MELANTIK MAHIADDIN YANG GAGAL KETUAI MPN MENUNJUKKAN ISMAIL SABRI PM YANG 1000 KALI LEBIH GAGAL BERBANDING MAHIADDIN

Mahiaddin Md Yasin sepanjang 17 bulan berkuasa dan mengetuai kerajaan PN adalah Perdana Menteri yang gagal.

Beliau gagal dalam hampir semua perkara – paling ketara dalam menangani Covid19 yang daripadanya menjalar kepada krisis kesihatan, ekonomi serta ketidaktentuan politik.

Tidak saja dengan PKP yang bersambung-sambung dan menyusahkan rakyat, kadangkala pula ketat atau longgarnya PKP itu seperti dipakat-pakatkan dengan ancaman politik yang dihadapinya.

Kalau kuat ancaman politik, maka tak semena-mena jadi ketat PKP dan bila stabil sikit politik, PKP pun segera jadi longgar.

Berikutan ancaman politik berterusan, Mahiaddin kemudian menggunakan alasan Covid19 untuk menguatkuasakan darurat yang mana tujuan utamanya bukan untuk menangani wabak itu, tetapi lebih ke arah menggantung Parlimen.

Apabila Parlimen digantung, bukan saja kedudukannya selamat, berbelanja juga semacam ada kebebasan atas alasan darurat.

Titah Yang Dipertuan Agong bahawa Parlimen harus dibenarkan bersidang ketika tempoh darurat langsung tidak dipedulikan, malah baginda kemudian bertitah sebanyak tiga kali agar Parlimen dibenarkan bersidang dengan segera dan secepat mungkin, namun tetap tak dipedulikan.

Perkara itu dengan sendirinya menyedarkan seluruh alam, termasuk gagak dan monyet di hutan, yang ditakutinya sebenarnya adalah takut hilang jawatan.

Dengan itu, hampir semua orang terus mengkritik serta menghentam Mahiaddin dan di media sosial pula hampir setiap masa sarat dengan timbunan kritikan terhadap kegagalannya itu.

Zahid Hamidi dan Najib Razak, Presiden dan bekas Presiden UMNO yang mana UMNO sendiri merupakan sebahagian daripada kerajaan PN turut tidak mampu mengelak dan akhirnya sama-sama tanpa henti melontarkan kritikan dan serangan kepada Mahiaddin.

Kedua-dua mereka juga adalah penyumbang terbesar yang bertanggungjawab menjatuhkan Mahiaddin akhirnya.

Realitinya dengan semua rentetan itu, Mahaiddin benar-benar pemimpin yang gagal dan kegagalannya tidak boleh lagi dibiarkan berlama-lama sehingga boleh memusnahkan masa depan negara.

Sepanjang 17 bulan berkuasa, boleh dikata tiada apa-apa rekod kejayaan yang boleh ditulis dalam catatan sejarah tentang kejayaannya.

Semuanya beliau gagal dan Mahiaddin adalah Perdana Menteri paling gagal dalam sejarah negara.

Apabila beliau meletakkan jawatan yang bererti dirinya sendiri tidak mampu lagi mempertahankan kegagalannya itu, seluruh negara bertukar gembira dan bersyukur dengannya.

Dengan perletakan jawatannya, beliau seharusnya diberikan masa untuk berehat sepenuhnya kerana pemimpin dan kerajaan selepasnya tidak harus terpalit lagi dengan sebarang kegagalan buruknya selama ini.

Sebab itu, apabila Ismail Sabri Yaakob semalam melantik Mahiddin sebagai Pengerusi Majlis Pemulihan Negara atau MPN bertaraf menteri untuk menangani Covid19, ia bukan saja sesuatu yang pelik, malah seperti โ€œkerja gilaโ€.

Bagaimana seorang yang telah gagal selama 17 bulan untuk menangani Covid19 boleh dilantik semula untuk mengetuai usaha menangani wabak tersebut?

MPN ditubuhkan oleh Mahidddin tidak lama sebelum pengundurannya dengan beliau sendiri adalah pengerusinya dan jika dengan kuasa sebagai Perdana Menteri pun beliau gagal membawa apa-apa kejayaan, bagaimana sekarang Ismail Sabri boleh mengharapkan MPN berjaya dengan Mahiaddin yang hanya diberikan status menteri?

Apa yang MPN di bawah Mahiaddin mampu lakukan selepas ini atau mungkinkah MPN sekali lagi akan mencadangkan darurat dilaksanakan kepada Ismail Sabri?

Yang nyata, dengan perlantikan Mahiaddin yang gagal itu untuk mengetuai MPN, ia lebih menyerlahkan kegagalan Ismail Sabri sendiri sebagai Perdana Menteri yang belum sampai sebulan memegang jawatan tersebut.

Mahiaddin hanya gagal dalam menunaikan tanggungjwab dan melaksanakan kerjanya sehingga rakyat terbeban, marah dan susah, tetapi Ismail Sabri gagal dalam memilih orang yang betul untuk melaksanakan tugas menangani Covid19.

Pemimpin yang betul tidak mungkin melantik seseorang yang telah terbukti gagal untuk apa juga tugas, terutama sekali mengetuai semula sebuah badan yang sebelum ini telah terbukti gagal dilaksanakannya dengan kuasa lebih besar ada dalam tangannya.

Kalau dalam memilih orang yang betul untuk melakukan sesuatu kerja pun Ismail Sabri sudah menunjukkan kegagalannya, walhal itulah atas utama watak seorang Perdana Menteri yang berwibawa atau setidak-tidaknya boleh diharapkan, sudah tentu dalam hal-hal lain beliau tidak boleh lamgsung dijadikan sandaran.

Dengan kegagalan asas itu, Ismail Sabri adalah 1000 kali lebih gagal berbanding Mahiaddin.

Apakah ini tanda-tanda malang awal Ismail Sabri adalah Perdana Menteri yang lebih buruk dan lebih tak berguna lagi kepada kita rakyat pembayar cukai berbanding Mahiaddin sebelum ini? – ShahbudinHusin 05/09/2021

4.3 6 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 5 September 2021 — 9:29 am
Subscribe
Notify of
guest
41 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
5 September 2021 7:48 pm

haha….langsung dari playbook atok.
rosak tanah air.

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:23 pm
Reply to  Anonymous

Tun anugerah Tuhan dan para wali.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 8:33 pm
Reply to  Isle DAP

Wali pluralis?

Wau bule
Wau bule
5 September 2021 7:32 pm

4 MPs have put unexpected fear in certain individual That is an excellent achievement, purely amazing The leader of these MPs, well liked by young and old A force to be reckoned with, and still performing Rear entry separates him from ex convict of sodomy Twice PM, once an interim, he no longer needs such position Proposing NOC, it is his sincere wish to help the country Torn by the pandemic ravaging the rakyat and our beloved nation Nyanyuklah, so this individual loves to picture him as having this disease But Allah’s will, he has been granted longevity and good… Read more »

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:22 pm
Reply to  Wau bule

Tun saja yang paling pandai.

zunnun
zunnun
5 September 2021 6:43 pm

tapi blh ke dinyanyuktua berhenti politik seketika…

apekah kemahuan & kepentingan nya sentiasa bibit2 persepsi yg dinyatakan dari penyakit sawan nya…

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:24 pm
Reply to  zunnun

Tun takkan mati.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 8:32 pm
Reply to  Isle DAP

Kira taraf Nabi Isa lah Atok Dewa Saka tu ya?

Ini dah mengalahkan John Doe nujum nih!

Kah kah kah.

zunnun
zunnun
5 September 2021 6:40 pm

politik bukan jalan penyelesaian..

dgn 4 Mp2 yg bak kayu unsang, bagus retire sj dari politik…

tapi lain pula, merancang utk berkuasa melalui backdoor pula dgn meminta Mageran & MKN pula…

lain yg sinyanyuktua pentingkan.

MKN jenama nya, dgn tiada keperluan kerajaan dan sinyayuktua diberi kuasa mutlak, cara tak langsung satu jenamaan Interim pM akhir nya…

lagi tua lagi nyanyuk pemikiran nya

Last edited 18 days ago by zunnun
Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:26 pm
Reply to  zunnun

Tun tua tak macam Hadi tua nyanyuk.

Wau bule
Wau bule
5 September 2021 6:04 pm

Banyak telah diperkatakan politik bukan jalan penyelesaiannya?
Bertukar PM mana mungkin boleh meredakan perebutan kuasa
Kes pandemik terus bermaharajalela dalam negara Malaysia
Mungkin pentadbiran ala Mageran jalan keluar dari permasalahan kita

Muhyiddin dikata gagal memimpin dalam pentadbirannya
Ismail mungkin jadi PM tersingkat dalam sejarah negara
Yang tak sedar diri, Anwar sudah mula congak berkira-kira
Disuruh berundur dari kalangan pemimpin PH, beliau menolaknya

Inilah dia politik cacamerba persis dan setanding maharaja lawak
Berebut jawatan PM bagai anak kecil terbatuk keluar kahak
Langsung tiada rasa malu dan segan malah menjadi-jadi
Sehingga rakyat naik jemu dan malas ambil peduli

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:21 pm
Reply to  Wau bule

Hidup Tun.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 5:44 pm

DIK๐ŸŒท NADIA๐Ÿฅ€ PUTERI๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Sebenarnya pihak pmbangkang tu dah jadi buntu
Sbb, Melayu menyokong UMNo, Pas dan Bersatu
Dlm bencana Covid ini, rakyat akan terus dibantu
Oh lupa..mak abg asyik tanyakan, bakal menantu
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐Ÿต๏ธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhย 
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 5:30 pm

Gaji bute untuk keluarga Malaysia.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 4:53 pm

Pi Mai Pi Mai Dok Tang Tu! Kabinet Sabri SAH hanyalah kabinet utk survival petualang2 politik terus mentekedarah duit rakyat lebih lama sebelum depa terus sentap dlm PRU 15. Tak pernah dalam sejarah politik dunia, orang yang Gagal Total dilantik semula & diberi jawatan penting. Ntah polisi gila bxxi ka apa ni???

BPN akn terus dijadikan umpan mata kail, utk jerat rakyat marhaen khususnya Melayu Melayu jenis bongok. Tengok saja nanti…

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 5:31 pm
Reply to  Anonymous

Kabinet recycle ulama suu.

zunnun
zunnun
5 September 2021 12:40 pm

babi2 belaan #sinyanyuktua menlihat politik satu peradapan moral… tapi pengertian politik itu jauh sekali ape yg di sangka… politik itu di regulate dgn nilai perundangan, dan kehadiran moral hanya pd tahap “meta-ethic” semata2…. politik itu satu penjenamaam perniagaan, menjual selain menguruskan persepsi utk berkuasa… melihat anwar dgn sodomi nya, seperti melihat pengusaha yg dihukum kerana mampu memberi tentangan kpd perniaga persepsi yg sedang penguasai perniagaan secara monopoli… maka jika sesiape yg merasakan nilai moral mereka satu tahap gaban “moral absolute” maka zunnun nasihatkan… duduk betapa di gua sj, utk mengelak diumpamakan seperti se- ekor ikan pari, ekor yg merewai2 mengaut… Read more »

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 5:34 pm
Reply to  zunnun

Hidup Tun.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 5:51 pm
Reply to  Isle DAP

Hidup tu hidup lah.. tapi rasanya, tak lama mana dah…

Kah kah kah.

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 11:38 am

Arak haram boleh. Judi haram boleh. Amanat Hadi haram boleh padam. Saman masjid boleh. Buka Genting boleh. Isley maju walaun kata.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 10:09 am

KAH KAH KAH

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐Ÿต๏ธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
Msih teringat lagi, kata-kata si dia, yg cantik lawa
Kejora juga mnyokong..kata-kata yg si dara bawa
Mmg nya abah, bagi ‘kami’ ini tersangat istimewa
Klau bleh nk abah memimpin smpai ujung nyawa
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhย 
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 10:09 am
Reply to  Anonymous

__________________________________________________
Nadia
6 July 2021 3:23 pm
Reply to Nadia

nadia TEGUH di belakang mahiaddin. ABAHKU.

Reply
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 10:10 am
Reply to  Anonymous

__________________________________________________
Nadia
6 July 2021 4:37 pm
Reply to Nadia

Nadia yang cantik akan sentiasa bersama pimpinan mahiaddin. Sampai hujung nyawa. Tak mau yang lain dahโ€ฆ

Reply
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 10:11 am
Reply to  Anonymous

DIK๐ŸŒท NADIA๐Ÿฅ€ PUTERI๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐Ÿต๏ธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
Bersabar & tenangkan hati mu duhai dewi pujaan
Abg mengerti sangat akan dinda punya perasaan
Kita rasa syukur juga le dgn abah punya keadaan
‘At least’ abah dh kembali juga bersama kerajaan
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhย 
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 11:51 am
Reply to  Anonymous

Nikah online la walaun berahi.

zunnun
zunnun
5 September 2021 12:16 pm
Reply to  Isle DAP

hingga mencari ‘allah’ sampai ke celah2 puki ….

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 1:10 pm
Reply to  Anonymous

DIK๐ŸŒท NADIA๐Ÿฅ€ DEWI๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
PN tetap memerintah, keadaan politik tk berubah
Tak perlu lah dik Nadia nak runsing atau gelabah
Syukulah juga, pengerusi MPN diberi kpada abah
Buat Dik Nadia..sekuntum bunga abg persembah
๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhย 
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

gettyimages-1225652780-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
5 September 2021 4:49 pm
Reply to  Anonymous

DINDA๐ŸŒท KU๐Ÿฅ€ DARA๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’ฎ
Jgn lah Dik Nadia rasa gundah atau berduka lara
Smua, adalah ketentuan Illahi, duhai dewiku dara
Kini, kita mendapat satu perkhabaran yg gembira
Abah akn jdi Pengerusi Majlis Pemulihan Negara
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:27 pm
Reply to  Anonymous

Tua gila burit punca Pas jatuh.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:49 am

KAH KAH KAH

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Tak abis-abis, dengki di hati Bg Budin ini berputik
Biasa lah Bg Budin, kena jaga rakan dalam politik
Apa le salahnya, kalau Tan Sri Mahiaddin dilantik
TSMY pegang Pengerusi MPN itu mmg dh cantik
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

zunnun
zunnun
5 September 2021 9:36 am

mail bera hi, 1000 kali gagal dibandingkan mahiadin…?

jika benar sedemikian, maka kerajaan keluarga 69 + 3 mail bera hi akan hanya bertahan 17 bulan/1000

atau tak sampai sehari….

jika diambil dlm bentuk mathematica…

assume 3 bulan bertahan, kerajasn keluarga 69 + 3 mail bera hi , (tak sampai 100 hari), maka kegagalan yg di jenamakan berbanding mahiadin,

hanya 6 kali sj …

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:32 am

DINDA๐ŸŒท DEWI๐Ÿฅ€ PUTERI๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Abg baru sja selesai solat subuh tunaikan ibadah
Ntah kenapa hati seperti digamit kenangan indah
Diri terus digigit kerinduan yang tak sudah-sudah
Maka buat mu dewi abg tampil berpantun madah
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:33 am
Reply to  Anonymous

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Ntah kenapa, hati resah, digamit kenangan silam
Sepi menjadi santapan..dngan pilu menjadi ulam
Di lautan rindu..abg bagai hanyut, dan tenggelam
Sekuntum mawar, abg utuskan mengiringi salam
๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

gettyimages-157330341-170667a.jpg
Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:37 am
Reply to  Anonymous

Owhhh.. minta maaf, pantun jam 9:32 am tu, Kejora ambil dari pos sblm ini, awal pagi tadi terlupa edit.

Sebenarnya nak bagi tau solat sunat Dzuha..

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
KAH KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:40 am
Reply to  Anonymous

Errata (9:32 am):

DINDA๐ŸŒท DEWI๐Ÿฅ€ PUTERI๐ŸŒน,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Abg baru saja solat sunat dzuha tunaikan ibadah
Ntah kenapa hati seperti digamit kenangan indah
Diri terus digigit kerinduan yang tak sudah-sudah
Maka buat mu dewi abg tampil berpantun madah
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 11:49 am
Reply to  Anonymous

Jadi Menteri angkut janda. Jadi walaun gila burit.

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:31 am

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Di rimba kerinduan ini, abang terus gagahi berlari
Tiap ketika asyik sja tertinjau-tinjau & tercari-cari
Lara kesepian, terasa bisa menikam bgaikan duri
Hadirlah dikau sayang, duhai dara srikandi puteri
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 9:32 am
Reply to  Anonymous

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Sampai bila, diri ini akan dimamah rindu dendam
Buat dewi nan manja, ku susun madah gurindam
Hasrat yg suci murni ini tak akan kunjung padam
Tapi..ke mana hilangnya, bunga yg ku idam-idam
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒน๐Ÿ’
๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

gettyimages-89619250-170667a.jpg
Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

Walaun tengah ketagih burit paling sedap ke ni?

Anonymous
Anonymous
5 September 2021 3:46 pm
Reply to  Isle DAP

Isle DAP 11:47 am,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Mmg lah, kpd si dara manja itu, jiwa ini meruntun
Apakah salah sekira nya diri ini tampil berpantun?
Tapi hairan, naper Isle DAP ni tiada sopan santun
Apakah Isle DAP ni dri kem Bg Bon atau kem Tun?
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhย 
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

KAH KAH KAH.

Isle DAP
Isle DAP
5 September 2021 8:29 pm
Reply to  Anonymous

Gila burit tapi tahu sopan santun.