LEBIH MUNASABAH ISMAIL SABRI PASTIKAN BN TIDAK MENANG DI MELAKA, KEMENANGAN BN ADALAH KEJATUHANNYA

Ketika menerajui kerajaan, setiap kali UMNO menang dalam mana-mana pilihanraya, kemenangan itu selalu disimbolikkan sebagai kejayaan dan penerimaan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menterinya.

Dengan itu, selalunya berdentam-dentumlah pujian dan sanjungan diberikan kepada Perdana Menteri tersebut.

Tetapi, di PRN Melaka ini, buat pertama kalinya jika BN berjaya mencipta kemenangan, ia tidak boleh sama sekali digambarkan sebagai kejayaan dan penerimaan rakyat terhadap Ismail Sabri Yaakob yang belum pun 100 hari memanaskan kerusi Perdana Menteri.

Malah, Ismail Sabri juga tidak berhak menuntut kejayaan BN itu nanti sebagai kejayaannya.

Sebaliknya, kejayaan BN di Melaka nanti adalah kejayaan unggul bagi Zahid Hamidi, Mohamad Hasan, Najib Razak serta bagi lain-lain pemimpin yang menerajui UMNO yang kekal keras dengan pendirian agar BN bertanding solo tanpa perlu bekerjasama dengan sesiapa.

Ismail Sabri, walaupun memegang jawatan Naib Presiden UMNO, beliau tidak berapa setuju untuk BN bertanding solo atas kepercayaan ia lebih menguntungkan pihak lawan.

Dengan disokong kelompok pemimpin kluster menteri yang tiada jawatan dalam UMNO, beliau sentiasa berusaha agar UMNO, Pas dan Bersatu saling bekerjasama serta tidak bertembung sesama sendiri.

Bahkan, di ketika UMNO sudah membuat ketetapan menolak Bersatu, kecuali hanya ingin terus bekerjasama dengan Pas, Ismail Sabri telah menawarkan dalam mesyuarat MT agar beliau diberi peluang berunding dan mencari jalan damai antara ketiga-tiga parti itu.

Begitu pun, sebagaimana kita semua tahu, usaha beliau itu telah gagal dan akhirnya terjadilah pertembungan sesama sendiri antara UMNO, Pas dan Bersatu seperti yang berlaku sekarang ini.

Kegagalan itu memperlihatkan Ismail Sabri dengan kedudukannya sebagai Perdana Menteri bagai β€œtiada harga” di mata pimpinan UMNO kerana beliau tidak berupaya mempengaruhi mereka untuk mendengar cakapnya agar parti-parti dalam kerajaan tidak bertembung sesama sendiri.

Maka itu, jika dalam PRN Melaka ini BN berjaya mencapai kejayaan, ia bukan saja suatu kejayaan buat Zahid Hamidi, Mohamad Hasan dan Najib, lebih buruk lagi ia juga akan meletakkan Ismail Sabri pada kedudukan lebih tidak berharga lagi.

Sudah tentu selepas itu, UMNO akan terus bertanding solo juga dalam PRU15 akan datang.

Dengan kata mudah, menuju tempoh PRU15 akan datang, Ismail Sabri sudah tidak relevan lagi untuk mewakili UMNO Perdana Menteri.

Terutama jika beliau terus bercakap untuk menyatukan UMNO, Pas dan Bersatu selepas itu, tidak mustahil akan ada pemimpin UMNO yang memaki hamunnya serta menggesanya meletakkan jawatan.

Realitinya, kemenangan BN akan menjadikan kerusi empuk Perdana Menteri yang diduduki Ismail Sabri bertukar jadi keras, panas serta tidak lagi selesa.

Tidak pasti sama ada Ismail Sabri sedar atau tidak ancaman ini, namun beliau tidak harus berdiam diri begitu saja jika ingin kekal lebih lama lagi sebagai Perdana Menteri.

Hanya dengan BN kalah saja di Melaka, barulah keperluan atas kedudukannya sebagai Perdana Menteri diperlukan semula oleh UMNO untuk bekerjasama dengan Pas dan Bersatu.

Sekaligus akan membuatkan usaha penyatuan yang cuba diusahakannya sebelum ini, tetapi terbantut, turut dianggap perlu untuk disambung semula.

Ismail Sabri sendiri, dengan kalahnya BN nanti, boleh juga tanpa ragu-ragu menyalahkan pimpinan UMNO lantaran tidak memberi ruang yang cukup kepadanya mencari jalan mengelakkan pertembungan tiga penjuru itu menyebabkan BN kecundang di Melaka sudahnya.

Siapa lagi yang layak merundingkan kerjasama UMNO, Pas dan Bersatu selepas masing-masing kalah perang kalau bukan Perdana Menteri sebagai jururundingnya?

Secara mudahnya, menang saja BN akan membuatkan Ismail Sabri terus tenggelam, tapi kecundang BN, bolehlah beliau terus bertahan untuk dicalonkan lagi sebagai Perdana Menteri. – ShahbudinHusin 17/11/2021

4.4 9 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 17 November 2021 — 2:47 pm
Subscribe
Notify of
guest
22 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
18 November 2021 10:17 am

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Tiada lagi kelibat, TN Anjing betina jalang syaitan
Teruk parah anjing itu kena Kejora punya sebatan
Agknya kini, dia di hospital, sdg mnjalani rawatan
Mana lagi tmpt..kalau bkn Hospital Tg Rambutan!
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1207997703-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
18 November 2021 9:45 am

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Langsung dah tk ada kelibat TN anjing puki gatal
Blog ni dia tak masuk sbb takut Kejora taji sental
Monyok lah dia, tiap mlm tidur lengan jadi bantal
Agknya kini, kt Tg Rambutan sdg rawatan mental
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-935291502-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
18 November 2021 9:27 am

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Mana binatang TN anjing si betina tua pendengki
Kejora berpantun dia tak pula mari mencaci maki
Naper kat blog ni anjing tu tak mari lagi pijak kaki
Apakah dgn Bg Ali tu dia sdg asyik menadah puki
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-608913979-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
18 November 2021 9:16 am

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Tanpa binatang TN Anjing, blog sepi & tak rancak
Anjing itu dah nak berhenti ke menjadi pak pacak
Adakah, dia dah jadi spt ‘telan kapur punya cicak’
Atau..puki anjing tu Bang Ali tgh dok pulun kocak
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-550678553-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
18 November 2021 7:14 am

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Mana binatang TN Anjing tk da lagi kelibat wajah
Dah tk da lagi ke, nak bawa “politaik” punya hujah
Kejora berpantun ni, naper anjing tua tu tak terjah
Apakah puki anjing tu Bg Ali sdg rancak dok tujah
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-154971305-170667a.jpg
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
17 November 2021 8:39 pm

Yee Haw Jeng3x Jgn lupo Tahu.

There come alone with kudo kapcai blue color from hujung kampiong live telecast [email protected]
The Koboi Jimen Have Gun Will Travel.

YEE HAW JENG3X. DON’T FORGET. U KNOW.

images (1).png
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:23 pm

RAKANΒ² PEMBENCI TN ANJINGπŸ• SEKALIAN:

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Naper dgn Kejora ni TN anjing tk berani lagi dekat
Anjing itu, kelihatan bagaikan kaki & tangan diikat
Seronok betullah, anjing tua tu Kejora buli & sakat
Kejora buat anjing tu serupa ikan msuk dlm pukat
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:25 pm
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Anjing tu tk terdaya lwn Kejora..itu adalah hakikat
Kemaraan Kejora ini..dia tk kan mampu nak sekat
Otak Anjing kurap tu kicik dan fikiran pula singkat
Pelajaran dia hingga tingkatan 3 SJK..itu jer takat
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:25 pm
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kejora org yg beriman, sbb itu ler Allah beri berkat
Sentiasa dpt kemenangan bagai dibantu malaikat
TN anjing pula pengikut tuhan Harun pnya tarekat
Mendiang Ayah Pin tu pula, dia punya adik angkat
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:26 pm
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Pembaca boleh lihat, bodoh anjing itu bertingkat2
Sdg kan lwn nya Kejora, sorang cikgu yg berbakat
Sbb tu, dia asyik kena taji smpai capik bertongkat
Eloklah sbgai badut blog, kita berikan dia pangkat
🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:27 pm
Reply to  Anonymous

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Bulu puki anjing tu panjang, smpai terpksa disikat
Kelentit dia tu ada ler 5 inci kalau panjang disukat
Itulah agak nya yg membuat Bang Ali jadi terpikat
Agknya, dgn Bg Ali puki anjing tu kini sdg melekat
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1332149309-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:28 pm
Reply to  Anonymous

P/S:

JAP LAGI, ANJINGπŸ• DUNGU ITU AKAN TAMPIL DGN CITER BASI β€œBODOH TAIK” DIA:

β€œβ€¦PORTUGIS SERANG MELAKA 1511… MUSUH ADA DI SEBELAH… PERUT TERBURAI.. BERSEPAI.. DAN BERBAGAI…”

πŸ˜ƒπŸ˜†πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:28 pm
Reply to  Anonymous

ATAU PUN, ANJINGπŸ• DUNGU ITU AKAN MENGELAT UTK LARI DGN GAYA PONDAN DAN BERKATA:

β€œβ€¦HAVE ENOUGH FUN AND ENTERTAINMENT… WHACKING AND WALLOPING.. BALUN, TIBAI, BANTAI… TERSADAI.. DAN BERBAGAI…

SERUPA DGN KELDAI…

πŸ˜ƒπŸ˜†πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:12 pm

Mana Binatang Anak Haram TN AnjingπŸ•?

Dah segan nak masuk ke?

Atau dah mampos kojol terbongkang ke anjingπŸ• kurap tua tuh?

πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

gettyimages-816963020-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:13 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha…

β€œPULANG PAKU BUAH KERAS”

utk TN AnjingπŸ• dungu…

πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:15 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA
πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN anjing, buruk pekerti & buruk jugak rupa paras
Otak dia sasau sewel & kelihatan mcm tak waras
Segalah cercaan, yg dibuat, patah balik nya deras
Anjing iblis itu dah kena, β€˜pulang paku buah keras’
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-535314524-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:16 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
Terus tak da kelibat, TN anjing najis mughallazah
Kemain anjing betina iblis tu nk berlagak ustazah
Tak akan terlawan dia dgn Kejora cikgu berijazah
Entah2, anjing itu dah mampos kojol jadi jenazah
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-803235814-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:18 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN Anjing hati kotor..penuh dngn kudis bernanah
Tapi anjing itu dah tak mari lagi sumpah seranah
Cabut lari ler dia..tak tahan Kejora tikam & panah
Agaknya kini terbongkang keras 7 kaki dlm tanah
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1308384025-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:19 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN Anjing alami situasi yang ngeri dan menyayat
Nak masuk lagi ke sini..anjing itu dah mula gayat
Dari mulut busuk anjing itu dh tk dengar lagi ayat
Agaknya anjing tua tu dh terbongkang jadi mayat
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1266630650-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:21 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN Anjing idea bankrap..sbab otak dia kicik ciput
Bodoh anjing itu mngalahkan lembu mkn rumput
Kena Kejora tibai, anjing tu jadi tenat dan semput
NtahΒ² anjing tu dh mampos jadi bangkai mereput
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-562784115-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 November 2021 3:22 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
TN Anjing dungu tak lagi tampil bersuara nyaring
Dia nak juah, tk padan bibir puki, mcm kulit jering
Kena Kejora taji anjing bingai tu tenat & terbaring
Agaknya anjing kurap tua itu dah mampos kering
πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

KAH KAH KAH

gettyimages-1259179305-170667a.jpg