SETELAH 30 HARI TANPA APA2 KEMAJUAN, SEDIAKAH KITA HARUNGI LEBIH 100 HARI DIPIMPIN ISMAIL SABRI?

Hari ini genap sebulan Ismail Sabri Yaakob menjadi Perdana Menteri sejak mengangkat sumpah jawatannya pada 21 Ogos lalu.

Dengan 30 hari yang sudah berlalu ini bermakna hanya tinggal 70 hari lagi daripada tempoh 100 hari yang diberi beliau kepada barisan anggota kabinetnya untuk menunjukkan prestasi kepada rakyat.

Apakah penilaian kita secara umum terhadap prestasi semua menteri-menteri lantikannya setakat ini?

Bagaimana pula dengan prestasi Perdana Menteri sendiri?

Sementara menunggu tempoh 100 hari itu, apakah ada sesuatu yang membanggakan kita telah ditunjukkan oleh Ismail Sabri selaku nakhoda sebuah kerajaan dalam jangka masa 30 hari yang telah berlalu ini?

Secara umum dan berdasarkan reaksi terbuka daripada pelbagai golongan, Ismail Sabri dilihat masih tidak memperlihatkan sesuatu yang meyakinkan atau ternampak kehadirannya memberi sinar keyakinan kepada masa depan negara ini.

Selain tiada apa-apa pembaharuan dan kemajuan, pengumuman demi pengumuman yang diumumkannya melalui kenyataan media ini setakat hanyalah sekadar menyambung kerja-kerja Mahiaddin Md Yasin sebelum ini.

Krisis kesihatan yang melanda negara akibat Covid19 dan kesan pelbagai daripadanya masih belum ditangani dengan penuh meyakinkan, malah angka kes dan jumlah kematian masih lagi dikira tinggi hari demi hari.

Cuma yang berbeza, jumlah kematian yang tinggi sebelum ini dikatakan adalah disebabkan backlog atau tunggakan dan bukan angka sebenar pada hari hari berkenaan.

Dengan itu, angka kematian akibat Covid19 sejak Ismail Sabri menjadi Perdana Menteri ini agak menurun sedikit yang dilaporkan berbanding sebelumnya.

Begitu pun, alasan tersebut masih menimbulkan kekeliruan serta tanda tanya di kalangan orangramai dan mengapa ia hanya dijadikan hujah setelah jawatan Perdana Menteri bertukar tangan?

Apakah ada drama dan konspirasi di sebalik semua ini?

Kelonggaran SOP dan sekatan rentas negeri yang masih dikuatkuasakan di sebalik hampir semua sektor ekonomi telah dibuka adalah isu yang menimbulkan paling banyak rungutan dan rasa tidak puas hati di kalangan rakyat.

Jika sudah sekian banyak sektor ekonomi dibuka, logiknya tidak munasabah lagi pergerakan rentas negeri harus disekat kerana pelbagai urusan, perjumpaan, mesyuarat dan penghantaran adalah syarat utama dalam menggerakkan pernigaan.

Apa guna vaksinasi lengkap yang telah mencapai tahap hampir 80 peratus rakyat dewasa ketika ini jika mereka tetap tidak boleh bergerak ke mana-mana?

Tambahan lagi, sementara merentas negeri tidak dibenarkan, melancong di Langkawi telah diberi kelonggaran dan dibuka dengan seluas-luasnya.

Menambah lagi pertikaian terhadap kerajaan dalam hal ini ialah sementara menaiki kapalterbang bagi tujuan melancong itu dibenarkan duduk berapat-rapat tanpa penjarakan fizikal, mengapa surau dan masjid tidak dibuka seluas-luasnya?

Mengapa masih ada jumlah 100, 300 dan 500 orang untuk menunaikan ibadah, sedangkan ruang masjid begitu luas dan lapang?

Kenapa hanya memasuki masjid ada had tertentu, tetapi bebas sepenuhnya ketika menaiki kapalterbang dan memasuki pusat membeli belah?

Dalam isu ibadah ini, yang menimbulkan rungutan sebenarnya bukan saja berhubung pendaftaran dan keistimewaan kepada golongan kayangan yang boleh datang lewat ikut masa mereka, manakala rakyat marhaen berdasarkan siapa cepat dia dapat, tetapi juga kerana masjid dan surau tidak dibuka dengan sepenuhnya.

Meski kita memahami hal berkaitan agama adalah di bawah Sultan atau Raja di setiap negeri, tetapi biasanya jika MKN atau kerajaan pusat membuat keputusan memberi kebenaran masjid dan surau dibuka sepenuhnya, negeri-negeri juga akan mengikuti langkah yang sama.

Konon kerajaan Melayu/Islam dan menteri yang menjaga hal ehwal agama juga datang daripada parti Islam, tetapi kenapa dalam soal peribadatan ini terlalu lembab sel-sel otak mereka berfikir untuk memberi keselesaan dan ketenangan jiwa kepada rakyat?

Kalau merancang menjatuhkan kerajaan dan merebut jawatan, sanggup ke sana sini walau bertongkat dan dalam keadaan uzur, mengapa dalam menunaikan amanah kepada rakyat terlalu perlahan?

Dalam konteks lain, sepanjang tempoh 30 yang sudah berlalu ini juga menunjukkan Ismail Sabri masih gagal menzahirkan politik yang damai dalam kerajaannya sendiri.

Di sebalik berjaya mewujudkan MOU antara kerajaan dengan blok pembangkang yang mana harus difahami, penyumbang utama ia menjadi kenyataan ialah kerana PH yang dipimpin Anwar Ibrahim menunjukkan jiwa besar dan sedia berkompromi demi rakyat dan negara, malangnya Ismail Sabri sendiri gagal mendamaikan hubungan antara UMNO dengan Bersatu yang sama-sama berkongsi mengaut gaji lumayan dalam kerajaan.

UMNO dan Bersatu tidak ubah ibarat kucing dengan anjing yang sentiasa ingin bergaduh dan ada saja perasaan tidak puas hati antara satu sama lain.

Hasrat Ismail Sabri mahu memberi jawatan Timbalan Speaker Parlimen kepada Ahmad Maslan daripada kumpulan kluster mahkamah dalam UMNO telah mencetuskan penolakan daripada Bersatu sehingga pemilihannya terpaksa ditangguhkan untuk membolehkan pindaan Perlembagaan dilakukan terlebih dahulu.

Tidakkah ini menunjukkan kelemahan dan kegagalan Perdana Menteri sendiri dalam menanganinya?

Kemudian daripada itu dengar khabarnya beliau ada hati pula mahu melantik Najib Razak, pemimpin yang ditanggapi sebagai ketua kumpulan kluster mahkamah sebagai Penasihat Ekonominya yang bertaraf menteri, suatu jawatan yang sama taraf dengan Mahiaddin selaku Pengerusi Majlis Pemulihan Negara.

Jika pencalonan Ahmad Maslan pun ditolak oleh Bersatu, sediakah Ismail Sabri menerima penolakan yang lebih keras daripada Bersatu melalui pemberian kedudukan kepada Najib itu nanti?

Dengan 30 hari yang sudah berlalu dan tiada apa-apa pembaharuan, menunggu lagi 70 hari untuk melihat pewaris kerajaan gagal PN ini menunjukkan prestasinya, apa sudahnya nasib kita di bawah kepimpinan Ismail Sabri yang tidak pun menunjukkan beliau lebih baik daripada Mahiaddin sebelumnya?

Sediakah kita mengharungi lebih daripada 100 hari negara ini dipimpin oleh Ismail Sabri tanpa apa-apa bantahan? – ShahbudinHusin 20/09/2021.

Updated: 20 September 2021 — 10:09 am

104 Comments

Add a Comment
  1. Pak mail ni takde karisma berhujah. Keluar statement aje. Berhujah bertempik kena la pak mail. Any statement not relevant bertempikla. Dulu time Cek dek …. moron, …. zaman najib … haram jadah. Zaman mudin …. tak berani jumpa reporter. La ni zaman Pak mail. Sepatah haram pon tak berhujah. Nak jadi PM kenala kuat berhujah. Senyap aje tak yah jadi PM la. Orang nak tengok kamu berhujah. Cakap biasa2 …. atok aku pon boleh

  2. Like TDM hater you lost your argument
    No need to admit suffice for you to rant on
    Being apolitical, i would continue to comment
    Hope MOU@IOU would not get drown

    No Anwar No DAP, umno lost its plans
    But TDM hater also hate diabolical DAP
    Anonymous may be now clapping hand
    Peluk cium Anwar DAP like birthday baby

  3. Wau Bule,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Jgn ler kesalahan orang sja kau nampak dan jaja
    Tengok sama kat idola yang ko sanjung dan puja
    Mungkin le tak ada bukti duit dia kat bawah meja
    Tpi..anakÂē millionaire & billionaire..fahamÂē le saja
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    KAH KAH KAH.

  4. I have never heard of a dictator resigning

    1. Ho could have stayed but he is never power crazy

      1. He had to resign because Muhyiddin gave him backstabbing

        1. Had he clung onto his pM seat, he would have abused his authority

    2. Wau Bule,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      ‘The end’ do tells something about ‘the beginning’
      Everybody know the reason behind him resigning
      Simply to avoid the post PM from Anwar winning
      As we know..Atok is like a fox who’s very cunning
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. Wau Bule,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        If DSAnwar become PM, Atok will loose the fame
        Rather than giving it to Anwar, to PH he put flame
        The lickers won’t admit since it will cause shame
        But it’s not that wise, for Mahiaddin to be blamed
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        KAH KAH KAH.

        1. Wau Bule,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Jgn ler kesalahan orang sja kau nampak dan jaja
          Tengok sama kat idola yang ko sanjung dan puja
          Mungkin le tak ada bukti duit dia kat bawah meja
          Tpi..anakÂē millionaire & billionaire, fahamÂē le saja
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH.

  5. An idiotic mind would think TDM want PM seat
    He had warmed it twice and once an Interim, interesting
    He has the experience, taste of bitter and sweet
    Unlike power crazy ex ,convict only PM in Waiting

    1. Wau Bule,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      We won’t know he wants to be PM, he never state
      But PejuWang got a big agenda behind I suppose
      Maybe not for him, but for ‘Boboi’s’ future instead
      Anyway regarding Boboi, why move the goal post?
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  6. Again conjecture, time for laughing spree
    Looking at the wood instead of a tree
    Just let yourelf soaked in water till numb
    Let the blind leads the deaf and dumb

    Sadaqallah sadaqallah hal’aziim

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      We don’t want to have again a dictator like Trump
      Just let the ‘ciput’ PejuWang lickers hit their drum
      Maybe there’ll be followers, who are deaf & dumb
      Like Wau Bule..into the river, later on, he will jump
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  7. Dear Anon,

    It is clear you do not understand appointment of Menteri Besar
    And how it differs from appointment of Chairman of Govt Agency
    You shud read DUN Kedah’s legislation with vigour
    Or read Nafas Board Rules and Regulations with urgency

    Period

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Jgn le Wau Bule nak anggap, Kejora anak mentah
      Sepatutnya, DUN yg majoriti jdi ketua pemerintah
      Tapi, dgn kuasa PM dia ada, abis kena Atok ratah
      Teruskan kamu menegak benang basah..nokhtah.
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  8. NASIB PEMUJA-PEMUJA ATOK DEWA SAKA:

    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    FanTun ler macai paling terawal Kejora kasi lebur
    John Doe tukar kerjaya jdi tok nujum tilik nombor
    Wak Suman pula, terbongkang kaku, kt dlm kubor
    Wau Bule terkebil-kebil, bagaikan mata dah kabur
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Dgn pntun Kejora..FanTun jatuh rebah tersungkur
    John Doe cabut lari, jadi nujum, tilik nombor ekor
    Wak Suman keras..7 kaki dalm tanah berdengkur
    Tinggal Wau Bule & TN anjing, terkontengÂē 2 ekor
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    KAH KAH KAH.

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Begitulah nasibnya, para pemuja Atok Dewa Saka
      Ramai yg cabut lari dek tidak tahan cedera & luka
      Wak Suman pula dah terus kembali ke alam baka
      Tinggal Wau Bule & TN anjing je msih tebal muka
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  9. Interestingly ada segelintir yang tak bahasa Inggeris
    Jauh bezanya antara CONJECTURE dan FACT as it is
    Bailing out using Petronas money unless proven, is not true
    Anwar charged, tried and convicted by court is a settled issue

    Similarly in case of Najib, an umno politician.
    He stole SRC money is a fact, not a conjecture
    He was charged, tried and get a conviction
    He is out on bail awaiting appeal, for sure

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      All of us know in politics Atok got no more future
      Rkyat don’t believe anymore his words or gesture
      Wau Bule must be very ‘get used’, with conjecture
      Boboi appointed CM, is ‘abuse of power’, for sure
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. HA HA HAâ€Ķ

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Wau Bule pertikai pngerusi Nafas adik Mail Sabri
        Kemain lagi, kalau dekat Umno dia menuding jari
        Tpi tk salah guna kuasa ke bekas perdana mnteri
        Dengan 5 kerusi DUN jer dilantik MB anak sendiri
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        KAH KAH KAH.

        1. HA HA HAâ€Ķ

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Wau Bule ni nak salahkan Umno, ada-ada sajalah
          Dia fikir, peserta blog ini, semuanya tidak sekolah
          Atok lantik anak tak apa, DSIS lantik abang salah?
          Tak kot Wau Bule pun nk jadi munafiq laknatullah
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH.

  10. RAKANÂē BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Si anak haram TN Anjing asyik sja terlangkah kiri
    Awal pagi tadi kat post lama Kejora taji cabut lari
    Dia fikir, Kejora tk kan masuk lagi lepas tengahari
    Bila dia masuk je, tengok2 Kejora tercegat berdiri
    💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    KAH KAH KAH

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Kemunafiqan TN Anjing, mmg tk dpt nak dihapus
      Komen mcm budak tadika wlau tua nak mampos
      Asyik saja mari meracau raban, tak ikut tajuk pos
      Hujah politik ‘yillek’ hanya ‘politaik’ puki menopos
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. Ha ha ha..

        TN anjing🐕 sdg kelebek buang taik palat puki dia kat depan cermin…

        😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
        KAH KAH KAH KAH

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN Anjing kini, hal politik dia dah tak ambil peduli
          Bila dia tmpil badut, Kejora & Zunnun asyik je buli
          Membawa hati lara..dia gi mngadu dengan Bg Ali
          Nk kasi tetek tegang..diguna tempurung buat coli
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Ha ha ha..

            Amboi.. nampak tegangnya tetek labuh TN anjing🐕 bila dah dilapik dgn tempurong..

            😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
            KAH KAH KAH KAH

            1. KAH KAH KAH

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Dah tak ada lagi kelibat, TN Anjing bongok bingai
              Kat blog ini..anjing itu tak mari lagi buat perangai
              Agknya kini, anjing tu sdg sakit puki, menyeringai
              Bg Ali bawa berkelah & tutuh puki dia dlm sungai
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              1. KAH KAH KAH

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing tolol bingai..otak kecil & fikiran singkat
                Kemaraan dia di blog ni dah berjaya Kejora sekat
                Kini dgn Kejora ini, dia tidak berani lagi nak dekat
                Agaknya, dgn Bang Ali kini, anjing tu sdg melekat
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                1. Ha ha ha..

                  Mesti tebal betul takuk kepala peliaq Bg Ali tuh kembang, sampai cabut tak keluar dari puki TN anjing🐕 …

                  😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ

                  KAH KAH KAH KAH

  11. RAKANÂē BLOG,

    HAIRAN BENAR, AWAL PAGI TADI, TAK PASALÂē SEORANG PESERTA BLOG MENGGUNA ID “rakyat” MARI MENERJAH KEJORA.
    LIHAT INI, KOMEN DARI “rakyat” BAPOK DARAI TUH:
    ____________________________________________________
    rakyat
    20 September 2021 7:44 am
    Reply to Anonymous

    kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau takâ€Ķâ€Ķ..

    Reply
    ____________________________________________________

    1. INI PULAK RESPON BERPANTUN DARI KEJORA:

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
      Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
      Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
      Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. “rakyat” bapok darai 7:44 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
        Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
        Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
        Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        KAH KAH KAH

        1. “rakyat” bapok darai 7:44 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
          Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
          Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
          Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH.

  12. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Si tua tak berdaya ke sini lagi spt dah mati ikhtiar
    Tak da le lagi dia menyalak serupa dgn anjing liar
    Tapi kesedihan di hatinya tu Bg Ali tdak akan biar
    Agaknya Bg Ali bawa dia ke tepi tasik bersiar-siar
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla merasa menang di masa musuh ada di tepi nya.

      Dibalun, ditibai dan dibantai, dia terborai.

      1. AIKK…

        NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

        KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
        KEJORA CUMA SEBUT SI TUA.. DIA KAH SI TUA TUH?

        KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI BAWA BERSIAR-SIAR.. DIA KAH YG BG ALI BAWA BETSIAR TUH?

        😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
        KAH KAH KAH KAH.

        1. RAKANÂē BLOG,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
          Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
          Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
          Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH

  13. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Blog kini sangat damai..penuh dgn ketenteraman
    Kita semua bleh berkomen dgn tenang dan aman
    Tak da lagi, si nenek tua nyanyuk otak tak siuman
    Agak nya, Bg Ali bawa dia gi jalan2 keliling taman
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Wak Gontol Kejora Kojolla sedang dalam penyakit khayal nya.

      1. AIKK…

        NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

        KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
        KEJORA CUMA SEBUT SI TUA NYANYUK TAK SIUMAN.. DIA KAH ORG NYA TUH?

        KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI BAWA JLN2.. DIA KAH YG BG ALI BAWA JLN2 KELILING TAMAN TUH?

        😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
        KAH KAH KAH KAH.

        1. RAKANÂē BLOG,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
          Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
          Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
          Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH

  14. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora kali ini tk lagi tampil dgn menghunus keris
    Tapi, Kejora lbh bnyak berpantun bahasa Inggeris
    Kalau lah si tua itu ada dah pasti hatinya terguris
    Agaknya dia sdng kangkang, Bg Ali gentel klitoris
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Ha ha ha…

      Bg Ali seluk dan gagau dari bawah skirt dia..

      😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
      KAH KAH KAH KAH.

    2. Beruk Tua Wak Gontol Kejora Kojolla biadab dan kurang ajar, bahasa kotor.

      Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

      Bercampur penyangak, penjahat dan gengster di masa dewasa.

    3. Wak Gontol takda keris.

      Ada hanya buah yang melayut ke lutut dia.

      1. AIKK…

        NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

        KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
        KEJORA CUMA SEBUT SI TUA.. DIA KAH SI TUA TUH?

        KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI GENTEL KLITORIS.. DIA KAH YG BG ALI GENTEL KELENTIT TUH?

        😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
        KAH KAH KAH KAH.

        1. TN anjing🐕 kata Kejora tak dibimbing?

          KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing itu, puki emak dia mcm mulut sumbing
          Masa kecil TN anjing tu, emak bapak tak bimbing
          Hidup lah dia, dalam keadaan terumbang ambing
          Yg jadi bodoh tu sbab dia kutip mkn taik kambing
          🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. Ha ha ha..

            TN anjing memujuk kambing minta berak lebih banyak lagi sbb dia tak kenyang…

            😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
            KAH KAH KAH KAH.

            1. RAKAN-RAKAN BLOG,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
              Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
              Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
              Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              KAH KAH KAH

  15. what is wrong with sinyanyuktua that cast a pariah out of him, and sidelined by both sides of the isle…

    adakah kerana kerana nyanyuktua dan sawan nya

    atau kerana dia di mudah lupa hingga terlupa, lalu di kianati oleh yg dipercayai nya….

    kesian…

  16. “…. anwar dari kaca moral saya…”

    hanya zunnun tertanya2, apekah nilai moral penyokong tegar sinyanyuktua tidak ada kecacatan nya memimpin keluarga dan diri nya..

    sana sini dgn penjenamaan al mighty nya hingga alpha dia lebih mighty dari al mighty nya, dgn righteous nya…

  17. Neither am I a politician affliated to political party
    Nor do I idolise TDM with his proven weaknesses
    I am not a person with complex idea or ideology
    I speak facts, truths and reality, not conjectures

    1. Wau Bule,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅ðŸĪĢ
      You tried to escape from replying all my ‘pantuns’
      Admitting, that you had done wrong, I don’t know
      You’ll say, all conjectures if people condemn Tun
      But you are always right when cursing PN/Umno?
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  18. Ada kata saya nilai Anwar dari kacamata moral saya
    Sedangkan memang ramai yang menilai sebegitu rupa
    Sebab kita bukan lapdogs, barking dogs Si dua kali dipenjara
    Kita menilai berdasarkan fakta yang telah dibicara begitu lama

    Sebagai contoh pada 28 setember nanti
    Si Idola mesti memfail pembelaan diri
    Dituduh mencabul Yusuff Rawther namanya
    Biar Hakim tentukan kes, seberapa segera

    Kalau fitnah terserlah jahatnya
    Kalau benar akan ada buktinya
    Biar kita tunggu dan lihat saja
    Kita akan tahu keputusannya

    Satu perkara pelik yang tak dinafi
    Saiful berani buat sumpah laknat
    Yussuf berani buat ujian poligrafi
    Anwar kenapa takut teramat sangat?

    1. Wau Bule,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Abang PM pengerusi NAFAS kau tampil tempelak
      Sbg balas, di’highlight’ Atok abuse of power pulak
      Soalan di bwh tu jwb le Wau Bule jgn le mengelak
      Klau tidak, tak guna setakat jadi anjing menyalak!
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  19. WAU BULE TOLONG JAWAB INI:

    ____________________________________________________
    Wau bule
    20 September 2021 10:48 am

    MOU or IOU is nothing but a gimmick
    People are getting tired and more than sick
    With Ismail’s brother appointed as NAFAS Chairman
    A revisit of Umno Playbook, oh boy is very common

    Reply
    ____________________________________________________

    1. HA HA HAâ€Ķ

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Wau Bule’s thinking is quite hard to be intepreted
      To the others, Wau Bule’s index finger, he pointed
      But after GE14 as Kedah’s CM Boboi is appointed
      Isn’t that, the abuse of power by Atok is indicated
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. HA HA HA..

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Otak karat si Wau Bule ini, mmg perlu dicuci dobi
        Kemain lagi, bila Umno jer dia serang bertubi-tubi
        Dgn hnya 5 DUN PPBM, Atok lantik Boboi jadi MB
        Tak ker itu, menyalah guna kuasa tahap gila babi?
        🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        KAH KAH KAH.

        1. HA HA HA..

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Mmg lah Wau Bule ini..hati dia jenis busuk hapak
          Kesalahan Umno & PN sja..yg sering dia nampak
          2019 di Kedah..Cap Bunga 5 DUN tumpang lepak
          Tapi Boboi dapat jadi PM dek dilantik oleh bapak
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH.

          1. HA HA HA..

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Bila dgn Umno niat jahat Wau Bule mula berputik
            Hal abang PM pengerusi NAFAS, dia tampil jentik
            Tapi Atok salah guna kuasa, tak pula dia terdetik?
            Dgn 5 DUN Cap Bunga, MB Kedah, Boboi dilantik?
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            KAH KAH KAH.

            1. Wau Bule,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Jgn le nak berkomen, sekadar nak mengisi ruang
              Atau pun malas nk jaga cucu, dlm masa terluang
              Tak kan tk tau salah guna kuasa ketua Pejuwang?
              Masa UMNO haram dulu tu hakim pun dia buang
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              KAH KAH KAH.

  20. To TDM’s hater and like thinking Anonymous commenter
    In any online discourse, political or otherwise, it does not matter
    Never allow conjectures as feeders to your unproductive argument
    Be realistic, factual and trithful and seen as a real gentleman

    1. Wau Bule,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Do not act too much, to be looked smart or terror
      Your idol is never clean in bringing harm & horror
      Before ‘saying’ to others, look first into the mirror
      Otherwise, people will look at your image, poorer!
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

  21. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Si tua tu ilmu tak ada, tapi ingin nak berlagak otai
    Dia takut ombak tapi nak berumah kat tepi pantai
    Apa yg dia dpt, hanya kena ombak landa & bantai
    Dah takut nak masuk, dari tingkap je le mengintai
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh  
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  22. To Anonymous, lend me your wax-filled ear
    I kiss nobody’s butt, without favour or fear
    With hater promoting PH as rakyat’s saviour
    East malaysians without PH is far better

    When all arguments lost in fast fliowing drain.
    Allegation of nonsensical betrayal by PM7 all in vain
    No oher ridiculous argument to spew and gain
    Need to learn a lesson on effect of growing pain

  23. the Qin Dynasty led by Emperor Shi needs to remain immortal…

    so the story was written, he drink Lead to achieve immortality….

    perhaps zunnun has an answer to sinyanyuktua predicament to stay immortal dan get to be the next prime minister…

    be an enuch, potong & buang kote ….

    so be fitting, for his Maha Dictator’s Instinct

  24. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
    Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
    Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
    Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Keadaan blog Budin ini, dah tk lagi seperti dahulu
      KomenÂē dari Zunnun, rataÂē melandaÂē dan bertaluÂē
      Nampak nya blog ini, Zunnun pulak jadi penghulu
      Penghulu yg lama cabut lari, dek tak tahan dipalu
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. KAH KAH KAH

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Heran kat sini tak dengar lah pulak bunyi salakan
        Tapi, dekat post yg terdahulu, dia meroyan sakan
        Bila juah tak bertempat, kuah lah dia kena makan
        Agknya kini..dia berada dlm Bg Ali punya pelukan
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Heran betul, di post lama, bkn main lagi dia galak
          Tapi dia tosonyap monyopi kena Kejora tempelak
          Kat post ini..tak ada lah pulak, dia mari menyalak
          Pembaca semua hanya bertepuk sorak dan gelak
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. RAKANÂē BLOG,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Blog ini, bgaikan Kejora dan Zunnun sudah takluk
            Tak da lagi kelibat si dungu, jahat punya makhluk
            Sarang tebuan dia sudah tak berani lagi nak jolok
            Agaknya kini, dgn Bg Ali, si jalang tu sdg berpeluk
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            KAH KAH KAH

            1. RAKANÂē BLOG,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Dia teruk ditaji sbb komen tk ikut pos punya tajuk
              Dek teruk kena pukulan dia mmbawa diri merajuk
              Tapi kini, hatinya mungkin udah tenang dan sejuk
              Sbb, Bg Ali nya yg tersayang pandai cium & pujuk
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

              KAH KAH KAH

            2. yg diperlukan ronnie liu utk menganggu gugat TN kerana ronnie amat rakus mengenan si bang ali nya

              1. Ha ha ha…

                Yer ker Bro Zunnun..?

                Kejora tak kata apa pun yer!
                (Dlm pantunÂē Kejora tu, hanya ada nama Kejora & Zunnun jer, tak ada sebut nama lain pun.)

                Bro Zunnun jer yg cakap, ok!

                😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
                KAH KAH KAH KAH.

    2. Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini”

      Wak Gontol Kejora pun melepas, hanya gigit jari.

      Bila bersama Bng Ali, lain yang di ….. nya

      1. AIKK…

        NAPER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 NIH TETIBA JER MENERKAM KEJORA?

        KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!
        KEJORA CUMA SEBUT JAHAT PUNYA MAKHLUK, JALANG, MENYALAK.. DIA KAH JAHAT PUNYA MAKHLUK JALANG YG MENYALAK TUH?

        KEJORA JUGA MENYEBUT BG ALI CIUM DAN PUJUK.. DIA KAH YG BG ALI CIUM PUJUK TUH?

        😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
        KAH KAH KAH KAH.

        1. RAKAN-RAKAN BLOG,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing punya otak, serupa dngn taik babi beku
          Sbagai si tua & anjing jalang, dia tampil mengaku
          Mesti kt SJK dulu, ckgu asyik pulas telinga & luku
          Bkn itu je, dia juga didenda berdiri kt atas bangku
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH

  25. therefore, its paramount to ensure, nyanyuktua must be an outcast to the position of premier is concern…

    never, never & never give him any essential positions to make decisions

    his state of mind is far frim stable and his sickness is a functional obvious…

  26. was it anwar fault to ask for a succession the cause…

    or was it the resentments within pH led by assmin & bersatu led by mahiadin that create the effect…

    was it the dictum, that was rigidly implaced by nyanyutua…

    “..as long as he live, anwar will never be a prime minister…”

    that the seed betrayal starts…

  27. MOU or IOU is nothing but a gimmick
    People are getting tired and more than sick
    With Ismail’s brother appointed as NAFAS Chairman
    A revisit of Umno Playbook, oh boy is very common

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Wau Bule’s thinking is quite hard to be intepreted
      To the others, Wau Bule’s index finger, he pointed
      But after GE14 as Kedah’s CM Boboi is appointed
      Isn’t that, the abuse of power by Atok is indicated
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. HA HA HA..

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Otak karat si Wau Bule ini, mmg perlu dicuci dobi
        Kemain lagi, bila Umno jer dia serang bertubi-tubi
        Dgn hnya 5 DUN PPBM, Atok lantik Boboi jadi MB
        Tak ker itu, menyalah guna kuasa tahap gila babi?
        🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        KAH KAH KAH.

        1. HA HA HA..

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Mmg lah Wau Bule ini..hati dia jenis busuk hapak
          Kesalahan Umno & PN sja..yg sering dia nampak
          2019 di Kedah, Cap Bunga 5 DUN, tumpang lepak
          Tapi Boboi dapat jadi PM dek dilantik oleh bapak
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH.

  28. betrayal of pM 7

    a lesson learned from the aftermath of the French Revolution – 1848

    was is the anarchy that brought down the government or was it the excesses of louis philippe that triggered the downturn….

    it takes two to tango

    to create an ambient to resonate a causation….

    1. Bro Zunnun,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Atok Saka’s dark buttock, Wau Bule is still kissing
      Nothing much ‘rakyat’ gain, even after BN loosing
      What the people got after GE14 is just his pissing
      And rakyat see his urine tends to keep increasing
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. waubule is not kissing sinyanyuktua…

        he is judging anwar from his moral absolute nya…

        waubule serba bingai memahami bahawa, politik itu bukan sesekali natijah moral, iya satu perniagaan perlu pelaburan, idea & masa utk menjenamakan dan menjayakan nya…

      2. Wak Gontol Kejora Kojolla knows Atok Saka has dark buttock.

        Of course he knows, he has been a regular “partner”.

        1. Off course a Keling will have a dark buttock like an over baked bread..

          Why TN anjing🐕, do you think that he has a fair white buttock like the Europeans or Chines or the Japanese?

          😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
          KAH KAH KAH KAH.

  29. RAKANÂē BLOG,

    HAIRAN BENAR, AWAL PAGI TADI, TAK PASALÂē SEORANG PESERTA BLOG MENGGUNA ID “rakyat” MARI MENERJAH KEJORA.
    LIHAT INI, KOMEN DARI “rakyat” BAPOK DARAI TUH:
    ____________________________________________________
    rakyat
    20 September 2021 7:44 am
    Reply to Anonymous

    kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau takâ€Ķâ€Ķ..

    Reply
    ____________________________________________________

    1. INI PULAK RESPON BERPANTUN DARI KEJORA:

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
      Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
      Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
      Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

      1. “rakyat” bapok darai 7:44 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
        Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
        Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
        Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

        KAH KAH KAH

        1. “rakyat” bapok darai 7:44 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
          Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
          Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
          Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

          KAH KAH KAH.

          1. RAKANÂē BLOG,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            Kejora ni, awal 30an dan masih le lagi muda belia
            Kat sini mngembara, ingin nk cari pasangan setia
            Yati, Zura, Farhana ada, tapi diri ini tidak bersedia
            Entah kenapa diri tk dapat nak lupakan Dik Nadia
            💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđ🌷🌷🌚ðŸŒļðŸĩïļðŸŒđ💐
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

            KAH KAH KAH.

            1. ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
              💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒđ💐
              Mmg lah mabok asmara teruk dari mabok ketum
              Dalam dada ini..seperti dipanahi petir berdentum
              Entah bila kah, hati yg satu ini akn dpt bercantum
              Mengharap kesudian dari ‘bunga’ yang sekuntum
              ðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđðŸŒđ
              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

              âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Kejora muda belia, dikata tua …

        Dah bongkok berlipat sabenar nya.

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          TN anjing🐕 si tua gila, dikata si nenek puki luas biji kelentit berjurai oleh “rakyat” â€Ķ

          Dah bongkok dan tetek labub berlipat sabenar nya.

          😀😃😄😆😅😂ðŸĪĢ
          KAH KAH KAH KAH.

          1. #tetek labuh berlipat…ðŸĪĢ

  30. No Mageran no problem no gain no shame
    But boy cried wolf is essentially a sham
    Thinking rakyat owe him the seat of PM
    In actuality,he is not fit to be at the helm

  31. loving is not abt imposing values …

    loving is abt letting bliss of freedom to remain free

    this maketh MOU pH offered able to see the light and plight of the nation & people above mail bera….

  32. Blog owner and the hater have commpn idol in my observation
    Both idolizing the ex sodomy jail bird without any iota of reservation
    Whilst the blog owner accept PH in reality and in totallty
    The hater is sick to the core of Guan Eng and diabolical DAP

  33. woit kepimpinan pH….

    protect the people, the nation stability & the current givernment status quo

    let mail bera do what he thinks fit being a pM of the day…

    what pH has to do, provide oversights and assist with full integrity and avoid any form of excesses & rewards….

    create stability & confidence partaking the signed MOU ….

    a commitment pH owed to the nation & people

    meanwhile enhanced the battle ground ready to win a war, the pru 15

    avoid redundancies, and sinyanyuktua

    enforced the battle ground in East Malaysia with upko & psb

  34. To answer above question, seek no further.
    For we have tun dr mahathir’s hater in here.
    He thought this MOU@IOU works wonder
    Because his idol had affixed his signature

    This hater would then be quick to respond as usual
    All because of TDM he would readily give his pounce
    Including alleging using Petronas money as a bail
    When he has a deep problem of extinctual response

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Atok Saka’s dark buttock, Wau Bule is still kissing
      Nothing much ‘rakyat’ gain, even after BN loosing
      What the people got after GE14 is just his pissing
      And rakyat see his urine tends to keep increasing
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

      KAH KAH KAH.

Leave a Reply

Your email address will not be published.