MASA DEPAN ZAHID HAMIDI AKAN ‘HABIS’ JIKA UMNO GAGAL PERTAHAN PENDIRIAN TANDING SOLO DI PRN MELAKA

Pihak yang nampaknya amat bimbang jika UMNO akhirnya memutuskan bertanding secara solo dan tanpa bekerjasama dengan sesiapa dalam PRN Melaka ialah Pas.

Walaupun maksud bertanding secara solo sebagaimana yang ditegaskan Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi itu bererti UMNO tiada kerjasama juga dengan Bersatu, selain dengan Pas, namun Bersatu terlihat lebih relaks menerima pendirian itu.

Bagi Bersatu, sama ada wujud kerjasama atau tidak dengan UMNO, kedua-dua keadaan itu dapat mereka terima dengan seadanya.

Tetapi, tidak bagi Pas di mana mereka seboleh mungkin tetap mahu kerjasama tiga parti Melayu – UMNO, Pas dan Bersatu – diwujudkan dalam menghadapi PRN Melaka.

Meski Pas adalah ahli rasmi gabungan PN yang ditunjangi oleh Bersatu, parti itu nampaknya tidak sedia bertanding atas panji PN semata-mata.

Mereka masih berharap, malah begitu mengidamkan untuk bekerjasama sebagai satu pasukan dengan saling membantu dan berbahagi-bahagi dari segi pengagihan kerusi dengan UMNO.

Dalam hal ini, beberapa pemimpin Pas mula berdalil bahawa penegasan bertanding solo yang diumumkan Zahid Hamidi sebelum ini bukanlah pendirian rasmi UMNO, bahkan hanya bersifat peribadi serta tidak pernah pun diputuskan oleh MT.

Secara tersiratnya, adalah jelas Pas mahu agar pendirian Zahid Hamidi dapat diubah sebelum PRN Melaka diadakan.

Cuma, masalah Pas ialah selain ia mahu bekerjasama dengan UMNO, dalam masa yang sama ia juga ingin UMNO menerima Bersatu sebagai rakan kerjasama.

Meski pernah dikhianati kerana bertindak menyertai PN tanpa merujuk kepada UMNO walaupun ketika itu kedua-dua parti sudah “bertunang” dalam MN, rasanya UMNO tiada masalah jika hanya menerima Pas sebagai rakan kerjasamanya.

Masalah besar ialah apabila Pas mahu Bersatu diterima juga oleh UMNO sebagai rakan dalam kerjasama yang mahu diwujudkan itu.

Apa sebenarnya yang Pas mahu?

Tidak sukar untuk memahami bahawa niat dan tujuan Pas itu, selain kerana melihat melalui kerjasama tiga parti itulah saja peluang terbaik untuk mereka menang kerusi di Melaka, ia juga adalah disebabkan keinginan lebih besar parti itu untuk menyelamatkan nyawa politik rakan segabungan dalam PN iaitu Bersatu.

Pas dengan UMNO tiada sebarang ikatan rasmi dalam mana-mana gabungan, malah MN yang mengikat mereka selama ini pun tidak pernah didaftarkan secara rasmi.

Ini berbeza dalam hubungan antara Pas dengan Bersatu di mana kedua-dua parti adalah ahli rasmi PN yang ditunjangi oleh Bersatu.

Sudah tentu, melalui ikatan sah yang wujud itu, Pas lebih memihak dan ingin menyelamatkan Bersatu berbanding UMNO.

UMNO tidak lebih hanya alat untuk Pas memenuhi hasrat politiknya dan juga untuk memastikan Bersatu tidak mati begitu saja dimatikan oleh UMNO.

Sebab itu, UMNO harus berhati-hati dengan permainan licik Pas yang sanggup menjadikan agama sebagai tunggangan nafsu politiknya.

Kalau agamanya pun sanggup dijadikan sebagai tunggangan, apalah sangat dengan menunggang UMNO demi nafsu politik juga.

Harus UMNO ingat, kiranya mereka terjebak dalam kerjasama dengan Pas dan Bersatu di PRN Melaka yang cuba dicatur Pas itu, ia seterusnya pasti akan menjurus kepada berlakunya kerjasama yang sama pada PRU15 nanti.

Oleh kerana ketetapan PAU atau Perhimpunan Agung UMNO telah memuktamadkan putus hubungan dengan Bersatu dalam PRU15, untuk mengubah keputusan itu ia memerlukan PAU juga membatalkannya.

Dengan yang demikian, PAU tahun ini sudah pasti akan dimanfaatkan oleh pemimpin UMNO pro Bersatu yang berada dalam kerajaan untuk mengubah ketetapan tersebut, tidak kira apa sekali pun keputusan PRN Melaka nanti.

Jika itu berjaya dilakukan, tidak mustahil ia juga disusuli dengan usul agar pemilihan UMNO dipercepatkan dan mesti diadakan sebelum PRU15 dilangsungkan.

Dengan Ismail Sabri Yaakob kini memegang jawatan Perdana Menteri dan kuasa menentukan tarikh PRU15 adalah ditangannya, bersama pula beberapa menteri UMNO yang pro Bersatu ada bersamanya, Zahid Hamidi pasti “habis” jika dilanggar oleh Perdana Menteri dalam pemilihan UMNO yang diadakan sebelum PRU15 dilangsungkan.

Jika itu yang berlaku nanti – imbaslah semula – semuanya bermula dengan kegagalan UMNO mempertahankan pendirian untuk bertanding solo di PRN Melaka. – ShahbudinHusin 19/10/2021.

Updated: 19 October 2021 — 6:59 pm

54 Comments

Add a Comment
  1. zunnun & ZUNNUN seperti aku & AKU…

    kami & KAMU seperti manusia & ALAM SEMESTA….

    maka persamaan akan kedua2 nya, agar saat kematian, kedua2 nya menjadi SATU…

    zunnun akan sentiasa sediakan cermin agar Anjing TN dapat kebenaran wajah nya dpt dihayati…

    tapi apekah Anjing TN sj yg sedemikian bersifat Anjing kerana zunnun lihat ‘ramai’ yg seperti Nya..

    1. saat kematian, ZUNUN MENJADI BERIBU – BERSEPAI.

      DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU.

    2. Woww.. Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebat dan terbaik lah Bro ..

      Bravo!

      😄😃😆😀😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. Yg Bro Zunnun maksudkan itu, beginikah?👇:

        1. Ha ha ha..

          “sediakan cermin agar Anjing TN dapat kebenaran wajah nya dpt dihayati…”

          😄😃😆😀😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha..

            “apekah Anjing TN sj yg sedemikian bersifat Anjing ”

            😄😃😆😀😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

            1. HA HA HA.

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
              Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
              Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
              Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

  2. sarah brightman ‘this love’…

    This Love, Strange love….

    so whatever question it be..

    its a question of love
    its a question of hope
    its a question of trust

    yet in every essence of love, fear will always bound to precipitate..

    adakah cinta zunnun kpd Tuhan Maha Esa dicemari oleh bibit2 ketakutan…

    ketakutan bahawa Maha Tuhan Ku tidak menerima…

    lalu zunnun teringat ape yg rabiatul perkatakan…

    “..cinta ku tidak ada keraguan, dan jika Tuhan pisahkan aku dlm kenerakaan sekali pun, ku tetap mencinta Tuhan ku…”

    kasih & sayang mu sentiasa zunnun hayati, kerinduan cinta mu dlm setiap ruang penafasan ku…

    pereratkan kamu & aku agar menjadi satu…

    ocean apart, day after day…

    “…but it doesnt stop the pain, always right here waiting for you….”

    tapi zunnun riang pagi ini, utk mencari pakaian yg sesuai agar Anjing TN dapat dihiasai sebagai mascot resmi blog budin terkini🤔

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU, MENJADI BADUL DI BLOG INI.

      HARI2 KENA DOL SINI, DOL SANA, ALAMAK, PUNYA SEDIH NASIB DIA.

    2. Woww.. Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebat & terbaik lah Bro (sebahagiannya) ..

      Bravo!

      😄😃😆😀😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. Yg Bro Zunnun maksudkan itu, beginikah?👇:

        1. Ha ha ha..

          “Anjing TN zunnun & kejora latih sebagai mascot”

          😄😃😆😀😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. HA HA HA.

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Zunnun kini berbeza dari yang sblm ni kita kenali
            Keberanian yg ditunjukkannya amat ketara sekali
            Dulu dia diam..tapi kini asyik saja sakat dan perli
            Dari seorang yang pasif dia kini jadi kaki pembuli
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

  3. mana pendewa tegar #sinyanyuktua, waubule dgn ‘conjecture bingai nya…

    tercari ilham conjecture ape pula, zunnun kelaparan utk jadikan nya penyedap ulam raja…

    dgn Anjing TN zunnun & kejora latih sebagai mascot menjelang prn & pru, waubule zunnun syor kan menjadi badut
    utk menyanyi lagu2 serba conjecture yg dia ada….

    jgn pula ada yg ketika mendatang pula cukup sudah kedua2 yg ada 🤗

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK, PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU, JADI MASCOT PUN YAL BOLEH.

      MANA BOLEH, DIA HANYA LAH SELONGGOK TAHI DI SINI.

    2. Woww.. Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebat & terbaik lah Bro (sebahagiannya) ..

      Bravo!

      😄😃😆😀😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. Yang Bro maksudkan itu, beginikah?👇:

        1. Ha ha ha..

          “Anjing TN zunnun & kejora latih sebagai mascot”

          😄😃😆😀😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. HA HA HA.

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Zunnun kini berbeza dari yang sblm ni kita kenali
            Keberanian yg ditunjukkannya amat ketara sekali
            Dulu dia diam..tapi kini asyik saja sakat dan perli
            Dari seorang yang pasif dia kini jadi kaki pembuli
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH

  4. pagi yg indah membuat zunnun kelaparan utk mencari mangsa utk dipapah..

    lelihatan #sinyanyuktua diraikan oleh BNM utk melariskan jenama terbaru perbankan di negara…

    bagus, sekurang2 nya #sinyanyukrua ada kerja utk meredakan penyakit giler nya mengejar jawatan perdana menteri negara..

    cubaan terbaru nya dgn cara Mageran dihidu oleh MRR dan rakyat jelata yg tidak mudah lupa…

    tapi zunnun amat ‘happy’ pagi nih, utk meneruskan initiative agar blog budin ada mascot pula.

    Anjing TN akan xunnnun & kejora pergunakan sesuaian dgn tabiat lucu nya yg tergiler2 sepwrti juga #sinyanyuktua yg kini duta kpd bank negara..

    eehhm,

    omNo & zahid kini lega, omNo dah berani pergi solo tanpa bingai2 pemimpin bersatu & pAs dgn sandiwara #melayu2isle mereka…

    cabutan khas judi yg dinaikan 22 kali & wisky TIMAH membuat bersatu & pAs mengiler sedangkanereka yg meluluskan nya…

    zunnun kini faham, beer #melayu2isle yg hadi kolangkan di rusila, kurang membuat #melayu2isle jadi mabuk giler maka mereka jenamakan pula dgn #melayu TIMAH & #isle faTIMAH pula…

    bila rakyat persoalkan, mereka cari dalih pula, speedy & bijih TIMAH dijadikan helah tetbaru pula…

    ‘happy happy chill zunnnun seketika di pagi dibuat nya 😂

    1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU), DIPERGUNAKAN BANG ALI, TIAP HARI JALAN KENGKANG.

      DIA TAK RETI BERDALIH SEBAB BODOH BANGANG.

    2. Woww.. Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. hebat & terbaik lah Bro (sebahagiannya) ..

      Bravo!

      😄😃😆😀😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. Yg Bro maksudkan itu, beginikah?👇:

        1. Ha ha ha..

          “Anjing TN akan zunnnun & kejora pergunakan”

          😄😃😆😀😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha..

            “sesuaian dgn tabiat lucu nya yg tergiler2”

            😄😃😆😀😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

            1. HA HA HA.

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Zunnun lngsung tk kasi can dgn dia punya seteru
              Hari-hari, musuhnya itu Zunnun taji, tala dan skru
              Ditikam kiri kanan depan blkang segenap penjuru
              Nampak nya di blog ini..dia jadi penghulu yg baru
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

  5. Bersatu terlihat lebih relaks menerima pendirian itu.” –

    Sudah tentu.

    Bersatu nama saja baru tapi pemimpin dan ahli2 tegar nya ada lah orang lama yang banyak pengalaman dalam politik.

    Contoh nya, TDM bukan sebarang orang.

    Tidak ada masalah bagi nya menang di kerusi2 lama nya, namun di kebanyakan kerusi baru yang dipersetujui rakan2 seperjuangan nya

    1. betul, TDM bukan sebarang bingai yg tak mudah lupa tapi terlupa2 bila bingai nya diselongkar oleh rakyat yg tak mudah lupa..

      betil TDM bukan sebarang bingai, kerana bingai nya yg terbawa penyakit tergiler2 utk dijadikan ketua pemimpin negara dan Mageran cara terbaru nya…

      #dinyanyuktua kini icon BNM manakala Anjing TN, mascot terkini blog budin pula

      1. DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK (PANGKAT NYA SUDAH DIBERI PENERANGAN DULU) TAK PERLU JADI MASCOT SEBAB SEMUA ORANG TAHU DIA SELONGGOK TAHI DI TEPI JALAN.

      2. Woww.. Bro Zunnun…

        Ha ha ha.. terbaik lah Bro ..

        Bravo!

        😄😃😆😀😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH

        1. Yg Bro maksudkan itu, beginikah?👇:

          1. Ha ha ha..

            “Anjing TN, mascot terkini blog budin pula”

            😄😃😆😀😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

            1. HA HA HA.

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Di blog Budin ini, seperti Zunnun bermaharajalela
              Siang dan malam Zunnun akan tampil tk kira bila
              Sana sini..kiri kanan..dia akan balun, taji dan tala
              Nampaknya blog ni, Zunnun le jadi penghulu pula
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

  6. Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak

    Hii haa Jeng3x Jgn Lupo Tahu.

    Mano tahu kot2 Molako turning point towards hereafter mankind in brotherhood.

    Hii haa Jeng3x Jgn Lupo Tahu.

    Hi Noon Malaysia for all mankind.

    See Kudo@Kapcai biru.

    See you soon the better.

  7. Anonymous
    19 October 2021 9:00 pm

    zunnun dengan kejora mungkin buat parti baru
    mereka berdua rasa aku ketagih nak jadi YB
    lepas ni mungkin mereka wartawan akan buru
    nama partinya “DAHAN” disoallah bertubi-tubi

    Dalam banyak perkataan mengapa pilih “DAHAN”?
    Tanya wartawan,yang bertimpa-timpa kerumun
    Aku yang memerhati gelagat,geli hati tak tertahan
    Bila lihat zunnun dan kejora asyik mengelamun

    Kalu masuk PRN Melaka rasa aku mereka menang
    Kerana mereka dah popular kat blog punya komen
    Kalu dah jadi YB,kawan-kawan kat sini kena kenang
    Apa lagi nak mohon kontrak Melaka punya gomen

    1. kah kah kah

      siapa berani sambut??????

    2. Bila lihat zunnun dan kejora asyik mengelamun

      Terkentot kentot rakyat yang akai nya depa coba samun

      Dahtu depa tercirit di atas muka kejora dan zunnun.

  8. Bulan November 2021 akan ada pilihanraya negeri di Melaka. Namun berita itu membuat ramai pemimpi parti merasa kecut perut kerana mereka takut kalah dalam pertandingan tersebut. Bagi yang telah merasa nikmat jadi ADUN akan berusaha membodek ketua parti agar nama mereka di pilih sekali lagi.

    Mat Sabu kata, pilihanraya negeri Melaka tidak patut diadakan kerana wabak corona masih berleluasa. Sepatut nya Ali Rustam perlu bertanya pada pihak pembangkang terlebih dahulu jika ada sokongan majoriti. Tapi dia lebih cenderung untuk bertindak atas cadangan pemimpin UMNO Baru iaitu adakan pilihanraya.

    Adakan pilihanraya pasti ada perubahan wakil rakyat atau melantik puak yang ada sokongan majoriti jadi kerajaan baru bermakna orang yang sama juga yang duduk dalam dewan menyalak babi…..babi….babi….

    Dalam hal itu, Ali Rustam perlu buat pilihan yang betul kerana ia mempunyai kesan serta kepentingan yang berbeza terhadap pentadbiran kerajaan, parti dan juga rakyat.

    Kita sedia maklum, kejatuhan kerajaan pusat dan beberapa kerajaan negeri termasuk Melaka yang pernah dipimpin oleh PH bermula dari May 2018 berpunca dari “langkah Sheraton dan tindakan gila Mahathir meletakkan jawatan tanpa berbincang dengan majlis presiden Pakatan Harapan”.

    Apa perasaan ketika kerajaan PH ditumbangkan oleh Mahathir…….semua pemimpin PKR, DAP PAN gembira ?

    Ketika kerajaan negeri Melaka yang dipimpin oleh puak UMNO Baru telah ditumbangkan oleh empat orang wakil rakyat yang pernah menumbang PH sebelum itu. Diantara nya adalah Norhizam Hassan Baktee, Noor Effandi Ahmad, Idris dan Azman Hassan.

    Tetiba keluar kenyataan dari Ketua Penerangan PKR Shamsul Iskandar Md Akin bahawa empat bekas wakil rakyat itu diundang dalam program pra-pilihan raya negeri untuk menunjukkan bahawa mereka itu adalah sebahagian daripada pembangkang. Ada kemungkinan akan menjadi sebahagian ahli dalam Pakatan Harapan.

    Shamsul, mengatakan bahawa tidak adil jika keempat-empat mereka tidak diperlakukan dengan sewajarnya kerana mereka telah berjaya menumbangkan kerajaan UMNO Baru….

    Maksud tersirat, kesemua bekas wakil rakyat yang tidak ada nilai lagi akan di angkat semula sebagai rakan seperjuangan dalam PH.Akan diberi kerusi DUN, Jika menang boleh dilantik semula jadi EXCO dan ketua menteri.

    Hei……bahalol…… dalam PKR, DAP, PAN tidak ada ahli yang berwibawa ke….sehingga terpaksa punggut pengkhianat untuk diangkat semula jadi wakil rakyat ?

    Mahathir pun pernah menumbangkan kerajaan BN memenangkan PH…..kemudian pemimpin PH angkat dia jadi perdana menteri ke7.

    Apakah dia berterima kasih pada perlantikan itu. ? Dia khianat segala perjanjian yang dia sendiri persetujui…..Malang nya ada pemimpin PH masih tergila-gila dengan Mahathir untuk diangkat semula sebagai perdana menteri…..memang sial.

    Jika Pakatan Harapan nak menang pilihanraya negeri Melaka…..apa yang dirancang oleh pemimpin parti mesti sesuai dengan citarasa pengundi…..Perlu diingatkan…..persepsi dan fakta mesti beriringan melawan hujah.

    Kalau Anwar selaku ketua bersetuju menerima pengkhianat sebagai ahli keluarga PH, UMNO Baru, PAS, dan PPBM akan dilihat sebagai hero.Hujah reformasi akan jadi sampah hanyut….

  9. ..bila zahid dgn kepimpinan nyanyikan slogan…

    no anwar no dAp…

    zahid & kepimpinan nya cuba menunjukan mereka lagi #melayu dan lagi #isle dari Bersatu & pAs….

    ..bila zahid dgn kepimpinan nyanyikan slogan…

    no pN no mN…

    zahid & kepimpinana nya cuba menunjukan selagi bersatu & pAs tidak mengikut telunjuk omNO, maka omNO akan langgar & bersedia bertanding 3 penjuru….

    zahid dan kepimpinan nya tahu, dlm prn melaka & pru 15 kelak, golongan tiada mana sekali pun yg mampu perolehi majoriti tanpa mengadakan ‘coalition’….

    let fight the battle and decide the war later…

    zunnun & kejora tetap temani Anjing TN, dlm keadaan ape sekali pun, perbalahan pH, bN & pN….

    kerana blog budin akan sibuk menjelang prn melaka & pru 15, maka Anjing TN amat dikehendaki sebagai Mascot utk ke sana ke sini… 😂

    1. Mdnyet sudah berumur zunnun dan Beruk Tua Kejora Kojolla dua2 kepala kecik otak cair.

    2. Woww.. Bro Zunnun…

      Ha ha ha.. terbaik lah Bro (sebahagiannya)..

      Bravo!

      😄😃😆😀😅😂🤣
      KAH KAH KAH KAH

      1. Bro maksudkan beginikah?👇:

        1. Ha ha ha..

          “zunnun & kejora tetap temani Anjing TN, dlm keadaan ape sekali pun”

          😄😃😆😀😅😂🤣
          KAH KAH KAH KAH

          1. Ha ha ha..

            “Anjing TN amat dikehendaki sebagai Mascot utk ke sana ke sini”

            😄😃😆😀😅😂🤣
            KAH KAH KAH KAH

            1. Ha ha ha..

              Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

              😃😆😀😄😅😂🤣
              KAH KAH KAH KAH

              1. HA HA HA.

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
                Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
                Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
                Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

    3. Gambar2 binatang itu semua ia lah DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN DAN BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA DI MASA DEPA BERBENTUK BINATANG.

      ZUNNUN ADALAH MONYET, WAK GONTOL BERUK.

      BERUK EKOR PENDEK, MONYET EKOR PANJANG. .

  10. pandai la hang budin…hang nak bagi depa kalah dan PH kembali berkuasa….hang kata lagu tu la

  11. Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Dan Timah Melayu

    Aiya Umno buliao sulah kautim meh. Alak punya pasai semua undi Pas sulah masuk ooo. Kasi kincin itu setan Pas lor. On tatak on Pas sulah hamsap meh.

  12. Firdaus Wong Film Lucah Tukar Nama Maulid Nabi

    Walaowei Pas PN Melaka lu undi sama Timah lor. Lu tukar nama alak mau undi Melayu ka apek? Wa suka Timah.

  13. zunnun dengan kejora mungkin buat parti baru
    mereka berdua rasa aku ketagih nak jadi YB
    lepas ni mungkin mereka wartawan akan buru
    nama partinya “DAHAN” disoallah bertubi-tubi

    1. Dalam banyak perkataan mengapa pilih “DAHAN”?
      Tanya wartawan,yang bertimpa-timpa kerumun
      Aku yang memerhati gelagat,geli hati tak tertahan
      Bila lihat zunnun dan kejora asyik mengelamun

      1. Kalu masuk PRN Melaka rasa aku mereka menang
        Kerana mereka dah popular kat blog punya komen
        Kalu dah jadi YB,kawan-kawan kat sini kena kenang
        Apa lagi nak mohon kontrak Melaka punya gomen

    2. zunnun dengan kejora buat parti baru jahanam semua politik di negara ini.

      Habis undang2 dan peraturan dilanggar depa penyagak terkemuka.

Leave a Reply

Your email address will not be published.