KITA AKAN TERUS TERKURUNG DALAM KEHIDUPAN SELAGI MAHIADDIN TIDAK SEGERA DIBUANG

Sebagaimana disebut banyak kali dan diperkatakan pelbagai pihak, kegagalan utama kerajaan dan Mahiaddin Md Yasin ialah mengawal penularan wabak Covid19.

Berikutan kegagalan itu, selain ekonomi negara jadi lumpuh, kehidupan dan poket rakyat juga jadi semakin koyak.

Ia seterusnya menjadikan rakyat tambah tertekan dalam menjalani kehidupan sehingga ramai yang mahu bunuh diri dan terjun bangunan.

Paling utama yang menyumbang kepada kegagalan itu ialah perlaksanaan PKP berulang-ulang yang separuh masak, tiga suku masak dan hanya seperti olok-olok.

Lantaran itu, rakyat terus dikurung dan terpenjara dalam rumah, sementara kilang-kilang yang menyumbang kepada peningkatan angka kes terus bebas menjalankan operasi.

Sudah banyak disebut dan ditekan berulang kali tentang perlunya kerajaan menguatkuasa sekali lagi total lockdown dalam erti kata sebenar untuk suatu tempoh tertentu seperti PKP 1.0 dahulu di mana semua sektor ekonomi dan sosial wajib ditutup sepenuhnya tanpa kompromi.

Hanya cara itu dipercayai boleh melandaikan lekuk wabak ke tahap yang lebih terkawal, sementara dalam waktu yang sama, proses vaksinasi haruslah sentiasa diperingkatkan lagi.

Malangnya, semua itu tidak dilakukan oleh kerajaan, lalu jadilah akhirnya kes Covid19 terus meningkat sehingga melebihi apa yang berlaku kepada beberapa negara lain.

Kerajaan PN dan Mahiaddin boleh dikata gagal dalam semua aspek, gagal mengawal wabak, gagal meningkatkan vaksinasi, gagal meningkatkan ekonomi dan gagal menjaga perut serta poket rakyat.

Berikutan itu, sementara rakyat negara lain sudah boleh menonton bola di stadium dan pergi ke sana sini dengan bebas, kita sebaliknya nak minum teh tarik di kedai mamak pun masih tidak dibenarkan lagi.

Melihat sekeliling dengan pelbagai sektor ekonomi dan kilang-kilang yang membawa kepada peningkatan kes terus diberi kebenaran untuk dibuka, kadang-kadang macam kita diperbodohkan oleh kerajaan kerana penyumbang sebenar kepada peningkatan bebas beroperasi, tetapi yang dimangsakan adalah kita semua yang tidak berdosa.

Lebih daripada itu, berdasarkan PKP tiga fasa, kemudian diikuti pelan pemulihan empat peringkat yang diumumkan Mahiaddin baru-baru ini, semuanya itu bermakna kita akan terus dikurung duduk di rumah tanpa boleh ke mana-mana sehingga ke hujung tahun sambil pendapatan dan makan makin berkurangan.

Untuk balik kampung menjenguk keluarga dan ibu bapa pun tiada kepastian bila boleh dibenarkan.

Cuba tanya Mahiaddin dan menteri-menteri PN yang ada ini, bolehkah mereka turut sama duduk di rumah dengan pendapatan yang dikurangkan seperti pekerja bergaji harian dan peniaga kecil-kecilan yang diketahui amat terjejas pendapatan mereka?

Apa yang pasti, selagi PN jadi kerajaan dan Mahiaddin kekal sebagai Perdana Menteri, kita akan terus diperbodohkan dengan dasar dan langkah yang menjadikan kita tambah bodoh lagi kerana tidak produktif dan banyak masa hanya duduk di rumah saja.

Kita sebenarnya memerlukan sebuah kerajaan dan Perdana Menteri yang berani – berani membenarkan Parlimen bersidang, berani melaksanakan total lockdown dalam erti kata sebenarnya untuk suatu tempoh yang munasabah beserta bantuan kewangan yang sewajarnya untuk rakyat yang disuruh duduk di rumah dan berani berdepan wartawan serta media secara bersemuka.

Pokoknya, sebuah kerajaan dan Perdana Menteri ketika ini mesti berani bertindak luar biasa dan ada keupayaan berfikir secara luar biasa juga memandangkan Covid19 itu sendiri adalah wabak yang luar biasa penularan serta kesannya kepada rakyat dan negara.

Tanpa semua itu atau dalam erti kata lain, selagi kerajaan PN dan Mahiaddin ini tidak dibuang, selagi itulah hidup kita jadi tak ketahuan dan terkurung di rumah tanpa wang, tanpa makanan seolah-olah hanya dibiarkan untuk menunggu mati saja.

Mungkin Mahiaddin tiada perasaan malu atas kegagalannya, lalu sukar mengharapkan beliau berundur atau meletak jawatan, tetapi marilah kita sebagai rakyat terus bersuara, bersatu hati dan memberi tekanan berterusan sebagai isyarat bahawa kerajaan ini sebenarnya langsung tak berguna dan kita memang tidak memerlukannya lagi. (ShahbudinHusin 18/06/2021)

5 5 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 18 June 2021 — 3:14 pm
Subscribe
Notify of
guest
140 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
19 June 2021 1:06 pm

DAJJAL TERUS MANIPULASI RAKYAT SUPAYA KHAYAL DALAM DIMENSI CIPTAANNYA………. PHDAPIG BODOH TAK HABIS DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON UNITED BANI REPUBLICANS CANTAS KUASA RAJA KINI PM BERKUASA PENUH………. Will We Get A New Government And A New Prime Minister In August?………. The rakyat have high expectations. They see the developments this week as a new dawn. The Emergency is going to end, Parliament will sit, Muhyiddin and Perikatan are going to be kicked out through a vote of no confidence, Pakatan and Anwar are going to take over, and Covid-19 infections are going to drop to zero while the economy… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:38 pm

HD surat khabar versi Yahudi kot?

https://malaysiadateline.com/selepas-dibantah-akhirnya-ngo-ummah-dan-harakahdaily-mohon-maaf/

Jgn2 zionis dah menyusup masuk…

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:04 pm
Reply to  Anonymous

Perangai zionis dah tu, tak payah pun jadi yahudi

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
18 June 2021 4:17 pm

RAKYAT SUDAH BOSAN DENGAN TOK MUDIM YANG IKUT CAKAP DORAEMON DAN PHD4PIG YANG BANGKRAP IDEA……HANYA HARAPAN KINI KEPADA PEJUANG HUDUD…….. The Agong Has Spoken: Hence Ends The “Constitutional Crisis”……… But the bottom line is, a perceived Constitutional Crisis has been defused, which at the end of the day is what matters. The Raja-Raja Melayu have done their job and have earned their right to exist, and the ball is now at the government’s feet. And how Muhyiddin Yassin kicks the ball into the goal is going to be left to his wisdom. But what is important is there is no… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:44 pm

PM, menteri & seluruh kabinet PN kemaruk & kebulur jawatan gaji besar. Makin jelas Pak lebai serban PAS 2 X 5 saja, lacurkan kalimah Allah & agama Islam untuk tembolok & perut sendiri.

Negara makin rosak dan dipandang hina sedunia kerana perangai buruk puak Melayu bodoh sombong ini yg perasan serba pandai walhal inilah manusia cikai yang kencing berakkan kepala rakyat yang kian sengsara & derita. Darurat buat rakyat melarat angkara pimpinan Melayu keparat.

Muga cepat mampuslah para musibat

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:42 pm

DIK🌷RIANIðŸĨ€DEWIðŸŒđ,

ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
Abg selalu berjaga qiyamulail kalau mlm hari cuti
Mmg..sejak kecil lagi, amalan ibadah lekat di hati
Kini abg mohon berundur diri kerna nk tidur ganti
InsyaAllah abg berpantun lgi bila terbangun nanti
💐ðŸŒđ🌷🌷🌚🍃ðŸĩïļâ˜˜ïļðŸŒžðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸƒðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😅😅😅😅😅😅😅ðŸ‘ģ😅😅😅😅😅ðŸ‘ģ😅😅😅😅😅

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’™ðŸ’™ðŸ’œðŸĪðŸ’ŸðŸ’˜ðŸ’ðŸ’‹ðŸ’—💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Addriani
Addriani
18 June 2021 4:18 pm
Reply to  Anonymous

Assalamualaikum,ckgu yang riani hormati,
Dah muncul ni,riani nak ucapkan tahniah atas pencapaian SPM baru ini.Ckgu ngajar Tingkatan berape ya?.

dan untuk maksud “salam emmm rin…tu kan,riani tak nak sebutla.Tapi ckgu dengarlah lagu ini.Lagu lama yang mungkin 13 tahun sebelum riani lahir.Riani lahir 1997.

lagunya “Bawalah daku pergi-anita”

salam emmmm rin….dari riani.

Addriani
Addriani
18 June 2021 4:20 pm
Reply to  Addriani

Oh ya, tq atas pantun bunga-bunga untuk riani tu ya.

rajinnyer cikgu

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:15 pm
Reply to  Addriani

DIK🌷RIANIðŸĨ€PUTERIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
Wa’alaikumusalam..kena mulakan jawab yg perlu
Tak mahu le, berulang lagi seperti yang terdahulu
Dua kali terlupa jawab salam, abg dh jadi termalu
Smbutlah kmbali salam dari abg di angin nan lalu
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’™ðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞🧠💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:21 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Ohh..rupanya ada utusan warkah dari dewi puteri
Abg, lepas solat maghrib, baru lah jengah ke mari
Tadi lepas asar, abg tidur smpai tak sedarkan diri
Bangun pulak dah hampir nak tenggelam mentari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:23 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Abg lewat balas warkah dinda bukan lah sengaja
Terlena lepas solat asar tdi bangun hampir senja
Sampai tak tolong pun, ayah di sawah, buat kerja
Lepas mghrib, mari blog, ada warkah dara manja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:31 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg terlena tidur lps asar tu tak ingat jam berapa
Dek terlajak tidur, abg dah jadi spt sedikit teralpa
Lepas maghrib ni baru tau, yg Riani dtg menyapa
Risau jugaklah abg klau kot dunda terasa hampa
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:42 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kerana terlajak tidur abg jadi mcm dah agak leka
Sampai lps maghrib, baru teringat blog nk dibuka
Dinda nak utus warkah ni, mmg le abg tak jangka
Hingga jadi gugup pantun bgai tk tau lagi nk reka
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:55 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđ🌷🌷🌚ðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸŒđ
Riang gembira di hati ini memanglah tidak terperi
Terima kasih ler abg ucapkan kpd dinda ku puteri
Rupa2nya ada lagu bersama warkah, sbg penyeri
“Bawalah Daku Pergi” abg nk pergi selongkar cari
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:25 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€DEWIðŸŒđKU💐BIDADARI🌚,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
Dah jumpa pun, lagu lentok syahdu, Dik Riani beri
Tadi kat google & Youtube abg pergi geledah cari
“Bawalah Daku Pergi”, asyik & menikam.sanubari
Seperti anak dara orng, abg ni nak kena bawa lari
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:26 pm
Reply to  Anonymous

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Warkah dinda, bagaikan penawar sepi lara di hati
Beserta wrkah..bgaikan terbingkis, permata sakti
“Bawalah Daku Pergi”,sgt syahdu menyentuh hati
Barulah kini,”salam emmm rin..”abg jadi mengerti
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:27 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – BAWALAH DAKU PERGI
PENYANYI – ANITA SARAWAK
KARAOKE – https://youtu.be/AoutqW2h-dM
LIRIK –
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Rindu rindu daku saat ini
Ingin jumpa bertegur sapa
Tiada tiada rasa lebih indah
Bila engkau tersenyum manja

Bawalah daku pergi
Dari gelisah ini
Bawalah daku pergi
Dari sepi hati ini

Bawalah daku pergi
Setulus hati yang suci
Bawalah daku pergi
Biar mati pun ku jalani

Jauh jauh terasa di hati
Bila engkau tiada di sini
Syahdu syahdu ucapan mu kasih
Tunggu jika dikau mengungkap kata
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:37 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€DEWI🌷,

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih setingginya atas lagu yg dinda bagi
“Salam emm rin..” itu pun, turut ada bersama lagi
Abg asyik tersenyum sndiri..smpai ternmpak gigi
Tak tidur lagi lah rasa nya abg ini sampai ke pagi
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:46 pm
Reply to  Anonymous

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
💐ðŸŒđ🌷🌷🌚ðŸŒļ🍃ðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Abg mohon, rehat sekejap, duhai dewi sanjungan
Nampak nya, mak ada sediakan sedikit hidangan
Nanti abg akan kembali bila ada sikit kelapangan
Ada banyak lagi coretan abg nk buat sambungan
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’”💖💗💓💞🧠💌âĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 2:09 am
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€INTANðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
Blm pernah lagi lah, hati gembira hingga sebegini
Tak sangka, yg dinda jugak seorang peminat seni
Tertarik benar abg..dgn lagu kegemaran Dik Riani
Mmg nya tk jemu didengar, bagai sebuah simfoni
Liriknya itu, sangatlah pilu menyentuh jiwa nurani
Salam emmm rin..ialah”Rindu rindu daku saat ini”
“Jauh jauh terasa di hati..bila engkau tiada di sini”
Sayu “Bawalah daku pergi, biar mati pun ku jalani”
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 2:51 am
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€DEWIðŸŒđPUTERI💐,

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
Diri abg ni, dh jadi umpama ikan masuk ke unjam
Waktu pun spt tidak tahu, bagai org tak miliki jam
Tak tahulah kenapa nak lena mata sukar dipejam
Abg ulang2 tonton, “bawalah daku pergi” berjam2
Dada mcm kosong bgai hati ini orang dah pinjam
Gantinya pula, bisa panahan asmara, yg merejam
Duri-duri rindu..terasa menikam dgn begitu tajam
Lara kesepian pula, hadir menyiksa, dngan kejam
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ💌ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 3:24 am
Reply to  Anonymous

PASAL SPM SEK ABG TU DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Oh..terlupa soalan dinda dek riang & kegelisahan
Abg kat sekolah..ajar subjek matmatik tambahan
Kelas form4 & form5..tak ajar mnengah bawahan
Result SPM baru2 ni ‘improve a lot’ & boleh tahan
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tidaklah cemerlang sgt tapi lebih dari sederhana
Yang dapat ‘straight A’s’ tu ramainya budak China
Tahun lepas tu, berkesan jugak, bila PDPR diguna
Abg juga beri semangat supaya pelajar lbh cakna
💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 3:38 am
Reply to  Anonymous

DINDA🌷KUðŸĨ€DEWIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg ini cikgu maths, dlm mengira mesti lah tepat
Dik Riani lahir tahun 1997, skarang ni berumur 24
Hebatlah dinda, dapat buat masters begitu cepat
Agknya dulu dinda ni murid terpilih..kelas lompat
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļ🍃ðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒŋðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 3:52 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Mmg bermakna sekali, lagu “Bawalah Daku Pergi”
Keadaan nya seperti timba sudah bertemu perigi
Mungkin dh tiba masa, abg berhenti mkn maggie
Ok lah abg rehat jap, klau tk lena, abg pantun lagi
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 4:04 am
Reply to  Anonymous

DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Teringat mcm tersilap tadi abg terus tak jadi lena
Pasal pntun 3:38 am tu, mungkin abg kira tk kena
Sbb..lain U..lain programme & lain pulak suasana
Betul le 17 SPM, 22 degree & 24 masters/sarjana
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

âĪïļðŸ§ĄðŸ’šðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™â™Ĩïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 June 2021 4:16 am
Reply to  Anonymous

ABG MOHON BEREHAT YER DIK RIANI,

😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih, di atas utusan wrkah Dik Riani bagi
‘Tambah lagu syahdu itu’..terima kasih sekali lagi
Malm ini, rasa tak tahan nak berjaga sampai pagi
Tapi sblum lena, nak tonton “Bawalah Daku Pergi’
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:20 pm

DIK🌷RIANIðŸĨ€BIDADARIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒŋðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Amat le syahdu bila”salam emmm rin..”menjelma
“Salam emmm rin..”dinda itu, abg smbut & terima
Mmg “salam emmm rin..’itu menusuk jiwa sukma
Buat dinda, abg utus “salam emmm rin..”yg sama
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:01 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđ🌷🌷🌚ðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih lah, di atas warkah, yg dinda layang
Abg tak jemu tatap spt Astro asyik ulang2 tayang
Tadi abg juga berdoa utk dinda slpas sembhyang
Sambut lah “salam emmm rin..” utk dinda sayang
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:04 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keikhlasan, & keluhuran dinda, mmg abg tak ragu
Wrkah balasan dinda pula, abg tak sgt menunggu
Kerna kesibukan pelajaran mu abg tk nak ganggu
Demi mu dara, abg rela, kerinduan membelenggu
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:05 pm
Reply to  Anonymous

ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
Dinda tumpukan lah saja, kpd kuliah dan tugasan
Moga cemerlang nanti masters punya keputusan
Warkah dari abg ni..tidak lah mengharap balasan
Tapi dari abg, ‘salam emmm rin..’pnuh keikhlasan
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:55 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Wrkah Dik Riani, jadi pengubat, hati yg dulu patah
Wlau masih student..Riani berbahasa bgitu petah
Dicerca & herdik oleh Taro, tapi dia tidak melatah
Dia tetap merendah diri..mengatakan diri mentah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💟âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:56 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
15 June 2021 1:53 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
amin ya

tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah. Cikgu dah makan tengahari ke?Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan. Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rinâ€Ķ. dari riani.

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:57 pm
Reply to  Anonymous

Taro
15 June 2021 2:42 pm
Reply to Addriani

INI LAGI SATU HARAMJADAH ANAK SUNDAL CIPTAAN KEJORA LAKNATULLAH
CEPAT CEPAT SIKIT PERGI MAMPOOOOOOSSSS DENGAN KAU
HARAMJADAH SIAL PUNYA MAKHLUK

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:58 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Taro si musang berjanggut, cuba berlagak handal
Mmg makian caci nista menjadi dia punya modal
Tak patut sangat..dekat Riani, dikata anak sundal
Sangat tk wajar bila insan yg lemah si Taro bedal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:59 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak jadi kesan, Riani dicerca oleh Taro jahat onar
Intan permata, disimbah ‘lumpur’, tak hilang sinar
Kejora tampil, do’akan Riani, dgn ayat serbu dinar
Tapi “salam emmm rin..” tu, apa maksud sebenar?
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💚âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:50 pm

SALAM EMMM RIN… BUAT DIK🌷RIANIðŸĨ€BIDADARIðŸŒđ,

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:52 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg bagaikan dh jadi penunggu setia kat blog ini
Warkah adinda itu sangat menyentuh jiwa nurani
Maka abg tampil utk nak mengutus salam di sini
“Salam emmm rinâ€Ķ”yg sama dari abg, buat Riani
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸ’Œâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:53 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Trima kasih Dik..”salam emmm rin..” mu yg ikhlas
Sgt indah “salam emmm rin..” dari bibirmu seulas
Ke sana sini “salam emmm rin..” abg usung galas
Kini, “salam emmm rin..” abg ingin nak utus balas
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:53 pm
Reply to  Anonymous

ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
Terbatas pergerakan dek PKP..agak terasa bosan
Tapi hati riang dpt “salam emm rin..” pnya utusan
Terimalah kembali,”salam emm rin..” sbg balasan
Mmg “salam emm rin..” akn terus iringi bingkisan
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:54 pm
Reply to  Anonymous

ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
Mmg lah Covid19 mengheret kita kpd duka & pilu
Tak tau lah bila kita akan dapat bebas spt dahulu
Semoga dik Riani dalm sihat & bergembira selalu
Sambutlah dari abg, salam emm rin..di angin lalu
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸ’Œâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:42 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļâ˜˜ïļðŸŒžðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Mmg hati sgt gembira..dgn warkah Dik Riani bagi
Hingga, seringkali mengigau, terjaga di awal pagi
Dik Riani sorang pelajar, di pusat pengajian tinggi
Rupanya dia buat ‘masters’, bukan nya ijazah lagi
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaaahhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ🌷ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸŒđ
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:44 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
15 June 2021 1:53 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
amin ya

tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah.Cikgu dah makan tengahari ke? Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan. Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rinâ€Ķ. dari riani.

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:44 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļâ˜˜ïļðŸŒžðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Warkah Adik Riani mengubati sakit rindu yg berat
Kejora mmg ler mengerti segala maksud tersurat
Tapi ayat yg akhir, Kejora seperti sangkut, terjerat
“Salam emmm rin..”apakah maksud yang tersirat?
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ🌷ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸŒđ
Kah kaahh kaahhhhh kaaaahhhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:24 pm

NEK TN MENOPOS MUNAPIG,

KEJORA DAH BANYAK TOLONG EDIT KARANGAN TADIKA NEK. SEKARANG NEK PULA TIRU DAN EDIT PANTUN KEJORA NIH:

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:25 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊
In this glorious blog Kejora is still proud standing
In all rivalry, Kejora always attained happy ending
The tittle, ‘pemantun bistari’ still exist in branding
On the other side..the lady, is on the floor landing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:25 pm
Reply to  Anonymous

SYARATNYA NEK TN MENOPOS:

1) MESTI PANTUN BI
2) PANJANG SEMUA BARIS SAMA
3) BUNYI SUKUKATA PERKATAAN AKHIR SETIAP BARIS MESTI SAMA.

NEK BUAT BERATUS KARANGAN, KEJORA EDIT MCM KACANG JER.

INI, KEJORA BAGI SATU JE NEK…
HE HE HE

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:30 pm
Reply to  Anonymous

Dear Readers,

In On the Origin of Species, Darwin claimed that there was a continual ‘struggle for existence’ in nature, in which only the fittest would survive. For Darwin, the inevitability of a struggle for survival was the key to evolution by ‘natural selection’. …

STRUGGLE FOR EXISTENCE – APPLY TO NEK TN…
__________________________________________________
Survival of the fittest, term made famous in the fifth edition (published in 1869) of On the Origin of Species by British naturalist Charles Darwin, which suggested that organisms best adjusted to their environment are the most successful in surviving…

SURVIVAL OF THE FITTEST – APLLY TO KEJORA

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:32 pm
Reply to  Anonymous

Lupa lak…

KAH KAH KAH KAH KAH…

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:18 pm
Reply to  Anonymous

Unluckily, Nek TN wasn’t able to adjust or adapt herself to the environment of this blog…and that made her still struggling for her existence here…

Pity her.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:22 pm

ADA LAGIKAH KARANGAN TADIKA ALA SJK, NEK TN MENOPOS MUNAPIG?

BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN PERBETULKAN!

KAH KAH KAH.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:36 pm

Madey si Kitol anjing sial bela YTL. Memang anjing macam Madey layak hadiah level telepon cap anjing kurap. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:33 pm

Anjing Madey si Kitol dapat apa? Rakyat dapat telepon cap anjing kurap. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:30 pm

Anjing Jkom mari. Kerja anjing Jkom. Nanti upah ambil dalam pampers Madey si Kitol dan Azmin Semburit. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:26 pm

Bantuan jentera anjing PRU15 Parti Anjing Semburit ditaja oleh Vincent Tan kroni Madey si Kitol celaka keling pariah menyamar Melayu. Hijau muntah anjing kena semburit Azmin. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:24 pm

KAH KAH KAH… SYAITAN MUNAPIG🐖…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejora perasan tadi, rasa macm bau busuk hapak
Rasa seakan terimbas syaitan munapig berkepak
Rupa2nya mmg syaitan tua tu dah mari menapak
Blog ini..nak dibuat harta dia punya kepala bapak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:22 pm

Bantuan Telefon cap anjing kurap berkutu hanjing ditaja oleh YTL kroni Madey si Kitol sial keling Kerala mengaku Melayu. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:14 pm

Marilah semua Rakyat Malaysia yang terima bantuan murah low class cap anjing kurap dari kroni keling menyamar Melayu Madey si Kitol macam YTL dan Vincent Tan doakan Madey si Kitol cepat cium tanah kubur dan diazab sampai hari Kiamat tiba. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:10 pm

Madey si Kitol penyebab huru hara kepada Malaysia. Anjing Madey tolong mampus cepat lepas makan upah dalam pampers. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:04 pm

NASIHAT DAN PESANAN UNTUK WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA –

JANGAN LAH MENGGONTOL TIDAK BERPANDUAN, TIDAK BERALASAN, TIDAK BERBUKTI DSB NYA.

NYATA PEYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER LER KAMU BILA BEGITU.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:51 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,
Mcm selalulah Nek TN Menopos Munapiq tu, bila tersepit mati hujah, keluarlah karangan tadika dia.
Riani tengok, abg nak salin & edit yer:

NASIHAT DAN PESANAN UNTUK NEK TN MENOPOS MUNAPIG –

JANGAN LAH MENYANGKAL TIDAK BERPANDUAN, TIDAK BERALASAN, BILA DAH TERBUKTI MUNAPIG DSB NYA.

NYATA PEYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER TAIK KUCING LER KAMU BILA BEGITU.

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:02 pm
Reply to  Anonymous

Karangangan tadika je yg Nek TN tu mampu buat, Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đ
Begitulah perangai buruk Nek TN munapig puaka
Dah lari..mari balik sbb tak tahu malu tebal muka
Hanya karutan budak2 jer, yg Nek tu mampu reka
Tapi seronok juga Dik..tiru & edit karangan tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:02 pm
Reply to  Anonymous

Karutan pendedak otak budak2 je yg Nek TN tu mampu buat, Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian betul ler, dengan Nek TN tua pekak badak
Nak menang juga si munafiq ni, tidak dapat tidak
Mati hujah, dia mengejek pula mcm budak-budak
Kalau tak dibuat begitu..tak dapat ler nanti dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:03 pm

Vincent Tan kroni keling Madey tengah bagi anjing Ganu Marang makan sampai buncit. Keling menyamar Melayu macam Madey nak bagi Melayu mudah lupa. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:15 pm

Yang buncit ia lah Mat Sabu, hehe

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:01 pm

Madey si Kitol keling Kerala menyamar Melayu memang babi. Kroni keling Madey YTL bagi telepon cap anjing Jkom kurap kepada Melayu? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:17 pm

Kamu menyamar Melayu sejak nenek moyang kamu. Bedebah.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:58 pm

NASIHAT DAN PESANAN UNTUK ORANG2 MUNAPIG🐖 MACAM NEK TN MENOPOS:

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:58 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le hanya dgn bebal baran, kita nak berbangga
Ilmu serta akal fikiran..itu lah yang lebih berharga
Usah jadi spt kerbau tua, patah tanduk nk berlaga
Lbih teruk lagi, klau jadi munafiq yg tk bau syurga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:59 pm
Reply to  Anonymous

(TIDAK BAU SYURGA KERANA KEKAL DLM NERAKA)

Surah At-Tawbah, Ayat 68

ŲˆŲŽØđŲŽØŊŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ Ų†ŲŽØ§ØąŲŽ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…ŲŽ ØŪŲŽØ§Ų„ŲØŊŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠŲ‡ŲŽØ§ ۚ Ų‡ŲŲŠŲŽ Ø­ŲŽØģŲ’ØĻŲŲ‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØđŲŽŲ†ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØđŲŽØ°ŲŽØ§ØĻŲŒ Ų…ŲŲ‚ŲŲŠŲ…ŲŒ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:59 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Jgn pamirkan diri kita macm budak terencat akal
Tak usah lagak juah..klau otak kita cetek dangkal
Kebodohan & kemunafiqan usah lah dibuat bekal
Ingatlah..yg munafiq itu di dlm neraka akan kekal
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:00 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog ni bukan tmpt utk melepas dendam peribadi
Usahlah berhati busuk dan perangai mcm Yahudi
Nanti di akhirat neraka Jahanam tmpt bersemadi
Di situ, akan dapat azab siksa yang kekal & abadi
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:00 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora terus bertazkirah dengan madah gurindam
Jgn ler hidup dlm munafiq dan berdengki dendam
Nanti kat neraka, malaikat akan balun dan godam
Dlm air panas menggelegak jasad akan direndam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
 Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:01 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ingat ler munafiq yg berhati kotor & mulut celupar
Di pdg masyhhar, tikar batu panas akan dihampar
Kat sana, dlm panas terik kau akn dahaga & lapar
Neraka jahannam, tmpat akhir kau akn terdampar
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:11 pm
Reply to  Anonymous

NASIHAT INI MEMANG TEPAT UNTUK WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA –

Di pdg masyhhar, tikar batu panas akan dihampar

Kat sana, dlm panas terik kau akn dahaga & lapar
ïŧŋ
Neraka jahannam, tmpat akhir kau akn terdampar

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:09 pm
Reply to  Anonymous

NASIHAT INI MEMANG TEPAT UNTUK WAK ONTOL KEJORA KOJOLLA –

Blog ni bukan tmpt utk melepas dendam peribadi

Usahlah berhati busuk dan perangai mcm Yahudi

JUGA MCM BERUK

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:07 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA TIDAK BAU SYURGA KERANA KEKAL DLM NERAKA.

SEBAB DOSA NYA BEGITU BANYAK TAK HABIS DI TEBUS HINGGA BILA2.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:00 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,
Mcm biasalah Nek TN Menopos Munapiq tu, bila tersepit mati hujah, keluarlah karangan tadika dia.
Riani tengok, abg nak salin & edit yer:

NASIHAT DAN PESANAN UNTUK NEK TN MENOPOS MUNAPIG –

JANGAN LAH MENYANGKAL TIDAK BERPANDUAN, TIDAK BERALASAN, BILA DAH TERBUKTI MUNAPIG DSB NYA.

NYATA PEYANGAK, PENJAHAT DAN GENGSTER TAIK KUCING LER KAMU BILA BEGITU.

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:03 pm
Reply to  Anonymous

Ini satu lagi, Dik Riani:

NASIHAT INI MEMANG TEPAT UNTUK NEK TN MENOPOS MUNAPIG –

Di pdg masyhhar, tikar batu panas akan dihampar

Kat sana, dlm panas terik Nek akn dahaga & lapar
ïŧŋ
Neraka jahannam, tmpat akhir Nek akn terdampar

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:04 pm
Reply to  Anonymous

Ini pula satu lagi, Dik Riani:

NASIHAT INI MEMANG TEPAT NEK TN MENOPOS MUNAPIG –

Blog ni bukan tmpt utk melepas dendam peribadi

Usahlah berhati busuk dan perangai mcm Yahudi

JUGA MCM MONYET🐒 ATAU ANJING🐕!

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:08 pm
Reply to  Anonymous

Karangangan tadika, Nek TN tu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đ
Begitulah perangai buruk Nek TN munapig puaka
Dah lari..mari balik sbb tak tahu malu tebal muka
Hanya karutan budak2 jer, yg Nek tu mampu reka
Tapi seronok juga Dik..tiru & edit karangan tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:08 pm
Reply to  Anonymous

Karutan pendedak otak budak2, Nek TN tu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian betul ler, dengan Nek TN tua pekak badak
Nak menang juga si munafiq ni, tidak dapat tidak
Mati hujah, dia mengejek pula mcm budak-budak
Kalau tak dibuat begitu..tak dapat ler nanti dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:15 pm
Reply to  Anonymous

Tertinggal lah satu, Dik Riani:

NEK TN MENOPOS MUNAPIG TIDAK BAU SYURGA KERANA KEKAL DLM NERAKA JAHANNAM DEK SIFAT MUNAFIQ NYA ITU.

SEBAB DOSA CAKAP BELIT LIDAH BIAWAK NYA BEGITU BANYAK TAK HABIS DI TEBUS HINGGA BILA2.

Ok kan Dik Riani?
KAH KAH KAH.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 12:11 pm

Hisap-vape-din siap kumpul SD? Lawan Wak atau jv sama Azmin Semburit? Gay gangbang. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:18 pm

Kamu nbr selalu gay gangbang ke? Tahu istilah itu sebab selalu baca blogs atau komen2 yang ada gay gangbang ke?

Atau dulu sekolah berasrama ke?

Maka berasmara dengan gay gangbang.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:06 pm

Haji Roslan SMS anjing PAS tolong like komen sekor anjing gay. Kesihan. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 12:08 pm

Kroni Madey anjing buka kisah Tasik Cini macam sekor anjing tua penjilat Keling Kerala buka kisah Agong renovate dan kahwin model. Anjing Madey boleh mampus PRU15. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:19 pm

Anjing Puak pembangkang boleh mampus mulai sekarang.

Jangan tunggu Pru15.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 12:05 pm

Madey si Kitol keling Kerala menyamar Melayu mahu Perogol Nika Gee derhaka Agong. Melayu tutup mata, telinga dan mulut. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:08 pm

Kamu nbr tutup lah lub.ng belak.ng kamu, kot nannti di sodok Bang Ali yang tak suka kamu mengarut.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 1:07 pm

Haji Roslan SMS anjing Hadi Awe tolong like anjing gay komen. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 12:03 pm

Perogol Nika Gee boleh jadi PM sampai Rakyat mampus Covid19 lebih setengah juta. Adib mampus pun tak siapa peduli. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:09 pm

Yang paling tentu siapa pun tak peduli ialah bila kamu mamposs.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 12:01 pm

Madey si Kitol gila nak jadi PM lagi? Sudah pakai pampers? Ada pampers boleh jadi PM. Kencing. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:11 pm

Bagus klau dia kencing ke dalam mulut kamu sebab celupar sangat, menuduh tanpa bukti, fakta atau penerangan pun.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 11:55 am

Anjing Madey si Kitol dan Azmin Semburit ingat depa naga. Rupanya hanya anjing sekor Keling tua yang menyamar Melayu seumur hidup. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:13 pm

Kamu nbr anjing pariah, takda siapa mahu jaga atau punyai.

Banyak kurap, kurus kering tak cukup makan, kena penyakit jenis yang menjangkit.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 11:51 am

MEMANG BOLEH DI MAKI WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIIH.

BIADAB, TAK IKUT ADAB SOPAN BLOGGING, TAK TULIS KOMEN IKUT TAJUK POS.

SEBALIKNYA DIA MENULIS KPD POMPUAN HAL PERIBADI.

KEPALA BAPAK DIA.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:03 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani, abg nak salin & sunting sikit karutan tadika Nek TN Menopos Munapig🐖kat atas tuh:

MEMANG MUNAPIG LAH NEK TN MENOPOS NIH.

BIADAB, TAK IKUT ADAB SOPAN BLOGGING, TAK TULIS KOMEN IKUT TAJUK POS.

SEBALIKNYA DIA MENULIS KOMEN MELEPAS DENDAM PERIBADI.

KEPALA BAPAK DIA.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:07 pm
Reply to  Anonymous

BILA KERA KONGKANG BERPANTUN MERAPU TAK IKUT TAJUK POS DAN TAROK MENCERCA CACI PERIBADI, NEK TN MUNAPIG BERSORAK GEMBIRA.

BILA KEJORA BERPANTUN DGN BAHASA INDAH UNTUK RIANI, NEK TN MENOPOS KATA BIADAB & KURANG AJAR.

TIDAK KAH NEK TN NI MUNAPIG ATAU PERLU BERJUMPA PAKAR SAKIT JIWA SEGERA?

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:17 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€PUTERIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đ
Begitulah perangai buruk Nek TN munapig puaka
Dah lari..mari balik sbb tak tahu malu tebal muka
Hanya karutan budak2 jer, yg Nek tu mampu reka
Tapi seronok juga Dik..tiru & edit karangan tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:23 pm
Reply to  Anonymous

NEK TN MUNAPIG PUNYA CAKAP:
“KOMEN KE ATAS KOMEN YG ADA DLM POST ADALAH DIKIRA MENGIKUT POST”

NEK TN MUNAPIG PUNYA BIKIN:
“SOKONG KOMEN YG ANTI-KEJORA ADALAH DIKIRA MENGIKUT POST TAPI SOKONG KPD KOMEN YG PRO-KEJORA ADALAH TAK IKUT POS”.

CAKAP TAK SERUPA BIKIN!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:24 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nek TN, mnafiq laknatullah, cakap tk serupa bikin
Mampos nanti..bangkai dia mmg tk layak ditalkin
Nak pijak ke syurga mmg rasanya dia tk mungkin
Tmpt dia di neraka paling bawah..kita amat yakin
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:25 pm
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

ØĨŲŲ†Ų‘ŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠ اŲ„ØŊŲ‘ŲŽØąŲ’ŲƒŲ اŲ„Ų’ØĢŲŽØģŲ’ŲŲŽŲ„Ų Ų…ŲŲ†ŲŽ اŲ„Ų†Ų‘ŲŽØ§ØąŲ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ†Ų’ ØŠŲŽØŽŲØŊŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ Ų†ŲŽØĩŲŲŠØąŲ‹Ø§

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:26 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Bila Kera Kongkang berpntun..Nek tiada masalah
Masa Taro cerca peribadi..Nek gmbira, mencelah
Tapi bila Kejora yg berpntun..Nek tampil berbalah
Itulah tuan2 Nek TN al-Munafiqun Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:33 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora tak ganggu dia pun..Nek mau bersengketa
Cakap dia sering je brbelit lidah, penuh tipu dusta
Dgn Kejora dia sgt berhasad dngki, cemburu buta
Blog ini, nak dibuat, kepala bapak dia punya harta
Kera kongkang, pntun mrapu, apa pun Nek tk kata
Nek sokong pulak Taro komen peribadi caci nista
Bila Kejora Nek terjah cemuh kerana pantun cinta
Tidak kah kemunafiqan Nek TN terserlah & nyata?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:34 pm
Reply to  Anonymous

SIFAT2 MUNAFIQ MENGIKUT HADITH RASULULLAH SAW:

1) apabila diberi amanah dia khianat
2) apabila bercakap dia berdusta
3) apabila berjanji dia mungkir janji
4) apabila bertengkar dia melampaui batas

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:35 pm
Reply to  Anonymous

Surah At-Taubah, Ayat 68

ŲˆŲŽØđŲŽØŊŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ Ų†ŲŽØ§ØąŲŽ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…ŲŽ ØŪŲŽØ§Ų„ŲØŊŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠŲ‡ŲŽØ§ ۚ Ų‡ŲŲŠŲŽ Ø­ŲŽØģŲ’ØĻŲŲ‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØđŲŽŲ†ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØđŲŽØ°ŲŽØ§ØĻŲŒ Ų…ŲŲ‚ŲŲŠŲ…ŲŒ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:36 pm
Reply to  Anonymous

Surah at-Taubah, ayat 73:

ŲŠŲŽØ§ ØĢŲŽŲŠŲ‘ŲŲ‡ŲŽØ§ اŲ„Ų†Ų‘ŲŽØĻŲŲŠŲ‘Ų ØŽŲŽØ§Ų‡ŲØŊŲ اŲ„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§ØšŲ’Ų„ŲØļŲ’ ØđŲŽŲ„ŲŽŲŠŲ’Ų‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ…ŲŽØĢŲ’ŲˆŲŽØ§Ų‡ŲŲ…Ų’ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…Ų ۖ ŲˆŲŽØĻŲØĶŲ’ØģŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŽØĩŲŲŠØąŲ

Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang-orang kafir dan orang-orang munafik, dan bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:42 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak tau, Nek itu Islam atau munafiq pariah Keling
Yg nyata, dgn ayat Quran dia tak endah berpaling
Nanti di akhirat..atas bara api, dia akan berguling
Dengan batu2 besar pula dia akan direjam baling
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:43 pm
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak’, Ayat 61:

ŲˆŲŽØĨŲØ°ŲŽØ§ Ų‚ŲŲŠŲ„ŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØŠŲŽØđŲŽØ§Ų„ŲŽŲˆŲ’ا ØĨŲŲ„ŲŽŲ‰Ų° Ų…ŲŽØ§ ØĢŲŽŲ†Ų’ØēŲŽŲ„ŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ŲˆŲŽØĨŲŲ„ŲŽŲ‰ اŲ„ØąŲ‘ŲŽØģŲŲˆŲ„Ų ØąŲŽØĢŲŽŲŠŲ’ØŠŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŠŲŽØĩŲØŊŲ‘ŲŲˆŲ†ŲŽ ØđŲŽŲ†Ų’ŲƒŲŽ ØĩŲØŊŲŲˆØŊŲ‹Ø§

Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mungkin dek menopos, jiwa Nek TN jadi tertekan
Dilihat kpd pantun2 cinta..Nek jdi meroyan sakan
Ayat Quran tak jalan, nasihat pula Nek tak makan
Kita biarkan je dia jadi Si Luncai, biarkan..biarkan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:18 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nek masuk ke blog ini, nak cari publisiti murahan
Tapi dijadikannya nafsu serakah dia punya tuhan
Ibarat brmimpi, pantun abg..Nek asyik keresahan
Kejora tidak ke blog pun, dibuat nya juga terjahan
Menerjah abg, bermakna sengaja cari kesusahan
Kerap nyanyuk..dh ganyut, umur mencecah 90-an
Niat mahu jadi hero tapi dia jadi objek belasahan
Dgn org beriman ni munafiq tak terdaya bertahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:24 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA HANYA MAKAN CAKAP BANG ALI.

SEBAB BANYAK BUDI NYA WAK GONTOL DAH MAKAN.

TERMASUK YANG ORANG LAIN TAK MAKAN.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:22 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MUNAPIG DAN SEGALA PIG YANG ADA.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:16 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,
Mcm biasalah Nek TN Menopos Munapiq tu, bila tersepit mati hujah, keluarlah karangan tadika dia.
Riani tengok, abg nak salin & edit yer:

NEK TN MENOPOS MUNAPIG HANYA MAKAN CAKAP BANG ALI KEKASIH BARUNYA SEJAK KEKASIH LAMANYA, WAK SUMAN MATI.

SEBAB BANYAK BUDI NYA NEK TN MENOPOS DAH MAKAN.

TERMASUK YANG ORANG LAIN TAK MAKAN.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:17 pm
Reply to  Anonymous

Ini satu lagi, Dik Riani:

NEK TN MENOPOS MUNAPIG DAN SEGALA PIG YANG ADA.

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:28 pm
Reply to  Anonymous

Karangangan tadika je, Nek TN tu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đ
Begitulah perangai buruk Nek TN munapig puaka
Dah lari..mari balik sbb tak tahu malu tebal muka
Hanya karutan budak2 jer, yg Nek tu mampu reka
Tapi seronok juga Dik..tiru & edit karangan tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:29 pm
Reply to  Anonymous

Karutan pendedak otak budak2 je, Nek TN tu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian betul ler, dengan Nek TN tua pekak badak
Nak menang juga si munafiq ni, tidak dapat tidak
Mati hujah, dia mengejek pula mcm budak-budak
Kalau tak dibuat begitu..tak dapat ler nanti dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 11:50 am

Angkara Madey si Kitol sial dan Azmin Semburit tak puas hati dengan Agong, habis naga lidi keluar mengamuk maki semua. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 11:57 am

BEDABAH INI MENGSIALKAN BEKAS PM NEGARA INI.

PUCCIMAK DIA DULU DI ANUKAN DEK BANG ALI, 9 BULAN KEMUDIAN KELUAR LAH SI BIADAB DAN KURANG AJAR NIH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:08 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,

INIKAH BAHASA ORG YG SELALU MENGATAKAN ORG LAIN KURANG AJAR BIADAB?

AGAKNYA RUMAH NEK NI TAK ADA CERMIN KOT?

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€PUTERIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hahaha Nek TN badut bikin lawak tak kering gusi
Hanya sbg penyangak si munapig iblis ini beraksi
Perangai busuk dia, pmbaca bleh buat intepretasi
Ibu iblis nak jaga blog punya decorum & decency?
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:32 pm
Reply to  Anonymous

CERIN SEMUA PENUH DI RUMAH KAMU.

KAMU BERGERAK SAJA NAMPAK PENYANGAK DAN KURANG AJAR DI SEKELILING.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:10 pm
Reply to  Anonymous

‘CERIN’ tu apo kobondonyo Auntie TN?

Den nampak tangan Auntie tu macam dah tokotar-kotar jo!

Parkinson ker Auntie?

Den ‘ha nya’ ingin ‘ta nya’ jo, ‘Nyo nya’ TN, sobab nengok Auntie ‘pu nya’ karutan makin monjadi-jadi…

Bagi hilang kotar tangan dulu Auntie, baru sambung bokomen.

HA HAH HAA.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:19 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Nek TN ifrit suka cari musuh..bukan cari sahabat
Masuk blog utk berbalah, bukan lah nak berdebat
Komen sering sasau serupa tersalah makan ubat
Tak padan dgn lulusan SJK, mahu berlagak hebat
Ingin nk jadi hero tapi org nampak dia tu musibat
Apa yg dia dapat, hnya berbirat belakang, disebat
Dah tua, sesat fasiq, tapi tak mahu nak bertaubat
Elok sgt klau title ‘Raja Munapig’ dia tu kita nobat
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:27 pm
Reply to  Anonymous

AGAKNYA RUMAH NEK NI TAK ADA CERMIN KOT?

CERMIN SEMUA WAK GOTOL KEJORA KOJOLLA DAH BOLOT.

WAK GONTOL BERCAKAP DIRUMAH NYA, WAJAH NYA KELUAR HINGGA DI DALAM JAMBAN.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:18 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,
Mcm biasalah Nek TN Menopos Munapiq tu, bila tersepit mati hujah, keluarlah karangan tadika dia.
Riani tengok, abg nak salin & edit yer:

AGAKNYA RUMAH NEK TN MENOPOS MUNAPIG NI TAK ADA CERMIN KOT?

CERMIN SEMUA BANG ALI DAH BOLOT.

NEK TN MENOPOS BERCAKAP DIRUMAH NYA, WAJAH NYA KELUAR HINGGA DI DALAM JAMBAN.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:30 pm
Reply to  Anonymous

Karangangan tadika je dia mampu, Nek TN tu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đ
Begitulah perangai buruk Nek TN munapig puaka
Dah lari..mari balik sbb tak tahu malu tebal muka
Hanya karutan budak2 jer, yg Nek tu mampu reka
Tapi seronok juga Dik..tiru & edit karangan tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:30 pm
Reply to  Anonymous

Karutan pendedak otak budak2 je, Nek TN tu mampu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian betul ler, dengan Nek TN tua pekak badak
Nak menang juga si munafiq ni, tidak dapat tidak
Mati hujah, dia mengejek pula mcm budak-budak
Kalau tak dibuat begitu..tak dapat ler nanti dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

najib bini rosmah
najib bini rosmah
18 June 2021 11:47 am

Sultan Perogol Nika Gee dari Istana Pagoh derhaka kepada Agong. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:00 pm

KAMU DERHAKA KPD EMAK BAPAK KAMU, PENAT MEREKA BUAT KERJA TAPI KELUAR KAMU YANG BIADAB DAN KURANG AJAR.

MENUDUH TANPA BUKTI, FAKTA, WALAU PENERANGAN PUN.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 11:36 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļâ˜˜ïļðŸŒžðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Mmg hati sgt gembira..dgn warkah Dik Riani bagi
Hingga, seringkali mengigau, terjaga di awal pagi
Dik Riani sorang pelajar, di pusat pengajian tinggi
Rupa nya dia buat ‘masters’, bukannya ijazah lagi
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ🌷ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸŒđ
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 11:37 am
Reply to  Anonymous

Addriani
15 June 2021 1:53 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
amin ya

tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah.Cikgu dah makan tengahari ke?Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan.Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rinâ€Ķ. dari riani.

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 11:38 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļâ˜˜ïļðŸŒžðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Warkah Adik Riani mengubati sakit rindu yg berat
Kejora mmg ler mengerti segala maksud tersurat
Tapi ayat yg akhir, Kejora seperti sangkut, terjerat
“Salam emmm rin..”apakah maksud yang tersirat?
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ🌷ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸĨ€ðŸŒđ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 12:05 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MENGGONTOL BERTERUSAN.

MEMANTUN MANTAT DENGAN MAHASISWI, KONON.

GADIS ITU KENTUT PUN DI KATA NYA WANGI.

SEKARANG TERJERAT DENGAN KATA2 ENTAH APEKEBENDE NYE “Salam emmm rin.”

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 1:30 pm
Reply to  Anonymous

SIAPA NAK SPEKULASI APA GADIS ITU KATA, SILA LAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:20 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,
Mcm biasalah Nek TN Menopos Munapiq tu, bila tersepit mati hujah, keluarlah karangan tadika dia.
Riani tengok, abg nak salin & edit yer:

NEK TN MENOPOS MUNAPIG CEMBURU BUTA BERTERUSAN.

GERAM DIA LIHAT KEJORA BERPANTUN DENGAN MAHASISWI.

TAPI NEK TU, BANG ALI KENTUT PUN DIKATA NYA WANGI.

SEKARANG NEK GERAM DENGAN KATA2 RINDU “Salam emmm rin.”

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:31 pm
Reply to  Anonymous

Karangangan tadika je, Nek TN tu mampu Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đðŸ‘đ
Begitulah perangai buruk Nek TN munapig puaka
Dah lari..mari balik sbb tak tahu malu tebal muka
Hanya karutan budak2 jer, yg Nek tu mampu reka
Tapi seronok juga Dik..tiru & edit karangan tadika
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 2:33 pm
Reply to  Anonymous

Karutan pendedak otak budak2 je yg Nek TN tu mampu, Dik Riani Oi..

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian betul ler, dengan Nek TN tua pekak badak
Nak menang juga si munafiq ni, tidak dapat tidak
Mati hujah, dia mengejek pula mcm budak-budak
Kalau tak dibuat begitu..tak dapat ler nanti dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
18 June 2021 11:05 am

PHDAPIG KERAJAAN DARURAT BANGKRAP…PN DARURAT COVID….HANYA PEJUANG HUDUD JADI SINAR HARAPAN KEPADA NASIB RAKYAT….. POLITIKUS PHD4PIG PALING TIADA AIR MUKA…….. PHDAPIG DAHLAH BODOH BANGANG PULAK TU KUASA RAJA DAH KENA CANTAS OLEH DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON TINGGAL HANYA IKUT NASIHAT PM SAHAJA LAH BAHALOL……. Who Is Ku Li’s Calun For Prime Minister?……… And will Najib Razak, Zahid Hamidi, Anwar Ibrahim, Tun Dr Mahathir and Pakatan Harapan support Ku Li as the new Prime Minister or PM9? Or is Ku Li lobbying His Majesty the Agong and the Conference of Rulers on behalf of Anwar Ibrahim and not for himself?… Read more »