MAGERAN LANGKAH KE BELAKANG, NEGARA KETIKA INI LEBIH MEMERLUKAN KERAJAAN BAHARU YANG BERANI BUKA PARLIMEN

Apa masalah kita di negara ini sekarang?

Jika boleh dihurai-pendekkan, antara masalah pokok negara kita sekarang ialah kegagalan PN sebagai kerajaan dan ketidakmampuan Mahiaddin Md Yasin selaku Perdana Menteri dalam mengurus negara, memerangi penularan Covid19, membina ekonomi, mengawal dan memberi keyakinan serta kesejahteraan kepada rakyat.

Asasnya, selain Mahiaddin itu sendiri tiada kemampuan dan tidak berkeupayaan mentadbir negara, kerajaan PN yang dibinanya pula bukanlah kerajaan yang diundi atau dipilih rakyat untuk menjadi kerajaan.

Dengan yang demikian, rakyat sama sekali tidak mengiktiraf serta sukar menerima kepimpinannya.

Lebih buruk lagi, Mahiaddin turut memiliki ego yang tinggi, tidak ramah, tidak mesra serta mempunyai gaya komunukasi yang lemah dengan rakyat sehingga merasakan, oleh kerana beliau adalah Perdana Menteri, muncul melalui perutusan khas semata-mata sudah memadai.

Bellau nampaknya gagal menyedari, sebagai Perdana Menteri, apalagi ketika krisis Covid19 melanda ketika ini, beliau adalah umpama jenderal perang yang perlu selalu tampil secara terbuk dengan penuh keyakinan dan kewibawaan bagi memberi harapan, keyakinan dan semangat kepada rakyat.

Tetapi, dengan asyik muncul dalam perutusan khas dan tiada soal jawab dengan wartawan, bagaimana wibawa seorang jenderal perang boleh dinilai?

Kerajaan PN dan kedudukan Mahiaddin menjadi bertambah buruk lagi berikutan terdesaknya beliau mahu melindungi jawatannya lalu mencadangkan darurat yang bersekali dengannya Parlimen turut digantung sama.

Oleh kerana titah Agong yang membenarkan Parlimen dibuka pun tidak dipedulikan, maka tanggapan umum beliau adalah seorang yang penakut dan tambah mengukuhkan lagi kepercayaan bahawa darurat itu memang semata-mata untuk melindungi jawatannya saja.

Secara umumnya, rakyat hanya mahu sebuah kerajaan yang berjaya dan Perdana Menteri yang berwibawa serta berani untuk mentadbir negara ini, bukan kerajaan gagal serta ketua yang penakut.

Malangnya, semua ciri-ciri berjaya itu tiada pada PN dan Mahiaddin.

Jika Mahiaddin seorang yang berjiwa besar dan mengutamakan negara, tambah lagi kegagalannya sudah merebak dan diperkatakan di seluruh dunia, langkah awalnya sebelum ini ialah berundur dan meletakkan jawatan.

Cuba terus mempertahankan jawatan di ketika rakyat kian menolak dan mempertikaikannya, ia hanya akan memburukkan lagi keadaan.

Tidak guna kerajaan atau Perdana Menteri bermusuh dengan rakyat, tidak pernah pun, kalau tidak sekarang, lambat laun pemimpin yang bermusuh dengan rakyat, pasti akan kecuncang juga akhirnya.

Dalam hal ini, jika kerajaan dan Perdana Menteri yang gagal tidak diterima rakyat dan pelaksanaan darurat juga tidak diterima, malah memburukkan lagi nasib PN, sudah tentulah mencadangkan pemerintahan ala Mageran jauh lebih tidak diterima lagi.

Mencadangkan kerajaan ala Mageran adalah langkah ke belakang dalam menyelesaikan masalah yang sedang dihadapi negara ketika ini.

Kalau darurat boleh menyebabkan Parlimen digantung, kerajaan ala Mageran lebih memungkinkan Parlimen digantung bagi tempoh yang lebih lama lagi.

Maknanya, kalau kerajaan darurat dilihat sebagai kerajaan penakut kerana menggantung Parlimen, orang yang mencadangkan kerajaan ala Mageran yang memungkinkan Parlimen digantung lebih lama serta mencadangkan pula dirinya sebagai ketua, tentulah jauh lebih penakut lagi sifatnya.

Dalam menangani kemelut atau krisis sekarang ini sehingga Agong sendiri terpaksa mengadakan pertemuan dengan ketua-ketua parti bagi meminta pandangan, ini adalah gambaran yang tidak boleh disangkal lagi bahawa PN dan Mahiaddin telah gagal secara total.

Penyelesaian yang terbaik tidak lain ialah Agong mesti melantik kerajaan dan Perdana Menteri baharu yang memiliki ciri-ciri antaranya – berani membuka Parlimen, ada wibawa sebagai jenderal perang yang berani sepenuh masa, tidak takut bersemuka dengan media dan sesiapa saja demi memberi keyakinan kepada rakyat serta sentiasa ada stamina dan idea ke arah pembaharuan.

Untuk itu, tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa PH dengan disokong oleh BN adalah gandingan terbaik untuk mengendali dan memulihkan negara, sekurang-kurangnya buat sementara sehingga PRU15 perlu diadakan sebagai jalan penyelesaian mutlak untuk memilih kerajaan apabila Covid19 sudah reda nanti.

Lagi pun oleh kerana memang PH yang diundi rakyat pada PRU14 lalu untuk menjadi kerajaan, cuma oleh kerana berlaku sedikit perpecahan akibat kerakusan, ketamakan dan pengkhianatan, mengembalikan semula hak tersebut sambil bergabung dengan BN bagi tujuan mengukuhkan kestabilan, ia adalah suatu langkah ke arah kebaikan untuk negara.

Yang penting, gabungan PH dan BN yang disokong dengan majoriti keyakinan tersebut, itulah cerminan kestabilan yang merupakan resipi utama ke arah kejayaan bagi memulihkan kegagalan yang ditinggalkan PN. (ShahbudinHusin 11/06/2021)

5 4 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 11 June 2021 — 8:31 am
Subscribe
Notify of
guest
141 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
12 June 2021 2:30 pm

MAGERAN DICADANG OLEH ALJUBON DAN DISOKONG DORAEMON……… KALAU NAK TUKAR KERAJAAN JADI MACAM SABAH…..YANG PERINTAH NEGARA PAS DAN UMNO…….. PKR Main Wayang Nak Tutup Kemaluan………. Anwar Ibrahim is embarrassed by the outcome of his audience with Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Anwar’s announcement after the audience was a massive anti-climax after the PR build-up to the audience — and all Anwar could say was he agreed with His Majesty that the Agong must take the advice of the Prime Minister. Anwar wants to divert the discussion away from his disastrous audience with the Agong by coming out with this… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:32 am

DIKðŸŒđRIANI🌷PUTERIðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rupanya di sini msih berlaku juga persengketaan
Org itu..tidak berubah & tak dpt terima kenyataan
Memang kali ini, tak meleset abg punya jangkaan
Sblm ini pun, semua yg suka abg, dia kata rekaan
ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:04 am

Wak Gontol Kejora Kojolla menulis sendiri dialogue dia konon nya bercakap dengan Addriani.

Lihat lah sejauh mana manusia berusha untuk mendapat hiburan bagi nya sendiri -self entertinment.
Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:46 am
Reply to  Anonymous

YANG INI APA PULAK, NEK TN?👇

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:47 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 2:41 pm
Reply to Anonymous

BODOH BANGANG WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA INI MENGANGGAP BALUNAN, TIBAIAN DAN BANTAIAN TERHADAP NYA ITU HASAD DENGKI.

TAPI DIA HANYA MENCARI SEBAB BAGI MENGURANGKAN BAHANA TAMPARAN KE ATAS NYA.

MALU NYA DIA KPD GUFRENG NYA BILA SELALU DI BALUN, BANTAI DAN TIBAI ITU HANYA DIA SENDIRI YANG TAHU.

GUFRENG NYA PUN SUDAH JARANG SEKALI MASUK SIN.

PSSSST, DIA SAJA YANG MENGAKU ITU GUFRENG DIA. WAK GONTOL LAH, KATAKAN..

Reply

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 8:49 am
Reply to  Anonymous

Kah kah kah..cubit pipi & tepuk dahi Nek tu…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Riani tak msuk, Nek kata, Kejora dia tak suka
Bila Riani masuk pula, Nek kata Riani Kejora reka
Adakah Nek dah terlalu nyanyuk..dek tua bangka?
Atau mmg sebenar nya Nek munafiq ahli Neraka?
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

zunnun
zunnun
12 June 2021 12:30 am

ape yg patut rakyat perbuat kpd #sinyanyuktua96 yg saban hari kelihatan bagitu teruk sekali sawan babi nya … di mana terletak nya biji puki si hasmah yg #sinyanyuktua96 kulum sebelum ini… masih tersekat di celah anak tekak nya atau tersumbat di lohong pemakanan nya…. ape kah yg membuat #sinyanyuktua96 semakin hari semakin membabi sawan nya hingga tak rasa malu utk mengangkat diri nya sebagai perdana menteri dlm persekitaran mageran yg mana babi2 nya kini sedang pelopori….. adakah kebabian #sinyanyuktua96 sama dgn kebabian lebai hadi yg serba songsang fahaman agama nya….? perlu kah negara musuh dari luar sedangkan kedua2 babi ini… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:51 pm

DIK RIANI DEWI PUTERI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tidaklah abg ini nak bermegah, menghunus keris
Bukan juga niat..hati sesiapa abg ini hendak hiris
Abg ini..ada juga sikit kebolehan bahasa Inggeris
Mcm BM jugak, buat pantun, sama panjang baris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Addriani
Addriani
11 June 2021 10:46 pm
Reply to  Anonymous

Assalamualaikum cikgu
Cikgu seorang guru yang luar biasa,serba boleh,masa menaip tesis saye dah tersasul ayat bagai pantun pulak,kerana terbawa-bawa pantun cikgu dalam hamparan bunga tu la…lucu

Addriani
Addriani
11 June 2021 10:48 pm
Reply to  Addriani

cantiknya bunga,yang mana nak kasi saya

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:39 am
Reply to  Addriani

Dik Riani Dewi Puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg tertidur awal tadi, bkn ler diri mu itu abg lupa
Tapi terjaga, seperti terdengar Dik Riani menyapa
Rupa2nya, ia satu realiti & diri ini tidak lah hampa
Di mlm yg syahdu ini diri mu dapat abg berjumpa
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’ŪðŸ’ŪðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 1:52 am
Reply to  Anonymous

Dik Riani,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih lah kerna abg ini Dik Riani terus puji
Abg tahu, hati mu itu suci bersih dan seputih salji
Pastinya dinda hadir ni, ada org nanti mncaci keji
Pedulikan je dik..utk dinda pantun2 abg terus saji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 2:05 am
Reply to  Anonymous

Dinda ku dewi srikandi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
Abg tk sangka dik Riani akn hadir utk memuji lagi
Usah ler abg yg tk seberapa ni dipuji begitu tinggi
Tk dpt tidurlah nampaknya abg ni sampai ke pagi
Oh..jgn kata bunga, klau nak hati ini pun abg bagi
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 2:19 am
Reply to  Anonymous

Duhai dinda dewi puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bangga sungguh abg, dgn dinda punya kehadiran
Utk mu dewi, bunga2an terus abg buat hamparan
Di celah nya rangkaian madah abg buat lampiran
Spt mana di hati ini, bunga terukir mnjadi lakaran
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 2:51 am
Reply to  Anonymous

Dinda ku dewi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg berehat kejap tadi..santap biskut dngan kopi
Sambil2, warkah2 dari dinda tu abg ulang2 tatapi
Biar pun, malm agak hening, diri abg tak lagi sepi
Rasanya..kalau tidur nanti, pasti didatangi mimpi
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 3:01 am
Reply to  Anonymous

Dinda,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Citer dinda, buat abg tersenyum & hampir ketawa
Sampai ke dlm tesis..pantun abg, dinda terbawa2
Jadi, pantun abg, dh tahap pujangga punya fatwa
Gurau je dik..jgn lah pulak dinda kata tahap dewa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 3:13 am
Reply to  Anonymous

Dik Riani Dewi Sanjungan,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Diri abg ni, dah jadi mcm lelayang yg terputus tali
Hal politik pun, abg dah kurang, endah dan peduli
Bunga2 tu utk dinda..ambil lah bkn nak dijual beli
Lagi elok, dinda ambil bunga, dgn tuan nya sekali
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💌💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 3:28 am
Reply to  Anonymous

WA ‘ALAIKUM SALAM DINDA KU DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Hadirnya dinda..bgai menggamit kenangan silam
Terkejut..dgn ketibaan wrkah..di keheningan mlm
Bagaikan di lautan madu diri hanyut & tenggelam
Hingga berulang lagi, diri ini, terlupa jawab salam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

(ðŸĪĢ..lucu..jwb salam pun tertunggak…)

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 3:53 am
Reply to  Anonymous

Dik Riani Dinda Ku Puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Rasa pedih juga mata..mengadap fon lebih 2 jam
Abg cuba utk tidur kmbali tapi mata tk nak pejam
Lara kerinduan terasa spt duri yg menusuk tajam
Ok dinda, abg bagi bunga, hati tu bagi abg pinjam
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’ŪðŸ’ŪðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’Ū
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 4:17 am
Reply to  Anonymous

Dinda dewi yg ku damba,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terkejut brcampur gembira..bila wrkah dinda tiba
Sesungguh nya wrkah dinda mngubat sepi & hiba
Abg nak baca Quran pulak..beribadat sbg ‘hamba’
Klau bleh nk berjaga sampai subuh abg nak cuba
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 4:34 am
Reply to  Anonymous

TIDURLAH DINDA PERMAISURI

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Terima kasih di atas utusan warkah yg dinda beri
Abg bngga, dgn keluhuran budi mu, dewi bidadari
Mlm pun dah menjelang pagi, tarikh bertukar hari
Pastinya kini nyenyak lena dinda dewi permaisuri
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 4:35 am
Reply to  Anonymous

LAGU – TIDURLAH WAHAI PERMAISURI
PENYANYI – JAMAL ABDILLAH
KARAOKE – https://youtu.be/Kn03dBPw_d4
LIRIK –
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Tidurlah tidurlah
Wahai permaisuri
(Tidurlah wahai permaisuri)

Tidurlah wahai permaisuri
Tidurlah pejam mata ahai tidur nyawa

Ku dendangkan
Ku nyanyikan
Duhai puteri jelita
Jika kau tidur lena
Mimpikan bahagia
Di taman syurga loka
Kau dan aku berdua

Ku berjanji wahai dewi suci
Kaulah permaisuri
Bersumpahlah dalam hatimu
Bahawa kau kekasihku
Bersumpahlah kamu
Bersumpahlah kamu
Permaisuri tidurlah
Permaisuri tidurlah
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™ðŸ§Ą

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 4:36 am
Reply to  Anonymous

Abg mohon diri dewi tercinta,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Gembira nya abg ini, hingga tak tahu, nak dicerita
Mau tidaknya, dari dewi pujaan, dpt utusan berita
Mlm kian larut, lagi pula dinda dah lelapkan mata
Izin lah dinda..abg mohon, menutup coretan tinta
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™ðŸ§Ą
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 5:48 am
Reply to  Anonymous

Dinda, abg berjaya menunggu subuh tiba…

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Damai benar di hati, dgn si dara, punya kehadiran
Damai benar di hati, dgn adinda, punya kehadiran
Tenang rasa di jiwa dpt berdamping dgn al-Quran
Masa berlalu begitu pantas, spti tanpa kesedaran
Belek fon..Quran..azan subuh dh pun kedengaran
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 5:50 am
Reply to  Anonymous

Errata dinda ðŸĪĢ:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Damai benar di hati, dgn adinda, punya kehadiran
Tenang rasa di jiwa dpt berdamping dgn al-Quran
Masa berlalu begitu pantas, spti tanpa kesedaran
Belek fon..Quran..azan subuh dh pun kedengaran
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 5:54 am
Reply to  Anonymous

Pasal bunga tu dinda…🌷ðŸĨ€ðŸŒđ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’ŪðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Dinda hadir..membuat diri abg jdi tersangat ceria
Pasal bunga tu, banyak..nk pilih yg mana satu ya?
Semua bunga, layak, utk insan dara berhati mulia
Tapi buat adinda..abg pilih nak bagi bunga dahlia
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 5:56 am
Reply to  Anonymous

Dinda dewi bidadari ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tadi, dgn dinda & al-Quran, kini nak solat lah pula
Smentara sihat & kuat, nak kaut sebanyak pahala
Izinkan abg, nak menghadap sembah Allah Taala
Lpas solat..klau tak ngantuk, abg dtg sini semula
ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒđ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
12 June 2021 6:14 am
Reply to  Anonymous

DINDA 🌷 KU ðŸŒđ DEWI SANJUNGAN ðŸĨ€,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg abg ni selalu berjaga kalau malam hari cuti
Kerapnya berqiyamulail, kpd Allah mncurah bakti
Tapi kini..kena bahagi dua lah pula dgn buah hati
Ok lah dinda yer..abg rasa ngantuk, nk tidur ganti
🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷ðŸĨ€ðŸŒđ🌷
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĐļâĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:26 pm

Now Wak Gontol Kejora Kojolla brings out his kopipes.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:40 pm
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek masih hadir, dgn dendam, dengki & cemburu
Kopipes pun tak pa, bahan sendiri, bkn Kejora tiru
Nek kata kopipes jugak kalau Kejora buat yg baru
Bukan Nek tahu beza..sebab asyik nyanyuk keliru 
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:41 pm
Reply to  Anonymous

DEAR NEK TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Your hatred &grudges against me is very obvious
When Kejora excelled in pantuns..you felt jealous
As Rianni responded to me..you became envious
You will hurt yourself if you take all these serious
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:51 pm
Reply to  Anonymous

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 7:16 pm
Reply to  Anonymous

KAH KAH KAH

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kesian betul le dgn Nek TN, terus dlm hiba sendu
Asyik nak acah Kejora..kerana dia berhati khaudu
Tapi tak tertepis Nek, akn pukulan Kejora yg padu
Menjawab pun..dh mcm mabok todi punya Hindu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 7:35 pm
Reply to  Anonymous

DEAR DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN often come here..to show off, boast & lie
But only on slanders and cursing, that ill lady rely
Abg gave her, BI ‘pantun’, she was unable to reply
However we thank for the fun, she always supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:23 pm

DEAR DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
We can’t see anymore, that hypocrite lady around
Abg had beaten the selfish lady flat to the ground
Her face became pale and her eyes turned brown
She is as if, in the seawage pool, sank & drowned
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:00 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Ini sekadar ingatan, buat dinda yang jauh di mata
Utk adik Riani..abg takkan lupa utus coretan tinta
Dinda pun pasti faham..kat sini, banyak sengketa
Puncanya tak lain tak bukan, kerna cemburu buta
Marah sungguh Nek tu bila abg tulis pantun cinta
Maka keluar le, segala caci keji dia punya senjata
Tapi org dpt baca, dia punya putar alam belit kata
Mmg tak dpt dinafi lagi..Nek itu munafiq yg nyata
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

anonymous
anonymous
11 June 2021 5:09 pm

Buka minda, jgn mudah terpedaya dgn statistik.
Bil Kes tinggi sbb kadar testing negara paling tinggi (39.75%) berbanding Indonesia (6.39%), Filipina (12.56%), Bangladesh (3.69%). Kadar kematian negara (0.01%) sama dgn Bangladesh (0.01%) dan lebih rendah dari Indonesia (0.02%), Filipina (0,02%)
FAKTA: Ujian RT-PCR banyak bagi false +ve.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:01 pm

mengharap cinta dari panton???????

kalau dah sang ular,siapa yang nak!!!

belakonlah sampai tua bongkok!!!!!!

kah kah kah

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:08 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 5:01 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Amboi..cantik nya lidah mengeluarkan perkataan
Diri itu dah tua, tapi tk menunjukkan kedewasaan
Hamba berpantun, knapa tuan dapat penderitaan
Tak pernah ker dengar kata2, ‘cinta bkn paksaan’?
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:22 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Entah lah keadaan diri ini, tidak tahu nak jadi apa
Lebih dari segunung emas..diri ini telah terjumpa
Dalam kesepian ini, tetiba lara rindu dtg menerpa
Seperti terdengar, suara yg manja hadir menyapa
Di pergunungan rindu ini diri kini kembali bertapa
Hati bergetar..bgai badai gelora taufan, menimpa
Dada bergegar, ibarat telah berlaku gegak gempa
Mungkin benar jugalah CINTA TAK KENAL SIAPA
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĶ âĢïļðŸ’™âĪïļ

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒļðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:24 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – CINTA TAK KENAL SIAPA
PENYANYI – ARIS ARIWATAN
KARAOKE – https://youtu.be/MhqVcLhGYTs
LIRIK –
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒļðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Tidak salah rasanya
Andai ‘ku memuja
Anggun di wajahmu
Kerna hati ini dah tertawan

Cinta tak kenal siapa
Hadir tanpa dipaksa
Walau berkecai badan
Melepaskanmu
Aku rela berputih tulang

Dan tak sanggup aku lihat
Engkau dipimpin oleh insan lain
Dan tak sanggup aku dengar
Tentang keburukanmu

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:24 pm
Reply to  Anonymous

Hendak kuhampirimu
Untuk kuluahkan semuanya
Sayangnya lidahku kelu
Apa lagi yang harus kuperbuat
Agar kau mengerti maksud tersirat

Maka terpaksalah aku melepaskan
Apa yang telah tersimpan sekian lama
Aku cintakanmu, aku perlukanmu
Untuk mengisi ruang kekosongan

Kau merenung bersahaja
Lalu (kau) tersenyum tanda rela

Kemarilah kekasih
Tak perlu kau menoleh
Aku di depanmu bukanlah bayang
Kuingin cipta sejarah
Sejarah indah denganmu
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕ðŸĶ âĢïļðŸ’™âĪïļ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:04 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 5:01 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn terlampau penting dunia..hingga lupa akhirat
Memberi org gelaran buruk..dosa nya amat berat
Dlm Quran larangan itu banyak tersurat & tersirat
Yang paling jelas di dlm ayat 11, surah al-Hujurat
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:05 pm
Reply to  Anonymous

SURAH AL-HUJURAT AYAT 11:

ŲŠŲŽØ§ ØĢŲŽŲŠŲ‘ŲŲ‡ŲŽØ§ اŲ„Ų‘ŲŽØ°ŲŲŠŲ†ŲŽ ØĒŲ…ŲŽŲ†ŲŲˆØ§ Ų„ŲŽØ§ ŲŠŲŽØģŲ’ØŪŲŽØąŲ’ Ų‚ŲŽŲˆŲ’Ų…ŲŒ Ų…ŲŲ†Ų’ Ų‚ŲŽŲˆŲ’Ų…Ų ØđŲŽØģŲŽŲ‰Ų° ØĢŲŽŲ†Ų’ ŲŠŲŽŲƒŲŲˆŲ†ŲŲˆØ§ ØŪŲŽŲŠŲ’ØąŲ‹Ø§ Ų…ŲŲ†Ų’Ų‡ŲŲ…Ų’ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØ§ Ų†ŲØģŲŽØ§ØĄŲŒ Ų…ŲŲ†Ų’ Ų†ŲØģŲŽØ§ØĄŲ ØđŲŽØģŲŽŲ‰Ų° ØĢŲŽŲ†Ų’ ŲŠŲŽŲƒŲŲ†Ų‘ŲŽ ØŪŲŽŲŠŲ’ØąŲ‹Ø§ Ų…ŲŲ†Ų’Ų‡ŲŲ†Ų‘ŲŽ ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØ§ ØŠŲŽŲ„Ų’Ų…ŲØēŲŲˆØ§ ØĢŲŽŲ†Ų’ŲŲØģŲŽŲƒŲŲ…Ų’ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØ§ ØŠŲŽŲ†ŲŽØ§ØĻŲŽØēŲŲˆØ§ ØĻŲØ§Ų„Ų’ØĢŲŽŲ„Ų’Ų‚ŲŽØ§ØĻŲ ۖ ØĻŲØĶŲ’ØģŲŽ اŲ„ŲØ§ØģŲ’Ų…Ų اŲ„Ų’ŲŲØģŲŲˆŲ‚Ų ØĻŲŽØđŲ’ØŊŲŽ اŲ„Ų’ØĨŲŲŠŲ…ŲŽØ§Ų†Ų ۚ ŲˆŲŽŲ…ŲŽŲ†Ų’ Ų„ŲŽŲ…Ų’ ŲŠŲŽØŠŲØĻŲ’ ŲŲŽØĢŲŲˆŲ„ŲŽŲ°ØĶŲŲƒŲŽ Ų‡ŲŲ…Ų اŲ„ØļŲ‘ŲŽØ§Ų„ŲŲ…ŲŲˆŲ†ŲŽ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:07 pm
Reply to  Anonymous

Maksudnya:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka;

…bersambung/…

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:08 pm
Reply to  Anonymous

…/sambungan…

dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.

(SADAQALLAHUL ‘ADZIIM…)

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:10 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 5:01 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Antara sesama kita jgn le pnggilan buruk digelar
Contoh nya, kpd orng beriman diberi gelaran ular
Dlm Quran, Surah Al-Hujurat, Allah kecam & selar
Tk takut ke di akhirat, lidah sahabat dikelar-kelar?
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:13 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku yg dikasihi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
ðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋðŸ‘ŋ
Kekadang..kita terlanjur, dek dihasut oleh syaitan
Tak salah, menegur org, tapi biar cara berpatutan
Seelok-eloknya biar berhemah punya pendekatan
Itu lah, yg Kejora belajar..dari Dik Riani dewi intan
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸŒŧ🌞🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 4:06 pm

RAKAN2 PEMBACA YANG DIHORMATI SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora pohon utk berehat wahai rakan dan teman
Posting Budin ini, tinggalkan indah pnya rakaman
Malaun bangsat, ditewaskan oleh insan budiman
Tak mungkin munafiq dpt kalahkan orng beriman
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 4:21 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
In this glorious blog Kejora is still proud standing
In all rivalry, Kejora always attained happy ending
The tittle “pemantun bistari” still exist in branding
On the other side..the lady, is on the floor landing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 6:22 pm
Reply to  Anonymous

This is about the few occasions Wak Gontol Kejora Kojolla is standing

With Bang Ali, he simply has no chance to do so

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 7:19 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI PUTERI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tidaklah abg ini nak bermegah, menghunus keris
Bukan juga niat..hati sesiapa abg ini hendak hiris
Abg ini..ada juga sikit kebolehan bahasa Inggeris
Mcm BM jugak, buat pantun, sama panjang baris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 7:34 pm
Reply to  Anonymous

DEAR DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN often come here..to show off, boast & lie
But only on slanders and cursing, that ill lady rely
Abg gave her, BI ‘pantun’, she was unable to reply
However we thank for the fun, she always supply
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 7:24 pm
Reply to  Anonymous

Nek TN 6:22 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Hndak dikata hujah pun tidak idea pun juga tidak
Hanya peluru kosong saja yng Nek mampu ledak
Rentikan le Nek, usah asyik dgn perangai budak2
Nanti org tahu yg Nek blogging hanyak utk dedak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:52 pm

DIK RIANI DEWI,
(Lihat komen Nek 7:55/8:38/8:45/8:50/8:56 am di bwh)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN tu, memangnya makhluk busuk hati perut
Pembaca hanya lihat dia, sbg badut, tukang karut
Dgn hasutan iblis, dia jadi, macm patuh dan turut
Bukti jelas & terpampang dia jenis kuat mencarut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejahatan Nek TN itu, bagai tk dpt lagi dibendung
Agak nya dgan kumpulan iblis, dia dah tersadung
Kejahatan & munafiq dia, mmg tk dapat dilindung
Masih cuba menyangkal wlau bukti depan hidung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:03 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani Dinda Dewi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sikap hasad dengki Nek itu semua org dh hadam
Dgn abg ini..Nek munafiq tu, menyimpan dendam
Tulis pntun cinta marah pntun nasihat dia godam
Tak tahu bila api hasad dengki dia itu nak padam
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
Si Nenek tu rasanya mental dan jiwa bermasalah
Apa jua yg abg buat di sini, bagi nya semua salah
Org nya ego tinggi angkuh, cakap kuat belit helah
Itulah, klau Riani nak tau, Munafiq Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:04 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua munafiq itu, tk makan nasihat atau teguran
Dia tetap, dgn sikap ego, angkuh dan bebal baran
Abg ikut surah Al-‘Asr berpesan dngan kesabaran
Tapi, si munafiq fasiq tu, tk heran pun ayat Quran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:06 pm
Reply to  Anonymous

SURAH AL-‘ASR AYAT 3:

ØĨŲŲ„Ų‘ŲŽØ§ اŲ„Ų‘ŲŽØ°ŲŲŠŲ†ŲŽ ØĒŲ…ŲŽŲ†ŲŲˆØ§ ŲˆŲŽØđŲŽŲ…ŲŲ„ŲŲˆØ§ اŲ„ØĩŲ‘ŲŽØ§Ų„ŲØ­ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØŠŲŽŲˆŲŽØ§ØĩŲŽŲˆŲ’ا ØĻŲØ§Ų„Ų’Ø­ŲŽŲ‚Ų‘Ų ŲˆŲŽØŠŲŽŲˆŲŽØ§ØĩŲŽŲˆŲ’ا ØĻŲØ§Ų„ØĩŲ‘ŲŽØĻŲ’ØąŲ

Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:08 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg beri pulak dia, surah an-Nisak dan at-Taubah
Ingatkan dgn ayat2 Al-Quran dia nak jadi gelabah
Rupanya, kefasiqan diri Nek tu, makin bertambah
Mmg tk masuk iman juga le, itu munafiq bedebah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:08 pm
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

ØĨŲŲ†Ų‘ŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠ اŲ„ØŊŲ‘ŲŽØąŲ’ŲƒŲ اŲ„Ų’ØĢŲŽØģŲ’ŲŲŽŲ„Ų Ų…ŲŲ†ŲŽ اŲ„Ų†Ų‘ŲŽØ§ØąŲ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ†Ų’ ØŠŲŽØŽŲØŊŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ Ų†ŲŽØĩŲŲŠØąŲ‹Ø§

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:09 pm
Reply to  Anonymous

Surah At-Tawbah, Ayat 68

ŲˆŲŽØđŲŽØŊŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ Ų†ŲŽØ§ØąŲŽ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…ŲŽ ØŪŲŽØ§Ų„ŲØŊŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠŲ‡ŲŽØ§ ۚ Ų‡ŲŲŠŲŽ Ø­ŲŽØģŲ’ØĻŲŲ‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØđŲŽŲ†ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØđŲŽØ°ŲŽØ§ØĻŲŒ Ų…ŲŲ‚ŲŲŠŲ…ŲŒ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:10 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI PUTERI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak tau, Nek itu Islam atau munafiq pariah Keling
Yg nyata, dgn ayat Quran dia tak endah berpaling
Nanti di akhirat..atas bara api, dia akan berguling
Dengan batu2 besar pula dia akan direjam baling
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 5:11 pm
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak’, Ayat 61:

ŲˆŲŽØĨŲØ°ŲŽØ§ Ų‚ŲŲŠŲ„ŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØŠŲŽØđŲŽØ§Ų„ŲŽŲˆŲ’ا ØĨŲŲ„ŲŽŲ‰Ų° Ų…ŲŽØ§ ØĢŲŽŲ†Ų’ØēŲŽŲ„ŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ŲˆŲŽØĨŲŲ„ŲŽŲ‰ اŲ„ØąŲ‘ŲŽØģŲŲˆŲ„Ų ØąŲŽØĢŲŽŲŠŲ’ØŠŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŠŲŽØĩŲØŊŲ‘ŲŲˆŲ†ŲŽ ØđŲŽŲ†Ų’ŲƒŲŽ ØĩŲØŊŲŲˆØŊŲ‹Ø§

Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

zunnun
zunnun
11 June 2021 3:38 pm

tidak kah kebabian hadi awang tak mampu mengajar babi2 belaan nya utk berdoa kpd ‘tuhan berhala’ yg hadi awang selama ini bela dan ajar kpd pengikut2 nya,

…agar tuhan berhala yg hadi awang mendewa dan sembah dapat membasmi covids dari asyik menyebut2 nama Dr Fauci….

ngape tidak di adakan ‘sembah’ di stadium2 di negeri2 yg lebai2 pAs perintah, agar tuhan berhala mereka bantu membasmi covids….

atau

babi2 pAs sah dgn kebabian tegar mereka sj…

zunnun
zunnun
11 June 2021 3:04 pm

bila babi2 ternakan pAs menggunakan hujah Dr Fauci maka babi2 yg hadi awang kini dah pandai terbang ke ?

zunnun
zunnun
11 June 2021 3:03 pm

babi2 dari pAs tak segan2 silu utk mengunakan Dr Fauci utk perkasakan hujah nya sedangkan babi2 pAs sana sini malaun, mereka2 setan dunia…

babi2 sanggup ke melacurkan agama dan fahaman mereka….?

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
11 June 2021 2:53 pm

BAGI PELUANG LAGI SEKALI KEPADA DORAEMON NANTI JANJI SERAHKAN JAWATAN PM NYEERRR KEPADA ALJUBON……… SEGALA KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN BERPUNCA DARI BANI DAJJAL YAKJUJ MAKJUJ……… US Report Concludes Covid-19 May Have Leaked From Wuhan Lab……….. Sky News recently reported that top US infection disease expert Dr Anthony Fauci has admitted that he funded ‘bat-human interface’ research in China. (Malaysia Now) – A report on the origins of Covid-19 by a US government national laboratory has concluded that claims the virus leaked from a Chinese lab in Wuhan are plausible and deserve further investigation, The Wall Street Journal reported on Monday. The… Read more »

zunnun
zunnun
11 June 2021 2:35 pm

umnO melalui President nya, Zahid dan pendirian pH seakan sama, berkehendakan parlimen di buka dan suara rakyat di perdengarkan dan di bicara….

tapi #sinyanyuktua96 dgn sawan babi yg berkehendakan mageran dgn sendiri mengaku diri nya perdana menteri….

ape kah kebabian tabiat #sinyanyuktu96 nih….

bagaiman pula kebabian lebai songsang hadi awang dgn pendirian nya meneruskan darurat utk menegakan zakar kerajaan #melayu2isle nya pula….

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 4:55 pm
Reply to  zunnun

From Syed Outside The Box Firaun nak berkuasa lagi dengan MAGERAN Dr Mahathir cadangkan MAGERAN ambil alih pentadbiran kerajaan Bekas PM cadang ketika hadap YDP Agong Namun penubuhannya bergantung kepada kerajaan PN (Dr M) menawarkan diri sekiranya kerajaan (PN) mahu beliau kembali Dr M jelaskan MAGERAN terbukti 1969 MAGERAN ketika itu berjaya tangani masalah politik Ketika itu, Dasar Ekonomi Baharu ditubuhkan OSTB : Saya berbahasa Inggeris sajalah ok. So Dr Mahathir is effectively saying the Darurat can continue indefinitely. Because that is what MAGERAN means – MAGERAN means Parliament is suspended. If there is a MAGERAN it means the country… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:04 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora nak tinggalkan dulu hal nasihat dan pesan
Kalau banyak sangat, nanti kot2, pembaca bosan
Kini, nak beralih pula, kpd Budin punya perutusan
Bwh ni, artikel Budin, Kejora bagi sedikit kupasan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Budin tnpa segan silu, direct cakap, Atok penakut
Tak tahu lah, kat mana telur dia tu, dah disangkut
Kata Budin, cara nk sekat Parlimen, Atok nak ikut
Niat sebenar, nk jadi PM, reta negara nk diangkut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:15 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Darurat yg skrg ni pun, Budin tentang dan tk suka
Klau ala-Mageran lagi lama le Parlimen tk dibuka
Jika begitu impian Bang Non nanti hampa belaka
Sbb itu, Budin tentang habisan cdngan Atok Saka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:28 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kalau Mageran, lagi lama lah Parlimen digantung
Bg Non, akan terpaksa menunggu, serupa patung
Dlm situasi ini..Atok le nanti yg akan lebih untung
Dpt jadi PM lagi kalu, makin kembung ler kantung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 8:30 pm
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Krjaan Ala-Mageran..mmg 100% Budin bangkang
Kata Budin itu adalah langkah undur ke belakang
Klu buat juga, ibarat rkyat, dicampak ke longkang
Lagi pula Budin risau Atok nk ngap spt pedukang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:02 pm

MESEJ INI KHAS KEJORA TUJUKAN KPD NEK TN!

INI ADALAH KERANA NEK SELALU MELAUNG-LAUNGKAN TENTANG BLOG PUNYA ‘DECORUM & DECENCY (= KEINDAHAN & KESOPANAN), NEK SERING TUDING JARI KE SANA SINI MENGATAKAN ORANG INI BIADAB, ORANG ITU KURANG AJAR, SI POLAN TU TAK DIBIMBING IBU BAPA, SI ANU TU TAK BERSOPANâ€Ķ

TAPI YG INI, MCM MANA PULA NEK?

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:04 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 7:55 am
Reply to zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BLA MENCARUT ATAU MENGARUT.

MEMBABIKAN PUN DIA PUKIMAK JUGA.

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:06 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 8:38 am
Reply to zunnun

Kamu asyik mengulum biji puki emak kamu hingga tak sempat dia membimbing kamu adab sopan di masa kecil.

Kamu mengulum biji puki bini kamu sebab kamu suka lendir nya.

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE LANUN PANGKAT NAIK KE PUKIMAK BILA CAKAP BEGITU.

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:07 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 8:45 am
Reply to zunnun

lubang2 puki bini kamu (ada tiga, termasuk di bont.t dan di mulut) meleleh air puki pukulan Bang Ali.

Asyik sebut Memali tapi gerun tak sebut 13 Mei 1969 sebab Tetera di arah mengawal keadaan, depa gunakan SOP Tentera, tembak bergelimpangan yang mati, termasuk anjing2 depa.

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:09 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 8:50 am
Reply to zunnun

sj tanya juga –

adakah kamu tahu bapak kamu tersilap cara kongk.k emak kamu hingga yang keluar 9 bulan kemudian ada lah kamu yang kepala nya tersangkut di pucci emak kamu, di sentap bidan hingga koyak rabak pucci emak kamu, bapak kamu meradag berbulan tak dapat sodok emak kamu.

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:11 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
11 June 2021 8:56 am
Reply to zunnun

DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE PUKIMAK bukan tertelan tapi memang suka menyonyot biji kelontit emak kamu hingga tak dapat buat kerja.

Kesian, tak dapat gaji.

Reply
_______________________________________________

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:13 pm
Reply to  Anonymous

TIDAK KAH ITU MEMBERI BUKTI YG JELAS BAGAWA NEK NI SEORANG MUNAFIQ?

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:15 pm
Reply to  Anonymous

Nek TN 7:55/8:38/8:45/8:50/8:56 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Inikah dia..adab sopan yg sering Nek laung-laung
Rupa nya, di hati Nek itu, syaitan masih bernaung
Ingat Nek munafiq akn jatuh Neraka punya gaung
Di tingkat yg paling bwah nanti, Nek akn meraung
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:16 pm
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

ØĨŲŲ†Ų‘ŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠ اŲ„ØŊŲ‘ŲŽØąŲ’ŲƒŲ اŲ„Ų’ØĢŲŽØģŲ’ŲŲŽŲ„Ų Ų…ŲŲ†ŲŽ اŲ„Ų†Ų‘ŲŽØ§ØąŲ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ†Ų’ ØŠŲŽØŽŲØŊŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ Ų†ŲŽØĩŲŲŠØąŲ‹Ø§

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:17 pm
Reply to  Anonymous

Nek TN 7:55/8:38/8:45/8:50/8:56 am,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bila Kejora kata munafiq, Nek sering menyangkal
Tapi pembaca bleh menilai helah Nek yg dangkal
Nek bertuhankan nafsu amarah, tk nak guna akal
Ingat Nek..org munafiq tu dlm Neraka akan kekal
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:18 pm
Reply to  Anonymous

Surah At-Tawbah, Ayat 68

ŲˆŲŽØđŲŽØŊŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ Ų†ŲŽØ§ØąŲŽ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…ŲŽ ØŪŲŽØ§Ų„ŲØŊŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠŲ‡ŲŽØ§ ۚ Ų‡ŲŲŠŲŽ Ø­ŲŽØģŲ’ØĻŲŲ‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØđŲŽŲ†ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØđŲŽØ°ŲŽØ§ØĻŲŒ Ų…ŲŲ‚ŲŲŠŲ…ŲŒ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:17 pm
Reply to  Anonymous

MESEJ INI KHAS DI TUJUKAN KPD WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA YANG TAK MAHU TERIMA PERLU NYA DECORUM AND DECENCY WHEN BLOGGING

AND PERLU NYA YANG TAK LAKUKAN DECORUM AND DECENCY ITU DIBALUN, DITIBAI DAN DI BANTAI DISINI.

AND, BILA MEMBALUN MENIBAI DAN MEMBANTAI TU, PERLU LAH PISAU LAWAN PISAU, SENAPANG LAWAN SENAPANG, SEBAGAI CONTOH NYA.

BIADAB KOMEN NYA, BIADAB LAH RESPONS NYA.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:21 pm
Reply to  Anonymous

NAMPAK NYA WAK GONTOL KEJORA KOJLLA AMAT TERASA DENGAN BALUNAN, TIBAIAN DAN BANTAIAN YANG D KENAKAN KPD NYA.

BAGUS LAH. NAMPAK NYA KOMEN2 DIA PUN SUDAH KURANG MEMERLUKAN BALUAN, TIBAIAN DAN BANYAIN KEBELAKANGAN INI.

ALHAMDULILLAH.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:45 pm
Reply to  Anonymous

ALIH TIANG NAMPAK, NEK?

KAH KAH KAH.

PEMBACA SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sikap & sifat Nek itu, pembaca sendiri boleh lihat
Anda pasti nya bijak menilai, yg baik dan yg jahat
Pantun cinta marah..diterjah juga pantun nasihat
Kejora rasa Nek ni, mental & jiwa kedua2 tk sihat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:48 pm
Reply to  Anonymous

Rakan2, mari sama2 doakan utk Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora diserang nya bila buat pantun cinta berahi
Tapi..bila buat pantun nasihat pun kena dimarahi
Ternyata dia jenis pendendam & gemar berkelahi
Semoga Nek tu dpt petunjuk & hidayah dari Illahi
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:51 pm
Reply to  Anonymous

Rakan2 blog sekalian,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sikap hasad dengki Nek itu semua org dh hadam
Dgn Kejora..Nek munafiq tu, menyimpan dendam
Tulis pntun cinta marah pntun nasihat dia godam
Tak tahu bila api hasad dengki dia itu nak padam
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:53 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si Nenek tu rasanya mental dan jiwa bermasalah
Apa jua Kejora buat di sini, bagi nya semua salah
Org nya ego tinggi angkuh, cakap kuat belit helah
Itulah klau kwn2 nak tau, Munafiq Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:07 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN BLOG SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua munafiq itu, tk makan nasihat atau teguran
Dia tetap, dgn sikap ego, angkuh dan bebal baran
Kejora ikut surah Al-‘Asr berpesan dgn kesabaran
Tapi, si munafiq fasiq tu, tk heran pun ayat Quran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:09 pm
Reply to  Anonymous

Rakan2 yg dimuliakan,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora beri pulak dia, surah an-Nisak & at-Taubah
Ingatkan dgn ayat2 Al-Quran dia nak jadi gelabah
Rupanya, kefasiqan diri Nek tu, makin bertambah
Mmg tk masuk iman lagi ler itu munafiq bedebah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:17 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG YG DIKASIHI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dgn ayat2 Al-Quran pun, si munafiq itu, tak kesah
Dah jelas kuangajar, nk tegak juga, benang basah
Sbb itu Din Remos sokong Nek tu Kejora belasah
Din kata Nek tu, lbh teruk dari blkg parang diasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
3 March 2021 10:02 am

Adapun pekerjaan mengasah belakang parang itu kadangkala lebih baik dari mengajar orang yang benak dan tertutup pintu hatinya untuk menerima pengajaran. Kerana belakang parang jika diasah berterusan, nescaya ia boleh tajam. Akan tetapi orang yang benak ini ibarat mengajar kerbau atau kambing supaya tidak memakan tanam- tanamanâ€Ķ. sia-sia dan menyakitkan hati sahajaâ€Ķ.

Reply

 

ïŋž

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:24 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
9 March 2021 8:16 am
Reply to Anonymous

Buek apo la Jang kau boponek lolah mengaja nenek tuâ€Ķ. buang maso ngabehkan bogheh ajoâ€Ķ daripada mengajar BAHASA, lebih elok dia diajar supaya BERBUDI BAHASA

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:25 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
15 March 2021 9:36 am
Reply to Anonymous

Itulah nenek. Ramai orang dah bagi amaran supaya nenek jangan suka menunjuk pandai, mahu komen semua orang di sini, nak jadi pak pacak lah itu ini. Sedangkan pengetahuan nenek tu cetek. Bahasa Melayu lintang pukang, nak tulis English pula terkial-kial merujuk Pakcik Google. Dapat sepatah dua phrases, itulah yang diulang-ulang, sekadar mahu dilihat orang kononnya dia pandai. Walhal semua orang tahu akal nenek cetek, fikiran nenek tidak matang setaraf budak tadika.

â€Ķ/ bersambung â€Ķ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:25 pm
Reply to  Anonymous

â€Ķ/sambunganâ€Ķ

Nenek tahu, orang lain juga buat salah ejaan dan kesalahan nahu sebagainya termasuk Dinâ€Ķâ€Ķ tapi ada orang pick up benda tu/. Sebabnya orang lain tidak pernah nak tunjuk pandai dan bermulut celupar seperti nenek. Dalam bahasa mudah, hanya nenek yang dibenci oleh pengunjung blog.

Semoga nenek dapat menghadapi kenyataan ini dengan tenang dan sentiasa tabah. Jangan terlalu mengikut emosi menjawab kritikan ini, nanti menggeletar jari, buat kesalahan ejaan lagi dan terus kena belasahâ€Ķ.kah kah kahhhhh

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:26 pm
Reply to  Anonymous

Din Remos
21 May 2021 8:58 am
Reply to Anonymous

Bior la dia nak muji diri ka nak pantun keâ€Ķ yang nenek nak sakit hati buat apa. Nenek pun kalau nak cerita apa nenek buat dgn Bang Ali nenek malam tadiâ€Ķ. silakanlahâ€Ķ. cerita kisah intim nenek bersama bangali nek tu tidak menyakitkan hati sesiapaâ€Ķ.
Hidup ini lebih indah kalau tak cari pasal dengan orangâ€Ķ.

Reply

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:33 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek tu nk lagak hero Tamil, tak sedar dia menaci
Hobi nenek kebayan ini..terjah orang & maki caci
Masih tak berubah wlau pun diri nya ramai benci
Dgn Budin pun, komen dia tu pernah diblok kunci
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:49 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI,
(Lihat komen Nek 7:55/8:38/8:45/8:50/8:56 am di atas)

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nek TN tu, memangnya makhluk busuk hati perut
Pembaca hanya lihat dia, sbg badut, tukang karut
Dgn hasutan iblis, dia jadi, macm patuh dan turut
Bukti jelas & terpampang dia jenis kuat mencarut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejahatan Nek TN itu, bagai tk dpt lagi dibendung
Agak nya dgan kumpulan iblis, dia dah tersadung
Kejahatan & munafiq dia, mmg tk dspat dilindung
Masih cuba menyangkal wlau bukti depan hidung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 3:50 pm
Reply to  Anonymous

#errata:

tk dapat dilindung

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 4:55 pm
Reply to  Anonymous

RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak tau, Nek itu Islam atau munafiq pariah Keling
Yg nyata, dgn ayat Quran dia tak endah berpaling
Nanti di akhirat..atas bara api, dia akan berguling
Dengan batu2 besar pula dia akan direjam baling
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 4:56 pm
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak’, Ayat 61:

ŲˆŲŽØĨŲØ°ŲŽØ§ Ų‚ŲŲŠŲ„ŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØŠŲŽØđŲŽØ§Ų„ŲŽŲˆŲ’ا ØĨŲŲ„ŲŽŲ‰Ų° Ų…ŲŽØ§ ØĢŲŽŲ†Ų’ØēŲŽŲ„ŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ŲˆŲŽØĨŲŲ„ŲŽŲ‰ اŲ„ØąŲ‘ŲŽØģŲŲˆŲ„Ų ØąŲŽØĢŲŽŲŠŲ’ØŠŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŠŲŽØĩŲØŊŲ‘ŲŲˆŲ†ŲŽ ØđŲŽŲ†Ų’ŲƒŲŽ ØĩŲØŊŲŲˆØŊŲ‹Ø§

Maksudnya:

Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

Kendi Island
Kendi Island
11 June 2021 1:00 pm

PH menang PRU 14, lepas 2 tahun PH jatuh pasal dapat majority mudah. Lepas tu PN takeover takut jatuh membuat Pengisytiharan Proklamasi Darurat sehingga Ogos 2021 nak selamat PN dari undi tak percaya. Bila Parlimen buka PH & UMNO, nak jatuh PN yang ada majoriti mudah. Sampai bila politik di Malaysia nak stabil rakyat dah meluat..  Aku tak kesah la Majlis Gerakan Negara (Mageran) sekurang2nya 2 tahun FREE daripada political turmoil, kejab PH takeover, kejab PN rampas kuasa kerajaan. Let PH & PN and BN focus on PRU15 ada 2 tahun cooling period. Rata-rata rakyat mahu a good goverment free… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 12:57 pm

Untuk perhatian Dik Riani Dewi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pakwe Nek, pcik Othman dulu mcm tu jugak juah
Tapi dgn abg, depa berdua, asyik sja makan kuah
Sering sja terkantoi, terkedu dan tercalar maruah
Namun..innaa lillah..pcik Othman itu dah aruwah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Dgn abg ni..Nenek itu sngat dengki dan sakit hati
Sbb paling utama nya..nak berpantun, dia tak reti
Makin mnjadi2 meroyan, sejak pcik Othman mati
Semoga sikap diri Nek itu..dik Riani dpt mengerti
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒžðŸŒžðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒļðŸĩïļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:40 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani Dewi Puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sikap hasad dengki Nek itu semua org dh hadam
Dgn abg ini..Nek munafiq tu, menyimpan dendam
Tulis pntun cinta marah pntun nasihat dia godam
Tak tahu bila api hasad dengki dia itu nak padam
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
Si Nenek tu rasanya mental dan jiwa bermasalah
Apa jua yg abg buat di sini, bagi nya semua salah
Org nya ego tinggi angkuh, cakap kuat belit helah
Itulah, klau Riani nak tau, Munafiq Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:41 pm
Reply to  Anonymous

BODOH BANGANG WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA INI MENGANGGAP BALUNAN, TIBAIAN DAN BANTAIAN TERHADAP NYA ITU HASAD DENGKI.

TAPI DIA HANYA MENCARI SEBAB BAGI MENGURANGKAN BAHANA TAMPARAN KE ATAS NYA.

MALU NYA DIA KPD GUFRENG NYA BILA SELALU DI BALUN, BANTAI DAN TIBAI ITU HANYA DIA SENDIRI YANG TAHU.

GUFRENG NYA PUN SUDAH JARANG SEKALI MASUK SIN.

PSSSST, DIA SAJA YANG MENGAKU ITU GUFRENG DIA. WAK GONTOL LAH, KATAKAN..

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:28 pm
Reply to  Anonymous

WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MASIH LAGI MENULIS KISAH CINTA DI BLOG POLITIK INI.

DAH BANYAK KALI DI TEGUR, SEKARANG DIA LAYAK DI MAKI – BEDEBAH.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 2:58 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI,

NEK TN MASIH LAGI MENULIS PERIHAL HASAD DENGKI DAN CEMBURUNYA DI BLOG POLITIK INI.

DAH BANYAK KALI ABG TEGUR, BAHKAN ABG BERI AYAT2 SUCI AL-QURAN TAPI DIA TAK HERAN.

SEKARANG DIA LAYAK DIBIARKAN SESAT – SPT SI LUNCAI DGN LABU-LABU NYA, BIARKAN..BIARKAN…

KAH KAH KAH.

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
11 June 2021 12:12 pm

PHDAPIG KERAJAAN DARURAT BANGKRAP…….DATANG TOK KADOK DARURAT COVID PULAK…….HANYA PEJUANG HUDUD PEJUANG SEJATI…….. PENGIKUT AJARAN SESAT SUNDAL PAGAN SEDIA SERAHKAN BONTO KEPADA PAK DAJJAL……… APA SALAHNYA ALJUBON BAGI PELUANG LAGI SEKALI KEPADA DORAEMON…….JANJI SERAHKAN JAWATAN PM NYEERRR……. ADA PERKARA YANG ALJUBON SEMBUNYI KAN KERANA BESAR KEMALUANNYA…….. PHDAPIG BUKAN SAHAJA TAK TAHU MALU MALAH MENGHINA RAJA2 MELAYU…….. TAK NAK GELAK KE KAKI MAIN BELAKANG BERANGAN NAK JADI PM……… The Rakyat Will Turn Against Anwar Within Less Than A Year Of Him Becoming PM9………. Anwar will not be able to meet even 10% of the rakyat’s expectations. And they will turn against… Read more »

Pendang Mali
Pendang Mali
11 June 2021 11:45 am

This is the best option. Malaysia needs leader who are truly principled and with integrity. If we choose a rotten and selfish leader (PM) , it is impossible for this country to be better. Since Mahathir inherited his chosen successors, Malaysia has in fact been falling behind.

Still want to believe a haughty man thus feel himself good in every things? Still not deceived by his tricks?

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 12:03 pm
Reply to  Pendang Mali

Sudah sudah lah Tun. Kami dah muak, dah tak boleh percaya Tun lagi. Negara tambah rosak di tangan pilihan Tun. Jangan Tun ditenggelamkan mcm sejarah Firaun. Tanda tanda Tun makin dihina dan dicerca semesta makin ketara. Jgn sampai Tun dikafan dlm sumpah seranah & makan rakyat yang telah tertipu. Bertaubatlah, jangan bawa dendam kesumat dan busuk hati hingga ke liang lahad. Tak lama dah…

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 12:21 pm
Reply to  Anonymous

Wat talking one, you.

Where got “Tanda tanda Tun makin dihina dan dicerca semesta makin ketara”?

Why you no spell out one?

Bluff only arr?

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 12:49 pm
Reply to  Anonymous

Parti Kutty dah makin ciput, tak sampai sebelah jari pun,. Tu pun tak perasan ker? Mazlee pun meluat, tunggu laa sorang lagi kat Kedah tu ikut cabut. Time will tell Bro.

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:49 am

SURAH AL-‘ASR AYAT 3:

ØĨŲŲ„Ų‘ŲŽØ§ اŲ„Ų‘ŲŽØ°ŲŲŠŲ†ŲŽ ØĒŲ…ŲŽŲ†ŲŲˆØ§ ŲˆŲŽØđŲŽŲ…ŲŲ„ŲŲˆØ§ اŲ„ØĩŲ‘ŲŽØ§Ų„ŲØ­ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØŠŲŽŲˆŲŽØ§ØĩŲŽŲˆŲ’ا ØĻŲØ§Ų„Ų’Ø­ŲŽŲ‚Ų‘Ų ŲˆŲŽØŠŲŽŲˆŲŽØ§ØĩŲŽŲˆŲ’ا ØĻŲØ§Ų„ØĩŲ‘ŲŽØĻŲ’ØąŲ

Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

(SADAQALLAHUL ‘ADZIIMâ€Ķ)

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:50 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 BLOG YANG DIMULIAKAN,

ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
Di atas, ayat ke-3 Surah Al-‘Asr Kejora persembah
Dlm memberi pesanan kita kena sabar dan tabah
Itu ayat Allah bukan ler Kejora karang atau gubah
Ni ada lagi nasihat & pesanan Kejora nak tambah
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:51 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kita kena sntiasa..terima kenyataan atau hakikat
Klau kita ada keluhuran budi, orang akan terpikat
Biarlah kita berbudi bahasa, wlau tak berpangkat
Dengan niat buruk & jelik..jangan kita cuba dekat
Hasad dengki & dendam, jgn ler dibiar diri terikat
Daki dan kekotoran di hati kita, jgn dibiar terlekat
Syaitan yg cuba bertapak di hati mesti kita sekat
Jgn lah kita jdi iblis, klau tak mampu jdi malaikat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:59 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 YG DIKASIHI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nasihat2 tu, Kejora persembah lain sikit dri biasa
Sbb pembaca mungkin jemu dgn karangan prosa
Terpulang le, klau nasihat2 itu ada pula yg terasa
Tapi..ular klau menyusur akar tak kan hilang bisa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 10:12 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla dah bertukar jadi Ustad?

Tapi dari latar belakang dia di sini, dia tak layak langsung.

Membohong menipu lagi ke dia?

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 12:51 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani (lihat komen Nek 10:12 am tu),

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sikap dan sifat orang itu dinda sendiri boleh lihat
Dinda pastinya bijak menilai, yg baik dan yg jahat
Pantun cinta marah..diterjah juga pantun nasihat
Abg rasa, orng ini, mental & jiwa kedua2 tak sihat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Abg ini diserangnya, bila buat pantun cinta berahi
Tapi, bila buat pantun nasihat jugak abg dimarahi
Ternyata dia jenis pendendam & gemar berkelahi
Semoga, org itu dpt petunjuk & hidayah dari Illahi
ðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪē
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 12:52 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani Puteri,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sikap hasad dengki Nek itu semua org dh hadam
Dgn abg ini..Nek munafiq tu, menyimpan dendam
Tulis pntun cinta marah pntun nasihat dia godam
Tak tahu bila api hasad dengki dia itu nak padam
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
Si Nenek tu rasanya mental dan jiwa bermasalah
Apa jua yg abg buat di sini, bagi nya semua salah
Org nya ego tinggi angkuh, cakap kuat belit helah
Itulah, klau Riani nak tau, Munafiq Wa-laknatullah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:53 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Si tua munafiq itu, tk makan nasihat atau teguran
Dia tetap, dgn sikap ego, angkuh dan bebal baran
Abg ikut surah Al-‘Asr berpesan dngan kesabaran
Tapi, si munafiq fasiq tu, tk heran pun ayat Quran
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 4:01 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg beri pulak dia, surah an-Nisak dan at-Taubah
Ingatkan dgn ayat2 Al-Quran dia nak jadi gelabah
Rupanya, kefasiqan diri Nek tu, makin bertambah
Mmg tk masuk iman juga le, itu munafiq bedebah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:40 am

RAKAN2 BLOG YANG DIHORMATI SEKALIAN:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Untuk nak bawa diri kita ada adab dan perukunan
Cara penampilan kita, biarlah orang jadi berkenan
Takut lah juga, nanti org balun kita, kiri dan kanan
Kat bawah ni ada Kejora bawa nasihat & pesanan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:41 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Sangat tidak wajar, menegur org, dgn kata2 kesat
Cakap kita, mncerminkan kita insan atau bangsat
Jgn biar diri..sesat, dlm lembah dendam & hasad
Insaf & berubah lah, sblm berpisah roh dari jasad
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:43 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Zaman skrg ni org tak hairan lagi dgn cerca maki
Jgn dibiarkan hati kita dipeluk oleh hasad dengki
‘Pergunungan hasad dan dendam’ usahlah didaki
Kalau terjebak, belum lagi terlewat untuk perbaiki
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:43 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Orng dpt menilai kita dari gaya bahasa kita cakap
Hasil tuturan lidah kita, hati kita orng dpt tangkap
Usah le dibiarkan hati kita, berterusan iblis dakap
Dgn hasad dengki pula, jgn biar kita terperangkap
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:44 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Berbicaralah dgn elok, bila kita berada dlm majlis
Org dapat menilai diri kita..dari gaya kita menulis
Jgn dibiarkan hati kita, sentiasa didakap dek iblis
Tak guna mewah di dunia, klau akhirat kita muflis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:44 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Org dapt menilai kita..dari apa yg kita persembah
Cakap kita mncermin kita budiman atau bedebah
Jgn dibiar diri tersesat dalam hina punya lembah
Klau dah terjebak, blum lewat lagi, untuk berubah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:45 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Orang boleh nilai diri kita..dari kita punya coretan
Mereka kenal kita..dari kita punya kata & sebutan
Yang bijak..tahu menilai, di antara kaca dgn intan
Manakala yg arif, dpt bezakan malaikat & syaitan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:46 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Boleh nak berbalah, tapi jaga adab dan tutur kata
Dari apa yg kita tulis orang dapat menilai diri kita
Yg bijak tahu beza antara penyangak dgn pendita
Yg arif akn boleh menilai batu jalan atau permata
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:47 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Usah le ditulis, hal yg boleh cetuskan perkelahian
Zaman skrg, org tidak hairan hujah bentuk cacian
Yg bijak dapat bezakan, kejahatan dgn kemuliaan
Yg arif tahu nilai..besi karat, atau permata berlian
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:48 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jagalah budi tatasusila dlm kita punya perbualan
Org dapat minilai kita dari kita punya penampilan
Yg bijak bleh bezakan antara budiman dgn sialan
Yg arif tau menilai..permata intan atau batu jalan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:48 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Tidak lah salah kalau seseorang kita nak tentang
Jaga lah budi bahasa, wlau kita bersuara lantang
Yg bijak tau nk beza, sifat manusia atau binatang
Yg arif boleh nilai ketulan emas atau tahi bintang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 9:58 am
Reply to  Anonymous

RAKAN2 YG DIKASIHI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Nasihat2 tu, Kejora persembah lain sikit dri biasa
Sbb pembaca mungkin jemu dgn karangan prosa
Terpulang le, klau nasihat2 itu ada pula yg terasa
Tapi..ular klau menyusur akar tak kan hilang bisa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Wau Bule
Wau Bule
11 June 2021 9:31 am

IF Tunku did it and Razak became Head in MAGERAN then, why not demi Rakyat Negara now. And the wisdom of YDPA is prayed here

Wau Bule
Wau Bule
11 June 2021 10:05 am
Reply to  Wau Bule

Dr Mahathir Mohamad tidak melihat keperluan kerajaan baru dibentuk dalam suasana sekarang, namun memilih pembentukan sebuah majlis yang mirip dengan Majlis Gerakan Negara (Mageran) yang pernah dibentuk beberapa dekad lalu untuk mengembalikan keluhuran undang-undang selepas rusuhan pada tahun 1969. Bekas perdana menteri itu berkata beliau mencadangkan perkara tersebut kepada Yang di-Pertuan Agong ketika mengadap hari ini, mengatakan ia lebih baik daripada melaksanakan pilihan raya ketika negara dilanda pandemik. “Saya beritahu pilihan raya boleh jadi berbahaya kerana kita sudah melihat sendiri apa yang berlaku di Sabah, jadi itulah apa yang saya beritahu kepada beliau,” kata Mahathir pada satu sidang media secara… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 1:09 pm
Reply to  Wau Bule

Atok Saka shot himself in the foot and his lickers esp his Sodomy fixer Khairuddin Abu Hassan, when he admitted neither the Unity Government (UG) and MAGERAN Government that he proposed are viable, none-starter legally, constitutionally and cannot happen: 1. It is up to the current government PN to propose to YDPA. The SecPol to Mahyidin had wrote a long essay against the Mageran. So PN will not propose UG or Mageran but instead status quo extending the Emergency. 2. Atok Saka contradict himself 360% when on one hand he is dead set against the PN Emergency because it has… Read more »

Utoh pengulir
Utoh pengulir
12 June 2021 3:22 pm
Reply to  Anonymous

Tun Razak dengan Tun M sama ke? Masa Tun Razak ketua MAGERAN barisan kepimpinannya cantik dan bersesuaian dengan keadaan masyarakat berbilang kaum pada waktu itu.Sekarang ini kalau ada manusia sama seperti Tun Razak kita harus sokong. Tapi kalau orang lain boleh jadi hancus. TV akan diarah kerap menayangkan filem lama seperti Hang Jebat, Sultan Mahmud mangkat dijulang dan yang seumpama dengannya.

zunnun
zunnun
11 June 2021 8:38 am

rakyat amat perlu 222 wakil rakyat menyuarakan suara rakyat agar dapat membentuk consensus dlm pengtakbiran negara…

tapi kebabian guru serba sesat hadi awang awang dan kesundalan pesakit sawan babi #sinyayuktua96 inginkan darurat selain mageran pula….

hebat no…

Anonymous
Anonymous
11 June 2021 10:28 am
Reply to  zunnun

pengtakbiran”, kata DAP DIRTY OLD MAN ZUNNUN THE POCCIMAK INI.

Yang selalu tonggang tonggek di pangkal pokok Kayu Ara ini tak tahu istilah “tadbir” ke?

Pulak nya, apa dia cakap “perlu 222 wakil rakyat menyuarakan suara rakyat agar dapat membentuk consensus”?

Dia faham ke apa itu demokrasi?