MEMBERI TEMPOH 14 HARI MENUNJUKKAN UMNO JUGA TIDAK BEGITU FAHAM ERTI ‘SEGERA DAN SECEPAT MUNGKIN’

UMNO memberi tempoh 14 hari kepada kerajaan PN pimpinan Mahiaddin Md Yasin untuk membuka langkah mengadakan sidang Parlimen sebagaimana yang disarankan oleh Yang Dipertuan Agong dan Majlis Raja-Raja Melayu.

Dalam kenyataan selepas mengadakan mesyuarat Biro Politik UMNO, Presidennya Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan kegagalan melaksanakan titah Raja-Raja Melayu adalah perbuatan menderhaka serta tidak menghormati institusi Istana.

“UMNO berpendirian tegas untuk mendesak kerajaan menghormati titah Agong dan Raja-Raja berkaitan sidang Parlimen itu dalam tempoh 14 hari daripada tarikh kenyataan ini,” katanya.

Zahid Hamidi seterusnya memberi amaran, sebagai parti yang diasaskan untuk memelihara dan membela institusi Raja-raja Melayu seperti termaktub dalam Fasal 3 Perlembagaan UMNO, satu mesyuarat khas Majlis Tertinggi akan diadakan bagi memuktamadkan tindakan selanjutnya jika PN terus berdegil dan berdiam diri.

Meskipun tindakan UMNO ini dikira positif, tetapi masih ramai yang masih melihatnya sebagai satu lagi “silat pulut” daripada Zahid Hamidi.

Soalnya, kenapa masih mahu memberi tempoh 14 hari?

Bukankah titah Agong dan titah Raja-Raja Melayu adalah amat jelas iaitu sidang Parlimen perlu diadakan dengan segera dan secepat mungkin?

Apakah dengan masih memberi tempoh 14 hari kepada kerajaan PN ia menunjukkan Zahid Hamidi juga tidak begitu faham dengan maksud segera dan secepat mungkin sebagaimana yang telah dititahkan oleh pihak Istana?

Setelah kerajaan PN dan Mahiaddin sudah melengah-lengahkan titah Agong dan titah Raja-Raja Melayu hampir seminggu dengan tidak berbuat apa-apa, diikuti dengan tempoh 14 hari yang diberi oleh UMNO, tidakkah ini memperlihatkan Zahid Hamidi sebenarnya hampir tiada beza dengan Mahiaddin dalam memahami maksud perkataan segera dan secepat mungkin?

Ramai yang merasakan UMNO seharusnya mengambil tindakan lebih pantas dan konkrit dalam perkara ini kerana selama ini sudah terbukti banyak kenyataan oleh kerajaan PN berkaitan pembukaan Parlimen tidak lebih hanya untuk melengah-lengahkan masa saja.

Misalnya, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Takiyuddin Hassan pernah mengeluarkan kenyataan pada 5 November 2020 untuk mengkaji cadangan mengadakan sidang Parlimen secara maya, diikuti pada 4 Jun 2021, sekali lagi dengan kenyataan mahu mengkaji juga perlaksanaan sidang Parlimen secara hibrid.

Kedua-dua kenyataan itu akhirnya hanya tersangkut di peringkat kajian dengan langsung tiada apa-apa tindakan, disusuli dengan Mahiaddin pula pada semalam mengeluarkan kenyataan bahawa sidang Parlimen akan diadakan setelah beliau mendapat laporan daripada sebuah jawatankuasa yang diwujudkannya.

Ternampak jelas daripada semua kenyataan selama ini hanya bertujuan untuk melengah-lengahkan masa, sedangkan hakikat sebenarnya kerajaan PN ini tiada keinginan sama sekali untuk membenarkan Parlimen bersidang.

Maka itu, perlukah lagi UMNO terus memberi amaran dan meletakkan tempoh tertentu kepada kerajaan PN dan Mahiaddin untuk memenuhi titah Agong?

Kiranya UMNO benar-benar serius dalam menjunjung titah Agong serta titah Raja-Raja Melayu, sambil dalam masa yang sama menyedari kerajaan PN dan Mahiaddin sebelum ini sudah beberapa kali cuba melengahkan masa, tindakan terbaru memberi tempoh 14 hari bukan saja dikira lambat, malah dibimbangi tidak berkesan.

Tindakan terbaik ialah UMNO sepatutnya segera keluar meninggalkan kerajaan PN bagi membolehkan kerajaan baharu terbentuk dan selepas itu, sudah pasti sidang Parlimen akan diadakan dengan sendirinya.

Dengan demikian, ia bukan saja mampu memperlihatkan UMNO sebagai pembela dan menjunjung institusi Istana, malah juga dapat menyelamatkan nasib rakyat daripada terus sengsara di bawah sebuah kerajaan yang nampaknya tidak begitu peduli dalam membela nasib mereka.

Barulah selepas itu, UMNO lebih berpeluang cerah memenangi banyak kerusi berbanding parti-parti Melayu lainnya. (ShahbudinHusin 21/06/2021)

5 3 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 21 June 2021 — 8:05 pm
Subscribe
Notify of
guest
81 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
22 June 2021 11:26 am

DORAEMON PUAS HATI DENGAN PUPPET TOK MUDIM….. PHD4PIG TAK AKAN PUAS HATI SAMPAI BABI JADI DINASOUR….. Umno’s Strange Love-Hate Relationship With Perikatan Nasional…… Umno says PPBM or Perikatan Nasional is treating them badly and unfairly. And because of that they are trying to undermine the government so that it can be brought down and replaced with Pakatan Harapan with Anwar Ibrahim as the new Prime Minister. Is this meant to make Perikatan Nasional look bad? Because it is Umno that looks bad for not being man enough to walk away from Perikatan Nasional with honour and dignity. Last year, when… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 June 2021 10:09 am

YDP Agong bukan nak jawatankuasa derhaka ke 14 hari derhaka non stop ke MARJERIN ka. Agong nak sidang Parlimen segera. Kahkahkah!

Wau bule
Wau bule
22 June 2021 11:08 am

Yes Agong wants parliament to open. Neither would Agong wants a HUNG PARLIAMENT nor would he wants the nation to go on suffering all because we have rogue politicians

Has he an option? Yes he has and I would not be surprised if hated actions mostly disliked by zunnun, Najib bini rosmah and the likes would be adopted by His Majesty. Simply because it is the rakyat, not politicians matter…….wallahuaklam

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 June 2021 10:01 am

Madey the Keling wannabe Malay si Kitol no more. His overloaded pampers should be our headlines more than his opinion. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 June 2021 9:56 am

Fake keling Malay Madey si Kitol wanna copycat Mageran from the late Razak? Why not Madey propose Azmin Semburit or Hisapvapedin China small bro to lead? MRR will consider this with note on his pampers. Kahkahkah!

Wau bule
Wau bule
22 June 2021 11:02 am

Yr immaturity speaks for itself. Not worth a second look

Wau bule
Wau bule
22 June 2021 9:12 am

Anwar and gang want parliament to convene…..greedy for power and PM seat and certainly not for rakyat….undeniable fact and truth Muhyiddin and gang want to slow pace opening for fear of losing power and PM seat but they are rudderless, confused and no idea to move forward…[email protected] government Above that YDPA wants parliament to discuss issues viz pandemic and economic uncertainties and find solutions. BUT BOTH SIDES HAVE NOTHING TO OFFER. It took an old horse to offer solutions and leadership but many alleged even MRR rejected it without an iota of proof. I am not surprised if 1. There… Read more »

Wau bule
Wau bule
22 June 2021 8:56 am

Since PM5 n PM6 led Umno, it had become from bad to worst, an oblivious party turned rogue and faded away as party devoid of truth.

When Zahid took over, it is a party of lost minds and soul….period

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 7:32 am

DIK🌷RIANI🥀DEWI🌹PUTERI💐,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mungkin celoteh abg awal pagi, setakat ni sahaja
Abg perlukan masa..nak selesaikan tugas & kerja
Jika lapang nanti..abg kembali kpd diri mu manja
Utk mu ‘salam emmm rin..’dari abg..bkn salah eja
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

zunnun
zunnun
22 June 2021 6:49 am

so Mamak Kutty perrogative must ne based on causation of right and wrong instead of absolute consensus of MRR

is mamak kutty trying to fuck MRR’s Authority as prescribed under the Doctrine of Emergency ?

gosh, wat come may, if we let an epilepsy t taking control…

Wau bule
Wau bule
22 June 2021 5:25 am

MRR never rejected TDM’s proposed NOC
Show proof if you have it and lay it bare
Even Sec-Gen of Umno Veteran agrees
No proof will prove you are blowing hot air

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 1:13 am

tak payah lah kau goda gadis yang suci tu kejora oiiii,

GODA KEPALA BAPAK KAU!

TARO dan ZUNNUN tu ,kalu tak silap aku hansem woiii

ko amik mereka buat teman hidup,mereka tu suka bunga

kah kah kah

TARO tu memang nampak kasar,tapi bila behadapan dengan kamu,dia lentoklah

dia suka lelaki tua 80an macam kau!

AWWWWWWW!!!!!!! kah kah geli bulu ketiak aku.

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 5:51 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Owhh..ada kera kongkang geng syaitan berkepak
Patutlah blog yng asal wangi, bertukar bau hapak
Rupa2nya, kera kongkang geng ifrit mari melepak
Amik ler kau kongkang..dgn Taro kau kena sepak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 6:30 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kera kongkang cuba mahu cari publisiti murahan
Bila Riani suka Kejora, marah hati nya tk tertahan
Cemburu dan dengki amarah, jdi dia punya tuhan
Maka, dilempar fitnah, kata Kejora muda ini 80an
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 6:37 am
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANI🥀DEWI🌹,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Tadi tu..abg baru bangun nak sembahyang subuh
Mari ke blog, terlihat adanya fitnah sudah dilabuh
Biasa le si kera kongkang tu lukanya blm sembuh
Tak serik juga dia..dah bnyak kali teruk abg tabuh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

(Bunga dahlia🌹🥀🌷 tu utk Dik Riani,
Tanda gelak😅😂🤣 tu utk rakan2 blog, dan
Icon penumbuk👊 tu utk Anon kera kongkang)

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 6:47 am
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANI🥀DEWI🌹,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
Kpd study, kulih dan tesis..beri sepenuh tumpuan
Jgn lah pulak, kira nya blog ini menjadi gangguan
Abg tak kesah dihimpit dan digigit lara kerinduan
Sbb, “Bawalah Daku Pergi” jdi teman kesyahduan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 6:47 am
Reply to  Anonymous

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐

🎼🎵🎶🎷🎺🎸🎻🎤🎧
Bawalah daku pergi
Dari gelisah ini
Bawalah daku pergi
Dari sepi hati ini

Bawalah daku pergi
Setulus hati yang suci
Bawalah daku pergi
Biar mati pun ku jalani
🎼🎵🎶🎷🎺🎸🎻🎤🎧

🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
KARAOKE – https://youtu.be/AoutqW2h-dM
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 6:48 am
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANI🥀BIDADARI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
Itu lah lagu yg Dik Riani kirim 18 Jun tempoh hari
Lirik & ‘link’ Youtube nya tu, kat google abg gi cari
Walau dinda tidak hadir, lagu tu ganti jadi penyeri
Biar ia temani abg, & dinda tk perlu kerap ke mari
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:50 pm

HASRAT, CITA-CITA, MIMPI DAN ANGAN-ANGAN:

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Smpai bilakah diri ini akn terus hidup kesorangan
Asyik kat kantin dan kedai saja, nikmati hidangan
Mngkin dh tiba masa..tamatkan zaman bujangan
Maka..diri mula dilamun mimpi dan angan-angan
💐🌹🥀🌷🌱🌿🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌱🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:50 pm
Reply to  Anonymous

CADANGAN DAN PERTUNANGAN:

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:52 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kpd mak, diri ini beritahu, ‘cek dah pilih pasangan’
Saling berutusan, cuma, mata blum bertentangan
Niat dan hasrat, ingin memetik bunga jambangan
Lalu..diri ini suruh mak urus, untuk utus pinangan
💐🌹🥀🌷🌱🌿🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌱🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:53 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Disebabkan PKP, tak ramai lah, sertai rombongan
Dari Kedah ke Selangor, kereta2 family beriringan
Pak Teh tukang cakap..tntang hasrat & cadangan
Akhirnya, terikatlah dngn kemas tali pertunangan
💐🌹🥀🌷🌱🌿🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌱🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:53 pm
Reply to  Anonymous

MAJLIS IJAB KABUL:

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:55 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dari Kedah ke Selangor si anak teruna melangkah
Jasad yg sebenar hadir bukan lagi utusan warkah
Majlis ringkas & tidak ramai tetapi penuh barakah
Dgn sekali lafaz sahaja..terus jadi sah akad nikah
💐🌹🥀🌷🌱🌿🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌱🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:57 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Selesai ijab kabul hilang segala risau dan gelisah
Pasangan kekasih, sudah jadi suami isteri yg sah
Perasaan sayang, sampai mati, tak mau berpisah
Air mata jernih mngalir hingga pipi si isteri basah
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️🥀💐
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:00 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Membatal wudhuk, jadi kemuncak kasih dicurahi
Isteri menjeling manja..kepada suami yg dikasihi
Perasaan kasih & sayang, lebih mengatasi berahi
Lps sarung cincin, suami mengucup isteri di dahi
💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍💍
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👱👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞🧠💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:02 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Begitu indah, kemuncak kepada cinta yg bersemi
Hati & budi masing2, sudah sama2 saling selami
Kelak, di dlm satu rumah akan bersama2 didiami
Setelah cincin disarung isteri cium tangan suami
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸👸

💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️🥀💐
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:02 pm
Reply to  Anonymous

PENGANTIN TIBA DAN PERSANDINGAN:

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:05 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
Pengantin tiba..si isteri lah, yg melangkah dahulu
Suami sgt segak..keris di pinggang, ternmpak ulu
Bgitu rancak dan bergema bunyi kompang dipalu
Si dara mnjeling kpd suami smbil tertunduk malu
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:07 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳
Sngt segak & cantik sekali pasangan suami isteri
Suami di sebelah kanan isteri pula di sebelah kiri
Ayu anggun si dara dngn merah inai merah di jari
Mmgnya kedua2 pengantin nampak amat berseri
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:08 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ada juga hiburan selingan, buat tetamu sekeliling
Persembahan silat, dngn pukulan gendang Keling
Pencak tari dibuka..pesilat melompat & berguling
Kpda suami..si isteri masih lagi malu2, menjeling
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:10 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Bersorak riang family & tetamu, raikan raja sehari
Bunyi gendang bergema, bulu roma terasa berdiri
Langkah silat dibuka dngn rancak dan kemas tari
Pengantin bagai laksamana berdampingan puteri
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:11 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👳
Pengantin asyik dpt perhatian atas persandingan
Tak henti-henti dipuji oleh para tetamu undangan
Berjumpa famili, teruna & dara, berpimpin tangan
Suami asyik je senyum, dek si isteri pnya jelingan
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:13 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Stlh lama berkenalan jodoh akhirnya bertemu jua
Dgn keluarga masing2, pengantin dibawa, bersua
Kedua pasangan dibawa bersalaman dgn mertua
Terdengar org kata, ‘bagaikan pinang dibelah dua’
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
👳👸👳👸👳👸👳👸👳👸👸👳👸👳👸👳👸👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:14 pm
Reply to  Anonymous

KENDURI @ JAMUAN TETAMU:

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:16 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Pengantin muda cantik berseri pandang tak jemu
Asyik saja, jadi perhatian, dan pujian para tetamu
Tmpat mkn, org Kedah dgn org Selangor bertemu
Tersangat mesra, menikmati, hidangan yg dijamu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:17 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
Pngantin prmpuan cantik sekali merah jari di inai
Bunyi gendang bergema, & diiringi tiupan serunai
Hidangan sampingan ada mee rebus & roti canai
Suara Kedah: ‘org Selangoq, bleh juga kami kenai’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:21 pm
Reply to  Anonymous

MAKAN PENGANTIN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🍜🍛🍲🥗🍗🥐🍉🍊🍰🎂🥣🥗🍲🍛🍜🍗🍤🍧🍨
Set makan pngantin..pihak sekolah suami yg taja
Beraneka masakan & minuman hidangan di meja
Masa nak suap suami gigit jari isteri dgn sengaja
Si isteri..yang malu2, tersenyum menjeling manja
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:22 pm
Reply to  Anonymous

MALAM PENGANTIN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kt luar rumah..masih ada bunyi, tertawa mengilai
Tapi di dlm, keluarga tak mahu ganggu mempelai
Di dlm bilik pengantin suami isteri berkucup belai
Dalm dakapan mesra suami, isteri manja terkulai
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:24 pm
Reply to  Anonymous

REALITI:

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Mmgnya mimpi dan angan2 itu mainan perasaan
Lebih2 lagilah, bagi orang yang dalam percintaan
Namun kpd Illahi, diri tadah tgn hulur permintaan
Moga mimpi & angan2 akan hadir jadi kenyataan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💗💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 8:40 am
Reply to  Anonymous

Tertinggal serangkap bhgn MAJLIS IJAB KABUL🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Si teruna tersenyum puas & si dara senyum riang
Lps ijab kabul, tiba ke acara, batal air sembhyang
Sbentuk cincin berlian utk tanda pengikat sayang
Buat puteri nan ayu, yng dikepit oleh para dayang
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 9:59 am
Reply to  Anonymous

Rangkap ini tertinggal bhgn MAJLIS KENDURI🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Majlis bermula dngan tahlil salawat doa dan zikir
Jamuan mula 12:00pm tepat, catering tk mungkir
Org2 Selangor, boleh kira sangat sporting dan ok!
Masa tgh jamuan diadakan jugak sedikit karaoke
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 10:00 am
Reply to  Anonymous

Rangkap ini tertinggal bhgn MAJLIS KENDURI🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Mmg sgt meriah..walaupun tak besar sgt kenduri
Selain khemah pngantin, 4 buah khemah lgi didiri
Org Kedah, sgt puas hati, dgn sambutan yg diberi
Pak Teh & Mak Teh tk henti memuji masakan kari
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 10:02 am
Reply to  Anonymous

Rangkap ini tertinggal bhgn ‘MAKAN PENGANTIN’🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Pengantin bagai raja, di atas takhta punya mercu
Kluarga sblh Selangor abis berhimpun anak cucu
‘Makan pengantin” ada satu bahgian tu agak lucu
Si dara nganga luas, takut nasi menghilang gincu
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 11:09 am
Reply to  Anonymous

Yang ini tertinggal bahagian MAJLIS KENDURI🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Disamping kenduri, aqiqah pun turut dibuat sama
Famili dri Kedah, dihidang kambing masak kurma
Kompang berhenti..suara DJ pulak yang bergema
Lagu ‘Slmt Pengantin Baru’..pembuka nada irama
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜💌♥️💘💝💖💗💓💕💌🩸❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 11:09 am
Reply to  Anonymous

LAGU – SELAMAT PENGANTIN BARU
PENYANYI – ANITA SARAWAK
KARAOKE – https://youtu.be/QrEJi57e7mk
LIRIK –
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
Selamat Pengantin baru
Semoga Kekal abadi
Bahgia ke anak cucu 
Sentosa murah rezeki

Alhamdulillah bertemu jodohnya
Berkat kesucian akhir terlaksana

Pabila sedang bersanding
Janganlah suka menjeling
Menjadi Raja sehari 
Tersenyum nampak berseri

Tenangkanlah hati dengan kesyukuran
Sabar menghadapi tempuh hidup baru

Selamat Pengantin baru
Semoga kekal abadi
Bahgi ke anak cucu 
Sentosa murah rezeki

Alhamdulillah bertemu jodohnya
Berkat kesucian akhir terlaksana
❤️🧡💛💚💙💜💌♥️💘💝💖💗💓💕💌🩸❣️💙❤️

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 11:24 am
Reply to  Anonymous

PENGANTIN TIBA & PERSANDINGAN (tertinggal)🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bunyi injin kereta & motor tetamu, berderu deram
Sungguh meriah suasana, tiada tempat yg suram
Anak dara sangat ayu, ramai yg tengok, jdi geram
Terlihat sgt manja, masa air masar direnjis siram
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💮
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜💌♥️💘💝💖💗💓💕💌🩸❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 11:31 am
Reply to  Anonymous

Errata:

air mawar direnjis siram 🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 5:04 pm
Reply to  Anonymous

TERTINGGAL SATU BAHAGIAN, “MEDAN BERGAMBAR @ PHOTO BOOTH”:

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 5:05 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Ke medan pnggambaran pula, pngantin disambut
Habis jdi terpesona, mlihat anak dara ayu lembut
“Oh..teruna kacak sasa”..terdengar disebut-sebut
Susah nk ambil gambar, sbb ramai pakat berebut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 5:05 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Berpusu-pusu, sanak sedara, ke foto pnya medan
Anak dara bagaikan puteri, cantik disolek dandan
Si suami pula kacak bergaya & tegap sasa badan
Semua org cakap, mmgnya sama cantik sepadan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 5:06 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Pengantin dikerumuni hingga sukar nak kelihatan
Kesegakan pngantin, sgt dikagumi para jemputan
Sang suami nampak tampan tegap & sasa jantan
Manakala isteri..berseri bak cahaya kilauan intan
🌹🥀🌷🌹🥀🌹🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 7:09 pm
Reply to  Anonymous

Yg ini terginggal bhgian PENGANTIN TIBA DAN PERSANDINGAN🤣:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Mmg ler berseri pengantin, dngan suit warna biru
Pihak keluarga Selangor..sgt riang cmpur terharu
Tuah saudara mereka..bermenantu seorang guru
DJ terus menyiar lagi lagu ‘Slmat Pengantin Baru’
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 7:10 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – SELAMAT PENGANTIN BARU
PENYANYI – M. SHARIFF
KARAOKE – https://youtu.be/p9Uz89a-5C4
LIRIK-
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
selamat bersanding pengantin baru
diatas pelamin duduk berdua
suami isteri yang amat di padu
semuga bahagia hingga keanak cucu

cantik sungguh muda jauhari
kedua pengantin suami dan isteri
duduk seperti raja dan puteri
sahabat saudara kanan dan kiri

suami isteri muda belia
seperti pinang di belah dua
hidup sepakat sehati sejiwa
semuga kekal sehingga tua

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 7:11 pm
Reply to  Anonymous

selamat pengantin baru
kami ucapkan
di panjangkan jodoh
selamat berkekalan

wahai pengantin suami dan isteri
aman damai setiap hari
sama bersabar saling menghormati
berkasih sayang kekal abadi

amalan kita suami dan isteri
makan minum hendak di cukupi
salah dan silap harus di maafi
jalan yang selamat harus dicari

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 7:13 pm
Reply to  Anonymous

selamat pengantin baru
kami ucapkan
di panjangkan jodoh
selamat berkekalan

suami isteri jangan keliru
haruslah sabar tetap imanmu
rupa yang cantik hai jangan di buru
buruk dan miskin sudah jodohmu

selamat pengantin baru
kami ucapkan
di panjangkan jodoh
semuga berkekalan

selamat pengantin baru
kami ucapkan
di panjangkan jodoh
selamat berkekalan
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕🩸❣️💙♥️

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:45 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dulu Kejora bertemu siswi masters US dari Johor
Kini bertemu si dara masters jugak, dari Selangor
Teringat, saat perkenalan, dgn si dia berhati luhur
Ada orng, mengherdik dia, Kejora tampil menegur
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💕💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:46 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
15 June 2021 1:53 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
amin ya

tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah.Cikgu dah makan tengahari ke?Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan.Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rin…. dari riani.

Reply

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 12:19 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Wlaupun diherdik, Dik Riani tak pun rasa tertekan
Org, yg herdik Dik Riani juga..Kejora tidak biarkan
Mngkin, budi jasa Kejora tu, Dik Riani tak lupakan
Klau tk PKP, ke rumah dia tu Kejora diajak makan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💙💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:37 pm

PANTUN NASIHAT DARI KEJORA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora tidak lupa juga persembah pantun nasihat
Berbicaralah dgn cara beradab matang dan sihat
Usah berkomen, bentuk provokasi & berniat jahat
Jgn buat tohmahan atau fitnah dgn tipu muslihat
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Hendaklah kita selalu dekatkan diri dgn Al-Quran
Buang je..segala sikap keangkuhan & ketakburan
Tidak membawa ke mana pun, sikap bebal baran
Yg paling mmbantu dlm hidup ialah akal & fikiran
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 10:34 pm

ASSALAAMU’ALAIKUM🌷DINDA🥀DEWI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Wrkah diutus, buat dara hati mulia berbudi sopan
Bingkisan yg tak berharga ini, jadikan lah tatapan
Berpantun buat dinda..seperti dah jadi kewajipan
“Salam emmm rin..”..dari abg..mengiringi ucapan
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

zunnun
zunnun
21 June 2021 10:22 pm

jika di perhatikan kebabian lebai2 pAs dgn lompat melopat mereka dari Pakatan Rakyat kpd MuaFUCKat kpd kerajaan #melayu2isle ….

ape kah kesudahan mereka,

seperti tupai yg asyik melompat2 akhir nya tersungkur ke tanah juga….

ape kah betina2 pAs juga serupa gelagak mereka melompat2 dari satu laki ke satu laki lain akhir nya melacur puki di jalanan pula…

zunnun
zunnun
21 June 2021 10:16 pm

dgn gji lebih kurang RM80,000/bulan, hadi awang yg asyik bergaji buta selama ini, bini2 di rumah ape kah lebar kangkang puki2 mereka bila tiba hujung bulan….

zunnun
zunnun
21 June 2021 10:14 pm

ape yg hadi awang lakukan sekarang….

bermunajat kpd nama “allah” sepertimana di trengganu, di atas bukit besar di letakan replika nama ‘allah’ lalu mereka2 menunjukan ‘allah’ bersemayang di atas bukit…..

kesian, tahap fahaman agama lebai2 pAs….

zunnun
zunnun
21 June 2021 10:10 pm

bagaimana pula dgn pornpuan betina2 pAs, ape kah akan di lacurkan sepertimana lebai2 pAs yg asyik melacurkan agama ….

zunnun
zunnun
21 June 2021 10:08 pm

#melayu2 bingai serta kebabaian #isle lebai2 pAs kini berhadapan ‘crossroad’ satu ke neraka yg mereka tempah dan buat sendiri kerana mengamalkn ajaran songsang seperti mana berlaku di memali…

dan yg satu lagi ke lorong belakang mati yg mana rakyat sendiri akan tempatkan bila2 masa dan dgn SEGERA….

zunnun
zunnun
21 June 2021 10:00 pm

sejak keinginan mamak kutty utk mendirikan kerajaan Mageran tidak di layani MRR, ape kah mamak kutty mula sedar diri betape diri nya tidak di sukai rakyat marhen yg ada….

mamak kutty tak di senangi oleh MRR atau idea Mageran nya byak kepincangan utk di terima …..

dgn usia yg tua mengeluarkan kata2 selain melangkah kaki terketar2 …..

masih tak sedar dgn keupayaan diri, yg serba langut usia…

zunnun
zunnun
21 June 2021 9:52 pm

menyalak sudah lebai2 pAs seperti anjing2 yg di rasuk ketakutan kini bila mana #melayu2isle mereka mula hancur berkecai…

ape kah “allah’ yg agama nya mereka lacurkan utk kepentingan dunia tidak mampu memberi pertolongan kpd mereka dlm saat gentir ini….

atau selama ini ‘allah’ itu setakat nama sj yg mereka sembah….

zunnun
zunnun
21 June 2021 9:48 pm

ape akan jadi dgn mamak kutty serta pejuwang2 nya selain lebai2 pAs dgn kebabian mereka….

ape kah mereka akan bergabung utk menubuhkan gagasan #melayu2 yg rindukan darurat/mageran pula….

zunnun
zunnun
21 June 2021 9:45 pm

kesian…

kini #melayu2isle setaraf dgn #sinyanyuktua96 di ambang kehancuran…..

yg terdahulu dgn kegilaan darurat nya dan yg terkemudian mengangkat diri nya interim perdana menteri utk menubuhkan kerajaan Mageran nya pula…

ape nak jadi kebabian2 hadi awang dan kerala kutty

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 9:52 pm
Reply to  zunnun

siapa si zunnun ni hah?

tak patuh rukun negara ke-5

KESOPANAN DAN KESUSILAAN

masa post komen

komuniskah kamu ni?

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 9:54 pm
Reply to  Anonymous

kalau tak hormat rukun negara

beramboslah ke afrika

disana ada awang hitam idaman kau

Taro
Taro
21 June 2021 10:23 pm
Reply to  Anonymous

Sekurang kurangnya dia menulis tentang politik daripada si HARAMJADAH KEJORA PUKIMAK LAKNATULLAH TU tulis entah apa apa aje.
Untuk Zunnun,teruskan menulis

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:38 pm
Reply to  Taro

Sahabat ku Taro 10:23 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
En Taro, sering sja tampil, membawak caci cerca
Kejora berpantun madah..mnghiburkan pembaca
Biarkan sja mereka..yang buat timbangan neraca
Tau le mereka memilih, antara intan dengan kaca
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:45 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Taro 10:23 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
En Taro berkomen seperti seorang yg idea muflis
Isi tak ada, hanya cakap sokong yng Zunnun tulis
Tak tahu kah Taro, yg Zunnun dimusuhi Nek iblis?
Lagi pulak, kat blog ini dialah penghulu dan polis!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
21 June 2021 11:53 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Taro 10:23 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Zunnun berkomen banyak caci cerca, main redah
Kejora berpantun guna bahasa yg lembut & indah
Tapi dekat Kejora, kau kata, pukimak haramjadah
Jgn lah Taro berpolitik..sampai terpesong akidah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
22 June 2021 12:00 am
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Taro 10:23 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Komen 9:52/9:54 pm tu kera kongkang, saya teka
Sebab dia marah Zunnun, yg mencerca AtokSaka
Kera kongkang tu sendiri, jenis yg bermuka-muka
Sekejap..muncul jadi malekat, sekejap jadi puaka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Wau bule
Wau bule
21 June 2021 7:56 pm

Yang faham hanya Anwar dan macainya. Sebab dia ingat dia boleh jadi PM bila parliament buka….piirah

Tawil Godang
Tawil Godang
21 June 2021 7:03 pm

14 hari dah masuk Julai.. Lagi beberapa hari Ogos..

Beberapa hari darurat pun tamat.
Kuasa balik pada Mahiaddin dan dia boleh guna beberapa akta yang memberi kelebihan pada dia.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
21 June 2021 6:54 pm

YDP Agong : Segera buka Parlimen
Rakyat : Segera buka Parlimen
PH : Segera buka Parlimen
Umno : 14 hari baru buka Parlimen
Perogol Nika Gee : Oktober baru buka Parlimen
Taki Kote Baru Derhaka : Tak sebut bulan berapa buka Parlimen
Keling menyamar Melayu Madey si Kitol : Pemulihan Tasik Cini
Hadi anjing Marang : Istiqamah jadi seekor anjing derhaka
Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
21 June 2021 6:56 pm

Esok atau lusa YDP Agong kena memohon sembah derhaka buka Parlimen segera kepada Taki Kote Baru yang berani menganjingkan Agong sampai dua kali? Kahkahkah!