SETELAH 30 HARI TANPA APA2 KEMAJUAN, SEDIAKAH KITA HARUNGI LEBIH 100 HARI DIPIMPIN ISMAIL SABRI?

Hari ini genap sebulan Ismail Sabri Yaakob menjadi Perdana Menteri sejak mengangkat sumpah jawatannya pada 21 Ogos lalu.

Dengan 30 hari yang sudah berlalu ini bermakna hanya tinggal 70 hari lagi daripada tempoh 100 hari yang diberi beliau kepada barisan anggota kabinetnya untuk menunjukkan prestasi kepada rakyat.

Apakah penilaian kita secara umum terhadap prestasi semua menteri-menteri lantikannya setakat ini?

Bagaimana pula dengan prestasi Perdana Menteri sendiri?

Sementara menunggu tempoh 100 hari itu, apakah ada sesuatu yang membanggakan kita telah ditunjukkan oleh Ismail Sabri selaku nakhoda sebuah kerajaan dalam jangka masa 30 hari yang telah berlalu ini?

Secara umum dan berdasarkan reaksi terbuka daripada pelbagai golongan, Ismail Sabri dilihat masih tidak memperlihatkan sesuatu yang meyakinkan atau ternampak kehadirannya memberi sinar keyakinan kepada masa depan negara ini.

Selain tiada apa-apa pembaharuan dan kemajuan, pengumuman demi pengumuman yang diumumkannya melalui kenyataan media ini setakat hanyalah sekadar menyambung kerja-kerja Mahiaddin Md Yasin sebelum ini.

Krisis kesihatan yang melanda negara akibat Covid19 dan kesan pelbagai daripadanya masih belum ditangani dengan penuh meyakinkan, malah angka kes dan jumlah kematian masih lagi dikira tinggi hari demi hari.

Cuma yang berbeza, jumlah kematian yang tinggi sebelum ini dikatakan adalah disebabkan backlog atau tunggakan dan bukan angka sebenar pada hari hari berkenaan.

Dengan itu, angka kematian akibat Covid19 sejak Ismail Sabri menjadi Perdana Menteri ini agak menurun sedikit yang dilaporkan berbanding sebelumnya.

Begitu pun, alasan tersebut masih menimbulkan kekeliruan serta tanda tanya di kalangan orangramai dan mengapa ia hanya dijadikan hujah setelah jawatan Perdana Menteri bertukar tangan?

Apakah ada drama dan konspirasi di sebalik semua ini?

Kelonggaran SOP dan sekatan rentas negeri yang masih dikuatkuasakan di sebalik hampir semua sektor ekonomi telah dibuka adalah isu yang menimbulkan paling banyak rungutan dan rasa tidak puas hati di kalangan rakyat.

Jika sudah sekian banyak sektor ekonomi dibuka, logiknya tidak munasabah lagi pergerakan rentas negeri harus disekat kerana pelbagai urusan, perjumpaan, mesyuarat dan penghantaran adalah syarat utama dalam menggerakkan pernigaan.

Apa guna vaksinasi lengkap yang telah mencapai tahap hampir 80 peratus rakyat dewasa ketika ini jika mereka tetap tidak boleh bergerak ke mana-mana?

Tambahan lagi, sementara merentas negeri tidak dibenarkan, melancong di Langkawi telah diberi kelonggaran dan dibuka dengan seluas-luasnya.

Menambah lagi pertikaian terhadap kerajaan dalam hal ini ialah sementara menaiki kapalterbang bagi tujuan melancong itu dibenarkan duduk berapat-rapat tanpa penjarakan fizikal, mengapa surau dan masjid tidak dibuka seluas-luasnya?

Mengapa masih ada jumlah 100, 300 dan 500 orang untuk menunaikan ibadah, sedangkan ruang masjid begitu luas dan lapang?

Kenapa hanya memasuki masjid ada had tertentu, tetapi bebas sepenuhnya ketika menaiki kapalterbang dan memasuki pusat membeli belah?

Dalam isu ibadah ini, yang menimbulkan rungutan sebenarnya bukan saja berhubung pendaftaran dan keistimewaan kepada golongan kayangan yang boleh datang lewat ikut masa mereka, manakala rakyat marhaen berdasarkan siapa cepat dia dapat, tetapi juga kerana masjid dan surau tidak dibuka dengan sepenuhnya.

Meski kita memahami hal berkaitan agama adalah di bawah Sultan atau Raja di setiap negeri, tetapi biasanya jika MKN atau kerajaan pusat membuat keputusan memberi kebenaran masjid dan surau dibuka sepenuhnya, negeri-negeri juga akan mengikuti langkah yang sama.

Konon kerajaan Melayu/Islam dan menteri yang menjaga hal ehwal agama juga datang daripada parti Islam, tetapi kenapa dalam soal peribadatan ini terlalu lembab sel-sel otak mereka berfikir untuk memberi keselesaan dan ketenangan jiwa kepada rakyat?

Kalau merancang menjatuhkan kerajaan dan merebut jawatan, sanggup ke sana sini walau bertongkat dan dalam keadaan uzur, mengapa dalam menunaikan amanah kepada rakyat terlalu perlahan?

Dalam konteks lain, sepanjang tempoh 30 yang sudah berlalu ini juga menunjukkan Ismail Sabri masih gagal menzahirkan politik yang damai dalam kerajaannya sendiri.

Di sebalik berjaya mewujudkan MOU antara kerajaan dengan blok pembangkang yang mana harus difahami, penyumbang utama ia menjadi kenyataan ialah kerana PH yang dipimpin Anwar Ibrahim menunjukkan jiwa besar dan sedia berkompromi demi rakyat dan negara, malangnya Ismail Sabri sendiri gagal mendamaikan hubungan antara UMNO dengan Bersatu yang sama-sama berkongsi mengaut gaji lumayan dalam kerajaan.

UMNO dan Bersatu tidak ubah ibarat kucing dengan anjing yang sentiasa ingin bergaduh dan ada saja perasaan tidak puas hati antara satu sama lain.

Hasrat Ismail Sabri mahu memberi jawatan Timbalan Speaker Parlimen kepada Ahmad Maslan daripada kumpulan kluster mahkamah dalam UMNO telah mencetuskan penolakan daripada Bersatu sehingga pemilihannya terpaksa ditangguhkan untuk membolehkan pindaan Perlembagaan dilakukan terlebih dahulu.

Tidakkah ini menunjukkan kelemahan dan kegagalan Perdana Menteri sendiri dalam menanganinya?

Kemudian daripada itu dengar khabarnya beliau ada hati pula mahu melantik Najib Razak, pemimpin yang ditanggapi sebagai ketua kumpulan kluster mahkamah sebagai Penasihat Ekonominya yang bertaraf menteri, suatu jawatan yang sama taraf dengan Mahiaddin selaku Pengerusi Majlis Pemulihan Negara.

Jika pencalonan Ahmad Maslan pun ditolak oleh Bersatu, sediakah Ismail Sabri menerima penolakan yang lebih keras daripada Bersatu melalui pemberian kedudukan kepada Najib itu nanti?

Dengan 30 hari yang sudah berlalu dan tiada apa-apa pembaharuan, menunggu lagi 70 hari untuk melihat pewaris kerajaan gagal PN ini menunjukkan prestasinya, apa sudahnya nasib kita di bawah kepimpinan Ismail Sabri yang tidak pun menunjukkan beliau lebih baik daripada Mahiaddin sebelumnya?

Sediakah kita mengharungi lebih daripada 100 hari negara ini dipimpin oleh Ismail Sabri tanpa apa-apa bantahan? – ShahbudinHusin 20/09/2021.

1 1 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 20 September 2021 — 10:09 am
Subscribe
Notify of
guest
104 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
rawae
rawae
21 September 2021 9:36 am

Pak mail ni takde karisma berhujah. Keluar statement aje. Berhujah bertempik kena la pak mail. Any statement not relevant bertempikla. Dulu time Cek dek …. moron, …. zaman najib … haram jadah. Zaman mudin …. tak berani jumpa reporter. La ni zaman Pak mail. Sepatah haram pon tak berhujah. Nak jadi PM kenala kuat berhujah. Senyap aje tak yah jadi PM la. Orang nak tengok kamu berhujah. Cakap biasa2 …. atok aku pon boleh

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 6:17 pm

Like TDM hater you lost your argument
No need to admit suffice for you to rant on
Being apolitical, i would continue to comment
Hope [email protected] would not get drown

No Anwar No DAP, umno lost its plans
But TDM hater also hate diabolical DAP
Anonymous may be now clapping hand
Peluk cium Anwar DAP like birthday baby

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 6:03 pm

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn ler kesalahan orang sja kau nampak dan jaja
Tengok sama kat idola yang ko sanjung dan puja
Mungkin le tak ada bukti duit dia kat bawah meja
Tpi..anakÂē millionaire & billionaire..fahamÂē le saja
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 5:19 pm

I have never heard of a dictator resigning

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 5:34 pm
Reply to  Wau bule

Ho could have stayed but he is never power crazy

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 5:35 pm
Reply to  Wau bule

He had to resign because Muhyiddin gave him backstabbing

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 5:49 pm
Reply to  Wau bule

Had he clung onto his pM seat, he would have abused his authority

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 5:36 pm
Reply to  Wau bule

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
‘The end’ do tells something about ‘the beginning’
Everybody know the reason behind him resigning
Simply to avoid the post PM from Anwar winning
As we know..Atok is like a fox who’s very cunning
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 5:47 pm
Reply to  Anonymous

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
If DSAnwar become PM, Atok will loose the fame
Rather than giving it to Anwar, to PH he put flame
The lickers won’t admit since it will cause shame
But it’s not that wise, for Mahiaddin to be blamed
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 6:02 pm
Reply to  Anonymous

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn ler kesalahan orang sja kau nampak dan jaja
Tengok sama kat idola yang ko sanjung dan puja
Mungkin le tak ada bukti duit dia kat bawah meja
Tpi..anakÂē millionaire & billionaire, fahamÂē le saja
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 4:57 pm

An idiotic mind would think TDM want PM seat
He had warmed it twice and once an Interim, interesting
He has the experience, taste of bitter and sweet
Unlike power crazy ex ,convict only PM in Waiting

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 5:26 pm
Reply to  Wau bule

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
We won’t know he wants to be PM, he never state
But PejuWang got a big agenda behind I suppose
Maybe not for him, but for ‘Boboi’s’ future instead
Anyway regarding Boboi, why move the goal post?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 4:51 pm

Again conjecture, time for laughing spree
Looking at the wood instead of a tree
Just let yourelf soaked in water till numb
Let the blind leads the deaf and dumb

Sadaqallah sadaqallah hal’aziim

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 5:14 pm
Reply to  Wau bule

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
We don’t want to have again a dictator like Trump
Just let the ‘ciput’ PejuWang lickers hit their drum
Maybe there’ll be followers, who are deaf & dumb
Like Wau Bule..into the river, later on, he will jump
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 4:29 pm

Dear Anon,

It is clear you do not understand appointment of Menteri Besar
And how it differs from appointment of Chairman of Govt Agency
You shud read DUN Kedah’s legislation with vigour
Or read Nafas Board Rules and Regulations with urgency

Period

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:42 pm
Reply to  Wau bule

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le Wau Bule nak anggap, Kejora anak mentah
Sepatutnya, DUN yg majoriti jdi ketua pemerintah
Tapi, dgn kuasa PM dia ada, abis kena Atok ratah
Teruskan kamu menegak benang basah..nokhtah.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:47 pm

NASIB PEMUJA-PEMUJA ATOK DEWA SAKA:

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
FanTun ler macai paling terawal Kejora kasi lebur
John Doe tukar kerjaya jdi tok nujum tilik nombor
Wak Suman pula, terbongkang kaku, kt dlm kubor
Wau Bule terkebil-kebil, bagaikan mata dah kabur
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dgn pntun Kejora..FanTun jatuh rebah tersungkur
John Doe cabut lari, jadi nujum, tilik nombor ekor
Wak Suman keras..7 kaki dalm tanah berdengkur
Tinggal Wau Bule & TN anjing, terkontengÂē 2 ekor
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:32 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Begitulah nasibnya, para pemuja Atok Dewa Saka
Ramai yg cabut lari dek tidak tahan cedera & luka
Wak Suman pula dah terus kembali ke alam baka
Tinggal Wau Bule & TN anjing je msih tebal muka
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 3:36 pm

Interestingly ada segelintir yang tak bahasa Inggeris
Jauh bezanya antara CONJECTURE dan FACT as it is
Bailing out using Petronas money unless proven, is not true
Anwar charged, tried and convicted by court is a settled issue

Similarly in case of Najib, an umno politician.
He stole SRC money is a fact, not a conjecture
He was charged, tried and get a conviction
He is out on bail awaiting appeal, for sure

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:04 pm
Reply to  Wau bule

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
All of us know in politics Atok got no more future
Rkyat don’t believe anymore his words or gesture
Wau Bule must be very ‘get used’, with conjecture
Boboi appointed CM, is ‘abuse of power’, for sure
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:14 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HAâ€Ķ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wau Bule pertikai pngerusi Nafas adik Mail Sabri
Kemain lagi, kalau dekat Umno dia menuding jari
Tpi tk salah guna kuasa ke bekas perdana mnteri
Dengan 5 kerusi DUN jer dilantik MB anak sendiri
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:21 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HAâ€Ķ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wau Bule ni nak salahkan Umno, ada-ada sajalah
Dia fikir, peserta blog ini, semuanya tidak sekolah
Atok lantik anak tak apa, DSIS lantik abang salah?
Tak kot Wau Bule pun nk jadi munafiq laknatullah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:57 pm

RAKANÂē BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Si anak haram TN Anjing asyik sja terlangkah kiri
Awal pagi tadi kat post lama Kejora taji cabut lari
Dia fikir, Kejora tk kan masuk lagi lepas tengahari
Bila dia masuk je, tengok2 Kejora tercegat berdiri
💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:27 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kemunafiqan TN Anjing, mmg tk dpt nak dihapus
Komen mcm budak tadika wlau tua nak mampos
Asyik saja mari meracau raban, tak ikut tajuk pos
Hujah politik ‘yillek’ hanya ‘politaik’ puki menopos
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-1309028588-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:27 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

TN anjing🐕 sdg kelebek buang taik palat puki dia kat depan cermin…

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:28 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN Anjing kini, hal politik dia dah tak ambil peduli
Bila dia tmpil badut, Kejora & Zunnun asyik je buli
Membawa hati lara..dia gi mngadu dengan Bg Ali
Nk kasi tetek tegang..diguna tempurung buat coli
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-166191899-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:29 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Amboi.. nampak tegangnya tetek labuh TN anjing🐕 bila dah dilapik dgn tempurong..

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:29 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dah tak ada lagi kelibat, TN Anjing bongok bingai
Kat blog ini..anjing itu tak mari lagi buat perangai
Agknya kini, anjing tu sdg sakit puki, menyeringai
Bg Ali bawa berkelah & tutuh puki dia dlm sungai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-131222440-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:30 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tolol bingai..otak kecil & fikiran singkat
Kemaraan dia di blog ni dah berjaya Kejora sekat
Kini dgn Kejora ini, dia tidak berani lagi nak dekat
Agaknya, dgn Bang Ali kini, anjing tu sdg melekat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-1332149309-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:31 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Mesti tebal betul takuk kepala peliaq Bg Ali tuh kembang, sampai cabut tak keluar dari puki TN anjing🐕 …

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ

KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:20 pm

RAKANÂē BLOG,

HAIRAN BENAR, AWAL PAGI TADI, TAK PASALÂē SEORANG PESERTA BLOG MENGGUNA ID “rakyat” MARI MENERJAH KEJORA.
LIHAT INI, KOMEN DARI “rakyat” BAPOK DARAI TUH:
____________________________________________________
rakyat
20 September 2021 7:44 am
Reply to Anonymous

kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau takâ€Ķâ€Ķ..

Reply
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:20 pm
Reply to  Anonymous

INI PULAK RESPON BERPANTUN DARI KEJORA:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:21 pm
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:21 pm
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:41 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua tak berdaya ke sini lagi spt dah mati ikhtiar
Tak da le lagi dia menyalak serupa dgn anjing liar
Tapi kesedihan di hatinya tu Bg Ali tdak akan biar
Agaknya Bg Ali bawa dia ke tepi tasik bersiar-siar
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-166191899-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:48 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla merasa menang di masa musuh ada di tepi nya.

Dibalun, ditibai dan dibantai, dia terborai.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:11 pm
Reply to  Anonymous

AIKK…

NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
KEJORA CUMA SEBUT SI TUA.. DIA KAH SI TUA TUH?

KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI BAWA BERSIAR-SIAR.. DIA KAH YG BG ALI BAWA BETSIAR TUH?

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:35 pm
Reply to  Anonymous

RAKANÂē BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

gettyimages-936359738-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:33 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Blog kini sangat damai..penuh dgn ketenteraman
Kita semua bleh berkomen dgn tenang dan aman
Tak da lagi, si nenek tua nyanyuk otak tak siuman
Agak nya, Bg Ali bawa dia gi jalan2 keliling taman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-78367265-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:59 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla sedang dalam penyakit khayal nya.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:12 pm
Reply to  Anonymous

AIKK…

NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
KEJORA CUMA SEBUT SI TUA NYANYUK TAK SIUMAN.. DIA KAH ORG NYA TUH?

KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI BAWA JLN2.. DIA KAH YG BG ALI BAWA JLN2 KELILING TAMAN TUH?

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:36 pm
Reply to  Anonymous

RAKANÂē BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

gettyimages-936359738-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:21 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora kali ini tk lagi tampil dgn menghunus keris
Tapi, Kejora lbh bnyak berpantun bahasa Inggeris
Kalau lah si tua itu ada dah pasti hatinya terguris
Agaknya dia sdng kangkang, Bg Ali gentel klitoris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-154971305-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:22 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha…

Bg Ali seluk dan gagau dari bawah skirt dia..

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:44 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla biadab dan kurang ajar, bahasa kotor.

Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

Bercampur penyangak, penjahat dan gengster di masa dewasa.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:02 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol takda keris.

Ada hanya buah yang melayut ke lutut dia.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:14 pm
Reply to  Anonymous

AIKK…

NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
KEJORA CUMA SEBUT SI TUA.. DIA KAH SI TUA TUH?

KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI GENTEL KLITORIS.. DIA KAH YG BG ALI GENTEL KELENTIT TUH?

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:26 pm
Reply to  Anonymous

TN anjing🐕 kata Kejora tak dibimbing?

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing itu, puki emak dia mcm mulut sumbing
Masa kecil TN anjing tu, emak bapak tak bimbing
Hidup lah dia, dalam keadaan terumbang ambing
Yg jadi bodoh tu sbab dia kutip mkn taik kambing
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-177986367-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:26 pm
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

TN anjing memujuk kambing minta berak lebih banyak lagi sbb dia tak kenyang…

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:42 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN-RAKAN BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

gettyimages-936359738-170667a.jpg
zunnun
zunnun
20 September 2021 1:08 pm

what is wrong with sinyanyuktua that cast a pariah out of him, and sidelined by both sides of the isle…

adakah kerana kerana nyanyuktua dan sawan nya

atau kerana dia di mudah lupa hingga terlupa, lalu di kianati oleh yg dipercayai nya….

kesian…

zunnun
zunnun
20 September 2021 1:04 pm

“…. anwar dari kaca moral saya…”

hanya zunnun tertanya2, apekah nilai moral penyokong tegar sinyanyuktua tidak ada kecacatan nya memimpin keluarga dan diri nya..

sana sini dgn penjenamaan al mighty nya hingga alpha dia lebih mighty dari al mighty nya, dgn righteous nya…

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 12:37 pm

Neither am I a politician affliated to political party
Nor do I idolise TDM with his proven weaknesses
I am not a person with complex idea or ideology
I speak facts, truths and reality, not conjectures

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 1:08 pm
Reply to  Wau bule

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅ðŸĪĢ
You tried to escape from replying all my ‘pantuns’
Admitting, that you had done wrong, I don’t know
You’ll say, all conjectures if people condemn Tun
But you are always right when cursing PN/Umno?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 12:19 pm

Ada kata saya nilai Anwar dari kacamata moral saya
Sedangkan memang ramai yang menilai sebegitu rupa
Sebab kita bukan lapdogs, barking dogs Si dua kali dipenjara
Kita menilai berdasarkan fakta yang telah dibicara begitu lama

Sebagai contoh pada 28 setember nanti
Si Idola mesti memfail pembelaan diri
Dituduh mencabul Yusuff Rawther namanya
Biar Hakim tentukan kes, seberapa segera

Kalau fitnah terserlah jahatnya
Kalau benar akan ada buktinya
Biar kita tunggu dan lihat saja
Kita akan tahu keputusannya

Satu perkara pelik yang tak dinafi
Saiful berani buat sumpah laknat
Yussuf berani buat ujian poligrafi
Anwar kenapa takut teramat sangat?

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:44 pm
Reply to  Wau bule

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abang PM pengerusi NAFAS kau tampil tempelak
Sbg balas, di’highlight’ Atok abuse of power pulak
Soalan di bwh tu jwb le Wau Bule jgn le mengelak
Klau tidak, tak guna setakat jadi anjing menyalak!
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:15 pm

WAU BULE TOLONG JAWAB INI:

____________________________________________________
Wau bule
20 September 2021 10:48 am

MOU or IOU is nothing but a gimmick
People are getting tired and more than sick
With Ismail’s brother appointed as NAFAS Chairman
A revisit of Umno Playbook, oh boy is very common

Reply
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:16 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HAâ€Ķ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wau Bule’s thinking is quite hard to be intepreted
To the others, Wau Bule’s index finger, he pointed
But after GE14 as Kedah’s CM Boboi is appointed
Isn’t that, the abuse of power by Atok is indicated
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:16 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Otak karat si Wau Bule ini, mmg perlu dicuci dobi
Kemain lagi, bila Umno jer dia serang bertubi-tubi
Dgn hnya 5 DUN PPBM, Atok lantik Boboi jadi MB
Tak ker itu, menyalah guna kuasa tahap gila babi?
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:16 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg lah Wau Bule ini..hati dia jenis busuk hapak
Kesalahan Umno & PN sja..yg sering dia nampak
2019 di Kedah..Cap Bunga 5 DUN tumpang lepak
Tapi Boboi dapat jadi PM dek dilantik oleh bapak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:35 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila dgn Umno niat jahat Wau Bule mula berputik
Hal abang PM pengerusi NAFAS, dia tampil jentik
Tapi Atok salah guna kuasa, tak pula dia terdetik?
Dgn 5 DUN Cap Bunga, MB Kedah, Boboi dilantik?
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:49 pm
Reply to  Anonymous

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le nak berkomen, sekadar nak mengisi ruang
Atau pun malas nk jaga cucu, dlm masa terluang
Tak kan tk tau salah guna kuasa ketua Pejuwang?
Masa UMNO haram dulu tu hakim pun dia buang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 11:41 am

To TDM’s hater and like thinking Anonymous commenter
In any online discourse, political or otherwise, it does not matter
Never allow conjectures as feeders to your unproductive argument
Be realistic, factual and trithful and seen as a real gentleman

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:28 pm
Reply to  Wau bule

Wau Bule,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Do not act too much, to be looked smart or terror
Your idol is never clean in bringing harm & horror
Before ‘saying’ to others, look first into the mirror
Otherwise, people will look at your image, poorer!
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:30 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Si tua tu ilmu tak ada, tapi ingin nak berlagak otai
Dia takut ombak tapi nak berumah kat tepi pantai
Apa yg dia dpt, hanya kena ombak landa & bantai
Dah takut nak masuk, dari tingkap je le mengintai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-93501904-170667a.jpg
Wau bule
Wau bule
20 September 2021 11:26 am

To Anonymous, lend me your wax-filled ear
I kiss nobody’s butt, without favour or fear
With hater promoting PH as rakyat’s saviour
East malaysians without PH is far better

When all arguments lost in fast fliowing drain.
Allegation of nonsensical betrayal by PM7 all in vain
No oher ridiculous argument to spew and gain
Need to learn a lesson on effect of growing pain

zunnun
zunnun
20 September 2021 11:04 am

the Qin Dynasty led by Emperor Shi needs to remain immortal…

so the story was written, he drink Lead to achieve immortality….

perhaps zunnun has an answer to sinyanyuktua predicament to stay immortal dan get to be the next prime minister…

be an enuch, potong & buang kote ….

so be fitting, for his Maha Dictator’s Instinct

Last edited 1 month ago by zunnun
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:00 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:01 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keadaan blog Budin ini, dah tk lagi seperti dahulu
KomenÂē dari Zunnun, rataÂē melandaÂē dan bertaluÂē
Nampak nya blog ini, Zunnun pulak jadi penghulu
Penghulu yg lama cabut lari, dek tak tahan dipalu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:03 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Heran kat sini tak dengar lah pulak bunyi salakan
Tapi, dekat post yg terdahulu, dia meroyan sakan
Bila juah tak bertempat, kuah lah dia kena makan
Agknya kini..dia berada dlm Bg Ali punya pelukan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

gettyimages-836643756-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:04 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Heran betul, di post lama, bkn main lagi dia galak
Tapi dia tosonyap monyopi kena Kejora tempelak
Kat post ini..tak ada lah pulak, dia mari menyalak
Pembaca semua hanya bertepuk sorak dan gelak
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:04 am
Reply to  Anonymous

RAKANÂē BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog ini, bgaikan Kejora dan Zunnun sudah takluk
Tak da lagi kelibat si dungu, jahat punya makhluk
Sarang tebuan dia sudah tak berani lagi nak jolok
Agaknya kini, dgn Bg Ali, si jalang tu sdg berpeluk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

gettyimages-154971305-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:13 am
Reply to  Anonymous

RAKANÂē BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dia teruk ditaji sbb komen tk ikut pos punya tajuk
Dek teruk kena pukulan dia mmbawa diri merajuk
Tapi kini, hatinya mungkin udah tenang dan sejuk
Sbb, Bg Ali nya yg tersayang pandai cium & pujuk
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

gettyimages-931264212-170667a.jpg
zunnun
zunnun
20 September 2021 11:16 am
Reply to  Anonymous

yg diperlukan ronnie liu utk menganggu gugat TN kerana ronnie amat rakus mengenan si bang ali nya

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:33 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha…

Yer ker Bro Zunnun..?

Kejora tak kata apa pun yer!
(Dlm pantunÂē Kejora tu, hanya ada nama Kejora & Zunnun jer, tak ada sebut nama lain pun.)

Bro Zunnun jer yg cakap, ok!

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:06 pm
Reply to  Anonymous

Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini”

Wak Gontol Kejora pun melepas, hanya gigit jari.

Bila bersama Bng Ali, lain yang di ….. nya

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:18 pm
Reply to  Anonymous

AIKK…

NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
KEJORA CUMA SEBUT JAHAT PUNYA MAKHLUK, JALANG, MENYALAK.. DIA KAH JAHAT PUNYA MAKHLUK JALANG YG MENYALAK TUH?

KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI CIUM DAN PUJUK.. DIA KAH YG BG ALI CIUM PUJUK TUH?

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:37 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN-RAKAN BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

gettyimages-936359738-170667a.jpg
zunnun
zunnun
20 September 2021 10:57 am

therefore, its paramount to ensure, nyanyuktua must be an outcast to the position of premier is concern…

never, never & never give him any essential positions to make decisions

his state of mind is far frim stable and his sickness is a functional obvious…

zunnun
zunnun
20 September 2021 10:52 am

was it anwar fault to ask for a succession the cause…

or was it the resentments within pH led by assmin & bersatu led by mahiadin that create the effect…

was it the dictum, that was rigidly implaced by nyanyutua…

“..as long as he live, anwar will never be a prime minister…”

that the seed betrayal starts…

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 10:48 am

MOU or IOU is nothing but a gimmick
People are getting tired and more than sick
With Ismail’s brother appointed as NAFAS Chairman
A revisit of Umno Playbook, oh boy is very common

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 11:46 am
Reply to  Wau bule

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wau Bule’s thinking is quite hard to be intepreted
To the others, Wau Bule’s index finger, he pointed
But after GE14 as Kedah’s CM Boboi is appointed
Isn’t that, the abuse of power by Atok is indicated
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:07 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Otak karat si Wau Bule ini, mmg perlu dicuci dobi
Kemain lagi, bila Umno jer dia serang bertubi-tubi
Dgn hnya 5 DUN PPBM, Atok lantik Boboi jadi MB
Tak ker itu, menyalah guna kuasa tahap gila babi?
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

HA HA HA..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg lah Wau Bule ini..hati dia jenis busuk hapak
Kesalahan Umno & PN sja..yg sering dia nampak
2019 di Kedah, Cap Bunga 5 DUN, tumpang lepak
Tapi Boboi dapat jadi PM dek dilantik oleh bapak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
20 September 2021 10:46 am

betrayal of pM 7

a lesson learned from the aftermath of the French Revolution – 1848

was is the anarchy that brought down the government or was it the excesses of louis philippe that triggered the downturn….

it takes two to tango

to create an ambient to resonate a causation….

Last edited 1 month ago by zunnun
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:53 am
Reply to  zunnun

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Atok Saka’s dark buttock, Wau Bule is still kissing
Nothing much ‘rakyat’ gain, even after BN loosing
What the people got after GE14 is just his pissing
And rakyat see his urine tends to keep increasing
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
20 September 2021 11:10 am
Reply to  Anonymous

waubule is not kissing sinyanyuktua…

he is judging anwar from his moral absolute nya…

waubule serba bingai memahami bahawa, politik itu bukan sesekali natijah moral, iya satu perniagaan perlu pelaburan, idea & masa utk menjenamakan dan menjayakan nya…

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:10 pm
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla knows Atok Saka has dark buttock.

Of course he knows, he has been a regular “partner”.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:53 pm
Reply to  Anonymous

Off course a Keling will have a dark buttock like an over baked bread..

Why TN anjing🐕, do you think that he has a fair white buttock like the Europeans or Chines or the Japanese?

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:44 am

RAKANÂē BLOG,

HAIRAN BENAR, AWAL PAGI TADI, TAK PASALÂē SEORANG PESERTA BLOG MENGGUNA ID “rakyat” MARI MENERJAH KEJORA.
LIHAT INI, KOMEN DARI “rakyat” BAPOK DARAI TUH:
____________________________________________________
rakyat
20 September 2021 7:44 am
Reply to Anonymous

kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau takâ€Ķâ€Ķ..

Reply
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:45 am
Reply to  Anonymous

INI PULAK RESPON BERPANTUN DARI KEJORA:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:46 am
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:47 am
Reply to  Anonymous

RAKANÂē BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora ni, awal 30an dan masih le lagi muda belia
Kat sini mngembara, ingin nk cari pasangan setia
Yati, Zura, Farhana ada, tapi diri ini tidak bersedia
Entah kenapa diri tk dapat nak lupakan Dik Nadia
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđ🌷🌷🌚ðŸŒļðŸĩïļðŸŒđ💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:49 am
Reply to  Anonymous

ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒđ💐
Mmg lah mabok asmara teruk dari mabok ketum
Dalam dada ini..seperti dipanahi petir berdentum
Entah bila kah, hati yg satu ini akn dpt bercantum
Mengharap kesudian dari ‘bunga’ yang sekuntum
ðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđ
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

gettyimages-89619250-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 2:13 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Kejora muda belia, dikata tua …

Dah bongkok berlipat sabenar nya.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:10 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing🐕 si tua gila, dikata si nenek puki luas biji kelentit berjurai oleh “rakyat” â€Ķ

Dah bongkok dan tetek labub berlipat sabenar nya.

😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:10 pm
Reply to  Anonymous

#tetek labuh berlipat…ðŸĪĢ

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 10:42 am

No Mageran no problem no gain no shame
But boy cried wolf is essentially a sham
Thinking rakyat owe him the seat of PM
In actuality,he is not fit to be at the helm

zunnun
zunnun
20 September 2021 10:38 am

loving is not abt imposing values …

loving is abt letting bliss of freedom to remain free

this maketh MOU pH offered able to see the light and plight of the nation & people above mail bera….

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 10:38 am

Blog owner and the hater have commpn idol in my observation
Both idolizing the ex sodomy jail bird without any iota of reservation
Whilst the blog owner accept PH in reality and in totallty
The hater is sick to the core of Guan Eng and diabolical DAP

zunnun
zunnun
20 September 2021 10:34 am

woit kepimpinan pH….

protect the people, the nation stability & the current givernment status quo

let mail bera do what he thinks fit being a pM of the day…

what pH has to do, provide oversights and assist with full integrity and avoid any form of excesses & rewards….

create stability & confidence partaking the signed MOU ….

a commitment pH owed to the nation & people

meanwhile enhanced the battle ground ready to win a war, the pru 15

avoid redundancies, and sinyanyuktua

enforced the battle ground in East Malaysia with upko & psb

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 10:29 am

To answer above question, seek no further.
For we have tun dr mahathir’s hater in here.
He thought this [email protected] works wonder
Because his idol had affixed his signature

This hater would then be quick to respond as usual
All because of TDM he would readily give his pounce
Including alleging using Petronas money as a bail
When he has a deep problem of extinctual response

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:42 am
Reply to  Wau bule

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Atok Saka’s dark buttock, Wau Bule is still kissing
Nothing much ‘rakyat’ gain, even after BN loosing
What the people got after GE14 is just his pissing
And rakyat see his urine tends to keep increasing
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

KAH KAH KAH.