LEBIH MUNASABAH ISMAIL SABRI PASTIKAN BN TIDAK MENANG DI MELAKA, KEMENANGAN BN ADALAH KEJATUHANNYA

Ketika menerajui kerajaan, setiap kali UMNO menang dalam mana-mana pilihanraya, kemenangan itu selalu disimbolikkan sebagai kejayaan dan penerimaan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menterinya.

Dengan itu, selalunya berdentam-dentumlah pujian dan sanjungan diberikan kepada Perdana Menteri tersebut.

Tetapi, di PRN Melaka ini, buat pertama kalinya jika BN berjaya mencipta kemenangan, ia tidak boleh sama sekali digambarkan sebagai kejayaan dan penerimaan rakyat terhadap Ismail Sabri Yaakob yang belum pun 100 hari memanaskan kerusi Perdana Menteri.

Malah, Ismail Sabri juga tidak berhak menuntut kejayaan BN itu nanti sebagai kejayaannya.

Sebaliknya, kejayaan BN di Melaka nanti adalah kejayaan unggul bagi Zahid Hamidi, Mohamad Hasan, Najib Razak serta bagi lain-lain pemimpin yang menerajui UMNO yang kekal keras dengan pendirian agar BN bertanding solo tanpa perlu bekerjasama dengan sesiapa.

Ismail Sabri, walaupun memegang jawatan Naib Presiden UMNO, beliau tidak berapa setuju untuk BN bertanding solo atas kepercayaan ia lebih menguntungkan pihak lawan.

Dengan disokong kelompok pemimpin kluster menteri yang tiada jawatan dalam UMNO, beliau sentiasa berusaha agar UMNO, Pas dan Bersatu saling bekerjasama serta tidak bertembung sesama sendiri.

Bahkan, di ketika UMNO sudah membuat ketetapan menolak Bersatu, kecuali hanya ingin terus bekerjasama dengan Pas, Ismail Sabri telah menawarkan dalam mesyuarat MT agar beliau diberi peluang berunding dan mencari jalan damai antara ketiga-tiga parti itu.

Begitu pun, sebagaimana kita semua tahu, usaha beliau itu telah gagal dan akhirnya terjadilah pertembungan sesama sendiri antara UMNO, Pas dan Bersatu seperti yang berlaku sekarang ini.

Kegagalan itu memperlihatkan Ismail Sabri dengan kedudukannya sebagai Perdana Menteri bagai β€œtiada harga” di mata pimpinan UMNO kerana beliau tidak berupaya mempengaruhi mereka untuk mendengar cakapnya agar parti-parti dalam kerajaan tidak bertembung sesama sendiri.

Maka itu, jika dalam PRN Melaka ini BN berjaya mencapai kejayaan, ia bukan saja suatu kejayaan buat Zahid Hamidi, Mohamad Hasan dan Najib, lebih buruk lagi ia juga akan meletakkan Ismail Sabri pada kedudukan lebih tidak berharga lagi.

Sudah tentu selepas itu, UMNO akan terus bertanding solo juga dalam PRU15 akan datang.

Dengan kata mudah, menuju tempoh PRU15 akan datang, Ismail Sabri sudah tidak relevan lagi untuk mewakili UMNO Perdana Menteri.

Terutama jika beliau terus bercakap untuk menyatukan UMNO, Pas dan Bersatu selepas itu, tidak mustahil akan ada pemimpin UMNO yang memaki hamunnya serta menggesanya meletakkan jawatan.

Realitinya, kemenangan BN akan menjadikan kerusi empuk Perdana Menteri yang diduduki Ismail Sabri bertukar jadi keras, panas serta tidak lagi selesa.

Tidak pasti sama ada Ismail Sabri sedar atau tidak ancaman ini, namun beliau tidak harus berdiam diri begitu saja jika ingin kekal lebih lama lagi sebagai Perdana Menteri.

Hanya dengan BN kalah saja di Melaka, barulah keperluan atas kedudukannya sebagai Perdana Menteri diperlukan semula oleh UMNO untuk bekerjasama dengan Pas dan Bersatu.

Sekaligus akan membuatkan usaha penyatuan yang cuba diusahakannya sebelum ini, tetapi terbantut, turut dianggap perlu untuk disambung semula.

Ismail Sabri sendiri, dengan kalahnya BN nanti, boleh juga tanpa ragu-ragu menyalahkan pimpinan UMNO lantaran tidak memberi ruang yang cukup kepadanya mencari jalan mengelakkan pertembungan tiga penjuru itu menyebabkan BN kecundang di Melaka sudahnya.

Siapa lagi yang layak merundingkan kerjasama UMNO, Pas dan Bersatu selepas masing-masing kalah perang kalau bukan Perdana Menteri sebagai jururundingnya?

Secara mudahnya, menang saja BN akan membuatkan Ismail Sabri terus tenggelam, tapi kecundang BN, bolehlah beliau terus bertahan untuk dicalonkan lagi sebagai Perdana Menteri. – ShahbudinHusin 17/11/2021

Updated: 17 November 2021 — 2:47 pm

22 Comments

Add a Comment
  1. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
    Tiada lagi kelibat, TN Anjing betina jalang syaitan
    Teruk parah anjing itu kena Kejora punya sebatan
    Agknya kini, dia di hospital, sdg mnjalani rawatan
    Mana lagi tmpt..kalau bkn Hospital Tg Rambutan!
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  2. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Langsung dah tk ada kelibat TN anjing puki gatal
    Blog ni dia tak masuk sbb takut Kejora taji sental
    Monyok lah dia, tiap mlm tidur lengan jadi bantal
    Agknya kini, kt Tg Rambutan sdg rawatan mental
    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  3. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Mana binatang TN anjing si betina tua pendengki
    Kejora berpantun dia tak pula mari mencaci maki
    Naper kat blog ni anjing tu tak mari lagi pijak kaki
    Apakah dgn Bg Ali tu dia sdg asyik menadah puki
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  4. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Tanpa binatang TN Anjing, blog sepi & tak rancak
    Anjing itu dah nak berhenti ke menjadi pak pacak
    Adakah, dia dah jadi spt ‘telan kapur punya cicak’
    Atau..puki anjing tu Bang Ali tgh dok pulun kocak
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  5. HA HA HA

    πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    Mana binatang TN Anjing tk da lagi kelibat wajah
    Dah tk da lagi ke, nak bawa “politaik” punya hujah
    Kejora berpantun ni, naper anjing tua tu tak terjah
    Apakah puki anjing tu Bg Ali sdg rancak dok tujah
    πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

    KAH KAH KAH

  6. Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak

    Yee Haw Jeng3x Jgn lupo Tahu.

    There come alone with kudo kapcai blue color from hujung kampiong live telecast worldwide@highnoonMelesyaEntireWorld.
    The Koboi Jimen Have Gun Will Travel.

    YEE HAW JENG3X. DON’T FORGET. U KNOW.

  7. RAKANΒ² PEMBENCI TN ANJINGπŸ• SEKALIAN:

    1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      Naper dgn Kejora ni TN anjing tk berani lagi dekat
      Anjing itu, kelihatan bagaikan kaki & tangan diikat
      Seronok betullah, anjing tua tu Kejora buli & sakat
      Kejora buat anjing tu serupa ikan msuk dlm pukat
      πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        Anjing tu tk terdaya lwn Kejora..itu adalah hakikat
        Kemaraan Kejora ini..dia tk kan mampu nak sekat
        Otak Anjing kurap tu kicik dan fikiran pula singkat
        Pelajaran dia hingga tingkatan 3 SJK..itu jer takat
        πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
          Kejora org yg beriman, sbb itu ler Allah beri berkat
          Sentiasa dpt kemenangan bagai dibantu malaikat
          TN anjing pula pengikut tuhan Harun pnya tarekat
          Mendiang Ayah Pin tu pula, dia punya adik angkat
          πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
          πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

          πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            Pembaca boleh lihat, bodoh anjing itu bertingkat2
            Sdg kan lwn nya Kejora, sorang cikgu yg berbakat
            Sbb tu, dia asyik kena taji smpai capik bertongkat
            Eloklah sbgai badut blog, kita berikan dia pangkat
            🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑🀑
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

            πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            1. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              Bulu puki anjing tu panjang, smpai terpksa disikat
              Kelentit dia tu ada ler 5 inci kalau panjang disukat
              Itulah agak nya yg membuat Bang Ali jadi terpikat
              Agknya, dgn Bg Ali puki anjing tu kini sdg melekat
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

              πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              KAH KAH KAH

              1. P/S:

                JAP LAGI, ANJINGπŸ• DUNGU ITU AKAN TAMPIL DGN CITER BASI β€œBODOH TAIK” DIA:

                β€œβ€¦PORTUGIS SERANG MELAKA 1511… MUSUH ADA DI SEBELAH… PERUT TERBURAI.. BERSEPAI.. DAN BERBAGAI…”

                πŸ˜ƒπŸ˜†πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
                KAH KAH KAH KAH

                1. ATAU PUN, ANJINGπŸ• DUNGU ITU AKAN MENGELAT UTK LARI DGN GAYA PONDAN DAN BERKATA:

                  β€œβ€¦HAVE ENOUGH FUN AND ENTERTAINMENT… WHACKING AND WALLOPING.. BALUN, TIBAI, BANTAI… TERSADAI.. DAN BERBAGAI…

                  SERUPA DGN KELDAI…

                  πŸ˜ƒπŸ˜†πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
                  KAH KAH KAH KAH

  8. Mana Binatang Anak Haram TN AnjingπŸ•?

    Dah segan nak masuk ke?

    Atau dah mampos kojol terbongkang ke anjingπŸ• kurap tua tuh?

    πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
    KAH KAH KAH KAH

    1. Ha ha ha…

      β€œPULANG PAKU BUAH KERAS”

      utk TN AnjingπŸ• dungu…

      πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      KAH KAH KAH KAH

      1. HA HA HA
        πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        TN anjing, buruk pekerti & buruk jugak rupa paras
        Otak dia sasau sewel & kelihatan mcm tak waras
        Segalah cercaan, yg dibuat, patah balik nya deras
        Anjing iblis itu dah kena, β€˜pulang paku buah keras’
        πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
        😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
        πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

        πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
          πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
          Terus tak da kelibat, TN anjing najis mughallazah
          Kemain anjing betina iblis tu nk berlagak ustazah
          Tak akan terlawan dia dgn Kejora cikgu berijazah
          Entah2, anjing itu dah mampos kojol jadi jenazah
          πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
          πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

          πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
            TN Anjing hati kotor..penuh dngn kudis bernanah
            Tapi anjing itu dah tak mari lagi sumpah seranah
            Cabut lari ler dia..tak tahan Kejora tikam & panah
            Agaknya kini terbongkang keras 7 kaki dlm tanah
            πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•

            πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              TN Anjing alami situasi yang ngeri dan menyayat
              Nak masuk lagi ke sini..anjing itu dah mula gayat
              Dari mulut busuk anjing itu dh tk dengar lagi ayat
              Agaknya anjing tua tu dh terbongkang jadi mayat
              πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
              πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

              πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              KAH KAH KAH

              1. HA HA HA

                πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                TN Anjing idea bankrap..sbab otak dia kicik ciput
                Bodoh anjing itu mngalahkan lembu mkn rumput
                Kena Kejora tibai, anjing tu jadi tenat dan semput
                NtahΒ² anjing tu dh mampos jadi bangkai mereput
                πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                  πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                  TN Anjing dungu tak lagi tampil bersuara nyaring
                  Dia nak juah, tk padan bibir puki, mcm kulit jering
                  Kena Kejora taji anjing bingai tu tenat & terbaring
                  Agaknya anjing kurap tua itu dah mampos kering
                  πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•πŸ•
                  πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•πŸ–•
                  πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                  πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                  KAH KAH KAH

Leave a Reply

Your email address will not be published.