MENGADAP AGONG PELUANG TERBUKA UNTUK BERTERUS-TERANG

Sejak semalam, keadaan dalam negara agak bergegar dengan berita mengenai Yang Dipertuan Agong diberitakan akan memanggil ketua-ketua parti untuk mengadap baginda pada 9 hingga 11 Jun ini.

Meskipun gambaran awal mengatakan pertemuan itu berkemungkinan berkenaan sesuatu perubahan dalam negara, tetapi semakan dengan pelbagai pihak mengatakan ia lebih bertujuan untuk Agong mendapat gambaran atau pandangan berhubung situasi semasa dalam negara daripada ketua-ketua parti yang ditemui itu.

Khusus dikatakan yang menjadi perhatian serius baginda ialah berkaitan isu Covid19 dan proklamasi darurat yang sedang membelenggu resah serta gelisah rakyat ketika ini.

Dengan demikian, haruslah disedari bahawa pertemuan dengan ketua-ketua parti itu dengan sendirinya menyerlahkan keprihatinan Agong terhadap keadaan negara yang tidak menentu, ditambah dengan lemahnya kerajaan dan Mahiaddin Md Yasin dalam memimpin negara.

Sehubungan itu, usaha baginda mengadakan pertemuan itu bukan saja sesuatu yang baik, malah harus dipuji kerana Agong sebagai ketua negara terbukti memahami denyut nada rakyat di bawah ini.

Bagi tujuan mendapat maklumat yang lebih jelas dan telus, difahamkan pertemuan itu akan dilakukan secara seorang demi seorang mengadap baginda di Istana Negara.

Maklumat lain menyebut, selepas pertemuan dengan ketua-ketua parti nanti, turut menyusul kemudiannya ialah mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu.

Begitu pun, apa yang penting di sini, semua ketua-ketua parti yang selama ini telah secara terbuka menzahirkan bahawa kerajaan PN ini gagal mentadbir negara, gagal mengurus Covid19, gagal membina ekonomi, gagal menjaga rakyat dan gagal menjamin demokrasi yang subur sehingga Parlimen dimandulkan, mereka haruslah berterus-terang dan menyatakannya secara jujur pandangan mereka kepada baginda.

Mereka juga harus memaklumkan kepada baginda bahawa darurat ini bukan setakat gagal membendung Covid19 dan tidak terlihat fungsinya untuk memerangi wabak tersebut, yang menonjol hanyalah bagaimana ia telah diselewengkan tujuannya semata-mata untuk menongkat kuasa Mahiaddin yang semakin genting sebagai Perdana Menteri.

Dengan itu, darurat ini wajar ditamatkan dan lebih baik lagi jika dipercepatkan tarikh penamatannya.

Berdasarkan kepada segala kegagalan itu, yang busuk dan tercemar kini tidak saja PN sebagai kerajaan dan parti-parti yang menyokongnya, malah nama serta imej negara yang dinaungi Agong juga.

Jika ramai ketua parti atau sebahagian besar daripada mereka yang mewakili majoriti Ahli-Ahli Parlimen dapat berbuat demikian, kebarangkalian negara ini dapat diselamatkan adalah lebih cerah lagi.

Ketua-ketua parti, sama ada dalam PH dan blok pembangkang yang selama ini memang diketahui sentiasa menegur kerajaan, mereka harus menganggap pertemuan dengan Agong yang bermula esok itu sebagai suatu peluang terbuka dan keemasan yang datangnya hanya sekali saja.

Lebih penting lagi ialah buat UMNO, walaupun mereka sebahagian daripada kerajaan, tetapi oleh kerana lebih berwatak pembangkang sejak kebelakangan ini, inilah juga masanya untuk mereka menyatakan pendirian sebenar tentang kerajaan PN.

Semuanya mesti memberi gambaran yang sebenar, betul dan jujur kepada Agong mengenai keadaan negara ini di mana selain Mahiaddin telah terbukti gagal selama ini, kerajaan PN hanya akan menambah lebih banyak rekod kegagalan lagi jika terus memimpin negara ini.

Hanya dengan berterus-terang dan tidak lagi terus mempertahankan kerajaan gagal ini, barulah ada sinar di hujung terowong kepada mungkin atau perlunya sesuatu dilakukan untuk memulih dan menyelamatkan negara ini daripada terus berada dalam kegagalan.

Jika tidak, sama-samalah kita bersedia untuk tenggelam dengan kegagalan yang semakin hari semakin parah ini. (ShahbudinHusin 8/6/2021)

4.4 14 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 8 June 2021 — 8:18 am
Subscribe
Notify of
guest
123 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
9 June 2021 2:10 pm

APA RAJA BOLEH BUAT KUASA DAH DI CANTAS DULU OLEH DORAEMON DAH ALBONTO……….. SAKI BAKI PHD4PIG TOK KADOK LINTANG PUKANG TAPI PHD4PIG KEJAM DAN ZALIM BANGKRAP KAN NEGARA……….. Selamatkan PKS, elak pengangguran besar-besaran Wan Salman Wan Sallam – ULASAN | Kita mungkin menganggap hanya perusahaan kecil dan sederhana sahaja yang sangat teruk terkesan oleh sebab pandemik Covid-19 ini. Namun berita risiko penutupan operasi PappaRich yang berdepan hutang RM37.22 juta membuka mata semua untuk kita semua untuk menilai sebaliknya. Nah, jika syarikat sebesar itu pun amat terkesan dengan krisis ekonomi pandemik ini, apatah lagi yang boleh dihadapi sekali lagi oleh Perusahaan… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 8:52 am

Perbalahan, serang menyerang dh jadi kebiasaan”.

Tak betul. Hanya bila masuk Wak Gontol.

Moga2 kurang dia masuk nak berbalah, menyerang.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 8:58 am
Reply to  Anonymous

Masih lagi dia bercinta di blog politik ini. Lihatlah komen2 dia
saperti

Anonymous
 9 June 2021 7:53 am

Memang tepat kata Najib Klepto wal Jbo –

KEPALA BAPAK DIA.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 9:26 am
Reply to  Anonymous

Nek TN agaknya tak baca di bawah tadi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Ikut suka Kejora lah, nak bercinta ke nak melepak
Takder nak heran, setakat Nek kata kepala bapak
Bahkan tk de gerun, klau Nek bawa parang kapak
Cara acah Nek itu, Kejora tak undur wlau setapak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 9:38 am
Reply to  Anonymous

Lagi bukti pendiirian penyangak, penjahat dan gengster.

Malah anarkistic Wak Gontol Kejora Kojolla nih.

Tak kisahkan peraturan, adab sopan bloggng, bendaklah nih.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 9:40 am
Reply to  Anonymous

Lagi bukti pendiirian penyangak, penjahat dan gengster.

Malah anarkistic Kejora Kojolla nih.

Tak kisahkan peraturan, adab sopan bloggng, bendaklah

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 9:55 am
Reply to  Anonymous

APA INI NEK?:
______________________________________________
Anonymous
9 June 2021 5:42 am
Reply to Anonymous

Mari kita berdailog dengan cara yang baik, guna bahasa yang baik.

Reply

______________________________________________

LEPAS ITU KATA KEJORA BODOH PULAKâ€Ķ
KELIHATAN NYA, NEK TN MASIH TAMPIL DGN CIRI MUNAFIQâ€Ķ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 9:56 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora sudah agak dendam di hati Nek membara
Jam 5:42 am..ajak Kejora, utk dgn baik berbicara
Tapi 9:40 am Nek tampil mencaci & cerca Kejora
Bukan kah, sifat munafiq Nek itu jelas sgt ketara?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 10:02 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Semua kata2 Nek tu, para pembaca buat tatapan
Peribadi orang, dpt dilihat, dari kata2 dan ucapan
Kemunafiqan diri, Nek spt tk berdaya nak simpan
Apakah mngata org pnyangak gengster tu sopan?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 8:34 am

DINDA KU DEWI PUJAAN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dinda baru masuk, blum faham lagi dgn keadaan
Perbalahan, serang menyerang dh jadi kebiasaan
Tapi abg ikut cara tindakanmu dinda dewi pujaan
Kita berhujah dngn matang & tunjuk kedewasaan
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 8:35 am
Reply to  Anonymous

DINDA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg le nak blogging dik, kena berdepan cabaran
Di blog ni penuh kata cerca..kesat dan kekasaran
Tapi abg ‘cool’ kerna dari dinda abg dpt pelajaran
Disamping berhujah berlapik hadith dan al-Quran
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 8:18 am

KPD WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA YANG MENGISAHKAN CINTA NYA DI BLOG POLITIK INI, DAN MEMBUAT BLOG IN MCM BLOG KEPALA BAPAK DIA, KATA2 NAJIB KLEPTO WAL JIBO AMAT SESUAI BAGI NYA –

KEPALA BAPAK KAMU.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 8:44 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Ikut suka Kejora lah, nak bercinta ke nak melepak
Takder nak heran, setakat Nek kata kepala bapak
Bahkan tk de gerun, klau Nek bawa parang kapak
Cara acah Nek itu, Kejora tak undur wlau setapak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:53 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Blum pernah, diri alami kegembiraan, yg sebegini
Begitu bangga bila ada orang sudi memuji diri ini
Wrkah si dia tersimpan kemas dalam jiwa nurani
Tidak jemu2 Kejora ulang tatapi warkah Dik Riani
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:53 am
Reply to  Anonymous

Addriani
8 June 2021 12:50 pm
 Reply to  Anonymous

tq,cikgu

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:53 am
Reply to  Anonymous

Reply

Addriani
 8 June 2021 1:13 pm
 Reply to  Anonymous

yang pasti cgu seorang yang budiman,educated(tak ramai orang melayu mampu menjadi guru mate),dan yang paling jelas, penonjolan jiwa penyayang melalui sastra pantun,jarang benar Riani jumpa insan macam cgu.Berada di kelas yang tersendiri.
Tahniah dari insan yang serba kekurangan ilmu ini.

 Reply

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:54 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
8 June 2021, buat diri ini bagaikan tarikh keramat
Dari bibir si dara manja telah keluar kata2 hikmat
Ucap kata sakti itu..di dada ini sentiasa tersemat
Akan Kejora sisip di hati ini..jadikan ianya azimat
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:54 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kata2 sakti itu..akn sentiasa di sisi sbagai teman
Ia akn kekal di hati ini, ibaratnya sebuah rakaman
Siapa yg tk gmbira..dpt pujian dari bunga idaman
Bangga benar..bila dikata diri ini sorang budiman
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:55 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
I think I have met, the thing so long I have wanted
I do not know how to tell I’m very happy & excited
The superb about myself..somebody had pointed
She had recognized me, to be kind, and educated
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:55 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kpd kata2 si dara itu..diri ini, masih lagi tertumpu
Katanya..nk jdi spt Kejora tk ramai Mlayu mampu
Itu ada lah ucpn gadis hati luhur..psti bkn menipu
Lagi pula, tiada apa tujuan pun, utk dia mngampu
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:56 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bagai sebungkus emas, warkah yg si dara layang
Kata2 hikmat si dia, di fikiran ini masih terbayang
Si dia kata diri ini ada penonjolan jiwa penyayang
Itu yg kekadang..diri smpai tk khusyuk smbhyang
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:56 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bagaikan terhapus segala kecewa dan resah lara
Mendapat pujian dari si dara, siapa yg tk gembira
Katanya insan yg mcm diri ini mmg jarang ketara
Sorang Melayu, pakar maths yg bijak dlm sastera
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:57 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Gembiranya di hati, sampai tak tahu nak kata apa
Bagai mengalir deras..darah di jantung dan limpa
Ucapan, pujian si dara, mmg Kejora tak akan lupa
Katanya, insan macm Kejora ini, jarang dia jumpa
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:57 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Perasaan di hati ini, mmg nya gembira tak terperi
Mana tidaknya, dapat pujian dari si dara bidadari
Amatlah besar, penghargaan yg si dara telah beri
Dia kata ‘Kejora berada dlm kelas yang tersendiri’
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:59 am
Reply to  Anonymous

HARAPNYA NEK TN TAK MARAH, SEBAB NEK PERNAH KATAKAN:

“KOMEN KE ATAS KOMEN YANG ADA DLM POST, ADALAH DIKIRA MENGIKUT TAJUK POST”

JGN NEK BUAT2 LUPA PULAK…

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:12 am

SOKONG AMAT SANGAT PENDAPAT

Anonymous
 8 June 2021 10:28 pm

YANG MENGATA KPD KEJORA KOJOLLA –

 Reply to  Anonymous
buat blok sendiri la bodoh

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:48 am
Reply to  Anonymous

Sindri buat entry.. sindri sokong…

Ayo maa ayo paa..
Yenna dey.. poodacit.. poodah..

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:01 am

KELIHATAN NYA, NEK TN MASIH TAMPIL DGN CIRI MUNAFIQ…

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:02 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
9 June 2021 5:42 am
Reply to Anonymous

Mari kita berdailog dengan cara yang baik, guna bahasa yang baik.

Reply

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:02 am
Reply to  Anonymous

Anonymous
9 June 2021 6:32 am
Reply to Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla ini otak nya tak besar. Maka tak dapat memikirkan yang mustahak dan tak mustahak, yang betul dan yang tidak.

Dikeluarkannya pendapat2 yang tidak semenggah.

Maka dibalun, ditibai dan dibantai sehingga dia mengah.

Reply
_______________________________________________

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:03 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora sudah agak dendam di hati Nek membara
Jam 5:42 am..ajak Kejora, utk dgn baik berbicara
Tapi 6:32 am Nek tampil mencaci & cerca Kejora
Bukan kah, sifat munafiq Nek itu jelas sgt ketara?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:13 am
Reply to  Anonymous

CUBA NEK PERHATIKAN KETERANGAN TENTANG ORANG2 MUNAFIQ DI DALAM AYAT2 AL-QURAN & HADITH DI BAWAH INI:

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:14 am
Reply to  Anonymous

Surah An-Nisak, Ayat 145:

ØĨŲŲ†Ų‘ŲŽ اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠ اŲ„ØŊŲ‘ŲŽØąŲ’ŲƒŲ اŲ„Ų’ØĢŲŽØģŲ’ŲŲŽŲ„Ų Ų…ŲŲ†ŲŽ اŲ„Ų†Ų‘ŲŽØ§ØąŲ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ†Ų’ ØŠŲŽØŽŲØŊŲŽ Ų„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ Ų†ŲŽØĩŲŲŠØąŲ‹Ø§

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:14 am
Reply to  Anonymous

Surah At-Tawbah, Ayat 68

ŲˆŲŽØđŲŽØŊŲŽ اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų اŲ„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŲŠŲ†ŲŽ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’Ų…ŲŲ†ŲŽØ§ŲŲŲ‚ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØ§Ų„Ų’ŲƒŲŲŲ‘ŲŽØ§ØąŲŽ Ų†ŲŽØ§ØąŲŽ ØŽŲŽŲ‡ŲŽŲ†Ų‘ŲŽŲ…ŲŽ ØŪŲŽØ§Ų„ŲØŊŲŲŠŲ†ŲŽ ŲŲŲŠŲ‡ŲŽØ§ ۚ Ų‡ŲŲŠŲŽ Ø­ŲŽØģŲ’ØĻŲŲ‡ŲŲ…Ų’ ۚ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØđŲŽŲ†ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų اŲ„Ų„Ų‘ŲŽŲ‡Ų ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽŲ‡ŲŲ…Ų’ ØđŲŽØ°ŲŽØ§ØĻŲŒ Ų…ŲŲ‚ŲŲŠŲ…ŲŒ

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:15 am
Reply to  Anonymous

SIFAT2 MUNAFIQ MENGIKUT HADITH RASULULLAH SAW:

1) apabila diberi amanah dia khianat
2) apabila bercakap dia berdusta
3) apabila berjanji dia mungkir janji
4) apabila bertengkar dia melampaui batas

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:21 am
Reply to  Anonymous

Memang tak bijak Kejora Kojolla ini, dia tidak faham maksud

“berdailog dengan cara yang baik”

bermakna tidak maki hamun guna bahasa kotor seperti puccim.k dsb nya.

“dibalun, ditibai dan dibantai sehingga dia mengah” bukan “bahasa kotor”.

Tak perlu pakar bahasa mengesahkan nya.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:28 am
Reply to  Anonymous

WAHAI WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA,

TAK PERLU MENUDUH MUNAFIQ ENTAH APEKEBENDE LAH.

TULIS KOMEN IKUT TAJUK BLOG POST CUKUP LAH.

IKUT ADAB SOPAN BLOGGING LAH, WAK.

TULIS PASAL CINTA PERIBADI ANDA ITU AMAT …………

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:31 am
Reply to  Anonymous

NAK SELESAIKAN AYAT ITU TAKUT MELETUP LAPTOP INI, HEHE

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:44 am
Reply to  Anonymous

Nek TN 7:21 am,

Kalau cakap:

‘otak tak besar’ (Anonymous
9 June 2021 6:32 am),

‘mengata dia hamjadah’ (Anonymous
9 June 2021 6:37 am), dan

‘Bodoh amat sangat lah kamu’ (Anonymous
9 June 2021 6:49 am).

Itu “berdailog dengan cara yang baik” kah?

TANYA KAT ORG MUNAFIQ, JAWAPAN PUN MUNAFIQ LAH, EXPECTED…

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:24 am

Hampir 1 jam Wak Gontol Kejora Kojolla tak keluar ber dialogue.

Maka bolehlah kita ber monologue.

Membalun, menibai dan membantai dia berterusan di sini.

Free reign, sebab da tak menjawab.

Tak berani berdepan walau pun di komputer, kot.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:32 am
Reply to  Anonymous

Wak Gontol Kejora Kojolla ini otak nya tak besar. Maka tak dapat memikirkan yang mustahak dan tak mustahak, yang betul dan yang tidak.

Dikeluarkannya pendapat2 yang tidak semenggah.

Maka dibalun, ditibai dan dibantai sehingga dia mengah.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:37 am
Reply to  Anonymous

Bercinta di blog politik itu belum ada yang mengata dia hamjadah

Tapi kita lihat lah bagaimana dia mencari padah

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:46 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kenapa kat Kejora sja yg Nek nak tuding telunjuk?
Di mana biadab kurang ajar nya..Nek cuba tunjuk
Nek tidak terjah pulak, ramai lagi yg tak ikut tajuk
Buka balik, 5-6 posting ke belakang, cuba le rujuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:46 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Niat sebenar Nek itu..semua pembaca dh hadam
Sbb, org lain merapu tak ikut pos, Nek tak godam
Seperti kat Kejora ini..Nek rasa dengki & dendam
Berubah le Nek, api iri membara tu, elok dipadam
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:47 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ruang utk Nek nak komen, masih banyak terbuka
Kalau setakat Kejora berpantun tak kan le terluka
Sekurang2 Kejora menghibur dngn pantun seloka
Tak payah baca dan ‘skip’ saja klau rasa tak suka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:48 am
Reply to  Anonymous

NEK MUNGKIN MEWAKILI DIRI SENDIRI, BUKAN MEWAKILI SEMUA PEMBACA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Ada jugak org minat kesenian menyusun bahasa
Adik Riani contoh nya, beri pujian yg bukan biasa
Tak usah dibaca, pantun Kejora, bkn Nek dipaksa
Ruang nak berkomen banyak lagi & masih selesa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

(Nek lihat kat bawah ni.. 👇)

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:49 am
Reply to  Anonymous

Addriani
8 June 2021 1:13 pm
Reply to Anonymous

yang pasti cgu seorang yang budiman,educated(tak ramai orang melayu mampu menjadi guru mate),dan yang paling jelas, penonjolan jiwa penyayang melalui sastra pantun,jarang benar Riani jumpa insan macam cgu.Berada di kelas yang tersendiri.
Tahniah dari insan yang serba kekurangan ilmu ini.

Reply

(TQ ADIK RIANI)

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:49 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora sahut seruan Nek bukan nak jadi raja blog
Tapi, dngn cara baik Kejora mari tampil berdialog
Tiada tempat pun tadi yg Kejora bercakap tk elok
Berpantun saja, tak ada hunus parang atau golok
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:00 am
Reply to  Anonymous

NAPER NEK TN MASIH TAMPIL DGN CIRI MUNAFIQ?

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:24 am

DEK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸĨ€ðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Teringat kpd dinda..utusan warkah ini abg layang
Mmg tak dpt dielak..diri dinda, muncul terbayang
Tadi abg tak gi surau, di rumah saja sembahyang
Dlm solat tadi..abg tk lupa mndoakan mu sayang
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
ðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪē

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™ðŸ§Ą

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 5:36 am

Wahai Kejora Kojolla,

Kamu bahru saja masuk setengah jam yang lalu, i harap masih lagi di komputer aau akan mengulang kpd nya tak lama lagi.

Mar kita berdailog mengapa tak komen ikut tajik pos

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 5:39 am
Reply to  Anonymous

Mengapa nak cerita pasal cinta kamu?

Kamu tak fikir ke kebanyakan orang baca blog ini nak baca pasal politik. Ini blog politik.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 5:40 am
Reply to  Anonymous

Apakah kamu jenis yang biadab dan kurang ajar. tak pedulikan pembaca dan peserta lain d blog ini?

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 5:42 am
Reply to  Anonymous

Mari kita berdailog dengan cara yang baik, guna bahasa yang baik.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 5:45 am
Reply to  Anonymous

Kalau tidak biadab dan kurang ajar, nyatakan saja begitu.

Kemudian, nyatakan sebab2 kamu buat begitu.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:29 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kenapa kat Kejora sja yg Nek nak tuding telunjuk?
Di mana biadab kurang ajar nya..Nek cuba tunjuk
Nek tidak terjah pulak, ramai lagi yg tak ikut tajuk
Buka balik, 5-6 posting ke belakang, cuba le rujuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:29 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Niat sebenar Nek itu..semua pembaca dh hadam
Sbb, org lain merapu tak ikut pos, Nek tak godam
Seperti kat Kejora ini..Nek rasa dengki & dendam
Berubah le Nek, api iri membara tu, elok dipadam
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:30 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Ruang utk Nek nak komen, masih banyak terbuka
Kalau setakat Kejora berpantun tak kan le terluka
Sekurang2 Kejora menghibur dngn pantun seloka
Tak payah baca dan ‘skip’ saja klau rasa tak suka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:33 am
Reply to  Anonymous

NEK MUNGKIN MEWAKILI DIRI SENDIRI, BUKAN MEWAKILI SEMUA PEMBACA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Ada jugak org minat kesenian menyusun bahasa
Adik Riani contoh nya, beri pujian yg bukan biasa
Tak usah dibaca, pantun Kejora, bkn Nek dipaksa
Ruang nak berkomen banyak lagi & masih selesa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

(Nek lihat kat bawah ni.. 👇)

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:33 am
Reply to  Anonymous

Addriani
 8 June 2021 1:13 pm
 Reply to  Anonymous

yang pasti cgu seorang yang budiman,educated(tak ramai orang melayu mampu menjadi guru mate),dan yang paling jelas, penonjolan jiwa penyayang melalui sastra pantun,jarang benar Riani jumpa insan macam cgu.Berada di kelas yang tersendiri.
Tahniah dari insan yang serba kekurangan ilmu ini.

 Reply

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:43 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora sahut seruan Nek bukan nak jadi raja blog
Tapi, dngn cara baik Kejora mari tampil berdialog
Tiada tempat pun tadi yg Kejora bercakap tk elok
Berpantun saja, tak ada hunus parang atau golok
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:07 am
Reply to  Anonymous

Bukan nak jadi raja blog, Dol.

Tapi kesiankan ramai yang menderita tak dapat baca hal2 politik tapi tak mengeluarkan suara.

Be fair lah, tulis ikut tajuk blog lah.

Bila kamu keluar ikut tajuk blog, yang mengkritik kamu pun terikut juga lah.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:01 am
Reply to  Anonymous

Tak bijak lah kamu mengata

MUNGKIN MEWAKILI DIRI SENDIRI, BUKAN MEWAKILI SEMUA PEMBACA

dan mengeluarkan komen hanya satu orang yang suka.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:53 am
Reply to  Anonymous

Wahai Wak Gontol Kejora kojolla,

Tak bijak lah mengata, “Kalau setakat Kejora berpantun tak kan le terluka”.

Takkan lah kamu tak sedar ini blog politik, bukan blog sastera.

Pembaca masuk sini nak baca hal2 politik, Dol;.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:56 am
Reply to  Anonymous

Kamu saja yang memikir kamu menghibur dngn pantun kamu.

Ulang: Takkan lah kamu tak sedar ini blog politik, bukan blog sastera.

Tak boleh baca dan ‘skip’ saja sebab selalu sangat amat membosankan.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:49 am
Reply to  Anonymous

Kejora Kojolla 6:29 am,

Kamu sorang saja yang banyak mengarut hal perbadi di sini.

Bodoh amat sangat lah kamu kalau tak sedarkan itu.

Baca lagi apa yang kamu tulis, Kojolla, kot kamu akan sedar btla baca semula dan selalu.

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:20 am
Reply to  Anonymous

APA INI NEK:
______________________________________________
Anonymous
9 June 2021 5:42 am
Reply to Anonymous

Mari kita berdailog dengan cara yang baik, guna bahasa yang baik.

Reply

______________________________________________

LEPAS ITU KATA KEJORA BODOH PULAK…
KELIHATAN NYA, NEK TN MASIH TAMPIL DGN CIRI MUNAFIQâ€Ķ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:21 am
Reply to  Anonymous

Nek TN,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora sudah agak dendam di hati Nek membara
Jam 5:42 am..ajak Kejora, utk dgn baik berbicara
Tapi 6:49 am Nek tampil mencaci & cerca Kejora
Bukan kah, sifat munafiq Nek itu jelas sgt ketara?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 5:04 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕
Kehadiran si dia manja itu bak bulan jatuh ke riba
Cahaya mnyuluh, kegelapan diri yang teraba-raba
Boleh lbih khusyuk beribadat, bila hilang pilu hiba
Kini nak tatap Quran pula lah, menanti subuh tiba
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 4:48 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora terus berpantun lgi sambil mndengar lagu
Si dara yg sibuk dgn tesis, Kejora tak nak ganggu
Biar lah diri berlegar di blog ini, serupa penunggu
Mungkin..sbg lambang kesetiaan berdiri spt tugu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 4:49 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Aroma wangian kuntuman mekar, bgai dpt dihidu
Diri ini terus tabah, biar pun gelisah digamit rindu
Pukulan badai gelora cinta, mkin kencang & padu
Hanya di ruang maya indah ini, jdi tmpt mengadu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 4:37 am

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Dek dikejutkan mimpi yg indah diri ini jadi terjaga
Bagai tk mampu nak dihalang..mmpi datang juga
Nasib baik bkn mimpi ngeri, mimpi di tmn syurga
Apa2 pun..diri anggap semua ini, Allah mau duga
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh 
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 4:38 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Dlm mimpi tadi, spt ada suara manja kedengaran
Lara rindu terus menerjah bgai memberi cabaran
Namun, sepi yg turut tiba tk menimbul kegusaran
Kerana, diri ada teman setia di sisi, iaitu Al-Quran
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 10:10 pm

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Diri ini tampil berpantun lagi dengan rasa syahdu
Alunan irama indah, hadir mengganti nada sendu
Hati ini menyantap resipi kasih berulamkan rindu
Terasa manis, wlau letih, merenangi lautan madu
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 10:26 pm
Reply to  Anonymous

Mamat ni tak ikut tajuk pos,bebel berok baru lepas zoo

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 10:28 pm
Reply to  Anonymous

buat blok sendiri la bodoh

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:17 am
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 10:26/10:28 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn terlampau penting dunia..hingga lupa akhirat
Memberi org gelaran buruk..dosa nya amat berat
Dlm Quran larangan itu banyak tersurat & tersirat
Yang paling jelas di dlm ayat 11, surah al-Hujurat
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:17 am
Reply to  Anonymous

SURAH AL-HUJURAT AYAT 11:

ŲŠŲŽØ§ ØĢŲŽŲŠŲ‘ŲŲ‡ŲŽØ§ اŲ„Ų‘ŲŽØ°ŲŲŠŲ†ŲŽ ØĒŲ…ŲŽŲ†ŲŲˆØ§ Ų„ŲŽØ§ ŲŠŲŽØģŲ’ØŪŲŽØąŲ’ Ų‚ŲŽŲˆŲ’Ų…ŲŒ Ų…ŲŲ†Ų’ Ų‚ŲŽŲˆŲ’Ų…Ų ØđŲŽØģŲŽŲ‰Ų° ØĢŲŽŲ†Ų’ ŲŠŲŽŲƒŲŲˆŲ†ŲŲˆØ§ ØŪŲŽŲŠŲ’ØąŲ‹Ø§ Ų…ŲŲ†Ų’Ų‡ŲŲ…Ų’ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØ§ Ų†ŲØģŲŽØ§ØĄŲŒ Ų…ŲŲ†Ų’ Ų†ŲØģŲŽØ§ØĄŲ ØđŲŽØģŲŽŲ‰Ų° ØĢŲŽŲ†Ų’ ŲŠŲŽŲƒŲŲ†Ų‘ŲŽ ØŪŲŽŲŠŲ’ØąŲ‹Ø§ Ų…ŲŲ†Ų’Ų‡ŲŲ†Ų‘ŲŽ ۖ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØ§ ØŠŲŽŲ„Ų’Ų…ŲØēŲŲˆØ§ ØĢŲŽŲ†Ų’ŲŲØģŲŽŲƒŲŲ…Ų’ ŲˆŲŽŲ„ŲŽØ§ ØŠŲŽŲ†ŲŽØ§ØĻŲŽØēŲŲˆØ§ ØĻŲØ§Ų„Ų’ØĢŲŽŲ„Ų’Ų‚ŲŽØ§ØĻŲ ۖ ØĻŲØĶŲ’ØģŲŽ اŲ„ŲØ§ØģŲ’Ų…Ų اŲ„Ų’ŲŲØģŲŲˆŲ‚Ų ØĻŲŽØđŲ’ØŊŲŽ اŲ„Ų’ØĨŲŲŠŲ…ŲŽØ§Ų†Ų ۚ ŲˆŲŽŲ…ŲŽŲ†Ų’ Ų„ŲŽŲ…Ų’ ŲŠŲŽØŠŲØĻŲ’ ŲŲŽØĢŲŲˆŲ„ŲŽŲ°ØĶŲŲƒŲŽ Ų‡ŲŲ…Ų اŲ„ØļŲ‘ŲŽØ§Ų„ŲŲ…ŲŲˆŲ†ŲŽ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:18 am
Reply to  Anonymous

Maksudnya:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka;

…bersambung/…

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:18 am
Reply to  Anonymous

…/sambungan…

dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.

(SADAQALLAHUL ‘ADZIIM…)

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:19 am
Reply to  Anonymous

Sahabat ku yg dikasihi,

ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ
Dlm al-Quran..Allah larang beri org gelaran buruk
Mmg tak wajarlah, sdr kata dekat Kejora ni beruk
Tak takut ke ‘di sana’ nanti ‘azabnya sangat teruk
Dekat akhirat nanti tiada tempat boleh menyorok
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:32 am
Reply to  Anonymous

Sahabat ku yg dikasihi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kekadang..kita terlanjur, dek dihasut oleh syaitan
Tak salah, menegur org, tapi biar cara berpatutan
Seelok-eloknya biar berhemah punya pendekatan
Itu lah, yg Kejora belajar..dari Dik Riani dewi intan
💐ðŸŒđ🌷🌷🌚ðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 12:45 am
Reply to  Anonymous

Sahabat ku yg dikasihi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmgnya ramai lagi yg buat ‘entry’ tIdak ikut tajuk
Jgn hanya Kejora saja yg sahabat tuding telunjuk
Buka balik, 4-5 posting ke belakang, cuba le rujuk
Semoga Allah akn beri sahabat hidayah petunjuk
ðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪē
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 1:09 am
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 10:26/10:28 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bkn le niat Kejora nak bermegah diri atas mimbar
Dlm memberi pesan atau teguran kita kena sabar
Tak wajarlah, klau sampai membuat org tercabar
Ayat ke-3 Surah Al-‘Asr, elok lah ambil buat iktibar
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 1:10 am
Reply to  Anonymous

SURAH AL-‘ASR AYAT 3:

ØĨŲŲ„Ų‘ŲŽØ§ اŲ„Ų‘ŲŽØ°ŲŲŠŲ†ŲŽ ØĒŲ…ŲŽŲ†ŲŲˆØ§ ŲˆŲŽØđŲŽŲ…ŲŲ„ŲŲˆØ§ اŲ„ØĩŲ‘ŲŽØ§Ų„ŲØ­ŲŽØ§ØŠŲ ŲˆŲŽØŠŲŽŲˆŲŽØ§ØĩŲŽŲˆŲ’ا ØĻŲØ§Ų„Ų’Ø­ŲŽŲ‚Ų‘Ų ŲˆŲŽØŠŲŽŲˆŲŽØ§ØĩŲŽŲˆŲ’ا ØĻŲØ§Ų„ØĩŲ‘ŲŽØĻŲ’ØąŲ

Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

(SADAQALLAHUL ‘ADZIIM…)

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 1:35 am
Reply to  Anonymous

ANON SAHABAT KU,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Bukan le niat diri ini, nak tampil untuk berdakwah
Pesan ikhlas je dari Kejora anak sorang pesawah
Tak per miskin di dunia, kalau akhirat kita mewah
Juga utk nk elakkan diri dari neraka punya kawah
ðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”ĨðŸ”Ĩ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 9:28 pm

KHAS BUAT SAHABAT LAMA KITA, TOK GORA @ PUTERA TUA SINGGORA:

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Entah ke mana tak tau, Tok Gora dah menghilang
Tiada lagi ke..dongeng illusi dari Bumi Kenyalang
Atau, ke alam baka sahabat kita itu sudah pulang
Tk smpt le nk lihat, piala cinta yg Kejora nk julang!
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 4:41 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Mmg nya Kejora rindu celoteh dan auta Tok Gora
Tapi, dah tak ada lagi citer Tokyo & bunga sakura
Entah2, kat dunia ini, uncle tu dah ucap sayonara
Boleh jadi illusinya tu bersambung dalam pusara
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Wau bule
Wau bule
8 June 2021 8:40 pm

KUALA LUMPUR: Former prime minister Dr Mahathir Mohamad is set to be the first in line as all political party leaders are called separately for an audience with the Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah concerning the country’s current situation, it is being speculated. Pejuang information chief Ulya Aqamah Husamuddin has confirmed that Dr Mahathir will be called for an audience with the King on Thursday. Jeng Jeng Jeng…… Why TDM first to receive invitation? Why not Muhyiddin current PM who has all the power and resources? Why not Zahid from great Umno who are essentially Malay based?… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 6:59 am
Reply to  Wau bule

Anwar menghadap Agong esok, Dr M menyusul pada Khamis FMT Reporters – June 8, 2021 PETALING JAYA: Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PKR Anwar Ibrahim dipanggil menghadap Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah berhubung keadaan semasa negara. Anwar akan menghadap Sultan Abdullah esok manakala Mahathir, selaku pengasas Pejuang, disahkan akan berbuat demikian pada Khamis. Seorang pemimpin PKR mengesahkan Anwar akan menghadap Sultan Abdullah esok pagi, Malaysiakini melaporkan. Ketua Penerangan Pejuang, Ulya Aqamah Husamudin, pula memberitahu Bernama, Mahathir menerima jemputan minggu lalu untuk ke Istana Negara pada Khamis. “Surat jemputan rasmi dari Istana diterima minggu lalu.… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:11 am
Reply to  Wau bule

Dari berita FMT diatas, YDPA diberitakan akan mengadakan Mesyuarat Khas Majlis Raja2 pada 16 Jun 2021 mengenai status darurat yang akhir berakhir 31 Ogos 2021, persidangan Parlimen dan status meruncing pengurusan Covid negara.

YDPA telah bertitah Parlimen boleh bersidang semasa Darurat.

Dari berita FMT ini, kelihatan Anwar dipanggil mengadap atas kapasiti sbg Ketua Pembangkang dan Pengerusi PH utk menzahirkan pendirian PH, jika dititah YDPA.

Hal2 lain adalah dibawah budibicara YDPA.

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:21 pm

DINDA KU DIK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kehadiran dinda jadi penawar lara & kekecewaan
Terima kasih dari abg..buat dinda ku dewi pujaan
Abg doakan, dinda sentiasa menempah kejayaan
Semoga lulus cemerlang & nanti dapat pekerjaan
ðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪē
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:33 pm
Reply to  Anonymous

Dik Riani,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Dinda nak tamatkan ‘study’ itu..mungkin tak lama
Abg doakan dinda grad dgn ijazah kelas pertama
Namun dlm kesibukan jgn dilupa tuntutan agama
Kejarlah dunia tapi akhirat kita kendong bersama
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 9:43 pm
Reply to  Anonymous

KEADAAN MU DEWI ABG FAHAMI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg faham keadaan diri mu duhai dindaku manja
Dgn tesis & tugasan, dinda tentu lah banyak kerja
Kalau dinda tk tampil pun, abg tk bermuram durja
Nmun, izinkan diri mu itu abg terus damba & puja
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Wau bule
Wau bule
8 June 2021 6:33 pm

Asal jangan guna peluang terbuka ini untuk;

” I have the nos as PM9″

Muak dengar

Anonymous
Anonymous
9 June 2021 7:35 am
Reply to  Wau bule

Fakta NO MPs besar yalah – DAP 42 UMNO 38 PKR 35 BERSATU 31.

PEJWANG (TAK DAFTAR) hanya 5.

Isu nombor mesti dijawab oleh Presiden UMNO atau mana ahli parti2 PN sendiri pendirian rasmi mereka dalam Kerajaan PN dan susulan itu, keabsahan PN dan proses demokrasi yg perlu dipatuhi semua, jika berlaku tarik diri.

Isu Unity Government (UG) dari Atok Saka bukan isu kerana telah ditolak dulu.
Ini berlaku, selepas engkari titah YDPA tidak resign PM, dia resign jugak dan PH tumbang. Susulan itu, idea Atok Saka utk kekal PM semula dibawah UG tidak dapat sokongan dari parti2 besar diParlimen.

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 3:53 pm

WAU WAU HAJAT HATI NAK CERITA NAIK DAHAN
DAH TIADA LAGI PANTON MAKI HAMUN CACI
DAH TENANG BLOK NI,SYUKOR KEPADA TUHAN
KOJOLA DAH BERUBAH,SEJARAH MASOK LACI

BETOL JUGA KATA NYA,KELUAR DARI LUMPURAN
KALAU SESAMA ISLAM,APA YANG NAK DI MUSUHI
BLOK INI MENDATANG MENYAJI NEW LEMBARAN
PANTON-PANTON BUNGA YANG PENUH BERAHI

OK LA,AKU JUGA KENA BERUBAH
AMPUN MAAF AKU PERSEMBAH
DALAM BERCINTA INSAN KENA TABAH
TAK DAK APA LAGI AKU NAK TAMBAH

SEKIAN………
JUMPA LAGI…..

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 6:35 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 3:53 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kejora kini ke gelanggang bersenjata kelembutan
Kata-kata hikmah, menggantikan kayu & belantan
Diri bagaikan kebal, dipukul pun tk rasa kesakitan
Itulah pelajaran yg Kejora dpt..dari Dik Riani intan
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:01 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku Anon 3:53 pm yg dikasihi,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Pohon yg mula mnguntum, Kejora kini sdg sirami
Semoga berputik segar dan terus mekar bersemi
Hati budi masing-masing, kami dh sama2 selami
Nak minta tolong Anon doakan kebahgiaan kami
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:52 pm
Reply to  Anonymous

Sahabat ku,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Alhamduliillah..sahabat dah mula ada pengertian
Tiada lagi, tohmahan fitnah kata nista dan cacian
Pendambaan kasih ini mmg tidak ada perhentian
Niat dan hasrat murni, ingin bina mahligai impian
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 2:48 pm

#Kerajaangagal dah demam tak kebah nunggu rebah dimakan sumpah. Dulu sembang bukan main gah tapi semuanya sampah.

Menteri lebai dah mula resah, tak jadi plan bini ditambah, kapal bocor menunggu pecah, kesudahannya tin milo kembali disembah

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
8 June 2021 1:56 pm

NASI SUDAH JADI BUBUR AKIBAT PERBUATAN HARAM DORAEMON DAN ALBONTO…..KINI KUASA MUTLAK ADA PADA PM……… SAKI BAKI PHD4PIG TOK KADOK GUNA COVID SEBAGAI SENJATA POLITIK TAPI PHD4PIG GUNA COVID SEBAGAI SENJATA EKONOMI…. LIHATLAH HARTA MEREKA MAKIN BERTIMBUN WALAU RAMAI NYAWA DAN POKET RAKYAT SUDAH TERUK……. APABILA DORAEMON DAN ALBONTO DAH CANTAS KUASA RAJA BERMAKNA KUASA MUTLAK ADA PADA PM…..JADI YANG PALING BERSALAH SEBENARNYA PEROSAK AGAMA DAN RAKYAT IALAH PHD4PIG……… We Need Plan B If Lockdown Goes On, Putrajaya Told………. (FMT) – Economists see a need for the government to consider measures other than the provision of stimulus packages to sustain… Read more »

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
8 June 2021 1:47 pm

APABILA DORAEMON DAN ALBONTO DAH CANTAS KUASA RAJA BERMAKNA KUASA MUTLAK ADA PADA PM…..JADI YANG PALING BERSALAH SEBENARNYA PEROSAK AGAMA DAN RAKYAT IALAH PHD4PIG……… We Need Plan B If Lockdown Goes On, Putrajaya Told………. (FMT) – Economists see a need for the government to consider measures other than the provision of stimulus packages to sustain the economy. Ramon Navaratnam, a former deputy secretary-general of the Treasury, told FMT he wondered how many more stimulus packages could be rolled out if the Covid-19 pandemic were to prolong. He also said cuts in the salaries and allowances of ministers and civil servants,… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 12:12 pm

DIK RIANI DINDA KU DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Teramat luhur dan santunnya budi seorang siswi
Mmg abg sgt kagumi diri mu duhai srikandi dewi
Moga dinda mnjadi pejuang membela ibu pertiwi
Terima lah adinda lagu Al Jannah nyanyian Mawi
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸĩïļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

LAGU – AL JANNAH
PENYANYI – MAWI
KARAOKE – https://youtu.be/vrvURqYlCnQ
LIRIK –
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸĩïļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Al Jannatuanaim muhaasaldullimai
Usolli wayusallim
Wayusallimu wayubaarik alaik
Wayusallimu wayubaarik alaik

Allahhummasollialaa Muhammad
Allahhummasollialaa Muhammad

Bermula satu suara
Memuji nama baginda
Menyeru setiap umat
Menyampai seluruh alam

Jadi utusan setiap insan
Zaman-berzaman
Kitab warisan jadi pegangan

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Terdengar sayup suara
Bergetar tubuh terasa
Memuji tuhan yang Esa
Memberi rahmat seluruh alam

Nabi junjungan telah sampaikan
Satu seruan
Kitab warisan jadi amalan

Al Jannatuanaim muhaasaldullimai
Usolli wayusallim
Wayusallimu wayubaarik alaik
Wayusallimu wayubaarik alaik

Allahhummasollialaa Muhammad
Allahhummasollialaa Muhammad
âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’—💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ

Addriani
Addriani
8 June 2021 12:50 pm
Reply to  Anonymous

tq,cikgu

Addriani
Addriani
8 June 2021 1:13 pm
Reply to  Anonymous

yang pasti cgu seorang yang budiman,educated(tak ramai orang melayu mampu menjadi guru mate),dan yang paling jelas, penonjolan jiwa penyayang melalui sastra pantun,jarang benar Riani jumpa insan macam cgu.Berada di kelas yang tersendiri.
Tahniah dari insan yang serba kekurangan ilmu ini.

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 1:50 pm
Reply to  Addriani

SAMA-SAMA DIK RIANI 12:50 pm,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Terdengar jugak, suara dinda dewi yg abg tunggu
Wlau ringkas, terubat kini, rindu yg membelenggu
Usah le formal dik..panggil abg jer tk payah cikgu
Buat Adik Riani..abg hanya utuskan doa dan lagu
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

ðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪēðŸĪē
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 1:54 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg tetap akan berpantun, buat Riani, tanpa jemu
Maafkan lah abg ini, kiranya mengganggu diri mu
Pasti nya, dinda sibuk, dgn urusan menuntut ilmu
Semoga di lain masa kita akn dapat lagi bertemu
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 2:37 pm
Reply to  Anonymous

TERIMA KASIH DIK RIANI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Terima kasih kerana memuji ‘abg jiwa penyayang’
Kata2 pujian itu di fikiran ini masih lagi terbayang
Bingkisan wrkah utk dinda abg akan terus layang
Dan abg akan doa kejayaan mu tika sembahyang
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģðŸ‘ģ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
8 June 2021 11:51 am

NASIB BAIK ADA AGONG KALAU TIDAK NAK MENGADU KAT SIAPA.,……. PAK DAJJAL BERANGAN NAK JADIKAN COVID SENJATA POLITIK MACAM TOK KADOK……… PARTI DAJJAL MATA SATU DAH LAMA CUBA HIBRIDKAN ISLAM SUPAYA RAMAI JADI SUNDAL SESAT…. TAK PAYAHLAH PHDAPIG NAK SIBUK SURUH PN BERBELANJA….BUKANKAH MEREKA DAH BANGKRAP KAN NEGARA 22 BULAN DULU……… DORAEMON DAN ALBONTO DAH PAKAT DAN BERJAYA CANTAS KUASA RAJA….PENYAMUN2 TARBUS DUA EKOR NI MASIH NAK JADIKAN RAJA KAMBING HITAM……… ALJUBON JAUH LEBIH BAHALOL DARI TOK KADOK….COVID DAH TERUS MASUK DALAM PARU2 BUAT TEST PUN NEGATIVE BUANG DUIT………. YANG CANTAS KUASA RAJA ADALAH PEROMPAK SIANG HARI DORAEMON……YANG SURUH RAJA… Read more »

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
8 June 2021 11:31 am

YANG CANTAS KUASA RAJA ADALAH PEROMPAK SIANG HARI DORAEMON……YANG SURUH RAJA HAPUS DARURAT SI PENYAMUN YANG SAMA……..

Anwar Ni Pandai Bercakap Saja, Tapi Masa Dia Berkuasa Satu Benda Pun Tak Jadi……..

Sudah lima puluh tahun Anwar Ibrahim menjadi pengkritik nombor satu di Malaysia. Tetapi masa Anwar berkuasa, dia lebih teruk dari orang yang dikritik olehnya.

Taro
Taro
8 June 2021 12:40 pm

Bila dia berkuasa eh?
Adakah dia berkuasa seperti perdana menteri?
Kenapa kau sakit hati sangat dengan pkr?
Adakah umno lebih baik dari pkr?
Ataupun ot96 lebih baik?
Ataupun kerajaan pintu belakang ni yang terbaik?
Susah susah sangat, lantik kau ajelah jadi perdana menteri

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 11:05 am

ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ
Diri ini bgai di tgh lautan luas dlm sebuah perahu
Sgt berat beban rindu yg terpaksa dipikul di bahu
Resah lara siksa penantian, hanya Tuhan yg tahu
Barangkali, si dara, dlm keadaan malu tapi mahu
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Taro
Taro
8 June 2021 9:00 am

Diharapkan ydpa dapat mendengar keluhan rakyat marhaen yang terbeban dengan ketidakcekapan gomen pintu belakang ini

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:53 am

Addriani
 7 June 2021 2:41 pm
 Reply to  Anonymous

Assalamualaikum,
Tak pasti Riani status [email protected]@tuan,yg pasti kat sini Riani lihat terrer-terrer dalam ulasan,menyusun bahasa pantun tahap dewa,kongsi maklumat untuk Riana tompang pengetahuan nak habiskan pengajian kat-u

wassalam

 Reply
__________________________________________________

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

WA’ALAIKUM SALAM DIK RIANI DEWI,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Gembira sungguh abg ini bila Riani sudi bersuara
Ucapan adinda bagai mengubat resah & hiba lara
Panggil lah saja, diri ini dngn abg atau abg Kejora
Tapi rasa nya, panggilan yg kedua itu lebih mesra
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:55 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Jgn ler dinda nak berencik tuan, panggil je abang
Kata2 mu dara..menghilangkan resah & bimbang
Dinda hadir..bak bulan yang penuh mengambang
Klau bersayap..kt dinda itu abg ingin nak terbang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:57 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg ni orang Kedah yang bertugas sebagai cikgu
Hobi abg ni ialah berpantun dan mendengar lagu
Kat sini dulu pernah nak terbina cinta punya tugu
Namun segalanya hampa lps setahun menunggu
ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:57 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg ckgu, yg mengkhusus dlm subjek matematik
Minat ada tapi tak le begitu serious dalam politik
Di blog syahdu ini, dulu nya cinta pernah berputik
Tapi malang, bunga hilang, sblum sempat dipetik
ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ

💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 8:58 am
Reply to  Anonymous

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Abg ni anak kelahiran Kedah kampung di Tunjang
Cikgu maths..umur dah 30 lbih tapi masih bujang
Pernah bercinta di blog ini tapi jodoh tak penjang
Entah bila lah, nak merasa, pelamin punya jinjang
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
ðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜ĨðŸ˜Ĩ

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ

Anonymous
Anonymous
8 June 2021 9:08 am
Reply to  Anonymous

TERIMA KASIH DINDA KU DARA,

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
Kata2 dinda, buat abg tak henti senyum & ketawa
Terubat lah juga, akan segala duka lara & kecewa
Jgn lah dinda memuji abg sampai ke tahap dewa
Terima kasih dari abg, buat dinda ku intan nyawa
💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸŒŧ🌞ðŸ’Ū💐ðŸŒđðŸĨ€ðŸŒ·ðŸŒšðŸŒļðŸĩïļðŸĨ€ðŸ’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

âĪïļðŸ§ĄðŸ’›ðŸ’šðŸ’™ðŸ’œðŸĪâ™ĨïļðŸ’˜ðŸ’ðŸ’–💗💓💞💕💌âĢïļðŸ’™âĪïļ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
ðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢðŸĪĢ