UMNO TOLAK BERSAMA BERSATU, BERSATU SEDIA LANGGAR UMNO, PAS NAK IKUT MANA?

Sebagaimana yang kita semua sedia maklum, UMNO memang sudah memuktamadkan tidak mahu bersama atau bekerjasama dengan Bersatu bagi menghadapi PRU15 akan datang.

Oleh kerana ketetapan tersebut telah dimuktamadkan oleh Perhimpunan Agung UMNO atau PAU, maka hanya melalui PAU saja ia boleh dibatalkan.

Dalam erti kata lain, selagi ketetapan itu tidak dibatalkan oleh PAU, selagi itulah keputusan tidak mahu bersama itu kekal berkuatkuasa.

Lebih mudah difahami, itulah juga sebenarnya ketetapan kepimpinan UMNO sekarang dalam isu hubungan dengan Bersatu dan dalam hal ini, sudah ramai pemimpin UMNO memberi penegasan demikian.

Selagi kepimpinan UMNO tidak berubah atau sekiranya PRU15 diadakan sebelum pemilihan UMNO yang bermakna Zahid Hamidi masih memimpin parti ketika itu, ertinya tiadakah kerjasama dengan Bersatu.

Mahu tidak mahu, sebagai parti sama-sama parti Melayu, UMNO dan Bersatu akan berlawan sesama sendiri dalam PRU15 nanti.

Dalam konteks yang sama, Bersatu juga memaklumkan mereka hanya akan bekerjasama dengan parti yang sealiran dengan mereka saja.

Presiden Bersatu, Mahiaddin Md Yasin berkata, sememangnya kerjasama parti di bawah PN yang membentuk kerajaan hari ini bersama-sama parti lain seperti UMNO tetap ada, namun kurang jelas hala tuju parti itu pada masa akan datang.

“Hubungan kita dengan parti-parti lain seperti UMNO dalam kerajaan sekarang memang ada di peringkat nasional dan negeri, cuma kita kurang jelas hala tuju ke depan sama ada UMNO akan terus bersama begini atau ada pilihan tersendiri, itu bukan hak saya untuk tentukan.

“Jika mereka sebahagian daripada kita, kita akan bekerjasama. Jika tidak, kita akan ‘langgar’ mereka pada PRU akan datang.

“Ini adalah prinsip kita yang mana saya rasa ia sememangnya diterima oleh semua ahli Bersatu,” tegas Mahiaddin lagi.

Apa yang menarik dalam hubungan UMNO dan Bersatu ini ialah tentang kedudukan sebuah lagi parti Melayu iaitu Pas.

Ketika sama-sama jadi pembangkang, Pas dan UMNO sedia mengenepikan segala perbezaan dan akhirnya bersepakat untuk mendepani PRU15 melalui Muafakat Nasional.

Tetapi, apabila kemudian PH tumbang dan UMNO serta Pas bersama-sama membentuk kerajaan PN yang dipimpin Mahiaddin, Pas tanpa pandang kiri kanan, barangkali hanya kerana kuasa sedang berada dalam tangan Bersatu, telah mengambil keputusan untuk menyertai gabungan PN.

Sejak bersama PN, Pas tidak lagi mengambil berat tentang Muafakat Nasional atau MN, malah mesyuarat bersama UMNO yang dulu kerap diadakan pun sudah mula diabaikan.

Tidak rasmi berpisah, hubungan Pas dan UMNO nyata sudah semakin menjauh sejak ia bersama PN yang ditunjangi Bersatu.

Namun sekarang, pusat kuasa yang dulunya ada pada Bersatu di mana Mahiaddin sebagai Perdana Menteri, telah pun berpindah kepada UMNO dengan Ismail Sabri Yaakob pula menjadi Perdana Menteri.

Lalu, ke mana cinta kasih Pas dalam PRU15 akan datang – kekal bersama PN atau akan rujuk balik kepada UMNO?

Pilihan bagi Pas kali ini ialah ia mesti memilih salah satu daripadanya untuk dipilih bagi dibersamai demi memastikan peluang kemenangan lebih cerah untuk digapai.

Demi kemenangan juga, Pas tidak boleh mengenepikan kedua-duanya dan tidak boleh pula memilih untuk tidur bersama keduanya dalam waktu yang sama kerana UMNO dan Pas boleh dikira sudah berkerat rotan dan berpatah arang hubungan sesama mereka. – ShahbudinHusin 27/09/2021.

5 2 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 27 September 2021 — 7:48 pm
Subscribe
Notify of
guest
76 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Wau bule
Wau bule
28 September 2021 9:05 am

Name of Si Nyanyuk Tua, one gets upset like broken mirrors Claimed the former is a has been, no one is bothered Alleging and slandering the old man based on conjectures Neither there is court indictment nor conviction secured But the same could not be said about his idol leader Charged, tried, found guilty by the distinguished court Of abuse of power, twice on sodomy a habitual offender Accepting pardon, a sign of guilt and beyond reasonsble doubt His argument was his idol was a victim of criminal conspiracy Allegedly victimised by a dictator even the court not agree Superficiality… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 8:14 am

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wah kemain lgi..makin tinggi Zunnun punya nada
Siang mlm komen dari dia masuk melanda-landa
Dari segi ‘taiko’, Zunnun dh mulai naik ke persada
Nampak nya blog ini ada penghulu yg lebih muda
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 8:15 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Zunnun kini berbeza, dari yang sblm ni kita kenali
Keberanian yg ditunjukkannya amat ketara sekali
Dulu dia diam..tapi kini asyik saja sakat dan perli
Dari seorang yang pasif dia kini jadi kaki pembuli
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 8:21 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Zunnun dulu dan sekarang..dh sgt berbeza wajah
Dulu dia mcm kancil je, kini beraksi macam gajah
Tak henti2, musuh nya tu dia terkam, tala & terjah
Hingga musuh itu, tak berani lagi tampil berhujah!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
28 September 2021 7:55 am

Socrates was against written words and will only accept spoken words to him, as he felt, written words have deviate from its intended meaning..

then again, if there are no written words, how could humanity bias its pedagogical knowledge in perpetuaty.. ?

zunnun
zunnun
28 September 2021 7:50 am

there is a,saying…

if you want to know what the author meant to his/her saying, ask directly from the author

the text scriptures were from The Author, to A Prophesy, wby not ask The Author what were meant to be….

Is The Author being dead since ?

zunnun
zunnun
28 September 2021 7:40 am

yg amat kecelakan mengunakan panduan agama, merasakan syariat segala2 nya..

kegilaan ape dgn membataskan sempadan lalu menjadikan nya Dogma satu ‘absolute’ pula….

zunnun
zunnun
28 September 2021 7:35 am

jika buku kitab itu suci, dan kadim maka bakar buku tersebut, ape yg kadim dari nya…?

maka nya, perbetulkan fahaman agama jgn asyik melihat dogma moral kamu melebihi ape yg kamu ada…

jauh sekali seperti Anjiing TN, yg asyik menyalak2 bayangan sendiri…

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:47 am
Reply to  zunnun

Woww.. Hebat Bro Zunnun..

Ha ha ha.. mmg terbaik lah (sebahagiannya) Bro..

Bravo!

😀😃😄😆😅🤣🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:48 am
Reply to  Anonymous

Adakah yang Bro maksudkan itu, begini?👇:

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:49 am
Reply to  Anonymous

“seperti Anjiing TN, yg asyik menyalak2 bayangan sendiri…”

gettyimages-1052881352-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:50 am
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

Kejora cuma bertanya dan letakkan illustrasi bergambar jer…

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
28 September 2021 7:31 am

waubule bertindak dgn al quran & hadis dijadikan asas … zunnun ingin bertanya… buka yg dinamakan kitab itu bukan kah mereka yg berkata selepAs muhammad mendengar dari tuhan nya betul ke waubule terdengar akan tuhan sedang maha berkata kpd nya…? atau waubule yg mengatakan ape yg mereka perkatakan dari mereka2. yg mendengar dari muhammad ketika menyatakan kata2 tuhan nya… berterus terang jgn jadi buta dgn asyik kepalsuan dlm kepercayaan.. maka nya, tugas waubule utk mencari kebenaran ape yg waubule perkatakan ape yg dibukukan oleh mereka2 selepAs muhammad mendengar tuhan maha berkata2 kpd nya… apekah waubule mengajar cucu2 nya menjunjung buku… Read more »

Last edited 24 days ago by zunnun
Wau bule
Wau bule
28 September 2021 6:58 am

Umno parti keramat orang melayu beragama Islam dari dulu
Dek rasuah berleluasa parti rebah tersungkur terkulai layu
Dimerdekakan, dibangunkan, disatukan, dimodenkan
Malangnya ditidur hadharikan, sedar bangun kena rompakan

Wau bule
Wau bule
28 September 2021 7:04 am
Reply to  Wau bule

Apa dah jadi, apa dah jadi dengan Tengku Razaleigh
Letak jawatan jadi penasihat parti keramat Umno
Tiada siapa terkejut, tiada yang siapa menangisi
Najib 1MDB, Zahid Visa, PM Ismail Sabri buat dono

zunnun
zunnun
28 September 2021 6:49 am

waubule telah memuntahkan dari dada nya yg berisi…

waubule telah mrnjabarkan dari ilmu nya yg dilewati….

hanya zunnun ingin bertanya, blh ke situa jadi pemerhati tapi adrenaline masih kuat memburu “cinta” dlm hidup nya…

cuba2 situa renung diri nya jgn asyik mengunakan agama mengejar cinta….

kerana dlm setiap cinta ada ketakuran nya…

seperti Anjing TN yg sentiasa dlm ketakutan dgn bayangan sendiri….

apekah kawin lari nya dgn bang ali, bibit cinta yg abadi…

.

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:41 am
Reply to  zunnun

Woww.. Hebat Bro Zunnun..

Ha ha ha.. mmg terbaik lah Bro..

Bravo!

😀😃😄😆😅🤣🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:42 am
Reply to  Anonymous

Adakah yang Bro maksudkan itu, beginikah?👇:

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:43 am
Reply to  Anonymous

“seperti Anjing TN yg sentiasa dlm ketakutan dgn bayangan sendiri….”

gettyimages-484754779-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:44 am
Reply to  Anonymous

“apekah kawin lari nya dgn bang ali, bibit cinta yg abadi”

gettyimages-78367265-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
28 September 2021 7:45 am
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

Kejora cuma bertanya & letakkan illustrasi bergambar jer…

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Wau bule
Wau bule
28 September 2021 6:07 am

Umno tolak bersama Bersatu
katanyo
Bersatu sedia langgar Umno kononnyo
Habis pak lebai Pas nak ikut jalan mano?
Hari ini 28 september, jangan buat2 lupo:)

Wau bule
Wau bule
28 September 2021 6:11 am
Reply to  Wau bule

Kepada Muhyiddin orang tua dah beri amaran
Jangan bersama mereka sokong penyamunan
Dek silap hari Bersatu jatuh rebah bergelimpangan
Nasihat waras tak dipedulikan, rasai ketulahan

Wau bule
Wau bule
28 September 2021 6:15 am
Reply to  Wau bule

Kepada Azmin dan Hamzah katak lompatan
Maruah, kredibiliti dan integriti jauh ke lautan
Azmin nak patah balik, Anwar pasti kerjakan
Hamzah nak buat u-turn, Umno buat ulaman

Wau bule
Wau bule
28 September 2021 6:38 am
Reply to  Wau bule

To no boon but bane power crazy PM in Waiting
Best of luck in all your current & future undertaking
The more you try the more you get in vain
For you, futility is no issue, no pain no gain

Utoh pengulir
Utoh pengulir
29 September 2021 9:06 am
Reply to  Wau bule

Better try to give the people a chance choose their own prime minister. If Anwar loses, then this is the time for him to stop talking about the PM’s post and should stop leading PKR. I guarantee PKR will die out after that.

The prime minister elected by the MP is determined by the party and not necessarily reflect the will of the people. Therefore article 43(2)(a) needs to be amended.

Wau bule
Wau bule
28 September 2021 6:26 am
Reply to  Wau bule

Bagi PAS, buat derk, langsung tak kesah apa2 pun
Janji dapat jawatan, pangkat, fulus sebagai imbuhan
Jadi pembankang bertindak asas Al-Quran dan hadis
Jadi kerajaan kumpul harta, agama dilupa habis

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:17 am

Aku jadi jaguh pantun kat blog
Malam ni bermaharaja lela sakan
Kalu dah kecut,silalah berundoq
Jangan cari pasal,dgn jaguhan

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:52 am
Reply to  Anonymous

Bg Riani Auw Auw @ Kera🐒 Kongkang bapok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak payah lah Bg Riani mari nk mengaku jaguhan
Klau hari2, asyik je ke sungai berak kt atas dahan
Lupa kah Bg Riani torpedo nak lepas tak tertahan
Torpedo keras sangat..muka sampai kemerah²an
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH KAH

gettyimages-591075066-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:10 am

Kojolla bila aku masuk,dia dah mula menyisih
takut ke???? kah-kah-kah ee wak nangis tau!
itulah sekadar lulus SRP,senang ku luku bersih
tak terlawan dia,ini pahlawan gayong + kuntau

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:25 am
Reply to  Anonymous

Bg Riani Auw Auw @ Kera🐒 Kongkang bapok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tekaan Bg Riani itu, ternyata amat meleset sekali
Tak serik lagikah asyik kena Kejora dera dan buli?
Dah lupakah Bg Riani dibuat dgn kasar dek Bg Ali
“Riani nangis tau, Bg Ali kasar, tidak letak KY jelly”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

AUW.. AUW.. AUW..
TAK KUASER I TAU!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:03 am

Kojolla nak hitamkan torpedo pula
Dia nak minum kopi o cap ayam
Esok kalu boleh torpedo pnjang berjela
itulah hasrat Zunnun putu mayam

zunnun
zunnun
28 September 2021 12:09 am
Reply to  Anonymous

kesian, dah mula main torpedo bang ali pulak….

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:59 pm

perancangan esok,mereka dah bincang
dua-dua situa kepala botak,pakai rambut palsu
kojolla kata,dia nak ikat rambut jadi tocang
zunnun nak cerahkan torpedo dgn minum susu

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:29 am
Reply to  Anonymous

Bg Riani Auw Auw @ Kera🐒 Kongkang bapok,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bg Riani ini tk tau bila ler nk hilang dungu & bodo
Tak rasa jemu dan malukah, ulang² citer torpedo?
Usah ler Bg Riani nk mengacah Kejora yang sado
Kejora ini harimau, Bg Riani hnya biawak komodo
🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎🦎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH KAH

gettyimages-637650476-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:55 pm

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Zunnun kini berbeza, dari yang sblm ni kita kenali
Keberanian yg ditunjukkannya amat ketara sekali
Dulu dia diam..tapi kini asyik saja sakat dan perli
Dari seorang yang pasif dia kini jadi kaki pembuli
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:53 pm

Masa berjalan balik,tiba-tiba preeeeetttttttttt!!!
Rupanya Zunnun masih ada belerang kat lobang
Kojolla tekejut jatuh sungkur teguling kelepet
Zunnun ketawa tebahak,tejelir lidah becabang

zunnun
zunnun
28 September 2021 12:13 am
Reply to  Anonymous

kesian, Anjing sedang tercari2 ketenangan ketika menghadapi bayangan zunnun…

Anonymous
Anonymous
28 September 2021 12:43 am
Reply to  zunnun

Bro Zunnun,

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😓
Dulunya pernah airmata ini hampir jatuh berderai
Ingatkan..dendam kasih rindu, sudah pun terlerai
Ku sangka bertemu dara, rupa nya si bapok darai
Bg Riani auw [email protected] Kongkang jubur terburai
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

gettyimages-1319928698-170667a.jpg
zunnun
zunnun
27 September 2021 11:52 pm

zunnun tak hebat, tapi yg hebat ZUNNUN…

aku tak hebat, yg hebat AKU…

zunnun
zunnun
27 September 2021 11:49 pm

entah kenape zunnun masih teringat2 akan kata2 lagu yg zunnun suka…

dgn rangkap kata2 sedemikian rupa…

“tell her to find me an acre of land..
between salt water and sea strands..”

hanya zunnun merenung2 jauh mengingati

mampu ke kita mendirikan kebahagian antara kedua2 keadaan air laut yg pasang surut ….

mampukah kah kita mencari kebenaran antara kesusahan dan kebahagian…?

atau kita cepat melupai kesusahan bila tiba kesenangan…

tidak kah kesusahan itu yg mendatangkan kesenangan…

maha suci tuhan kami, maaf kan kelanjuran kami…

zunnun
zunnun
27 September 2021 11:07 pm

yg zunnun rasa menyayat hati, melihat #sinyanyuktua tersemput2 dgn pejuwang2 nya,…. dlm usia nya yg dah nyanyuktua, masib tak sedarkan diri bahawa rakyat dah muak mual dgn pendendam nya, satu budaya yg sebati yg diwarisi…. tapi zunun kini rasa senang sekali, Anjing TN dah mula sedar diri…. tertakut2 muncul dek bayang sendiri….. sydah masa nya, Anjing TN mencontohi Anjing Gua khafi, keberanian nya hingga jelas mengetahui wajah sendiri…. pd. saat mati, wajah sedemikian yg jelma menanti…. maka nya, amalkan melihat jelas wajah sendiri ketika memulakan Takbir utk menegakan salat hingga penyudahi salam dgn Diri Terperi.. kan itu Tuhan yg ada… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:20 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Hebat Bro Zunnun..

Ha ha ha.. terbaik lah Bro..

Bravo!

😀😃😄😆😅🤣🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:20 pm
Reply to  Anonymous

Yang Bro maksudkan itu, beginikah?👇:

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:21 pm
Reply to  Anonymous

“Anjing TN dah mula sedar diri….”

gettyimages-1251580223-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:22 pm
Reply to  Anonymous

“tertakut2 muncul dek bayang sendiri…..”

gettyimages-484754779-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:23 pm
Reply to  Anonymous

“kesian Anjung TN, tak sakit tekak ke asyik menyalak2”

gettyimages-130287812-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:23 pm
Reply to  Anonymous

“ketakutan kesana kemari..”

gettyimages-1052881352-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:24 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

Kejora cuma bertanya & letakkan illustrasi bergambar jer…

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:32 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di blog Budin ini seperti Zunnun bermaharajalela
Siang dan malam Zunnun akan tampil tk kira bila
Sana sini..kiri kanan..dia akan balun, taji dan tala
Nampaknya blog ni, Zunnun le jadi penghulu pula
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:44 pm
Reply to  zunnun

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kehebatan Bro Zunnun ni mmg ler Kejora tak nafi
Besar kmungkinan bro ini ada menuntut ilmu sufi
Si tua itu, tk mungkin mncontohi ‘anjing gua kahfi’
Sbb, dgn pasangan gelap dia asyik saja ber’selfie’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

gettyimages-539887306-594x594.jpg
zunnun
zunnun
27 September 2021 10:49 pm

zunnun bukan tak kesian dgn lebai2 pAs tercari2 cara utk menegakan isle setaraf bingai mereka…. kesian, bukan kerana #melayu dan #muslim mereka tapi lebih kerana mereka sesama manusia ….. yg zunnun rasa perlu perbaiki, agar jgn lebai2 pergunakan ISLAM sesuka hati…. ISLAM itu TUHAN, pertalian Zat & Sifat Nya, jgn melampaui perbatasan sekadar hukum2 semata2… jauh seksli membataskan hukum wajib, sunat, harus & haram kpd Zat yg tiada batasan nya… dimana kesudahan nya pAs menjelang pru 15 ? mereka akan bersama bersatu, jauh sekali bersama omNo…. hadi merasakan bersatu telah memberi pAs dana pilihan raya dgn lebai2 dijadikan menteri &… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 10:18 pm

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Bila mlm begini mulalah diri ini digamit nostalgia
Utk tamatkan zaman bujang, diri ini dah bersedia
Diri ini mngharap sgt berpasangan dgn Dik Nadia
Intim bgai hero-heroin citer filem Bollywood India
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

gettyimages-51666582-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 10:23 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷 NADIA🥀 PUTERI🌹,

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Mndambakan diri mu itu abg tk pernah rasa serik
Wlau bgai meredah lautan atau gurun panas terik
Kerna kesantunan budi mu itu, abg jdi sgt tertarik
Mngiringi salam, abg utuskan setangkai anggerik
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

gettyimages-1324922665-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 10:34 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sesungguhnya niat abg suci duhai puteri srikandi
Hati ini tertarik, dek kejelitaan & kesantunan budi
Jadi pasangan dgn abg, tidakkah dinda rasa sudi
Mesra & intim..bagai hero-heroin citer filem Hindi
Mngiringi salam, abg utuskan setangkai anggerik
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-96381339-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 10:37 pm
Reply to  Anonymous

Ehh.. silap²..Dik Nadia🌹🤣,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sesungguhnya niat abg suci duhai puteri srikandi
Hati ini tertarik, dek kejelitaan & kesantunan budi
Jadi pasangan dgn abg, tidakkah dinda rasa sudi
Mesra & intim..bagai hero-heroin citer filem Hindi
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:10 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷 NADIA🥀 PUTERI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Mmg lah abg ni sangat meminati citer Hindustan
Lihat kpd heroin dinda tu terus muncul di ingatan
Buat mu dara, abg tk kan jemu mengutus coretan
Terimalah sekuntum mawar buat adinda ku intan
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-89619250-170667a.jpg
zunnun
zunnun
27 September 2021 10:35 pm
Reply to  Anonymous

Huh

manisha & amir khan

tapi sama kah anjing belaan ronnie

TN kawin lari dgn bang ali 😂

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:12 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Hebat Bro Zunnun..

Terbaik lah Bro..

Bravo!

😀😃😄😆😅🤣🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:12 pm
Reply to  Anonymous

Bro maksudkan itu, beginikah?👇:

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:14 pm
Reply to  Anonymous

“anjing belaan ronnie”

gettyimages-93501904-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:14 pm
Reply to  Anonymous

“TN kawin lari dgn bang ali 😂”

gettyimages-78367265-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:15 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

Kejora cuma bertanya & letak illustrasi bergambar jer…

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:32 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keadaan blog Budin ini, dah tk lagi seperti dahulu
Komen² dari Zunnun, rata² melanda² dan bertalu²
Zunnun taji & tibai direct jer, takda nak segan silu
Nampak nya blog ini, Zunnun pulak jadi penghulu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 9:26 pm

Kata Budin:

“Mahu tidak mahu, sebagai parti sama-sama parti Melayu, UMNO dan Bersatu akan berlawan sesama sendiri dalam PRU15 nanti.”

Tapi, jgn lupa lak Budin:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Melayu lwn Melayu bukan baru, dah berlaku lama
PRU14 dulu ‘Selamatkan Mlaysia’ kononnya tema
Tapi..bila lawan Umno, Melayu tidak boleh terima
Bersatu tanding 52 kerusi, yang menang 13 cuma
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
27 September 2021 11:10 pm
Reply to  Anonymous

menang 13, dgn kekuatan sendiri tanpa bantuan pkr, amanah & dAp ?

zunnun sj tanya 🤔

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 8:48 pm

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Bila malam mula le diri ini dihimpit sepi dan hiba
Dara manja yg dinanti, msih tetap tk kunjung tiba
Namun diri tak putus asa..& ingin terus mencuba
Sekuntum mawar, buat dewi yang ku puja damba
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

gettyimages-1225652780-170667a.jpg
zunnun
zunnun
27 September 2021 8:22 pm

mahiadin berkata, bersatu sedia kerjasama dgn omNo….

lalu disanggah oleh veteran omNo, terang lagi nak bersuluh yg diviralkan

bahawa omNo akan tentang habis habisan bingai2 bersatu….

mana nak letak muka si bingai mahiadin yg tergiler2 talak nih

zunnun kedengaran, Anjing belaan ronnie bernama TN ingin belajar melihat diri depan cermin dari bang ali

Anjing TN dah tergiler2 mengenal diri, yg selama ini asyik menyangah & menyalakan setiap bayangan yg zunnun beri..

hanya zunnun ingin tahu, Anjing TN dah jadi belaan bersatu, tergiler2 sama ke

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 8:53 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Hebat Bro Zunnun..

Terbaik lah Bro..

Bravo!

😀😃😄😆😅🤣🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 8:55 pm
Reply to  Anonymous

Bro maksudkan beginikah?👇:

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 8:56 pm
Reply to  Anonymous

“Anjing belaan ronnie bernama TN”

gettyimages-86545015-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 8:57 pm
Reply to  Anonymous

“belajar melihat diri depan cermin”

gettyimages-484754779-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 8:59 pm
Reply to  Anonymous

“Anjing TN dah tergiler2 mengenal diri”

gettyimages-1309028588-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 9:02 pm
Reply to  Anonymous

“selama ini asyik menyangah & menyalakan setiap bayangan”

gettyimages-130287812-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
27 September 2021 9:03 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Bukan Kejora kata yer.. Zunnun yg kata, ok!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
27 September 2021 11:31 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.