APA JUGA USAHA MENJATUHKAN MAHIADDIN MEMANG TINDAKAN BERMAIN POLITIK, TAPI…

Berikutan keputusan UMNO menarik sokongan terhadap Perdana Menteri, Mahiaddin Md Yasin, ada pihak yang takut kehilangan jawatan serta kedudukan berkata, sekarang bukan masanya untuk bermain politik dan jatuh-menjatuhkan kerajaan.

Kata pihak tersebut lagi, tumpuan sekarang seharusnya difokuskan untuk menangani Covid19 yang kesannya merata kepada seluruh kehidupan manusia.

Sebelum ini, ketika Anwar Ibrahim berkali-kali cuba menukar kerajaan, itulah jugalah hujah mereka.

Lagi-lagi jangan bermain politik dan kita semua harus bersama-sama dengan kerajaan.

Agaknya, mereka yang takut hilang jawatan dan kedudukan ini lupa, Mahiaddinlah sebenarnya yang paling banyak bermain politik demi kuasa sejak Covid19 melanda negara.

Kenapa setelah lebih setahun berlalu, disertai dengan pelbagai PKP, darurat dan entah apa-apa lagi, tetapi Covid19 tidak juga berkurangan jumlahnya?

Realitinya, semua itu adalah disebabkan Mahiaddin tidak henti-henti bermain politik dengan berselindung dan menggunalan alasan Covid19 dalam semua tindakannya.

Memecat musuh-musuh politiknya dalam Bersatu, termasuk Tun Mahathir Mohamad, menjatuhkan kerajaan Sabah pimpinan Shafie Apdal, menggantung Parlimen dan membuat lantikan demi lantikan yang bersifat potik adalah antara percaturan yang dilakukan Mahiaddin yang tiada kena-mengena langsung dengan usaha memerangi Covid19, tetapi dilakukan ketika wabak tersebut tengah menggila.

Selain ada di antara tindakan itu menyumbang kepada peningkatan kes seperti PRN Sabah contohnya,!selebihnya hanya untuk mengekalkan kuasa semata-mata.

Kalau mahu dikira lagi, PKP demi PKP dengan kes turun naik mengikut sama ada terancam atau tidak kerusi Perdana Menteri yang didudukinya, majoriti rakyat juga percaya ia adalah suatu perlaksanaan yang berniat politik sifatnya.

Kalau tidak bersifat politik, takkanlah sampai tiga kali Yang Dipertuan Agong perlu bertitah tentang keperluan Sidang Parlimen diadakan dengan segera?

Jika kerajaan memberi tumpuan sepenuhnya untuk menangani Covid19 dan tidak gila untuk mengekalkan kuasa, tentunya rakyat tidak menderita seperti sekarang ini.

Negara lain boleh menangani Covid19 dengan lebih baik, termasuk yang lebih mundur daripada kita seperti Vietnam misalnya, kenapa kita berterusan gagal dan menjadikan hidup dalam sengsara yang berpanjangan?

Jawabnya tidak lain ialah kerana kerajaan dan Mahiaddin telah gagal dan hanya memperalatkan Covid19 ini untuk politik dan kelangsungan kuasanya.

Sepatutnya, dengan gagal yang berterusan itu sehingga kes bunuh diri sudah jadi berita biasa dalam negara, Mahiaddin ada perasaan malu untuk terus kekal dan menikmati gaji lumayannya.

Tidak malukah beliau dengan gaji lumayan yang dikaut, jumlah kabiinet terbesar, berbelanja sesuka hati dan lantikan politik dibuat tanpa henti, sedangkan hasilnya hanya menyebabkan rakyat tambah susah derita, selain ada yang tidak tidak tahan meneruskan hidup, lalu memilih mengambil nyawa sendiri?

Sekarang beliau dikhabarkan tidak begitu sihat dengan penyakit lama menyerangnya kembali, sampaikan kena cirit-birit pun kena seminggu perlu berehat di hospital.

Dalam keadaan ini, kenapa tidak mahu berhenti, malah melantik lagi Timbalan Perdana Menteri yang tujuannya semata-mata mainan politik untuk memecahkan lawan dan melindungi kerusi yang sedang diduduki?

Maka itu, apa pun usaha untuk menjatuhkan Mahiaddin sekarang ini, terbaru melalui keputusan UMNO menarik sokongan, memang ia bersifat politik, tetapi ia adalah untuk melawan permainan politik Perdana Menteri yang memperalatkan semua perkara untuk kepentingan kuasanya dan bukan untuk menyelesaikan masalah negara.

Kiranya permainan politik Mahiaddin tidak dilawan dengan mainan politik yang bertujuan menukarnya, rakyat akan terus sengsara dan derita kehidupan mereka.

Selagi beliau tidak ditukar, apa pun dilakukannya untuk menangani Covid19 akan terus gagal dan negara tidak akan mampu bergerak ke mana-mana.

Pemimpin yang gagal, melakukan usaha pula dengan cara yang sama berkali-kali, tidak habis-habis mengurung rakyat tanpa henti, tidak mungkin dapat menghasilkan keputusan yang berbeza.

Untuk mendapatkan keputusan yang berbeza, jawatan Perdana Menteri mesti diisi oleh pemimpin yang berbeza juga.

Sebab itu, rakyat tiada pilihan lain melainkan harus memberi sokongan kepada apa juga permainan politik yang secara kasarnya nampak dilihat untuk menumbangkan Perdana Menteri semata-mata.

Memang luarannya nampak begitu, tetapi hasrat sucinya ialah untuk mengeluarkan rakyat serta negara ini daripada ketidaktentuan dan penyeksaan berpanjangan yang dilakukan oleh Mahiaddin yang kerjanya asyik bermain politik untuk kuasa saja.

Malah, kalau perlu, rakyat sendiri sepatutnya bangun bersatu hati untuk sama-sama menumbangkan kerajaan dan Mahiaddin yang realitinya keberadaan beliau di kerusi Perdana Menteri itu hanya menyusahkan lagi kehidupan kita. (ShahbudinHusin 11/07/2021)

Updated: 11 July 2021 — 5:20 pm

92 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp IP

    PN JADI BODOH DOK IKUT APA KATA PHD4PIG…………

    Are The Covid-19 Tests A Scam To Make Tons Of Money?………..

    It is puzzling that so many people with absolutely no symptoms of Covid-19, and who have been tested negative (plus have been vaccinated), become positive when tested by the Ministry of Health people — and then become negative again when they pay RM300 to get privately tested. It looks like someone is making tons of money.

    Is Dr Noor Hisham bin Abdullah (a.k.a. Yew Ming Seong), the Director-General of the Ministry of Health, secretly working for Pakatan Harapan to sabotage the government? Or is he making tons of money through the Covid-19 testing scam?

    Many of the Ministry of Health’s policies are chaotic and illogical and appear to be aimed at making the rakyat angry. And the fact that these policies and SOPs are wishy-washy and they keep doing U-turns give the impression they do not really know what they are doing.

    People who are Covid negative become Covid positive after two weeks quarantine in Hilton PJ
    I personally know people who have tested negative for Covid-19 a number of times, and then after two weeks quarantine at the Hilton Petaling Jaya, become positive when tested by the Ministry of Health.

    They were negative (tested many times) before going into Hilton Petaling Jaya, and after two weeks of quarantine, tested positive. Is Hilton Petaling Jaya a Covid-19 transmission centre creating “Kluster Hilton PJ”?

    Anyway, not happy with the Ministry of Health’s positive results, these people did another test with a private doctor (and had to pay RM300) and they tested negative again.

    So, this is the scenario. Do a free test with the government and you are positive Covid-19. Pay RM300 to test with a private doctor and you are negative Covid-19.

    This can mean a few things. First is that the Ministry of Health people know fuck-all. Second, the Ministry of Health people are purposely sabotaging their free Covid tests so that people go to private doctors and pay RM300 per test (and some of that RM300 goes back as commission to the Ministry of Health people). Third, the Ministry of Health people are sabotaging their tests so that the Covid positive figures can go up and up and then they can play up the “Kerajaan Gagal” issue.

    It is puzzling that so many people with absolutely no symptoms of Covid-19, and who have been tested negative (plus have been vaccinated), become positive when tested by the Ministry of Health people — and then become negative again when they pay RM300 to get privately tested. It looks like someone is making tons of money.

    So now the Covid positive cases are going through the roof. And many of these cases are people who have already had two vaccinations plus they show absolutely no symptoms of Covid. Maybe the MACC needs to step in and do its job. Or are the MACC people also sharing the commission from the RM300 per test scam?

    Does Prime Minister Muhyiddin Yassin know this Covid-19 fiasco can bring down his government, just like how the 1MDB fiasco brought down Najib Tun Razak and the Barisan Nasional government?

  2. kpd che lah, moktar senik serta seberang takiri , keCINTAan jenis ape yg kamu kalian hinggakan meletakan keTAKUTan kpd tuhan di celah lubang nonok burit puki betina…..

  3. kpd kebabian hadi awang, zunnun bertanya….

    ketika menegakan sembah menyembah kpd ‘allah’ yg kamu ‘CINTA’ …..

    ape keTAKUTan yg kamu simpan dlm dada?

  4. ape yg amat malang yg menimpa negara ketika ini sedangkan rakyat amat terkesan utk menyara kehidupan mereka….

    pemimpin2 berebut mendapat tempat dlm kedudukan kuasa negara…..

    maka baik jika pH focus membantu negeri2 yg di perintahi mereka dan biarkan peminpin2 omNO dan pbbm meneruskan kebabian2 mereka….

    …bila mereka ketandusan tenaga dan idea, ketika itu covids dgn immunisasi yg mencecah 60/70 % penduduk, tidak lagi menjadi permasaalah utama, tapi kesan ekonomi akan berlarutan 3-4 tahun pula…..

    biar pru 15 jadi penentuan utk pH memberi alternatif mereka kpd rakyat jelata….
    dspe yg amat malang yg menimpa negara ketika ini sedangkan rakyat amat terkesan utk menyara kehidupan mereka….

    pemimpin2 berebut mendapat tempat dlm kedudukan kuasa negara…..

    maka baik jika pH focus membantu negeri2 yg di perintahi mereka dan biarkan peminpin2 omNO dan pbbm meneruskan kebabian2 mereka….

    …bila mereka ketandusan tenaga dan idea, ketika itu covis dgn immunisasi yg mencacah 60/70 % penduduk, tidak lagi menjadi permasaalah utama, tapi kesan ekonomi akan berlarutan hingga 3-4 tahun pula…..

    biar pru 15 jadi penentuan utk pH memberi alternatif mereka kpd rakyat jelata….

  5. jika permasaalahan covid & ekonomi semasa di tangani dgn cara head-on menhadapi kedua2 nya, ape itu tindakan yg bijak di unggap oleh mahiaddin dgn PPN lalu menjemput atok saka aka #sinyanyuktu97 aka pesakit epilepsy tegar negara…

    betul ke permasaalah covids yg menjejaskan perihal ekonomi semasa…

    atau ketidak kepastian suhu politik negara punca segala2 nya….

  6. tak lama lagi atok saka akan menjangkau umur 97, maka #sinyanyuktua96 perlu di ubah kpd #sinyanyuktu97 pula….

    dgn umur yg menjangkau 100 tahun, maka lagi sarat akan penyakit epilepsy nya saban hari….

    kesian, seperti juga pemimpin2 di luar negara keget melihat rakyat indinesia melantik Gus Dur utk dijadikan President mereka…

    dlm hati mereka, bertanya, “apekah rakyat indonesia semua kaum2 buta belaka..”

    bagaimana pula peminpin2 luar negara serta rakyat2 di luar sana berkata…

    “apekah rakyat malaysia tua2 serta berpenyakit epilepsy kesemua nya…..”

    keTAKUTan manusia akan sentiasa dlm jajaran keCINTAan mereka…

    takut akan kehilangan nilai2 CINTA yg mereka bina dlm kehidupan mereka….

    hinggakan TAKUT kehilangan nilai2 CINTA yg mereka bina terhadap Tuhan mereka…

    takut utk mencari pengantian nilai2 terbaharu utk memberi pengertian akan nilai2 yg ada….

    dulu kala manusia bila hujan tiba, akan sentiasa dlm sesukaan kerana malaikat2 sedang menyiram tanaman di syurga….

    hanya bila mana kemajuan ‘cognitive faculty; mula tersebar, maka mereka ketahyui bahawa air hujan itu tiada lain satu putaran air yg di ‘mother earth’ lakukan menyejukan bumi nya…

    tapi akan berlaku jika ‘suhu bumi’ naik dgn mendadak nya, ? jgn pula balik menjadi kaum dulu kala yg bergema di setiap bangunan masjid, bahawa kiamat hampir tiba….

    kerana bikamana air laut mula kurang akan ‘salinity’ nya, kekurangan garam akan menaikan kadar wap kerana ‘depressing boiling point of water’ membuat air laut menjadikan wap dgn kadar yg ketara sekali…

    ‘mother earth’ akan sentiasa ‘cleanse’ akan bumi nya, dan the new Ice Age akan muncul tiba…

    ape kah Bumu ini tiada Roh Nya…?

    tidak kah ‘mother earth’ ada perkatakan kpd malaikat ketika mendatangi mengambil sedikit tanah utk di jadikan jasad Adam sebelum Nya….?

  7. Tuan Shahbudin,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Yg tak sokong usul tu, bukan takut hilang jawatan
    Depa faham berdepan covid19 kita sdg kekalutan
    Lagi pulak langkah2 kerajaan..wajar & berpatutan
    Sbb tu, Kejora sokong ‘abah’ bersama Nadia intan
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH.

  8. tapi bagaimana pula tuhan dgn rahsia ketuhanan nya yg di tunggang oleh anak cucu adam sekelian yg ada…

    dgn perkataan ‘anak cucu adam’ maka di perjelasankan bahawa, anak cucu anjing tidak kah anjing juga, bagaimana pula dgn anak cucu babi, babi juga ke? bagaimana dgn babi2 yg berserban berjubah dan berkopiah yg asyik kemabukan dgn pendewaan mereka terhadap muhammad anak aminah hinggakan bingai tidak dapat membezakan antara muhammad dgn kenabian nya….

    ape kah kenabian muhammad berserban berjubah dan berkopiah juga?

    ape yg membuat azazil alpa hingga terjerumus dlm keiblisan akhir nya…?

    gagal melihat sifat kesempurnaan tuhan yg ada tuhan jadikan akan Kesempurnaan berbentuk Adam….?

    jika adam menanggung Sifat Kesempurnaan Tuhan, di mana terletak akan Kesempurnaan Nya tersebut ?

    jika Roh itu Urusan Tuhan, ngape tidak cuba mengenal Roh yg ada, dan melalui nya, mengetahui akan Urusan2 Tuhan ?

    tidak kah Roh itu, sesuatu Yg Wijud, kadim, Kidam dan Berlimu….

    bagaimana akan wajah dan nama Roh, yg ada pd setiap manusia ?

    cuba2 mentelaah akur janji yg di lafazkan ketika melafazkan Doa Iftitah ?

  9. budin quote

    “…utk mendapatkan keputusan yg berbeza, jawatan perdana menteri mesti di isi oleh pemimpin yg berbeza juga…”

    zunnun quote..

    utk mendapatkan keputusan yg berbeza, perlu merawat sesuatu permasaalahan bukan dgn cara menhadapi permasaalah itu, tapi membuka satu perubahan yg baru pula….

    penyularan covids itu yg mencetuskan permasaalahan yg ada hingga menjejaskan ekonomi negara dan rakyat amat terkesan akan nya….

    tapi permasaalah antara penyularan covids & ekonomi akan sentiasa di bayangi dgn permasaalahan politik semasa….

    maka, utk melakukan ‘remedy’ nya, MRR perlu tekak kan iktizam mereka utk mencari satu penyelesaian politik semasa dgn segera….

    dgn PPN- Plan Pemulihan Negara yg di rangka cipta oleh kerajaan #melayu2isle serta jemputan kpd atok saka aka #sinyanyuktua96 aka pesakit epilepsy tersohor di negara….

    …bertambah tenat akan sifat nya bilamana kroni2 si atok saka aka #sinyanyuktua96 akan pesakit epilepsi negara berebut2 utk mendapatkan tempat utk bersama merangsang ekonomi tenat semasa ….

    dari mulut buaya kini rakyat dan kekayaan negara di sajikan kpd mula naga pula….

    here is a saying among martials arts, the opponent’s strength is the source to be used and to beat ….

    ape strength yg omNo, pAs dan pbbm ada terkini…..

  10. DIK🌷NADIA🥀DEWI🌹,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
    Duhai Dik Nadia yg blm lagi jdi abg punya ”marka’
    Klu keluar rumah jgn lupa dik, pakai pelitup muka
    Abg ni mcm dinda le pimpinan ‘abah’ tu abg suka
    Dinda masuk nanti, jgn dilayan macai2 AtokSaka
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. DIK🌷NADIA🥀PUTERI🌹,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
      Kpd ‘abah’ Bersatu dan Umno..kita beri sokongan
      ‘Abah’-DS Ismail tu, mmg cantik punya gandingan
      Abg ini pulak, dok mengintai bunga di jambangan
      Apakah di taman hati itu, masih lagi ada ruangan?
      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

      1. DIK🌷NADIA🥀SRIKANDI🌹,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
        Di kacamata rkyat ‘abah’ mendadak naik reputasi
        Pelbagai karenah hal covid & vaksin dia dpt atasi
        Abg pula dok intai taman hati mu klau boleh diisi
        Sekarang ini kesorangan yg dapat hanya berillusi
        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

        1. DIK🌷NADIA🥀PUJAAN🌹,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
          TSMY & DSIS pstilah menjadi gandingan yg padu
          Sbalik nya Bg Non, Atok & Boboi monyok terkedu
          Abg ini pula berjuadahkan sepi berulamkan rindu
          Mnyimpan hasrat suci utk petik kuntum bermadu
          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

          1. DIK🌷NADIA🥀BIDADARI🌹,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Macai Atok, Melayu2 tua munafiq tahap Ayah Pin
            Geng Pk Non pula spt Benggali lwk citer Upin Ipin
            Ayuh Dik Nadia mari bersama abg..tgn berpimpin
            Klau ada jodoh..anak kita biar abg je salin lampin
            🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  11. RAKAN2 BLOG,

    CUBA LIHAT KOMEN TN ANJING MENGGUNAKAN BM SJK NYA TUH:

    ________________________________________________
    Anonymous
    11 July 2021 2:22 pm

    Reply to najib bini rosmah
    Kamu di hantar siapa?

    Reply
    ________________________________________________

    1. “di hantar”???…

      “hantar” TU TEMPATNYA DI MANA, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖?

      KALAU DI PELANTAR, DI KOMTAR, DI GUITAR, DI MORTAR… TU AKU PERNAH DENGARLAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 OI…

      DI TEPI TELUR PELIR BANG ALI KER ATAU DI CELAH LUBANG PUKI HANG TEPI KELENTIT PANJANG TU?

      KAH KAH KAH.

      1. KEJORA RASA DAH LEBIH 5 BULAN YG LALU, KEJORA MENGAJAR BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TU:

        1) MENGGUNAKAN IMBUHAN ‘DI’ DGN BETUL.

        2) MENGEJA PERKATAAN ‘HA NYA’ DENGAN BETUL.

        KAH KAH KAH.

        1. ‘DI’ KENA RENGGANG DARI PERKATAAN
          BERSIFAT TEMPAT / KEDUDUKAN / MASA.

          ‘DI’ KENA RAPAT DGN PERKATAAN BERSIFAT PERBUATAN.

          TAPI BENDA YG SEMUDAH ITU PUN TAK BOLEH DIFAHAMI OLEH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 YG DUNGU TOLOL LEMBAM BODOH BIOL BAHALOL BINGAI BENAK BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG PEKAK BADAK PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT KEPARAT TUH..

          DIN REMOS KATA, LEBIH TERUK DARI MENGASAH BELAKANG PARANG.

          KAH KAH KAH.

          1. ________________________________________________
            Din Remos
            3 March 2021 10:02 am

            Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanaman…. sia-sia dan menyakitkan hati sahaja….

            Reply
            ________________________________________________

            1. MASA DIN REMOS TEGUR TU, 3 March 2021 10:02 am.. DAH SEBULAN LEBIH KEJORA MENGAJAR BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 TUH.. KIRA-KIRA DLM BULAN FEBRUARI KEJORA MULA MENGAJAR ANJING🐕 JALANG ANAK HARAM DUNGU TU.

              SEBULAN DIAJAR, TAK RETI-RETI, ITU YG MEMBUAT DIN REMOS BENGANG & TAMPIL MENEGUR.

              TAPI KINI, DARI BULAN FEBRUARY SAMPAI JULY DAH 5 BULAN LAH.

              KAH KAH KAH.

              1. BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖!

                MASA TU, DAH SEBULAN LEBIH AKU DOK AJAQ HANG IMBUHAN ‘DI’ DAN MENGEJA PERKATAAN ‘HANYA’.. TAPI HANG BUKAN SAJA BENAK BEBAL TAK MASUK DIAJAQ, HANG JUGA BIADAB DAN KURANG AJAQ!

                DIN REMOS TAK TAHAN TENGOK PERANGAI HANG.. DIA KOMEN KAT AKU, DGN TUJUAN NAK SINDIAQ HANG:

                1. ________________________________________________
                  Din Remos
                  9 March 2021 8:16 am
                  Reply to Anonymous

                  Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tu…. buang maso ngabehkan bogheh ajo… daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

                  Reply
                  ________________________________________________

                  1. WOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖!

                    DIN REMOS, MCM JIGIT JUGA, DARI SEGI IDEOLOGI POLITIKNYA ADALAH PENYOKONG ATOKSAKA & PENENTANG BG NON, MCM HANG JUGA.

                    DARI SEGI POLITIK, DIN REMOS & JIGIT SEHALUAN DGN HANG, TAPI DARI SEGI PEKERTI PERIBADI, DEPA MEMUSUHI DAN MELUAT KAT HANG.

                    WALAU PUN AKU PENENTANG ATOKSAKA, DIN REMOS & JIGIT SUKA KAT AKU.

                    KAH KAH KAH.

                    1. ITULAH BEZANYA ORG BERHATI BUDIMAN DGN ORG HATI BERKUMAN TAK BERIMAN, WAHAI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 YG DUNGU TOLOL LEMBAM BODOH BIOL BAHALOL BINGAI BENAK BEBAL BENGAP BONGOK BANGANG BENGONG PEKAK BADAK PUKIMAK SIAL BARUA BANGSAT LAHANAT KEPARAT YG ANGKUH, JAHAT, MUNAFIQ DAN BERHATI KOTOR,!

                      KAH KAH KAH.

                    2. HANG DIBENCI OLEH RAMAI PESERTA BLOG WAHAI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PUKI LUAS PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖.

                      ANTARA YG AKU INGAT:
                      JIGIT, ETON, DIN REMOS, NBR, ZUNNUN, ANNE BO LUI..RAMAI AKU TAK INGAT NAMA.

                      TAPI RAMAI JUGA ‘ANON’ YG BENCI DAN TAMPIL TIBAI HANG BUKAN KERANA IDEAOLOGI POLITIK, TAPI KERANA PERANGAI BABI🐖 HANG.

                      KAH KAH KAH.

                    3. KAH KAH KAH.. KESIAN TN ANJING🐕
                      PERANGAI BABI🐖 DIBENCI ORANG,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      ‘Why is myself being hated’ old TN keep thinking
                      “Why is TN anjing, so stupid” people keep asking
                      Poor upbringing not becoz parents busy working
                      But her poor idiot parents were too busy fucking!
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  12. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

    EISYH EISYH EISYH…

    SERONOK DAN LEGA BILA BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖 BALIK KE PERANGAI SETAN😈 DIA.

    AWALNYA TU, ANJING🐕 JALANG ANAK HARAM TU TAMPIL MCM ‘BAIK’ LAH JUGA DARI BIASA.

    KEJORA JADI RISAULAH KALAU ANJING🐕 TU BAIK TERUS. KEPALA SIAPA LAGI YG KEJORA AKAN DAPAT LUKU BERTERUSAN? WAK SEMAN KEKASIH DIA DAH MATI.

    NAK LUKU KEPALA KERA🐒 KONGKANG, SEPUPU DIA TU.. SI KERA TU MASUK JARANG2 JER, TAK REGULAR MCM TN ANJING💙,

    SYUKUR… KAH KAH KAH.

  13. Tuan Budin,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Yg tak sokong usul tu, bukan takut hilang jawatan
    Depa faham berdepan covid19 kita sdg kekalutan
    Lagi pulak langkah2 kerajaan..wajar & berpatutan
    Sbb tu, Kejora sokong ‘abah’ bersama Nadia intan
    💐🌹🥀🌷🌺🌿🍃🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️🥀💐
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Mngkin rakan2 sedar..pantun Kejora ada peranan
    Dah tak da lagi..riak samseng taik kucing jalanan
    Komen bodoh klau muncul pun ada sikit kelainan
    Geng munafiq pun, dah kurang mari buat lakonan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH.

    1. Interpretasi syiok sendiri ke kamu, Wak Gontol Kejora Kojolla?

      1. NAK BUAT CAMNER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖 …

        AKU TERTIPU TADI DGN LAKONAN KAU NAK JADI BAIK SEKEJAP TU. TAK SANGKA TAK SAMPAI SEJAM, TOPENG MALAIKAT YG KAU PAKAI TU LEKANG DARI MUKA BABI🐖 KAU TU..

        KINI TERPANCAR BALIK LER WAJAH IBLIS😈 KAU DAN AKU TIDAK TERSILAP INTERPRETASI LAGI.

        KAH KAH KAH.

        1. BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖

          DULU AKU TERTIPU DGN LAKONAN SEPUPU HANG, SI KERA🐒 KONGKANG YG MENYAMAR JADI ADDRIANI.

          TAPI “ADDRIANI” AUW AUW BAPOK TU DAH KURANG SIKIT MASUK SINI.

          KAH KAH KAH

          1. kamu mahu dia masuk sini selalu dan tipu kamu lagi?

            1. TAK PAYAH LAH BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖 OI…

              ADA SEORANG PENIPU MCM HANG NI PUN CUKUP LAH, AKU JENUH DOK LUKU KEPALA DAH…

              KAH KAH KAH.

  15. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Nmpaknya pantun2 nasihat Kejora, ada berkesan
    Klau rakan2 perhatikan..mungkin rakan2 perasan
    Kurang le sikit, jenis ‘samseng juah’ punya tulisan
    Bgitu juga le komen bodoh, taraf budak hingusan
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    KAH KAH KAH.

    1. Interpretasi syiok sendiri ke kamu, Wak Gontol Kejora Kojolla?

      1. NAK BUAT CAMNER BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖 …

        AKU TERTIPU TADI DGN LAKONAN KAU NAK JADI BAIK SEKEJAP TU. TAK SANGKA TAK SAMPAI SEJAM, TOPENG MALAIKAT YG KAU PAKAI TU LEKANG DARI MUKA BABI🐖 KAU TU..

        KINI TERPANCAR BALIK LER WAJAH IBLIS😈 KAU DAN AKU TIDAK LAH TERSILAP INTERPRETASI LAGI.

        KAH KAH KAH.

        1. HOI BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖

          DULU AKU TERTIPU DGN LAKONAN SEPUPU HANG, SI KERA🐒 KONGKANG YG MENYAMAR JADI ADDRIANI.

          TAPI “ADDRIANI” AUW AUW BAPOK TU DAH KURANG SIKIT MASUK SINI.

          KAH KAH KAH

          1. Nanti aku panggil dia masuk sini selalu lagi

            1. MOLEK JUGA CADANGAN KAU TU, BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖.

              BOLEH AKU LUKU KEPALA KORANG BERSELANG SELI.

              WAKTU MLM, KAU TAK KOMEN SBB SIBUK KAT LRG HJ TAIB TU, BOLEH AKU LUKU KEPALA KERA🐒 TU, WLAU PUN DIA MASUK SEKALI SEKALA.

              KAH KAH KAH.

  16. najib bini rosmah

    Madey si Kitol punca masalah negara. Barua anjing belaannya gagal Keling menyamar Melayu masuk. Kahkahkah!

    1. Siapa percaya apa kamu cakap, Samdol?

  17. najib bini rosmah

    Jaga anjing tua belaan Keling menyamar Melayu nak serang siapa. Yang pasti anjing tuanya tak akan menyalak Azmin Semburit dan Hisapvapedin. Sadiq Sigaraga jauh sekali. Kahkahkah!

  18. najib bini rosmah

    Jadilah anjing yang setia dan taat. Jangan belakang jilat habis tapi depan menyalak macam Sajat. Gong gong gong. Kahkahkah!

    1. Kamu jilat siapa?

  19. najib bini rosmah

    Penjilat pampers Madey macam Wau Bule menganjing kesusahan marhaen. Anjing ni tahu erti lapar dan papa? Pampers nak beri bantuan jangan lupa undi lagi. Kahkahkah!

  20. najib bini rosmah

    Panjang barisan rakyat marhaen di Kelate negeri anjing PAS. Jangan sembah tokong pak cik mak cik. Tokong bagi bekal dari Allah. Kahkahkah!

    1. Kamu sembah pangkal pokok di tepi rumah kamu yer?

  21. Kesengsaraan rakyat tidaklah seteruk mana yg diwar-war dan di’propaganda’kan oleh pihak tertentu.

    Perkara kecil pun sengaja dieksploitasi dan diperbesarkan untuk memburukkan kerajaan.

    Kalau kerajaan mana pun yg memerintah di Malaysia ni, masalah yg timbul dari Covid19 ni tak akan boleh diselesaikan dgn serta merta. Ia mengambil masa.

    Kerajaan sudah buat yg terbaik. Kita rakyat kena lah beri kerjasama sepenuhnya dlm menangani masalah Covid nih.

    KAH KAH KAH.

    1. Ambil satu contoh.

      Di’viral’kan dlm group2 whatsapp, ada ramai peminta sedekah kat depan sebuah bank di Ipoh. Kononnya kerana kerajaan tak prihatin tangani masalah rakyat, ia sampai jadi begitu.

      Kemudian, seorang rakan saya yg bekerja di Ipoh tampil memberitahu bahawa, kat kawasan itu mmg begitu, sejak sblm Covid lagi. Ia kawasan tumpuan peminta sedekah sbb ada banyak bank kat situ.

      HATI-HATI LAH RAKAN2 DGN PROPAGANDA KOTOR PIHAK TERTENTU INI.

      KAH KAH KAH.

    2. najib bini rosmah

      Hidup bawah tempurung dan dalam gua mewah ke bang? Patuh SOP tak macam TS Anuar Jam Mahal Maggi Mee lunch di rumah Pak Mentua KJ. Kahkahkah!

      1. Wat talking one, you?

        r u ok? Kalau tak, minta kawan bawa kamu ke hosp mental.

        1. NBR, bagi cerdik sikit lah komen tu!

          Tak kan sbb TS Anuar tak ikut SOP ke rumah Pak Lah tu punca rakyat sengsara teruk spt yg digembar-gemburkan oleh Tuan Budin kita tuh?

          Kalau tak cerdik pun, bagi matang pun cukuplah NBR oi…

          KAH KAH KAH.

  22. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Nk jdi “hero taik kucing” blog pun, bkn lah senàng
    Mcm kawan kita tu..air mata asyik saja berlinang
    Dah tertiarap jilat lantai pun, msih ngaku menang
    Tapi di atas daratan le tmpt si dungu tu berenang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Kamu ngaku menang ke?

      Apa yang kamu menang?

      1. Itulah kau lemah BM, sebab dulu sekolah SJK.

        Aku kata, “Dah tertiarap jilat lantai pun, msih ngaku menang”.

        Bukan aku mengaku menang!

        Boleh faham???

        KAH KAH KAH.

        1. Anyway, aku juga masih ke post yg sblm ini.

          KAU CAKAP AKAN BERADA TERUS DI POST ITU UNTUK MEMBALUN AKU SEKIRANYA AKU MELALUT DI SITU.

          TAPI, KAU TAK ADA PUN?

          JOM LAH, KALAU MASIH SUDI NAK BALIK KE POST ITU SEMULA.

          AKU NI, BILA2 PUN TETAP READY.

          CAKAP BIAR SERUPA BIKIN.

          KAH KAH KAH.

          1. DI SINI PUN BOLEH, DOL.

            TUNGGU MASA LAPANG.

          2. Owhh.. lupa bagi tau…

            Masa aku pi ke post sblm ini tu, bilangan komen tak sampai 200.
            Aku masuk dan tambah sampai bilangan komen jadi 227.

            Kalau kau rasa nak menyumbang, nak tambah lagi, silalah.. aku akan susuli utk tambah, kemudian.

            KAH KAH KAH.

            1. MASA LAPANG?

              KAH KAH KAH

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
              Tk leh buat apa di hati TN anjing iblis mnumpang
              Tapi msih keluar helah pondan, “nanti bila lapang”
              Rakan2 pun tahu, yg anjing tu dah capik tempang
              Sib baik jauh..kalau dekat, dia makan pelempang!
              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  23. najib bini rosmah

    Kalau anjing-anjing tua belaan Keling manyamar Melayu sudah mula menyalak tak berhenti anda tahu kita semua di jalan yang benar. Kahkahkah!

    1. Kamu menyalak apa?

  24. Sdra Budin

    Seluruh rakyat tengah sesak
    Janganlan kamu bertekak
    Politik wajib dikemudiankan
    Perut rakyat diutamakan

    Perlu ada pentadbiran efektif
    Rancang tindakan yang proaktif
    Bukan guna cara politik sempit
    Ditakuti rakyat terus tersepit

    Parlimen akan dibuka semula
    Jangan ada cuba lain agenda
    Cari usaha terbaik yang ada
    Agar keresahan rakyat reda

    Guna politik cari jawatan dan kuasa
    Kesempitan hidup terus berleluasa
    Desak mendesak apa rakyat dapat
    Rakyat juga teraniaya dan terjerat

  25. najib bini rosmah

    Hapuskan legasi Keling menyamar Melayu sebelum anda dihapuskan. Kahkahkah!

    1. Kamu jenis apa menyamar Melayu?

  26. Menteri PN & PM sudah hilang kewarasan berpolitik kerana demi kuasa mereka sanggup mempermainkan rakyat yang semakin sengsara. Menteri yang mengurus COVID tapi kes COVID meningkat dilantik jadi TPM. Ini KPI gila kuasa yang digunakan.

  27. najib bini rosmah

    MO Keling menyamar Melayu mudah. Pecah belah lawan dan matikan Rakyat ke kubur politiknya. Bila PRU tiba Keling menyamar Melayu hantar Hisapvapedin dan Perogol Nika Gee umum bantuan. Kahkahkah!

    1. Kamu di hantar siapa?

  28. najib bini rosmah

    Azmin Semburit blue eyed boy Keling menyamar Melayu terus tambah angka mayat baru. Nanti Keling nasihat beri bantuan baru. Kahkahkah!

    1. Jaga jangan kau termasuk dalam angka itu.

  29. najib bini rosmah

    Kono pocat SU Kojo. Sapo? Tuang Penasihat 25%. Wayang pampers penuh kencing. Kahkahkah!

  30. RAKAN2 BLOG YANG DIKASIHI SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Pantun yg dekat bawah itu adalah pantun nasihat
    Kalau ada yg mari terjah, mmg lah orang itu jahat
    Sewajarnya kepala org itu kena dipaku dan pahat
    Siapa penyangak yg nak terjah kita tunggu & lihat
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. P/S:

      PANTUN2 NASIHAT TU UMUM, TAK ADA SEBUT NAMA SESIAPA.

      TAPI, KALAU ADA YG TERASA, NASIB LAH…

      KALAU TAK BERKENAAN, ABAIKAN SAJA.

      KAH KAH KAH.

    2. Awas jangan kepala kamu kena dipaku dan pahat

      1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

        Dlm baris ke-4, pantun di atas, disebut:

        “Siapa penyangak yg nak terjah kita tunggu & lihat”

        Penyangaknya itu dah keluar jam 2:35 pm di atas tapi dgn wajah baru.

        Dia tidak lagi sekurang-ajar dan biadab spt yg sblm nya. Mungkin kesan dari kena luku kepala teruk dgn Kejora kot, masa dia kuangajar biadab sblm ini.

        KAH KAH KAH.

        1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA CAKAP JENIS SYIOK SENDIRI.

          1. KEJORA DAH AGAK DAH!

            MMG TAK LAMA PUN, UNTUK IBLIS YG CUBA TAMPIL DGN WAJAH MALAIKAT KEMBALI KE WAJAH IBLIS NYA.

            ITULAH IBLIS😈 BERKEPAK,
            BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖.

            TAK AMBIL MASA SEJAM PUN UNTUK TOPENG MALAIKAT LEKANG DARI MUKA IBLIS😈 TUH.

            KAH KAH KAH.

            1. KAH KAH KAH.

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN anjing jalang tampil, utk mmpamir kedunguan
              Sbg penyangak..anjing itu tampil buat pengakuan
              Tapi silap ler dia sudah pergi jolok sarang tebuan
              Awal2 lagi..anjing anak haram ini dah dpt habuan
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. KAH KAH KAH.

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Bagi yg tk berkenaan pantun itu Kejora suruh abai
                Tapi, ia disambut, oleh TN Anjing betina ma ci bai
                Ini TN Anjing kurangajar biadab mahu lagak lebai
                Sbb itu..anjing betina gila ini, Kejora asyik jer tibai
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. HA HAH HAA…

                  BAGUSLAH BILA BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖 TU MARI RESPON DGN KURANG AJAR BIADAB.
                  BARULAH KEJORA BOLEH BAWA KELUAR PELURU2 PANTUN KEJORA NIH…

                  KALAU ANJING TU RESPON MCM AWAL TU, TAK ‘RELEVANT’ & TAK ADA CAN LER KEJORA NAK GUNA PELURU2 PANTUN YG KASAR INI.

                  KAH KAH KAH.

  31. RAKAN2 BLOG YG DIHORMATI SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Assalamu’alaikum kpd kwn2 muslimin muslimah
    Salam, Kejora hulurkan, sebgai pembuka kalimah
    Izinkan, serangkap pantun, menjadi muqaddimah
    Ianya sekadar peringatan, bkn le nak berceramah
    Sila le berkomen dgn beradab sopan & berhemah
    Tak kesah le, kita dari PN atau PH punya khemah
    Tapi klau takda idea, lebih baik diam je kat rumah
    Bkn apa, kot kwn taji, debu lantai kita kena jamah
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. Yang mengata “Sila le berkomen dgn beradab sopan & berhemah” itu memperingatkan diri dia sendiri.

      Dia tak beradab sopan & berhemah bila menganggap orang lain akan buat begitu.

      1. Yang risau dgn baris “Sila le berkomen dgn beradab sopan & berhemah” itu bimbang takut tak dapat dilaksanakan diri dia sendiri.

        Dia tak beradab sopan & berhemah bila mari menerjah pantun nasihat.

        Cuma dia dah kurang sikit biadab & kurang ajar, bila asyik dok kena luku kepala teruk dgn Kejora!

        KAH KAH KAH.

        1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

          MCM YG KEJORA SELALU CAKAPKAN SEBELUM INI, MUDAH MCM KACANG JER KAN RAKAN2?

          KAH KAH KAH.

        2. PANTUN NASIHAT MENGARUT MANA TAK DI TERJAH.

          WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA ASYIK MENGAKU ITU INI.

          KEPALA DIA YANG BANYAK KENA LUKU DIA NAK BUAT TAK TAU.

          1. KEJORA DAH AGAK DAH!

            MMG TAK LAMA PUN, UNTUK IBLIS YG CUBA TAMPIL MENYAMAR DGN WAJAH MALAIKAT KEMBALI KE WAJAH IBLIS😈 NYA.

            ITULAH IBLIS😈 BERKEPAK,
            BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖.

            TAK AMBIL MASA SEJAM PUN UNTUK TOPENG MALAIKAT LEKANG DARI MUKA IBLIS😈 TUH.

            KAH KAH KAH.

            1. KAH KAH KAH.

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              TN Anjing betina ni jenis tak pernah mandi hadas
              Mulut dia busuk serupa dgn lubang taik kt tandas
              Anjing ini dah kena dgn jerat Kejora yg membidas
              Dia yg makan cili, sbb itu anjing ini merasa pedas
              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. KAH KAH KAH.

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                TN anjing jadi badut lawak bikin hati pmbaca geli
                Semua org, tertawakan dia..betina kekasih Bg Ali
                Marah punya hal, anjing tu terjah, malu tak peduli
                Anjing tu terasa pedas lah, sbab dia termakan cili
                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                1. KAH KAH KAH.

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  TN anjing tak da ilmu politik hanya banyak cakap
                  Dalam bahasa Melayu, imbuhan ‘di’ dia tak cekap
                  Zunnun kata, depan cermin puki dia solek mekap
                  Dek bangang..asyik msuk Kejora pnya perangkap
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  1. KAH KAH KAH.

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    TN anjing kelentit panjang kecik2 dulu tidak kerat
                    Dia bodoh toloi bingai benak dungu otak berkarat
                    Umur dia dah 90 lbih, nak berfikir pun dah tk larat
                    Asyik jer, anjing biol ini, masuk Kejora punya jerat
                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. KAH KAH KAH.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                      Dlm pantun itu nama TN anjing tidak ada disebut
                      Tapi bila cakap bab biadab anjing ini kelam kabut
                      Dia terasa, diri tu biadab, ini TN anjing otak sabut
                      Sbb tu pantun Kejora tu, dia sorang asyik sambut
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    2. HA HAH HAA…

                      BAGUS SANGAT LAH BILA BINATANG ANAK HARAM TN ANJING🐕 JALANG PERANGAI MONYET🐒 MUKA BABI🐖 PUKI LUAS GILA BABI🐖 TU MARI RESPON DGN KURANG AJAR BIADAB.
                      BARULAH KEJORA BOLEH BAWA KELUAR PELURU2 PANTUN KEJORA NIH…

                      KALAU ANJING TU RESPON MCM AWAL TU, TAK ‘RELEVANT’ LAH DAN TAK ADA CAN LER PULA KEJORA NAK GUNA PELURU2 PANTUN YG KASAR INI.

                      KAH KAH KAH.

Leave a Reply

Your email address will not be published.