MOU DENGAN PH BERI KELEBIHAN HAMZAH DILANTIK TPM….

Rasanya ramai yang tidak mengetahui bahawa di sebalik termetrainya MOU Transformasi dan Kestabilan Politik antara kerajaan dengan blok pembangkang PH pada petang Isnin lalu, orang penting di belakang tabir dalam menentukan kesuksesannya ialah Hamzah Zainuddin.

Hamzah yang merupakan Menteri Dalam Negeri dan Setiausaha Agung Bersatu bukan saja merupakan perancang utama sejak awal lagi, bahkan telah memainkan peranan sangat penting bagi pihak Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob sehingga berjayanya MOU itu ditandatangani oleh kedua-dua belah pihak.

Difahamkan peranan Hamzah boleh dikata sampai ke tahap menyeluruh bermula daripada awal hinggalah MOU itu selesai ditandatangani, termasuk dalam berurusan dengan pemimpin-pemimpin PH.

Mereka yang tahu berkaitan dengan perkara itu memberitahu, peranan Hamzah malah sehingga ke peringkat menentukan tempat dan bilik untuk majlis itu diadakan.

Kata mereka, pemilihan Bangunan Parlimen dan penentuan bilik di dalam bangunan tersebut untuk majlis berkenaan adalah diputuskan oleh Hamzah.

Pemilihan Bangunan Parlimen dibuat kerana Hamzah merasakan ia sebagai tempat yang dirasakan paling sesuai bagi acara bersejarah itu, di samping bilik yang dipilih pula dapat memberi keselesaan kepada Ismail Sabri untuk menghadirinya.

Dengan berjayanya MOU itu ditandatangani yang dari segi politiknya memberi Ismail Sabri laluan selesa mengemudi negara sekurang-kurangnya sehingga PRU15 akan datang, Perdana Menteri difahamkan amat berpuas hati dengan kerja yang dilakukan Hamzah itu.

Lebih-lebih lagi dengan perancangan dan keselesaan yang diberi kepada Ismail Sabri untuk hadir tanpa berdepan banyak kesukaran, Hamzah boleh dianggap telah berjaya menjalankan tugasnya dengan cemerlang.

Dengan kejayaan Hamzah bersama MOU tersebut, beliau kini disebut-sebut sebagai pilihan yang sedang melekat di hati Ismail Sabri untuk dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Seorang pemimpin Bersatu yang agak dekat dengan Hamzah tidak menolak Ahli Parlimen Larut itu akan dilantik ke jawatan nombor dua dalam kerajaan dalam waktu terdekat ini.

“Saya difahamkan perlantikan Hamzah akan dibuat sebaik saja sidang Parlimen yang sedang berjalan ini berakhir,” kata pemimpin Bersatu berkenaan dengan yakin.

Katanya, kalangan yang dekat dengan Hamzah juga menyebut perkara yang sama iaitu Menteri Dalam Negeri itu akan dinaikkan pangkatnya tidak lama lagi.

Hamzah sendiri, tambah beliau, bila diusik dengan kemungkinan itu hanya membalasnya dengan senyuman meleret yang penuh makna.

Pemimpin Bersatu itu menambah lagi, dengan kerja sempurna yang berjalan dilakukan Hamzah dalam merealisasikan MOU dengan PH itu, Ismail Sabri sebenarnya tiada pilihan lain dalam mengisi kekosongan jawatan Timbalan Perdana Menteri dan serta bagi meringankan tugas Perdana Menteri.

“Hamzah adalah pilihan yang sesuai buat Ismail Sabri,” katanya.

Sebelum ini, sebaik Ismail Sabri dilantik menjadi Perdana Menteri, nama yang paling disebut-sebut akan dijadikan Timbalan Perdana Menteri dalam kerajaan pimpinannya ialah Azmin Ali.

Azmin bukan saja calon pilihan yang dicadangkan oleh Bersatu, malah merupakan keutamaan yang cuba ditonjolkan oleh Mahiaddin Md Yasin sendiri sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Begitu pun, dalam sususan kabinet yang dibentuknya, Ismail Sabri tidak mengisi jawatan Timbalan Perdana Menteri dan mengekalkan gaya Mahiaddin sebelum ini iaitu mewujudkan empat jawatan menteri kanan.

Ismail Sabri dikatakan agak keberatan untuk melantik Azmin sebagai Timbalan Perdana Menteri berikutan imejnya yang sudah tercalar di mata umum dan beliau bimbang tidak terpikul dek bebanan tersebut.

Meskipun Azmin berkedudukan salah seorang menteri kanan, tetapi beliau tidak diberi sebarang peranan mewakili kerajaan dalam rundingan berkaitan MOU dengan PH itu.

Sebaliknya, peranan utama telah diberi kepada Hamzah yang bersama kejayaannya melaksanakan tugas itu dengan cemerlang serta mampu membuatkan Ismail Sabri bernafas selesa, perlantikannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dikatakan tidak dapat dielakkan lagi.

Lagi pun dengan bebanan tugasnya dan pelbagai masalah di sekitarnya, Ismail Sabri tidak mungkin mampu berlama-lama tanpa ada seorang Timbalan Perdana Menteri membantunya. – ShahbudinHusin 16/09/2021.

5 3 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 16 September 2021 — 11:04 pm
Subscribe
Notify of
guest
72 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
zunnun
zunnun
17 September 2021 5:12 pm

mengape bercinta andai nya tak setia
tak usah bercinta jika hanya berpura

maka nya, antara yg disembah dan yg menyembah, cinta dijadikan asas persembahan antara kedua2 nya….

cinta yg tiada rasa takut kehilangan syarat2 yg ditetapkan utk bercinta….

apekah masih mendirikan salat jika tiada upah yg diharapkan….?

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 6:47 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun…

“Bila Cinta Didusta💔”…

Kejora pernah merasainya😭

KAH KAH KAH KAH
😀😃😄😆😅😂🤣

zunnun
zunnun
17 September 2021 4:58 pm

apekah salat itu utk mengejar upah pahala ?

atau mempelajari & memperbaiki detik2 penyatuan utk menghadapi saat kematian..?

Last edited 1 month ago by zunnun
zunnun
zunnun
17 September 2021 4:37 pm

salat…

~ (infinite) = n

jika yg disembah itu “~”, perlu yg menyembah “n” sentiasa dlm persamaan agar persembahan antara kedua2 nya, dlm keadaan benar keseiringan ….

coherent.

tapi mampu kah “n” menyamai ~ (infinite) ??

atau biarkan sj ~ (infinite) merangkumi “n” hingga lebur “n” dlm larut infinite nya….

maka nya, ketika saat kematian, let go, let go, let go, leburkan keAKUan diri dlm KEAKUAN nya…

sesunggoh ya salat mengajar kita agar mampu bersedia melakukan nya bila tiba saat nya…

Last edited 1 month ago by zunnun
zunnun
zunnun
17 September 2021 4:16 pm

pH has made it more viable selling hot cookies based on perceptions…

then came #sinyanyuktua and his ‘moral absolute’ peddlers, wanting to compete by selling morality rather than doable & workable perceptions…

perhaps, sinyanyuktua peddlers felt, sinyanyuktua moral is above #melayu2 mudah lupa….

yet, #melayu2 tidak mudah lupa merampas kekayaan negara lalu mengunakan nya utk membantu keluarga dari permasaalahan perniagaan nya…

aku meminta pd yg ada
aku merindu pada yg kasih
aku merayu pada yg sudi

tapi, apekah anak sinyanyuktua meminta, merindu dan merayu kpd wakil rakyat di parlimen utk mendapatkan pembelaan perniagaan nya…

Last edited 1 month ago by zunnun
zunnun
zunnun
17 September 2021 4:02 pm

then came the nyamok tent, of 4 pejuang & sabah 4 sabahan hoping to make an impact…

will they succeed with #sinyanyuktua leading these mosquitoes

pH, bN & pN only need a mosquito repellent, easily available

it takes a finger to kill.

Wau bule
Wau bule
17 September 2021 2:49 pm

Big Tent is alleged to have able to rope in opposition for big impact
With only PKR, Dap, Amanah and UPKO, is a coalition of dreamer
With ex-convict of sodomy Anwar leading, chairing the cub pact
Even the choice of logo the disarrayed pact continue to differ

Wau bule
Wau bule
17 September 2021 11:08 am

Immaturity should be ignored…. period

zunnun
zunnun
17 September 2021 10:57 am

Mukriz anak sinyanyuktua telah menyuarakan satu pertuduhan di parlimen,

bahawa mail bera telah
memungkiri janji tidak memberikan jawatan pengerusi MKN kpd simyanyuktua seperti mana perbincangan mail & nyanyuktua ketika mail berkunjung mendapatkan sokongan menjawat perdana menteri

…supaya mail meraih majoriti yg YDPA minta..

betul2 nyanyuk situa, merasakan 4 pejuang bersama sabah 4 sabahan melebihi ape yg pH berikan kpd mail bera…

kesian nyanyuktua, terketar2 menagih janji sedangkan mail bera hanya perolehi 114 angka sj..

zunnun
zunnun
17 September 2021 10:30 am

aris ariwatan mendendangkan nysnyian nya dgn memulakan kata…

“Entah mengapakah hatiku bergetaran
bila bertemu lagi oh kekasih lama”

hanya zunnun tertanya2 kekasih lama ketika datang nya Roh ke dlm Jasad

hingga bergetaran bila Jasad & Roh memgenali bahawa mereka berdua tidak dua, tapi kesatuan yg sama….

tapi, lain pula dgn hadi & #sinyanyuktua, mereka berdua bergetar2 ketika menunggang tuak #melayu2isle bersama di rumah nyanyuktua

tapi, tapi, tapi ramai yg bergetar2 bila kekasih dtg membawa cinta bersama…

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 12:40 pm
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun,

Rupa²nya Bro ni pun geng ‘jiwang’ jugak yer?

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Kesepian hilang kekasih, tak siapa yang mengerti
Tapi kini, seakan-akan dh ada hadirnya pengganti
Katanya:’dia tetap teguh menyokong idaman hati’
Rasa nya tk kan tiba masa, utk Lamunan Terhenti
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – LAMUNAN TERHENTI
PENYANYI – ARIS ARIWATAN
KARAOKE – https://youtu.be/5enoSQv9b2k
LIRIK –
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌹💐
Entah mengapakah hatiku bergetaran
Bila bertemu lagi oh kekasih lama
Kucuba selindungkan api keresahan
Namun perasaan ini berapi di dalam

Kukira engkau sudah melupakan
Kerna itulah engkau nampak tenang
Lainlah aku walau ketika ini
Masih membara ingatanku terhadapmu

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Kusingkap kenangan dulu
Sewaktu kasih berputik
Kugenggam erat tanganmu
Kau tunduk sembunyikan wajah
Namun dapat aku menerka hatimu
Sehati denganku

Lalu kau mendongak berbalas renungan
Dan dengan perlahan tangan kau lepaskan
Kau pun berlalu dalam pekatan malam
Tinggal aku seorang

Terhenti lamunan bila ‘ku dikejutkan
Engkau dipimpin pergi oleh seseorang
Dalam keterpaksaan kau melangkah kaki
Namun sempat jua kau menoleh ‘ku di sini
Dalam keterpaksaan kau melangkah pergi
Namun sempat jua kau menoleh ‘ku di sini
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

zunnun
zunnun
17 September 2021 4:25 pm
Reply to  Anonymous

woit, jom nyanyi bersama…

bagus jika hadi & sinyanyukyua ikut juga…

tapi, tapi, tapi

blh ke Anjing TN menyanyi sedangkan Anjing TN hanya menyalak…

zunnun sj bertanya.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 6:49 pm
Reply to  zunnun

Ha ha ha… Bro Zunnun..

Terbaik Bro, bravo!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
17 September 2021 10:08 am

zunnun tercari2 bermula nya PhD, augerah yg dicapai oleh “voice of reason”

tapi zunnun cuba merenung, dari mana iya nya bermula hingga terjadi nya manusia dan pedagogy ilmu nya….

lalu dtg seekor Anjing, mendekati zunnun, mengharapkan sesuatu….

baru zunnun mengerti, akan mula nya pedagogy manusia menguruskan ilmu merangka tamaddun kemanusian mereka…

iya bermula dari ‘determination, hunger & mencari kebebasan dari permasaalahan mereka….

apekah Anjing tersebut bernama TN, tapi tidak mungkin, tidak mungkin, tidak mungkin…

kerana Anjing TN terlalu tergiler2 mengarut2 puki….😂

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 11:08 am
Reply to  zunnun

Woww.. Bro Zunnun…

Hebat Bro.. terbaik..

Bravo!

😀😃😄😆🤣😅😂
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 11:14 am
Reply to  Anonymous

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
There’s no more the barking from the old bastard
Everywhere in this blog, the moron is being hated
Being ex-student of SJK, she is not well educated
I think, that poor idiot lady must have now fainted
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
17 September 2021 9:17 am

muhammadian dgn jumaat sebagai hari holistic mereka, the israelites dgn kesucian sabbat sabtu nya manakala jesuits mengambil ahad utk menyanyi kesucian anak mariam nya… kaum buddhist meluhat pokok bodi twmpat kesucian dan hindu, lembu2 haiwan suci mereka…. dari hari, bulan, pokok, gua, haiwan selain patung2, buku2 kitab & bangunan2 ibadah mereka semua nya. suci, di kecuali si tegar nyanyuk kpd #sinyanyuktua nta bergaya dgn salam jumast nya agar kelihatan bergata kesucian nya…. zunnun tertanya2, dimana terbit nya kebenaran dari pengertian2 yg diungkapkan suci itu.. kerana yg suci itu tak lain, kebenaran sj tapi, ngape pula Anjing TN membenarkan diri nya… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:17 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha… Bro Zunnun…

Terbaik Bro.

Bravo!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:20 am
Reply to  Anonymous

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
I think we just forget about that old lousy bastard
Entertaining the bloody bitch, time will be wasted
Being ex-student of SJK, she is not well educated
Everywhere in this blog, the moron is being hated
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

P/S:

I mean the bastard in the last paragraph of your comment!

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:38 am

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kritikan dari beberapa pserta Kejora ambil iktibar
Kali ini Kejora tk siar anjing & babi punya gambar
Tapi jangan lah pulak kira nya diri ini orang cabar
Sbb klau tk kena gaya, Kejora ni bleh hilang sabar
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
17 September 2021 7:34 am

Salam jumaat kepada saudara seislam dalam blog ini
Cubalah berhujjah mengguna fakta dan akal yang Allah bagi
Sumpah seranah, fitnah dan caci maki bukan caranya
Agama Islam tak pernah ajar yang buruk pada penganutnya

Gelaran nyanyuk tua ditujukan pada mahathir konon dah berusia
Membabikan seislam Hadi amatlah keterlaluan dan kurang ajar
Namun si idola kaki sodomi pula diangkat dipuji dab dipuja
Terbukti didapati bersalah dimahkamah, dihukum penjara

Oleh yang demikian mengomen dan mengkritik biar berpada-pada
Jangan terkeluar dari peradaban bangsa melayu dan agama
Tiada salah mengidola seorang bekas banduan semburit
Jangan sesekali babikan seislam, balasan seksa adalah perit

Wallahuaklam mubissawab

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:15 am

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keadaan komen di pos ni, agak melucukan sekali
Zunnun pulak yang kelihatan nya tampil membuli
Tak kan lah belum juga sedar, begitu teruk diperli
Rasanya jap lagi, teruk le, nak kena dipujuk Bg Ali
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH.

Wau bule
Wau bule
17 September 2021 7:04 am

The blue corner wants to maintain power within internal bickering The red corner wants to be seen important albeit stage acting An MOU was signed to show each other’s ability in entertaining A chinese opera is currently being staged for alternate reality living For Umno, internal disagreement heard on No Anwar No DAP For Bersatu you scratch my back, I will scratch yours, too For PAS, it does not matter as long as you have something for me For PKR, DAP, Amanah, members dancing just like the HUTU Be it Hamzah or Azmin or what have you as Ismail’s deputy… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 6:56 am

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENCARUT ATAU MENGARUT.

KEPALA KECIK, OTAK TAK BANYAK.

MAKA MENGARUT SAJA LER KEROJE NYE. .

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:22 am
Reply to  Anonymous

6:56 am,

1) Saya agak hairan bila komen² dari saudara Zunnun itu anda kaitkan dengan DAP.
2) Seolah-olah anda cuba menggambarkan DAP adalah jahat.
Fine.

Tetapi anda ini adalah seorang penyokong kuat PH dan DAP pula adalah parti yang terkuat dalam PH.

Anda ini kelihatan cuba nak komen politik tetapi tiada pengetahuan dalam politik.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:23 am
Reply to  Anonymous

Ibaratnya anda menyokong sebuah pasukan bolasepak dan si A adalah penjaring utama bagi pasukan itu. Mana boleh anda menyokong pasukan itu dengan membenci si A.

Begitulah juga bila anda menyokong PH tetapi membenci DAP yang telah menyumbang bilangan kerusi terbanyak dalam parlimen sehingga PH berjaya membentuk kerajaan selepas memenangi PRU14 dahulu.

Bolehkah PH memenangi PRU14 dahulu tanpa DAP, ayam tambatan PH tu?

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:27 am
Reply to  Anonymous

Kini PH dah tumbang angkara pengkhianatan oleh bekas ketua PH aka PM7 dahulu.

Sebagai penyokong kuat PH, anda sepatutnya lebih memarahi bekas ketua PH aka PM7 tu daripada memarahi DAP.

Ini jadi terbalik kuang, DAP yang bertungkus lumus memenangkan PH tu anda cerca manakala bekas ketua PH yang mengkhianati PH tu pula anda sanjung dan puja.

Kira macam mana nih?

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:28 am
Reply to  Anonymous

Untuk PH balik menjadi kerajaan, PH kena menang PRU15 nanti. Anda sebagai penyokong PH tentunya mahukan PH menang PRU15 itu nanti. Bolehkah PH menang PRU15 tanpa DAP? Sedangkan PH menang PRU14 dahulu pun dengan ‘margin’ yang kecil sahaja. Itupun dengan adanya DAP.

Tanpa penyokong atau undi dari puak China, bolehkah PH menang? Mampukah PH hidup dengan mengharapkan undi Melayu sahaja?

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:28 am
Reply to  Anonymous

PH adalah ibarat parti China atau parti yang didominasi oleh China² DAP. Maka untuk menyokong PH, anda tak boleh lari dari menyokong DAP.

Kalau anda tak faham dengan benda yang semudah itu pun, lebih baiklah tak perlu membuang masa untuk sibukkan diri dalam pllitik. Mungkin masa terluang boleh digunakan untuk kerja yang lebih berfaedah lagi seperti menolong anak jaga cucu ataupun mencuba resepi-resepi baru masakan untuk suami (sekiranya masih bersuami).

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 2:31 pm
Reply to  Anonymous

Berbalik kepada bolasepak, tahun 1994 pemain pertahanan Columbia bernama Andres Escobar ditembak mati kerana dituduh menjaringkan gol sendiri yang menyebabkan Columbia tewas dalam satu perlawanan piala dunia tahun itu.

Sebagai perbandingan, PM7 adalah ibarat penjaga gol PH pada tahun 2019 tetapi selepas 22 bulan berjuang, telah keluar meninggalkan padang dengan membiar pintu gol PH terbuka. Akibatnya, PH tumbang.

Kalau di Columbia, PM7 tu dah kena tembak!

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 2:37 pm
Reply to  Anonymous

Memang nampak amat pelik dan lawak sekali, anda sebagai penyokong kuat PH tidak mengecam tindakan PM7 yang membiar pintu gol PH terbuka hingga PH tumbang itu. Sebaliknya anda menjadi pemuja dan mendewa-dewakan PM7 tu pula.

Sah lah, ada banyak sel neuron yang rosak kat otak anda itu. Anda perlu berjumpa doktor dan tak usah nak susahkan diri lagi dengan menyibukkan diri dalam hal politik pulak.

KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
17 September 2021 2:58 am

Anjing bernama TN, kesedaran ape yg membuat nya asyik menyalak berterusan…

adakah kerana mengikuti arahan bang ali..

atau memang fikrah nya Anjing Yg kuat Menyalak…

ape yg kuat sgt menyalak cik ooi..

kerana sentiasa ketakutan mengha’dAp’i bayangan zunnun ….👽

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 6:49 am
Reply to  zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA MENCARUT ATAU MENGARUT

KAMU BAYANGAN PUN TAKDA.

KAMU HANTU..

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:06 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha… Bro Zunnun…

Bravo Bro!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 8:03 am
Reply to  Anonymous

BERUK TUA WAK GONTOL KOJORA KOJOLLA MENYORAK DIA SENDIRI –

NAMA ZUNNUN PUN DIA JUGA

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 9:51 am
Reply to  Anonymous

AIKK.. APASAL TETIBA BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 MENYERANG KEJORA?

KEJORA TAK ADA KATA APA KAT DIA PUN!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 9:52 am
Reply to  Anonymous

BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 MEMBUAT KOMEN YG MEMALUKAN DIRINYA SENDIRI –

NAMA ZUNNUN TU DIA KATA KEJORA PULAK.

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 9:59 am
Reply to  Anonymous

RAKAN² BLOG,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anak haram TN Anjing iblis, mmg suka bergaduh
Tak berubah-ubah anjing ni tampil bebal & bodoh
Dah le muka tu buruk, perangai sama naik hodoh
Bila dah terkantoi, mula ler anjing tu main tuduh2
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:01 am
Reply to  Anonymous

ITULAH KALAU RAKAN² NAK TAHU:

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:02 am
Reply to  Anonymous

BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI GATAI

gettyimages-691134365-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:02 am
Reply to  Anonymous

PERANGAI MONYET🐒

gettyimages-90260290-170667a(1).jpg
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:03 am
Reply to  Anonymous

MUKA BABI🐖

gettyimages-1144305068-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:04 am
Reply to  Anonymous

GILA BABI🐖

gettyimages-108311629-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:05 am
Reply to  Anonymous

MUNAFIQ LIDAH BIAWAK🦎

gettyimages-637650476-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:05 am
Reply to  Anonymous

HA HA HA…

ITULAH DIA :

BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 BETINA JALANG TUA PUKI GATAI PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 GILA BABI🐖 MUNAFIQ LIDAH BIAWAK🦎.

SATU PAKEJ LENGKAP UTK KE NERAKA.

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
KAH KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
17 September 2021 2:51 am

mska nta, 6 Masa kejadian itu perlu dgn pati Ilmu dulu lalu diikuti kehidupan utk menyatakan kesedaran….

zunnun
zunnun
17 September 2021 2:43 am

…. biji buah itu pati ilmu atau pati kesedaran….

kemudian nya bentuk pohon.

dlm masa pembentukan pohon, sekeliling nya juga sedang membentuk2….

maka nya, keselarian biji membentuk pohon dan sekeliling yg membentuk2 alam semasa, yg menentukan pohon utk berbuah hingga membawa kpd hybrid terbaru pula….

the law of selection & evolution…

Alam sentiasa dlm berubahan kerana sentiasa berlaku interwinding of consciousness…

dan semua nya dlm pengetahuan Ilmu yg terpendam utk menampung array of infinite possibilities, mengikut naluri2 kesedaran semasa….

jauh sekali utk mengawan kebabian & kesawanan berterusan

Last edited 1 month ago by zunnun
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 8:04 am
Reply to  zunnun

MENGARUT DENGAN law of selection & evolution ENTAH APEKEBENDE

zunnun
zunnun
17 September 2021 2:26 am

maka nya, Alam ini bermula dgn Ilmu atau kesedaran ?

apekah Zat Ketuhanan itu pati Ilmu atau pati Kesedaran….

hingga memerlukan Tuhan turun dari Singgahsana,Nya, melihat keindahan Alam Nya dgn pakai pakaian bernama, Adam…

zunnun
zunnun
17 September 2021 2:21 am

tapi waubule lain pula, selepAs melontar kata2 pendapat nya, lalu merasakan tuhan nya lebih mengetahui

lalu zunnun bertanya, selama ini ape yg dikatakan oleh waubule tidak fahami oleh nya….

maka zunnun bertanya lagi, jika najib Penyamun, maka Tuhan Maha Penyamun

jika tidak bagaimana Tuhan Mengetahui Najib melakukan Menyamun Nya…

apekah Tuhan Yg melakukan Samun Menyamun atau segala Ilmu Samun Menyamun dlm Oengetahuan Tuhan….

maka nya, yg mana dulu, Ilmu atau kesedaran….

zunnun
zunnun
17 September 2021 2:13 am

bertanya zunnun kpd babi bernama hadi

yg yg ada di setiap penjuru semesta ?

dijawab oleh sibingai hadi dgn kebabian nya…

‘allah’….

lalu zunnun bertanya, ‘allah’ itu ape ?

dijawap babi hadi ‘tuhan semesta alam’

lalu xunnun bertanya lagi, antara Ilmu & kesedaran, yg mana perlu mendahului..

dijawap oleh babi hadi, helah & dalih itu ilmu yg sedar.

lalu xunnun mengesahkan hadi seekor babi.

seperti hadi awang se ekor babi, apekah sah TN seekor Anjing ?

sentiasa ketakutan dgn bayangan xunnun.

ehhmmm 🤔

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:05 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha… Bro Zunnun..

Tak salah kalau nak bertanya tu Bro…

KAH KAH KAH KAH
😀😃😄😆😅😂🤣

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:15 am
Reply to  Anonymous

Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
We can’t hear anymore, the poor silly dog barking
It’s as if on the land, the old idiot clown is sinking
That bitch is too old, it is unlikely if she’s working
Or, the bitch’s now with Bg Ali, thoroughly fucking
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

gettyimages-154971305-170667a.jpg
zunnun
zunnun
17 September 2021 1:32 am

lalu zunnun bertanya kpd Anjing TN pula…

yg Anjing Nya bentuk atau kesedaran yg TN sedar sentiasa….

tapi lain pula dgn Anjing & Pemuda di dlm gua…

lalu ramai lebai2 bingai memberi interpretasi, bilabgan nya 7, 5, 3..

lalu penghujung ayat meneruskan kata, …

“hanya sedikit yg mengetahui berape bilangan mereka…

Anjing blh hidup ratusan tahun dan sedar perubahan sekeliling nya…

apekah kerana,asyik dibalun oleh bang ali, terus tergiler sawan ketakutan akan bayangan zunnun ….🤣

Last edited 1 month ago by zunnun
Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:03 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha.. Bro Zunnun…

Tak salah, nak bertanya tu Bro…

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:10 am
Reply to  Anonymous

Bravo Bro Zunnun,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Zunnun acted like in WWF wrestling smack-down
The victim is being treated like an old idiot clown
That poor bloody idiot, is as if sank and drowned
Before this Kejora whacked her flat to the ground
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

KAH KAH KAH

zunnun
zunnun
17 September 2021 1:24 am

lain pula dgn babi bernama hadi awang…

kebabian dgn slogan

“….isle-suku politik-suku, kapir….”

lalu zunnun bertanya, ‘allah’ yg hadi sembah sama juga dgn ‘allah’ yg azazil sembah sebelum nya….

‘allah’ yg byak berpolitik berhelah berdalih hingga bingai melihat & mengetahui “Oneness in Existence” yg sda pd mereka berdua

zunnun
zunnun
17 September 2021 1:16 am

ape yg ada tapi tiada..

lalu Anjing TN, Babi Hadi & #sinyanyuktua kesemua nya kata nerdasarkan kepercayaan mereka, mesti “allah” mereka…

lalu zunnun berikan sedikit penerangan…

kesedaran, conscious, consciousness

lalu si mansur menjerit

…. “ana al haq…”

apekah yg haq itu matter atau conscious?

larut akan kesedaran si mansur dlm kesedaran semesta..

Baqa akan nya, sedar dan mengetahui sequential masa seterus nya….

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 7:01 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha.. Bro Zunnun…

Yer ker?

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 1:07 am

labuhnya bkn sebarang labuh
labuhnya sampai kepala lutut
Kedunya wak di blog kena tabuh
sampai tercirit terkentut-kentut

kentutnya bkn sebarang kentut
kentut kuat bergegarnya rumah
nak berkomen jangan pakai lutut
guna otak,baru hujah berhemah

zunnun
zunnun
17 September 2021 1:07 am

the pillar of faith or had it been all these while pillar of beliefs unable to enhance faith…

belief in the existence & oneness of God…

unable to understand “Allah” is not A Nama…..

its A meaning to encompass Oneness of Existence

unable to understand,

“by saying God is around us but not us…”

an oxymoronic belief….

a deadly poison, poisonous that kills any attempt to inculcate “faith”

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 12:53 am

Membawalah kobis ke Singapura
Dimasak lemak bersama ikan
Kojolla tak habis-habis merayu-rayu dara
Coba cerminkan sarang tempua,labuhkan

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 12:45 am

Rasanya tak lama lagi Zunnun akan masuk parti aku.

memang dia ni,keras kerak nasi…bila aku pujuk dan siram air lembutlah

zunnun
zunnun
17 September 2021 12:44 am

Thread budin kali nih melagakan #melayu2 pengkianat & #melayu2 penyamun..

gosh…

pengkianat itu satu bentuk rompakan, merompak kepercayaan…

penyamun itu pula satu sikap pengkianatan, mengkianati kepercayaan

kepercayaan?, kepercayaan! kepercayaan.

lu percaya, gua tak percaya ….

semua kepercayaan meh

itu rukun iman sama meh, semua kepercayaan sj meh

lu tanya Anjung TN, lia percaya lia Anjing meh..

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 6:58 am
Reply to  zunnun

Ha ha ha… Bro Zunnun..

Bukan ada “typo” sikit ker, baris terakhir tu?

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 10:12 am
Reply to  Anonymous

Sepatutnya, baris terakhir tu:

“lu tanya Anjing TN, lia percaya lia Anjing meh..”

Kejora tolong perbetulkan ‘typing error’ dlm baris terakhir tu!

😀😃😄😆😅😂🤣
KAH KAH KAH KAH.

zunnun
zunnun
17 September 2021 12:30 am

ngape zunnun merasakan hadi awang & #sinyanyuktua kerap dijadikan mainan seloka nya setiap kali di blog ini…

negara tidak perlukan musuh dari luar utk membawa bencana,

… cukup dgn ada nya mereka berdua.

Anonymous
Anonymous
17 September 2021 12:44 am
Reply to  zunnun

si zunnun mandol dah hilang fokas
bila PH dah join dengan pak lebai
dicari pulak sapa-sapa nak dilibas
tak pasal-pasal orang tua tu ditibai

kah kah kah

Sekarang PH mengakui yang sinar cahaya gemilang untuk join dengan rakan-rakan Pak Lebai ku.Cahaya tersebut sememangnya dari parti pak lebai,yang meletakkan Islam sebagai dasar perjuangan Tak perlu menang pilihanraya sebagai komponen untuk nobatkan jadi kerajaan,sekadar menjadi “King Maker”.Kan dulu aku dah sebut,”King Maker” boleh mengatur segalanya.

KAN DAH TERKEDU SI ZUNNUN TU

JOM JOIN,KITA RAMAI-RAMAI MENCARI SYORGA,

NERAKA JANGAN SESEKALI

zunnun
zunnun
17 September 2021 12:24 am

bila pH “memberi & menhulurkan” tangan bantuan agar belanjawan negara tidak tergugat nerhadapan dgn kegawatan & kegilaan politik ….

satu alternative kpd “meminta & pengiktirafan” keputusan agar MRR & kerajaan melaksanakan Mageran & MKN secara lockdown utk #sinyanyuktua kembali berkuasa cara backdoor, mengelak dari istilah tebuk atap pendeta hadi….

ape kah. #sinyanyuktua kini dilihat satu liability kpd rakyat & negara..

hinggakan waubule diawasi penyakit sawan juga…

zunnun minta pencerahan

zunnun
zunnun
17 September 2021 12:08 am

laa, bukan. hamzah & bukan Assmin

yg tepat utk menjawat timb kpd mail bera, tak lain, tak lain, tak lain.

…hadi awang

jgn nanti dimakan sumpah oleh Sang Dewata, kelak malapetaka baru akan negara hadapi..

isle hadi mesti memerintah, dan sudah tiba masa nya seperti mana di Afghan, sama juga di Malaysia.

klu tidak, tak kan lah hadi & lebai2 nya cepat menghantar ucapan tahniah kpd mereka