KALAU MAHIADDIN NAK MENGAJAR UMNO SAMBIL BETUL2 ‘MEMBODOHKAN’ SHAHRIR, INILAH MASANYA….

Marah benar nampaknya Mahiaddin Md Yasin kepada bekas Ahli Parlimen Johor Bahru, Shahrir Samad yang lancang mencabarnya untuk menumbangkan kerajaan negeri Johor.

Sehingga kerana terlalu marah itu terkeluar beberapa kali perkataan “bodoh” daripada mulutnya yang ditujukan kepada Shahrir berikutan cabaran tersebut.

Ini sungguh luar biasa, tidak pernah Mahiaddin berkelakuan begini marah sebelum ini.

Untuk itu, mari sama-sama kita tonton video marah Mahiaddin seperti di bawah ini:-

Melalui video di atas, kelihatannya Mahiaddin tampak sungguh berani, berbeza dengan wataknya ketika ada kuasa sebagai Perdana Menteri sebelum ini.

Kalaulah dulu beliau selalu berani begini, barangkali tidaklah hilang jawatan Perdana Menteri yang ada dalam genggamannya.

Tetapi, apa nak di kata, sayang seribu kali sayang, ketika ada kuasa dan jawatan sebagai Perdana Menteri, bertemu dengan media pun tidak pernah ada keberanian, apa lagi nak marah-marah begini.

Asyik-asyik paling berani dilakukannya hanyalah tampil dengan perutusan khas dan bercakap seorang diri di depan kamera saja.

Dicabar Shahrir, memang tidak salah dan hak Mahiaddin meluahkan rasa marahnya, tapi segala perlakuan berani yang ditunjukkannya itu sudah terlambat kini.

Kalau marah, garang dan tunjuk berani ketika masih pegang jawatan Perdana Menteri, mungkin ada juga faedahnya serta barangkali membuatkan tak kurang orang jadi gerun atau tak berani main-main dengannya.

Namun, tunjuk marah, garang dan berani setelah hilang kuasa, semuanya sudah tidak berguna apa-apa lagi.

Segalanya sudah terlambat, walau nampak garang mengatakan beliau bukan penakut serta melabel Shahrir sebagai “bodoh”, bahkan kononnya boleh menekan “button” bila-bila masa jika ingin menjatuhkan kerajaan negeri Johor sebagaimana dicabar pemimpin UMNO itu, tetapi ternampak lebih ramai yang jadi sinis dan ketawa kecil saja dibuatnya.

Tiada sesiapa yang terkesan atau gentar dengan kata-katanya itu, sambil tidak kurang yang beranggapan marah serta garangnya terhadap Shahrir itu hanyalah “sembang kari” semata-mata.

Lebih ramai yang percaya Mahiaddin tidak akan berani berbuat apa-apa, meski beliau seperti kena buli secara berterusan dengan UMNO.

UMNO sebaliknya kini, terutama sejak berjaya menumbangkan Mahiaddin dan merampas kerusi Perdana Menteri, sudah lebih garang dan naik tocang jadinya perangai mereka.

Lihat saja bagaimana pemimpin-pemimpin UMNO memperlekeh Bersatu, Mahiaddin dan pemimpin mereka yang lain dalam pelbagai isu dan dalam kempen PRN Melaka ini, walhal kedua-dua parti duduk bersama dalam kerajaan di peringkat pusat.

Nampak sangat UMNO tidak menghargai kerjasama dalam kerajaan serta tidak mengenang budi Mahiaddin yang memberi laluan menyerahkan kerusi Perdana Menteri kepada Ismail Sabri.

Begitu pun, jika Mahiaddin benar-benar marah kepada Shahrir yang mencabarnya itu, adalah lebih terpuji jika beliau jangan layan apa yang Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru itu kata terhadapnya.

Juga tidak tidak perlu beliau rasa tercuit dengan cabaran Shahrir untuk beliau menjatuhkan kerajaan negeri Johor.

Sebagai bekas Perdana Menteri, terlalu kecil sebenarnya untuk Mahiaddin melayan Shahrir yang kalah di Parlimen Johor Bahru hanya kepada seorang anak muda tak ternama daripada PKR, Akmal Nasir dalam PRU14 lalu.

Lawannya yang paling tepat ketika ini, sambil untuk “mengajar” UMNO yang banyak naik tocang sejak dapat kuasa melalui pintu belakang ialah dengan segera menekan “button” bagi menjatuhkan Ismail Sabri sebagai Perdana Menteri.

Bekas Perdana Menteri kalau menjatuhkan Perdana Menteri, barulah sesuai dan padan dengan marah berlevel kayangan yang ada dalam dirinya.

Dengan tindakan itu, barulah padan muka semua, malah dengan Shahrir sekali kemudiannya boleh “dibodohkan” kerana menjadikan UMNO hilang kuasa dan jawatan Perdana Menteri dengan serta-merta. – ShahbudinHusin 13/11/2021.

Updated: 13 November 2021 — 10:29 am

15 Comments

Add a Comment
  1. HA HA HA

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Di blog yang syahdu ini Kejora tetap berdiri teguh
    Sakit lah TN anjing, bila Kejora pulun bersungguh
    Komen bodoh dia Kejora balas tanpa bertangguh
    Tak mungkin, si bangang kalahkan seorang jaguh
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  2. DINDA🌹DEWI🥀PUTERI🌷,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹🌹
    Kat blog ini abg mmg tak jemu berpantun madah
    Buat dinda, ada bunga² dgn kata-kata yang indah
    Tapi kat anjing tu, abg akan terus dgn maki ludah
    Sebab anjing tu, jenis binatang anak haram jadah
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. Mana Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 Betina Jalang Tua Puki Gatai Perangai Monyet🐒 Muka Babi🐖 Gila Babi🐖 Munafiq Lidah Biawak🦎?

    Segan nak masuk ke?

    Atau dah mampos terbongkang ke Anjing🐕 kurap tua dungu tuh?

    😀😄😆😅😃😂🤣
    KAH KAH KAH KAH

    1. HA HA HA

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Terus tak da kelibat, TN anjing najis mughallazah
      Kemain anjing betina iblis tu nk berlagak ustazah
      Tak akan terlawan dia dgn Kejora cikgu berijazah
      Entah2, anjing itu dah mampos kojol jadi jenazah
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. (Ini, kalau Anjing🐕 anak haram tu belum.mampos lagi…)

        HA HA HA

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Binatang TN Anjing hati kotor penuh kudis & daki
        Tak padan betina tua, dia nak lagak macam lelaki
        Kena Kejora terajang..cabut lari le dia angkat kaki
        Agaknya kini sdg kangkang..Bg Ali dok tutuh puki
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. HA HA HA

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Binatang TN anjing bingai dh tersalah pilih lawan
          Dia jalang bangsat nk lwn cgu Kejora bangsawan
          Akibatnya kena balun tibai, jadi biol sasau sawan
          Agaknya kini dgn Bg Ali..anjing tu sdg mengawan
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

          1. HA HA HA…

            JAP LAGI (KALAU DIA BELUM MAMPOS), ANJING🐕 DUNGU ITU AKAN TAMPIL DGN CITER BASI “BODOH TAIK” DIA:

            “…PORTUGIS SERANG MELAKA 1511… MUSUH ADA DI SEBELAH… PERUT TERBURAI.. BERSEPAI.. DAN BERBAGAI…”

            😃😆😀😄😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

            1. ATAU PUN, ANJING🐕 DUNGU ITU AKAN MENGELAT UTK LARI DGN GAYA PONDAN DAN BERKATA:

              “…HAVE ENOUGH FUN AND ENTERTAINMENT… WHACKING AND WALLOPING.. BALUN, TIBAI, BANTAI… TERSADAI.. DAN BERBAGAI…

              SERUPA DGN KELDAI…

              😃😆😀😄😅😂🤣
              KAH KAH KAH KAH

  4. Tan Sri Firdaus Wong Gagal Lobi Ijazah Kehormat

    Wa sulah konpem amoi Israel calon KM balu. Lu boikot undi lu punya pasai. Wo pu ci tao.

  5. Tan Sri Firdaus Wong Gagal Lobi Ijazah Kehormat

    Aiya manyak bijak lor boikot undi pasai Covid. Lu togok timah dalam lumah. Layan lucah tunggu Covid sulah ok. Yamseng.

  6. Mohd Moor Suffian bin Abdullah

    Atok Marah Pak Lah jd Bodolah kerna KJ yg perintah. PL x jd ambik Abah Iddin TPM, Naik lrrr BossKu. Atok marah giii Kak Mah pula perintah tuuu perintah niii. Atok marah n Abah jd PM8…
    Bila Abah marah, Atok jobless. Ai Terus PM in Waiting ( Ada Di Malaysia jrrr punggg jawataniii). X niii Abah tersangat 2 marah UMNO curi Negara, NEGERI!
    Tungguuulrrrr PRNM 15…
    Kusufian Write@blogspot
    Updated

  7. Firdaus Wong Pengedar Sah Koleksi Lucah Ustaz 7.5"

    Walaowei. Lu olang sulah layan lucah ka. Lu layan amoi masuk Israel lor. Lai lai katong.

  8. Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Agen 007 Mossad

    PM8 paling sohai dalam sejalah pdf.

  9. Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Agen 007 Mossad

    Lu mau tengok acting kayu meh. Mau gaduh selupa Sajat. Aw aw aw. Lali. Aw aw aw. Lali. Ini PN manyak sohai.

  10. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹🌹
    Entah kenapa nak lupakan si dara tu terlalu sukar
    Duri-duri kerinduan rasa sgt bisa sekali mencakar
    Semarak api cinta, bgitu hangat sekali membakar
    Diri ini sepi keseorangan bak burung dlm sangkar
    Rahsia di hati ini..tk malu pun Kejora nak bongkar
    Hasrat impian yg suci, semakin mndalam berakar
    Coretan madah buat dara dewi akan terus dilakar
    Utk si dia, Kejora utus sekuntum mawar yg mekar
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Leave a Reply

Your email address will not be published.