UMNO USAH TERLALU AWAL BERMIMPI MAMPU MENANG PRU15 SEPERTI KEJAYAAN DI MELAKA

Susulan kejayaan cemerlang BN dalam PRN Melaka, UMNO terlihat cenderung mahu PRU15 diadakan dengan segera.

UMNO kini seolah-olah cukup yakin mereka mampu untuk memenangi PRU15 segemilang kejayaan yang telah dicapai BN di Melaka baru-baru ini.

Melihat sekali lalu kejayaan BN di Melaka itu memanglah ternampak rakyat sudah memihak kepada BN semula setelah menumbangkannya pada PRU tahun 2018 yang lalu.

Tetapi jika diteliti dengan lebih mendalam, sambil mengambil kira faktor-faktor lain, hakikatnya tidaklah semudah itu untuk UMNO kembali menjadi pilihan rakyat.

Baik PRU15 cepat atau dilambatkan, keputusan PRN Melaka belum boleh diambil kira sebagai ukuran untuk kejayaan dalam PRU15 akan datang.

Fakta-fakta di bawah adalah pertimbangannya.

Pertama, kalau dikira peratusan undi popular BN pada PRN Melaka baru-baru ini berbanding PRU14 lalu, peningkatannya cuma 0.5 peratus saja.

Pada PRU14, BN meraih undi popular sebanyak 37.5 peratus berbanding PH yang bertanding menggunakan lambang PKR memperolehi sokongan sebanyak 50.8 peratus.

Untuk PRN baru-baru ini, undi popular BN ialah sebanyak 38 peratus berbanding PH menurun kepada 35 peratus.

Ini bermakna, setelah lebih tiga tahun berlalu selepas PRU14, peningkatan sokongan BN hanyalah 0.5 peratus saja, sementara sokongan PH merosot dengan banyak iaitu 15 peratus kerana pengundi atas pagar dan pengundi luar lebih memilih untuk tidak keluar mengundi.

Persoalannya, apakah pengundi atas pagar dan pengundi luar masih mempunyai pertimbangan yang sama seperti di Melaka ketika PRU14 nanti?

Kedua, salah satu faktor BN lebih diterima ialah kerana dalam PRN Melaka ini ia telah menampilkan sekitar 85 peratus calon-calon muka baru yang bukan saja mempunyai kelayakan lebih baik, malah masih bersih daripada sebarang kekotoran dan pertuduhan di mahkamah.

Apakah dalam PRU15 nanti, jika ia diadakan dalam waktu terdekat ini dan di ketika Zahid Hamidi masih sebagai Presiden UMNO serta Najib Razak juga masih menonjolkan dirinya sebagai figura yang seolah-olah menguasai parti itu, maka calon-calon baru dapat ditonjolkan dengan peratusan yang besar sebagaimana dalam PRN Melaka?

Apakah tidak mungkin pemimpin lama dan kitar semula, malah sebahagiannya yang menjadi sebab BN kecuncang pada PRU 2018 dan pemimpin terbabit sendiri turut tewas dalam pilihanraya tersebut, terus terpilih lagi sebagai calon?

Begitu juga mereka yang tergolong dalam kluster mahkamah, sama ada masih dibicarakan, sudah dihukum atau dilepaskan tapi diragui cara bagaimana mereka itu dilepaskan, apakah turut akan dicalonkan untuk bertanding lagi?

Jika belum disabitkan apa-apa kesalahan, sebagai Presiden UMNO dan Pengerusi BN, hampir pasti Zahid Hamidi akan bertanding lagi dalam PRU15 ini, begitu dengan Najib yang walaupun sudah dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah dan kesnya dalam proses rayuan, tapi oleh kerana tiada ketetapan muktamad beliau tidak boleh bertanding di ketika proses rayuannya belum diputuskan, maka pasti beliau juga mahu bertanding lagi.

Kalau calon-calon lama dan tua, malah sebahagiannya dilabel kluster mahkamah seperti Zahid Hamidi, Najib dan lain-lainnya misalnya masih diberi keutamaan UMNO untuk ditonjolkan sebagai calon, bolehkah dijamin pengundi akan membuat keputusan seperti di PRN Melaka?

Ketiga, PRN tidak sama serta jauh berbeza dengan PRU dan pengundi mempunyai pertimbangan yang berlainan antara memilih parti untuk menerajui kerajaan negeri dengan kerajaan pusat.

Isu seperti kediaman RM100 juta yang dipohon Najib atas kapasitinya sebagai bekas Perdana Menteri mungkin tidak begitu mempengaruhi sentimen pengundi di Melaka, tetapi belum tentu isu seperti itu atau skandal-skandal lain kalau ada, ditambah lagi jika ramai pemimpin kluster mahkamah diletakkan sebagai calon, ia masih mengekalkan sokongan pengundi kepada BN.

Apakah pengundi sedia memilih sebuah parti yang begitu tercemar dengan pilihan calon-calon yang meragukan untuk mentadbir negara ini?

Keempat, keadaan BN ketika ini hanya tinggal dianggotai empat parti saja lagi iaitu UMNO, MCA, MIC dan PBRS.

Jika UMNO merasakan, berdasarkan keputusan PRN Melaka, mereka boleh memperolehi semula mandat rakyat dengan mudah dalam PRU15, ini sudah tentu suatu pertimbangan yang salah.

Bukan saja salah kerana kekuatan empat parti itu tidak sepadan dengan hasrat untuk menang sekurang-kurangnya minimum 112 daripada 222 kerusi Parlimen, malah kedudukan pengundi bukan Melayu bersama kerusi campuran di bandar dan separa bandar yang diketahui tidak pro kepada kerajaan, semua ini bakal menambahkan lagi kesukaran BN dalam hasratnya mengejar kemenangan itu.

Kalau ketika dianggotai 13 parti pun BN boleh dikalahkan, apakah hanya dengan tinggal empat parti, kemenangan senang-senang boleh dicapai?

Hanya melihat pencapaian di Melaka, mimpi UMNO bahawa mereka mampu menjadi kerajaan semula melalui pintu depan, lalu mendesak agar PRU15 diadakan seberapa segera, ia tidak mustahil akhirnya adalah igauan ngeri yang berpunca kerana tidur malam terlupa membasuh kaki. – ShahbudinHusin 23/11/2021.

4.7 3 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 23 November 2021 — 2:06 pm
Subscribe
Notify of
guest
17 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
25 November 2021 12:40 pm

Yee Haw … Jeng3x .. Jgn Lupo … Tahu.
Coming alone with blue kapcai the koboi jimen from hujung kampiong terus jo bersiaran. Yee Haw … Jeng3x.

honda petak3.jpg
khatijah.nuno
khatijah.nuno
25 November 2021 12:40 am

Reply to Anonymous 22 Nov 2021 2.46pm

Wooi Bodoh ni baru PRN lah…nk tau jantan ke takde telor ke Bosskurr dan Zahid tunggu PRU…2018 pun camtu..punya byk PRN BN umno menang…memberi keyakinan tinggi bahawa bole menang PRU14…tpi kecundang. Jadi jgn cepat dabik dada, berarak , bertempik menang, menjerit berjaya.. Tunggu PRU`15 ye.

zunnun
zunnun
23 November 2021 6:26 pm

lgbt ke komunis ke chauvinist ke itu bibit2 kesempitan moral yg berdasarkan sikap totalitarian fahaman hidup, dididik oleh persekitaran yg mendukung nilai2 absolute semasa sj…

bila diuji akan fahaman ketuhanan mereka, jauh sekali nilai yg mampu mereka jelmakan…

#melayu2 sesama mereka bercakaran dan yg jelas, tiada perasaan malu menjual tanah negeri kpd syarikat asing kemudian di lantik semula utk memerintah..

zunnun
zunnun
23 November 2021 6:19 pm

omNo perlu memberi keyakinan kpd rakyat menjelang pru 15, apekah $rosmah masih boss #najib sekali gus boss omNo sebenar… selain itu, dgn hanya menambah 1% popular vote yg omNo dapat dari prn melaka tidak membawa erti sedangkan menteri2 omNo serta perdana menteri berkunjung datang turut berkempen dgn akasan tugas resmi… ini bertentangan dgn pH yg kerap dihindik hingga memakai baju lambang pH pun di kompoun dan dinafikan wakil ejen memasukan bilik pengkiraan undi. Penindasan ini tidak mematahkan semangat pH dgn hanya kurang mendapat popular vote yg dijangakan… dgn 63% keluar mengundi, tidak blh dijadikan ukuran. tapi, dgn suara sumbang dAp… Read more »

Anonymous
Anonymous
23 November 2021 6:15 pm

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Tahniahlah Umno/BN kerana mendapat kejayaan
Semoga PRU15 nanti akn terus kekal jdi kerajaan
Kejora ni asyik mgelupur, terkena jerat percintaan
Skuntum mawar..iringi salam buat si dara pujaan
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

β€οΈπŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€β™₯οΈπŸ’˜πŸ’πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Œβ£οΈπŸ’™β€οΈ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

gettyimages-1225652780-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
23 November 2021 5:40 pm

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Dengan PH skrg rakyat dah sangat benci dan anti
Rakyat tak suka DAP yg ada komunis punya entiti
Melayu pula..tak ingin PM yang menyokong LGBT
Sebab tu bagi rakyat, BN kembali bertapak di hati
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-943596980-594x594.jpg
Mohd Moor Suffian bin Abdullah
Mohd Moor Suffian bin Abdullah
23 November 2021 5:08 pm

Koboiii meme kalah dulu, PRU15 baru balun. The problem is Koboiii Tembak xxx cun… Sasar target….
Kusufian [email protected]

Anonymous
Anonymous
23 November 2021 4:19 pm

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Mmgnya rakyat kembali sokong BN kalau dibanci
Manakala PH pula..pasca PRU14 rakyat sgt benci
Rata-rata di kedai kopi kita dngar PH dicerca caci
Sbb nya..AtokSaka kata, manifesto bkn kitab suci
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
23 November 2021 4:20 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
PRU14 dulu, dgn manifesto palsu rkyat dipancing
Konon negara ini nk bankrap, ekonomi meruncing
Bila PH menang, yg rkyat dapat hanya air kencing
Sebab itulah..PRU15, rkyat nk kembali kpd dacing
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-955826890-594x594.jpg
Wau bule
Wau bule
23 November 2021 3:10 pm

Umno harus mimpi
Umno ada strategi
Umno harus yakin
Jika PH Anwar pimpin

Menang dalam tangan
Bukan berangan-angan
Tak perlu tawar menawar
Jika PH dipimpin Anwar

Umno jangan berlagak sombong
Najib bohong pun Umno sokong
Jika Anwar pimpin PH, senyumlah
Jika TDM, jangan sumbang langkah

I

Anonymous
Anonymous
23 November 2021 2:48 pm

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
PH nk menang PRU15 hnya anganΒ² mimpi belaka
Sblm ini..7 PRK tertiarap bwh pimpinan AtokSaka
Kini tersungkur pulak, dalam PRN di bumi Melaka
Tk kan le tak faham lagi, PH tu rakyat dah tk suka
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
23 November 2021 2:48 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
PuakΒ² macai PH dh tentu le monyok & muka toya
Sebelum ini 7 PRK berturut-turut BN telah berjaya
Kini PRN di Melaka..BN menang lagi dgn bergaya
Mmg sah, PRU15, BN akn bertakhta di Puterajaya
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1234706811-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
23 November 2021 2:44 pm

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Umno/BN bgai pokok dibaja..kini kmbali berbuah
20 Nov 2021, cemerlang di Melaka bumi Hg Tuah
PH kaki kencing tu kali ni betul-betul makan kuah
MacaiΒ² mcm si tua tu dh tentu le tercalar maruah
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-542323693-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
23 November 2021 2:45 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
20 Nov 2021..di Melaka, PH terima nasib malang
Sebaliknya, BN berjaya & menang dgn cemerlang
Dah tentu monyok terkedu si macai betina jalang
Keadaan dia kini spt anjing menggongong tulang
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-523533604-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
23 November 2021 2:46 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
20 Nov 2021 kat Melaka PH bgai hancur berkecai
PRU14 jadi mcm Mercz tapi kini spt motor kapcai
Monyok terkedu lah nampaknya, PH punya macai
Si betina tua, dah terjun dgn labuΒ², mcm si Luncai
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-535314524-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
23 November 2021 2:47 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kekuatan BN mengatasi PH kini rakyat boleh ukur
20 Nov di Melaka, BN cemerlang & PH tersungkur
Dah tentu si betina tua tu jadi murai tercabut ekor
Dia tk masuk pun, adakah masih lena berdengkur?
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-89870321-170667a.jpg
khatijah.nuno
khatijah.nuno
25 November 2021 12:38 am
Reply to  Anonymous

Wooi Bodoh ni baru PRN lah…nk tau jantan ke takde telor ke Bosskurr dan Zahid tunggu PRU…2018 pun camtu..punya byk PRN BN umno menang…memberi keyakinan tinggi bahawa bole menang PRU14…tpi kecundang. Jadi jgn cepat berarak , bertempik menang, menjerit bahaya. Tunggu PRU`15 ye.