BENARKAH MENUKAR KERAJAAN KETIKA COVID19 DAN DARURAT LEBIH MEMBAWA KESUSAHAN KEPADA RAKYAT?

Banyak pihak ternampak tidak setuju pertukaran kerajaan dilakukan ketika pandemik Covid19 sedang melanda negara sepertimana sekarang ini.

Berikutan itu, meskipun UMNO yang ketika ini menunjangi sokongan terhadap kerajaan PN dan dalam masa yang sama sudah mempunyai ketetapan putus hubungan dengan Bersatu, masih tidak berani dan menangguhkan dahulu keputusan yang telah dibuat itu.

UMNO berpendirian mahu menunggu setelah wabak Covid19 ini berakhir atau sehingga 1 Ogos iaitu apabila tempoh darurat yang dikuatkuasakan sekarang tamat tempohnya terlebih dahulu barulah mahu melaksanakan ketetapan tersebut.

Beberapa pemimpin UMNO menyatakan jika mereka menarik sokongan sekarang dan menjatuhkan Mahiaddin, ia adalah suatu keputusan yang akan menyusah dan membebankan rakyat.

Kerana itu, sementara UMNO kini berubah menjadi pembangkang kepada kerajaan PN dengan hampir semua yang dilakukan Mahiaddin Md Yasin dipertikai dan tidak dipersetujui, kecuali oleh golongan kluster menteri, rakyat nampaknya akan terus terbelenggu dalam derita ditadbir oleh sebuah kerajaan dan Perdana Menteri yang gagal.

Dengan angka kes terus meningkat, di samping jumlah kematian mencecah 60 atau 70 orang setiap hari dengan jumlah besarnya sudah menghampiri 4,000, semua ini adalah fakta-fakta yang menggerunkan serta membuatkan rakyat bertambah stress dalam hidup seharian.

Lebih memburukkan keadaan, oleh kerana mengetahui kedudukannya semakin teranncam, Mahiaddin pula lebih sibuk untuk menjaga kuasanya dengan terus menarik sokongan Ahli Parlimen pembangkang menyokongnya, sudah tentu disertai janji, tawaran dan ganjaran, selain menguatkuasakan darurat yang menyebabkan Parlimen digantung sekali.

Darurat yang dicanangkan kononnya untuk menangani Covid19 terbukti telah diselewengkan tujuannya untuk melindungi kuasa semata-mata, malah setelah lima bulan darurat dikuatkuasakan, angka kes bukannya menurun, sebaliknya terus mencanak naik.

Keadaan ini bukan saja memperlihatkan gagalnya darurat, malah membuktikan kerajaan dan Mahiaddin itu sendiri gagal dalam membuat keputusan yang terbaik dan tepat untuk mengatasi masalah sebenar yang sedang dihadapi negara ini.

Masalah negara ketika ini ialah Covid19 yang berantai bersamanya wujud pelbagai masalah lain yang mengakibatkan kesuraman ekonomi, ketidakstabilan politik dan ketidaktenteraman dalam kehidupan sosial rakyat.

Puncanya tidak lain ialah kerana PN dan Mahiaddin telah gagal kerana lain masalah yang dihadapi negara, tetapi lain ubat yang diberi untuk memulihkannya.

Darurat bukanlah ubat untuk memulihkan Covid19, begitu juga dengan Mageran kerana kita tidak berdepan pun dengan permusuhan kaum atau ketegangan sesama sendiri yang melampau.

Masalah utama di depan kita ialah PN yang gagal sebagai kerajaan dan Mahiddin yang tiada keupayaan serta tiada kemampuan sebagai Perdana Menteri, tetapi mahu terus rakus dengan keghairahan untuk kekal berkuasa.

Maka itu, penyelesaian sebaiknya ialah menukar kerajaan dengan memberi peluang kepada parti atau kelompok lain yang dipercayai mampu menangani masalah yang ada untuk mengambil alih pentadbiran negara.

Tiada guna sama-sekali mengekal atau mempertahankan lagi PN dan Mahiaddin kerana ia hanya menambahkan lagi kegagalan yang sudah sedia membuatkan rakyat menyampah dan hidup dalam derita.

Dalam keadaan ini, menukar kerajaan bukanlah tindakan yang menyusah atau membuatkan rakyat lebih derita, malahan itulah jalan yang mampu mengeluarkan rakyat daripada terus dibelenggu sengsara.

Selain mengekalkan lagi PN dan Mahiaddin akan menyebabkan rakyat terus derita dan tambah sengsara akibat kegagalan mereka mentadbir negara, seperti yang disebut dalam tulisan sebelum ini, Agong sendiri sebagai ketua negara akan turut mendapat malu sama selagi PN dan Mahiaddin ini tidak diketepikan.

Terlanjur kini Agong telah mengambil inisiatif mendapatkan pandangan daripada ketua-ketua parti sebelum mempengerusikan mesyuarat khas Majlis Raja-Raja pada 16 Jun, baginda pada waktu ini tentunya sudah memperolehi gambaran yang lebih jelas mengenai masalah sebenar dalam negara ini.

Sekali lagi, masalah kita ialah PN yang gagal sebagai kerajaan dan Mahiaddin selaku Perdana Menteri yang lemah, tiada keupayaan tetapi masih rakus untuk kekal berkuasa.

Darurat bukan penyelesaaiannya, jauh sekali Mageran kerana jika darurat ditanggapi ramai sebagai helah Mahiaddin untuk mengekalkan kuasanya, Mageran yang dicadangkan oleh Tun Mahathir dengan beliau juga menawarkan dirinya sendiri mengetuainya, ia adalah sama menunjukkan kerakusan ingin kembali berkuasa yang tidak berbeza dengan perangai Mahiaddin.

Penyelesaiannya tidak lain hanyalah dengan memilih kerajaan dan Perdana Menteri baharu agar rakyat tidak lagi terus derita serta sengsara, juga agar Agong selaku ketua negara tidak terus ditempias malu dan kekal selama-lamanya sebagai payung tempat patik-patik rakyat jelata di bawah ini untuk berlindung.

Kerajaan baharu, pemimpin baharu dan dengan idea baharu lebih mampu menangani masalah dalam negara berbanding memberi ruang lagi kepada kerajaan gagal dan pemimpin gagal terus bermain kuasa.

Ampun Tuanku, patik yang hina mohon memberi cadangan. (ShahbudinHusin 12/06/2021)

4.3 10 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 12 June 2021 — 8:10 am
Subscribe
Notify of
guest
126 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
13 June 2021 2:13 pm

JIKA PEJUANG HUDUD TADBIR NEGARA SUDAH TENTU SELESAI SEGALA MASALAH……….. NAMPAK TAK KUASA RAJA DAH KENA CANTAS OLEH DAJJAL ILLUMINITY AND DAJJAL FREEMASON………. NAMPAK TAK VAKSIN DAN SWAB TEST HANYA TAMBAH BEBAN NEGARA……..___ COVID-19: 75 peratus rakyat Mexico dijangkiti Orang ramai memakai pelitup muka ketika berada di tempat terbuka susulan penularan COVID-19 di Mexico, 4 Jun, 2021. REUTERS SEKURANG-kurangnya satu per empat daripada 126 juta populasi rakyat Mexico telah dijangkiti COVID-19. Kementerian Kesihatan berkata pada Jumaat, angka itu lebih tinggi berbanding jangkitan yang disahkan sebelum ini. Tinjauan Kesihatan Dan Pemakanan Nasional 2020 menunjukkan, kira-kira 31.1 juta individu dijangkiti virus tersebut.… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 5:27 pm

DIKðŸŒđRIANIðŸĨ€DEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Wrkah dari abg sbg ingatan, tak perlukan balasan
Abg tau yang di hati mu itu penuh dgn keikhlasan
Tumpukan masa Riani kpd tesis, kelas & tugasan
Bersendirian, mndamba dinda, abg tk rasa bosan
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Abg bahagia bertemankan wrkah yang dinda beri
Tk pernah jemu, abg ulang tatap baca, setiap hari
Tk perlu bersusah balas wrkah abg dewi bidadari
Terima kasih, atas cahaya yg dinda bawa ke mari
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 7:26 pm
Reply to  Anonymous

ALAHAI ABANG KAH KAH KAH KAH

GINILAH WAK-WARKAH DARI ATOK kok kok kok

batuk tua!!

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 7:29 pm
Reply to  Anonymous

Riani oiiii..ni den posan..abeh yorrr PKP ni,adik janji jompo ngan si abang tu yerrrrr…adik tengok wehh..dah tuo bongkok aiiiii

kah kah kah

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 7:31 pm
Reply to  Anonymous

dah tuo bongkok,kalo barang baik tak po,ini tuo lombot

KOK KOK KOK

batuk tuo

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:10 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 7:26/7:29/7:31 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sahabat ni seperti btg dimakan ulat punya pokok
Hati itu kotor..mungkin banyak sedut, asap rokok
Tak ubahnya..seperti ayam betina ingin berkokok
Kejora tk tua pun, dgn sahabat mengata bongkok
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:14 pm
Reply to  Anonymous

DIKðŸŒđRIANIðŸĨ€DEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Di blog ini mmg ramai pndengki & penabur fitnah
Hati mereka tu spt kotor pnuh dgn kudis & nanah
Mereka bgai tk risau..bila nanti masuk dlm tanah
Atau tak percaya akn nanti adanya Nar & Jannah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:23 pm
Reply to  Anonymous

DIKðŸŒđRIANIðŸĨ€DEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kat sini majoriti nya..pkcik2 tua pencen & veteran
Tapi ramai yg ‘seccular’ kurang mengenal alquran
Ramai juga jenis pendengki..bebal & panas baran
Mmg depa bengang..klau terlihat, org berpacaran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:32 pm
Reply to  Anonymous

DINDA🌷DEWIðŸĨ€PUTERIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mereka cukup bengang..klau ada komen peribadi
Depa terdidik, dgn cara lama ortodoks, boleh jadi
Mngkin zaman depa dilarang bergaul muda mudi
Contohnya, nek munafiq & pakcik yg kat atas tadi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:40 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€PUTERIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Depa membesar..di zaman dgn British berperang
Gaya hidup zaman tu dah tak sesuai lgi sekarang
Bila lihat orng lebih, depa dengki dan naik berang
Satu lagi suka menyibuk dan jaga tepi kain orang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:50 pm
Reply to  Anonymous

DINDA🌷DEWIðŸĨ€SRIKANDIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Cara depa tu tak sesuai lagi dgn zaman alaf baru
Bila lihat orang berjaya depa cepat rasa cemburu
Kalau nampak org bijak..depa dengki & berseteru
Otak tak ‘centre’ macam injin kereta longgar skru
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:58 pm
Reply to  Anonymous

DINDA🌷PUTERIðŸĨ€SRIKANDIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Puak2 itu, hati depa kotor, penuh kuman dan daki
Dlm dada mereka penuh tersimpan hasad dengki
Pendekatan berhujah kerapnya mencerca & maki
Buruk org nampak..buruk sendiri tak nak perbaiki
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:13 pm
Reply to  Anonymous

DIKðŸŒđRIANIðŸĨ€DEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Puak2 veteran tu suka mencari publisiti murahan
Nak tonjol juga diri, walau pun tak ada kebolehan
Depa cukup dengki bila lihat orang ada kelebihan
Kebanyakan mereka..bersekolah, zaman 40-50an
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:45 pm
Reply to  Anonymous

DIK🌷RIANIðŸĨ€PUTERIðŸŒđ,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Depa membesar wktu zaman British memerintah
Pendapat depa sja betul, pendapat orng dibantah
Tak bleh tegur langsung, depa melenting melatah
Hujah kerap nya mngejek caci, spt budak mentah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Wau bule
Wau bule
12 June 2021 4:51 pm

Budin,, Based on your above article, any of the so-called political leaders granted an audience with YDPA offer any solution. One..yes one and only old statesman. The rest habuk tak dak. After TDM’s press conference soon after meeting YDPA, he spoke of his views and a suggestion to address 4 areas namely economy, pandemic, social and education. As a no nonsense leader, he said it clear and straight forward. After that an article in Malaysian Reserve by Shamsul Akhmar came out and beautifully articulated partly about Mageran. This morning I read Datuk Mustapha Yaakip, Setiausaha Agung Veteran Umno is alll… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 3:49 pm

DEN PON NAK RASO EH BINI MUDO
SATUIH TAK CUKUIP,NAK AMIK DEK RIANI,SUDI IH TORIMO ABANG.CGU KOJORO DOH ADO OMPEK BINI. NAK APO iiii

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 4:15 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA PUN NAK RASA BINI MUDA.

JANGAN MENGARUT LAH, WAK.

KAMU DAH ADA NENEK KEBAYAN 2-3, CUKUP LAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 4:20 pm
Reply to  Anonymous

OOPS 3:49 pm BUKAN WAK GONTOL KEJORA KIJOLLA.

TAPI TAKPA, DIA DAPAT MESEJ INI JUGAK.

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
12 June 2021 2:35 pm

YANG PASTI GAGAL IALAH PHD4PIG BILA ISTIHAR NEGARA BANGKRAP AWAL2 LAGI PEGANG KUASA……. MAGERAN DICADANG OLEH ALJUBON DAN DISOKONG DORAEMON……… KALAU NAK TUKAR KERAJAAN JADI MACAM SABAH…..YANG PERINTAH NEGARA PAS DAN UMNO…….. PKR Main Wayang Nak Tutup Kemaluan………. Anwar Ibrahim is embarrassed by the outcome of his audience with Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Anwar’s announcement after the audience was a massive anti-climax after the PR build-up to the audience — and all Anwar could say was he agreed with His Majesty that the Agong must take the advice of the Prime Minister. Anwar wants to divert the discussion… Read more »

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
12 June 2021 2:26 pm

KALAU NAK TUKAR KERAJAAN JADI MACAM SABAH…..YANG PERINTAH NEGARA PAS DAN UMNO…….. PKR Main Wayang Nak Tutup Kemaluan………. Anwar Ibrahim is embarrassed by the outcome of his audience with Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Anwar’s announcement after the audience was a massive anti-climax after the PR build-up to the audience — and all Anwar could say was he agreed with His Majesty that the Agong must take the advice of the Prime Minister. Anwar wants to divert the discussion away from his disastrous audience with the Agong by coming out with this wayang press statement. Anwar never fails to… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 2:20 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Maaf, klau tak betul, ini hnya pandangan peribadi
Nasib rakyat ‘dlm kemelut covid’ jgn lah diperjudi
Kalau tiada darut..mungkin akn dibuat mengundi
Berat lah nanti..kenaikan kes covid yg akn terjadi
ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:53 pm

DEAR DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
We can’t see anymore, that hypocrite lady around
Abg had beaten the selfish lady flat to the ground
Her face became pale and her eyes turned brown
She is as if, in the seawage pool, sank & drowned
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:51 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
In this glorious blog Kejora is still proud standing
In all rivalry, Kejora always attained happy ending
The tittle, ‘pemantun bistari’ still exist in branding
On the other side..the lady, is on the floor landing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 3:52 pm
Reply to  Anonymous

Dia silap eja ‘pemantun bistari’

Sepatut nya “pemantun bastard”.

Wak Gontol Kejora Kojolla.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 5:03 pm
Reply to  Anonymous

DEAR DIK RIANI,
(Abg refer to Nek TN’s comment 3:52 pm above)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN often come here..to show off, boast & lie
But only on slanders and cursing, that ill lady rely
Abg gave her, BI ‘pantun’, she was unable to reply
However we thank for the fun, she always supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:50 pm

RAKAN BLOG YANG DIKASIHI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Boleh lagi..balik ke jln lurus, klau diri dah tersesat
Boleh juga, nk jadi budiman, klau sblm ni bangsat
Boleh nk berhati suci dari hati pnuh dengki hasad
Yg tak boleh nya, bila dah berpisah roh dari jasad
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:38 pm

RAKAN2 BLOG YANG DIKASIHI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mlm tadi keletihan, selepas isya Kejora kelelapan
1:30 am mimpi bulan pnuh & bintang bgmerlapan
Ada wrkah si dia, bila blog ini Kejora buat tatapan
Izinkan ‘sketsa syahdu” itu Kejora buat singkapan
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒŋðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:39 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 6:51 pm
DIK RIANI DEWI PUTERI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tidaklah abg ini nak bermegah, menghunus keris
Bukan juga niat..hati sesiapa abg ini hendak hiris
Abg ini..ada juga sikit kebolehan bahasa Inggeris
Mcm BM jugak, buat pantun, sama panjang baris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
11 June 2021 10:46 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum cikgu
Cikgu seorang guru yang luar biasa,serba boleh,masa menaip tesis saye dah tersasul ayat bagai pantun pulak,kerana terbawa-bawa pantun cikgu dalam hamparan bunga tu laâ€Ķlucu

Reply.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
11 June 2021 10:48 pm
Reply to Addriani

cantiknya bunga,yang mana nak kasi saya

Reply.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:42 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 1:39 am
Reply to Addriani

Dik Riani Dewi Puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg tertidur awal tadi, bkn ler diri mu itu abg lupa
Tapi terjaga, seperti terdengar Dik Riani menyapa
Rupa2nya, ia satu realiti & diri ini tidak lah hampa
Di mlm yg syahdu ini diri mu dapat abg berjumpa
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’ŪðŸ’ŪðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:43 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 1:52 am
Reply to Anonymous

Dik Riani,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih lah kerna abg ini Dik Riani terus puji
Abg tahu, hati mu itu suci bersih dan seputih salji
Pastinya dinda hadir ni, ada org nanti mncaci keji
Pedulikan je dik..utk dinda pantun2 abg terus saji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:43 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 2:05 am
Reply to Anonymous

Dinda ku dewi srikandi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
Abg tk sangka dik Riani akn hadir utk memuji lagi
Usah ler abg yg tk seberapa ni dipuji begitu tinggi
Tk dpt tidurlah nampaknya abg ni sampai ke pagi
Oh..jgn kata bunga, klau nak hati ini pun abg bagi
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:44 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 2:19 am
Reply to Anonymous

Duhai dinda dewi puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bangga sungguh abg, dgn dinda punya kehadiran
Utk mu dewi, bunga2an terus abg buat hamparan
Di celah nya rangkaian madah abg buat lampiran
Spt mana di hati ini, bunga terukir mnjadi lakaran
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:45 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 2:51 am
Reply to Anonymous

Dinda ku dewi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg berehat kejap tadi..santap biskut dngan kopi
Sambil2, warkah2 dari dinda tu abg ulang2 tatapi
Biar pun, malm agak hening, diri abg tak lagi sepi
Rasanya..kalau tidur nanti, pasti didatangi mimpi
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:46 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 3:01 am
Reply to Anonymous

Dinda,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Citer dinda, buat abg tersenyum & hampir ketawa
Sampai ke dlm tesis..pantun abg, dinda terbawa2
Jadi, pantun abg, dh tahap pujangga punya fatwa
Gurau je dik..jgn lah pulak dinda kata tahap dewa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:47 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 3:13 am
Reply to Anonymous

Dik Riani Dewi Sanjungan,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Diri abg ni, dah jadi mcm lelayang yg terputus tali
Hal politik pun, abg dah kurang, endah dan peduli
Bunga2 tu utk dinda..ambil lah bkn nak dijual beli
Lagi elok, dinda ambil bunga, dgn tuan nya sekali
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:48 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 3:28 am
Reply to Anonymous

WA ‘ALAIKUM SALAM DINDA KU DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Hadirnya dinda..bgai menggamit kenangan silam
Terkejut..dgn ketibaan wrkah..di keheningan mlm
Bagaikan di lautan madu diri hanyut & tenggelam
Hingga berulang lagi, diri ini, terlupa jawab salam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

(ðŸĪĢ..lucu..jwb salam pun tertunggakâ€Ķ)

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:48 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 3:53 am
Reply to Anonymous

Dik Riani Dinda Ku Puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rasa pedih juga mata..mengadap fon lebih 2 jam
Abg cuba utk tidur kmbali tapi mata tk nak pejam
Lara kerinduan terasa spt duri yg menusuk tajam
Ok dinda, abg bagi bunga, hati tu bagi abg pinjam
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’ŪðŸ’ŪðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:49 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 4:17 am
Reply to Anonymous

Dinda dewi yg ku damba,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terkejut brcampur gembira..bila wrkah dinda tiba
Sesungguh nya wrkah dinda mngubat sepi & hiba
Abg nak baca Quran pulak..beribadat sbg ‘hamba’
Klau bleh nk berjaga sampai subuh abg nak cuba
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:50 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 4:34 am
Reply to Anonymous

TIDURLAH DINDA PERMAISURI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih di atas utusan warkah yg dinda beri
Abg bngga, dgn keluhuran budi mu, dewi bidadari
Mlm pun dah menjelang pagi, tarikh bertukar hari
Pastinya kini nyenyak lena dinda dewi permaisuri
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:51 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 4:35 am
Reply to Anonymous

LAGU – TIDURLAH WAHAI PERMAISURI
PENYANYI – JAMAL ABDILLAH
KARAOKE – https://youtu.be/Kn03dBPw_d4
LIRIK –
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Tidurlah tidurlah
Wahai permaisuri
(Tidurlah wahai permaisuri)

Tidurlah wahai permaisuri
Tidurlah pejam mata ahai tidur nyawa

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:51 pm
Reply to  Anonymous

Ku dendangkan
Ku nyanyikan
Duhai puteri jelita
Jika kau tidur lena
Mimpikan bahagia
Di taman syurga loka
Kau dan aku berdua

Ku berjanji wahai dewi suci
Kaulah permaisuri
Bersumpahlah dalam hatimu
Bahawa kau kekasihku
Bersumpahlah kamu
Bersumpahlah kamu
Permaisuri tidurlah
Permaisuri tidurlah
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™ðŸ§Ą

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:52 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 4:36 am
Reply to Anonymous

Abg mohon diri dewi tercinta,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Gembira nya abg ini, hingga tak tahu, nak dicerita
Mau tidaknya, dari dewi pujaan, dpt utusan berita
Mlm kian larut, lagi pula dinda dah lelapkan mata
Izin lah dinda..abg mohon, menutup coretan tinta
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:52 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 5:48 am
Reply to Anonymous

Dinda, abg berjaya menunggu subuh tibaâ€Ķ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Damai benar di hati, dgn adinda, punya kehadiran
Tenang rasa di jiwa dpt berdamping dgn al-Quran
Masa berlalu begitu pantas, spti tanpa kesedaran
Belek fon..Quran..azan subuh dh pun kedengaran
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:53 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 5:54 am
Reply to Anonymous

Pasal bunga tu dindaâ€Ķ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’ŪðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Dinda hadir..membuat diri abg jdi tersangat ceria
Pasal bunga tu, banyak..nk pilih yg mana satu ya?
Semua bunga, layak, utk insan dara berhati mulia
Tapi buat adinda..abg pilih nak bagi bunga dahlia
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:53 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 5:56 am
Reply to Anonymous

Dinda dewi bidadari ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tadi, dgn dinda & al-Quran, kini nak solat lah pula
Smentara sihat & kuat, nak kaut sebanyak pahala
Izinkan abg, nak menghadap sembah Allah Taala
Lpas solat..klau tak ngantuk, abg dtg sini semula
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:54 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 6:14 am
Reply to Anonymous

DINDA 🌷 KU ðŸŒđ DEWI SANJUNGAN ðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg abg ni selalu berjaga kalau malam hari cuti
Kerapnya berqiyamulail, kpd Allah mncurah bakti
Tapi kini..kena bahagi dua lah pula dgn buah hati
Ok lah dinda yer..abg rasa ngantuk, nk tidur ganti
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:33 pm

Laki mati pucuk dan tak mampu lunasi nafkah batin si bini nak kena terus simpan juga ke? Begitulah ibarat Yiddin dan kerajaan PN hari ni… lebih rela “bini” makan hati & menyundal hanya kerana ego dan haloba, bukan kerana tanggungjawab. Yang jelas laki mcm ni dah tak mampu. Dah Cronic ED!

Ini dah tahap WAJIB lepaskan. U failed to perform. Atau memang jenis tak ada maruah langsung????

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:56 am

WAAAAAAH, GURUH LAH LANGIT DI SANA SINI.

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA KATA

hatred & grudges against him …

Riani pula tampil puji abg ….

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:02 pm
Reply to  Anonymous

Moral of the story, Wak Gontol:Kejora Kojolla =

Don’t claim anyone puji you.

Just let them puji you.

Kalau betul ada

Dan bukan yang you tulis sendiri.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
 8 June 2021 1:13 pm
 Reply to  Anonymous

yang pasti cgu seorang yang budiman,educated(tak ramai orang melayu mampu menjadi guru mate),dan yang paling jelas, penonjolan jiwa penyayang melalui sastra pantun,jarang benar Riani jumpa insan macam cgu.Berada di kelas yang tersendiri.
Tahniah dari insan yang serba kekurangan ilmu ini.

 Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:12 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
11 June 2021 10:46 pm
Reply to Anonymous

Assalamualaikum cikgu
Cikgu seorang guru yang luar biasa,serba boleh,masa menaip tesis saye dah tersasul ayat bagai pantun pulak,kerana terbawa-bawa pantun cikgu dalam hamparan bunga tu laâ€Ķlucu

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
 11 June 2021 10:48 pm
 Reply to  Addriani

cantiknya bunga,yang mana nak kasi saya

 Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:15 pm
Reply to  Anonymous

Dear Nek TN, the moral of the story is:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Your hatred &grudges against me is very obvious
When Kejora excelled in pantuns..you felt jealous
As Rianni responded to me..you became envious
You will hurt yourself if you take all these serious
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:32 am

KEMUNAFIQN NEK TN JELAS TERSERLAH LAGI:

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:33 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 2:41 pm
Reply to Anonymous

BODOH BANGANG WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA INI MENGANGGAP BALUNAN, TIBAIAN DAN BANTAIAN TERHADAP NYA ITU HASAD DENGKI.

TAPI DIA HANYA MENCARI SEBAB BAGI MENGURANGKAN BAHANA TAMPARAN KE ATAS NYA.

MALU NYA DIA KPD GUFRENG NYA BILA SELALU DI BALUN, BANTAI DAN TIBAI ITU HANYA DIA SENDIRI YANG TAHU.

GUFRENG NYA PUN SUDAH JARANG SEKALI MASUK SIN.

PSSSST, DIA SAJA YANG MENGAKU ITU GUFRENG DIA. WAK GONTOL LAH, KATAKAN..

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:34 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 8:04 am

Wak Gontol Kejora Kojolla menulis sendiri dialogue dia konon nya bercakap dengan Addriani.

Lihat lah sejauh mana manusia berusha untuk mendapat hiburan bagi nya sendiri -self entertinment.

Reply
_____________________________________________________

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:37 am
Reply to  Anonymous

Kelmarin Nek kata Kejora teruk dipukul, Riani malu & jarang masuk lagi.
(mengakui kehadiran / kewujudan Riani)

Hari ini Nek kata Riani tu watak yg Kejora reka.

Apa ni? ‘NYANYUK’ atau ‘MUNAFIQ’???

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:37 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Riani tak msuk, Nek kata, Kejora dia tak suka
Bila Riani masuk pula, Nek kata Riani Kejora reka
Adakah Nek dah terlalu nyanyuk..dek tua bangka?
Atau mmg sebenar nya Nek munafiq ahli Neraka?
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:49 am
Reply to  Anonymous

Nek TN, 11 June 2021 2:41 pm/ 12 June 2021 8:04 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Inikah dia..adab sopan yg sering Nek laung-laung
Rupa nya, di hati Nek itu, syaitan masih bernaung
Ingat Nek munafiq akn jatuh Neraka punya gaung
Di tingkat yg paling bwah nanti, Nek akn meraung
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:50 am
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

ØĨŲŲ†Ų‘ŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠ اŲ„ØŊŲ‘ŲŽØąŲ’ŲƒŲ اŲ„Ų’ØĢŲŽØģŲ’ŲŲŽŲ„Ų Ų…ŲŲ†ŲŽ اŲ„Ų†Ų‘ŲŽØ§ØąŲ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ†Ų’ ØŠŲŽØŽŲØŊŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ Ų†ŲŽØĩŲŲŠØąŲ‹Ø§

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:51 am
Reply to  Anonymous

Nek TN, 11 June 2021 2:41 pm/ 12 June 2021 8:04 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Kejora kata munafiq, Nek sering menyangkal
Tapi pembaca bleh menilai helah Nek yg dangkal
Nek bertuhankan nafsu amarah, tk nak guna akal
Ingat Nek..org munafiq tu dlm Neraka akan kekal
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:52 am
Reply to  Anonymous

Surah At-Tawbah, Ayat 68

ŲˆŲŽØđŲŽØŊŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ Ų†ŲŽØ§ØąŲŽ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…ŲŽ ØŪŲŽØ§Ų„ŲØŊŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠŲ‡ŲŽØ§ ۚ Ų‡ŲŲŠŲŽ Ø­ŲŽØģŲ’ØĻŲŲ‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØđŲŽŲ†ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØđŲŽØ°ŲŽØ§ØĻŲŒ Ų…ŲŲ‚ŲŲŠŲ…ŲŒ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:56 am
Reply to  Anonymous

YOU NEED A MENTAL CHECK UP OR A PSYCHIATRIST, NEK TN!

KAH KAH KAH.

Tawil Godang
Tawil Godang
12 June 2021 9:48 am

Kalau kerajaan baru … teruk pun tak se teruk macam kerosakan yang di buat PN.

Jika di biarkan lebih lama lagi bertambah teruk keadaan sekarang sehingga sesiapa pun jadi PM dengan kerajaan baru se lepas itu menghadapi kesukaran yang tidak terungkai.

Malaysia perlu di selamatkan se cepat mungkin.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:51 am
Reply to  Tawil Godang

Kasi fakta dan bukti lah, jangan tuduhan saja.

Wau Bule
Wau Bule
12 June 2021 9:58 am
Reply to  Tawil Godang

Setuju. perlu diselamatkan dengan isytihar MAGERAN. Even Setiausaha Agung Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakub said so.

You should read “An illegality removed and a regality earned” by Shamsul Akhmar of Malaysian Reserve

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:32 am

Wak Gontol Kejora Kojolla ini ada sakit otak.

Dia boleh menulis macam2 berkattan tajuk pos tapi dia mengarut.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:35 am
Reply to  Anonymous

Kerana dia selalu mengarut dan belum disahkan ada sakit otak, perlu lag dia dbalun, ditibai dan dibantai berterusan di sini.

Moga2 dia sedar dan bertukar tabiat.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:39 am
Reply to  Anonymous

Atau sesiapa d sekeliling nya heret dia ke Hospital Bahagia Tg Rambutan atau Tampoi.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:01 am
Reply to  Anonymous

SEKALI LAGI, DIK RIANI TENGOK, ABG NAK TIRU/EDIT KARANGAN TADIKA NEK TN TU:

Nek TN ini ada sakit otak.

Dia boleh menulis macam2 berkaitan tajuk pos tapi dia mengarut.

Kerana dia selalu mengarut dan belum disahkan ada sakit otak, perlu lah dia dibiarkan sesat berterusan di sini seperti Si Luncai dgn labu2 nya.. biarkan.. biarkan…

Moga2 dia sedar dan bertukar tabiat.

Atau sesiapa dibsekelilingnya, heret dia ke Hospital Bahagia Tg Rambutan atau Tampoi.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:02 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđDewiðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg juga agak Nek itu jiwa dlm keadaan tertekan
Riani pula tampil puji abg lagi dia meroyan sakan
Itu yng dia asyik bawa keluar karutan yng bukan2
Tapi dik, biar dia jadi spt Luncai..biarkan..biarkan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:18 am
Reply to  Anonymous

Kepala kecik otak lembap, Wak Gontol Kejora Kojolla ini NAK TIRU/EDIT KARANGAN, kata dia.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:23 am
Reply to  Anonymous

Dear Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Your hatred &grudges against me is very obvious
When Kejora excelled in pantuns..you felt jealous
As Rianni responded to me..you became envious
You will hurt yourself if you take all these serious
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:35 am
Reply to  Anonymous

“When Kejora excelled in pantuns”?

Says who?

Says you?

You really need a mental check up, brader.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:46 am
Reply to  Anonymous

DEAR DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN often come here..to show off, boast & lie
But only on slanders and cursing, that ill lady rely
Abg gave her, BI ‘pantun’, she was unable to reply
However we thank for the fun, she always supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:55 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 11:18 am
Reply to Anonymous

Kepala kecik otak lembap, Wak Gontol Kejora Kojolla ini NAK TIRU/EDIT KARANGAN, kata dia.

Reply
_________________________________________________

Nek TN 12 June 2021 11:18 am,

LAIN KALI KLAU TAK BAGI ORG BOLEH TIRU/EDIT, JGN BUAT KARANGAN TAHAP TADIKA.
BUAT PANTUN BI MCM KEJORA TU.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:59 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 11:35 am
Reply to Anonymous

“When Kejora excelled in pantuns”?

Says who?

Says you?

You really need a mental check up, brader.

Reply
___________________________________________________

NEK TN 12 June 2021 11:35 am,

ADDRIANI SAID THAT!

YOU NEED A MENTAL CHECK UP OR SEE A PSYCHIATRIST, NEK TN!

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:01 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
 11 June 2021 10:46 pm
 Reply to  Anonymous

Assalamualaikum cikgu
Cikgu seorang guru yang luar biasa,serba boleh,masa menaip tesis saye dah tersasul ayat bagai pantun pulak,kerana terbawa-bawa pantun cikgu dalam hamparan bunga tu laâ€Ķlucu

 Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:11 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
 8 June 2021 1:13 pm
 Reply to  Anonymous

yang pasti cgu seorang yang budiman,educated(tak ramai orang melayu mampu menjadi guru mate),dan yang paling jelas, penonjolan jiwa penyayang melalui sastra pantun,jarang benar Riani jumpa insan macam cgu.Berada di kelas yang tersendiri.
Tahniah dari insan yang serba kekurangan ilmu ini.

 Reply

Wau Bule
Wau Bule
12 June 2021 9:31 am

Jawapan pada tajuk artikel di atas adalah BETUL! Ada 3 kumpulan 1 Yang takut hilang kuasa 2 Yang takut tak dapat kuasa 3 Yang tawar pimpin Mageran 1 would bring existing economic, pandemic, social and educational chaos into perpetuity because the ruling coalition is CLUELESS 2 would continue to heighten politicking leading to political turmoil and uncertainty because of leading the pack of opposition are leaders who GREEDY, POWER CRAZY and ROGUE 3 would provide the rakyat, inshaa Allah, the desired solutions because the one offered to lead had the experience in Mageran before and was PM twice plus an… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:16 am
Reply to  Wau Bule

Setuju dan sokong perkara A di atas.

Sudah ada contoh dan bukti kesan baik nya di MAGERAN di masa lalu.

Negara berbilang kaum politik nya selalu sensitif. Bila ada saja tanda2 akan tercetus lagi perselisihan kaum saperti 13 Mei 1969 dulu, jangan lambat membendung nya,

Istiharkan darurat, tubuhkan MAGERAN dan ambil tindakan ke atas yang mahu mmemporak perandakan keadaan.

No two-way about that.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:24 am
Reply to  Anonymous

Akta Hasutan sudah dihapuskan tapi peraturan2 di Akta itu ada juga termaktub di dalam Penal Code.

No such thing as berlemah lembut kpd sesiapa yang menimbulkan isu2 sensitif yang boleh mencetuskan perselisihan kaum.

Tangkap dulu, argue later. Rakyat tentu menyokong pihak berkuasa yang take a no-nonsense attitude terhadap racism mongers or perpetrators.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:26 pm
Reply to  Anonymous

Atok Saka telah hijack J/K Rakyat Bantah Darurat bulan lepas dgn memperdayakan pemimpin2 PH terutama Mat Sabu dan Khalid Samad bawa dia utk berarak keIstana Negara utk serahkan Memo Bantahan kpd Pegawai Istana. Atok Saka jugak baru mengutus surat rayuan minggu lepas kpd YDPA, mohon pertimbangan batal Darurat. Dosa Atok Saka dgn MAGERAN yalah mencetuskan huru hara ketegangang kaum, menambah bebanan rakyat, merosak ekonomi negara selain perdayakan semua. Kalau ikutkan amaran Menteri PN Hamzah ini, Atok Saka boleh dikenakan tuduhan sedition kerana terang2 ultravires dgn kepentingan awam yg ingin darurat dibatal. Enough with Mageran idea, Hamzah tells Dr M Mohamad… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:14 am

Dah mengarut lagi Wak Gontol Kejora Kojolla ini dengan watak yang di karang nya sendiri.

Puaka ini membuang masa pembaca yang sikit sebanyak kena baca karutan nya sebab nak tahu ada isi ke penuh tahi sahaja.

Tahi yang keluar dari mulut dia.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:16 am
Reply to  Anonymous

Selalu buat begitu. Layak di maki.

Bedebah.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:52 am
Reply to  Anonymous

DIK RIANI TENGOK, ABG NAK TIRU/EDIT KARANGAN TADIKA NEK TN TU:

Dah mengarut lagi Nek TN ini dengan mengatakan watak Addrianidi karang Kejora sendiri.

Puaka ini membuang masa pembaca yang sikit sebanyak kena baca karutan nya sebab nak tahu ada isi ke penuh tahi sahaja.

Tahi yang keluar dari mulut dia kerana dia MUNAFIQ.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:53 am
Reply to  Anonymous

Nek TN selalu buat begitu. Layak dibiarkan sesat mcm Si Luncai dgn labu2 nya.

Biarkan… Biarkan…

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:57 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđDewiðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg juga agak Nek itu jiwa dlm keadaan tertekan
Riani pula tampil puji abg lagi dia meroyan sakan
Itu yng dia asyik bawa keluar karutan yng bukan2
Tapi dik, biar dia jadi spt Luncai..biarkan..biarkan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:06 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđPuteriðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg juga agak Nek itu jiwa dlm keadaan tertekan
Riani pula tampil puji abg lagi dia meroyan sakan
Itu yng dia asyik bawa keluar karutan yng bukan2
Tapi dik, biar dia jadi spt Luncai..biarkan..biarkan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:12 am
Reply to  Anonymous

Watak tak matang, tak steady – di puji ajer (kalau betul lah – malas nak cari bukti nya), mengelenot bont,t nya, Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:22 am
Reply to  Anonymous

Dear Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Your hatred &grudges against me is very obvious
When Kejora excelled in pantuns..you felt jealous
As Rianni responded to me..you became envious
You will hurt yourself if you take all these serious
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:47 am
Reply to  Anonymous

DEAR DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN often come here..to show off, boast & lie
But only on slanders and cursing, that ill lady rely
Abg gave her, BI ‘pantun’, she was unable to reply
However we thank for the fun, she always supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:02 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI, INILAH YG ABG KATA MCM BUDAK2 TU:

Anonymous
12 June 2021 11:12 am
Reply to Anonymous

Watak tak matang, tak steady – di puji ajer (kalau betul lah – malas nak cari bukti nya), mengelenot bont,t nya, Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:03 pm
Reply to  Anonymous

BILA KALAH BERHUJAH, DIA KELUAR MENGEJEK PULAK LAH,

Dik🌷RianiðŸŒđPuteriðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek itu jenis nak menang jugak, tidak dapat tidak
Asal bleh tala tk per..peluru kosong pun dia ledak
Bila diri tersepit, dia akan mengejek mcm budak2
Sbb itu, abg nampak gaya dia itu, mcm pendedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:54 am

DIK RIANI,

ABG TARIK BALIK PANTUN ABG JAM 8:19 AM DAN GANTI DGN PANTUN INI:

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

DIKðŸŒđRIANI🌷PUTERIðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rupanya di sini msih berlaku juga persengketaan
Org itu..tidak berubah & tak dpt terima kenyataan
Memang kali ini, tak meleset abg punya jangkaan
Sblm ini pun, semua yg suka abg, dia kata rekaan
ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

SEBABNYA BEGINI, DIK RIANI:👇

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:56 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
12 June 2021 8:04 am

Wak Gontol Kejora Kojolla menulis sendiri dialogue dia konon nya bercakap dengan Addriani.

Lihat lah sejauh mana manusia berusha untuk mendapat hiburan bagi nya sendiri -self entertinment.

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:01 am
Reply to  Anonymous

DIK RIANI CUBA FIKIR:ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Riani tk msuk, Nek kata, abg ini Riani tk suka
Bila Riani masuk pula, Nek kata Riani tu abg reka
Adakah Nek dah terlalu nyanyuk..dek tua bangka?
Atau mmg sebenar nya Nek munafiq ahli Neraka?
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 9:49 am
Reply to  Anonymous

Ya, Wak Gontol Kejora Kojolla ini memang dah terlalu nyanyuk..dek tua bangka. Degil pulak otak nya.

Dia mmg sebenarnya munafiq ahli Neraka

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:03 am
Reply to  Anonymous

Tengok lah dek Riani, bukti depan mata pun masih menyangkal lagi Nek munafiq nih..

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:11 am
Reply to  Anonymous

DIKðŸĨ€RIANIðŸŒđDEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg rasa Nek tu, mmg ada masalah tekanan jiwa
Dah ler tua ganyut, diri itu pula langsung tak lawa
Amal ibadat dia tak ada, dah dekat hujung nyawa
Lagi biol le bila dinda kat abg pantun tahap dewa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:12 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđDewiðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg juga agak Nek itu jiwa dlm keadaan tertekan
Riani pula tampil puji abg lagi dia meroyan sakan
Bila hati, dh tk elok, mudah iblis suarakan bisikan
Itu yng dia asyik bawa keluar karutan yng bukan2
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:14 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđPuteriðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek itu jenis nak menang jugak, tidak dapat tidak
Asal bleh tala tk per..peluru kosong pun dia ledak
Bila diri tersepit, dia akan mengejek mcm budak2
Sbb itu, abg nampak gaya dia itu, mcm pendedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:24 am
Reply to  Anonymous

Dik Riani boleh tengok betul tak pantun2 abg berkaitan Nek tu jika dirujuk kpd komen dia jam 9:49 am tu. Dia bercakap hanya untuk melepas geram tanpa sebarang bukti.

Abg berpantun dgn bukti. Cuba banding komen Nek tu 12 June 2021 8:04 am di atas dgn komen dia 11 June 2021 2:41 pm yg di bawah ini:

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:25 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 2:41 pm
Reply to Anonymous

BODOH BANGANG WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA INI MENGANGGAP BALUNAN, TIBAIAN DAN BANTAIAN TERHADAP NYA ITU HASAD DENGKI.

TAPI DIA HANYA MENCARI SEBAB BAGI MENGURANGKAN BAHANA TAMPARAN KE ATAS NYA.

MALU NYA DIA KPD GUFRENG NYA BILA SELALU DI BALUN, BANTAI DAN TIBAI ITU HANYA DIA SENDIRI YANG TAHU.

GUFRENG NYA PUN SUDAH JARANG SEKALI MASUK SIN.

PSSSST, DIA SAJA YANG MENGAKU ITU GUFRENG DIA. WAK GONTOL LAH, KATAKAN..

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:31 am
Reply to  Anonymous

Lihat ya Dik Riani:

11 June 2021 2:41 pm,
Dia kata abg malu dek dia bantai & Dik Riani pula sudah jarang masuk sini.
(mengakui kehadiran Dik Riani).

12 June 2021 8:04 am,
Dia kata abg tulis sendiri semua komen Dik Riani tu untuk syok sendiri.
(mengatakan Dik Riani tu abg reka).

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:37 am
Reply to  Anonymous

IMPLIKASINYA:

Jika dia menulis kedua-dua komen itu dgn ikhlas dari perasaan hatinya yg mana 11 June 2021 2:41 pm bercanggah samasekali dgn 12 June 2021 8:04 am, (dlm tempoh sehari), maka dia dah nyanyuk.

Jika dia menulis kedua-dua komen itu bukan dgn ikhlas dari perasaan hatinya hanya kerana marah, yg mana 11 June 2021 2:41 pm bercanggah samasekali dgn 12 June 2021 8:04 am, (dlm tempoh sehari), maka dia dah munafiq.

Abg ada alasan untuk dia mengatakan nyanyuk atau munafiq.

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:40 am
Reply to  Anonymous

Tapi dia menulis abg nyanyuk & munafiq pada jam 12 June 2021 9:49 am:
______________________________________________
Anonymous
12 June 2021 9:49 am
Reply to Anonymous

Ya, Wak Gontol Kejora Kojolla ini memang dah terlalu nyanyuk..dek tua bangka. Degil pulak otak nya.

Dia mmg sebenarnya munafiq ahli Neraka

Reply
______________________________________________

TANPA ADA ASAS, HANYA KERANA MARAH & DENDAM. INI ADALAH SIFAT BUDAK2 TAHAP TADIKA.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:43 am
Reply to  Anonymous

Dgn sebab itu, hujah tadika Nek tu boleh dipatahkan dgn menyalin balik komen dia dan tukar ke nama dia sahaja.

Dik Riani tengok, ok:

______________________________________________
Ya, Nek TN ini memang dah terlalu nyanyuk..dek tua bangka. Degil pulak otak nya.

Dia mmg sebenarnya munafiq ahli Neraka.

(Ada bukti di atas, Nek TN nyanyuk atau munafiq)
______________________________________________

KAH KAH KAH.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:49 am
Reply to  Anonymous

Dik Riani mungkin baru dtg ke blog ini.

Nek TN tu sblm ini teruk ditibai, disindir, diperli, dihentam berdepan dgn ramai peserta blog kerana kebiadaban & sifat munafiqnya itu.
Antaranya, Jigit, Eton, Din Remos, Zunnun dan ramai Anon. Tapi sikap ego, angkuh, bongkak & munafiq itu tidak juga berubah.

Sama2 kita doakan agar Allah melembutkan hatinya & menyelamatkan dia dari jurang api Neraka.

Aamiin.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 11:24 am
Reply to  Anonymous

mengata org di  jurang api Neraka, eh?

Wak Gontol Kejora Kojolla.

Tak payah tambah komen tuh. .

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 12:58 pm
Reply to  Anonymous

INILAH YG ABG KATA MCM BUDAK2 TU,

Dik🌷RianiðŸŒđPuteriðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek itu jenis nak menang jugak, tidak dapat tidak
Asal bleh tala tk per..peluru kosong pun dia ledak
Bila diri tersepit, dia akan mengejek mcm budak2
Sbb itu, abg nampak gaya dia itu, mcm pendedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:17 am

Siapa yang mikir begitu mengarut.

Yang penting ambik tindakan bagi membaiki keadaan.

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:17 am

Dinda dewi bidadari ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
Tadi tidur lpas subuh, dek mimpi, abg jadi terjaga
Diminta atau cuba dihalang, mimpi tetap dtg juga
Tapi, wlau tidur sedikit, abg jdi smngat bertenaga
Pagi ini abg sibuk sikit..urusan nk bantu keluarga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:19 am
Reply to  Anonymous

DIKðŸŒđRIANI ðŸĨ€DEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Semoga kali ni tak berlakulah lagi persengketaan
Harapnya, org tu berubah & dpt terima kenyataan
Mungkin kali ini jadi meleset abg punya jangkaan
Sbb sblm ini, semua yg suka abg, dia kata rekaan
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:03 am
Reply to  Anonymous

DIKðŸĨ€RIANIðŸŒđDEWI🌷,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg rasa Nek tu, mmg ada masalah tekanan jiwa
Dah ler tua ganyut, diri itu pula langsung tak lawa
Amal ibadat dia tak ada, dah dekat hujung nyawa
Lagi biol le bila dinda kat abg pantun tahap dewa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:04 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđDewiðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg juga agak Nek itu jiwa dlm keadaan tertekan
Riani pula tampil puji abg lagi dia meroyan sakan
Bila hati, dh tk elok, mudah iblis suarakan bisikan
Itu yng dia asyik bawa keluar karutan yng bukan2
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:04 am
Reply to  Anonymous

Dik🌷RianiðŸŒđPuteriðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek itu jenis nak menang jugak, tidak dapat tidak
Asal bleh tala tk per..peluru kosong pun dia ledak
Bila diri tersepit, dia akan mengejek mcm budak2
Sbb itu, abg nampak gaya dia itu, mcm pendedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 10:10 am
Reply to  Anonymous

Silap column dik, abg transfer ke atas☝ïļðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:14 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Riang & gembira di hati, memang lah tidak terkira
Habis terbang, segala resah gelisah pilu hiba lara
Si dia, telah mminta kuntuman bunga, dari Kejora
Jgnkan bunga, jiwa raga rela diserah buat si dara
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:15 am
Reply to  Anonymous

Addriani
 11 June 2021 10:46 pm
 Reply to  Anonymous

Assalamualaikum cikgu
Cikgu seorang guru yang luar biasa,serba boleh,masa menaip tesis saye dah tersasul ayat bagai pantun pulak,kerana terbawa-bawa pantun cikgu dalam hamparan bunga tu laâ€Ķlucu

 Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:15 am
Reply to  Anonymous

Addriani
 11 June 2021 10:48 pm
 Reply to  Addriani

cantiknya bunga,yang mana nak kasi saya

 Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:16 am
Reply to  Anonymous

ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
Diri bagai dah terkeluar dari sesat dan kegelapan
Hadir di sisi dara berhati luhur dan pekerti sopan
Bingkisan warkah si dia, tidak jemu2 jadi tatapan
Jiwa layu jdi segar..bila hadir, dewi sinar harapan
Di langit, spt bulan pnuh dgn bintang bgmerlapan
Di lena & jaga, mimpi indah muncul, jadi dakapan
Di hati dan fikiran memori manis mnjadi kucupan
Di dada, hasrat yang suci murni masih tersimpan
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆