PKP POLITIK DISAMBUNG LAGI, RAKYAT TAMBAH SAKIT HATI, KEGAGALAN MAHIADDIN MAKIN MENINGGI….

PKP penuh atau total lockdowan tapi tiga suku masak perlaksanaannya yang sepatutnya berakhir hari ini bukan saja tidak ditamatkan, malah akan terus disambung lagi ke suatu tarikh yang tidak ditetapkan bila titik akhirnya.

Bermula esok, ia juga tidak lagi dinamakan PKP penuh atau total lockdowan, tetapi dijenamkan sebagai fasa pertama Pelan Pemulihan Negara atau PPN untuk diselarikan dengan apa yang diumumkan secara tergesa-gesa oleh Mahiaddin Md Yasin sebelum majlis menghadap ketua-ketua parti terhadap Yang Dipertuan Agong di Istana Negara, baru-baru ini.

Sepertinya perubahan nama PKP kepada fasa pertama PPN itu tidak ubah macam menukar nama Muhyiddin kepada Mahiaddin – tiada berubah apa-apa selain namanya saja.

Turut untuk pertama kali, fasa pertama PPN ini tiada had tempoh masanya sebagaimana PKP sebelum ini yang ditetapkan tempohnya hanya selama dua minggu sebelum dibuat pengumumman baharu.

Dengan fasa pertama ini tidak diketahui bila tarikh tamatnya, ditambah keseluruhan fasa dalam PPN ada empat semuanya, nampaknya hampir pasti sehingga hujung tahun kita semua akan hidup terkurung sebegini di mana kebebasan yang diberi akan dilakukan secara berperingkat-peringkat.

Tidak boleh lagi merentas daerah, jauh sekali rentas negeri untuk menjenguk keluarga serta ibu bapa di kampung, kecuali keizinan akan diberi jika sudah tidak bernyawa lagi.

Perlaksanaan perintah mengurung rakyat ini mahu tidak mahu adalah merupakan satu lagi tanda kegagalan Mahiaddin dalam mengutus negara dan mengawal pandemik Covid19.

Sudah berulang kali disebutkan dan ditekankan oleh banyak pihak tentang perlunya kilang, industri dan tapak pembinaan ditutup sepenuhnya bagi tempoh tertentu lantaran di situlah banyak kes Covid19 berlaku, malangnya ia langsung tidak didengari oleh kerajaan.

Bukan setakat itu, dari hari ke hari juga, didapati semakin banyak keizinan kilang beroperasi diberikan MITI.

Akhirnya inilah jadinya, orang lain yang menjadi punca menularnya wabak, tapi rakyat yang tidak berdosa dipaksa berkurung sengsara di dalam rumah.

Dalam keadaan ini, ramai yang terjejas pendapatan terutama peniaga, pengusaha kecil-kecilan dan mereka yang bergaji hari.

Secara umum pula, rata-rata dan di mana-mana, kehidupan rakyat dikesan dan didapati jadi tambah tertekan serta sakit hati.

Bukan saja kemurungan dan pergaduhan dalam keluarga meningkat, kes bunuh diri dengan terjun bangunan, terjun jambatan dan gantung diri boleh dikata berlaku hampir setiap hari.

Apakah Mahiaddin tiada perasaan dalam keghairahannya memperalatkan PKP, darurat dan fasa demi fasa PPN untuk mengekalkan kuasanya yang tiada keabsahan sejak awal lagi?

Apa lagi mahu dikata tentang tindakan mengurung rakyat ini, selain terus berdalih-dalih membenarkan Sidang Parlimen kalau ia bukan bertujuan politik namanya?

Tidak rasa berdosakah Mahiaddin dan menteri-menteri kabinet, temasuk pemimpin daripada parti penjual agama dalam kerajaan melihat kesusahan dan derita rakyat ini dengan menolak, menangguh serta berdolak-dalik berkaitan moratorium automatik, lanjutan pengeluaran i-Sinar dan i-Lestari KWSP, tidak memberi diskaun elektrik dan pelbagai sikap tidak pedul lagi yang ditunjukkan?

Ada kedengaran nak mengkaji bantuan pun hanya setelah rakyat bising dan menjerit di sana sini.

Apa sebenarnya jenis kerajaan yang kita ada ini, tidak keterlaluan rasanya kalau dikatakan tiada kerajaan lain yang seburuk berperangai sebegini?

Apakah Mahiaddin tidak faham dan tidak sedar lagi dengan pelbagai tanda pagar yang trending di laman makro Twitter, daripada #KerajaanGagal, kemudian #KerajaanBodoh, seterusnya #KerajaanBangsat dan terakhir ini #KerajaanPembunuh?

Sampai bila Mahiaddin dan menteri-menteri makan gaji buta dalam kerajaan mahu terus menekan dan menyusahkan rakyat, sudahlah tiada bantuan yang mencukupi, ditambah lagi dengan penguatkuasaan yang keras dan tidak bertolak ansur kepada rakyat jika mereka didapati melanggar SOP?

Malangnya banyak kes menteri-menteri yang melanggar SOP, disiasat saja memakan masa berbulan lamanya dan kebanyakan akhirnya seolah-olah senyap begitu saja.

Apakah beliau mahu menunggu ada rakyat terjun bangunan atau membakar diri di depan matanya baru mahu sedar diri?

Sekali lagi, kerajaan jenis apa yang kita ada ini sebenarnya?

Apakah Mahiaddin dan kerajaan PN ini mahu rakyat benar-benar bangkit, seterusnya menempah sejarah ditumbangkan seperti apa yang pernah berlaku di banyak negara Timur Tengah sebelum ini? (ShahbudinHusin 28/06/2021)

Updated: 28 June 2021 — 7:53 am

66 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp IP

    WABAK BERPUNCA DARI PHD4PIG GAGAL HALANG KLUSTER TABLIGH DAN SABAH………..

    KERAJAAN BANGKRAP PHD4PIG ARAH RAKYAT IKAT PERUT………

    PHDAPIG KERAJAAN BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……..

    RAKYAT DIHARAMKAN UNDI PHD4PIG DAN KLEPTOKRAT UMNO……….

    SAKI BAKI PHD4PIG DAN KLEPTOKRAT UMNO SAMA SAHAJA

    RAMAI MANGSA ALJUBON TAK BOLEH BERAK……..

    PAK SHEIKH DALAM PENJARA BERLAKON PATAH TENGKOK ATAS KERUSI RODA……….

    MARILAH KITA CONTOHI BRUNEI LAKSANAKAN HUDUD BUKAN SAHAJA PENJENAYAH TAKUT MALAH COVID NEGARA AMAN TENTERAM DIAMPUNI TUHAN……….

    BIASALAH PHD4PIG GUNA POLITIK PERAS UGUT DAN ANIANYA RAKYAT………

    YA RAKYAT AKAN TERAJANG SAKI BAKI PHD4PIG DAN KLEPTOKRAT UMNO DAN NAIKKAN PEJUANG HUDUD………

    Nazri Aziz Isytihar Kembali Sokong Muhyiddin Yassin Kerana Dosa Zahid Hamidi Tikam Belakang Parti…………

    (Astro Awani) – Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengumumkan kembali sokongan beliau kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Menurut Ahli Parlimen Padang Rengas itu, pengisytiharan terbaharu itu sekali gus membatalkan penarikan sokongan terhadap Muhyiddin yang dibuatnya pada Januari lepas.

    Katanya, beliau membuat keputusan kembali menyokong Muhyiddin kerana mengikut keputusan Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2020 yang hanya akan memutuskan kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) selepas Parlimen dibubarkan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum ke-15 diadakan.

    “Januari lalu saya membuat pengumuman menarik sokongan terhadap Tan Sri Muhyiddin. Hari ini saya nak umumkan saya kembali memberi sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin.

    “Dengan keputusan ini, penarikan sokongan yang saya buat sebelum ini terbatal,” katanya dalam temu bual bersama Astro AWANI pada Jumaat menerusi telefon.

    Zahid Hamidi telah tikam belakang Umno dan kerajaan Perikatan Nasional
    Nazri merupakan antara ahli politik yang lantang mengkritik kepimpinan parti UMNO dan kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Muhyiddin.

    Sebelum ini, beliau mengakui menjadi perancang utama dalam mengumpul akuan bersumpah (SD) di kalangan Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) bagi menyokong Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

    Tegas Mohamed Nazri, tindakan itu adalah bagi memberi mandat kepada Menteri Luar itu untuk menjadi jurucakap kepada kesemua 25 wakil rakyat BN sekiranya dipanggil mengadap Yang di-Pertuan Agong.

    Nazri juga pernah mendakwa Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai seorang yang tidak boleh dipercayai.

    Pada awal tahun, Nazri mendakwa beliau ditipu oleh Zahid sehingga membuat keputusan untuk menarik sokongan terhadap Muhyiddin.

    “Saya tarik sokongan terhadap Tan Sri Muhyiddin pada 12 Januari lalu kerana ditipu oleh Zahid yang merancang untuk menjatuhkan kerajaan.

    “Zahid rancang, Ahli Parlimen UMNO yang tidak pegang jawatan dalam kerajaan tarik sokongan one by one, hingga kerajaan ini jatuh.

    “Sebagai tanda setiakawan dan percaya kepada beliau, saya menarik sokongan selepas Ahli Parlimen Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakob membuat keputusan yang sama.

    “Selepas saya dan Jazlan, tiada siapa yang umum tarik sokongan termasuklah Zahid. Sebagai presiden parti yang merancang semuanya, sepatutnya dia yang pertama tarik sokongan,” dakwa Nazri lagi.

  2. Apa Pelan Pemulihan.. Pelan pelan vaksin..biar rakyat byk dijangkiti dan mati..klu vaksin laju, kadar keberjangkitan dpt dikurangkan. itu PM tak mau, nanti takde alasan dah nk kata kes covid makin naik. takde ala
    san nak sambung PKP,
    Pelan pelan kasi ekonomi Msia lingkup terus. I-Sinar la, I-Cempaka lah. (why not PM buat buat skim utk diri sendir dan semua 72 MOS gaji buta tu – I-Resigned I-Pension. I-Mampus. Lega hatidan selamat rakyat). Semua Pelan2 tu bukan utk pulihkan ekonomi dan utk rakyat. Pelan2 dgn dana berbilllion2 utk AbahCow rancang dgn sekutu2 lahanat Pas dan umno utk beli lagi katak2..kot2 jika Parlimen terpaksa bersidang..PM dah standby katak2 utk tepis undi votes of no confidence. Betul kan telahan aku. PMBodoh ni ingat semua rakyat bodoh ! melayu2 kampong dan melayu2 Kelantan, Kedah, Pahang boleh la kau goreng cerita. Depa ni apa pun semua hangguk saja. Useless PM, Useles government ane useless followers/penyokong2

    1. 72 MPs gaji buta

  3. “Apakah beliau mahu menunggu ada rakyat terjun bangunan atau membakar diri di depan matanya baru mahu sedar diri?
    Sekali lagi, kerajaan jenis apa yang kita ada ini sebenarnya?”

    Apa-apa pun tahniah diucapkan kepada pendoa-pendoa agar kerajaan PH memerintah hanya sepenggal. Doa mereka dimaqbulkan tanpa disangka umur PH hanya sempat 22 bulan sahaja, tidak sampai pun 60 bulan (sepenggal). Dalam masa 22 bulan dikatakan Islam dan Melayu terancam, sebab itu ramai alim ulamak berdoa mudah-mudahan kerajaan PH cepat ditamatkan.

    Kalau dikatakan inilah akibatnya niat orang tertentu untuk meletakkan DSAI sebagai PM tepi sejak sebelum PRU14 lagi mesti ramai yang akan marah.

    Kepada alim ulamak khasnya mufti, kita ingin bertanya, pernahkah dalam sejarah Melayu Islam berlaku dalam kerajaan Islam orang solat berjemaah kena saman. Ya betul atas alasan syarie covid-19, tetapi terfikirkah anda apakah puncanya tercetus wabak ini. Salah siapa?

  4. Dik Nadia Puteri,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Masa dinda tiada smpt jugak abg kenali Addriani
    Dia minat diri abg, yang dikatanya hebat dlm seni
    Tapi, banyak finah menyusul dan hatinya diracuni
    Lagi pula dia masters tak berhargalah diri abg ini
    😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  5. Bertuah diri dpt mengenali dara bersopan santun
    Keluhuran budinya mmbuat jiwa ni jadi meruntun
    Utk Dik Riani Puteri Kejora tk kan jemu berpantun
    Lagu yg dia bagii itu, sehari 4-5 kali Kejora tonton

    1. Sahabat ku Anon 4:18 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Naper pantun Kejora kat Riani, Anon bwa ke mari
      Apakah tujuan Anon ni supaya Nadia dengki & iri
      Cerita pasal Riani tu kat Nadia, Kejora sudah beri
      Anon tk akn berjaya..utk menghasut Nadia puteri
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️🥀💐
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      (Tanda gelak😅😂🤣tu untuk rakan2,
      Icon tak bagus👎tu utk Anon sahabat ku,
      Tanda bunga2 & gambar hati yg banyak2 tu khas utk Nadia)

  6. Wish Rafidah, Daim, a few more are back with TDM as leader
    Supported by able veterans not those supporting thievery
    Get intelligent young leaders to understudy to take over
    No supporters of I HAVE NOS and ex convict of sodomy

    MAGERAN is not about who is PM with absolute power
    He leads to to provide solutions to problem in currency
    To execute plans to address all concerns as per YDP’a order
    Without fear or favour, nothing about political rivalry.

    TDM stepped down not once but thrice and meant nothing to him
    He had held this positions not once but twice and an interim
    He even disregard what has been his well respected legacy
    Because of his love for the nation exceeds his personal glory

    Bila ada yang tak layak bersuara buat tuduhan
    Bila yang tak berkredibiliti berteriak sakan
    Kesian rakyat biasa jadi barang mainan
    Hsnya Allah tempat kita buat pengaduan

  7. Owhh.. Nadia dah kembali rupanya… Alhamdulillah…
    Abg ingatkan sesuatu yg buruk dah menimpa diri mu…
    Nadia tak terbaca ker pantun abg kat Nadia, dlm post sblm ini?
    Ini hah, abg bawa ke sini semula:

    YA DAH KEMBALI,WAHAI ATUK 80 an
    KEMBALI BUKAN KERANA CINTA
    KEMBALI SOKONG KERAJAAN

    WAHAI ATUK 80an,MENYAMBAR MACAM HARUAN
    SEMUANYA DIANGGAPNYA KATAK
    TERMASUK WATAK REKAANNYA SENDIRI

    HARU

    HARU

    KAH KAH HARUAN TUA TUUUUU!!!!!!

    seperti kata nadia(CIPTAANNYA)..dah hujung nyawa

    KAH KAH KAH KAH KAH
    penyemak blok bernama WGKK

    1. Dik Nadia Srikandi,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Gitu le dik Nadia oi Kera Kongkang pnya keadaan
      Bila cemburu dan hasad dengki, kuasai perasaan
      Ditambahlah lagi..termakan syaitan pnya godaan
      Semua yg suka kt abg ini..dikata si tua tu ciptaan
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      (Bunga2 tu untuk Dik🌷Nadia🥀Puteri🌹,
      Tanda gelak😅😂🤣tu untuk rakan2, dan
      Icon kera🐒& tak suka👎tu utk si Kera Kongkang tu..)

      1. Dik Nadia Dewi Puteri,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Tak sangka lah Kera Kongkang tu bodoh sebegini
        Dengki betul si kongkang tua itu dekat diri abg ini
        Apa perlu nya, abg nak cipta watak Nadia kat sini
        Klau nak reka..bleh je sambung, pasal si Addriani
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        (Tanda gelak😅😂🤣tu untuk rakan2,
        Icon kera🐒tu utk si Kera Kongkang,
        Tanda bunga2 tu utk Nadia & Riani menggambarkan kewanitaan, dan
        Gambar hati yg banyak2 tu khas utk Nadia)

        1. Dik Nadia Dewi Puteri,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
          Sian lah kat Kera Kongkang iblis tua kepala botak
          Dia dgn Nek Lrg Hj Taib tu, sama le gaya & rentak
          Dengki cemburu jer dlm depa punya kepala hotak
          Bila ada org suka abg dituduh rekaan pnya watak
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          (Tanda gelak😅😂🤣tu untuk rakan2,
          Icon kera🐒, tak suka👎& iblis😈tu utk si Kera Kongkang tu, dan
          Gambar bunga2 tu khas utk Nadia🌹)

  8. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

    KEJORA DAH TERTAIP PERKATAAN “MANGLI” TADI DI BAWAH MASA MENJAWAB KOMEN ANON JAM 11:21 AM. INI, KEJORA BAWA SKETSA ITU KE ATAS UTK TONTONAN BERSAMA:

    1. _____________________________________________________
      Anon
      28 June 2021 11:21 am
      Reply to Anonymous

      Sah si jora ni pelirboy besar… baru aja semalam sedang hangat bercinta dgn Riani… hari ini dah terkam Nadia pula.
      Ini yang membuat nenek TN menggelupo jeles…. sebab dia cuma ada benggali jaga lembu saja yang sudi menemani….
      Ini amaran untuk kau jora…. kalau eton balik sini… kau jangan cuba2 goda… eton aku punya … paham…!
      Kihh kihhh kihhhhh…🤣

      Reply

      1. _____________________________________________________
        Anonymous
        28 June 2021 12:11 pm
        Reply to Anon

        Sahabat ku Anon 11:21 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
        Jgn le sahabat ku Anon cuba meracuni hati si dia
        Mmg diri tidak jemu kembara mencari cinta setia
        Akan Kejora cuba dekati jika ada gadis hati mulia
        Salahkah diri ini kalau cuba nak hampiri si Nadia?
        🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

        Reply

        1. Anonymous
          28 June 2021 12:19 pm
          Reply to Anonymous

          Sahabat ku Anon 11:21 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Anon cakap ‘pelirboy’ tu pandangan lawak kartun
          Mmg diri ini..pernah dikata “playboy” oleh si Eton
          Masa tu, diri Kejora ni dekat dia tu jiwa meruntun
          Tpi dia menolak, sekadar puji Kejora pnya pantun
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          Reply

          1. Anonymous
            28 June 2021 12:25 pm
            Reply to Anonymous

            Sahabat ku Anon 11:21 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Tentang Nek TN tu mmg kita dah ‘MANGLI’ biasa
            Cemburu dendam dengki je dia..sepanjang masa
            Lgi pun..hidup dlm bercinta dia tk pernah merasa
            Tahun 50-an dulu dapat laki pun dek kawin paksa
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Reply

            1. Anonymous
              28 June 2021 12:29 pm
              Reply to Anonymous

              ALA MAK…
              KEJORA TERTAIP PERKATAAN “MANGLI”..DAH TAK BOLEH PADAM LAGI DAH…

              ANON TAU KER, APA ITU “MANGLI”?
              JGN2 BAHASA ASING YG KEJORA DAH GUNA TU…

              NEK TN MESTI MARAH & TERJAH KLAU GUNA BAHASA ASING SPT KEJORA GUNA PERKATAAN “WISENESS” TEMPOH HARI…

              KAH KAH KAH.

              Reply

  9. Nadia Puteri Srikandi,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Setahun yg lalu..buah hati abg, Munirah dri Johor
    Lepas tu Addriani, student masters dari Selangor
    Kini, dah kembali semula, dara srikandi hati luhur
    Org manakah Nadia ini, yg pernah dulu abg tegur?
    🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  10. TDM has said his proposal uninterrupted
    YDPA/MRR could vet through evenhanded
    Practical solutions must be carefully selected
    For as long as the rakyat/nation benefitted

    With this most hated man aged 96-year-old
    Umno Veteran Sec-Gen agreed surprisingly
    Datuk Mustapha Yaakub had said it all
    Shows better road ahead with age and maturity

    Last-minute lockdown announcement Comes at expense of MalaysiansTS Rafidah slams the GovernmentIron Lady of TDM’s calibre, a veteran
    Certainly we need wise veterans
    To lead the nation back on course
    Make no mistake, it is important
    To get out from Ketulahan’s curse

    1. Statesmen think of next generation, not next election – Rafidah blasts MCO inconsistency
      Betul betul betul.

      This is the reality based on facts and truths

      No more superficialilty that breeds hypocrisy

      Period

      1. Dr M bukan mahu selamatkan negara, tetapi anaknya, dakwa TMJ
        FMT Reporters – April 8, 2018 1:24 AM

        Sultan Selangor: Dr Mahathir akan bakar negara ini dengan kemarahannya
        By
        Muhd Hisham Rashdan
        December 5, 2017

        1. Some people dare to talk as such because of inheritance.

          Penang Malacca, Sarawak dan Sabah…..salute you alll….peace

          1. Will report to MCMC and PDRM this exLNG janitor, Atok-licking old bastard for sedition and treason.

            YDP Negeri Sarawak, Melaka, Sabah and Penang were not in the list of the 9 Raja atttending the Special Meeting of MRR and YDPA that met political leaders incl to reject Atok NOC.

            Why reject Atok NOC?

            1. MRR has rejected extension of emergency and Parliament to reconvene ASAP as the main agenda. The catastrophy facing nation from a weak PN government is caused by Atok Saka himself.
            2. Experts has call it a serious political misdiagnosis, Atok gave a fix for wrong problems
            3. It is the prerogative of the ruling party who has already called their own emergency. All political parties in Parliament has rejected NOC making a count of 2 out of 222 MPs rejects minus Atok and Boboi
            4. All political parties reject NOC because of vested interests Atok Saka want to grab power of PM outside of democracy. This would be his second attempt to grab power after the Unity Government was rejected by all
            5. Atok has zero experience with NOC, his experience with Council of Elderly Imminent Person (CEP) was a total failure, zero reforms and rakyat showed displeasure to Atok Saka lost TP PRK by 15,000 majority
            6. The idea of 1969 NOC by PM TAR to give Razak to lead is to control Malay extremists outside UMNO such as Atok Saka from undermining PM TAR, the government and burning the country down with racial riots
            7. Sudden cold turkey withdrawal symptoms by Atok Saka after the earlier euphoria of the YDPA meeting as Atok Saka’s success

            1. You get pissed off and wild
              Never a sin for whining
              Simply alleging like a child
              Only shows maturity is lacking

    2. Tubuh MAGERAN? ‘Keadaan sekarang jauh berbeza dengan Darurat Keselamatan 1969’ – Ketua Setiausaha Sulit PM
      Astro Awani
      Jun 9, 2021 21:05 MYT
      Tubuh MAGERAN? ‘Keadaan sekarang jauh berbeza dengan Darurat Keselamatan 1969’ – Ketua Setiausaha Sulit PM
      Cadangan penubuhan MAGERAN disifatkan langkah ke belakang yang antara lain akan merencatkan perancangan kerajaan dan usaha penjawat awam termasuk ‘frontliners’ memulihkan negara daripada krisis kesihatan dan ekonomi. – Gambar fail
      KUALA LUMPUR: Darurat yang berkuat kuasa pada masa ini jauh berbeza jika dibandingkan dengan Darurat Keselamatan pada 1969, justeru cadangan mewujudkan sebuah badan yang berkuasa mutlak seperti Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) bukanlah satu langkah yang sesuai.
      Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri, Datuk Marzuki Mohamad, berkata berikutan itu, cadangan sedemikian adalah langkah ke belakang yang akan merencatkan usaha kerajaan dan semua pihak dalam menangani krisis yang dihadapi negara.
      “Ia adalah satu langkah ke belakang yang akan merencatkan perancangan kerajaan dan segala usaha penjawat awam, para frontliners, pihak industri dan rakyat seluruhnya untuk memulihkan negara daripada krisis kesihatan dan ekonomi yang sedang kita hadapi pada masa ini,” jelas Marzuki di dalam perkongsian video terbaharunya di Facebook, malam ini.

      Sumber Facebook marzuki.mohamad.549
      Marzuki dalam pada itu menggariskan tiga faktor yang membezakan keadaan sekarang dengan darurat pada 1969, sekali gus menunjukkan tiada keperluan untuk menubuhkan MAGERAN.
      “Pertamanya, kita tidak berhadapan dengan darurat keselamatan, tetapi darurat kesihatan.
      “(Kedua) Kabinet sedia ada sedang berfungsi dan membuat banyak keputusan bukan sahaja mengenai pandemik COVID-19, tetapi juga mengenai pentadbiran negara, pengurusan ekonomi, kebajikan rakyat, kewangan, keselamatan, pertahanan, pendidikan, hubungan antarabangsa dan lain-lain perkara yang berkaitan dengan pengurusan dan pentadbiran negara secara keseluruhannya.
      “(Ketiga) Kerajaan juga telah ada beberapa mekanisme khusus untuk menangani pandemik COVID-19,” katanya.
      Beliau membuat ulasan itu sebagai menjawab cadangan beberapa pihak agar Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menubuhkan MAGERAN untuk mengurus negara dalam menghadapi pandemik COVID-19.

      1. Situasi sememangnya berbeza. Tetapi kaedah dan ORANG YANG MEMIMPIN itu penting. To achieve results for rakyat not political race berebut jawatan PM…..unless you fail to understand…..period

        1. Wau Bule, how old are you now? Before you are seen as too obsessed or accused of being obsessed with TDM, it is better for you to study the life history of TDM from several aspects since TDM has been active in UMNO. Please study his way of politics, governing the country, economy, development and inter-racial relations etc. In terms of the construction of the mega building, my only question is why he built Seri Perdana. If DSN has Jo Lo, TDM has more billionaire corporate members around him, besides he also introduced the privatization scheme of several government agencies.

    3. Enough with Mageran idea, Hamzah tells Dr M
      Mohamad Fadli – June 12, 2021 5:40 PM

      Home minister Hamzah Zainudin is opposed to Dr Mahathir Mohamad’s idea of a National Operations Council to temporarily govern the country.
      PETALING JAYA: Home minister Hamzah Zainudin has rubbished Dr Mahathir Mohamad’s proposal to set up a Majlis Gerakan Negara or National Operations Council (Mageran) temporarily to govern the country.

      “Enough is enough,” he said when asked by reporters about the former prime minister’s proposal.

      Recently, Mahathir said he had mooted the establishment of a Mageran-like council during his audience with the Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah on Thursday.

      Mahathir, who has volunteered to head the council, said it would help reduce politicking as it would not be beholden to any political party.

      He also said such a council, consisting primarily of experts rather than politicians, was needed as the current administration was unable to resolve the country’s problems despite having Emergency powers.

      Speaking at a press conference, Hamzah said had Mahathir not resigned as prime minister, this proposal would not have arisen.

      Earlier last year, Mahathir resigned as prime minister, triggering the collapse of the 22-month old Pakatan Harapan (PH) administration.

      Subsequently, members of his Bersatu party, including its president Muhyiddin Yassin and Hamzah, joined forces with Umno, PAS and GPS to form the federal government.

      Aside from Bersatu leaders, PH has also rejected Mahathir’s Mageran proposal. PH said what the country needed now was for the Emergency to end and Parliament to reconvene.

      1. Dear Hamzah

        Please fly kite….

  11. Nadia paling suka masa pemerintahan mahiaddin. Semua disediakan. Semoga Mahiaddin terus sihat dan meneraju Malaysia sampai hujunnnnnnnng nyawaaaaaa.

    1. Owhh.. Nadia dah kembali rupanya… Alhamdulillah…

      Abg ingatkan sesuatu yg buruk dah menimpa diri mu…

      Nadia tak terbaca ker pantun abg kat Nadia, dlm post sblm ini?

      Ini hah, abg bawa ke sini semula:

      1. _____________________________________________________
        Anonymous
        27 June 2021 9:54 pm

        😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
        Pandemic Covid yg berlarutan kita kena bersedia
        Kini..ancaman mkin berat heboh diperkata media
        Varian baru, jangkitan dtg dri UK, Afrika dan India
        Mintak2, takda sesuatu yg buruk menimpa Nadia
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

        🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

        Reply
        _____________________________________________________

        1. Dik Nadia Srikandi,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          Abg fikir sesuatu yg buruk mnimpa diri mu puteri
          Dah sebulan lbih..dinda tidak berkunjung ke mari
          Masih ingatkah, ucapan terakhir mu tempoh hari?
          “Bersama idaman hati, Nadia tetap teguh berdiri!”
          🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

          1. _____________________________________________________
            Nadia
            19 May 2021 2:58 pm

            Nadia teguh berdiri di sini menyokong idaman hati.

            Reply
            _____________________________________________________

            1. DAN INI ABG BAWA KEMBALI, RESPON2 ABG 18 MAY 2021, KPD UCAPAN TERAKHIR MU ITU:
              _____________________________________________________

              1. Anonymous
                19 May 2021 5:23 pm
                Reply to Nadia

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                Apakah yg cuba dimaksudkan si kembang melati
                Kenyataan dari si dia, amat sukar nak dimengerti
                Siapakah orangnya, yg disebut sbgai idaman hati
                Adakah, cikgu bujang yg sentiasa tabah menanti?
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                Reply

                1. Anonymous
                  19 May 2021 6:56 pm
                  Reply to Nadia

                  😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                  Sungguh indah coretan tinta si bunga jambangan
                  Mmg sgt menyentuh..wlau pendek saja karangan
                  ‘Idaman hati’ disebut..bagai ternampak bayangan
                  Barangkali diri ini tk lagi bertepuk sebelah tangan
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙♥️
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                  Reply

                  1. _____________________________________________________

                    Dinda ku Nadia Srikandi,

                    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                    Abng sokong pendirian mu duhai srikandi pujaan
                    Lbih2 lagilah abg ni, sebagai kakitangan kerajaan
                    Pimpinan TSMY, tidaklah membawa kekecewaan
                    Geng Bg Non & Atok saja, yg sering buat cercaan
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    1. Dik Nadia Srikandi Dewi,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                      Mmg abg runsing, sejak adinda melangkah pergi
                      Asyik bermenung jer, siang malam petang & pagi
                      Kini, spt bertemu semula, gunung emas yg tinggi
                      Ok lah dik, nanti bila lapang abg akn kembali lagi
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                    2. Dik Nadia Dewi,

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      ‘Mnyokong TSMY’..ramai kaum Hawa kata begini
                      Termasuk lah, bekas buah hati abang, si Addriani
                      Tapi, dah 10 hari, student masters tu tidak ke sini
                      Agak nya, dia termakan fitnah, ke atas diri abg ini
                      💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                      😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

                      💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    3. Dik Nadia Dewi,

                      😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kehadiran nya itu, abg lihat bagai satu sandiwara
                      Kemain lgi..syahdunya bunyi salam rindu asmara
                      Tapi mungkin berniat, nak buat abg jadi sengsara
                      Sib baik Nadia hadir kembali..sbgai merawat lara
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

      2. Sah si jora ni pelirboy besar… baru aja semalam sedang hangat bercinta dgn Riani… hari ini dah terkam Nadia pula.
        Ini yang membuat nenek TN menggelupo jeles…. sebab dia cuma ada benggali jaga lembu saja yang sudi menemani….
        Ini amaran untuk kau jora…. kalau eton balik sini… kau jangan cuba2 goda… eton aku punya … paham…!
        Kihh kihhh kihhhhh…🤣

        1. Sahabat ku Anon 11:21 am,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
          Jgn le sahabat ku Anon cuba meracuni hati si dia
          Mmg diri tidak jemu kembara mencari cinta setia
          Akan Kejora cuba dekati jika ada gadis hati mulia
          Salahkah diri ini kalau cuba nak hampiri si Nadia?
          🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

          1. Sahabat ku Anon 11:21 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Anon cakap ‘pelirboy’ tu pandangan lawak kartun
            Mmg diri ini..pernah dikata “playboy” oleh si Eton
            Masa tu, diri Kejora ni dekat dia tu jiwa meruntun
            Tpi dia menolak, sekadar puji Kejora pnya pantun
            💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. Sahabat ku Anon 11:21 am,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Tentang Nek TN tu mmg kita dah ‘MANGLI’ biasa
              Cemburu dendam dengki je dia..sepanjang masa
              Lgi pun..hidup dlm bercinta dia tk pernah merasa
              Tahun 50-an dulu dapat laki pun dek kawin paksa
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. ALA MAK…
                KEJORA TERTAIP PERKATAAN “MANGLI”..DAH TAK BOLEH PADAM LAGI DAH…

                ANON TAU KER, APA ITU “MANGLI”?
                JGN2 BAHASA ASING YG KEJORA DAH GUNA TU…

                NEK TN MESTI MARAH & TERJAH KLAU GUNA BAHASA ASING SPT KEJORA GUNA PERKATAAN “WISENESS” TEMPOH HARI…

                KAH KAH KAH.

    2. sampai hujong kelentit lagi bagus…

  12. LAWAK BETUL DLM POSTING SBLM INI…

    SI BETINA TUA SAWAN SASAU LRG HJ TAIB TU TERBACA DLM RANGKAP PERTAMA PANTUN KEJORA TU UNGKAPAN “MENGUNDUR DIRI”… KEMAIN SERONOK.DIA…

    DIA INGAT KEJORA NAK UNDUR DIRI DARI BLOG INI.. TAPI KEJORA MAKSUDKAN UNDUR DIRI DARI PERCINTAAN YG “HAMPA”…

    KAH KAH KAH.

    1. MANA LER SI NENEK TUA KEREPOT GANYUT TU NAK FAHAM PASAL PERCINTAAN.. DIA NIKAH TAHUN 50-AN DULU TU PUN KAWIN PAKSA SAJA, DIURUSKAN MAK BAPAK…

      MENANGIS MERAUNG SEBULAN SBLM NAK SERASI DGN LAKI DIA…

      KAH KAH KAH.

  13. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Mungkin dh tersalah lorong agknya diri ini berlari
    Kata org, sebaiknya ukur le baju, di badan sendiri
    Org belajar sampai masters..diri ini cuma degree
    Terfikirlah jugak rasa macam mahu berundur diri
    😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

    💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    1. 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
      🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀💌🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
      Biarlah di prgunungan rindu ini, diri terus bertapa
      Dulu..rasa bgaikan segunung emas, diri terjumpa
      Tapi seperti emas dah bertukar jadi sabut kelapa
      Segala impian dan harapan seakan2 jadi HAMPA
      😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

      1. LAGU – HAMPA
        PENYANYI – TOK KI
        KARAOKE – https://youtu.be/gD5_JM02GZk
        LIRIK –
        💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
        Ku ditinggal senja malam menghampiri
        Sendiri ku sedang menanti
        Segera oh angin sampaikan rindu ku
        Terlupakah kau pada janji mu?

        Ketika bersama rindu bergelora
        Perpisahan menikam jiwa
        Kau pandai mengusik
        Kau pandai menggoda
        Kini diri ku yang kau tinggalkan begitu saja

        Apakah artinya ucapan manis mu
        Kau merindui ku?
        Mungkin hanya aku yang membiarkan mu
        Menipu diri ku

        1. Biar duka menyiksa jiwa
          Biar kasih tak kunjung tiba
          Kerna pada hakikatnya
          Diri ku kau persenda

          Aku hanya insan biasa
          Lemah pada rayuan manja
          Terlena dibuai mesra
          Pada cinta yang hampa

          Di malam yang sunyi sepi menyendiri
          Ku hulur dan menyusun jari
          Ku pohon kau ubatikanlah rindu ku
          Bayangan kasih dalam mimpi ku menikam kalbu

          1. Apakah artinya ucapan manis mu
            Kau merindui ku?
            Mungkin hanya aku yang membiarkan mu
            Menipu diriku

            Biar kasih menyiksa jiwa
            Biar ku yang mengemis cinta
            Kerna dari sejak mula
            Diri ku yang tergoda

            Aku hanya insan biasa
            Lemah pada rayuan manja
            Terlena dibuai mesra
            Pada cinta yang hampa

            Oho-oo-oo
            ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

            1. 👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
              🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
              Biarkan saja lah..panahan duri2 rindu menyumpit
              Relakan saja lah, lara kesepian terus menghimpit
              Mmg tk mampu ku bawa, kerna perahu ku sempit
              Lagi pun, manakan helang ingin terbang dgn pipit
              😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

              💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

              1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
                Biarlah di rimba kerinduan ini, diri ini terus berlari
                Relakan sja lah badai kesepian menghempas diri
                Tidak mngapalah, kenangan menikam, bagai duri
                Mungkin suatu masa, kebahgiaan Allah akan beri
                👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

                ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                  Biarlah klau terpaksa bermenung mnongkat dagu
                  Mungkin tak bermakna lagi, klau terus menunggu
                  Barangkali..diri ini tidak sesuai, org nak buat regu
                  Apalah sangat, yang ada, pada diri seorang cikgu
                  👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

                  💐🌹🥀🌷🌺🌸🍃🌻🌼💮💮🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
                  Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                  😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                  1. 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
                    Entah kenapa, diri ini asyik sja dirundung malang
                    Bercinta..tapi pialanya tk pernah sempat dijulang
                    Mhngkin, pipit tak layak, terbang bersama helang
                    Apa nak buat klau bunga dah kembang terhalang
                    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💮🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
                    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

                    🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
                    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

                    1. LAGU – KEMBANG TERHALANG
                      PENYANYI – KUMPULAN GAMMA
                      KARAOKE – https://youtu.be/Q4jW9kc1OoU
                      LIRIK-
                      💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💮🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
                      Rindu tenggelam berselubung pilu
                      Bunga-bunga cinta kembang terhalang
                      Kemarau menghampiri

                      Mungkinkah dia merawat lara
                      Ditinggalkan pergi tuk selamanya
                      Bagai diri ku jua

                      Dalam rindu membuai derita
                      Di penghujung alam cinta
                      Mungkin ada penawar rahsia
                      Walau hanya secangkit saja
                      Kita sama rantai jiwa diolokkan cinta

                    2. Di sini aku tercambah rindu
                      Ingin ku membelai tuk pengimpian
                      Untuk harungi jiwa

                      Dalam rindu membuai derita
                      Di penghujung alam cinta
                      Mungkin ada penawar rahsia
                      Walau hanya secangkit saja
                      Kita sama rantai jiwa diolokkan cinta

                      Di sini aku tercambah rindu
                      Ingin ku membelai untuk pengimpian
                      Untuk harungi jiwa

                      Untuk harungi jiwa
                      ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

  14. RAKAN2 BLOG YANG DIKASIHI SEKALIAN,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora ingin beri nasihat secara madah gurindam
    Saling berpesan sesama kita dri keturunan Adam
    Nasihat ini, sama-samalah kita ambil dan hadam
    Walaupun bagi sesetengah ia pahit seperti jadam
    Kalau org tampil beri nasihat jgn pula kita godam
    Tak usah lah, simpan hasad & berdengki dendam
    Jika ada, api kejahatan di hati, elok le kita padam
    Kerana di akhirat nanti hanya syurga yg kita idam
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

  15. PANTUN NASIHAT DARI KEJORA,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kejora tidak lupa juga persembah pantun nasihat
    Berbicaralah dgn cara beradab matang dan sihat
    Usah berkomen, bentuk provokasi & berniat jahat
    Jgn buat tohmahan atau fitnah dgn tipu muslihat
    👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
    Hendaklah kita selalu dekatkan diri dgn Al-Quran
    Buang je..segala sikap keangkuhan & ketakburan
    Tidak membawa ke mana pun, sikap bebal baran
    Yg paling mmbantu dlm hidup ialah akal & fikiran
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  16. kato anak ostad tapi sobab uang dan kkuwasoabih semuo dibuang, takdo simpati pado rakyat dah!

  17. 👏👏👏👏 PKP Yiddin sambung lagi
    Suhu panas badan Anwar naik tinggi
    Tersangatlah marah tersakitlah hati
    Kerusi PM9 semakin jauh setiap hari

    Yiddin is condemned profusingly😡
    Using EMERGENCY as a strategy✍
    Real mad is this Anwar Ibrahim🤬
    WHO HAS THE NOS, PM9 is him😎

    1. Is the self-suffering of a person who’s named Anwar not felt by the M40 and B40 group, including even you in group T20?

Leave a Reply

Your email address will not be published.