DENGAN TIADA KEMPEN TERBUKA, LAGILAH UMNO TIDAK PERLU BEKERJASAMA

Pelbagai pihak dilihat tidak senang dengan pengumuman Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin berhubung larangan ceramah, majlis sosial, pelancaran jentera dan segala aktiviti terbuka sepanjang tempoh berkempen dalam PRN Melaka.

Tambahan lagi larangan itu yang konon bertujuan mengelak penularan semula wabak Covid19 dikeluarkan ketika Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi, Najib Razak dan pemimpin-pemimpin UMNO sudah mula turun menjelajah beberapa kawasan di Melaka untuk memastikan kemenangan BN pada 20 November depan.

Bagi pihak dalam UMNO, mereka melihat larangan itu tidak lain bertujuan menghalang pemimpin-pemimpin UMNO menjalankan kerja-kerja kempen secara agresif bertemu pengundi.

Kata mereka lagi, sebagai parti yang berasaskan akar umbi, kempen turun ke bawah bertemu rakyat dan pengundi adalah perkara yang tidak boleh dielakkan bagi UMNO bila berlaku pilihanraya.

Lainlah seperti Bersatu, tambah mereka, yang merupakan parti yang tiada akar umbi dan tidak banyak cawangan, maka tiada keperluan bagi pemimpinnya turun ke bawah untuk berkempen.

Kempen boleh saja dilakukan melalui cara lain menggunakan program kerajaan, NGO atau media sosial.

Selain itu, ada pihak dalam UMNO juga melihat larangan kempen itu sebagai strategi halus untuk mendesak agar UMNO akhirnya sedia bekerjasama dengan PN bagi memastikan PH tidak berpeluang mencapai kemenangan.

Di waktu yang sama, PH juga turut tidak senang dengan larangan kempen yang diumumkan Khairy Jamaluddin itu.

Sementara Ketua Penerangan PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin menganggap larangan itu memperolok sistem demokrasi, Lim Guan Eng pula sedang mengkaji untuk mencabarnya daripada sudut undang-undang.

Daripada satu sudut, oleh kerana banyak sektor ekonomi dan aktiviti sosial telah dibenarkan seperti melancong, bermesyuarat, kenduri dan sebagainya, tambahan lagi lebih 90 peratus rakyat sudah menerima vaksin, melarang aktiviti kempen untuk pilihanraya ternampak seperti tidak masuk akal.

Jika begitu, apa gunanya vaksinasi?

Sepatutnya biarlah semua aktiviti kempen dibenarkan, yang penting SOP asas seperti menjaga kebersihan, memastikan penjarakan fizikal dan memakai pelitup muka hendaklah sentiasa dipatuhi.

Begitu pun, apa sebenarnya tujuan larangan kempen ini dikuatkuasakan?

Sepertimana kita sedia maklum, kerjasama antara UMNO dengan PN, walaupun terus menerus diminta oleh Pas dan Bersatu, adalah sesuatu yang memang sukar untuk menjadi kenyataan.

Terutama disebabkan jurang perbezaan UMNO dengan Bersatu itu terlalu dalam, malah berliku-liku, mempertemukan titik tolak ansur antara keduanya bukanlah suatu perkara mudah.

Untuk itu, kemungkinan paling besar di PRN Melaka ini ialah UMNO dan Bersatu akan berlaga sesama sendiri atas tiket BN serta PN dalam persaingan tiga penjuru yang turut disertai PH.

Apabila berlaku pertembungan itu, mereka yang paling susah hati ialah kelompok menteri UMNO yang diketahui sejak dulu berjiwa pro kepada Bersatu.

Kalau mereka turun berkempen untuk UMNO, bimbang nanti Bersatu akan berkecil hati dan jika turun berkempen menolong Bersatu pula, ia sudah tentu melanggar disiplin parti.

Lalu, dengan adanya larangan turun berkempen secara terbuka yang diumumkan KJ itu, selamatlah mereka dan mereka kini tidak perlu langsung turun berkempen baik untuk UMNO, mahu pun Bersatu.

Di waktu yang sama, disebabkan cawangan dan akar umbi UMNO lebih kukuh berbanding Bersatu, apa yang perlu dilakukan oleh parti itu dengan adanya larangan kempen terbuka ini ialah memanfaatkan kekuatan itu sepenuhnya untuk mendekati lagi semua kelompok pengundi.

Ia boleh dilakukan melalui jentera media sosial tempatan yang mungkin sudah sedia wujud di peringkat cawangan dan jika belum ada, masih ada masa untuk mewujudkannya dengan menyenaraikan nama pengundi dalam daftar mereka.

Kemudian, segala hal berkaitan kempen, termasuk serangan kepada pihak lawan dan menjawab isu-isu yang berbangkit hendaklah menggunakan saluran tersebut sebaik-baiknya.

Bersatu yang tidak banyak cawangan dan tiada akar umbi sudah tentu berdepan kesukaran berkempen hingga ke bawah menggunakan media sosial, kecuali yang boleh dilakukan ialah mewujudkan pusat-pusat serangan yang beroperasi di Kuala Lumpur atau di bandar Melaka.

Tetapi sudah tentu keberkesanannya tidak menyeluruh atau mampu meresap ke bawah berbanding apa yang digerakkan UMNO melalui akar umbinya yang sudah sedia wujud itu.

Pokoknya, dengan adanya larangan kempen terbuka dan mengadakan majlis-majlis bertemu pengundi ini lebih memberi kelebihan kepada UMNO dan ia lagi meletakkan mereka tidak perlu sama sekali bekerjasama dengan Bersatu, Pas atau PN.

Senang-senang Bersatu akan ditinggalkan dalam gerak kerja kempen dan mendekati pengundi.

Paling-paling pun Pas yang ada sedikit akar umbi akan diperalat sepenuhnya oleh Bersatu untuk berhadapan dengan UMNO.

Secara langsung dan tidak langsung, UMNO kini sudah boleh tutup terus pintu rundingan dengan PN. – ShahbudinHusin 25/10/2021.

Updated: 25 October 2021 — 11:52 am

33 Comments

Add a Comment
  1. Ala soodin toksah kempeng pong boleh..
    Agak agak malaisa ni negara berdemokrasi atau berkokobesi atau berkomenehkasi…
    Kata demokrasi tapi nampak gaya serope kokobesi dan saling tak tompah mcm komenehkrasi,,, tak lagutu ke..

    Bwat pelehanrayo demi menaikan parti dan yg bisa jadi montori bila parti itu menang dlm pelehangraya..
    Rakyat sebagai ahliparti hanya menang bergombira dan besorak-sorak aleh-aleh kampong malay,o ,palakbapak-palakbapak malaoyo bwat cheapsale..besag ponya haramjadah…
    Depa kata menang sorak kampong
    halaman kena joai.

    Mcm ada satu bloger tu royak jawatang besag dlm gomen takpayah bwat pemelehhan elok atomatic bagi urang yg sama anakberanak sampe coco ciret dan sampe mampoih..
    Ydpa boleh endorse walaupong mana-mana negeri dlm malaisa, sonang bah ito termasok negara pasiag doa botiag dan pasiag bedengong…
    Bedengong pakchik sooka to,, walaupong dok mentekedarah koah koah koah koah…pantek makhang TN.. bisanya kalu takdak nama bapak dlm ic mesti anakharam. jadah..

    Aku sooka lagu saloma hati moda
    Lagu dia laguni..Bila baca sila ikot rentak l.

    SANG MATAHARI DAN SANG RAMBOLAN
    BEHARI-HARI DAN BEJAMAN-JAMAN
    MENERANG ALAM SATIAP MASA
    TIDAKPONG PODAR OH CAHAYANYA..

    BOLAN DAN SORIA TAK BOLEH TOA
    SALAH KAH KITAK HATI MODA
    ALAM DICIPTA UNTOK MANOSIA
    BERSOOKA… RIA.. SELAMANYA..

    MARILAH SAMA BERSOKA RIA..
    HELANGKAN RASA DOKA LARA
    APA SALAHNYA BERHATI MODA
    SELAGI ADA HAYAT KITAK…….

    Besookaria tak salah….coma harus di ingat …agak-agak bila hari kitak nak mengadap sang pencipta @ hari kojol atau dgn kata laen hari kitak mampoih…
    Coma bawak diri kitak mengadap…….. hareta yg berjota-jota akan ditingalkan..
    πŸŒžπŸŒβ˜‰πŸŒžπŸŒβ˜‰πŸŒžπŸŒβ˜‰πŸŒ™πŸŒžπŸŒβ˜‰πŸŒžπŸŒβ˜‰

  2. Firdaus Wong Pengedar Film Lucah & Politik Islam

    Lu kempen pasir sama timah manyak sinang. Lu cop Islam olang sulah yamseng.

  3. waktu zaman zunnun sedang meletis, rugby & hoki amat zunnun gemari hingga mewakili negara dan negeri…

    they said, rugby is a game of ruffian played by gentlemen..

    tiap kali zunnun dapat possession bola, zunnun rasa kan seperti gangster berlagak gentlemen…

    kini bila dah bersara, zunnun tertanya2 15 sepasukan dan 15 pihak lawan menjadikan 30 pemain, di padang mengejar bola rugby yg 1….

    gosh, ngape tidak beri sj mereka bola setiap 1 agar mereka2 tidak berebut2 mengejar ….

    lalu zunnun tertanya2 pd ZUNNUN, betul peraturan yg Tuhan jadikan kpd kesempurnaan kejadian Manusia NYa bernama Adam…

    ‘Adam’ itu kesempurnaan Bentuk, baik zahir Nya baik bathin Nya…..

    lalu Tuhan memberi setiap mereka, kesempurnaan MAHDI agar mereka tidak mengaku mereka THE ONLY MAHDI….

    seperti pemain2 rugby, mengejar2 bola yg SATU, jgn pula ada yg mengejar2 kebangkitan MAHDI YG SATU…

    sepertimana kini berlaku di Sabah…

    teringat zunnun akan lagu nyanyian zainal…

    ” kita serupa ”

    “jgn pula Anjing TN mengaku, bahwa iya Anjing yg terulung SATU di bumi, sudah…

    1. Woww… Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebat dan terbaik lah Bro …

      Bravo!

      πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      KAH KAH KAH KAH

      1. Ha ha ha…

        β€œjgn pula Anjing TN mengaku, bahwa iya Anjing yg terulung SATU di bumi, sudah..”

        πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

        1. Ha ha ha…

          Caya lah sama lu, Bro Zunnun…

          πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            Zunnun kini berbeza dari yang sblm ni kita kenali
            Keberanian yg ditunjukkannya amat ketara sekali
            Dulu dia diam..tapi kini asyik saja sakat dan perli
            Dari seorang yang pasif dia kini jadi kaki pembuli
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

            πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            KAH KAH KAH

  4. kini di melaka dgn tahap 4, dgn mat sabu berceloteh dlm parlimen, restoran penuh, mall penuh, kenduru kawin penuh, rumah urut penuh….

    tapi ceramah pilihan raya tidak boleh….

    hebat bercelaru negara dgn SOP yg berbeza2….

    mcm mana zunnun dgn mengajar Anjing TN dgn SOP yg asyik berbeza2 yg kerajaan adakah pd setiap masa…

    1. Woww… Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebat & terbaik lah Bro …

      Bravo!

      πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      KAH KAH KAH KAH

      1. Ha ha ha…

        “zunnun dgn mengajar Anjing TN”

        πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

        1. Ha ha ha…

          Caya lah sama lu, Bro…

          πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

          1. HA HA HA

            πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
            Zunnun lngsung tk kasi can dgn dia punya seteru
            Hari-hari, musuhnya itu Zunnun taji, tala dan skru
            Ditikam kiri kanan depan blkang segenap penjuru
            Nampak nya di blog ini..dia jadi penghulu yg baru
            πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

            πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

            KAH KAH KAH

  5. Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Sabotaj Ulama 7.5

    Walaowei. Ini Menteli mau sabotaj Umno. Manyak langsi lor. Manyak mabuk sama katak togok Timah. Yamseng.

  6. zunnun masih tertunggu2 lebai2 pAs berbahas mengenai pandora paper di parlimen….

    apekah kaut mengaut kekayaan disebut sebahagian dlm pendora paper….?

    hingga lebai2 pAs asyik mengecut dan berdiam diri….

    1. Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Melayu Islam 18SX

      Lu nampak 5 penumbuk kasi babi mati ka? Lu mau mati angkat Pandola Papers. Daim sama PM7 kencing Timah tatak belenti lor. Yamseng.

      1. woit…

        itu wisky TIMAH sama OMAR, filipino San Miguel Beer mari kah ?

        lulu pAs kata mau kasi tutup semua klilng beer meh, sampai sikarang, lagi manyak baru kasi bukak meh

        sikit2 minum mah, nanti manyak mabuk … πŸ˜‚

        lu blh tukar lu punya tune kasi cakap boto meh…

        baik2 meh, jgn kasi Anjing TN minum lu punya beer meh, nanti itu Anjing TN manyak kuat aauuuuu meh…

        1. Woww… Bro Zunnun…

          Ha ha ha.. hebat & terbaik lah Bro …

          Bravo!

          πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha…

            β€œjgn kasi Anjing TN minum lu punya beer ,”

            πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
            KAH KAH KAH KAH

            1. Ha ha ha…

              β€œnanti itu Anjing TN manyak kuat aauuuuu meh ,”

              πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
              KAH KAH KAH KAH

              1. Ha ha ha…

                Caya lah sama lu, Bro Zunnun…

                πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
                KAH KAH KAH KAH

                1. HA HA HA

                  πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
                  Di blog Budin ini, seperti Zunnun bermaharajalela
                  Siang dan malam Zunnun akan tampil tk kira bila
                  Sana sini..kiri kanan..dia akan balun, taji dan tala
                  Nampaknya blog ni, Zunnun le jadi penghulu pula
                  πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                  πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

                  KAH KAH KAH

  7. hari ini 25hb Oct, anwar meneruskan perbahasan nya dgn membawa isu pandora paper…

    hanya zunnun perhatikan sejak pandora paper dibahaskan #sinyanyuktua tidak kelihatan di parlimen utk berbahas sekali…

    apekah #sintantuktua tiba2 ditimpa sawan mudah lupa lalu tergiler2 mengasingkan diri di rumah sj…

    bila zunnun sebut pandora paper depan Anjing Giler TN, Anjing TN berlalu & hilang dan kemudian muncul pula dgn paper di mulut nya….

    hebat, hebat…

    Anjing TN, memang hebat ‘mengerti’ ape yg zunnun sebut mengenai pandora paper….

    1. Woww… Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebatlah Bro …

      Bravo!

      πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      KAH KAH KAH KAH

      1. Ha ha ha…

        β€œAnjing Giler TN,”

        πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

        1. Ha ha ha…

          “Anjing TN berlalu & hilang dan kemudian muncul pula”

          πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha…

            Caya lah lu, Bro Zunnun…

            πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
            KAH KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              Keadaan blog Budin ini, dah tk lagi seperti dahulu
              KomenΒ² dari Zunnun, rataΒ² melandaΒ² dan bertaluΒ²
              Zunnun taji & tibai direct jer, takda nak segan silu
              Nampak nya blog ini, Zunnun pulak jadi penghulu
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

              πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              KAH KAH KAH

  8. dgn SOP yg di umumkan oleh khairi, melarang ceramah scara social dan terbuka ketika berkempen…

    maka baik jika bersau & pAs ’employed & recruit’ Anjing2 dan dipakaikan baju resmi pAs & bersatu ke rumah2 sebagai carrier pesanan selain menghantar keperluan …

    bagus jika Anjing2 ini diketaui oleh Anjing TN, yg telah zunnun & kejora latih utk tujuan sedemikian….

    lebai2 pAs perlu byak mengunakan Anjing2 kerana ape yg zunnun lihat, antara mereka, mempuntai persamaan yg serupa….

    kuat menyalak, yg satu ketakutan dgn bayangan sendiri yg satu lagi utk melacurkan agama mereka…

    wisky speedy dan omar hanya perlu tukar nama sj, jauh terpesong dari sebelum nya yg mana lebai2 pAs menyalak2 utk menutup segala kilang arak yg ada di negara…

    1. Woww… Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebatlah Bro (sebahagiannya)…

      Bravo!

      πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
      KAH KAH KAH KAH

      1. Ha ha ha…

        “Anjing2 ini diketuai oleh Anjing TN,”

        πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
        KAH KAH KAH KAH

        1. Ha ha ha…

          “yg telah zunnun & kejora latih”

          πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha…

            Caya lah lu, Bro Zunnun…

            πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜‚πŸ€£
            KAH KAH KAH KAH

            1. HA HA HA

              πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
              Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
              Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
              Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
              Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

              πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

              KAH KAH KAH

Leave a Reply

Your email address will not be published.