PENGERUSI TH BERSARA LEBIH AWAL SEBAB TAK SELESA DENGAN KERAJAAN…..

1. Tan Sri Mohd Nor dilantik sebagai Pengerusi TH semasa saya menjadi Menteri yang bertanggungjawab ke atas TH mulai tahun 2018. Latarbelakang beliau dan kejayaan yang dicapainya menerajui GLC besar seperti MAS dll sebelumnya melayakkan beliau menerajui TH. Sebelum Tan Sri Md Nor, Pengerusi TH adalah lantikan dari kedudukan politik.

2. Pengenalan ringkas saya dengan Tan Sri disatukan dengan misi menyelamatkan TH bersama CEO DS Zukree dan pasukan eksekutifnya. Secara peribadi Tan Sri seorang yang amat cermat dan kalkulatif dalam setiap tindakan malah memilih perkataan yang tersusun dengan nada suaranya yang tenang, lembut tetapi tegas.

3. Hubungan saya dengan Tan Sri terbina secara profesional supaya saya dapat membentuk budaya baru hubungan Menteri dan TH di mana sebelumnya Pengerusi TH dipegang oleh orang politik dan keputusan dibuat atas orientasi politik. Walaupun secara akta Menteri bertanggungjawab penuh tetapi saya memberikan ruang selesa kepada kepakaran beliau untuk mengemudi Lembaga Pengarah TH.

4. Sebagai tindakbalas kepada sikap saya, Tan Sri Md Nor senantiasa memberikan kerjasama kemaskinikan maklumat khususnya semasa proses pemulihan TH sedang berjalan. Hampir dua minggu sekali Tan Sri dan CEO akan ke pejabat saya untuk berbincang tentang proses pemulihan supaya ianya berjalan lancar.

5. Saya seorang yang bukan berlatarbelakangkan kewangan tetapi Tan Sri bersabar dengan soalan-soalan saya dalam menjelaskan keadaan kewangan dan proses pemulihan yang sedang berjalan. Ini penting buat saya untuk membentang Kertas Jamaah Menteri pada mesyuarat kabinet supaya meyakinkan kabinet khususnya keperluan peruntukan besar sebanyak RM 27.5 B dan perjanjian antara TH dan UJSB di bawah jaminan kerajaan. Saya cuba menghadam proses pemulihan dan beruntung punya ‘coach’ seperti Tan Sri, DS Zukree dan Sdr Hazmudin.

6. Pengalaman manis ialah perjalanan bersama Tan Sri Md Nor ke Makkah dan Riyadh menghadiri mesyuarat dengan Menteri Haji dan Menteri Pentadbiran Islam. Secara kebetulan, selesai misi Tan Sri menyambut hari lahirnya dan kami meraikan beliau di rumah TH Jeddah. Saya mendokan kesejahteraan beliau dalam majlis ringkas yang diadakan.

7. Saya naik saksi sikap profesional beliau dan fokus beliau untuk menjayakan misi pemulihan TH. Alhamdulillah segala pencapaian imbangan aset dan tanggungan serta memastikan piawaian kewangan yang bersih dan kelestarian TH ke hadapan adalah antara sentuhan Tan Sri Md Nor dan CEO DS Zukree disambung oleh Datuk Nik Hasyiudeen dan pasukan hebat mereka.

8. Tugas saya memastikan keseimbangan antara peranan kabinet dalam memberi sokongan sepenuhnya dan mengekalkan profesionalism TH mengikut Akta TH 1995. Sinergi ini menjadikan TH dan usaha pemulihan berjalan lancar di celah fitnah dasyat yang dilemparkan kepada saya dan PH termasuk dari PM hari ini.

9. Saya tidak layak mendapat semua kredit kejayaan pemulihan TH sebagaimana dibuktikan oleh Laporan Ketua Audit ke atas kewangan TH 2019. Begitu juga pengiktirafan peringkat antarabangsa inovasi pakej penyelamatan melalui terbitan sukuk UJSB kepada TH. Pujian sebenar layak diberikan kepada pasukan pemulihan awal TH di bawah Pengerusinya Tan Sri Md Nor Yusof dan DS Zukree sebagai CEO.

10. Walaupun kontrak Tan Sri masih berbaki 3 tahun lagi sebagai Pengerusi TH, beliau memilih untuk bersara terlalu awal. Saya yakin sebagai Pengerusi, Tan Sri mungkin berasa tidak selesa dengan sikap kerajaan hari ini yang langsung tidak memberikan pengiktirafan kepada usaha pemulihan ini malah penubuhan RCI TH yang diumumkan adalah lebih kepada tekanan politik bagi mewajarkan fitnah mereka semasa saya menjadi Menteri yang bertanggungjawab.

Apapun , tabik hormat untuk Tan Sri Md Nor kerana anda meninggalkan kerusi empok Pengerusi dalam keadaan TH sudah pulih dan menuju kelestarian menyahut cabaran norma baharu. Betapa sukarnya ketika Tan Sri Md Nor ambil alih pada tahun 2018, TH ditinggalkan oleh Pengerusi sebelumnya dalam keadaan tenat dan nazak. Tan Sri Md Nor adalah penyelamat sebenar yang memberi talian hayat kepada TH dan menjadi kebanggan umat Islam. Selamat bersara Tan Sri dan nikmatilah pencapaian anda dengan bersyukor kepada Allah.

Yb DS Dr Mujahid Yusof Rawa

Naib Presiden Amanah

Ahli Parlimen Parit Buntar

16 Okt 2021.

4.2 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 16 October 2021 — 1:30 pm
Subscribe
Notify of
guest

20 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Ikut Dalil Hadis
Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Ikut Dalil Hadis
16 October 2021 11:21 pm

Bendela melah bendela bilu. Lu malah lai lai katong wa kasi layan blue.

Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Cop Halal JAKIM
Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Cop Halal JAKIM
16 October 2021 11:15 pm

Bendela melah wa tatak helan. Khadam angkat bendela melah wa manyak suka.

Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Dengan Izin Ulama
Firdaus Wong Pengedar Film Lucah Dengan Izin Ulama
16 October 2021 11:11 pm

Aiya semua bini sama amoi tonggang Timah angkat bendela melah? Lu masuk tele wa layan lucah meh.

zunnun
zunnun
16 October 2021 4:06 pm

pru limo bolesh kan dah bermula, kao rabum ke ?

bila berlaku, bukan laii klmax kerno apo yg terjadi ketiko itu, wayang2 yg di lakonkan ketiko ini….

jgn asyik melancap, sebab tak berbini…

kerna bila berbini, melancap itu kerno bini datang haid ko atau sedang dlm hamil menunggu2 kelahiran dan pantang dlm hari….

tak kan melancap bila bini mampu kangkang puki, sial palih namo itu, ketika itu bukan kah sedang klimax bermadu kasih dgn kekasih baru…

itu lah pilihan raya terbaru yg bakal menanti2…

jom dengar lagu Sarah Brightman

….This Love…

kito mabuk bersamo2 …

Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
17 October 2021 2:18 am
Reply to  zunnun

Eko kuek memuki memantek dulu kini dan selamo nyo. Zunnun2 the puki man specialist. Dulu keluar dari puki ke puki jugak akhirnya. Tahu. kihkihkih.

Dibawah ni yg tak faham2 mano ado layi pemimpin yg boleh di harapkan Aaa bakal semuwo ea mengadap tuhan. Itu pasal suruh bogosehkan hati … baru faham arti kehidupan sobona ea. Tahu.

dfe6f0d14ef4bf34d1272cddc4afa7f6.gif
Last edited 2 years ago by Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
17 October 2021 2:39 am
Reply to  zunnun

Apakah Molako PRN@pru15

Allah swt boleh tarik layi maso yg masih bolom sesuai sbb byk negara@rakyat tak tahu siapokah sosok yg didambakan selamo ini. Jadi masih ambil masa layi. Tahu. Hiii haa … Jeng3x

Jgn lupo … koboi jimen dari hujung kampiong dgn kuda kapcai warno biru terus jo berperanan.

honda-petak3-1611955029.3784-300x251.jpg
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
16 October 2021 3:41 pm

Pru limo bolesh lambek layi la … seawal duwo gibu duwo puluh tigo selewat duwo gibu duwo puluh ompek. Tahu. Jeng3x Hii haa see the koboi jimen dari hujung kampiong dtg sorang diri dgn kudo kapcai warno biru terus jo bersiaran. Hii haa Jeng3x. Nikahlah bosilang bangso bucuk wangi ea samo jo. Tahu. Bilo teraso lompong jo kepimpinan sedauniyo takdo sosok sesuai tongah boto2 gawat politik dan gawat ekonomi maso tu baru lah … Hiii haa. Jeng3x. Tahu. The lone ranger caming alone … Mako terkibarlah sejarah dauniyo ditgn nyo sejurus tertabal Ya Amirulmukminin Junjungan Bosa Tuhan Al-Mahdi bersaudara menuju… Read more »

Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
16 October 2021 3:48 pm

The lone ranger coming alone from hujung kampiong terus jo berperanan.

Mau poyi surgo koh mau poyi nerako. Pilihan di tgn anda. Yg baik itulah surgo yg jahat itulah nerako meliputi semuwo kepercayaan dan anutan semuwo bangso. Tahu … Hiii haa. Jeng3x.

PELATIHAN-MANAJEMEN-PERUBAHAN.jpg
Last edited 2 years ago by Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
zunnun
zunnun
16 October 2021 4:08 pm

kao nak mengilo ko sham… 😂

Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
Ane boi lui bocak kase yilek soro yilek. Botancak
16 October 2021 4:25 pm
Reply to  zunnun

Mano ado …

zunnun
zunnun
16 October 2021 3:40 pm

kekuatan manusia bukan terletak pd kekuasaan mereka tapi bergantung penuh kpd sifat kemanuian mereka…. kerana di situ terletak nya rahsia tuhan dgn kesemprnaan nya…. maka nya, gunakan kehidupan yg ada, penuhi sifat kemanusian kerana di situ Tuhan menunggu akan ketuhanan nya… tuhan hanya dapat dikenali hanya dgn ketuhanan nya sj… tapi sayang, instead of manifesting an intent, manusia melebarkan sikap pettiness utk keutamaan kepentingan semata2…. jika di ukur pemberian utk kemanusian mereka, byak di isi dgn bibit2 kekuasan semata2 dan sedikit malah tiada langsung utk memajukan persekitaran yg ada…. kini negara terperangkap dlm kancah pettiness sedemikian rupa, yg dilakukan oleh… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 October 2021 3:51 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun…

Ha ha ha.. hebat & terbaik Bro (sebahahiannya)…

Bravo!

😄😀😃😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
16 October 2021 3:53 pm
Reply to  Anonymous

Bro maksudkan beginikah?👇:

Anonymous
Anonymous
16 October 2021 3:54 pm
Reply to  Anonymous

“Anjing TN, terus menerus tergiler2 ketakutan bayang2 sendiri…”

gettyimages-1005303940-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
16 October 2021 3:56 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha…

Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

Kejora cuma tanya jer…

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
16 October 2021 3:58 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
16 October 2021 4:20 pm
Reply to  Anonymous

kejora, zunnun & Co 🤣

zunnun
zunnun
16 October 2021 3:17 pm

mujahid anak yusof rawa… anak kpd pemimpin pAs dan bersama nik aziz membina semula pAs yg sebelum nya di pimpin oleh asri…. nostalgic & hope …. imbasan kesedaran antara mereka berdua dgn penuh harapan agar pAs memberi alternative selain membantu proses remajakan negara menghadapi cabaran global dlm kancah dunia yg bergerak maju dari yekno analog kpd permulaan era digital pula… the future, tekno quantum akan bermula, dan perbankan telah mula melakukan quantum network mereka… human best chance to enlighten life and to give conscious a chance to make the difference…. a difference to make change for the better of humanity… Read more »

Last edited 2 years ago by zunnun
Firdaus Wong Penonggang Timah 7.5" Dalam Telegram
Firdaus Wong Penonggang Timah 7.5" Dalam Telegram
16 October 2021 2:55 pm

Lu olang lantik wa ganti meh. Wa kasi diskaun 50% sama link tele film lucah amoi Timah tonggang Timah mabuk mabuk meh.

zunnun
zunnun
16 October 2021 3:51 pm

aiyaa, film lucaj asyik exploit pornpuan meh…(1) lu cari film lucah pornpuan2 exploit jantan pulak meh…(2) lu tanya zahid sama najib, luit byak habis meh bila pornpuan kasi laki bahan licah meh…. lu mau faham, lu dengar adele sama lia punya lagu, “set fire in the rain..” lu dengar betut meh…. ..but I set faire to the rain…. watched it pour as I touch your face Well. I it burned I cried cos I heard it screaming out your name… lu selalu main pornpuan senang bulli meh, cuba lu main sama pornpuan yg betut2 bulli lu meh baru lu tahu… Read more »