AHMAD MASLAN YANG MALANG…..

Nasib yang menimpa Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan dalam soal pemilihannya yang tertunda sebagai Timbalan Speaker Parlimen adalah sesuatu yang cukup malang bagi dirinya.

Ia bukan saja memperlihatkan Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob gagal memperjuangkan nasibnya dan kepentingan UMNO, malah juga menunjukkan jawatan itu sudah tidak berharga lagi buat Ahmad Maslan.

Sampai pindaan Perlembagaan terpaksa dilakukan untuk menambah jawatan Timbalan Speaker daripada dua kepada tiga dengan tujuan agar beliau memperolehi jawatan tersebut secara mudah atau automatik, nilai jawatan itu sudah tiada makna lagi kepadanya.

Sebab itu, dalam hal ini, jika Ahmad Maslan ada maruah dan harga diri, pilihan yang terbaik buatnya ialah menarik diri dengan segera daripada terus dicalonkan.

Ini kerana pemilihan beliau pada hujung Oktober nanti untuk menduduki jawatan tersebut bersama seorang wakil daripada blok pembangkang, maknanya pemilihan beliau itu tetap tidak mendapat sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen Bersatu yang sekarang ini menolaknya.

Walaupun hanya nama beliau mewakili UMNO dan Nga Kor Ming daripada blok pembangkang yang dicalonkan untuk mengisi dua jawatan Timbalan Speaker dan apabila diumumkan menang secara automatik, kemenangannya adalah kemenangan yang cacat serta memalukan.

Realitinya, kemenangan beliau nanti bukan kerana sokongan atau kepercayaan daripada Ahli-Ahli Parlimen blok kerajaan, tetapi disebabkan adanya pindaan Perlembagaan dengan menambah jumlah jawatan.

Realitinya juga, Ahli-Ahli Parlimen Bersatu tetap dikira tidak menyokong pencalonannya.

Di mana Ahmad Maslan dan UMNO nak letak muka dengan keadaan itu, sedangkan UMNO yang mengetuai kerajaan dan Perdana Menteri sendiri datang daripada UMNO?

Lagi pun, dengan memegang jawatan Timbalan Speaker Parlimen nanti, status beliau sebagai ahli kumpulan kluster mahkamah dalam UMNO tetap tidak tidak berubah.

Keadaan dirinya bukan saja tidak menjadi bersih secara automatik dengan adanya jawatan Timbalan Speaker itu, malah tetap perlu berulang alik ke mahkamah untuk menghadiri perbicaraan berkaitan kes penggubahan wang haram sedang dihadapinya.

Oleh kerana Bersatu sebelum ini menentang sebarang pemberian jawatan kepada kluster mahkamah dan meletakkan ia sebagai syarat sokongan PN kepada Ismail Sabri, kedudukan kerajaan akhirnya akan terus berada dalam ketidakstabilan dalam tempoh yang berpanjangan.

Bersatu tentu saja tidak akan berdiam diri daripada mengkritik Perdana Menteri dan UMNO kerana meletakkan Ahmad Maslan bagi menduduki jawatan itu, lebih-lebih lagi sehingga sanggup meminda Perlembagaan bagi tujuan itu.

Sebagaimana UMNO sebelum ini mengkritik Mahiaddin Md Yasin dan Bersatu, maka selepas ini giliran Bersatu pulalah menibai Ismail Sabri dan UMNO secukup-cukupnya.

Sekarang ini pun sudah banyak kedengaran suara-suara daripada Bersatu yang mengecam pencalonan Ahmad Maslan itu dan setelah beliau memegang jawatan itu nanti, pasti ia akan lebih bersemarak lagi.

Tak diragui lagi bahawa mencalonkan Ahmad Maslan akan memberi peluru percuma kepada Bersatu untuk menembak dan melemahkan UMNO.

Untuk itu, jika Ahmad Maslan benar-benar memikirkan maruah dan harga dirinya serta tidak mahu UMNO terbeban dengan masalah yang ada pada dirinya, menarik diri adalah pilihan paling baik untuk dilakukannya tanpa berfikir lebih daripada dua kali.

Biarlah pemimpin UMNO yang lain dicalonkan bagi jawatan itu menggantikan dirinya, setidak-tidaklah oleh kerana UMNO yang enggan berbaik dengan Bersatu dalam PRU15 akan datang, parti itulah yang sepatutnya menyerang Bersatu dan bukan memberi peluru percuma kepada Bersatu untuk menembaknya.

Bagi Ahmad Maslan serta UMNO, dicalonkan dan lebih-lebih lagi setelah pegang jawatan Timbalan Speaker, malang bukan saja berterusan, bahkan akan lebih berganda-ganda. – ShahbudinHusin 19/09/2021.

4.7 3 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 19 September 2021 — 5:41 pm
Subscribe
Notify of
guest
73 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:30 am

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog ini, bgaikan Kejora dan Zunnun sudah takluk
Tak da lagi kelibat si dungu, jahat punya makhluk
Sarang tebuan dia sudah tak berani lagi nak jolok
Agaknya kini, dgn Bg Ali, si jalang tu sdg berpeluk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

gettyimages-154971305-170667a.jpg
zunnun
zunnun
20 September 2021 10:12 am

yg amat malang dlm kehidupan bila disidih oleh rakan sepejuwangan…

oleh mahiadin yg disangka rakan dan anwar yg disangka buaya….

tapi sangkaan penuh prasangka terbang melayang pd jiwa yg tidak terteram..

apekah selama menjawat pM 7, jiwa sinyanyuktua tersemput2 dibadai angin sawan…..

zunnun hanya bertanya, kerana menjadi satu kepastian utk rakyat jelata memastikan pemimpin tidak berpenyakit seperti hilary clinton yg disyaki mengidap epilepsy separa sinyantuktua …

zunnun
zunnun
20 September 2021 9:56 am

myanyuk situa dah sampai mula kemuncak nya, di sisih dan kini bersendirian dijauhi oleh both sides of the isle… bukan hanya disebabkan penyakit sawan nya yg kerap ‘mudah lupa’ malah definasi rasuah pun dijadikam perangsang utk naik sawan…. hanya zunnun tertanya2, rasuah sesuatu yg diterbitkan dari kepentingan, dan dilakukan dari kuasa yg kesedudukan… lalu zunnun tertanya2, dgn MOU yg dionak above board, dgn melibatkan spectrum yg broad, utk memastikan kelangsungan negara tidak tersekat2 oleh bibit2 perbalahan kuasa, tanpa pH mendapat ganjaran dari nya, ape kah itu rasuah… apekah anwar di bayar gaji taraf menteri itu rasuah sedangkan itu SOP kebiasaan… Read more »

zunnun
zunnun
20 September 2021 9:41 am

berkata #sinyanyuktua kpd yg ketawa mendengar nya, MOU yg di tandatangani antara pH & keluarga 69 + 3 mail bera berunsur rasuah… woit, bila jebat menderhaka kpd Raja, jebat ketandusan idea, hang tuah masih hidup tanpa di duga… hi jebat, ngape kamu derhaka pd Raja… woit, kamu siape, hantu atau di rasuah oleh raja… tak mungkin, tak mungkin, tak mungkin, maka tidak ,semua yg berlaku ada hikmah nya…. seperti anak Maha raja diktator, mengunakan kuasa mutlak nya utk bail-out anak nya diambil dari perbendaharaan negara… ape jebat, itu haq Maha diktator, dia ada kuasa mutlak nya… apekah kedatangan abang tuah… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:54 am
Reply to  zunnun

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Begitulah sifat tamak Atok Saka si Maha Diktator
Adalah lbih baik kalau terus dgn klinik jadi doktor
PH menang PRY14 dulu tu..bkn lah dia jadi faktor
Dia guna, manifesto palsu & berbagai tektik kotor
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
20 September 2021 10:04 am
Reply to  Anonymous

ya kejora, bagaikan lucu rasa nya melihat pantun mu…

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:15 am
Reply to  zunnun

Errata (9:54 am)🤣:

PH menang PRU14 dulu tu..

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:16 am
Reply to  zunnun

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Atok Saka’s dark buttock, Wau Bule is still kissing
But people know..how Atok always ‘belit & pusing’
What the people got after GE14 is just his pissing
And the urine from Atok, tends to keep increasing
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 9:24 am

Just wonder why a man idolises unrepentant jailed convict
Is it the road from enforcer to boss is very long and very hard?
And require, cunning and courage, even lying without guilt?
Or is he promised of a position and generous award or reward?

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 9:13 am

This one man hates TDM everytime his name is publicised
He would quickly put every damn problem on this old man
As discourse passed over time, he gets easily ostracised
This man has extinctual response problem, no futher comment

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 10:11 am
Reply to  Wau bule

HA HA HA…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Atok Saka’s dark buttock, Wau Bule is still kissing
But people know..how Atok always ‘belit & pusing’
What the people got after GE14 is just his pissing
And the urine from Atok, tends to keep increasing
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 8:54 am

RAKAN² BLOG,

HAIRAN BENAR, AWAL PAGI, TAK PASAL² SI “rakyat” BAPOK DARAI MARI MENERJAH KEJORA. LIHAT INI, KOMEN DARI “rakyat” BAPOK DARAI TUH:
____________________________________________________
rakyat
20 September 2021 7:44 am
Reply to Anonymous

kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau tak……..

Reply
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

INI PULAK RESPON BERPANTUN DARI KEJORA:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:03 am
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:09 am
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:22 am
Reply to  Anonymous

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora ni, awal 30an dan masih le lagi muda belia
Kat sini mngembara, ingin nk cari pasangan setia
Yati, Zura, Farhana ada, tapi diri ini tidak bersedia
Entah kenapa diri tk dapat nak lupakan Dik Nadia
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:38 am
Reply to  Anonymous

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Mmg lah mabok asmara teruk dari mabok ketum
Dalam dada ini..seperti dipanahi petir berdentum
Entah bila kah, hati yg satu ini akn dpt bercantum
Mengharap kesudian dari ‘bunga’ yang sekuntum
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

gettyimages-89619250-170667a.jpg
Wau bule
Wau bule
20 September 2021 8:50 am

But the jokers would return with rubbished suggestion, a distraction
From blaming all problems to one and only Old Statesman
To sarcastiically inpute why Boboi could not assume Speaker’s position
Insulting everyone’s intelligence, likened to an insane man

When you have no more bullets to debate in a discourse
You choose to blast profanities and or obscenities instead
Thinking you are smart when infact you are a dumb corse
Let alone common sense you are without, better drop dead

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 8:35 am

In public domain there is subtle and quiet lingering debate Re [email protected], that was signed earlier in the parliament Between the govt and the opposition who got a checkmate? This poser was well highlighted in the blog of Kluangdiamond PAS was indifferent and oblivious to its surrounding, its normal Some Umno guys harping on No Anwar No DAP policy Bersatu still playing its card of no court cluster as usual But there were some “noises” raised by DAP, did Anwar not see? I do not intend to predict anything but everyone could interpret Many started to count days, weeks and… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 8:18 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Heran kat sini tak dengar lah pulak bunyi salakan
Tapi, dekat post yg terdahulu, dia meroyan sakan
Bila juah tak bertempat, kuah lah dia kena makan
Agknya kini..dia berada dlm Bg Ali punya pelukan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-154971305-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 8:35 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Heran betul, di post lama, bkn main lagi dia galak
Tapi dia tosonyap monyopi kena Kejora tempelak
Kat post ini..tak ada lah pulak, dia mari menyalak
Pembaca semua hanya bertepuk sorak dan gelak
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 7:08 am

Pendengki pembenci TDM sengaja secara sinis cuba bertanya
Why Boboi was not nominated, appointed as a deputy speaker
He forgot he insulted Pejuang 4, dah kena sumpah Nyanyuk Tua?
You open your mouth, there must be a listener who could remember

No two wrongs can make it right
Whether you are a gloom or bright
By being a lapdog you are exposed
Do not forget, you could be deposed

Wau bule
Wau bule
20 September 2021 6:50 am

Ahmad Maslan tak malang
Hanya integriti tak cemerlang
Di dada banyak lompang
Silap-silap patut dilempang

Kes jenayah dah ada di mahkamah
Money laundering tuduhan dikena
Keterangan palsu juga terserlah
Biar hakim mahkamah tentukannya

Ada ke tiada ke Ahmad Maslan
Jadi Deputy Speaker tak penting
Pemimpin Umno dalam ketandusan
Berkredibiliti berintegriti kering

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:22 am

DINDA🌷 DEWI🥀 PUTERI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Abg terjaga, diganggu mimpi, di keheningan mlm
Bgai di tgh lautan diri terasa hanyut & tenggelam
Rindu jadi santapan, dgn kesepian, sebagai ulam
Buat dinda, setangkai anggerik mengiringi salam
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-1324922665-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:31 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hati terpaut dek kecantikan dan kesantunan budi
Tidak pernah sesaat pun melupai si dara srikandi
Hasrat yg suci murni..ingin bina kasih yang abadi
Jadi pasangan setia bagai hero-heroin citer Hindi
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-96381339-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:58 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Mmg diri ini meminati, filem Bollywood dari India
Bila lihat kpd heroin..teringat lah pula, akan si dia
Terpikat betul diri ini, kpd dara dewi berhati mulia
Mengiringi salam ku utus sekuntum bunga dahlia
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-71248533-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:01 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg sgt mengasyikkan, ‘Bollywood’ punya cerita
Tidak akn ketinggalan adegan pasangan bercinta
Diri ini asyik saja terbayang, si dia yg manja jelita
Adakah dia mirip Kajol atau pun rupa Priety Zinta
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-95871276-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:14 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Mmg ler diri ini, sngat minat citer filem Hindustan
Bila lihat heroin² nya teringat lah pula puteri intan
Bayangan si manja tak pernah hilang dari ingatan
Buat Si Dia..sekuntum mawar, mengiringi coretan
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-1225652780-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:25 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ada ler satu adegan, hero & heroin meluncur salji
Lps tu, di tmn bunga indah mereka mengikat janji
Terus diri teringat kpd si dara dewi pekerti terpuji
Adakah dia rupa macam heroin tu Rani Mukherji?
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-462712120-594x594.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:38 am
Reply to  Anonymous

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Diri ini ttp menyimpan harapan, wlau belum pasti
Katanya ‘dia berdiri teguh mnyokong idaman hati’
Biar pun, seribu tahun, diri akan ttp setia menanti
Buat Si Dia Dewi, pantun diiringi setangkai melati
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-513793053-170667a.jpg
rakyat
rakyat
20 September 2021 7:44 am
Reply to  Anonymous

kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau tak……..

rakyat
rakyat
20 September 2021 7:42 am
Reply to  Anonymous

kau jgn prasan lah kejora ganyot, si dia ko tu serupa TN si nenek puki luas biji kelentit berjurai tuh, tau tak……..

rakyat
rakyat
20 September 2021 7:37 am
Reply to  Anonymous

baka melayukeling dan melayuumno hamPAS mmg tak ble lari dari DNA kling

rakyat
rakyat
20 September 2021 7:35 am
Reply to  Anonymous

selamat mampos mati beragan la kau kejora

rakyat
rakyat
20 September 2021 7:33 am
Reply to  Anonymous

stuju, dah taklama dah akan hanyut tenggelam langsung terbenam ditelan bumi

R.I P melayukeling pejuang mahtir dn melayuumno mail bera hi dn melayupas parti ajaran sesat hj hadi lagi menyesatkan umat, munafiq

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 7:51 am
Reply to  rakyat

Kau ni belah mana ‘rakyat’ tua bakal ‘mayat’?

Nak kata kau belah PN/BN, kau tibai Kejora..

Nak kata kau belah PH, kau tibai si dia dot dot dot panjang berjuntai tuh..

Nak kata kau belah “Peju-Wang”, kau tibai si Atok Saka..

Agaknya kau ni geng “Putera Katak” Brahim Ali kot..

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 8:45 am
Reply to  Anonymous

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hapa ke jadah dia merapu ni, ‘rakyat’ bapok darai
Kejora muda belia, dikata tua oleh si mulut murai
Klau Kejora mau, Yati, Zura, Ana, ada dlm senarai
Tak kan le padan, si tua puki luas kelentit berjurai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:13 am
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua tu kuat sgt membebel sampai laki dia cerai
Bulu puki, tk digunting & dibiar, panjang mengurai
Taik palat banyak..kelentit pulak, panjang berjurai
Dpd kawin dia, baik harakiri, dgn pedang Samurai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:14 am
Reply to  Anonymous

“rakyat” bapok darai 7:42/7:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Cgu Kejora ni masih muda belia berstatus bujang
Menjadi igauan dara-dara & cikgi-cikgi kt Tunjang
Tak kan le padan si tua puki luas kelentit panjang
Beruk kera pun cabut lari kalau si tua tu telanjang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
20 September 2021 12:23 am

manusia lagi berhadapan dgn permasaalahan, lagi bertambah bijak mereka mencari penyelesaian…

haiwan, bila berhadapan dgn permasaalahan tidak kurang juga akan mencari penyelesaian utk terus hidup

tapi, jenis ape bila mrnghadapi permasaalahan, emo menguasau pemikiran….

haiwan atau jembalang ..

covids itu sama sekali bukan permasaalahan …

yg jadi permasaalahan bilamana kesedaran manusia tidak dapat melakukan berubahan..

zunuun, jika hadi bawa agama yg penuh kesesatan, apekah itu bukan permasaalahan…

nun, yg jadi masaalah bila kesedaran kita tisda ilmu utk menilai nya, lalu bergelumang bersama menungang tuak #melayu2isle hadi..

zunnun
zunnun
20 September 2021 12:07 am

rakyat babi2, babi juga
rakyat anjing, anjing juga

tapi bila babi naik stim, masakan blh betukar jadi Anjing.

nun, biar betul, sejak agama di jadikan bahan lacur, babi2 dah berserban berjubah taraf mereka…

rakyat
rakyat
19 September 2021 11:55 pm

pukimak korang berulat lah babi babi pengomen semua, apa rakyat dpt dgn komen korang hah?

rakyat terus terusan disusahkan dgn birokrasi dlm berurusan dgn agensi awam dan finansial kewangan sekarang nih!

nak buat akaun bank kena appoientmen , nak barui ic kena temujanji nak ganti lesen mandu kena temujanji babi babi babi

anak2 nak masok u jadi tergendala huru hara dgn birokrasi2 gila menteri2 mail sabri skrng nih tau takkkkkkkkkk???????????

zunnun
zunnun
20 September 2021 12:12 am
Reply to  rakyat

tu lah, baik masuk gua, ikut seperti pemuda & anjing nya, tidur lena sekeluarga

mana tahu, bila bangun kelak dah melewati masa, 100 tahun, blh dijadikan bahan kajian oleh tamaddun baru pula…

pi cari gua, tak kan bercerita dan membaca sj, lakukan segera

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:44 am
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kehebatan Bro Zunnun ni mmg ler Kejora tak nafi
Besar kmungkinan bro ini ada menuntut ilmu sufi
Itu adalah anjing2 mulia yg temani ‘pemuda kahfi’
Bkn le anjing, yg dgn pasangan asyik nk ber’selfie’
🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩🐕🐩
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

gettyimages-166191899-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:43 am
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Bro Zunnun tentu dapat agak siapa pasangan yg asyik bercanda candu nih..

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
19 September 2021 11:45 pm

zunnun syorkan, satu cara utk hadi awang menghakis kebabian sesat songsang melacurkan agama dgn..

telanjang bulat ketika melakukan salat

dgn ini, membolehkan hadi melihat betape hina Diri nya yg selama ini rakyat lihat membawa ajaran sesat yg disahkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan…

zunnun sekadar beri nasihat sj..

Last edited 1 month ago by zunnun
zunnun
zunnun
19 September 2021 11:39 pm

kini dgn menterai MOU antara pH dgn kerajaan keluarga 69 + 3 mail.bera, kebabian #melayu2sle dah mula reda, tak kelihatan melobi2 jawatan hingga ahmad pontian berasa malang ditimpa ke”malang”an tidak di angkat ke jawatan timb speaker….

zunnun
zunnun
19 September 2021 11:34 pm

apekah RUU 355 dspat dilaksanakan bila menteri dan timb menteti terdiri dari lebai2 sesat pAs yg menterajui nya…

deris kata, memerlukan 5 hari utk pAs menunjuk keberanian nya menegakan isle…

tapi dah 17 bulan dgn sibingai mahiadin, dan nak masuk 1 bulan bersama mail bera, yg tegak kepala kote lebai2 pAs, sana sini mencari lubang puki…

betul ke nun..

zunnun
zunnun
19 September 2021 11:28 pm

Alam ini hidup dlm kesedaran keISLAMa Tuhan Semesta antara matahari, bulan & bumi hidup dlm kesedaran keISLAMan Nya jyga jasad yg mengandungi “molecules” menjadikan tissue, organ, system dari kesedaran Roh Nya, hidup dlm keISLAMan sentiasa .. “….ape sj yg di langit dan dibumi dan di antara kedua2 nya sentiasa tasbih memuji2 Aku…” yg nak perjuangkan Islam lagi utk ape ? maka nya, tegakan salat, lihat dgn jelas akan wajah kamu ketika angkat takbir, kerana “wajah” yg disebut dlm takbiratul ihram itu, wajah tuhan bagi kamu “…mana kamu letak penglihatan kamu, di situ wajah2 Aku…” tapi bingai2 pAs lain pula, dgn… Read more »

zunnun
zunnun
19 September 2021 11:08 pm

tapi nun, bagaimana pula ,dgn slogan bingai nya ” sabah 4 sabahan…” dgn ditinghal 9 kerusi, apekah setaraf parti nyamok sj …. zunnun tak lihat sabah 4 sabahan itu bingai, tapi yg mengunakan slogan utk jadi juara rakyat sabah itu yg setaraf bingai… tak kan budaya johor digunakan utk membudayakan sabah, tentu nya sabah utk sabahan …. tapi jgn pula rakyat sabah tidak blh menerima rakyat negeri lain utk hidup di sabah, berniaga di sabah dan berpinak di sabah.. yg bingai nya, bila shafie yg bersifat local di sabah, tiba2 cuba menunjuk taraf nasional utk menjadi calon pM pula.. babi… Read more »

Last edited 1 month ago by zunnun
Anonymous
Anonymous
19 September 2021 11:22 pm
Reply to  zunnun

KAU DAH TERKEDU KE,BILA PH SAIN MOU TU

SEKARANG KAU MENYALAK CARI PASAL

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 10:53 pm

Zunnun dah dikuasai- DNA babi

Kojollo -DNA monyet

Dua-dua bergabung jadi

BINYET

kah kah kah

balasan terkena tulah!!!

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:09 am
Reply to  Anonymous

Bg Riani Auw Auw @ Kera Kongkang bapok 10:53 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bg Riani ini tidak habis-habis mengarut & merapu
Komen hal tajuk post langsung Bg Riani tk tumpu
Masuk sini pun sekadar nk bela ko punya sepupu
Sbb esok nk ajak dia tangkap belalang dan kupu2
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

gettyimages-1334237458-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:12 am
Reply to  Anonymous

Ha ha ha..

Naper Bg Riani🐒 tu spt dok gosok peliaq? Stim tengok puki sepupu🐕 tu ker?

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 10:50 pm

PAS-PARTI PEJUANG ISLAM

UMNO-PERTI PEJUANG MELAYU

BERSATU-PARTI ANTI RASUAH

Semua perfect

TAHNIAH

zunnun
zunnun
19 September 2021 10:36 pm

bagaimana akan terjadi jika DNA Sequencing dilakukan dari Tissue Extract Waubule pula….

jgn hairan, bila clone waubulu lebih mesra menyayangi anwar pula….

jenguh anwar menghindarkan nya ….

maka nya bersangka baik, jgn nanti Emo memusuhi anwar tapi Roh berlainan menyanyangi pula

ingat2 what we wish, biasan cermin memberi pembalikan dari kiri lalu ke kanan jadi nya….

perhaps, utk tenteramkan waubule, disyorkan agar selalu merenung saudara kembar nya dari biasan cermin …

tapi, ape pula kata bini,

“buang tabiat ke. laki aku ni…”

zunnun
zunnun
19 September 2021 10:21 pm

tapi yg amat zunnun kuatiri, clone Anjing TN & Anjing Bang Ali

yg pasti, sepertimana zunnun pelajari, DNA Sequencing melibatkan Anjing akan menghadapi permasaalahan sedikit

berkemungkinan, Anjing TN jadi Anjing Giler Babi…

dan Anjing Bang Ali, menganas Tergiler2 Puki

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:02 am
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun..

Ha ha ha.. terbaik Bro…

Hebat, Bravo!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
19 September 2021 10:14 pm

cuba2 kita bersama renungan melakukan DNA sequencing diambil dari DNA hadi awang & sinyanyuktua

apekah clones hadi awang dan sinyanyuktua jauh lebih baik dari yg sedia ada

hadi sediaada dgn doktrin

isle-suku politik-suku, kapir
omNo kapir
dAp kapir

sinyanyuktua srfiada pula dgn doktrin

melayu mudah lupa

hingga kena sumpah ketulahan, di timpa sawan pelupa akhir nya

bagaiman clone2 dari Roh/DNA hadi & nyanyuktua,

apekah clone2;mereka dijangkiti penyakit suku-suku hadi dan mudah lupa sinyanyuktua

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 9:57 pm

gambo anjing selalunya dua eko

seko wak,and another dog is zunnun

happy go lucky bro-bro,and menenggek kapo

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 9:59 pm
Reply to  Anonymous

sampe berair lior wak,kasi kapo.zunnun .kapo..kapo
perosak dan virus blok..lahom..lahommm kah kah

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 10:00 pm
Reply to  Anonymous

siapa aku..coba dua eko tu teka??

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 3:00 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kebodohan dari kamu tu, mmg tak pernah lekang
Dgn Kejora ni, kamu asyik kena tibai terkangkang
Siapa le lagi kamu tu, kalau bukan kera kongkang
Kamu bela sepupu, sebab mau perkuda belakang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

gettyimages-3062121-594x594.jpg
zunnun
zunnun
19 September 2021 9:31 pm

mengupAs tenggek menenggek antara pornpuan & jantan mau pun antara sejenis dan antara manusia dgn haiwan… ketika tenggek menenggek, apekah Roh2 mereka juga melakukan perkara yg sama… apekah persetubuhan Roh memerlukan kalibat berahi syawat seumpama nafsu haiwan juga…. perlu ada kemuncak nafsu utk melakukan tenggek menenggek tapi apekah Roh kedua2 pasangan sama seperti haiwan juga ? cuba2 renungkan ape yg berlaku antara Roh Marian dan Roh Kudus, yg membolehkan matrix neoro pancanran cahaya di otak mariam melakukan pembenihan yg membolehkan diri nya mengandung …. kini ilmu tamaddun kemanusian blh melakukan pembenihan dari Sequential DNA utk menghasilkan kandungan ….. ini membawa… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 9:22 pm

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Seronok juga melihat Bro Zunnun beraksi kat sini
Dulu tu, tindakan Zunnun tak lah sampai sebegini
Tapi nampaknya Bro Zunnun dah semakin berani
Gaya nya..Zunnun ler pulak jadi penghulu blog ini
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 4:56 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keadaan blog Budin ini, dah tk lagi seperti dahulu
Komen² dari Zunnun, rata² melanda² dan bertalu²
Nampak nya blog ini, Zunnun pulak jadi penghulu
Penghulu yg lama cacut lari, dek tak tahan dipalu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:42 am
Reply to  Anonymous

Errata (4:56 am)🤣:

…cabut lari..

Anonymous
Anonymous
20 September 2021 9:45 am
Reply to  Anonymous

Errata (4:56 am)🤣:

…cabut lari…

zunnun
zunnun
19 September 2021 9:09 pm

nun, ngape tiba2 kao berubah haluan dari menibai waubule kini nerjenaka pula…

Oops, sj berseloka, kerana Anjing TN kini bermain kayu tiga…

bang ali menengek belakang, tapi jantan idaman nya, bang ali di tenggek di belakang pula oleh abg ronnie liu …

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 9:13 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun..

Ha ha ha.. hebat Bro.. terbaik..

Bravo!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
19 September 2021 9:01 pm

perlu rakyat ingat, dlm kita berperang sesama sendiri utk memastikan pemimpin yg patut dijadikan pM mengikut naluri & fikrah diri….

mp2 di parlimen mereka walaupun berbeza penguasaan, blh duduk sembang kari …..

maka nya, bagus jika rakyat dapat melihat kafetaria di parlimen di layar litar secara live juga

ini blh membuat waubule terjun tingkap bunuh diri

Anonymous
Anonymous
19 September 2021 10:01 pm
Reply to  zunnun

IKUT SUKA LAH PH NAK TANDATANGANI..KAU TAK NAK IKUT BAWA LAH WARISAN KAU TERJUN LAUT ATAU NAIK KAYANGAN ATAU IKUT TERBENAM BERSAMA ATOK Laksana pembaharuan tidak semestinya tandatangan MoU, kata Shafie Presiden Warisan Shafie Apdal berkata, parti itu tiada masalah untuk menjalinkan kerjasama dengan kerajaan bagi membantu rakyat tetapi tidak semestinya perlu menandatangani apa-apa memorandum. KOTA KINABALU: Presiden Warisan Shafie Apdal berkata, tidak perlu bagi pihaknya menandatangani persefahaman (MoU) untuk melakukan pembaharuan di negara ini. Katanya, usaha membantu rakyat juga tidak harus terbatas di kawasan yang wakilnya telah menandatangani perjanjian berkenaan. “Ia sepatutnya tidak menjadi halangan dalam soal membantu rakyat… Read more »

zunnun
zunnun
19 September 2021 8:54 pm

ahmad pontian yg malang atau omNo yg berhadapan dgn kemalangan

dgn omNo menerajui pM negara masih lagi ke utk membuarkan azhar meneruskan bingai nya sebagai speaker…

msna #melayu2 omNo yg takut utk ganyang bersatu mahiadin…