SEBAGAI KERAJAAN, MAHIADDIN DAN MENTERI2 PN SEPATUTNYA PALING KE DEPAN TUNJUK KESETIAAN KEPADA AGONG

Sikap berlengah dan berdalih pimpinan dalam kerajaan PN terhadap titah Agong dan Majlis Raja-Raja berkaitan keperluan Parlimen dibenarkan bersidang dengan segera dan secepat mungkin adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku.

Ia bukan saja memperlihatkan PN sebagai kerajaan cuba derhaka kepada Agong dan Raja-Raja, bahkan menunjukkan mereka tidak menjunjung teras kedua Rukun Negara iaitu “Kesetiaan Kepada Raja dan Negara”.

Lagi pula, titah Agong dengan persetujuan Raja-Raja Melayu setelah mengadakan perbincangan khas semalam berkaitan pembukaan Parlimen bukanlah sesuatu yang sukar untuk difahami laras bahasanya.

Baik dalam kenyataan media Istana Negara atau Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, ayat dan bahasa yang digunakan cukup jelas iaitu Parlimen perlu dibenarkan bersidang dengan segera dan secepat mungkin.

Kalau yang namanya mee segera kerana hanya memerlukan masa dua minit untuk disediakan, manakala jika doktor berpesan agar seseorang itu perlu dihantar ke IJN dengan segera, ia dengan jelas tentulah bermaksud serta-merta tanpa berlengah lagi, waima pada tengah malam sekali pun.

Makanya, tidak munasabah sama sekali untuk pimpinan dalam kerajaan mempersoalkan titah diraja tersebut seperti hujah Takiyuddin Hassan kononnya ia tidak perlu disegerakan kerana Agong dan Raja-Raja tidak menyebut pun secara spesifik bulan berapa Parlimen perlu dibuka untuk bersidang.

Begitu juga dengan kenyataan media Perdana Menteri, Mahiaddin Md Yasin yang kesimpulannya seperti hanya mengambil maklum saja titah Agong dan Raja-Raja itu.

Mengapa Perdana Menteri dan kerajaan tidak mengambil sikap proaktif berteraskan kesetiaan kepada Agong dalam mematuhi titah tersebut?

Mengapa masih cuba berlengah, berdalih dan bermain dengan masa dalam mematuhi titah Agong itu?

Apa yang takut sangat untuk membenarkan Parlimen bersidang?

Tidakkah lagi banyak berhelah dan berdalih untuk membuka Parlimen, ia lagi menunjukkan Mahiaddin memang tiada sokongan majoriti yang dimilikinya?

Tambahan lagi, dalam titah Agong semalam, selain disebutkan tentang perlunya sebuah kerajaan yang kukuh dan stabil, ditekankan juga keperluan Parlimen bersidang itu antaranya adalah bagi membincangkan Ordinan Darurat.

Ini dengan sendirinya bermakna Parlimen mesti dibenarkan bersidang sebelum tamat tempoh darurat pada 1 Ogos depan yang mana Agong serta Raja-Raja menyatakan tiada keperluan ia disambung lagi tempohnya selepas itu.

Untuk apa lagi membincangkan Ordinan Darurat jika Parlimen hanya dibuka pada bulan September atau Oktober di mana tempoh darurat sudah pun berakhir ketika itu?

Yang paling penting, sesuai dengan sistem Raja Berperlembagaan yang diamalkan di negara kita, terbentuknya kerajaan dan termenjadinya Mahiddin sebagai Perdana Menteri dan pemimpin-pemimpin lain dalam PN sebagai menteri adalah dengan perkenan oleh Agong itu sendiri.

Oleh itu, adalah tidak manis, bahkan tidak masuk akal kiranya mereka ingin mengambil sikap berlaga angin dengan Agong yang melantik mereka.

Kalau pun ingin berlaga angin, Perdana Menteri dan menteri-menteri dalam kerajaan sepatutnya menjadi kelompok terakhir sekali berbuat demikian.

Perdana Menteri dan menteri-menteri harus menjadi barisan paling ke depan dalam mempertahankan Agong dan Raja-Raja serta menunjukkan taat setia yang boleh diteladani oleh rakyat jelata.

Tetapi, dengan menjadi yang pertama enggan patuh dan menunjukkan sikap derhaka kepada Agong, ia adalah contoh yang tidak baik ditunjukkan oleh kerajaan kepada rakyat.

Ia menjadikan rakyat tambah menjauhkan diri serta merasakan tidak keperluan lagi untuk mereka terus bersama dengan kerajaan. (ShahbudinHusin 17/06/2021)

4.5 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 19 June 2021 — 5:49 am
Subscribe
Notify of
guest
113 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
19 June 2021 1:09 pm

PHDAPIG MUSUH UTAMA ISLAM MELAYU RAJA…….. .. DAJJAL TERUS MANIPULASI RAKYAT SUPAYA KHAYAL DALAM DIMENSI CIPTAANNYA………. PHDAPIG BODOH TAK HABIS DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON UNITED BANI REPUBLICANS CANTAS KUASA RAJA KINI PM BERKUASA PENUH………. Will We Get A New Government And A New Prime Minister In August?………. The rakyat have high expectations. They see the developments this week as a new dawn. The Emergency is going to end, Parliament will sit, Muhyiddin and Perikatan are going to be kicked out through a vote of no confidence, Pakatan and Anwar are going to take over, and Covid-19 infections are going… Read more »

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
18 June 2021 11:09 am

PAK DAJJAL GILA KUASA MAIN NOMBOR EKOR…. … PHDAPIG KERAJAAN DARURAT BANGKRAP…PN DARURAT COVID….HANYA PEJUANG HUDUD JADI SINAR HARAPAN KEPADA NASIB RAKYAT….. POLITIKUS PHD4PIG PALING TIADA AIR MUKA…….. PHDAPIG DAHLAH BODOH BANGANG PULAK TU KUASA RAJA DAH KENA CANTAS OLEH DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON TINGGAL HANYA IKUT NASIHAT PM SAHAJA LAH BAHALOL……. Who Is Ku Li’s Calun For Prime Minister?……… And will Najib Razak, Zahid Hamidi, Anwar Ibrahim, Tun Dr Mahathir and Pakatan Harapan support Ku Li as the new Prime Minister or PM9? Or is Ku Li lobbying His Majesty the Agong and the Conference of Rulers on… Read more »

RianiRani
RianiRani
18 June 2021 10:55 am

Kau bagaikan, dah jadi penunggu gila kat blog ini Warkah ku kali ini, kau pasti tersiksa jiwa nurani Sambutlah salam berduri aku untuk kamu di sini “Salam emmm rin…” wahai si peminum air mani Mmg sgt bengang Kejora dgn. warkah RianiRani bagi Hingga seringkali dia mengigau & terjaga di awal pagi Bimbang hatinya cemas takut RianiRani taji dan seligi Rupanya dia bukan cikgu tapi cuma zombi tak bergigi Warkah RianiRani membuat Kejora jatuh sakit berat Kejora, ko tu zombi dah dibelit terbelit tali berselirat Ingat Kejora, ko akan sangkut, terjerat masa sakarat “Salam em rin.” tu pd kau malaikat maut bagi… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 11:23 am
Reply to  RianiRani

NAPER RIANIRANI BODOH NAK MAMPOS?

INI KOMEN YG TAK IKUT TAJUK POS!

TAK TAKUT KER DGN NEK TN MUNAPIG MENOPOS?

KAH KAH KAH.

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
18 June 2021 10:45 am

PHDAPIG DAHLAH BODOH BANGANG PULAK TU KUASA RAJA DAH KENA CANTAS OLEH DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON TINGGAL HANYA IKUT NASIHAT PM SAHAJA LAH BAHALOL……. Who Is Ku Li’s Calun For Prime Minister?……… And will Najib Razak, Zahid Hamidi, Anwar Ibrahim, Tun Dr Mahathir and Pakatan Harapan support Ku Li as the new Prime Minister or PM9? Or is Ku Li lobbying His Majesty the Agong and the Conference of Rulers on behalf of Anwar Ibrahim and not for himself? Ku Li did not make that clear in his statement. What is Tengku Razaleigh Hamzah a.k.a. Ku Li saying in… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:24 am

RAKAN2 BLOG YANG DIKASIHI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejora tak ganggu dia pun..Nek mau bersengketa
Cakap dia sering je brbelit lidah, penuh tipu dusta
Dgn Kejora dia sgt berhasad dngki, cemburu buta
Blog ini, nak dibuat, kepala bapak dia punya harta
Kera kongkang, pntun mrapu, apa pun Nek tk kata
Nek sokong pulak Taro komen peribadi caci nista
Bila Kejora Nek terjah cemuh kerana pantun cinta
Tidak kah kemunafiqan Nek TN terserlah & nyata?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:34 am
Reply to  Anonymous

SIFAT2 MUNAFIQ MENGIKUT HADITH RASULULLAH SAW:

1) apabila diberi amanah dia khianat
2) apabila bercakap dia berdusta
3) apabila berjanji dia mungkir janji
4) apabila bertengkar dia melampaui batas

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:34 am
Reply to  Anonymous

Al-Quran; Surah An-Nisak, Ayat 145:

إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:36 am
Reply to  Anonymous

Al-Quran; Surah At-Taubah, Ayat 68

وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:37 am
Reply to  Anonymous

Al-Quran; Surah at-Taubah, ayat 73:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ ۚ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang-orang kafir dan orang-orang munafik, dan bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:37 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak tau, Nek itu Islam atau munafiq pariah Keling
Yg nyata, dgn ayat Quran dia tak endah berpaling
Nanti di akhirat..atas bara api, dia akan berguling
Dengan batu2 besar pula dia akan direjam baling
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:38 am
Reply to  Anonymous

Al-Quran; Surah An-Nisak’, Ayat 61:

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودًا

Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:17 am

Please laa Fuz.. bagi can laa kami kedarah gaji buta lebih lama sikittt, kesian laa sama kat kawan

https://malaysiadateline.com/saya-tak-tahu-bahasa-apa-lagi-nak-fahamkan-mahiaddin/

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:42 am

Ini perlu di ulang selagi Wak Gontol Kejora Kojola nampak nya masih belum faham –

Anonymous
18 June 2021 6:44 am

Reply to Anonymous
Pigi jumpa doktor lah, Wak Gontol Kejora Kojjolla.
Tiada siapa ingin mendengar cerita kamu mimpi entah apekejadah.

Ini blog politik, jangan lah biadab dan kurang ajar menceritakan hal2 peribadi di sini.

Kamu perlu berpendirian bertanggung jawab. Jangan lucahkan blog ini, jangan bikin pembaca tahu kamu tidak siuman atau terencat fikiran.

Jika demikian, dapatkan lah rawatan doktor pakar.

Kesiankan pembaca2 yang mahu baca pendapat2 politik saja di sini..

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 10:46 am
Reply to  Anonymous

Nek TN Menopos Munapig🐖6:44/9:42 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
Syaitan munapig, memang lah bagus punya aktor
Tapi lawak bila kat si budiman, dia nk jadi mentor
Penuh dendam, hasad, dengki, hati busuk & kotor
Siapa sebenar nya yng perlu utk berjumpa doktor?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:38 am

YESSS..!!!

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Blog kini sudah jadi semakin tenteram dan aman
Tiada lagi..pengacau, bertabiat monyet hanuman
Bangsat telah disekolahkan dek sorang budiman
Munapig tidak daya bertahan lwn org yg beriman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:37 am

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
In this glorious blog Kejora is still proud standing
In all rivalry, Kejora always attained happy ending
The tittle, ‘pemantun bistari’ still exist in branding
On the other side..the lady, is on the floor landing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:31 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Wrkah Dik Riani, jadi pengubat, hati yg dulu patah
Wlau masih student..Riani berbahasa bgitu petah
Dicerca & herdik oleh Taro, tapi dia tidak melatah
Dia tetap merendah diri..mengatakan diri mentah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💌💟❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:31 am
Reply to  Anonymous

Addriani
15 June 2021 1:53 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
amin ya

tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah.Cikgu dah makan tengahari ke?Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan.Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rin…. dari riani.

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:32 am
Reply to  Anonymous

Taro
15 June 2021 2:42 pm
Reply to Addriani

INI LAGI SATU HARAMJADAH ANAK SUNDAL CIPTAAN KEJORA LAKNATULLAH
CEPAT CEPAT SIKIT PERGI MAMPOOOOOOSSSS DENGAN KAU
HARAMJADAH SIAL PUNYA MAKHLUK

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:33 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Taro si musang berjanggut, cuba berlagak handal
Mmg makian caci nista menjadi dia punya modal
Tak patut sangat..dekat Riani, dikata anak sundal
Sangat tk wajar bila insan yg lemah si Taro bedal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:34 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tak jadi kesan, Riani dicerca oleh Taro jahat onar
Intan permata, disimbah ‘lumpur’, tak hilang sinar
Kejora tampil, do’akan Riani, dgn ayat serbu dinar
Tapi “salam emmm rin..” tu, apa maksud sebenar?
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💌💚❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:20 am

SKETSA INI PUN CANTIK JUGA UNTUK DIULANG TAYANG:

Anonymous
18 June 2021 7:10 am
Reply to Anonymous

Jaga jangan pelangkong kepala kamu sendiri.

Maklum lah, dah tak cukup tidur atau mengantuk sangat nanti salah kerop.

hehe

Reply
____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:21 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
18 June 2021 8:14 am
Reply to Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
Nek TN spt kerbau tua patah tanduk, nak berlaga
Kaki pun asyik je tersliuh, tergelincir anak tangga
Tapi Kejora..tak da terasa letih wlau mlm berjaga
Org muda ni, bkn jer bersemangat tapi bertenaga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:39 am

SKETSA INI SANGAT PERLU DIULANG TAYANG:

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:40 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
18 June 2021 6:44 am
Reply to Anonymous

Pigi jumpa doktor lah, Wak Gontol Kejora Kojjolla.

Tiada siapa ingin mendengar cerita kamu mimpi entah apekejadah.

Ini blog politik, jangan lah biadab dan kurang ajar menceritakan hal2 peribadi di sini.

Kamu perlu berpendirian bertanggung jawab. Jangan lucahkan blog ini, jangan bikin pembaca tahu kamu tidak siuman atau terencat fikiran.

Jika demikian, dapatkan lah rawatan doktor pakar.

Kesiankan pembaca2 yang mahu baca pendapat2 politik saja di sini..

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:40 am
Reply to  Anonymous

____________________________________________________

Anonymous
18 June 2021 7:10 am
Reply to Anonymous

OHH.. SYAITAN😈MUNAPIG🐖HADIR RUPANYA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ingat mahu tidur tadi tapi mcm ada terbau busuk
Seakan-akan terimbas akan syaitan punya susuk
Rupa-rupanya, mmg syaitan munapig dah masuk
Dilihat pantun berbunga terus mngelupor terasuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:41 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
18 June 2021 7:10 am
Reply to Anonymous

KAH KAH KAH SYAITAN😈MUNAPIG🐖,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Baru saja nak tidur, rasa seperti bau busuk hapak
Rasa seakan terimbas syaitan munapig berkepak
Rupa2nya mmg syaitan tua tu dah mari menapak
Blog ini..nak dibuat harta dia punya kepala bapak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:41 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
18 June 2021 7:37 am
Reply to Anonymous

Nek TN Munapig🐖6:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
Syaitan munapig, memang lah bagus punya aktor
Tapi lawak bila kat si budiman, dia nk jadi mentor
Penuh dendam, hasad, dengki, hati busuk & kotor
Siapa sebenar nya yng perlu utk berjumpa doktor?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reply

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:04 am
Reply to  Anonymous

Kamu “Penuh dendam, hasad, dengki, hati busuk & kotor”?

Kamu tak akan berdendam atau di dendam jika blogging ikut tajuk atau isi kandungan blog post itu.

Tiap pagi Wak Gontol Kejora Kojolla mahu tulis komen hal peribadi masakan blog post tidak di cuit, mana boleh.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:59 am
Reply to  Anonymous

Wak Gntl Kejora Kojolla selalu bau busuk mana lah dia boleh tidur.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:40 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Awalnya dia kena balun & tibai, Nek tua menopos
Kejahatan si munafiq ini, mmg tak dapat dihapus
Komen peribadi meluah dendam tk ikut tajuk pos
Perangai budak2 lagi, wlau dah tua, nak mampos
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:55 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nek masuk ke blog ini, nak cari publisiti murahan
Tapi dijadikannya nafsu serakah dia punya tuhan
Ibarat brmimpi, pantun abg..Nek asyik keresahan
Kejora tidak ke blog pun, dibuat nya juga terjahan
Menerjah abg, bermakna sengaja cari kesusahan
Kerap nyanyuk..dh ganyut, umur mencecah 90-an
Niat mahu jadi hero tapi dia jadi objek belasahan
Dgn org beriman ni munafiq tak terdaya bertahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:29 am

Ini perlu di ulang –

Wak Gontol Kejora Kojolla ada kuasa ke bagi menentukan “bau busuk hapak … tk bau syurga”?

Kalau begitu, Wak Gontol tak masuk syurga selama lama nya ler.

hehe

Have a nice day, everybody.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:54 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Nek TN ifrit suka cari musuh..bukan cari sahabat
Masuk blog utk berbalah, bukan lah nak berdebat
Komen sering sasau serupa tersalah makan ubat
Tak padan dgn lulusan SJK, mahu berlagak hebat
Ingin nk jadi hero tapi org nampak dia tu musibat
Apa yg dia dapat, hnya berbirat belakang, disebat
Dah tua, sesat fasiq, tapi tak mahu nak bertaubat
Elok sgt klau title ‘Raja Munapig’ dia tu kita nobat
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:57 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
Itu lah dia klau nk kenal Nek TN munapiq lahanat
Dlm hati dia penuh dgn dendam & dengki khianat
Kerja memaki hamun Kejora dia tidak akan penat
Hinggakan komen Zunnun pun, dia dah tak minat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:12 am
Reply to  Anonymous

Coba memasak perasaan dengan zunnun pulak, Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Segala apa yang boleh dicoba burukkan nya, dibuatnya.

Tapi sampai ke peringkat “coba” saja. Tak pernah berjaya.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:08 am
Reply to  Anonymous

Bila kamu tulis komen hal peribadi, kamu cari berbalah lah, bukan lah nak cari sahabat untuk berdebat pasal isu2 yang Budin keluarkan di blog post.

Ada ngarti? Wakaru? Maronong?

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:42 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tidak juga ingin berubah, Nek munafiq si tua kedi
Makin hari munafiq si lahanat ini kian mnjadi-jadi
Itulah manusia jahat dan bedebah berhati Yahudi
Blog nk dibuat tempat, melepas dendam peribadi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:28 am

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI SEKALIAN:

NEK TN MUNAPIG PUNYA CAKAP:
“KOMEN KE ATAS KOMEN YG ADA DLM POST ADALAH DIKIRA MENGIKUT POST”

NEK TN MUNAPIG PUNYA BIKIN:
“SOKONG KOMEN YG ANTI-KEJORA ADALAH DIKIRA MENGIKUT POST TAPI SOKONG KPD KOMEN YG PRO-KEJORA ADALAH TAK IKUT POS”.

CAKAP TAK SERUPA BIKIN!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:29 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nek TN, mnafiq laknatullah, cakap tk serupa bikin
Mampos nanti..bangkai dia mmg tk layak ditalkin
Nak pijak ke syurga mmg rasanya dia tk mungkin
Tmpt dia di neraka paling bawah..kita amat yakin
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:30 am
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:30 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Bila Kera Kongkang berpntun..Nek tiada masalah
Masa Taro cerca peribadi..Nek gmbira, mencelah
Tapi bila Kejora yg berpntun..Nek tampil berbalah
Itulah tuan2 Nek TN al-Munafiqun Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:18 am
Reply to  Anonymous

Busuk hati Wak Gontol Kejora Kojolla hingga dia bunyi macam bukan Muslim.

Hingga coba dapatkan org Islam tk ditalkin.

Tepat kata nya – dia nak pijak ke syurga mmg rasanya tak mungkin

Nak sebut neraka paling bawah tak jadi sebab hanya Tuhan yang tahu.

Wak Gontol konon nya tahu semua. Lantak lah dia.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:46 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keanihan pada diri Nek, munkin ramai dah sedari
Dia masuk terjah cemuh Kejora..di awal pagi hari
Kemarin bersorak, katannya Kejora dah cabut lari
Rupa2nya, malam tadi, nek alami igauan yg ngeri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Nek semakin sawan sasau sewel, tidak ketahuan
Itulah akibat bila dgn iblis syaitan suka berkawan
Pagi2 buta dendam peribadi jadi bebel & racauan
Agknya, pantun2 Kejora tu, jadi Nek punya igauan
👻👽👹👺☠️🔥🥵👻👽🔥👹👺☠️👽🥵👻☠️👹☠️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:14 am

INI SANGAT PENTING UNTUK DIULANG!
(SEBAB SYAITAN😈MUNAPIG🐖TU DAH MASUK).

PESANAN DAN NASIHAT UNTUK ORANG MUNAFIQ @ MUNAPIG🐖:

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:15 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le hanya dgn bebal baran, kita nak berbangga
Ilmu serta akal fikiran..itu lah yang lebih berharga
Usah jadi spt kerbau tua, patah tanduk nk berlaga
Lbih teruk lagi, klau jadi munafiq yg tk bau syurga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:15 am
Reply to  Anonymous

Surah At-Tawbah, Ayat 68

وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:15 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Jgn pamirkan diri kita macm budak terencat akal
Tak usah lagak juah..klau otak kita cetek dangkal
Kebodohan & kemunafiqan usah lah dibuat bekal
Ingatlah..yg munafiq itu di dlm neraka akan kekal
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:16 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog ni bukan tmpt utk melepas dendam peribadi
Usahlah berhati busuk dan perangai mcm Yahudi
Nanti di akhirat neraka Jahanam tmpt bersemadi
Di situ, akan dapat azab siksa yang kekal & abadi
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:16 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora terus bertazkirah dengan madah gurindam
Jgn ler hidup dlm munafiq dan berdengki dendam
Nanti kat neraka, malaikat akan balun dan godam
Dlm air panas menggelegak jasad akan direndam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:16 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ingat ler munafiq yg berhati kotor & mulut celupar
Di pdg masyhhar, tikar batu panas akan dihampar
Kat sana, dlm panas terik kau akn dahaga & lapar
Neraka jahannam, tmpat akhir kau akn terdampar
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:26 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla fikir dia ada kuasa “menghampar batu panas” dsb nya ke?

Bodoh bangang ini menyentuh kuasa Tuhan, pada hal dia hanya boleh keluarkan pendapat betul atau tidak pendapat politik yang dikeluarkan.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:20 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla ada kuasa ke bagi menentukan “bau busuk hapak …  tk bau syurga”?

Kalau begitu, Wak Gontol tak masuk syurga selama lama nya ler.

hehe

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:59 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI SEKALIAN:

NEK TN MUNAPIG PUNYA CAKAP:
“KOMEN KE ATAS KOMEN YG ADA DLM POST ADALAH DIKIRA MENGIKUT POST”

NEK TN MUNAPIG PUNYA BIKIN:
“SOKONG KOMEN YG ANTI-KEJORA ADALAH DIKIRA MENGIKUT POST TAPI SOKONG KPD KOMEN YG PRO-KEJORA ADALAH TAK IKUT POS”.

CAKAP TAK SERUPA BIKIN!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:59 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nek TN, mnafiq laknatullah, cakap tk serupa bikin
Mampos nanti..bangkai dia mmg tk layak ditalkin
Nak pijak ke syurga mmg rasanya dia tk mungkin
Tmpt dia di neraka paling bawah..kita amat yakin
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:00 am
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:00 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Bila Kera Kongkang berpntun..Nek tiada masalah
Masa Taro cerca peribadi..Nek gmbira, mencelah
Tapi bila Kejora yg berpntun..Nek tampil berbalah
Itulah tuan2 Nek TN al-Munafiqun Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:01 am

Hal Parlimen tidak bersidang dengan segera dan secepat mungkin boleh di terima jika di nasihatan doktor / Kementerian Kesihatan berkaitan masalah Covid.

Jika demikian, Kementerian Kesihatan perlu mengeluarkan kenyataan resmi.

Jika sudah di buat, ulangkan. Tidak salah buat begitu.

Tidak bijak jika mengharapkan rakyat mencari nya di sana sini di media massa.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:52 am

DIK🌷RIANI🥀PUTERI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
Abg scroll balik post, masa baru jer nak tidur tadi
Tengok2 ada si menopos munafiq berhati Yahudi
Kini, mahu tidur ganti tu pun, macam dah tak jadi
Nk balun, & pelangkong pulaklah, itu Nek tua kedi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:10 am
Reply to  Anonymous

Jaga jangan pelangkong kepala kamu sendiri.

Maklum lah, dah tak cukup tidur atau mengantuk sangat nanti salah kerop.

hehe

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:14 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃🐃
Nek TN spt kerbau tua patah tanduk, nak berlaga
Kaki pun asyik je tersliuh, tergelincir anak tangga
Tapi Kejora..tak da terasa letih wlau mlm berjaga
Org muda ni, bkn jer bersemangat tapi bertenaga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:23 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

DAH BERPULUH KALI DI SEBUT BAHAWA WAK GONTOL INI UMUR NYA 80AN MIRIP 90 TAHUN.

DIA JARANG SEKALI MENAFIKAN NYA.

TAPI MALAM TADI TAK CUKUP TIDUR, MAKA OTAK TAK TENANG, MENGARUT LAH DIA SEKARANG.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:53 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nek masuk ke blog ini, nak cari publisiti murahan
Tapi dijadikannya nafsu serakah dia punya tuhan
Ibarat brmimpi, pantun abg..Nek asyik keresahan
Kejora tidak ke blog pun, dibuat nya juga terjahan
Menerjah abg, bermakna sengaja cari kesusahan
Kerap nyanyuk..dh ganyut, umur mencecah 90-an
Niat mahu jadi hero tapi dia jadi objek belasahan
Dgn org beriman ni munafiq tak terdaya bertahan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:49 am

Rayuan ini perlu di ulang di sini –

Memantun mantat hingga pukul 4 pagi Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Mungkin dia ada masalah tidur. Tak tidur ikut masa seperti orang biasa. Dia dinasihatkan jumpa doktor.

Atau dia kerja kilang ikut shift. Kalau begitu, kita faham. Harap dia kasi tahu kita di sini betul tidak nya supaya kita bersimpati dengan dia.

Namun demikian, takda simpati sebab biadab dan kurang ajar nya menulis hal cinta diblog politik ini.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:07 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Baru saja nak tidur, rasa seperti bau busuk hapak
Rasa seakan terimbas syaitan munapig berkepak
Rupa2nya mmg syaitan tua tu dah mari menapak
Blog ini..nak dibuat harta dia punya kepala bapak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:17 am
Reply to  Anonymous

Wak Gotol Kejora Kojolla “bau busuk hapak” sebab lama tak mandi.

Jenis ii masa tidur pun tak tentu arah, mana tak “bau busuk hapak” sentiasa.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 8:16 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏🦏
Kesian betul ler, dengan Nek TN tua pekak badak
Nak menang juga si munafiq ni, tidak dapat tidak
Mati hujah, dia mengejek pula mcm budak-budak
Kalau tak dibuat begitu..tak dapat ler nanti dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:34 am

DIK🌷RIANI🥀BIDADARI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🏵️🏵️🥀💐
Terima kasih lah, di atas warkah, yg dinda layang
Abg tak jemu tatap spt Astro asyik ulang2 tayang
Tadi abg juga berdoa utk dinda slpas sembhyang
Sambut lah “salam emmm rin..” utk dinda sayang
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:35 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Keikhlasan, & keluhuran dinda, mmg abg tak ragu
Wrkah balasan dinda pula, abg tak sgt menunggu
Kerna kesibukan pelajaran mu abg tk nak ganggu
Demi mu dara, abg rela, kerinduan membelenggu
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:37 am
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Dinda tumpukan lah saja, kpd kuliah dan tugasan
Moga cemerlang nanti masters punya keputusan
Warkah dari abg ni..tidak lah mengharap balasan
Tapi dari abg, ‘salam emmm rin..’pnuh keikhlasan
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:40 am
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Abg selalu berjaga qiyamulail kalau mlm hari cuti
Mmg..sejak kecil lagi, amalan ibadah lekat di hati
Kini abg mohon berundur diri kerna nk tidur ganti
InsyaAllah abg berpantun lgi bila terbangun nanti
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:27 am

Susah nya bila ada yang tak reti bahasa dalam mana2 kumpulan masyarakat. Memantun mantat hal peribadi, cinta, bagai, dalam blog politik ini.

Ditegur, tak dipeduli. Dibalun ditibai dan dibantai, marah.

Tapi perlu dibuat begitu berterusan. Supaya dia sedar perlunya ikut adab sopan blogging, awasi decorum and decency.

Moga2 dia akan menjadi ahli masyarakat yang berwibawa dan bertanggung jawab di atas kelakuan nya.

Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:59 am
Reply to  Anonymous

OWHH.. SYAITAN😈MUNAPIG🐖HADIR,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ingat mahu tidur tadi tapi mcm ada terbau busuk
Seakan-akan terimbas akan syaitan punya susuk
Rupa-rupanya, mmg syaitan munapig dah masuk
Dilihat pantun berbunga terus mngelupor terasuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 5:57 am

DIK🌷RIANI🥀PUTERII🌹,

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Laungan azan pun dh kedengaran, di luar jendela
Seruan kpd insan..utk mnghadap kpd Allah Taala
Kini..abg mau bersolat menyambung ibadah pula
Klau abg tak ngantuk & lapang..abg hadir semula
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 5:48 am

DIK🌷RIANI🥀DEWI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg anggap diri abg ni dh berjaya dgn cemerlang
Sebab, abg mampu jaga hingga subuh menjelang
Iblis, yg nak bergayut di mata, abg berjaya halang
Beserta juga dgn semangat rindu yang tak hilang
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼🍂💮💮🌹🥀🌷🌺🌿🏵️🥀💮
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞🧠🩸❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:59 am

DIK🌷RIANI🥀DEWI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dek diterjah, igauan mimpi indah, abg jadi terjaga
Diminta, atau tidak, mimpi tetap mngganggu juga
Mimpi yg mmg dari awalnya lagi abg sudah duga
Sib baik bukan mimpi buruk, mimpi di tmn syurga
💐🌹🥀🌷🌺🌸🍃🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌿🏵️🥀💐
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:01 am
Reply to  Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Di smping diri mu..abg ingatkan Allah setiap saat
Kpda suruhan Allah..abg akan sentiasa cuba taat
Masa yg terluang, abg nak guna cara bermanfaat
Lbih2 lagi lah, di malam yg mulia, malam Jumaat
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

🌷🥀🌹🌷🥀🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🌷🥀🌹🥀🌷
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:22 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila sudah terjaga..mata sukar nak kmbali pejam
Terasa bagai hati ini, ada seseorang telah pinjam
Abg akan cuba hadapi lara kerinduan yang kejam
Nk baca Quran..abg cuba jaga, lagi satu stgh jam
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🥀🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
👳👳👳👳👳👳👳👳👳🍃👳👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 4:23 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🥀🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Kehadiran Dik Riani mengubati lara sepi dan hiba
Moga tak berdosa, diri mu Dik, abg puja & damba
Mlm ni, nak berjaga hingga ke pagi, abg nak coba
Ingin baca ayat2 suci Al-Quran hingga subuh tiba
👳👳👳👳👳👳👳👳👳🍃👳👳👳👳👳👳👳👳👳

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:35 am
Reply to  Anonymous

Memantun mantat hingga pukul 4 pagi Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Mungkin dia ada masalah tidur. Tak tidur ikut masa seperti orang biasa. Dia dinasihatkan jumpa doktor.

Atau dia kerja kilang ikut shift. Kalau begitu, kita faham. Harap dia kasi tahu kita di sini supaya kita bersimpati dengan dia.

Namun demikian, takda simpati sebab biadab dan kurang ajar nya menulis hal cinta diblog politik ini.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:59 am
Reply to  Anonymous

OWHH.. SYAITAN😈MUNAPIG🐖ADA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ingat mahu tidur tadi tapi mcm ada terbau busuk
Seakan-akan terimbas akan syaitan punya susuk
Rupa-rupanya, mmg syaitan munapig dah masuk
Dilihat pantun berbunga terus mngelupor terasuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 3:54 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Diri jadi terjaga, dek dikejutkan, oleh mimpi indah
Bgaikan suratan, diri diganggu mimpi tak sudah2
Tapi tak apa lah..mlm Jumaat blh tambah ibadah
Melpaskan rindu dndam kpd Nya di atas sejadah
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:44 am
Reply to  Anonymous

Pigi jumpa doktor lah, Wak Gontol Kejora Kojjolla.

Tiada siapa ingin mendengar cerita kamu mimpi entah apekejadah.

Ini blog politik, jangan lah biadab dan kurang ajar menceritakan hal2 peribadi di sini.

Kamu perlu berpendirian bertanggung jawab. Jangan lucahkan blog ini, jangan bikin pembaca tahu kamu tidak siuman atau terencat fikiran.

Jika demikian, dapatkan lah rawatan doktor pakar.

Kesiankan pembaca2 yang mahu baca pendapat2 politik saja di sini..

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:10 am
Reply to  Anonymous

OHH.. SYAITAN😈MUNAPIG🐖HADIR RUPANYA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ingat mahu tidur tadi tapi mcm ada terbau busuk
Seakan-akan terimbas akan syaitan punya susuk
Rupa-rupanya, mmg syaitan munapig dah masuk
Dilihat pantun berbunga terus mngelupor terasuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:10 am
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH SYAITAN😈MUNAPIG🐖,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Baru saja nak tidur, rasa seperti bau busuk hapak
Rasa seakan terimbas syaitan munapig berkepak
Rupa2nya mmg syaitan tua tu dah mari menapak
Blog ini..nak dibuat harta dia punya kepala bapak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 7:37 am
Reply to  Anonymous

Nek TN Munapig🐖6:44 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖
Syaitan munapig, memang lah bagus punya aktor
Tapi lawak bila kat si budiman, dia nk jadi mentor
Penuh dendam, hasad, dengki, hati busuk & kotor
Siapa sebenar nya yng perlu utk berjumpa doktor?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

zunnun
zunnun
18 June 2021 12:04 am

….CINTA….

adakah kebabian hadi awang mencintai ‘allah’ nya

atau

kebabian nya mencintai ‘allah’ dgn nilai2 fahaman terbit dari diri?

jika di satukan jasmani & rohani, akin seperti menyatukan jasad (muhammad) & roh (muhamad)

jika jasad = roh, di mana muhamad ?

jika awal = akhir, di mana masa ?

tapi jika kebabian hadi awang = bingai mahiadin,

….di mana akan rakyat letak kan #melayu2isle mereka berdua…

Eddy90juta
Eddy90juta
17 June 2021 11:46 pm

Berapa juta billion FDI..si Eddy Ada Wang sudah bawa masuk ke negara untuk kesejateraan rakyat???? Haprakkk !!! Makan Gaji Buta.

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:27 pm

Mana nas dan dalil ayahji Adi Wang ni?

https://malaysiadateline.com/buka-parlimen-segera-tidak-usah-beri-alasan-bukan-bukan/

Kata lebih takut kan Allah. Jangan diam AYAHJI!!!

KAH KAH KAH… ULARMAK!

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 6:20 am
Reply to  Anonymous

Gayat woo kalau hilang gaji besar elaun duta taraf menteri Bagi laa peluang ayahchik melantak “gaji buta” tu lama sikit. Dah berkurun dia mentekedarah duit derma tin milo para walaun… kesian laa weiiii.

Anonymous
Anonymous
18 June 2021 9:16 am
Reply to  Anonymous

Cipap & Fulus punya hal, lebai & serban pun boleh melayang. Susun bini tiga empat mmg pandai, gaji elaun taraf menteri dia tibai. Tapi hasil kerja langsung tak boleh pakai. Cuma ni ja taraf geng lebai.

zunnun
zunnun
17 June 2021 11:25 pm

ape yg menyebabkan bingai2 pAs berserban berjubah dan berkopiah ke sana ke mari…

adakah kerana itu lambang Islam ? kesundalan ape kah sedemikian dgn meletakan fahaman pd pakaian….

…ape kah jika kepercayaan itu terletak pd pakaian, di mana pula terletak nya keyakinan ?

hanya yg perlu di fahami,binasa adakh kah roh muhamad juga lebur ? jika muhammad anak aminah berpakaian arab nya, ape kah kenabian nya juga berpakaian sedemikian…..?

..bila jasad’s (muhammad) akhir nya binasa, ape kah roh’s (muhamad) sedemikian juga binasa…?

jika jasad’s (muhamad) lebur, adakah roh’s (muhamad) juga sedemikian juga binasa….

(muhamad) itu ape dan siape ?

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:16 pm

Dah nak jatuh ke lubang taik.. apa saja depa ni sanggup buat. Mana laa mau hilang gaji elaun berkepuk kepuk. Slogan jer berdegar, tapi tembolok & perut paling penting. Orang sah desperate weiiii…

zunnun
zunnun
17 June 2021 11:14 pm

jika di satukan kebabian hadi awang dgn kesawanan babi #sinyayuktua96,

ape kah akan terlahir babi hybrid ? babi mutasi ?

ape kah bentuk nya, berbentuk sosok hadi awang yg berserban berjubah selain bertabii #sinyanyuktua96 ….

atau berbentuk #sinyanyuktu96 selain bertabii hadi awang….

tapi amat melucukan jika babi sedemikian ke sana kemari berserban dan berjubah dgn maki hamun ‘barua’ nya….

zunnun
zunnun
17 June 2021 11:05 pm

..tapi bagaimana pula dgn #sinyanyuktua96 dgn tidak rasa malu melantik diri nya sebagai perdana interim utk kerajaan mageran nya….

ape itu tanda bahawa sawan babi nya sudah sampai tahap maximum ke ?

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:03 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Mmg hati sgt gembira..dgn warkah Dik Riani bagi
Hingga, seringkali mengigau, terjaga di awal pagi
Dik Riani sorang pelajar, di pusat pengajian tinggi
Rupa nya dia buat ‘masters’, bukannya ijazah lagi
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌹🥀🌷🌹🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🌹
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:04 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
15 June 2021 1:53 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum,cgu yang dihormati,
amin ya

tesis masters riani tinggal sikit je lagi,lompat dari satu blok ke satu blok mencari idea paling kukuh,ye la riani kan masih mentah.Cikgu dah makan tengahari ke?Kalau bukan PKP ni,dah lama riani jemput cikgu datang rumah kat slangor makan-makan.Ok jumpa lagi ya cikgu.Salam emmm rin…. dari riani.

Reply

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:05 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️☘️🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
Warkah Adik Riani mengubati sakit rindu yg berat
Kejora mmg ler mengerti segala maksud tersurat
Tapi ayat yg akhir, Kejora seperti sangkut, terjerat
“Salam emmm rin..”apakah maksud yang tersirat?
❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🌹🥀🌷🌹🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🥀🌹
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:26 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANI🥀BIDADARI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg bagaikan dh jadi penunggu setia kat blog ini
Warkah adinda itu sangat menyentuh jiwa nurani
Maka abg tampil utk nak mengutus salam di sini
“Salam emmm rin…”yg sama dari abg, buat Riani
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜💌♥️💘💝💖💗💓💞💌💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:27 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANI🥀DEWI🌹,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Trima kasih Dik..”salam emmm rin..” mu yg ikhlas
Sgt indah “salam emmm rin..” dari bibirmu seulas
Ke sana sini “salam emmm rin..” abg usung galas
Kini, “salam emmm rin..” abg ingin nak utus balas
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂💌💌💌😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:29 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANI🥀PUTERI🌹,

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Terbatas pergerakan dek PKP..agak terasa bosan
Tapi hati riang dpt “salam emm rin..” pnya utusan
Terimalah kembali,”salam emm rin..” sbg balasan
Mmg “salam emm rin..” akn terus iringi bingkisan
💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂💌💌💌😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙🧡
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 11:30 pm
Reply to  Anonymous

RIANI🌷DEWI🥀PUTERI🌹,

😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
Mmg lah Covid19 mengheret kita kpd duka & pilu
Tak tau lah bila kita akan dapat bebas spt dahulu
Semoga dik Riani dalm sihat & bergembira selalu
Sambutlah dari abg, salam emm rin..di angin lalu
🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹🥀🌷🌹
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

❤️🧡💛💚💙💜💌♥️💘💝💖💗💓💞💌💌❣️💙❤️
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

zunnun
zunnun
17 June 2021 11:02 pm

kesian #melayu2isle yg hadi awang dirikan kerana izin dan perkenan “allah’ nya….

di sangka satu kurnian tetapi tidak di ketahui oleh hadi awang dgn kebabian nya, bahawa yg prilaku sedemikian dari keiblisan azazil…..

kini #melayu2isle yg di hina, kini di timpa penderitaan mengurus ekonomi kerana kebebalan selain bingai mengatasi penyularan covids….

setelah ini semua di jadikan bahan sejarah oleh rakyat jelata selepAs pru 15, ape kah betina2 kaum #melayu2isle akan di jual di jalanan sebagai palacur murahan dan kaum jantan mereka di gembiri (castrated) kemaluan mereka dan di jadikan kaum2 tidak ada kemaluam utk meneruskan pembiakan #melayu2isle di masa hadapan….

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:15 pm

PESANAN DAN NASIHAT UNTUK ORANG MUNAFIQ @ MUNAPIG🐖:

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:16 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn le hanya dgn bebal baran, kita nak berbangga
Ilmu serta akal fikiran..itu lah yang lebih berharga
Usah jadi spt kerbau tua, patah tanduk nk berlaga
Lbih teruk lagi, klau jadi munafiq yg tk bau syurga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:16 pm
Reply to  Anonymous

Surah At-Tawbah, Ayat 68

وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:17 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Jgn pamirkan diri kita macm budak terencat akal
Tak usah lagak juah..klau otak kita cetek dangkal
Kebodohan & kemunafiqan usah lah dibuat bekal
Ingatlah..yg munafiq itu di dlm neraka akan kekal
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:18 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blog ni bukan tmpt utk melepas dendam peribadi
Usahlah berhati busuk dan perangai mcm Yahudi
Nanti di akhirat neraka Jahanam tmpt bersemadi
Di situ, akan dapat azab siksa yang kekal & abadi
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:25 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora terus bertazkirah dengan madah gurindam
Jgn ler hidup dlm munafiq dan berdengki dendam
Nanti kat neraka, malaikat akan balun dan godam
Dlm air panas menggelegak jasad akan direndam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymous
Anonymous
17 June 2021 10:36 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ingat ler munafiq yg berhati kotor & mulut celupar
Di pdg masyhhar, tikar batu panas akan dihampar
Kat sana, dlm panas terik kau akn dahaga & lapar
Neraka jahannam, tmpat akhir kau akn terdampar
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

rawae
rawae
17 June 2021 9:48 pm

Kambing2 pon jadi giler mengembik2 tengok perangai si sembab and the geng tak mahu masuk parlimen. Buat apa jadi ahli parlimen kalu takut masuk parlimen. Buat apa jadi ahli politik kalu takut berdebat. Buat apa jadi jantan kalu kotey tak menongkat. Ahli2 politik mmg kerje nya menyalak. Kalu yg tak tau apa kerje ahli politik elok la merambos. Pengkianat2 udah takut masuk parlimen. Takut kena hentam. Takut hilang jawatan. Jawatan hangpa tu bkn nya selama nya kamu pegang. Kalu dah bkn kamu punya … serah kan aje balik. Tak payah la nak pertahan sangat sampai takut masuk parlimen. Cit ….… Read more »

Taro
Taro
17 June 2021 9:36 pm

Malikul sembab mesti mendapatkan seberapa banyak katak katak sebelum parlimen dibuka