MOU BOLEH TERBATAL JIKA…..

Satu persoalan yang kerap ditanya dalam mesyuarat zoom DAP di seluruh negara adalah sama ada memorandum persefahaman keyakinan-perbekalan-reformasi (CSR) di antara Perdana Menteri Ismail Sabri dan Pakatan Harapan boleh gagal.

Ya, memorandum CSR ini mungkin akan gagal, kerana kerajaan Ismail Sabri ini bukanlah sebuah kerajaan Pakatan Harapan, tetapi sebarang kegagalan ini tidak boleh disebabkan oleh parti-parti Pakatan Harapan yang tidak memenuhi komitmen kita di bawah memorandum ini.

Memandangkan parti-parti PH telah memberikan komitmen kita kepada memorandum ini, kita perlu mempunyai integriti, kejujuran, dan prinsip untuk memastikan kita terus memenuhi janji kita di bawah MOU ini.

Memandangkan kerajaan Ismail Sabri ini bukanlah kerajaan Pakatan Harapan, terdapat banyak perkara yang dibuat oleh kerajaan beliau yang tidak dapat dipersetujui oleh parti, pemimpin, dan Ahli-ahli Parlimen Pakatan Harapan.

Kita akan terus menjadi pembangkang yang lantang bersuara terhadap dasar dan tindakan yang tidak boleh diterima, tetapi pada masa yang sama, kekal komited terhadap janji yang kita persetujui di bawah MOU ini.

Perdana Menteri kesembilan, Ismail Sabri, juga telah memberikan janji mengenai pelbagai perkara mengenai isu nombor 1 negara buat masa ini, untuk memenangi perang melawan Covid-19 dan mengembalikan negara kita ke landasan yang betul dengan reformasi institusi dan Parlimen.

Sekiranya Ismail Sabri tidak memenuhi janjinya dan menyebabkan MOU ini gagal, kita perlu pastikan rakyat faham di mana silapnya dan siapa yang menjadi punca kegagalan MOU ini.

Tetapi, saya berbesar hati melihat Ismail Sabri mula melaksanakan pelbagai cadangan dalam MOU CSR ini, terutamanya yang berkaitan dengan wabak Covid-19 — yang merupakan satu petanda yang baik.

Namun, terdapat “garis merah” yang tidak boleh dicabuli oleh mana-mana pihak, misalnya, membiarkan Malaysia menjadi lebih kleptokratik, lebih autokratik, atau semakin tidak demokratik.

MOU CSR ini adalah satu peluang yang baik untuk melihat perubahan dasar dalam negara; saya pertama kali bangkitkan keperluan untuk adanya undang-undang anti lompat parti di Parlimen lima puluh tahun yang lepas dan saya berbesar hati akhirnya dapat melihat perkara ini menjadi salah satu isu yang dipersetujui oleh kedua belah pihak dalam MOU CSR.

Terdapat juga satu perkara yang amat penting dalam MOU CSR tersebut — kebebasan pihak kehakiman.

Saya percaya, jaminan kebebasan sistem kehakiman ini sahaja sekalipun telah membantu menegaskan komitmen terhadap masyarakat Malaysia yang berpegang kepada prinsip perlembagaan dengan kebebasan sistem kehakiman dan kedaulatan undang-undang.

Perkara ini semestinya akan melibatkan pelbagai usaha, kita mulakan usaha-usaha ini dengan MOU CSR, dan Jawatankuasa Pemandu memorandum CSR yang bertanggungjawab ke atas pelaksanaan memorandum ini akan berhadapan dengan cabaran yang besar untuk mencari cara yang kreatif untuk meletakkan negara kita ke arah menjadi sebuah negara hebat yang bertaraf dunia.

LIM KIT SIANG

Veteran DAP

Updated: 20 September 2021 — 5:54 pm

82 Comments

Add a Comment
  1. RAKAN² BLOG,

    HAIRAN BENAR, AWAL PAGI KELMARIN, TAK PASAL² SEORANG PESERTA BLOG MENGGUNA ID “rakyat” MARI MENERJAH KEJORA.
    LIHAT INI, KOMEN DARI “rakyat” BAPOK DARAI TUH:
    ____________________________________________________
    rakyat
    20 September 2021 7:44 am
    Reply to Anonymous

    kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau tak……..

    Reply
    ____________________________________________________

    1. INI PULAK RESPON BERPANTUN DARI KEJORA:

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
      Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
      Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
      Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH.

      1. “rakyat” bapok darai 7:44 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
        Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
        Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
        Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. “rakyat” bapok darai 7:44 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
          Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
          Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
          Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH.

  2. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing mari acah Kejora sengaja nak cari bala
    Apa yg anjing tu dpt hanya kena maki, caci & cela
    Kena kutuk cerca pun, dia tk berani angkat kepala
    Agak kini, dia dngn Bg Ali..puki dia Bg Ali dok tala
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  3. NASIB PEMUJA-PEMUJA ATOK DEWA SAKA:

    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    FanTun ler macai paling terawal Kejora kasi lebur
    John Doe tukar kerjaya jdi tok nujum tilik nombor
    Wak Suman pula, terbongkang kaku, kt dlm kubor
    Wau Bule terkebil-kebil, bagaikan mata dah kabur
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    FanTun paling awal jatuh rebah, Kejora bersyukur
    John Doe cabut lari, jadi nujum, tilik nombor ekor
    Wak Suman keras..7 kaki dalm tanah berdengkur
    Kini, TN anjing & Wau bule jugak jatuh tersungkur
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH.

  4. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Mmg ler berat akibatnya bila Kejora beraksi rakus
    Macai² Atok Dews Saka abis Kejora kasi bungkus
    TN anjing terus lari menyorok serupa dengn tikus
    Wau Bule mata jadi pudar, spt ikan yg kena kukus
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH.

  5. In the world of ongoing superfiacility with full of hypocriisy in our country
    No amount of MOUs@IOUs could change current political landscape
    For as long privilieged Malays live in fantasy and think of their superiority
    No one could change for the better unless self-realisation and self-help

    We have great founders but they may not be perfect
    We have great people, some most learned and realistic
    We should develop high ideals, elevate them to bring impact
    Build high character and most importantly patriotic

    Recognising imperfections, we must approach ideals with tact
    Rakyat’s well being is a must and they benefit from its impact
    Issue of morality is most important emphasizing its priority
    Patriotism and good character run on high ground of morality

    Resetting is the only way forward
    Who can show the, its the rakyat
    Shoul you refuse to act accordingly
    We remain status quo in uncertainty

  6. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN Anjing, bagaikan muka diludah kahak gelema
    Bila acah Kejora, kesakitanlah yg dia kena terima
    Nak masuk ke sini dia dah jadi fobea dan trauma
    Di sini, Kejora terus bermaharajalela jdi panglima
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing tak da pilihan lagi, melainkan cabut lari
      Agknya, anjing malang itu tgh dok fikir nk harakiri
      Manakala Kejora bak pnglima tetap gagah berdiri
      Keris yg terhunus, bisa nya setanding Tamingsari
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. KAH KAH KAH.

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Agknya, TN anjing terlihat keris yg Kejora pegang
        Pendekar tangkas, sedia nk terjah ke gelanggang
        Apa lgi, cabut lari le anjing itu tonggang langgang
        Terdiam kaku anjing itu, mcm dgn babi panggang
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          Blog Budin ini, bagaikan Kejora dah jajah & takluk
          Tiada lagi kelibat TN anjing, jahat punya makhluk
          Sarang tebuan dia sudah tak berani lagi nak jolok
          Agaknya kini, dgn Bg Ali, si jalang tu sdg berpeluk
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  7. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kejora terus mncipta..kejayaan dan kemenangan
    Dah cabut lari TN Anjing si Anak Haram bajingan
    Zunnun, Din Remos & ramai lagi bertepuk tangan
    Tapi TN anjing sdih monyok, airmata berlinangan
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. P/S:

      Ha ha ha…

      Jap lagi anjing🐕 anak haram tu akan tampil dgn gaya pondannya membawa citer basi bodoh dia:

      “…Portugis serang Melaka 1511.. musuh ada di sebelah.. perut terburai.. dan berbagai…”

      😀😃😄😆😅😂🤣

      KAH KAH KAH KAH.

  8. RAKAN² BLOG,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing bodoh dungu sbab dia sekolah kat SJK
    Dah tua ganyut umur 90-an tk nak mampu berfikir
    Dari blog ini, anjing tu udah berjaya Kejora singkir
    Kemenangan demi kemenangan Kejora terus ukir
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. P/S:

      Ha ha ha…

      Jap lagi anjing🐕 anak haram tu akan tampil dgn gaya pondannya membawa citer basi bodoh dia:

      “…Portugis serang Melaka 1511.. musuh ada di sebelah.. perut terburai.. dan berbagai…”

      😀😃😄😆😅😂🤣

      KAH KAH KAH KAH.

  9. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 Betina Jalang Tua Puki Gatai Perangai Monyet🐒 Muka Babi🐖 Gila Babi🐖 Munafiq Lidah Biawak🦎 tak berjaya menghalang Kejora melanda landa disini, macam blog ini Kejora punya.

    Sebenar nya, org lain jijik nak masuk sini bila lihat ada kemunculan komen2 dia.

    Dia nak kata dia hero taik kucing, org lain tak berani masuk, lantak lah..

    KEPALA BUTUH PAK DIA, kata Kejora Hero wal Sado.

    😀😃😄😆😅😂🤣
    KAH KAH KAH KAH.

    1. Despite all those, have a good day, folks.

      KAH KAH KAH.

  10. Wak Gontol Kejora Kojolla melanda landa disini, macam blog ini dia punya.

    Sebenar nya, org lain jijik nak masuk sini bila lihat penuh dgn komen2 dia.

    Dia nak kata dia hero, org lain tak berani masuk, lantak lah..

    KEPALA BAPAK DIA, kata Najib Klepto wal Jibo.

    1. Despite all those, hv a good day, folks.

      1. Binatang Anak Haram TN Anjing🐕 Betina Jalang Tua Puki Gatai Perangai Monyet🐒 Muka Babi🐖 Gila Babi🐖 Munafiq Lidah Biawak🦎 tak berjaya menghalang Kejora melanda landa disini, macam blog ini Kejora punya.

        Sebenar nya, org lain jijik nak masuk sini bila lihat ada kemunculan komen2 dia.

        Dia nak kata dia hero taik kucing, org lain meluat nak masuk, lantak lah.

        KEPALA BUTUH PAK DIA, kata Kejora Hero wal Sado.

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH.

        1. HA HA HA…

          ITULAH KALAU RAKAN² NAK TAHU:

          1. BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI GATAI

            1. PERANGAI MONYET🐒

              1. MUKA BABI🐖

                1. GILA BABI🐖

                  1. MUNAFIQ LIDAH BIAWAK🦎.

                    1. HA HA HA…

                      BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI GATAI PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 GILA BABI🐖 MUNAFIQ LIDAH BIAWAK🦎.

                      SATU PAKEJ LENGKAP UNTUK KE NERAKA.

                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      KAH KAH KAH KAH.
                      😀😃😄😆😅😂🤣

  11. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    MOU baru saja nk mula, tapi mcm nak tersangkut
    Dgn DAPigs tu kita kena was-was bukan lah takut
    Depa nak tumpang, berbagai syarat kita kena ikut
    Klau tk suka, ‘get out’,tepi gantang punya melukut
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  12. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Belum lagi mula MOU..nampak serupa nak gagal
    Sikap juah ditunjuk DAP..kita terasa agak janggal
    Masuk kampung kita kepala kita dia nak penggal
    Klau tk suka, ‘get out’..kamu DAPigs babi tunggal
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  13. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    MOU ni kpd PN nampaknya macam nk bawa rugi
    DAP tunjuk juah seolah-olah nk letak harga tinggi
    Depa yg nk join pelbagai syarat pula depa nk bagi
    Klau tk suka, ‘get out’, DAPigs sial kau boleh pergi
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  14. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Sian lah dgn Bg Riani telinga capang hidung leper
    Melalak teruk konkang ini serupa dgn mak lampir
    Nak kata gila tu tak tahu ler tapi mmg nya hampir
    Ada lgi ke pantun bodoh, mai Kejora tolong repair
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH.

  15. Anaklah babi didalamnya kandang
    Gambar masuk blok,Kojolla tokey
    Setakat pantun gadis tak pandang
    Buang masa wak,lu cubalah pike!

    1. Anak lah babi, di dalamnya kandang
      Gambar di blok, Bg Riani rasa tak ok
      Sepupu kena taji Bg Riani meradang
      Padan le kedua² dungu sekolah SJK

      KAH. KAH KAH KAH KAH KAH. KAH

  16. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Belum lagi mula MOU dah nampak mcm nk retak
    Depa yg nk tumpang..pelbagai syarat pula diletak
    Masuk ke kampung org, kepala kita, nak dibentak
    Klau tk suka, ‘get out’ DAP chauvenis pmberontak
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  17. Nadia dan Riani kasi abang kiss sekali aw
    Bole la sayang,kan you berdua masih baby
    Ahaaaa..abang lawak ja,abang ni alim tau
    Kadang-kadang kat masjid,imam ala Arabi

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Kemain lagi Bg Riani tu dgn Nadia dia nak melobi
      Nadia pun tahu ler, yg Bg Riani tu sawan gila babi
      Apa..bapok darai, jadi imam kat masjid, ala Arabi?
      Agak nya masjid Tg Tokong..makmum kafir harbi
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH.

  18. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    MOU tu bukan le paksaan PN yang tampil pelawa
    Depa yg nk tumpang pelbagai syarat pula dibawa
    Masuk ke kampung org jgn ler nk lagak jadi dewa
    Klau tk suka, ‘get out’..DAPigs komunis ular sawa
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  19. Pasal sisarang tempua laboh,Nadia jangan percaya
    Riani pula boleh masuk blok sayang,join nga abang
    Memang orang jahat ,suka meropa,jenis hantu raya
    Tak pa,serah kat abang,tahulah abang kasi tumbang

    Sisarang Tempua laboh ada geng yang sama sifat
    Mereka berdua tu dah dijangkiti dengan DNA binyet
    Tau ke BINYET tu apa? babi sondol monyet lompat
    Jangan dilayan tau ,walaupun bahasa cinta kenyet

    1. HA HA HA…

      Pasal sarang tempua laboh tu rasa dh naik meloya
      Menyamar jadi Riani, dijual belakang punya lubang
      Memang dia orang jahat suka bangkai, jenis buaya
      Kadang² tu, bertukar jdi serupa babi dia berkubang

      Sarang Tempua laboh tu, memang le dia pnya sifat
      Keadaan begitu terjadi kpd yg sgt tua pnya monyet
      Itu yg membuat dia susah nak duduk sampai rapat
      Kadang² masa duduk..tertindih sampai jadi penyet

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

  20. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    DAPigs ini awal² lagi dah tunjuk perangai tk guna
    Dia yg nk tumpang bebagai syarat pula nk dikena
    Mnghormati akan tuan rumah..kita kena le cakna
    Klau tak suka, ‘get out’ ko chauvenis punya China
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  21. laa, #melayu2isle sesama sendiri masih ‘bunuh membunuhan’ lagi ke…

  22. Wjat was the primary intent to give and sign the MOU ?

    to stabilize the current government by providing a safety net to any attempt
    to jump ship leaving the government with no majority

    everytime there is non compliance to the MOU, pH has the option to retract their support…

    it means, mail bera government must comply, and therefore be seen to work within the framework allowed by pH

    maka ini membawa makna, kerajaan mail bera terpaksa menerima tema2 pH jika ingin mendapatkan pertolongan dari pH..

    persoalan nya, apekah dlm kerajaan keluarga 69 + 3 mail bera ada usaha utk menjatuhkan nya…

    apekah #melayu2isle sesama sendiri berparang bercangkul berkapak seperti di memali..

    zunnun sekadar bertanya

  23. Nadia pujaanku….dan riani masters (mangsa fitnah situa bodo)

    Terbangnya merpati ke Tasik Cini
    Sampai ke petang,pulanglah sini
    Abang tak sangka dah popular gini
    Seterusnya abg amik U2,buat bini

    Abang ni,ashik berangan je sayang2
    Ibu pula dah tak sabar,nak menantu
    Sapa masuk ganggu,sepak mlayang
    C.sarang tempua laboh,abg kasi latu

    1. Bg Riani Auw Auw @ Kera🐒 Kongkang 10:16 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Gelagat Bg Riani auw auw memang le lucu sekali
      “Riani menangis tau hari tu, dek perbuatan Bg Ali”
      “Naper Bg Ali buat kasar, tidak letak dulu KY jelly”
      “Sakit tau kt lubang bontot ni, bukannya rasa geli”
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH.

      1. AUW.. AUW.. AUW…
        TAK KUASER I TAU!

        😀😃😄😆😅😂🤣
        KAH KAH KAH KAH.

        1. DIK🌷 NADIA🥀 PUTERI🌹,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Bila abg berpntun, Bg Riani tu pun nk pantun juga
          Sengaja dia suka buat fitnah..nak kasi abg ini aib
          Bg Riani auw auw itu pintu belakang dia berniaga
          Pelanggan dia Bg Ali & ramai lagi kt Lrg Haji Taib
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH.

  24. DINDA🌷 DEWI🥀 PUTERI🌹,

    😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
    Entah kenapa, diri asyik dihimpit kenangan silam
    Bgai di tgh lautan diri terasa hanyut & tenggelam
    Rindu jadi santapan, dgn kesepian, sebagai ulam
    Buat dinda, setangkai anggerik mengiringi salam
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Hati terpaut dek kecantikan dan kesantunan budi
      Tidak pernah sesaat pun melupai si dara srikandi
      Hasrat yg suci murni..ingin bina kasih yang abadi
      Jadi pasangan setia bagai hero-heroin citer Hindi
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
        Mmg diri ini meminati, filem Bollywood dari India
        Bila lihat kpd heroin..teringat lah pula, akan si dia
        Terpikat betul diri ini, kpd dara dewi berhati mulia
        Mengiringi salam ku utus sekuntum bunga dahlia
        💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Mmg sgt mengasyikkan, ‘Bollywood’ punya cerita
          Tidak akn ketinggalan adegan pasangan bercinta
          Diri ini asyik saja terbayang, si dia yg manja jelita
          Adakah dia mirip Kajol atau pun rupa Priety Zinta
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
            Mmg ler diri ini, sngat minat citer filem Hindustan
            Bila lihat heroin² nya teringat lah pula puteri intan
            Bayangan si manja tak pernah hilang dari ingatan
            Buat Si Dia..sekuntum mawar, mengiringi coretan
            🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Ada ler satu adegan, hero & heroin meluncur salji
              Lps tu, di tmn bunga indah mereka mengikat janji
              Terus diri teringat kpd si dara dewi pekerti terpuji
              Adakah dia rupa macam heroin tu Rani Mukherji?
              💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                Diri ini ttp menyimpan harapan, wlau belum pasti
                Katanya ‘dia berdiri teguh mnyokong idaman hati’
                Biar pun, seribu tahun, diri akan ttp setia menanti
                Buat Si Dia Dewi, pantun diiringi setangkai melati
                🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                  Kejora ni, awal 30an dan masih le lagi muda belia
                  Kat sini mngembara, ingin nk cari pasangan setia
                  Yati, Zura, Farhana ada, tapi diri ini tidak bersedia
                  Entah kenapa diri tk dapat nak lupakan Dik Nadia
                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
                    Mmg lah mabok asmara teruk dari mabok ketum
                    Dlm dada ini..bagaikan dipanah pertir berdentum
                    Entah bila kah, hati yg satu ini akn dpt bercantum
                    Mengharap kesudian dari ‘bunga’ yang sekuntum
                    🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️
                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️❣️💘💝💖💓💞💕💌❣️💙❤️
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Hanya si dia sorang je, yg diri ini damba dan puja
                      Yati, Zura & Farhana..sekadar adik angkat sahaja
                      Mmg diri ini, tak dapat lupakan si dia yang manja
                      Buat dara dewi, pntun diiringi, setangkai kemboja
                      💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  25. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    PN kena berhati² dgn DAPIgs, yg mulut sja manis
    Takut nanti kesan dari MOU itu, akn mnjadi ironis
    Dia nk tumpang kita, diletak syarat berbagai jenis
    Klau tk suka, ‘get out’.. blh belah lu puak komunis!
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  26. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Org bagi msuk kampung tu duduk diam le dahulu
    Masuk pun dipelawa je, bukan le sangat dialu-alu
    Ini dia buat berlebih-lebih, cuba nak jadi penghulu
    Klau tk suka dgn MOU, ‘get out’ boleh belah lah lu
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  27. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    PN kena berhati² dgn DAPigs yg banyak berhelah
    Blum apa² lagi..nampak mcm nak bawa berbalah
    Dia yg nk tumpang, kita pulak dia nk kasi sekolah
    Klau tak suka, ‘get out’, bila² masa kau bleh belah
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  28. nadia dan riani tau ka?

    abang dah jadi popular kat blok nih!!!

    lain-lain yang jahat abang dah “out sepak”

    pantun abang kau-kau

    tengok

    Terbangnya merpati ke Tasik Cini
    Sampai ke petang,pulanglah sini
    Abang tak sangka dah popular gini
    Seterusnya abg amik U2,buat bini

  29. nadia dan riani ooooo…….

    nadia nak tau ka?

    adala sorang tua tu……

    dia minum 3 kole soda…

    pasal..masa naik dahan..lepas torpedo

    bunyi gini…

    “syiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssssssssssss!!!!!”

  30. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    PN kenalah sentiasa berhati² dgn DAPigs keparat
    Bkn boleh percaya, puak kafir kulup pelir tak kerat
    Tak sedar yg depa tu hanya pmbangkang melarat
    Masuk kampung org nk letak pula bebagai syarat
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  31. Anon writes,

    If DSAnwar become PM, Atok will loose the fame

    My comment:

    THE ‘IF’ IS JUST A DELUSION. HE COULD NOT EVEN LEAD BA AND PR TO WIN, WHAT MORE TO BECOME PM….no shame. ATOK WAS PM TWICE AND ONCE AN INTERIM, WHAT FAME ARE YOU TALKING?

    Rather than giving it to Anwar, to PH he put flame

    My comment:

    INGAT MAIN PASSING-PASSING ZAMAN KANAK-KANAK KE…just could not believe there is adult thinking like a child….pathetic

    The lickers won’t admit since it will cause shame

    My comment:

    THERE ARE NO BOOTLICKERS. TOO MANY CONJECTURES.FACTS ARE FACTS, NO TWO WAY ABOUT IT. NOTHING TO ADMIT NOTHING TO BE ASHAMED OF

    But it’s not that wise, for Mahiaddin to be blamed

    My comment:

    A FACT IS NOT A CONJECTURE. THE SHERATON MOVE CAUSED MUHYIDDIN TO BACKSTAB HIS BOSS. RIGHTFULLY, HE WAS BLAMED AND SHAMEFULLY BECAME PM.

    Anwar even could not garner enough support to be PM. That was why ismail won. If Anwar is really STRONG, the story coud be different.

    And now a co signatory to MOU@IOU with PM. Like it or not rhetoric and polemic have started to surface. A fact is opposition’s mouths are effectively zipped….

    1. HA HA HA…

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Nampaknya bab Atok tu Wau Bule msih meroyan
      Tk apalah kesian sgt kat dia..biarlah Kejora layan
      Atok hancurkan PH..bkn conjecture atau andaian
      Nak halang Bg Non PM, dia punya cara selesaian
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. HA HA HA…

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Bila Atok mgkhianati PH kerajaan jadi terawang2
        Atok keluar PPBM dan ditubuh pulak, ‘Peju-Wang’
        Mahiaddin hanya le tampil, bagi mengisi peluang
        Jaringkan saja lah gol bila tiada penjaga gawang
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
         🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH.

    2. Wau Bule,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Atok ler sebenarnya membuat keadaan jadi kalut
      Dia letak jwtn, sbb takut, lps dia Bg Non dpt bolot
      TS Mahahiaddin tampil, bagi mnyelamat kemelut
      Mmg tk betul lah bila Mahiaddin dikata pembelot
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH.

    3. Wau Bule, tet me rewrite & explain:

      HA HA HA..

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      If DSAnwar become PM, Atok will loose the fame
      Rather than giving it to Anwar, to PH he put flame
      The lickers won’t admit since it will cause shame
      But it’s not that wise, for Mahiaddin to be blamed
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. “If DSAnwar become PM, Atok will loose the fame”

        Atok will loose fame if he surrendered the PM post to Anwar since the agreement made was that he will be holding the post for only a year.. Futhermore, he’ll get into big trouble if Anwar takes revenge after becoming the PM..

        KAH KAH KAH.

        1. “Rather than giving it to Anwar, to PH he put flame”

          To avoid Anwar from becoming PM, the only way he has is to burn down PH so that,
          “l prefer to loose it rather that letting you having it”

          KAH KAH KAH.

          1. “The lickers won’t admit since it will cause shame”

            The lickers will off course not admit that Atok deliberately resigned for the sake of preventing Anwar becoming PM.. otherwise it’ll be a big shame for them..

            KAH KAH KAH

            1. “But it’s not that wise, for Mahiaddin to be blamed”

              The goverment was in chaos after Atok quit and let the goverment hanging without a leader.. but then TS Mahiaddin stepped in to save all the trouble and inconvenience brought by Atok.. so, it’s not wise blaming TSMY who is the hero or the saver..

              KAH KAH KAH.

              1. Errata (10:07 pm):

                ..let me rewrite & explain..

                1. HA HA HA…

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  Wau Bule sgt lah fanatik dgn Atok dia punya idola
                  Walau pun perkara salah, Atok tetap dia mau bela
                  Tapi rkyat mula nampak Atok akn membawa bala
                  Mmg tak ada ruang utk Atok naik jadi PM semula
                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  KAH KAH KAH.

  32. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Bila masuk kampung orang, kena lah ada hormat
    Ini kemain..LKS komunis nk berceramah taklimat
    Org bagi tumpang semangkuk pun..besar rahmat
    Klau tak suka, ‘get out’..MOU, kita kasi saja tamat
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

    1. LEPAS TORPEDO BUNYI

      “SYISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS”

      HANG BANYAK MINUM SODA NO!

      hang loglaq aihhhhhhh!!!!

  33. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Takda apa² luar biasa le yg LKS komunis tu hurai
    DAPigs tu ekor gelumang tahi, kokok sja berderai
    Itu pun nasib baik le PN bagi tumpang buka gerai
    Klau tak suka ‘get out’..bila² masa jer bleh dicerai
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  34. HA HA HA…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    DAPigs cuba nak psaiko dan buat mainan mental
    Tidak ada apa hal pun lah, kalau MOU itu terbatal
    PH tak gabung dgn PN bukanlah perkara yg ‘fatal’
    PN offer pun, sbb PH ngantuk disorong ler bantal
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH

  35. Terkena tulah memang tak disedari
    Ada dua orang tua,terhukum DNA Binyet
    Mereka jadi tak ketahuan menari-nari
    Tak terdaya mereka,ku belasah terpenyek

    Ada formula baru untuk keseronokan
    Minum lebih soda,masa lepas torpedo berdesis
    Hari ini,berdua mereka ketawa sakan
    Bila torpedo kluar bunyi syissssssssssss

    Keluar torpedo,syissssss,Belukang rasa tekejot
    Bunyi apa pulak tu,”bedebah betol jerit mereka”
    Bila pandang atas,nampak 2 situa kat dahan terhenjot
    Hilang rasa takot,ingat mereka bom jangka

    KISAH NI KOL 5 TADI

    ESOK SAMBONG CITERRRR

    LOLLLLLL…kah kah kah

    1. La awat hang buat lawak tu hah!

      kah kah kah

      1. Kat iklan bawah ada gambar pompuan

        Kalu tak silap,bekas isteri wak

        Tapi isterinya tu dah kaya,buat produkubat kencing manis

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Dah berat dia punya kes ini Kera Kongkang sialan
          Mana nya ada pun, perempuan tua di dalam iklan
          Mesti ubat gegat si tua bongok ini sudah tertelan
          Dia jadi benak dungu akibat lahir tak cukup bulan
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Leave a Reply

Your email address will not be published.