KALAU BENAR MAHU AGONG CAMPURTANGAN, JATUHKANLAH MAHIADDIN LEBIH DULU…

Rasa meluat rakyat kepada kegagalan PN sebagai kerajaan, seterusnya disertai keinginan untuk mendapat kerajaan dan Perdana Menteri baharu kini boleh dikata sudah berada di tahap paling maksima yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

Ia sehingga ke peringkat ada yang merayu dan mengutus surat kepada Yang Dipertuan Agong agar baginda sebagai ketua negara dapat berbuat sesuatu memilih kerajaan dan Perdana Menteri baharu bagi tujuan menyelamatkan negara dan nasib rakyat dalam kadar yang sesegara mungkin.

Di media sosial pula, lebih ramai yang tampil secara peribadi menulis kata-kata rayuan kepada Agong dengan maksud serta tujuan yang sama.

Realiti ini memperlihatkan PN sebagai kerajaan dan Mahiaddin Md Yasin sebagai Perdana Menteri benar-benar sudah gagal dan ditakrif tidak lagi berfungsi.

Sebagaimana disebut banyak kali dalam tulisan dan artikel sebelum ini, inilah kerajaan dan Perdana Menteri terburuk sekali yang pernah ada dalam sejarah negara sejak merdeka.

Meskipun negara mengamalkan demokrasi berparlimen dan rakyat pada hakikatnya mempunyai hak serta kebebasan tertentu, tetapi dengan Mahiaddin menguatkuasakan darurat yang bersekali dengannya Parlimen turut digantung dan ia akhirnya difahami serta disedari lebih bertujuan melindungi kuasanya berbanding untuk memerangi Covid19, semuanya jadi terbatas dan tersekat begitu saja.

Tidak cukup dengan itu, di bawah ordinan darurat ini, melalui penguatkuasaan undang-undang yang diperketatkan, kemungkinan seseorang itu dihukum, didenda tinggi dan dipenjara lebih terbuka lagi.

Lantaran itu, selain seruan agar rakyat terus bangkit menuntut perubahan dan menolak PN dan Mahiaddin ini bila tiba waktu pengundian sentiasa berterusan, jalan terakhir ialah merayu dan meminta campurtangan Agong, tentunya dengan harapan agar derita serta sengsara di perintah oleh kerajaan gagal ini dapat dipercepatkan titik akhirnya.

Tetapi, meskipun kini semakin banyak pihak tampil menulis surat dan merayu kepada Agong, termasuk lebih awal daripada itu PH yang dipimpin Anwar Ibrahim sendiri telah berbuat demikian dengan tuntutan agar Parlimen dapat dikembalikan fungsinya untuk bersidang, apakah semua usaha ini akan memungkinkan berlakunya perubahan?

Secara amnya, memang tidak salah meminta campurtangan Agong atau menulis surat kepada baginda, namun harus juga difahami negara ini mengamalkan demokrasi berparlimen dengan Agong adalah ketua negara, sementara Perdana Menteri merupakan ketua kerajaan.

Sebagai ketua negara, sebarang tindakan atau keputusan Agong mestilah atas nasihat Perdana Menteri atau Mahiaddin selaku ketua kerajaan.

Dalam erti kata yang lebih mudah, Agong hanya berurusan dengan Perdana Menteri dalam semua urusan yang melibatkan kepentingan serta masa depan negara.

Agong juga tiada kuasa memecat Perdana Menteri, melainkan Perdana Menteri sendiri yang sedia meletakkan jawatan atau jika dinasihatkan oleh baginda berbuat demikian.

Namun demikian, melainkan kiranya berlaku keadaan yang cukup kritikal, malah tidak ada dalam catatan sejarah sebelum ini di mana Agong pernah meminta atau menasihati Perdana Menteri untuk meletakkan jawatan.

Bahkan, dalam kes Tun Mahathir Mohamad meletakkan jawatan pada 2020 dahulu, Agong sebaliknya yang menasihati bekas Perdana Menteri itu agar tidak meletakkan jawatannya.

Agong hanya akan campurtangan untuk memilih ketua kerajaan baharu jika Perdana Menteri sudah meletakkan jawatannya.

Campurtangan Istana ini bukan saja pernah berlaku di peringkat persekutuan ketika Tun Mahathir meletakkan jawatan pada 2020 lalu, malah juga di beberapa negeri setelah berlakunya Menteri Besar atau Ketua Menteri dijatuhkan terlebih dahulu.

Maka itu, meskipun wujudnya kecenderungan meminta campurtangan Agong itu memperlihatkan suara derita rakyat yang kian merata mahukan perubahan dan gambaran tidak tahan lagi terus diperintah oleh sebuah kerajaan yang gagal, realitinya adalah sukar, bahkan hampir mustahil untuk mengharapkan berlaku apa-apa.

Apa-apa kemungkinan untuk berlaku mesti dimulai dengan Mahiaddin dijatuhkan terlebih dahulu, selepas itu barulah tiada pilihan untuk Agong campurtangan memulihkan keadaan.

Tidak perlu menunggu Parlimen dibuka atau bersidang terlebih dahulu untuk menjatuhkan Perdana Menteri kerana sebagaimana Tun Mahathir telah dijatuhkan hanya melalui gerakan di sebuah hotel dan beberapa ketua kerajaan negeri sebelum ini pula ditumbangkan melalui kesepakatan yang tak kelihatan, maknanya di mana-mana pun seseorang pemimpin itu boleh ditumbangkan.

Tanpa adanya gerakan atau kesepakatan untuk menjatuhkan Mahiaddin, adalah sukar untuk Agong campurtangan dan sudahnya jika Perdana tidak dijatuhkan, kita akan terpaksa melalui derita ditadbir kerajaan gagal ini lebih lama lagi sehinggalah detik PRU15 yang entah bila tarikhnya akan ditentukan. (ShahbudinHusin 07/06/2021)

4.3 7 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 June 2021 — 7:59 am
Subscribe
Notify of
guest
56 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 June 2021 3:22 am

Yg sedang resah gelisah skrng ni bukan saja Abah dan kjaan PNipu tetapi Hadi Bawang and geng2 lebai Pas cekik gaji buta lah yg paling risau dan goyang. Nanti tak dapat mentekedarah gaji pulohan ribu dan naik mercedes lagi. Sampai Hadi yg baru lega dari rawatan IJN, telah mennyuarakan kebimbangan ..maka direka2 cerita ada pihak yg nak tebuk kapal dari bawah. SO what time hang dan geng2 PNkhianat Langkah Sheraton tebok atap takpa pula. Biar lah klu yg berhak nk tebok serban dan kepala kau sekali utk ambik alih kuasa. APa salahnya, mereka lah yg layak dan tahu mengurus kemusnahan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp IP
MAHATHIRVSANWARp IP
8 June 2021 11:38 am

DORAEMON DAN ALBONTO DAH PAKAT DAN BERJAYA CANTAS KUASA RAJA….PENYAMUN2 TARBUS DUA EKOR NI MASIH NAK JADIKAN RAJA KAMBING HITAM………

ALJUBON JAUH LEBIH BAHALOL DARI TOK KADOK….COVID DAH TERUS MASUK DALAM PARU2 BUAT TEST PUN NEGATIVE BUANG DUIT……….

YANG CANTAS KUASA RAJA ADALAH PEROMPAK SIANG HARI DORAEMON……YANG SURUH RAJA HAPUS DARURAT SI PENYAMUN YANG SAMA……..

Anwar Ni Pandai Bercakap Saja, Tapi Masa Dia Berkuasa Satu Benda Pun Tak Jadi……..

Sudah lima puluh tahun Anwar Ibrahim menjadi pengkritik nombor satu di Malaysia. Tetapi masa Anwar berkuasa, dia lebih teruk dari orang yang dikritik olehnya.

Wau bule
Wau bule
7 June 2021 5:48 pm

King to meet political party leaders this week, say sources (Malaysian Insight)

I wish to reiterate here that attempting to unseat current PM in an environment of uncertainty viz inefficient backdoor government, political squabbling, economic difficulties resulting from Covid19 pandemic etc. through opening the parliament and or PRU is totally irresponsible though constitutionally correct.

Different problems require different approach if it means a meaningful intervention by YDPA. Let him provides interim but positive actions and all these actions at his behest for the benefit of the people, his subjects and the country at least up to PRU15…..no?

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 June 2021 3:26 am
Reply to  Wau bule

Woi Kelante siye, cekik budu bangkai. Banyak lah cerita kau..go to hell lah! Tak lama lagi terpelanting lah jawatan2 Lebai2 kau klu YDPA lantek PM baru atau kerajaan unity. Aku confirm Lebai Pas tak akan ada dlm ini cerita barisan baru eksekutif Mageran..(seperti dicadang OT96 pd Baginda)

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 5:14 pm

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kehadiran Riani, bgai mengulit kembali kenangan
Dulu pernah, sorang siswi mnjadi bakal tunangan
Lpas setahun, terpadam mimpi dan angan-angan
Barangkali..darjat dan pangkat menjadi halangan
Kini..hadir di sisi ini, sekuntum bunga jambangan
Kesantunan budi..si dara ayu, menjadi sanjungan
Blm pasti, jalannya mudah atau banyak rintangan
Harapnya kali ini, diri ini tak bertepuk sblh tangan
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿƒ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 4:52 pm

RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Ada penentang kerajaan jadi spt kerasukan setan
Hingga tergamak, dia cerca herdik Dik Riani intan
Tapi si dara siswi balas balik dengan kelembutan
Kini orang yg berkenaan itu dah tak lagi kelihatan
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Itu lah, seorang siswi muda, yang berjiwa pendita
Kesantunan budi dan kelembutan, perisai senjata
Bijak matang, penuh sopan, dalm menyusun kata
Moga si dara jadi srikandi pembela nusa tercinta
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 4:07 pm

DIK RIANI DEWI PUTERI,

๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
Mmg nya mengenali mu dara, abg sgt berbangga
Sorang dara siswi yg kesantunan sentiasa dijaga
Jap ye Dik Riani, abg ada sedikit urusan keluarga
Jgn bimbang dewi, abg pasti kembali ke sini juga
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 3:36 pm

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kejora kini ke gelanggang bersenjata kelembutan
Kata-kata hikmah, menggantikan kayu & belantan
Diri bagaikan kebal, dipukul pun tk rasa kesakitan
Itulah pelajaran..yg Kejora dpt dari Dik Riani intan
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 2:29 pm

BUAT DIK RIANI DEWI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ
Lap airmata mu Dik Riani & hentikan lah tangisan
Allah akn bersama, jika jiwa kita penuh ketulusan
Abg mohon berundur diri kerana ada sikit urusan
Nanti lapang, abg kembali, dgn warkah bingkisan
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Addriani
Addriani
7 June 2021 2:41 pm
Reply to  Anonymous

Assalamualaikum,
Tak pasti Riani status [email protected]@tuan,yg pasti kat sini Riani lihat terrer-terrer dalam ulasan,menyusun bahasa pantun tahap dewa,kongsi maklumat untuk Riana tompang pengetahuan nak habiskan pengajian kat-u

wassalam

Addriani
Addriani
7 June 2021 2:54 pm
Reply to  Addriani

Memang betul Riani banyak membaca buku,tapi tanpa menempuh pengalaman berkaitan,siapalah diri ini.Riani mengaku terlalu kerdil dalam dunia politik.Tesis baru separuh siap,perlu banyak perkongsian maklumat dari mereka yang dah mendalami dunia politik ini.Sukses encik.Kongsi-kongsi ya.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 3:27 pm
Reply to  Addriani

BULAN KIAN MENGAMBANG…

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Ohh..dah hadir kembali dara yg abg puji dan puja
Bgai bulan mengambang, mengganti mega senja
Tk usah berencik tuan, kita bukan di tempat kerja
Lebih mesra, klau Dik Riani panggil abang sahaja
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐ŸŒป๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 3:33 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI DEWI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kini, ke blog syadu ini, abng hadirkan diri kembali
Ntah kenapa abg jadi bagai lelayang yg putus tali
Pukulan jurus kesantunan mu..nyata hebat sekali
Hingga membuat, diri abg ini, spt baru abg kenali
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 3:42 pm
Reply to  Anonymous

ABG BANGGA BERTEMU DIK RIANI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Abg ni ckgu, bertugas dlm mengembangkan ilmu
Tapi, dlm berpantun madah, abg tak pernah jemu
Memang nya abg terpesona kesantunan budi mu
Sungguh gembira & syukur..di sini kita dipertemu
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 3:53 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI PUTERI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Jgn lah diri abg ini, Dik Riani terlalu tinggi memuji
Pantun madah bagi abg, dah macm makanan ruji
Untuk mu adinda pantun berbunga, abg terus saji
Owhh..rupanya Dik Riani ini masih kat U..mengaji
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 4:21 pm
Reply to  Anonymous

WA’ALAIKUM SALAM DIK RIANI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Dik Riani hadir bagai cahaya yng menerangi alam
Bagi abg, diri mu itu, bak penyuluh jalan yg kelam
Umpama di lautan madu..diri abg jadi tenggelam
Hinggakan abg terlupa tadi nak menjawab salam
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒผ๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

(Jawapa salam tertunggak…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ)

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 3:20 pm
Reply to  Addriani

Silakan Addriani, selalu lah berserta menulis komen. Dan baguslah ada pemikiran terbuka; memang ada peserta pro- dan anti-Establishment (puak Pemerintah) di sini.

Di mana2 pun ada yang pro dan anti. Orang2 Yunani (Greeks) beribu tahun dulu pun sedar keadaan itu dan mulalah aktiviti2 yang akhirnya terkenal sebagai demokrasi.

Berbeza pendapat tak salah, malah bagus, meluaskan pemikiran dan pengalaman, asalkan dibuat dengan aman.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 2:21 pm

DIK RIANI PUTERI SRIKANDI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Dlm perjuangan Dik, mmg kita perlu utk berlumba
Dan..kita tak perlu takut gagal, sebelum mencoba
Abg berharap, Dik Riani tidak le lagi bersedih hiba
Moga, tak berdosa, jika diri mu abg puja & damba
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:30 pm

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Lara & sepi, di hati ini, mungkin tiada yg mengerti
Mngharapkan..menguntumnya bunga cinta sejati
Dara-dara asyik saja datang & pergi silih berganti
Mungkinkah kini derita lara akan ada orang ubati
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 2:18 pm
Reply to  Anonymous

DIK RIANI PUTERI SRIKANDI,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Dlm perjuangan Dik, mmg kita perlu utk berlumba
Dan..kita tak perlu takut gagal, sebelum mencoba
Abg berharap, Dik Riani tidak le lagi bersedih hiba
Moga, tak berdosa, jika diri mu abg puja & damba
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 2:20 pm
Reply to  Anonymous

Oppss..salah column Dik..

Abg pos semula kat atas nuโ˜๏ธ
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:30 pm

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Diri, bak pemburu yg mengejar bayang cinta setia
Tapi, tidak tahu ke mana menghilangnya si Nadia
Namun..hati terubat, bila hadir dara berhati mulia
Munculnya Dik Riani, diri ini seakan kembali ceria
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:29 pm

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Riani muncul, bagai cahaya murni, punya sinaran
Sikap gadis srikandi itu, mmberi Kejora pelajaran
Diri ini sudah mula mengenali akn erti kesabaran
Kini, Kejora makin matang & tak lagi panas baran
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:28 pm

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Ntah kenapa, spt ada kesayuan menggigit hati ini
Bgai ada satu kelembutan menyentuh jiwa nurani
Seperti terlihat sinar cahaya, dari hati yang murni
Tak tahan, sebak di dada, dek tangisan adik Riani
๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:26 pm

Keluar lagi lah KOPIPES si Mamat tuh.

Be fair lah, Mamat. Kalau nak keluarkan komen, tulis baru ler. Tak susah.

Tapi kalau nak membodohkan diri, kamu tak dapat apa2 markah di sini melainkan gelar.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:28 pm
Reply to  Anonymous

melainkan gelaran bodo.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 2:17 pm
Reply to  Anonymous

NEK TN,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Kejora tak melatah lagi walaupun nek menyerang
Kerna, Kejora menjiwai sikap Adik Riani sekarang
Tindakan Nek ini, kerana dendam, dgn seseorang
Nek akn kata kopipes juga, wlau yg baru dikarang
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 2:28 pm
Reply to  Anonymous

NEK,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Rasanya pembaca pun tau yg Kejora tidak bodoh
Dan Kejora tampil di sini bukannya nak bergaduh
Cuma hati ini mencari tempat tumpang berteduh
Kelembutan si dia itu buat diri ini jadi cair..aduuh
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

โค๏ธ๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿคโ™ฅ๏ธ๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’“๐Ÿ’ž๐Ÿ’•๐Ÿ’Œโฃ๏ธ๐Ÿ’™โค๏ธ
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:21 pm

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Entah mengapa, tetiba hati sepi ini gelisah terasa
Teringatkan si dara, yg begitu terpuji budi bahasa
Biarpun dilempar dgn kata kasar, kesat & berbisa
Namun, si dia jawab tenang, bersahaja dan biasa
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:23 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
6 June 2021 10:24 pm

Riani rasala,kerajaan dah kasi pelbagai keitimewaan semasa PKP 1 dulu dan seperti yang disebut jumlahnya bukan sedikit RM600 billion.Juga disebut PM,kerajaan dah kekurangan wang.Sebagai rakyat Malaysia,sikap patriotisme kena ada,dan yang dipinta dari rakyat Malaysia hari ini ialah,suatu pemahaman tahap tertinggi mengikut rasional keadaan,Sampai bila kita hanya mengharapkan bantuan,apakah selama ini kebahagian tu kita kecap bersendirian
dan bila susah harapkan kerajaan.

…bersambung/…

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:23 pm
Reply to  Anonymous

…/sambungan…

Sumber pendapatan kerajaan bukan datang dari langit,tapi dari hasil cukai.Jika ekonomi banyak yang tak bergerak,maka kuranglah pendapatan kerajaan.Bila kurang,janganlah mendesak yang bukan-bukan.Coba pejamkan mata,dan anggaplah kerajaan itu sebagai ibubapa kitaโ€ฆdan kita pula sentiasa mendesak,hendak itu dan hendak ini,sedangkan pendapatan orang tua bukan banyak mana.

Riani menangis tau

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:24 pm
Reply to  Anonymous

Taro
6 June 2021 10:33 pm
Reply to Addriani

Apa yang kau merepek ni? Inilah kerajaan melayu isle yang paling tak pandai memerintah dan paling membazir. Dah tahu sumber cukai berkurangan, kenapa sampai ada 70 orang ahli kabinet yang tak diperlukan sebegitu banyak? Duta duta khas yang tak buat kerja dan menghabiskan boreh aje. Kau nak menangis pasal kerajaan tak cukup duit tapi kau tak pikir pulak rakyat marhaen yang terkesan dengan kerajaan pintu belakang ni. Hampeh lah kau

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:25 pm
Reply to  Anonymous

Addriani
6 June 2021 10:42 pm
Reply to Taro

Ini pendapat saya encik Taro.Mungkin saya kekurangan maklumat.Maafkan saya .Tapi saya juga buat kajian,encik.Maafkan saya,jika pendapat di atas melukakan hati encik.Saya masih belajar.

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:25 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 June 2021 3:30 am
Reply to Addriani

Dik Riani,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Abg sokong Riani kerna abg ini kakitangan krjaan
Bertabah hati dik kat sini mmg le banyak cercaan
Mungkin diri Riani masih lagi di alam keremajaan
Tapi diri mu nampak matang..penuh kedewasaan
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:26 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 June 2021 3:47 am
Reply to Addriani

Dik Riani,

๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ
Hairan, ada orang, kerna politik hilang kewarasan
Dgn gadis yg lemah..berbahsa kasar & kekerasan
Bersabar dik, lap airmata mu & hentikan tangisan
Abng tak sanggup lihat kesedihan mu berterusan
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:26 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 June 2021 4:02 am
Reply to Addriani

Dik Riani,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Semoga diri Dik Riani di dalm sejahtera dan sihat
Berhati-hati di sini Dik..abng sekadar beri nasihat
Kat blog ini, penuh penyamaran, & helah muslihat
Niat serong seseorang..abg spt dah mula terlihat
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:27 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 June 2021 4:24 am
Reply to Addriani

Dik Riani Dewi,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Bgai sorang dewi srikandi, kat sini, abg berjumpa
Dgn tetiba, kesedaran di hati ini, datang menerpa
Betul tu Dik, kita kena anggap krjaan spt ibu bapa
Dlm keburukan, jasa krjaan kita tak boleh ler lupa
๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:27 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 June 2021 4:35 am
Reply to Addriani

Usah dirisau Dik Riani,

๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†
Mungkin, ada yg tidak setuju kerjaan punya dasar
Tapi, dgn Dik Riani, tidak patutlah bertindak kasar
Nasib baik le, Dik Riani matang dan berjiwa besar
Abg ada utk membela mu Dik Riani usah le gusar
๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿค›๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:28 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous
7 June 2021 6:25 am
Reply to Addriani

Dik Riani Dewi,

๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Bukan le apa2 niat abg nak memuji atau memuja
Abg bangga, dgn Dik Riani punya semangat waja!
Wlau dicerca Riani jawab cara matang bersahaja
Tapi โ€˜Riani nangis tauโ€™..bunyinya tersangat manja
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐Ÿ’ฎ๐Ÿ’๐ŸŒน๐Ÿฅ€๐ŸŒท๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿต๏ธ๐Ÿฅ€๐Ÿ’
Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Reply

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:06 pm

YANG PALING GAGAL DI BLOG INI IA LAH YANG PAKAI NAMA PN Gagal.

Dia tak dapat bikin pembaca percaya apa dia cakap.

Sebalik nya dia dapat kejian, cacian dan di pandang dek pembaca sebagai pariah di blog ini.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 12:40 pm

KENAPA LAH KAMU BODOH SANGAT, WAHAI BENDAKLAH YANG PAKAI NAMA PN Gagal.

Bukan kah lebih bagus kalau kamu beri penerangan dan butiran2 kpd tuduhan2 kamu.

Nampak sangat kamu taraf lepasan Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK).

Tak bijak menilai keadaan, tak luas pemandangan.

Coba lah kamu menjadi lebih berguna kpd masyarakat.

Wau bule
Wau bule
7 June 2021 10:17 am

Budin, 1. Royal institution is not an institution to bring down a PM. 2. Royal institution may receive appeals by organised groups or influential leader/s with credibility and integrity to suggest corrective actions to bring the nation back to her normalcy. 3. Many argue opening the parliament and politicians take a vote to choose a new PM amongst them may not be the best option as the political divide is so serious and no one coalition could determine majority. 4. This is where YDPA’s wisdom is clearly sought to address current problem till next pru15. 5. Those pessimists said we… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 1:17 pm
Reply to  Wau bule

I wish to stand by our existing Constitution, administrative rules and regulations.

It’s at the PM’s discretion to have new elections and to advise YDPA to call for them or not.

Should he not wish to do so, let him grapple with the existing situation until the rakyat get fedup and shout for it everywhere.

He will not wait for that to happen as it’d mean he and his party will be voted out.

Wau bule
Wau bule
7 June 2021 2:08 pm
Reply to  Anonymous

When you have this kind of mentality, no one can help you.

When you still adore cash is kingrobbers
When you still promote boy who cried wolf
When you still adore backdoor warriors
…………..the best constitution, administrative rules and regulation shall never be able to progress the country for the better except the majority’s will and YDPA’s endorsement DAN DIREDHAI ALLAH SWT.Allah only helps you if you help yourselves
……wallahuaklam

A well known religious scholar used to say, if they choose to remain as such, leave them. You move forward with others…… period

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 9:01 am

K GAGAL PDPR
E GAGAL SOP
R GAGAL PARLIMEN HIBRID
A GAGAL SAFETY AT SCHOOL
J GAGAL ESENTIAL SERVIS
A GAGAL MITI
A GAGAL TOTAL LOCKDOWN
N GAGAL TUTUP PINTU BELAKANG

G PENIAGA KECIL DIKEJAR KOMPOUN
A MENTERI TIDUR DI ATAS KERUSI
G BANKER JAGA BANKERS
A PEKERJA KASINO DIVAKSIN PENUH
L KOMISYEN DAFTAR VAKSIN 70J.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 June 2021 3:30 am
Reply to  PN Gagal

BETUL TU..warga emas berusia 60 tahu ke atas masih ramai yg menunggu giliran vaksin..terutama di Selangor dan Penang. Apa KJ nak glongan ni semua mati kot, supaya ringan beban kjaan bole jimat bayar pencen bulanan atau sengaja nak kurangkan undi..Ya la negeri2 pembangkang ramai pengundi (terutama non malays yg mmng pangkah pembangkang)

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:54 am

K E R A J A A N G G G A A A G G G A A A L L L

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:53 am

K GAGAL JAGA PELABUR
E GAGAL JAGA BALAK
R GAGAL JAGA ISLAM DAN MELAYU
A GAGAL JAGA SEMPADAN NEGARA
J GAGAL JAGA SUNGAI
A GAGAL JAGA KLUSTER COVID
A GAGAL JAGA SOP
N GAGAL JAGA MENTERI BERCUTI 55 HARI

G RAKYAT DIHUKUM
A MENTERI MAKAN GAJI HARAM
G BANKER JAGA BANKERS
A PEKERJA KASINO DIVAKSIN PENUH
L KOMISYEN DAFTAR VAKSIN 70J.

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:46 am

PN KERAJAAN GAGAL

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:45 am

K GAGAL VAKSIN
E GAGAL JKOM
R GAGAL NOTEBOOK
A GAGAL MORATARIUM
J GAGAL PKP
A GAGAL TOTAL LOCKDOWN
A GAGAL BANTUAN PRIHATIN
N GAGAL EKONOMI MERUDUM

G RAKYAT DIPERSALAH
A MENTERI TIDUR
G FRONTLINERS JADI MANGSA
A LAGU JUDI RAYA FOR ALL
L KOMISYEN DAFTAR VAKSIN 70J.

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:40 am

K E R A J A A N G A G A L

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:39 am

K GAGAL PM MAJORITI HILANG
E GAGAL BUKA PARLIMEN
R GAGAL SPEAKER DIKUASAI ESEKUTIF
A GAGAL MP DIBELI DIUGUT DIDAKWA
J GAGAL MENTERI MAKAN GAJI HARAM
A GAGAL DUTA KHAS MEMBAZIR
A GAGAL SIFAR COVID
N GAGAL DARURAT

G PELABUR LARI
A SYARIKAT BANKRAP
G PENJAWAT AWAM POTONG GAJI
A PEKERJA KASINO DIVAKSIN PENUH
L KOMISYEN 70J DAFTAR VAKSIN.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 8:13 am

Cara politik yang bermaruah ia lah dapatkan suara majoriti atau usahakan supaya PM mahu nasihatkan YDPA bertndak saperti yang di mahukan.

Ingat, Perlembagaan negara kata YDPA bertindak di atas nasihat PM. Selain dari itu ada lah utra vires (acting or done beyond one’s legal power or authority.)

Tapi, biasa nya, Pembangkang jangan harap lah PM mahu buat apa yang dikehendaki mereka. Sengeh saja lah, iklankan ubat gigi yang anda gunakan.

Anonymous
Anonymous
7 June 2021 8:15 am
Reply to  Anonymous

hehe

PN Gagal
PN Gagal
7 June 2021 8:46 am
Reply to  Anonymous

K E R A J A A N P N G A A G G A A L L

khatijah.nuno
khatijah.nuno
11 June 2021 3:32 am
Reply to  Anonymous

Eh bole belah lah…tang PM nasihat YDPA kau ikot demokrasi. Suroh Moodin dan Taki buka Parlimen lah..biar bersidang sama2 dgn pihak pembangkang. di situ baru ada check and balance walau pun undi tak percaya disekat PN