebih.Orang putih cakap, “over kill”. Pemimpin-pemimpin utama lain PH tidak pula diserang seteruk Anwar.

Sebagai manusia biasa dan seorang anggota Parti Keadilan, saya pun ada perasaan. Saya pun ada rasa kecil hati apabila pemimpinnya diserang secara tidak adil.

Tetapi ada hikmahnya juga.Apabila serangan dan kecaman yang melampau dan berlebih-lebihan terhadap Anwar Ibrahim, kesan sebaliknya berlaku. Timbul rasa simpati terhadap Ketua Pembangkang itu.

Bukan tak boleh kritik dan tegur Anwar. Keadilan, PH dan Malaysia mengamalkan keterbukaan dan demokrasi.

Kita hendak menghadapi Pilihanraya Umum ke-15 tak lama lagi, mungkin tahun hadapan. Cadangan hendak suruh Anwar Ibrahim berundur sekarang sebelum PRU 15 adalah cadangan yang tidak menasabah.

Barisan Nasional (BN)/UMNO dan pihak-pihak yang anti-Keadilan Dan PH memang suka sangat jika Anwar Ibrahim disingkirkan. Bertepuk tanganlah mereka

Pada hemat saya, pada ketika ini, dalam masa setahun dua ini, tidak ada orang lain yang ada kepimpinan yang diperlukan untuk mengetuai Keadilan dan PH menghadapi PRU15 bagi menggantikan Anwar Ibrahim sekiranya Presiden Keadilan dan Pengerusi PH itu diketepikan.

Kesimpulannya, dalam keadaan Keadilan dan PH hanya ada beberapa bulan sahaja akan menempuh satu peperangan besar dalam Pilihanraya Umum, maka tidaklah bijak jika kita menukar Ketua Panglima Perang dengan sewenang-wenang.

Hassan Abdul Karim
Ahli Parlimen Pasir Gudang
23 November 2021 (Selasa)

Updated: 24 November 2021 — 7:22 am

23 Comments

Add a Comment
  1. TUKAR KETUA PANGLIMA PERANG perlu di buat jika tak menang menang.
    Ketua yang dah hogeh pun masih di sembah, tanda nak tersumbat ke lembah lah.

    1. Asalkan jangan tukar ikut suka saja.

      Nanti tengok orang di meja, sorang pun dah takda.

  2. abu Mengapa sudah tak banyak komen masuk sekarang ini?

    Sebab mahukan Email itu ini, pengkomen cabut lari?

  3. Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak

    Yee Haw … Jeng3x … Jgn lupo. Tahu.

  4. RAKANΒ² PEMBENCI TN ANJINGπŸ• JEMBALANG:

    1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      Tak der lagi kelibat anjing kurap tua betina jalang
      Klau Kejora ada dia tk akn boleh nk tunjuk belang
      Samseng taik kucing dia tu Kejora berjaya halang
      Baru lah dia tau, siapa Kejora pemantun terbilang
      πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhΒ 
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Kini anjing tu tahu yg Kejora ni bkn calang-calang
        Tak mungkin Kejora ini, anjing tu bleh nak sailang
        Dia sperti pipit..sdgkan Kejora ni umpama helang
        Kejora bagai jerung tapi dia anak ikan dlm balang
        πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhΒ 
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
          πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
          Kejora ni cikgu & dulu seorang pelajar cemerlang
          Dia pula hnya sekolah SJK & dulunya kerja kilang
          Asyik je karangan “bodoh taik” yg dia ulang-ulang
          Juga sampa sarap busuk serupa telur tembelang
          πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

          πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
            Kat blog ini Kejora asyik je menang dgn gemilang
            Manakala anjing tua tu asyik jer bernasib malang
            Tk tahan pukulan Kejora ini dia lesap menghilang
            Kat blog ni Kejora lah jadi panglima & hulubalang
            πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            1. Bila mengaku diri nya menang, makna nya si Mamat ini takda rasa segan, malu.

              Bila di tunjukkan hal begitu, dia tersipu sipu.

              Dia jenis yang suka merapu.

              Kalau di kampong, dah banyak kali kena batang penyapu.

            2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla mengaku konon nya dia “asyik je menang dgn gemilang”.

              KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

              KEPALA ATOK DIA, kata aku yang tak berpangkat.

    2. Takda sorang pun yang menjawab Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla bila dia menyeru kpd “RAKANΒ² PEMBENCI TN” …

      Bermakna takda yang benci TN.

      Bak kata Omputih, ipso facto (it follows from that fact) Wak Gontol Kejora Kojolla mengarut, hati busuk, coba memburukkan org lain.

      Bila dia di snubbed / pariahkan, bermakna dia tidak ada sokongan di blog ini.

      Kalau Jepun, malu, dia harakiri atau bunuh diri. Tapi Wak Gontol takda gontol, dia merayap ke bawah tempurung, diam di sana bersama katak puru.

      hehe

  5. semata-mata nak saka kembali

    1. saka pi main cucu

      1. 24 November 2021 5:27 pm,

        Kamu suka main cucu yer.

        Nampak nya takda ingat lain dari main cucu.

        Awas, nanti kau kena pelangkong dek Mak We’ kau, baru tau.

    2. saka baca paper ka

  6. Secara kolektif nya kita sememangnya nya tidak mahu Anwar Ibrahim meletakkan jawatan hanya kerana suara seorang ahli DAP mengusulkan pekara itu atas alasan PH kalah dalam pilihanraya negeri Melaka.

    Kita perlu bertanya pada orang itu, kenapa Anwar seorang saja yang perlu meletakkan jawatan sedangkan dalam Majlis presiden Pakatan Harapan ada Mohd. Sabu dan Lim Guan Eng…… Apakah kedua bahalol itu tunggul kayu tidak bercakap dan tidak bertegang leher mempertahankan hujah masing-masing ketika membuat sesuatu keputusan ?

    Tanpa dia perlu menjawab soalan itu, kita sudah tahu apa sebenarnya isu yang ingin dimainkan oleh nya. Orang jenis ini perlu di awasi pergerakan nya……tekaan pertama, ada kemungkinan beliau dijadikan anjing DAP untuk menyalak orang yang dihalakan oleh tuan nya. Tekaan kedua, ada kemungkinan beliau telah menerima dedak dari pihak ketiga khas nya dari pihak musuh Anwar, agar kerjaya politik nya terganggu dan dibenci. Tekaan ketiga, kemungkinan dia tergulung ahli yang gila bahasa sehingga sanggup berkata demikian sedangkan dia tidak bersama dalam perbincangan, dan membuat keputusan.

    Benar atau salah tekaan yang dituliskan itu ia nya hanyalah satu tindakan berwaspada dari segala kemungkinan kerana PKR sudah ada pengalaman menyayangi pengkhianat seperti Azmin semburit dan Zuraidah haramjadah.

    Kita juga perlu bertanya… β€œkenapa PH kalah teruk dan PKR tidak dapat memiliki sebarang kerusi DUN ?” Siapa yang perlu menjawab soalan itu….? Anwar Ibrahim seorang saja atau Mohd. Sabu dan Lim Guan Eng juga perlu memberi alasan lojik yang menggambarkan mereka bertiga sememangnya berlagak bijak tapi bahalol….?

    Dari tinjauan rawak yang pemerhati lakukan selepas pengumuman…..mengenai kekalahan teruk terhadap calon dari PKR….

    Pencerahan yang pemerhati dapat adalah ahli parti sendiri yang melakukan sabotaj kerana tidak berpuas hati lantikan calon yang dipilih oleh PKR negeri bukan dari kalangan merek yang telah berpenat lelah mempromosikan parti PKR dan agenda reformasi.

    Oleh kerana masaalah berbangkit itu maka penerangan dan perkhidmatan untuk masyarakat tidak sepakat. Tiada jadual serta perancangan yang teratur mengakibatkan semua kerja kempen, rayu undi dibuat secara sambil lewa kerana calon yang bertanding tidak ada rekod bahawa mereka telah lama bekerja dan bergaul mesra bersama penduduk setempat.

    Mencalonkan ahli luar bertanding sebagai wakil rakyat yang bukan mewakili ranting atau cabang nya. Orang baru yang tidak popular dan tidak ada pengalaman diperkenalkan konon nya bakal wakil anak muda PKR dengan meminggirkan calon yang telah melakukan gerak kerja kemasyarakatan sekian lama.
    Jika maklumat ini benar……siapa yang bertanggungjawab mengeluarkan arahan seumpama itu ?

    Salah Anwar ? Mengikut fahaman melayu bebal, Anwar adalah ketua parti (dalam fikiran mereka semua kerja parti Anwar seorang saja yang buat)….memang beliau patut dipersalahkan. Namun orang yang merancang dan melaksanakan agenda bodoh itu berada di belakang beliau. Hasil kerja bodoh itu Anwar yang perlu menjawab. Namun orang yang sepatut nya menjawab buat tak tahu…buat bodoh aje.

    Ini yang dimaksudkan oleh Rafizi bahawa Anwar Ibrahim selalu dapat maklumat separuh masak kerana beliau dikelilingi oleh orang bodoh dan pemalas tapi pandai mengampu, membodek untuk dapatkan pangkat, jawatan. Itu sebabnya Anwar mudah dimasukkan kedalam penjara oleh musuh politik nya.

    Isu logo juga telah diperkatakan oleh penduduk setempat khas nya pengundi tua……mereka bertanya logo Anwar Ibrahim tak masuk bertanding ke ? Siapa yang sepatut nya memperkenalkan bendera atau logo PH sebelum pilihanraya……Mohd. Sabu dan Lim Guan Eng buat apa sedangkan dikhabarkan bahawa puak mereka yang paling lantang mahu menggunakan logo PH dalam pilihanraya negeri Melaka….. masih salah Anwar Ibrahim ?

    Isu kutip Idris Harun yang dicanangkan oleh pemimpin UMNO Baru sebagai pengkhianat juga diantara menjadi punca kekalahan calon PH dan PKR.

    Kenapa Anwar begitu teruja untuk mengambil orang itu yang tidak ada pengikut jadi calon sebagai wakil kepada PKR…. Kenapa tidak mengutamakan ahli parti sendiri telah bekerja keras membina kepercayaan pada orang kampung dijadikan calon kerana tindakan mengambil Idris diibaratkan seperti berok di hutan diberi susu…. Anak di rumah diberi air cokelat dari sungai Kelantan….. Hasil nya kena sabotaj…..padan muka.

    Kepada Anwar Ibrahim…..

    Anda akan menghadapi pekara yang sama….gagal dan gagal lagi jika tidak mendengar apa yang dikritik dan dicadangkan oleh orang pro pada PKR dengan niat mahu memajukan parti dan meningkatkan kewibawaan gabungan.

    Sesungguh pandangan orang bukan ahli parti lebih bagus dari pandangan orang yang jadi ahli kerana ahli parti fikir nya hanya mahu mengejar jawatan dan pangkat saja tapi bodoh, malas, berlagak, kurang ajar dan tiada strategi melawan serangan musuh politik dihadapan mata nya yang menggunakan senjata rasuah dan salah guna kuasa…….khaaak tuiii.

  7. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Tak der lagi kelibat anjing kurap tua betina jalang
    Klau Kejora ada dia tk akn boleh nk tunjuk belang
    Samseng taik kucing dia tu Kejora berjaya halang
    Kat blog ni Kejora lah jadi panglima & hulubalang
    πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  8. Anwar dismisses calls for him to quit
    Realities, facts, truths to forfeit
    There goes a big chance to succeed
    Because of his craze for PM seat

    Tun Abdul Hamid ingatkan UMNO
    Slogan β€˜Hidup Bossku’, a big NO
    Zahid perlu berundur, disingkirkan
    Jika mahu mencapai kemenangan

    Abah lupakan sahaja PRU 15
    Bersatu tiada sapa yang ikhlas
    Berkhianat tak dapat apa2 berkat
    Bertanding tak ada apa2 manfaat

  9. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Mana si betina tua bkas SJK, otak kicik akal ciput
    Bodoh anjing tu mengalahkan lembu mkn rumput
    Kena balun dgn Kejora, dia asyik jer tenat semput
    Agaknya dia udah mampos jadi bangkai mereput
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

    1. Tiap hari Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla nih cari gaduh.

      Kepala nya kecik, otak nya cair.

      Tak boleh memikirkan komen yang berfaedah atau, sekurang kurang nya, ada kaitan dengan blog post.

      Lepasan sekolah SJK memang begitu.

  10. You do not change, forget about winning
    DAP has said it crystal clear and convincing
    Tun Hamid has said it simple but succint
    Bersatu wants top brass leaving the scene

    You refuse to change you will be shown the exit door
    You refuse to restrategise you will commit same error
    Be reminded, commander must have credibility and integrity
    Not thieves, ex convict or leaders committing treachery

  11. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    Hassan kesian kt Anwar..lps PH punya kekalahan
    Katanya..tk patut Anwar dikecam berlebih-lebihan
    Kejora ni pula teringat si dia, asyik dlm keresahan
    Sekuntum mawar iringi salam buat si dara pilihan
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈπŸ’™πŸ§‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Leave a Reply

Your email address will not be published.