WALAU CIRIT-BIRIT, MAHIADDIN HANYA TINGGAL ADA DUA PILIHAN

Keseriusan dan rasa tanggungjawab yang ditunjukkan oleh Yang Dipertuan Agong untuk memastikan agar Sidang Parlimen dapat diadakan sebelum tempoh darurat berakhir pada 1 Ogos depan sesungguhnya memang tidak dapat disangkal oleh sesiapa pun.

Sehingga ini sudah tiga kali baginda bertitah berkenaan perkara tersebut, selain memanggil menghadap ketua-ketua parti, mengadakan perbincangan khas Majlis Raja-Raja Melayu dan dua hari lalu, memanggil menghadap pula Speaker Parlimen dan Speaker Dewan Negara ke Istana Negara.

Atas semua keprihatinan baginda itu, rakyat sebenarnya amat menjunjung kasih dan menzahirkan rasa terharu yang amat tinggi sekali.

Serentak dengannya, bersama pula komitmen Speaker Dewan Rakyat, Azhar Azizan Harun dan Speaker Dewan Negara, Dr. Rais Yatim yang turut menjunjung titah Agong itu, sambil telah mencadangkan kepada Perdana Menteri agar satu sidang khas Parlimen perlu diadakan sebelum 1 Ogos, Mahiaddin Md Yasin dalam hal ini sebenarnya tidak punya banyak pilihan lain lagi.

Sama ada keadaannya yang tiba-tiba diserang cirit-birit semalam adalah suatu kebetulan atau kerana tertekan dengan keadaan yang tidak lagi memihak kepadanya, beliau kini hanya ada dua pilihan saja.

Pertama, akur sepenuhnya dengan titah Agong itu dan tanpa berlengah lagi mesti menetapkan tarikh untuk diadakan Sidang Parlimen sebelum 1 Ogos depan.

Kedua, berundur dan meletak jawatan dengan segera.

Tiada sama sekali pilihan ketiga atau selain daripada dua pilihan diatas.

Tambahan lagi, cirit-birit bukan sejenis penyakit yang memerlukan seseorang itu dirawat, dipantau atau berada di wad hospital untuk tempoh yang terlalu lama.

Paling lama pun, dengan ubat tertentu yang ditelan, biasanya menjelang dua hari ia akan pulih seperti sediakala semula.

Kalau bagi rakyat marhaen, golongan B40 dan mereka yang hilang pendapatan akibat Covid19, mengambil pil chi kit teck aun yang berharga tidak sampai RM2 sekotak atau meminum sebotol 100 Plus juga mampu memulihkan cirit-birit dalam tempoh hanya beberapa jam saja.

Makanya, tidak munasabah untuk Mahiaddin perlu berlama-lama menerima rawatan di hospital seperti orang kena sakit jantung misalnya, sambil bertangguh-tangguh juga memenuhi titah Agong itu.

Dalam sehari dua ini Mahiaddin sepatutnya sudah pun pulih dan boleh menetapkan tarikh Sidang Parlimen sebagaimana titah Agong yang sudah sampai tiga kali ditekankan oleh baginda.

Tiada lagi ruang bagi beliau berlengah-lengah, malah sudah pun tertutup segala pintu jika ada keinginan dalam hatinya untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri tanpa perlu akur terhadap titah Agong itu.

Enggan akur, hanya letak jawatan jawapannya. (ShahbudinHusin 01/07/2021)

Updated: 1 July 2021 — 7:24 am

99 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp IP

    PAK SHEIKH DALAM PENJARA BERLAKON PATAH TENGKOK ATAS KERUSI RODA……….

    MARILAH KITA CONTOHI BRUNEI LAKSANAKAN HUDUD BUKAN SAHAJA PENJENAYAH TAKUT MALAH COVID NEGARA AMAN TENTERAM DIAMPUNI TUHAN……….

    BIASALAH PHD4PIG GUNA POLITIK PERAS UGUT DAN ANIANYA RAKYAT………

    YA RAKYAT AKAN TERAJANG SAKI BAKI PHD4PIG DAN KLEPTOKRAT UMNO DAN NAIKKAN PEJUANG HUDUD………

    Nazri Aziz Isytihar Kembali Sokong Muhyiddin Yassin Kerana Dosa Zahid Hamidi Tikam Belakang Parti…………

    (Astro Awani) – Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengumumkan kembali sokongan beliau kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Menurut Ahli Parlimen Padang Rengas itu, pengisytiharan terbaharu itu sekali gus membatalkan penarikan sokongan terhadap Muhyiddin yang dibuatnya pada Januari lepas.

    Katanya, beliau membuat keputusan kembali menyokong Muhyiddin kerana mengikut keputusan Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2020 yang hanya akan memutuskan kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) selepas Parlimen dibubarkan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum ke-15 diadakan.

    “Januari lalu saya membuat pengumuman menarik sokongan terhadap Tan Sri Muhyiddin. Hari ini saya nak umumkan saya kembali memberi sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin.

    “Dengan keputusan ini, penarikan sokongan yang saya buat sebelum ini terbatal,” katanya dalam temu bual bersama Astro AWANI pada Jumaat menerusi telefon.

    Zahid Hamidi telah tikam belakang Umno dan kerajaan Perikatan Nasional
    Nazri merupakan antara ahli politik yang lantang mengkritik kepimpinan parti UMNO dan kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Muhyiddin.

    Sebelum ini, beliau mengakui menjadi perancang utama dalam mengumpul akuan bersumpah (SD) di kalangan Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) bagi menyokong Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

    Tegas Mohamed Nazri, tindakan itu adalah bagi memberi mandat kepada Menteri Luar itu untuk menjadi jurucakap kepada kesemua 25 wakil rakyat BN sekiranya dipanggil mengadap Yang di-Pertuan Agong.

    Nazri juga pernah mendakwa Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai seorang yang tidak boleh dipercayai.

    Pada awal tahun, Nazri mendakwa beliau ditipu oleh Zahid sehingga membuat keputusan untuk menarik sokongan terhadap Muhyiddin.

    “Saya tarik sokongan terhadap Tan Sri Muhyiddin pada 12 Januari lalu kerana ditipu oleh Zahid yang merancang untuk menjatuhkan kerajaan.

    “Zahid rancang, Ahli Parlimen UMNO yang tidak pegang jawatan dalam kerajaan tarik sokongan one by one, hingga kerajaan ini jatuh.

    “Sebagai tanda setiakawan dan percaya kepada beliau, saya menarik sokongan selepas Ahli Parlimen Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakob membuat keputusan yang sama.

    “Selepas saya dan Jazlan, tiada siapa yang umum tarik sokongan termasuklah Zahid. Sebagai presiden parti yang merancang semuanya, sepatutnya dia yang pertama tarik sokongan,” dakwa Nazri lagi.

    1. Woi Babi Pas…kau ratib lah lagi DAP, PH, ANWAR…tak lama lagi AbahCow dah nak kena tendang keluar dari kandang tau! Termasok Ularmak i Hadi Babi dan Lebai2 Sial Pas semua akan hilang jawatan Menteri Cabinet. Lepas ni bagi dia org jawatan gilap kasut dalam cabinet kat Parliment tu hahahaha. PADAN MUKA !!! Bermaharaja lela sangat PM dan Menteri2 Cekik Gaji BUta

  2. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Makin hari TN jalang tua fasiq kian hilang haluan
    Komen dibuat spt idea muflis & tiada arah tujuan
    Yg org nampak ifrit ni asyik pamirkan kedunguan
    Ibaratnya..anak seluang ingin beraksi jadi haruan
    Blog ini dia nak ‘control’ semua, teringin jadi tuan
    Hari ini awal jugak, anak haram tu terima habuan
    Siapa suruh gatal puki, pergi jolok sarang tebuan?
    Akhirnya terpaksa lari smbunyi mcm babi buruan
    🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Padan muka Jalang Anak Haram Keling Malabari
    Ternyata binatang lidah biawak ini terlangkah kiri
    Hanya taik babi saja ke blog ini, dia bawa ke mari
    Hari-hari, monyet ini pamirkan munafiq punya ciri
    Tiada apa modal nak komen sengketa yg dia cari
    Muka kulit babi jenis tak tahu malu, tak sedar diri
    Tapi silap lah..bila dicari pasal, dgn Kejora bistari
    Menyembam ke lantai & makan kuah ler hari-hari
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Cagu Kejora Kera Kongkang dia juga si Anjing Jalang
    Poi mampuih lah dengan semua watak yg ko karang
    Karutan ko bejela panjang tu sah2 mnganggu orang
    Ko ngata orang, sebenarnya ko lah si Anjing Jalang

    ****************
    Maaf TN, kerana pantun Nadia, anda dituduh sebagai Nadia, Nadia nak hajar sicagu Kejora Kera Kongkang Anjing Jalang ni cukup cukup petang nih

    1. Dah lah Kera Kongkang @ NADIA palsu @ Bang Riani Bapok Auw Auw Lrg Hj Taib oi…

      Aku naik jelak dah dgn org yg tak ada jati diri, asyik menyamar itu ini, curi cedok pinda pantun org…sekejap.kau jadi ADDRIANI, sekejap kau jadi NADIA.

      Kau ingat org semua bodoh dungu mcm kau ker, nak percaya yg Nadia boleh bercakap biadab kurang ajar mcm ni?
      Kau sorang kurang ajar dah cukup! Jgn kau fitnah memburukkan org lain jadi nampak busuk mcm kau wahai MUNAFIQ LAKNATULLAH!

      …bersambung/…

      1. …/sambungan…

        Bg Riani tak berniaga ke hari ini?

        “Riani menangis tau masa Bg Ali buat kasar tak letak KY jelly tu”!

        TAK KUASER I TAU…!
        AUW.. AUW.. AUW…

        KAH KAH KAH.

        1. Daripada kau merapu bodoh lembu sampai kena luku kepala dgn Kejora, lebih baik kau pergi tengok kot ada pelanggan nak booking kau kat Lrg Hj Taib tu wahai Kera Kongkang Bapok “Si DARAI MANJA” 4:51 pm.

          KAH KAH KAH.

          1. Kau ini blog ini blog tadika ker, wahai Kera Kongkang Bapok “Si DARAI MANJA” 4:51 pm?

            Kau ingat semudah itu kau nak tipu org dgn penyamaran tadika kau tu?

            Kau tipu sepupu kau si monyet betina jalang anak haram puki kering luas tu boleh le kot, sbb dia otak tadika sama taraf dgn kau..

            KAH KAH KAH.

      2. Betul mmng laknat dia ni.

  5. MAHATHIRVSANWARp IP

    PN BODOH TAPI PHD4PIG KEJAM DAN ZALIM……KITA NAIKKAN PEJUANG HUDUD……..

    Umno Must Not Only Be Defeated; It’s Head Must Be Cut Off……….

    And that is happening, as predicted. What Perikatan Nasional is facing today is a snake which they beat up but which was left with the head attached. So the orang tua such as Pak Sukiman were correct. A snake must never be left with its head attached even if you have beaten it up and think it is dead. It is not dead until it has no head.

    I grew up in a kampong in Kelang called Bukit Kuda where biawak, snakes, etc., entering the house was a daily affair. So I was raised knowing how to handle creatures from the wild. One thing the orang tua such as Pak Sukiman taught me was it is not enough to beat a snake to death. You need to cut off its head as well or else it might come back to life and patok you. And you need to use buloh, it seems, not kayu (because snakes are supposed to fear buloh).

    Anyway, when Pakatan Harapan (a.k.a. DAP, PKR, Amanah), with the help of PPBM (a.k.a. Tun Dr Mahathir Mohamad) “killed” Umno in May 2018, they knew it was not enough to just kill the “snake”. They needed to also cut off its head.

    And that was why the first thing they did was they went for Najib Tun Razak and Ahmad Zahid Hamidi — plus the other Umno warlords — and arrested them and charged them for all sorts of crimes. Some were cited for tax evasion and many quietly paid off the LHDN without any publicity (so it was not in the news).

    This is called cutting off the head of the snake.

    The reason why they are also going for Rosmah Mansor is because she is also running her own “guerrilla operation” with Lokman Noor Adam as her operator. Hence, the more Lokman talks and attacks the government, the more the head of the snake, Rosmah, needs to be cut off. In short, when Lokman talks — and he sure talks a lot — that is seen as Rosmah talking. So, Rosmah pays for Lokman’s “crimes”.

    Anyway, the long and short of it is, it was not enough to defeat Umno in GE14. They needed to also cut off Umno’s head. But Pakatan Harapan was so leceh. They took so long about it and gave time for Najib to launch his BossKu campaign and gain momentum.

    So Umno did not die even after getting beaten in May 2018. It was still wriggling on the ground like a wounded snake. (But the Covid-19 pandemic has helped weaken BossKu because Najib can no longer work the ground due to the lockdown).

    And in February 2020, when Pakatan Harapan tried to oust their own Prime Minister — and failed — Umno came back to patok them. That is what happens when you do not cut off the head of the snake.

    And after patoking Pakatan Harapan in 2020, Umno is now trying to patok Perikatan Nasional. And that is because Muhyiddin Yassin is too soft. There are people around him who had advised him that as long as people like Najib and Zahid are not eliminated for good, they will use Umno to patok Perikatan Nasional.

    And that is happening, as predicted. What Perikatan Nasional is facing today is a snake which they beat up but which was left with the head attached. So the orang tua such as Pak Sukiman were correct. A snake must never be left with its head attached even if you have beaten it up and think it is dead. It is not dead until it has no head.

    In fact, that was also why Najib fell. He also did not cut off the head of the snake like he was advised to do so in July 2015. He left Mahathir, Mukhriz, Muhyiddin, Shafie Apdal, etc., with their heads attached. And this resulted in the defeat of the Umno-Barisan Nasional government in GE14. Kena dengar nasihat orang tua macam Pak Sukiman. Kena potong kepala ular.

    1. Woi pala Utoh bapak kau lah ! takde modal hari2 ratib maki DAP, PH, DSAI. you sure not happy right? Your AbahCow gonna be kicked out !

  6. KEJORA PERHATIKAN KOMEN2 DARI TN ANJING JALANG PUKI LUAS TU, ADA 5 KOMEN SEMUANYA:

    Anonymous, 1 July 2021 9:28 am
    Anonymous, 1 July 2021 9:31 am
    Anonymous, 1 July 2021 2:20 pm
    Anonymous, 1 July 2021 2:25 pm
    Anonymous, 1 July 2021 3:11 pm

    Tapi tak ada satu abok pun yg ikut tajuk pos atau politik. Semuanya menyerang Kejora!

    Lihatlah betapa bisanya pantun2 Kejora hingga membuat anjing betina tua jalang anak haram tu tak berdaya lagi nak tumpu fikiran kpd post di blog.

    KAH KAH KAH

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
      TN ifrit, hanya pamir diri sbgai anak haram jalang
      Komen tajuk post, tak ada, hanya telur tembelang
      Lps itu..kacau cgu Kejora yg bukan calang-calang
      Apa yg dia dpt, hanya malu besar & nasib malang
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. KAH KAH KAH

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Melihat pantun Kejora, mula TN jadi tak tenteram
        Dek Kejora cekap pantun, iblis itu dengki & geram
        Tangan mnggeletar, badan jdi panas sejuk seram
        Menyalak lah dia..mcm anjing jalang anak haram
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  7. Salam emm rin buat si cagu Kejora tikus memerang
    Poi mampuih lah dengan semua watak yg ko karang
    Karutan ko bejela panjang tu sah2 mnganggu orang
    Ko ngata orang, sebenarnya ko lah si Kera Kongkang

    *******************

    Nadia minta tolong sangat2 kpd sesiapa yg pandai bahasa binatang, tolong ajarkan ci cagu Kera Kongkang Kejora nih.

    1. Dah lah Kera Kongkang @ NADIA palsu @ Bang Riani Bapok Auw Auw Lrg Hj Taib oi…

      Aku naik jelak dah dgn org yg tak ada jati diri, asyik menyamar itu ini, curi cedok pinda pantun org…sekejap.kau jadi Addriani, sekejap kau jadi NADIA.

      Kau ingat org semua bodoh dungu mcm kau ker, nak percaya yg Nadia boleh bercakap biadab kurang ajar mcm ni?
      Kau sorang kurang ajar dah cukup! Jgn kau fitnah memburukkan org lain jadi nampak busuk mcm kau wahai MUNAFIQ LAKNATULLAH!

      Bg Riani tak berniaga ke hari ini?

      “Riani menangis tau masa Bg Ali buat kasar tak letak KY jelly tu”!

      TAK KUASER I TAU…!
      AUW.. AUW.. AUW…

      KAH KAH KAH.

      1. Abg nak pecah kpd dua bahagian lah Nadia
        (bukan “NADIA palsu 4:09 pm” tu yer).

        Biar sengang org baca, tak perlu buka “Read more” tu.

        Nak bagi jelas sikit kutukan abg ke atas si MUNAFIQ LAKNATULLAH Kera Kongkang 4:09 pm yg menyamar untuk membusukkan nama Nadia tu.

        1. Dah lah Kera Kongkang @ NADIA palsu @ Bang Riani Bapok Auw Auw Lrg Hj Taib oi…

          Aku naik jelak dah dgn org yg tak ada jati diri, asyik menyamar itu ini, curi cedok pinda pantun org…sekejap.kau jadi ADDRIANI, sekejap kau jadi NADIA.

          Kau ingat org semua bodoh dungu mcm kau ker, nak percaya yg Nadia boleh bercakap biadab kurang ajar mcm ni?
          Kau sorang kurang ajar dah cukup! Jgn kau fitnah memburukkan org lain jadi nampak busuk mcm kau wahai MUNAFIQ LAKNATULLAH!

          …bersambung/…

          1. …/sambungan…

            Bg Riani tak berniaga ke hari ini?

            “Riani menangis tau masa Bg Ali buat kasar tak letak KY jelly tu”!

            TAK KUASER I TAU…!
            AUW.. AUW.. AUW…

            KAH KAH KAH.

            1. Daripada kau merapu bodoh sampai kena luku kepala dgn Kejora, lebih baik kau pergi tengok kot ada pelanggan nak booking kau kat Lrg Hj Taib tu wahai Kera Kongkang Bapok “Si DARAI MANJA”.

              KAH KAH KAH.

              1. Kau ini blog ini blog tadika ker, wahai Kera Kongkang Bapok “Si DARAI MANJA” 4:09 pm?

                Kau ingat semudah itu kau nak tipu org dgn penyamaran tadika kau tu?

                Kau tipu sepupu kau si monyet betina jalang anak haram puki kering luas tu boleh le kot, sbb dia otak tadika sama taraf dgn kau..

                KAH KAH KAH.

  8. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    TN jalang nak jadi rimau, tk sedar dia memerang!
    Awal2 lagi, muka babi dia udah terconteng arang
    Dia tak nak dengar, nasihat yg Din Remos karang
    Hidup akn jadi indah kalau kita tak ganggu orang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    1. ____________________________________________________
      Din Remos
      21 May 2021 8:58 am
      Reply to Anonymous

      Bior la dia nak muji diri ka nak pantun ke… yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadi…. silakanlah…. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapa….
      Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orang….

      Reply
      ____________________________________________________

  9. Assalamualaikum en. budin & cgu yang riani hormati,
    riani baru saja siap tesis masters,terima kasih kepada tuan blok yang banyak mengilhamkan input-input penting,memang en budin ni berita uptdate dalam senario politik negara harian.Apapun riani kena olah semula,mengikut fahaman idealisme sendiri.
    Untuk cikgu yang riani kagumi,terima kasih kerana di waktu riani agak tertekan untuk menghabiskan tesis ni,cgu muncul memberi harapan.Halalkan bunga-bunga yang cgu kasi riani ya.Tak kisahlah apapun gelaran kat riani cgu kasi,kerana riani agak faham tentang dunia politik yang penuh dengan warna-warna kebatikan.Ada hitam,putih,merah.Segalanya merentas kehidupan dan bawaannya tidak terbatas.Dan riani kat sini,tak kecil hatipun walau ada yang menyamar menjadi riani,begitu juga dengan cara menulis komen, gelaran-gelaran yang riani terima kat blok ini.Semuanya penuh hiburan,dan blok ni,riani rasa amat popular.Terima kasih sekali lagi kepada tuan blok,encik budin.Untuk cikgu,semoga sukses dan yang pasti,riani gembira bila masuk ke blok ini.Tak lupa untuk rakan-rakan blok maya ini.Terima kasih semua,riani pohon undur diri.

    1. KEPADA YG MENULIS ATAS NAMA ADDRIANI
      (Addriani, 1 July 2021 11:35 am):

      Dalam blog maya yg penuh dgn penyamaran ini, saya tak berupaya untuk memastikan siapa yg jujur dan siapa yg penipu, amat sukar!

      1. Saya bawakan ke sini tiga karangan untuk kita sama-sama analisa:
        (Saya namakan KARANGAN 1, KARANGAN 2 & KARANGAN 3)

        1. KARANGAN 1:
          (PANTUN ATAS NAMA ANONYMOUS)

          Anonymous
           30 June 2021 1:32 am

          Nadia,

          Rasanya Nadia ni minatkan politik
          Baik bahasanya,pasti rupa cantik
          Tampil Nadia di blok,dihati terdetik
          Sudilah kira,jambanganmu ku petik

           Reply

          1. KARANGAN 2:
            (DIBUAT ATAS NAMA ANONYMOUS)

            Anonymous
            29 June 2021 2:46 pm

            bila dah tak dilayan oleh sidara,kejora dah bersedia kembali ke sifat ular,hanya bertahan 2 tiga hari jadi lebai pendakwah,sedangkan dirinya sendiri perlu didakwah macam berok terkinja-kinja.

            kah kah kah kah kah

            mencarot,munafikkan orang,menghina dengan gelaran burok.

            sudah tua kau tu……terkena tulah pula…..

            Reply

            1. KARANGAN 3:
              (DIBUAT ATAS NAMA ADDRIANI)

              Addriani
              15 June 2021 1:53 pm
              Reply to Anonymous

              Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
              amin ya

              tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah.Cikgu dah makan tengahari ke?Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan.Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rin…. dari riani.

              Reply

              1. YANG PASTI, KARANGAN 1 & 2 ADALAH DARI ORANG YG SAMA, ANONYMOUS YG SELALU KELUAR BERPANTUN & ‘MENGUTUK KEJORA’, YG SAYA GELARKAN ‘KERA KONGKANG’.

                1. SEKARANG KITA BANDING KARANGAN 2 DGN KARANGAN 3.

                  SAMA, KAN “ADDRIANI”?
                  DARI SEGI GAYA TULISAN?

                  1) Ayat yg sepatutnya bermula dgn huruf besar, dimulakan huruf kecil.

                  2) Nama tidak dieja mula dgn huruf besar, iaitu nama Kejora dlm KARANGAN 2 (kejora) dan nama Riani dlm KARANGAN 3 (riani).

                  3) Tiada ‘spacing’ antara ‘tanda koma’ dgn perkataan selepas ‘tanda koma’ itu.
                  => (perkataan),(perkataan)

                  SAMA.. SEBIJIK SAMA!

                  1. SEKARANG, BANDING KARANGAN 1 (PANTUN) DGN KARANGAN 3!

                    Perkataan ‘blok’, sama digunakan! Sepatutnya ‘blog’.

                    1. MAKA, SAYA MENGESYAKI ATAU MEMBUAT ANDAIAN BAHAWA KARANGAN 2 & KARANGAN 3 ITU, PENULISNYA ORANG YG SAMA.
                      (SANGAT SUKAR UNTUK MENJADI KEBETULAN DGN KESAMAAN YG SEBEGITU).

                    2. JIKA BETUL LAH ANDAIAN SAYA ITU, YAKNI PENULIS KARANGAN 2 & PENULIS KARANGAN 3 ADALAH ORG YG SAMA (PENYAMARAN), MAKA SAYA:

                      MEMOHON KPD ALLAH SUBHANAHUWATA’ALA:

                      “YA ALLAH.. KAU LAKNATILAH ORG INI. BERILAH BALASAN ‘AZAB KPD NYA, KALAU BOLEH, DI DUNIA LAGI.”

                    3. JIKA ANDAIAN SAYA SALAH, YAKNI PENULIS KARANGAN 2 & PENULIS KARANGAN 3 BUKAN ORG YG SAMA (YAKNI, CARA PENULISAN KEBETULAN SAMA), MAKA SAYA:

                      1) MEMOHON JUTAAN MAAF KPD ADDRIANI DARI HUJUNG RAMBUT KE HUJUNG KAKI KIRANYA TERLANJUR KATA SEMASA BERGURAU KETIKA BERPANTUN UTK ADDRIANI.

                      2) MEMOHON HALALKAN “KEGEMBIRAAN & KEBAHAGIAAN” ATAU “MIMPI INDAH” YG SAYA PINJAM SEKEJAP DARI ADDRIANI.

                      3) MENGUCAPKAN SELAMAT MAJU JAYA DAN MENDOAKAN KEJAYAAN SERTA KEBAHAGIAN ADDRIANI DUNIA & AKHIRAT.

                    4. SAYA TAK MAMPU MENCARI KEPASTIAN…

                      TAPI ALLAH MAHA BIJAKSANA DAN DIA MAHA MENGETAHUI…

                      (AL-HAKIIMUN ‘ALIIM)

                    5. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                      Ya Allah, ‘jika semua di atas itu, satu penyamaran’
                      Kau laknati org tu..biar dia hidup dalm kesukaran!
                      Tapi, jika watak Addriani itu mmg satu kebenaran
                      Kau peliharalah dirinya dgn Kau punya kebesaran
                      🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
                      Subhanallahi walhamdulillahi walaa ilahaa illallah
                      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

                    6. Hingga mendoakan

                      “Kau laknati org tu..biar dia hidup dalm kesukaran!”,

                      Wak Gontol Kejora Kojolla saja yang sanggup buat begitu.

                    7. wah, sampai mohon laknatullah ….

                    8. Yer lah, biar org tu takut sikit kalau dia suka menyamar… Supaya, kalau dia percaya dgn ‘azab balasan Allah, dia tak buat lagi…

                      Lainlah dgn kau binatang TN monyet, jalang anak haram laknat keling betina tua puki luas mabuk sireh yg munafiq sepanjang masa tak takutkan Allah…

                      KAH KAH KAH

                    9. Kalau org tu tak menyamar & Addriani tu benar.. aku ada mendoakan pulak utk dia..

                      Yg kau TN Monyet betina tua jalang anak haram puki luas munafiq tak percaya Tuhan ni nak sibuk buat apa pulak?

                      Daripada kau menunjukkan kebodohan mcm lembu2 yg Bg Ali kau jaga tu dan mengeluarkan taik babi dari mulut kau dan mempamirkan muka kulit babi kau tu, lebih baik kau komen pasal tajuk Budin bagi tu, anak haram jalang gila babi oi…

                      KAH KAH KAH.

                    10. Aku ni sekurang-nya ada bawa pantun nasihat, ada pantun2 mendoakan kesejahteraan PM kita yg sedang sakit!

                      Kau ada bawa apa ke blog ini, selain puki kering luas dan biji kelentit panjang kau tu wahai TN monyet tua jalang anak haram?

                      Oh lupa, selain muka kulit babi kau & taik babi busuk yg keluar dari mulut tempayan kau tu.

                      Kau cepat2 lah jumpa doktor sakit otak atau doktor sakit jiwa wahai jalang anak haram puki luas kering oi…

                      KAH KAH KAH.

                    11. Masuk blog politik sampai satu abok komen berisi pun tak ada! Hanya komen POLITAIK palat puki kering luas kelentit panjang dia saja yg dibawa oleh TN monyet keling betina tua jalang anak haram mabuk sireh nih..

                      KAH KAH KAH.

                    12. Woi TN monyet jalang tua anak haram!

                      Ini blog politik tau! Bukan tempat kau nak bawa keluar POLITAIK palat puki kering luas kau tu atau tempat kau nak luahkan taik babi busuk dari mulut kau tu atau tempat kau nak pamirkan muka kulit babi kau tu!

                      KAH KAH KAH.

  10. To realise YDPA’s intention of issuing a decree
    All politicians must promise to take it seriously
    A political ceasefire should be first drawn clearly
    No Confidence Vote motion avoided completely

    Focus on endorsing all laws already handed down
    In the light of Emergency Ordinances since beginning
    When parliament convenes without political showdown
    Then we can trust the proverb, “Seeing is believing”

    When any party starts to make a naughty trot
    Disrupting parliament in session is not at all fine
    By moving the motion of No Confidence vote
    Expect Hung Parliament, back to starting line

    1. Pantun pal lutut hang lah….awat ketaq dah kot tgk isu2 semasa main sorong tarik Papan PM dan si Musibat Pukiyuddin menteri undang2 tu tak nak buka Parliment. YDPA dah berang , titah Parliment bersidang dgn segera!

  11. Terhimpit and or tercirit is not a big issue
    Gimik, retorik dan polemik banyaklah
    Raising white flags Nik Abduh tak setuju
    Hanya angkat tangan berdoa pada Allah

    Dia ingat tanpa usaha pertolongan ada
    Macam budak belum cukup umur berbicara
    Itulah standard dan pencapaian parti Isle
    Macam mana nak jadi sebauh kerajae

  12. There is this Dep Spreaker, an MP from Batu Pahat
    Belum lama jadi Dep Speaker jadi penipu terhebat
    Caught eating durian with political friends during PKP
    Denied first, later apologized, sure lack of integrity

    With the latest news on reiteration of a decree
    By the YDPA on reconvening the parliament
    Ridiculous gimmick, rhetoric and polemic aplenty
    An uptick of temperature in the political excitement

    One Umno clown Saiful Bahari Baharom alleged
    The YDPA raised his voice to Art Harun, Speaker
    To which Azhar denied as bad allegation portrayed
    A blatant lie speculated by a liar, an Umno member

    In defending Najib 2.6 bil donation, he alleged further
    Dr Mahathir Mohamad held in London a bank account
    Hearsay allegedly heard from Mahathir’s family member
    A sum of £65 million (RM373 million), a huge amount

    “…saya hairan dan kecil hati………….” konon katanya
    Tun Mahathir membidas DS Najib seteruk-teruknya
    To this Umno clown, my advise to you is live in reality
    RM2.6 billion itu “disahkah oleh mahkamah wang curi”

    Tun Mahathir keeps money in UK, if it is really true
    You must lodge report to the Police and or MACC
    Failing to do so could either mean one of these two
    A bigmouthed liar or a coward of the highest degree

  13. BILA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MASUK SAJA SINI, ORANG LAIN TAK MAU MASUK.

    DIA SUDAH MACAM PARIAH.

    1. DIA MENG”ABANG”KAN DIRI DIA DI SANA SINI.

      TAPI KALAU DAH PARIAH, MANA BOLEH ABANG LAGI.

      TAK TAU MASYARAKAT iNDIA BOLEH BENARKAN PARIAH DI ABANGKAN KE TIDAK.

      1. BILA NEK TN BETINA TUA SAKA PUKI KERING BINATANG ANAK HARAM JALANG LRG HJ TAIB TU MASUK SAJA SINI, MULALAH MEMBEBEL MCM NENEK KEBAYAN.

        DIA SUDAH MACAM PARIAH SEBAB HATI BUSUK MCM TAIK BABI.

        SEPADANLAH DGN MUKA TEBAL TAK RETI MALU DIA YG MCM KULIT BABI TUH.

        KAH KAH KAH.

        1. DIA MENG”IBLIS”KAN DIRI DIA DI SANA SINI.

          TAPI KALAU DAH PARIAH, MMG BOLEH JADI IBLIS LAGI.

          TAK TAU MASYARAKAT KITA BOLEH BENARKAN KELING MUNAFIQ BETINA TUA MALABARI PARIAH KUAT MAKAN SIREH NI MASUK JOIN MASYARAKAT MELAYU KITA KE TIDAK.

          KAH KAH KAH.

          1. Ada sorang ‘Anon’ cakap, keling betina jalang tua mabuk sireh ni padan dgn Benggali jaga lembu saja

            KAH KAH KAH.

            1. INI KOMEN ANON TU PASAL BETINA KELING TUA TN MABUK SIREH TU:

              1. _________________________________________________
                Anon
                28 June 2021 11:21 am
                Reply to Anonymous

                Sah si jora ni pelirboy besar… baru aja semalam sedang hangat bercinta dgn Riani… hari ini dah terkam Nadia pula.
                Ini yang membuat nenek TN menggelupo jeles…. sebab dia cuma ada benggali jaga lembu saja yang sudi menemani….
                Ini amaran untuk kau jora…. kalau eton balik sini… kau jangan cuba2 goda… eton aku punya … paham…!
                Kihh kihhh kihhhhh…🤣

                Reply
                _________________________________________________

                1. INI ANTARA KOMEN BALAS KEJORA KAT ANON TU:
                  _________________________________________________

                  1. Anonymous
                    28 June 2021 12:11 pm
                    Reply to Anon
                    Sahabat ku Anon 11:21 am,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                    Jgn le sahabat ku Anon cuba meracuni hati si dia
                    Mmg diri tidak jemu kembara mencari cinta setia
                    Akan Kejora cuba dekati jika ada gadis hati mulia
                    Salahkah diri ini kalau cuba nak hampiri si Nadia?
                    🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                    Reply

                    1. Anonymous
                      28 June 2021 12:19 pm
                      Reply to Anonymous

                      Sahabat ku Anon 11:21 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Anon cakap ‘pelirboy’ tu pandangan lawak kartun
                      Mmg diri ini..pernah dikata “playboy” oleh si Eton
                      Masa tu, diri Kejora ni dekat dia tu jiwa meruntun
                      Tpi dia menolak, sekadar puji Kejora pnya pantun
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      Reply

                    2. Anonymous
                      28 June 2021 12:25 pm
                      Reply to Anonymous

                      Sahabat ku Anon 11:21 am,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Tentang Nek TN tu mmg kita dah ‘MANGLI’ biasa
                      Cemburu dendam dengki je dia..sepanjang masa
                      Lgi pun..hidup dlm bercinta dia tk pernah merasa
                      Tahun 50-an dulu dapat laki pun dek kawin paksa
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    3. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

                      CUBA PERHATIKAN BINATANG ANAK HARAM TN KELING BETINA TUA JALANG PUKI KERING LUAS MABUK SIREH TU..

                      MANA ADA DIA KOMEN IKUT TAJUK POS?
                      YG DIA TAHU MEMBEBEL SAJA SPT DIA BERLETER KAT LEMBU2 DIA YG DEGIL MASA DIA TOLONG LAKI DIA JAGA LEMBU TU…

                      KAH KAH KAH.

                    4. BINATANG JALANG ANAK HARAM PUKI KERING LUAS TU CUKUP CEMBURU BILA ADA PANTUN CINTA.

                      DIA HIDUP MEMBESAR ZAMAN 40-AN DI KAWASAN ESTET GETAH MASA BRITISH MEMERINTAH MALAYA DULU.

                      MANA DIA TAHU PASAL CINTA!

                      NIKAH DULU PUN KAWIN PAKSA DIURUSKAN ORG TUA.

                      BERBULAN-BULAN KELING BETINA TUA TU MENANGIS MERAUNG SIANG MALAM SEMENTARA NAK SERASI DGN LAKI DIA…

                      KAH KAH KAH.

                    5. LAKI PULAK TU BENGGALI JAGA LEMBU KAT ESTET TU… SIKIT PUNYA NALA PUNYA BARANG..

                      KAH KAH KAH.

                    6. INGAT YA BINATANG TN KELING TUA MABUK SIREH JALANG ANAK HARAM PUKI KERING LUAS!

                      PARANG LWN PARANG, SENAPANG LWN SENAPANG…

                      KAU YG CAKAP MCM TU KAN, BINATANG JALANG ANAK HARAM PUKI KERING LUAS?

                      KAH KAH KAH.

                    7. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Rasakan TN Jalang Anak Haram puki kering luas
                      Tak padan dgn mabuk sireh, dia mau tunjuk buas
                      Bleh lanyak keling betina tua tu, Kejora rasa puas
                      Baru keling tua tu tau bila bertemu buku dgn ruas
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    8. Kita tak kacau dia.. keling betina tua jalang anak haram puki luas mabuk sireh tu mari nak buat samseng taik kucing, cari pasal…

                      Dgn Zunnun ke NBR ke MvsA ker, boleh ler dia buat mcm tu.. tapu dgn cikgu Kejora ni, sorry lah yer Nek!

                      KAH KAH KAH.

                    9. OWHH..LUPA PULAK…

                      DALAM SATU PANTUN KEJORA KAT ATAS TU, ADA PERKATAN “MANGLI”…

                      BETUL KE PERKATAAN TU? JGN2 IA BAHASA ASING.. NANTI ADA ORG TERJAH KEJORA PULAK!

                      KAH KAH KAH.

                    10. BUKANNYA APA, SBLM INI KEJORA TULIS SATU ARTIKEL DLM BI, GUNA PERKATAAN “WISENESS”… ADA ORG TERJAH, DIA KATA “WISENESS” MANA ADA DLM BI…

                      KATANYA LAGI, ITU BAHASA AFRIKA ATAU ERITERIA…

                      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH (100 JUTA KALI)

                    11. Yg Binatang Jalang Anak Haram puki luas tu kalut sangat dgn Kejora ni pasal apa?

                      Nak tulis komen, tulislah.. ruang sentiasa terbuka.. nak tulis 100 komen pun, kalau betina jalang keling tua anak haram tu larat, tulislah..tak ada siapa nak kacau…

                      Kejora punya pantun2 pun pasal “TSMY @ ABAH SAKIT”.. bersangkutan dgn tajuk post! Apasal jalang anak haram muka babi tu nak kacau?

                      Dia cuba nak jadi penghulu, nak buat blog ni harta KEPALA BUTOH PAK DIA?

                      SORRY LAH!

                      KAH KAH KAH.

                    12. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Amik kau..keling jalang anak haram..dey thamby!
                      Sifat munafiq perangai lebih jahat dari kafir harbi
                      Tersilap langkah, kena lenyek jadi serupa tapi ubi
                      Ha..senyap trus itu jalang anak haram muka babi
                      🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    13. #tapai ubi

                    14. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Padan muka Jalang Anak Haram Keling Malabari
                      Ternyata binatang lidah biawak ini terlangkah kiri
                      Hanya taik babi saja ke blog ini, dia bawa ke mari
                      Hari-hari, monyet ini pamirkan munafiq punya ciri
                      Tiada apa modal nak komen sengketa yg dia cari
                      Muka kulit babi jenis tak tahu malu, tak sedar diri
                      Tapi silap lah..bila dicari pasal, dgn Kejora bistari
                      Menyembam ke lantai & makan kuah ler hari-hari
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    15. KAH KAH KAH

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      Makin hari TN jalang tua fasiq kian hilang haluan
                      Komen dibuat spt idea muflis & tiada arah tujuan
                      Yg org nampak ifrit ni asyik pamirkan kedunguan
                      Ibaratnya..anak seluang ingin beraksi jadi haruan
                      Blog ini dia nak ‘control’ semua, teringin jadi tuan
                      Hari ini awal jugak, anak haram tu terima habuan
                      Siapa suruh gatal puki, pergi jolok sarang tebuan?
                      Akhirnya terpaksa lari smbunyi mcm babi buruan
                      🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              2. wak gontol ke
                na tipu semua nya

                1. Owhh. Binatang anak haram TN monyet keling betina tua mabuk sireh jalang anak haram Lrg Hj Taib puki luas kering muka kulit babi nih bawak keluar taik babi lagi dari mulut tempayan dia..

                  Patut blog berbau busuk…

                  HUERRGHH.. PTUIIIHHH…

                  KAH KAH KAH.

                  1. Masuk blog politik sampai satu abok komen berisi pun tak ada!

                    Hanya komen POLITAIK palat puki kering luas kelentit panjang dia saja yg dibawa oleh TN monyet keling betina tua jalang anak haram mabuk sireh nih..

                    KAH KAH KAH.

                    1. Woi TN monyet betina tua jalang anak haram!

                      Ini blog politik tau! Bukan tempat kau nak bawa keluar POLITAIK palat puki kering luas kau tu atau tempat kau nak luahkan taik babi busuk dari mulut kau tu atau tempat kau nak pamirkan muka kulit babi kau tu!

                      KAH KAH KAH.

  14. DINDA🌷NADIA🌺DEWI🥀KU🌹SAYANG💐:

    1. 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
      Jgn dinda terpngaruh pmbngkang punya angkara
      Mereka mmg sengaja nk mencetuskan huru hara
      Tk patutlah buat ejek main pemimpin no1 negara
      Kpd ‘abah’, mari kita doa agar dia sembuh segera
      🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
      👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

      🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

      1. 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
        Duhai Nadia dewi kesayangan, yg ku damba puja
        Pasal ‘abah’ sakit tu, jgn le dinda bermuram durja
        Segalanya kita serahkan lah kepada Allah sahaja
        Marilah kita berdoa utk ‘abah’, duhai dinda manja
        🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
        👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

        🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

  15. DIK🌷NADIA🥀DEWI🌹PUTERI💐,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Masih teringat lagi ucap kata2 dinda tempoh hari
    “Bersama ‘idaman hati’, Nadia tetap teguh berdiri”
    Lepas itu, lama adinda menghilang, tidak ke mari
    Syukur..kini dah kmbali, di sisi abg, si Dewi Puteri
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💕💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. _____________________________________________________
      Nadia
      19 May 2021 2:58 pm

      Nadia teguh berdiri di sini menyokong idaman hati.

      Reply
      _____________________________________________________

      1. DINDA PUN PASTI INGAT LAGI RESPON DARI ABG INI:

        1. Anonymous
          19 May 2021 5:23 pm
          Reply to Nadia

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          Apakah yg cuba dimaksudkan si kembang melati
          Kenyataan dari si dia, amat sukar nak dimengerti
          Siapakah orangnya, yg disebut sbgai idaman hati
          Adakah, cikgu bujang yg sentiasa tabah menanti?
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          Reply

          1. Anonymous
            19 May 2021 6:56 pm
            Reply to Nadia

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
            Sungguh indah coretan tinta si bunga jambangan
            Mmg sgt menyentuh..wlau pendek saja karangan
            ‘Idaman hati’ disebut..bagai ternampak bayangan
            Barangkali diri ini tk lagi bertepuk sebelah tangan
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Reply
              Anonymous
              19 May 2021 6:56 pm
              Reply to Nadia

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
              Sungguh indah coretan tinta si bunga jambangan
              Mmg sgt menyentuh..wlau pendek saja karangan
              ‘Idaman hati’ disebut..bagai ternampak bayangan
              Barangkali diri ini tk lagi bertepuk sebelah tangan
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              Reply
              _____________________________________________________

              1. DINDA🌷NADIA🥀DEWI🌹,

                😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌱🌸🏵️🥀💐
                Mmg abg runsing, sejak adinda melangkah pergi
                Asyik bermenung jer, siang malam petang & pagi
                Kini, spt bertemu semula, gunung emas yg tinggi
                Ok lah dik, nanti bila lapang abg akn kembali lagi
                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

  16. Nadia
    28 June 2021 8:51 am

    Nadia paling suka masa pemerintahan mahiaddin. Semua disediakan. Semoga Mahiaddin terus sihat dan meneraju Malaysia sampai hujunnnnnnnng nyawaaaaaa.

    Reply
    ____________________________________________________

    1. Setuju tu, Dik🌷 Nadia🥀 Dewi🌹,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      Seelok-eloknya, kita terus sokong sajalah krajaan
      Rakyat sudah diberi, pelbagai bantuan dan tajaan
      Kpd TSMY tu, mmg nya abg mnaruh kepercayaan
      Pendirian abg ini..sama lah dgn Dik Nadia pujaan
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

      1. DIK🌷NADIA🥀DEWI🌹,

        😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
        Barangkali, ini dalm pengetahuan Dik Nadia intan
        Berita hngat hari ini PM kita TSMY dlm kesakitan
        Dengar khabar ‘abah’ di hospital kini dlm rawatan
        Kita sama2 berdoa, itulah yang paling berpatutan
        👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

        🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

        1. DIK🌷NADIA🥀DEWI🌹,

          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          Mungkin berita TSMY ni membuat dinda gelabah
          Bertenanglah dik Nadia, kita kena sentiasa tabah
          Setiap sesuatu itu hanya Allah yg bleh mengubah
          Mari le sama2 kita doakan untuk kesihatan ‘abah’
          👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

          🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

          1. DIK🌷NADIA🥀SRIKANDI🌹,

            😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
            Terkejut betul abg ini, sebaik je mendengar berita
            Sebak di dada ini hampir sja bercucuran air mata
            Hanya kpd Allah je lah dinda kita pohon meminta
            Semoga segera sihat kmbali PM kesayangan kita
            🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

            🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

            1. DIK🌷NADIA🥀SRIKANDI🌹,

              😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
              💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
              Blh jadi berita ni mmbuat Nadia dlm kerunsingan
              Jgn risau dik Nadia..diri mu tidak lah kesorangan
              Marilah dik Nadia kita bersama menadah tangan
              Pohon kesembuhan segera, untk PM kesayangan
              🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
              👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

              🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

              1. DIK🌷NADIA🥀MANJA🌹,

                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                Untuk dik Nadia & PM kita, abg berpantun madah
                Tentang kesihatan “abah”, tak usah dinda gundah
                Marilah bersama, kepada Allah tangan kita tadah
                Smoga segala urusan “abah” Allah akn permudah
                🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
                👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

                🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                1. DIK🌷NADIA🥀DEWI🌹MANJA💐,

                  👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                  Apa pun musibah yang berlaku, jgn lah kita sesali
                  Barangkali, ianya ketentuan Allah, sejak dari azali
                  Hasutan pihak yg berniat jahat, usah dinda peduli
                  Mari lah kita berdoa, agar ‘abah’ cpt sihat kembali
                  🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

                  🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                  1. Nadia🌷Dewi 🥀Ku🌹,

                    😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                    Bila ‘abah’ sakit, hati abg jdi runsing tak terhingga
                    Mlm tdi tertidur awal, tgh mlm mimpi, abg terjaga
                    Abg tau, bila ‘abah’ sakit dikNadia turut risau juga
                    Marilah kita doakan, semoga ‘abah’ akn cpat lega
                    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
                    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

                    🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  17. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Blog Budin nampak dah mula jadi kotor berlendir
    Bila tak boleh kawal perasaan syaitan akan hadir
    Susah, senang, sakit demam, itu ketentuan takdir
    Ketua kita sakit..kita kena lah doa bkn perli sindir
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

    🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  18. RAKAN2 BLOG YANG DIKASIHI SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora ingin beri nasihat secara madah gurindam
    Saling berpesan sesama kita dri keturunan Adam
    Nasihat ini, sama-samalah kita ambil dan hadam
    Walaupun bagi sesetengah ia pahit seperti jadam
    Kalau org tampil beri nasihat jgn pula kita godam
    Tak usah lah, simpan hasad & berdengki dendam
    Jika ada, api kejahatan di hati, elok le kita padam
    Kerana di akhirat nanti hanya syurga yg kita idam
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  19. PANTUN NASIHAT DARI KEJORA,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora tidak lupa juga persembah pantun nasihat
    Berbicaralah dgn cara beradab matang dan sihat
    Usah berkomen, bentuk provokasi & berniat jahat
    Jgn buat tohmahan atau fitnah dgn tipu muslihat
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Hendaklah kita selalu dekatkan diri dgn Al-Quran
    Buang je..segala sikap keangkuhan & ketakburan
    Tidak membawa ke mana pun, sikap bebal baran
    Yg paling mmbantu dlm hidup ialah akal & fikiran
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Leave a Reply

Your email address will not be published.