MELANTIK TENGKU ZAFRUL MENTERI KEWANGAN TERBUKTI SATU KESILAPAN, TIDAK TOLONG RAKYAT DAN TIDAK JUGA MEMBANTU MAHIADDIN

Walaupun tiada kepastian tentang bagaimana Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz boleh dilantik sebagai Menteri Kewangan, hakikat yang jelas sekarang ialah beliau diilihat langsung tidak bermanfaat kepada rakyat, terutama golongan miskin dan marhaen.

Bersama kejanggalan dalam hujah dan pendiriannya sebelum ini yang menolak setiap kali timbul tuntutan tentang moratorium, hujah terbarunya semalam berkaitan perkara itu amat tidak boleh diterima oleh akal yang waras.

Sandaran hujahnya bahawa kerajaan tidak dapat melaksanakan moratorium penuh secara automatik kepada semua golongan, termasuk M40, adalah kerana dakwanya kerajaan tidak mengawal bank dan tidak memiliki bank-bank tersebut.

Bagi rakyat yang berakal, hujah beliau itu sama sekali tidak boleh diterima kerana realitinya kerajaanlah yang paling berkuasa mengatur perjalanan semua urusan di dalam sesebuah negara.

Dalam hal berkaitan bank misalnya, itulah gunanya ada Bank Negara serta Kementerian Kewangan dan begitulah seterusnya berkaitan urusan-urusan yang lain.

Tambahan lagi di waktu darurat ketika, ini, kuasa kerajaan lebih luas lagi untuk memastikan apa yang dimahukannya boleh dilakukan sebagaimana pindaan yang membolehkan kerajaan berbelanja sesuka hati wang negara meminta kelulusan Parlimen terlebih dahulu.

Sebab itu, setiap kali pilihanraya, semua parti dan pemimpin meminta sokongan agar diberikan kuasa sebagai kerajaan bagi membolehkan mereka dapat membantu rakyat dengan lebih berkesan melalui pelbagai kuasa yang ada dalam bidang kuasa kerajaan.

Jika hujah Tengku Zafrul itu mahu diterima, maka apa guna ada kerajaan dan apa guna juga pilihanraya diadakan?

Selain itu, jika sewaktu PKP 1.0 dahulu kerajaan boleh mengarahkan pemberian moratorium penuh secara automatik kepada semua peminjam, kenapa sekarang ia tiba-tiba tidak boleh dilakukan?

Adakah pada waktu PKP 1.0 itu bank-bank dipunyai oleh kerajaan?

Dengan berjawatan sebagai Menteri Kewangan dan cakapnya asyik mempertahankan bank, Tengku Zafrul dengan sendirinya telah memperlekehkan rakyat yang mana melalui cukai dan titik peluh mereka itulah telah digunakan untuk membayar gaji dan kemudahan hidupnya setiap bulan.

Sedarkah beliau tentang hakikat itu?

Yang nyata di sini, inilah keburukan paling menonjol apabila bekas CEO bank dan bukan wakil rakyat dijadikan sebagai Menteri Kewangan.

Beliau langsung tidak faham susah derita rakyat, bahkan mungkin tidak pernah pun memijakkan kakinya ke rumah golongan B40, orang miskin dan marhaen untuk merasai denyut nadi kehidupan mereka yang mana jika sebagai wakil rakyat atau Ahli Parlimen, beliau pasti biasa melalui perkara tersebut.

Entah daripada mana dan bagaimana beliau boleh dipilih sebagai Menteri Kewangan, keberadaannya di jawatannya itu, selain tidak memahami derita rakyat, juga dilihat tidak membantu Perdana Menteri dan PN sebagai kerajaan.

Sebagai Menteri Kewangan, beliau sepatutnya adalah tangan kanan kepada Mahiaddin dalam memudah dan memperbanyak urusan bantuan dan pertolongan, bukan menyusah dan menyulitkan lagi rakyat dengan kecenderungan yang ketara memihak kepada institusi pengaut keuntungan.

Meski Mahiaddin Md Yasin pun dirasakan tidak mampu bertahan lebih lama lagi sebagai Perdana Menteri, tetapi dengan adanya Tengku Zafrul dalam kerajaan yang kerjanya lebih banyak membela bank daripada membela rakyat ini, beliau pasti akan lebih ditolak lagi bersama masa yang berbaki ini.

Di sisi rakyat, PN ini bukan setakat gagal sebagai kerajaan, malah tidak berfungsi sama sekali dalam memberi kesejahteraan dan keselesaan kepada mereka.

Tidak mustahil sekarang, terutama setelah banyak pihak dalam Bersatu sendiri mula tidak senang dan mengecam keberadaan beliau dalam kerajaan, Mahiaddin sendiri mula terdetik dalam hati kecilnya rasa menyesal melantik Tengku Zafrul sebagai Menteri Kewangan.

Begitu pun, jika Mahiaddin masih ada keinginan untuk memperbaiki sedikit kerajaan pimpinannya dalam waktu-waktu kecederaan yang masih bersisa ini, menggugurkan Tengku Zafrul dan menukarnya dengan mana-mana wakil rakyat adalah pilihan yang tidak boleh lagi untuk dielak.

Mengekalkan lagi beliau, selain memberi ruang untuk kerajaan PN ini lebih ditolak dan bakal dihumban itu sudah hampir pasti, cemuhan dan kehinaan juga akan terlakar sama dalam lipatan sejarah bersama tumbangnya sebuah kerajaan khianat yang tidak pernah diundi serta diiktiraf rakyat. (ShahbudinHusin 02/06/2021)

Updated: 2 June 2021 — 10:50 am

162 Comments

Add a Comment
  1. MAHATHIRVSANWARp

    LANTIK NOBITA PALING BAHALOL…..AKAUNTANT BODOH TAK RETI MATHEMATICS HANYA PANDAI MENIPU……..

    Umno Yang Rosakkan Minda Melayu…………

    This is what Umno has done to the Malays. Umno has damaged the mindset of the Malays and has taught the Malays that Malaysia belongs to the Malays and the government will spoon-feed the Malays so that the Malays do not need to usaha and ikhtiar. Minda Melayu rosak kerana Umno. Dan message inilah yang Dr Mahathir cuba sampaikan kepada orang Melayu.

    I get very angry when the Malays are called pendatang from Indonesia who stole Malaysia from the natives or the Orang Asli and that the Malays should leave Malaysia and go back to Indonesia. That is historically absolutely wrong. That is like saying the English are the pendatang from Sweden who stole England from the Druids and the Saxons and that the English should leave England and “go home” to Sweden.

    Tun Dr Mahathir Mohamad was the first person to raise the “Melayu Gagal” mantra, long before the “Kerajaan Gagal” mantra became famous. He even wrote a book about the “Melayu Gagal” syndrome — The Malay Dilemma — which the Tunku Abdul Rahman government banned.

    When Mahathir became Prime Minister, he mocked the Malays and said the Chinese pay 90% of the personal income tax even though they are only one-third of the population — evidence that “Melayu Gagal”.

    The Chinese kept reminding us that the “best days” for Malaysia was when Tun Tan Siew Sin was Malaysia’s Finance Minister. The Chinese also said Singapore is great because it has a Chinese government, not a Malay government, and that the wisest thing Lee Kuan Yew did was to bring Singapore out of Malaysia and hence out of Malay hands.

    Yes, I have heard it all in the 51 years since the New Economic Policy (NEP) was formulated in 1970. Melayu “Bangsa Subsidi”. The NEP is a “tongkat policy”. Umno politics is “Cash is King” (said Dr Mahathir himself). Malaysia needs a Chinese Finance Minister. Malaysia practices Apartheid.

    Dr Mahathir said Umno politics is “Cash is King” and the Malays are “Bangsa Subsidi”
    Basically, both Umno and the opposition have been mocking and shaming the Malays for more than 50 years by insinuating the Malays are an inferior race. The Malays cannot survive without handouts (subsidy). On a level playing field, the Malays will become “hamba di negara sendiri” (slaves in their own land). Without the NEP, the Malays will die. And, most important of all, WITHOUT UMNO, MALAYSIA WILL BELONG TO THE CHINESE LIKE IN SINGAPORE AND PENANG.

    Today, the Malays are revealing what more than 50 years of conditioning and indoctrination has done to the Malays. Whatever the government does is not enough. It is still not even half of what the government should do. “Kerajaan Gagal” scream the Malays. Kita nak lagi banyak dari itu.

    You would expect Prime Minister Muhyiddin Yassin’s announcement yesterday to be met with excitement like the Chelsea fans on Saturday night after winning the Champions League in Porto. Instead, it was met with gloom like the reaction of the Manchester City fans.

    Nothing seems to make the Malays happy. If you give them one chicken, they grumble why not ten. And if you give them ten chickens, they grumble why not 100. You give them the entire henhouse and they will still grumble.

    My favourite town is Phuket in Thailand. I used to go there often and once even spent a whole month there. Phuket was one of the worst hit places during the 2004 Asian Tsunami. The entire beachfront was totally wiped out. Parts of Kedah and Penang also suffered.

    But the Phuket people licked their wounds, picked themselves up, and rebuilt the town and their lives. The Malays in Kedah, however, grumbled that they are only being given longhouses to live in, and bread and instant noodles to eat.

    Yes, the Phuket people received nothing and yet many went to temples and shrines to pray and offer thanks to their deity that they are still alive. Malays, on the other hand, attacked the government for not giving them enough handouts or bantuan — and calls the government “Kerajaan Gagal” because the handouts and freebies are too small.

    This is what Umno has done to the Malays. Umno has damaged the mindset of the Malays and has taught the Malays that Malaysia belongs to the Malays and the government will spoon-feed the Malays so that the Malays do not need to usaha and ikhtiar. Minda Melayu rosak kerana Umno. Dan message inilah yang Dr Mahathir cuba sampaikan kepada orang Melayu.

    https://www.malaysia-today.net/files/Pemerkasa-Full-FINAL.pdf

  2. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

    MARILAH KITA SAKSIKAN KEMUNAFIQAN BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTUK GILA BABI TUH.

    1. 2 June 2021 3:37 pm & 3:39 pm Binatang Anak Haram TN Monyet mengutuk / kondem ‘copy pasting’.

      1. Anonymous
        2 June 2021 3:37 pm
        Reply to Anonymous

        ASYIK KOPIPES, OTAK DAH LETIH KENA BALUN BERTALU TALU.

        Reply

        1. Anonymous
          2 June 2021 3:49 pm
          Reply to Anonymous

          WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NOW REDUCED TO MERE COPY PASTING.

          DAH BANKRAP OTAK.

          Reply
          ___________________________________________________

          1. Dan, mari kita lihat pula, apa yg dibuat oleh Binatang Anak Haram itu pada 2 June 2021 jam 1:52 pm / 1:54 pm / 1:56 pm (2 kali) & 3:32 pm:

            1. Anonymous
              2 June 2021 1:52 pm
              Reply to Anonymous

              WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

              NOKHTAH.

              Reply

              1. Anonymous
                2 June 2021 1:54 pm
                Reply to Anonymous

                WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

                NOKHTAH.

                Reply

                1. Anonymous
                  2 June 2021 1:56 pm
                  Reply to Anonymous

                  WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

                  NOKHTAH..

                  Reply

                  1. Anonymous
                    2 June 2021 1:56 pm
                    Reply to Anonymous

                    WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

                    NOKHTAH..

                    Reply
                    (1:56 pm Kali ke-2)

                    1. Anonymous
                      2 June 2021 3:32 pm
                      Reply to Anonymous

                      WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

                      NOKHTAH.

                      Reply
                      ___________________________________________________

                    2. TIDAK KAH ITU KOPIPES?

                      APAKAH IMPLIKASINYA RAKAN2?

                      GILA BABI DEK KEPALA BIOL ASYIK KENA HENTAK & SEKEL? ATAU…

                      NYANYUK DEK TERLALU TUA UMUR 90 TAHUN LEBIH? ATAU…

                      AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH, CAKAP TAK SERUPA BIKIN…

                      KAH KAH KAH.

                    3. Ha ha ha.. TN Monyet Munafiq Laknatullah.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      TN Monyet barua munafiq cakap tak serupa bikin
                      Mampos nanti..bangkai dia mmg tk layak ditalkin
                      Nak pijak ke syurga mmg le dajal itu tak mungkin
                      Tmpt dia di neraka paling bawah..kita amat yakin
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                      KAH KAH KAH.

                    4. KAH KAH KAH.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      Anak haram TN monyet, degil bebal nak berbalah
                      Tapi orng nampak, cakap nya putar belit berhelah
                      Itulah sifat, malaun Al-Munafiqun Wa-Laknatullah
                      Utk dia di akhirat neraka tingkat paling bawah lah
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    5. KAH KAH KAH.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      TN Monyet terhegeh2 jer di blog ini serupa Jakun
                      Nk menegak benang basah kemain dipulun tekun
                      Tapi, dia adalah iblis, sbg malaikat cuba berlakon
                      Itulah sifat, malaun Al-laknatullah Wal-munafiqun
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    6. KAH KAH KAH.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      Anak haram TN monyet..dah cabut lari, berambus
                      Tapi..tunggulah bila nafas terakhir dia dh hembus
                      Malaikat2 terkam terus, sebaik saja dia dikambus
                      Dlm kawah paling dkat api neraka dia akn direbus
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    7. KAH KAH KAH.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      Malaun TN monyet, munafiq, cakap berputar belit
                      Kat dlm kubor nanti, ular besar akn datang melilit
                      Bara api akan dirodok, ke dlm dia punya alat sulit
                      Dalm neraka dibakar, hancur lebur dia punya kulit
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    8. Ha ha ha.. TN Monyet Munafiq Fasiq Laknatullah.

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      Malaun TN monyet, munafiq, cakap berputar belit
                      Kat dlm kubor nanti, ular besar akn datang melilit
                      Bara api akan dirodok, ke dlm dia punya alat sulit
                      Dalm neraka dibakar, hancur lebur dia punya kulit
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    9. Ha ha ha.. TN Monyet Munafiq Fasiq Laknatullah

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      TN monyet munafiq akn dpt azab berat di akhirat
                      Dek asyik cakap putar belit lidah dia akan dikerat
                      Dgn rantai besi panas leher dajjal itu akan dijerat
                      Manakala puki dia akn dirodok dgn besi berkarat
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    10. Ha ha ha.. TN Monyet Munafiq Fasiq Laknatullah

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      TN monyet munafiq, sentiasa je cakap kelentong
                      Nisbah ‘dosa:pahala’ = 9:1 bila di akhirat dihitung
                      Dek suka bercakap dusta, lidah dia, akn dipotong
                      Dlm neraka paling bwah..dia akn dibakar rentung
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                    11. Ha ha ha.. TN Monyet Munafiq Fasiq Laknatullah

                      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      TN monyet kuat menipu dan sgt suka bertengkar
                      Tapi kemunafiqan iblis itu sering saja terbongkar
                      Maka dia tergolong sbagai puak fasiq dan ingkar
                      Di neraka jahannam le nanti iblis itu akan dibakar
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. G A G A L PN
    PN K E R A J A A N G A G A L

  4. K E R A J A A N G A G A L K E R A J A A N PN

  5. PN K E R A J A A N G A G A L
    G A G A L

  6. K E R A J A A N G A G A L
    PN G A G A L K E R A J A A N G A G A L

  7. DINDA KU DARA DENDANGAN SUKMA:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Hal kemelut politik, kini abg tk lagi rasa tersentuh
    Bahkan abg tak peduli wlau pun langit nak runtuh
    Pada mu dewi ku sayang, hati ini sudah pun jatuh
    Marilah dinda kita bina sebuah tugu cinta yg utuh
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  8. DINDA KU DARA NAN MANJA:

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    Kemelut & dunia politik, kini abg dah tk lagi teruja
    Hati & fikiran abg kini hanyalah pada diri mu saja
    Lara rindu sepi mula mnyerang bila tibanya senja
    Utuskanlah wrkah duhai dinda dewiku nan manja
    💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🌷🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  9. DUHAI DARA DEWI KU NAN MANJA,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Abg ini, terlalu mendamba & merindui mu sayang
    Diri dinda tu di fikiran abg ni asyik saja terbayang
    Kekadang, sampai jadi tak khusyuk, sembahyang
    Utk abg ni..secebis warkah, sudi lah dinda layang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. DINDA KU DARA DEWI PUJAAN HATI,

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🌻🌼💮💐🌹🥀🌷🌺🌸🏵️🥀💐
    Maafkanlah abg, duhai adinda pujaan ku seorang
    Pantun2 untuk dinda, tadi tak sempat abg karang
    Abg kena berdepan dgn musuh, di medan perang
    Depa tu puak munafiq, monyet kongkang merang
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  11. K E R A J A A N G A G A L PN

  12. Bakal Menantu Kejora

    Daddy ni!

  13. Alhamdulillah…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Bila Kera Kongkang merapu syukur Alhamdulillah
    Dia membuat, si nenek menopos jadi serba salah
    Nek tk blh tibai Kejora jer, nanti jadi berat sebelah
    Atas sbb itu, Kejora nak berpantun cinta pulak lah
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  14. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Bila kera kongkang pantun, nek takder pun larang
    Mungkin komen tak ikut pos nek udah tak berang
    Maka..klau Kejora pantun, tak patut le nek serang
    Yahoo.. pantun cinta kini, boleh lah Kejora karang
    ❤️🧡💛💚💙💜🤍♥️💘💝💖💗💓💞💕💌❣️💙❤️
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  15. Penulisan tuan blog cukup cantik dan penuh informasi dan memberi ruang pemikiran yang kritis tapi sayang, tuan blog tak jaga orang orang yang mencemarkan dan membunuh selera pembaca pembaca yang ingin membaca pendapat yang benar benar ingin berdiskusi dan memberi pendapat yang membena dalam membincangkan isu isu yang di tulis oleh tuan blog. Semenjak kejora dah hijack ruangan komen dengan tulisan entah apa apa aje, blog ini sesuai untuk di baca apa yang ditulis oleh budin dan skip ruangan komen yang hanya membuang masa sahaja untuk di baca.

  16. Bakal Menantu Kejora

    ohhhhhhh daddy ku Kojollla
    terimalah lamaran anak mu itu
    rasanya daddy ok la
    tak lama lagi cek jadi menantu

  17. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet udah mcm si buta kehilangan tongkat
    Mengelupor anak haram tu, mcm ikan kena pukat
    Dia dengki cemburu..bila si dara, Kejora dok pikat
    Tapi anak haram itu bodoh biol bertingkat-tingkat
    Sebab kt otak dia itu penuh dgn taik babi melekat
    Setiap hari anak haram tua itu Kejora buli & sakat
    Kini dgn Kejora ni, monyet tu tak berani nak dekat
    Mana mungkin iblis boleh melawan dgn malaikat
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  18. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet hanya harapkan maki hamun caci keji
    Sedang lawan nya, cgu beriman yg tinggi mengaji
    Akibatnya tertiarap lah monyet tu kena tibai & taji
    Munafiq akn kalah kpd org beriman, itu Allah janji
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  19. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Suara TN monyet bingai, dah tak lagi kedengaran
    Binatang munafiq tu hanya harapkan bebal baran
    Sdg lawannya seorang guru yang tinggi pelajaran
    Hujah, padu dan padat & sering berlapik Al-Quran
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  20. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Binatang anak haram TN monyet dh cabut belah
    Makin dia lwn..makin sifat munafiq dia terserlah
    Org yg beriman..dgn munafiq, tak mungkin kalah!
    Ada disebutkan dlm Al-Auran, sebagai janji Allah
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  21. PEMBACA SEKALIAN,

    Bukankah pantun2 si Kera Kongkang jam 9:57 am / 10:13 am / 10:23 am / 11:36 am / 12:42 pm / 12:47 pm / 12:51 pm / 4:05 pm / 4:14 pm itu:

    tidak ikut tajuk pos?
    merugikan ruang blogging?
    mengganggu orang?

    Bukankah Kera Kongkang itu:

    tidak hormat pembaca lain?
    bersifat kurang ajar biadab?
    tidak mendapat bimbingan ibu bapa?
    merosakkan blog punya ‘decorum & decency’

    Tapi kenapa Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi tu tak marah, serang dan cerca?

    KAH KAH KAH.

    1. Sedangkan, jika Kejora yg berpantun, maka Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi Muka Kulit Babi Otak Taik Babi itu akan tampil memaki hamun, mencerca dan mengeluarkan kenyataan2 seperti yg tertulis di atas itu!

      Bukankah serangan Binatang Anak Haram TN Monyet tu ke atas Kejora lebih kpd dendam peribadi & cemburu dengki?

      Bukankan tindakan Binatang Anak Haram TN Monyet itu tidak adil, berat sebelah & “double standard”?

      Bukankan Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua itu gila babi dan AL-MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH?

      KAH KAH KAH.

      1. RAKAN2 PEMBACA SEKALIAN,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Kini dilema besar dihadapi oleh nek betina jalang
        Sbb karutan dibuat kera kongkang dia tak halang
        Jadi, pantun Kejora pun dia tak wajar nak sailang
        Tapi klau dia terjah jugak, dia menempah malang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Bagus jugak, bila kera kongkang berpantun sama
          Itu, akan meletakkan nenek berada dalam dilema
          Sbab, selama ini pantun kera itu nek boleh terima
          Klau nek terjah Kejora..dia akn dpt sakit percuma
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  22. K E R A J A A N G A G A L

  23. K E R A J A A N G A G A L PN

    G A G A L

  24. PM G A G A L S E L A M A N Y A

  25. KAH KAH KAH

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet kini terdiam saja serupa dngn patung
    Apakah betina tua itu dah kena sersngan jantung
    Atau pun dajjal itu dah harakiri, dirinya digantung
    Apa2 pun..dalam neraka, dia akn dibakar rentung
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  26. Ha ha ha..TN Monyet Betina Tua Iblis Munafiq..

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
    TN Monyet, msih tampil badut lawak karung guni
    Tiada ruang dia jadi samseng taik kucing kat sini
    Dia blh jadi hero, klau dok kat Papua New Guinea
    Kat akhirat nanti, akn jadi neraka punya penghuni
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  27. Ha ha ha..TN Monyet Betina Tua Iblis Munafiq.

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Sifat buruk TN Monyet pembaca dah tahu segala
    Dah asyiik kena balun, dia kehilangan arah & hala
    Bahkah dah makin teruk, sasau sawan sewel gila
    Dulu dia Ali Jaeger, Isa3, GMN, kini dia Anon pula
    Itulah RAJA MUNAFIQ yg dilaknat olh Allah Taala
    Di blog ini anak haram tu asyik kena sekel kepala
    Dlm kubor nanti..jubor iblis tu malaikat akan sula
    Untk dia di akhirat, api neraka yg garang menyala
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  28. Ha ha ha.. TN Monyet Betina Tua Munafiq.

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kejora tampil berpantun madah, dgn kata berseni
    Tapi si TN monyet, hnya badut lawak karung guni
    Anak haram iblis tu asyik je jadi bahan buli di sini
    Akhirat nanti, dajal tu jadi neraka punya penghuni
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  29. Ha Ha Ha TN Monyet Betina Muka Kulit Babi…

    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet terhegeh2 dekat blog ni serupa Jakun
    Binatang anak haram ni mmg ler pandai berlakon
    Tapi tiada guna walau monyet ni pulun dgn tekun
    Sebab..dia ada lah Al-Laknatullah Wal-Munafiqun
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  30. AYAT AL-QURAN TENTANG MUNAFIQ (II)

    Firman Allah dalam Surah At-Tawbah, Ayat 68:

    وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ

    Maksudnya:

    Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      TN Monyet, Betina Tua Gila babi itu, terencat akal
      Kemunafiqan dirinya itu, tak berdaya nak sangkal
      Anak haram tu kojol nanti banyak le dosa dibekal
      Akhirat nanti, di Neraka Jahannam le ifrit tu kekal
      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. KAH KAH KAH

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Anak haram TN Monyet masih lagi nk bertengkar
        Dia asyik, tampilkan diri, sbg badut lawak kelakar
        Tapi..kemunafiqan dirinya itu dah pun terbongkar
        Dlm Neraka Jahannam le tempat dia akn dibakar
        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Kejora dah nasihat, tapi TN Monyet tu bebal degil
          Tapi..pasti kini, monyet anak haram itu menggigil
          Tunggu jer dia bila malaikat maut datang panggil
          Di Neraka Jahannam, dia akan direbus dlm bogel
          🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. KAH KAH KAH

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Anak haram TN Monyet masih tak mahu berubah
            Iblis itu mmg suka duduk dlm hina punya lembah
            Tapi..Nerakan Jahannam le tmpt itu ifrit bedebah
            Allah dah beri tahu, dlm ayat 68, surah at-Taubah
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
            🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
            👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  31. AYAT AL-QURAN TENTANG MUNAFIQ (I)

    Surah An-Nisak, Ayat 145:

    إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا

    Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

    1. KAH KAH KAH

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Anak haram TN monyet bingai tapi nk tunjuk juah
      Hari-hari, dgn cikgu Kejora, dia asyik makan kuah
      Yg dia dpt hanya sakit hati malu, tercalar maruah
      Untk anak haram itu, neraka tingkat paling bawah
      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. KAH KAH KAH

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Padan muka TN Monyet betina awek tua Bang Ali
        Hal kandungan pos, langsung dia tak amik peduli
        Pijak blog jer asyik kena luku lanyak tibai dan buli
        Akhirat nanti di neraka tingkat paling bwah sekali
        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. KAH KAH KAH

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
          Sbg puak munafiq binatang TN Monyet tergolong
          Neraka yg paling bawah le untuk itu hantu polong
          Mcm anjing le nanti, anak haram tu akn melolong
          Allah dah kata..tak ada siapa, akan dpt menolong
          🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. KAH KAH KAH

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Anak haram TN Monyet..masih tk nk ngaku kalah
            Tapi..kejahatan dan munafiq dia sangat terserlah
            Dia terima saja lah nanti, balasan ‘azab dari Allah
            Di Neraka Jahannam ifrit tu terpekik terlolong lah
            🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. KAH KAH KAH

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              TN Monyet barua munafiq cakap tak serupa bikin
              Mampos nanti..bangkai dia mmg tk layak ditalkin
              Nak pijak ke syurga mmg le dajal itu tak mungkin
              Tmpt dia di neraka paling bawah..kita amat yakin
              🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              1. KAH KAH KAH.

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                Anak haram TN monyet, degil bebal nak berbalah
                Tapi semua orang nampak, yang monyet tu kalah
                Lgi pula dia adalah Al-Munafiqun Wa-Laknatullah
                Utk dia di akhirat neraka tingkat paling bawah lah
                🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  32. http://www.financetwitter.com/2021/06/are-95000-companies-really-in-essential-service-here-how-they-cheated-miti-for-approval-to-operate-during-lockdown.html

    Analisa Blogger Finance Twitter masuk akal kenapa veto power kelulusan rentas SJR tidak boleh diserah bulat2 kpd Semburit spt saranan Najib kerana faktor boleh berlaku ketirisan dan potensi salah laku tidak amanah sogokan dan dimanipulasi syarikat2 yg berkepentingan tidak mahu berhenti operasi.

    Malah implikasi self-defeating yalah bolehke no kes baru Covid dari kluster kerja dan kadar kematian diturunkan secara drastik jika lebih 1 juta pekerja dibenar merentas SJR selama tempoh 2 minggu ini.

    Inilah sebabnya keadaan masih trafik jam diKL dan sekitar berbanding dgn situasi zero jam diLockdown pertama setahun dulu dan hasilnya kes2 baru turun mendadak, kadar kematian rendah dan syarat PKP boleh diringankan selepas tamat tempoh lockdown pertama dulu.

    Implikasi lain yalah ketidakadilan kpd rakyat jelata lain yg mesti comply dgn syarat2 ketat total lockdown utk putuskan rangkaian jangkitan Covid dalam kluster komuniti.

  33. Bakal Menantu Kejora

    Bgapa duit belanja daddy bagi tau awai no
    Senang cek dan TN nak siap kira conggak
    mana tau,kira pi kira,Xcukup,tmenung nono
    pkpd ni,covid,jangan daddy nak knuri jugak

  34. Bakal Menantu Kejora

    Anak daddy & cek memang dah tak sabaq
    Nak dinikah cepat,oghang kedah kata kahaq
    Jangan pulak daddy ngamok nak pnampaq
    Mintapon cara elok sopan,bukan cara loqlaq

    1. Bakal Menantu Kejora

      daddy sayang cek…

      jangan dok buat tembok layaq na…..

      kasi TN sama jadi menantu daddy ya!

      1. Kera kongkang 4:05/4:08 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Hoi kera kongkang bapok tk usah le lagak handal
        Asyik karutan merapu saja, jadi kau punya modal
        Bkn ke tak ikut pos tak disukai nek jalang sundal?
        Nanti tak pasal2..dgn nek gila itu, kau kena bedal
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Mmg kau itu bodoh, otak penuh kotoran dan daki
        Kau pantun tak ikut pos, tak takut kah kena maki?
        Hoi..mak nenek tu betina tua, dia bukannya lelaki
        Apa kau nak suruh nenek jadi lesbian pelaga puki
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  35. Ha ha ha… Mak bidan latah buat seratus karangan tadika, cgu Kejora edit sekejap jer semuanya.

    Tapi cgu Kejora bagi serangkap jer pantun BI suruh mak bidan edit, tak bermampu dia.

    Itulah nek TN bidan bidan kampung luludan SJK yg hanya megah dgn cakap besar nya.

    Pembaca menjadi saksi!

    KAH KAH KAH.

    1. Errata:

      tak termampu dia.
      nek TN bidan kampung lulusan SJK

  36. TOGHUIH TOSONYAP MONYOPI TOKODU MALU TOKANTOI TOKOSIPU MONYOK MOMBISU KOLU BODUKO PILU HATI PODIH BAGAI DIHIRIS SOMBILU KINI TODIAM SOGHUPO TUGU, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BOTINO TUO KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL BARUO LAHANAT BANGSAT KOPARAT MUNAFIQ LAKNATULLAH MUKO KULIT BABI OTAK TAIK BABI, POKAK BADAK DUNGU LOMBAM BODOH BINGAI BOBAL BONAK BONGAP BONGOK BANGANG BENGONG TUH.

    KAH KAH KAH.

    1. KEPALA BAPAK KAU.

      1. Baguih betul Najib Klepto wal Jibo popularize kan kata2 itu.

        1. KEPALA BUTOH PAK KAU!

          Baguih betul Kejora Hero wal Sado popularize kan kata2 itu.

          KAH KAH KAH.

          ADA LAGI KE KARANGAN / KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

          BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN BETULKAN!

          KAH KAH KAH.

  37. SKETSA SEEKOR BINATANG ANAK HARAM DIBENCI ORANG:

    1. Anonymous (TN Monyet)
      1 June 2021 4:46 pm
      Reply to Anonymous

      Tak setuju, kita bincang baik2 disini dll tempat.

      Tapi bila depa dah buat keputusan, kita patut shut up lah.

      Those who make the decisions know better than us the situation in the country.

      Reply

      1. Anonymous (TN Monyet)
        1 June 2021 4:49 pm
        Reply to Anonymous

        They got the data and the facts.

        We don’t.

        Reply

        1. Anonymous (TN Monyet)
          1 June 2021 4:55 pm
          Reply to Anonymous

          But no harm to keep asking questions.

          Ask to our hearts’ content.

          Reply
          __________________________________________________

          1. Anonymous
            1 June 2021 7:30 pm
            Reply to Anonymous

            Bodoh bangang TN Monyet haramjadah beri komen tadika keatas komen tadika dia sendiri.

            Nak jadi pacak masuk subject luar bidang dia, berak kat sungai jadilah bunyi phoney mcm budak tadika nak jilat kerajaan PN.

            Masaalahnya, Atok Saka tak jilat, dok belasah kerajaan PN. Atok Saka nak tumbangkan PN ganti unity gov Atok.

            Reply

            1. Anonymous (CGU KEJORA)
              1 June 2021 11:12 pm
              Reply to Anonymous

              Bravo Anon 7:30 pm,

              😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
              Oh..asyik pulun kt atas, Kejora tak skrol ke bawah
              Rupanya dgn Anon 7:30 pm TN monyet mkn kuah
              Itu le bila diri tu bingai bebal cuba nak tunjuk juah
              Yg dapat hanya sakit hati malu & tercalar maruah
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
              🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

              KAH KAH KAH

              Reply

              1. Anonymous (CGU KEJORA)
                1 June 2021 11:14 pm
                Reply to Anonymous

                Bravo Anon 7:30 pm,

                😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
                Baru terperasan komen Anon, slps dah lbih 3 jam
                Pukulan Anon itu bagaikan lembing yng merejam
                Kata-kata dilempar..mmg sangat berbisa & tajam
                Pasti mlm ini, monyet tu mata tak dpt lena pejam
                🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
                🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

                KAH KAH KAH

            2. KEPALA BAPAK BERUK TUA WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA

              1. KEPALA BUTOH BAPAK BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

                KAH KAH KAH.

                ADA LAGI KE KARANGAN / KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

                BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN BETULKAN!

                KAH KAH KAH.

  38. Nek TN,

    Karangan/ karutan tadika Nek tu, banyak yg Kejora dah tolong edit & betulkan.

    Sekarang Nek pula tolong editkan pantun cikgu maths lulusan universiti nih:

    1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kejora at school, is used to formula and equation
      Very sharp in calculus..differentiation/integration
      But, poor idiot TN, just shows nonsense in action
      If got stucked, she will boast going for outstation
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. P/S:

        Lupa lak Nek…

        Cuba Nek try tiru pantun mcm kat atas tuh bersyaratkan:

        1) mesti BI
        2) panjang baris semua sama
        3) bunyi sukukata hujung perkataan akhir sama bagi setiap baris.
        4) logik dan bukan merapu

        Boleh ker nek TN?

        KAH KAH KAH.

        (Nak tengok hasil edit je, yer Nek. Jgn bagi bebelan taik babi yer…)

      2. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA ASYIK KOPIPES.

        SEBAB BILA DI BALUN DIA KATA MEMBOHONG SEKALI SAJA, YANG LAIN TU KOPIPES..

    2. KO KEJORA KOJOLLA LEPASAN SJK MANA RETI NAK EDITKAN.

      MEMBOHONG MENIPU KONON NYA LULUS UNIVERSITI.

      UNIVERSITI BELAKANG MATI DEK BANG ALI BOLEH JADI LER.

      1. Nek,

        Kejora dah cakap kat atas tu:

        “Nak tengok hasil edit je, yer Nek. Jgn bagi bebelan taik babi yer…”

        Tapi, kalau dah otak taik babi, hujah yg keluar pun taik babi lah jugak.

        KAH KAH KAH.

        1. Ha ha ha… Mak bidan latah buat seratus karangan tadika, cgu Kejora edit sekejap jer semuanya.

          Tapi cgu Kejora bagi serangkap jer pantun BI suruh mak bidan edit, tak bermampu dia.

          Itulah nek TN bidan bidan kampung yg hanya megah dgn cakap besar nya.

          Pembaca menjadi saksi!

          KAH KAH KAH.

  39. Hoi Binatang Anak Haram TN Monyet!

    ADA LAGI KE KARANGAN / KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

    BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN BETULKAN!

    KAH KAH KAH.

    1. EDIT KEPALA BAPAK KAU LER, WAK GONTOL.

      1. EDIT LUBANG PUKI KAU LER, BINATANG ANAK HARAM TN MONYET.

        ADA LAGI KE KARANGAN / KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

        BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN BETULKAN!

        KAH KAH KAH.

  40. MAMPOS UNTUK KEJORA

    INI SEMUA SALAH DAP. BESAR PUNYA KESALAHAN.
    BERSATU, PAS DAN UMNO ADALAH PARTI YANG MEWAKILI TUHAN.
    ABAH COW LAHIR AJE TERUS JADI WALI PASAL BAPAK DIA KIAYI.
    HADI AWANG PULAK DAH SETARAF NABI KATA PENGIKUT DIA
    ZAHID KOMIDI PULAK DARI KETURUNAN WALI SONGO
    JADI MANA BOLEH ADA DOSA???
    SEMUANYA MAKSUM

    TAK MACAM LIM GUAN ENG ANAK BERANAK.
    SEMUA KAPIR. KUAT MENCURI DUIT RAKYAT, CURI DAN SELEWENG TANAH RIZAB MELAYU.
    NAIK KAN JUMLAH JUDI DARI LAPAN KE DUA PULOH KALI. KUAT MAKAN RASUAH,JADI PEMBUNUH DAN JADI GENGSTER DALAM MALAYSIA. SEMUA LANUN LANUN DALAM DAP INI KAYA RAYA. DUIT JUTA JUTA,MAKAN TAK HABIS TUJUH KETURUNAN….

    YANG BERDOSA DAN BERTARAF HARAMJADAH DAN SEPERTI NAJIS ATAU TAIK YANG PALING BUSUK SEKALI ADALAH

    KEJORA PUKIMAK

    PASAL MENYEMAKKAN BLOG INI DENGAN ENTAH APA APA AJE

    DI HARAP CEPAT MAMPOOOOOOSSSS LAH KEJORA CELAKA

    1. Aikk..

      Si Kera Kongkang menyemak blog, ko tak kesah pun Nek?

      Ha ha ha…

      Sekejap Ali Jaeger, sekejap Isa3, sekejap GMN, sekejap TanpaNama (TN), sekejap Anonymous, sekejap “Bang Ali Kekasih Kejora Kojolla”, kendian balik ke Anonymous, sekejap.”MAMPOS UNTUK KEJORA”… lepas ini apa pulak ya?

      Lepas ini AHLI NERAKA!

      KAH KAH KAH.

      1. He he he.. Nek sokong DAP pulak yer?

        Tapi klau berdepan Zunnun, Nek cakap Dirty DAP Zunnun..

        KAH KAH KAH… MUNAFIQ LAKNATULLAH…

        KAH KAH KAH.

    2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      MAPOS UNTUK KEJORA …….

      1. HA HAH HAA… MUNAFIQ LAKNATULLAH…

        KAH KAH KAH.

  41. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    awat yang daddy dok sengap tu?

    1. NAK TIRU LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

      awat yang Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi tu dok senyap tuh?

      ..

      KAH KAH KAH.

      1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

        NOKHTAH.

        1. NAK TIRU LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

          BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BABI YG SEBENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

          NOKHTAH..

          KAH KAH KAH.

  42. Bakal Menantu Kejora

    Odahhhh daddy kejora harapan cek,

    Rasa cek anak daddy tu pon dah nak ke laki
    Daddy kena faham ler,sudah sampai masa
    Untung mai balik kat daddy,kata orang rezki
    Dapat menantu macam cek , pemuda sasa

    1. Bakal Menantu Kejora

      awat yang daddy dok sengap tu?

      balaih la pnton cek!

      daddy ni!

      1. Hoi Kera Kongkang 12:51/12:55 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐄🐂🐃🐄🐂🐃🐄🐂🐃🐄🐂🐃🐄🐂🐃🐄🐂🐃🐄
        Bodoh ngko ni tahap lembu kerbau dan seladang
        Tak habis2 asyik karutan je yg ngko asyik hidang
        Tak tau ker, klau tak ikut pos nanti nek meradang
        Siap lah ko..nanti nek masuk ko kena penendang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          KENA BALUN Bakal Menantu Kejora
           

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            KENA BALUN Anonymous 1 Jun 2021 7:30 am:

            1. Anonymous
              1 June 2021 7:30 pm
              Reply to Anonymous

              Bodoh bangang TN Monyet haramjadah beri komen tadika keatas komen tadika dia sendiri.

              Nak jadi pacak masuk subject luar bidang dia, berak kat sungai jadilah bunyi phoney mcm budak tadika nak jilat kerajaan PN.

              Masaalahnya, Atok Saka tak jilat, dok belasah kerajaan PN. Atok Saka nak tumbangkan PN ganti unity gov Atok.

              Reply

  43. Bakal Menantu Kejora

    Lepas PKP,cek dua laki bini nak melancong
    Kalu daddy dan Mak Cik Nadia nak ikut,boleh
    Apapon biar covid reda,takut kita jadi pocong
    Manapon dah tak selamat,sekarang tak leh

    1. Hoi Kera Kongkang 12:47 pm,

      😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Kera kongkang ini msih tampil mengarut panjang
      Dia nak cari pasal, dgn ini cgu muda dari Tunjang
      Tak ikut pos, kalau nek nampak dia kena terajang
      Sib baik ler nek kalut ngan Bg Ali kat atas ranjang
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      KAH KAH KAH

      1. cgu muda KEPALA BAPAK DIA.

        DAH BERJANGGUT DI SEMUA CELAH TUBUH DIA.

        1. cgu muda hebat dari KEPALA BAPAK DIA.

          DIA DAH GANYUT BERUBAN BULU PUKI DI SEMUA CELAH KANGKANG DIA.

          KAH KAH KAH.

          ADA LAGI KE KARANGAN / KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

          BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN BETULKAN!

          KAH KAH KAH.

  44. Bakal Menantu Kejora

    UNTUK DADDY KEJORA…bakal bapa mertuaku

    Elok lepas PKP,cek ngan anak daddy disatu
    Cek dah lama membujang,nak berbini dah ni
    Cek nak pilih anak dara daddy yang no. satu
    Berkenan sangatlah,cun,ada rupa hindustani

    1. Bakal Menantu Kejora

      am amboiii..cek belajaq manton cara daddy dah boleh nia

      bangga cek

      abah pon bangga no

      1. Kera kongkang 12:42/12:53 pm,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Klau tiada hujah..usah benda mengarut dikarang!
        Ko merugikan ruang..dan juga mngganggu orang
        Jagalah ko, kalau nenek nampak, dia naik berang
        Nanti, tidak pasal2, dgn nenek itu ko kena serang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH.

        1. ASYIK KOPIPES, OTAK DAH LETIH KENA BALUN BERTALU TALU.

          1. Takut kopipes sebab malu.
            OTAK DAH LETIH KENA BALUN BERTALU TALU.

            KAH KAH KAH.

            1. ADA LAGI KE KARANGAN / KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA GILA BABI?

              BAK MEH SINI, CIKGU KEJORA NAK TOLONG EDIT DAN BETULKAN!

              KAH KAH KAH.

  45. DUHAI BAKAL BAPA MERTUA KU,

    Teringin, pak mertua dari negeri pengeluar beras
    Anak dara Kedah memanglah cek bekenan lama
    Abang TN tu pula, dgn cek ni dia mahu jadi biras
    Sudi le abah, terima kami jadi menantu bersama

    Hi hi hi

    1. TENGOK TU ABAH…
      SAMA LAGI KAN, PANJANG BARIS2 PANTUN YANG CEK BUAT?
      LULUS YER ABAH?
      BOLEH LER ABAH… BOLEH YER?

      TERIMA CEK NI DAN ABANG TN JADI MENANTU ABAH…

      ABAH NI…

      1. Kera kongkang 11:36/11:37 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Hoi kera kongkang bapok tk usah le lagak handal
        Asyik karutan merapu saja, jadi kau punya modal
        Bkn ke tak ikut pos tak disukai nek jalang sundal?
        Nanti tak pasal2..dgn nek gila itu, kau kena bedal
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. Hoi Kera Kongkang,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Mmg kau itu bodoh, otak penuh kotoran dan daki
          Kau pantun tak ikut pos, tak takut kah kena maki?
          Hoi..mak nenek tu betina tua, dia bukannya lelaki
          Apa kau nak suruh nenek jadi lesbian pelaga puki
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          KAH KAH KAH

        2. ASYIK KOPIPES, SAMA ADA OTAK DAH LETIH KENA BALUN BERTALU TALU ATAU DAH JADI PEMALAS AKBAT BOSAN DIBALUN.

    2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      WAK GONTOL KENA TERIMA kami jadi menantu bersama

      1. NAK TIRU LAGI LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA perasan nak jadi menantu bersama. Orang tu anak dia perempuan.
        Tak kan dia nak bagi anak dia jadi lesbian, pelaga puki dgn TN Monyet?

        KAH KAH KAH.

  46. JARANG SEKALI TABIAT ANAK MENGIKUT TABIAT AYAH NYA.

    TAPI ANAK WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA MUNGKIN MENGIKUT TABIAT BAPAK NYA.

    SEBAB DI INDOCTRINATED DEK BAPAK TIAP HARI. JENIS PEROSAK AMAT SANGAT WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NIH.

    1. Aikk.. apa hal ni?

      Dah lah komen tak ikut kandungan tajuk pos, Binatang Anak Haram TN Monyet 10:24 am ini menyerang dan mencaci cerca Kejora pulak.

      Wal hal Kejora tak ada bersuara sepatah kata pun di posting ini sebelum jam 10:24 am.

      Jelas sekali Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Gila Babi Muka Kulit Babi Otak Taik Babi ini membawa dendam peribadi masuk ke sini.

      KAH KAH KAH.

      1. Si Kera Kongkang tampil berpantun peribadi, merapu, mengarut, tidak ikut tajuk pos di jam 9:57 am, 10:13 am, 10:23 am tu, tidak pula diterjah dgn maki hamun oleh Binatang Anak Haram TN Monyet.

        Sebaliknya Kejora yg tak masuk & tak bersuara apa2 pun, dimaki cerca oleh Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh.

        Apakah implikasinya rakan2 blog?

        Tidak lain tidak bukan, Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok dah GILA BABI dan AL- MUNAFIQUN WA-LAKNATULLAH…

        KAH KAH KAH.

        1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

          😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
          Tak tau lah Nek ni, khayal syabu atau mabok todi
          Atau pun, dia demam panas, sebab malas mandi
          Jahat betina anak haram ni mengalahkan Yahudi
          Blog ini dibuat tempat melepas dendam peribadi
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Anak haram ini bawak ke sini dendam yang lepas
            Sbb kat posting2 terdahulu dia asyik saja tumpas
            Boleh dikata, setiap hari, kepala dia kena hempas
            Asyik je dia cabut lari, serupa kudung punya lipas
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            1. RAKAN2 BLOG SEKALIAN,

              Pasal Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok Muka Kulit Babi Otak Taik Babi tuh, simple jer:

              1) dendam peribadi
              2) cemburu dengki
              3) bebal dungu
              4) munafiq
              5) ego & tinggi diri
              6) tak akui kesilapan / kelemahan diri
              7) kemaruk nak jadi pacak.
              8) pembawaan dari sekolah SJK

              KAH KAH KAH.

              1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

                NOKHTAH.

                1. BIAR PEMBACA SAJA YG MENILAI!

                  Hoi Binatang Anak Haram TN Monyet Betina Tua Kutok. Kau cakap apa pun dah tak guna lagi, sebab pembaca dah tahu dan masak dgn kejahatan, hati busuk & sifat iblis kau tu.

                  KAH KAH KAH.

                  1. Owh..lupa lak…

                    KEMUNAFIQAN kau tu..

                    KAH KAH KAH.

                    1. Owh..lupa lagi…

                      KEBONGOKAN kau tu..

                      KAH KAH KAH.

                    2. Ehh..ada lupa lagi…

                      KEKULIT BABIAN MUKA kau tu..

                      KAH KAH KAH.

                    3. Ehh..lupa juga…

                      KETAIK BABIAN OTAK kau tu..

                      KAH KAH KAH.

                    4. Ehh..lupa juga…

                      KEPUKIMAKAN kau tu..

                      KAH KAH KAH.

                    5. Laa..masih ada yg lupa …

                      KEHARAMJADAHAN kau tu..

                      KAH KAH KAH.

                    6. Eisyh.. yg paling penting terlupa

                      KEGILA BABIAN kau tu..

                      KAH KAH KAH.

      2. tak ada bersuara sepatah kata pun?

        KALAU DAH RUPA BABI, TABIAT BABI, MAKA BABI LAH DIA.

        1. Betul tu. Itulah BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BABI YG SEBENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

          KAH KAH KAH.

  47. UNTUK BERUMAHTANGGA, CEK INI BERSEDIA
    DGN TULUS IKHLAS ANAK ABAH CEK MINTAK
    BAGUSLAH ABAH KAWIN DGN MAKCIK NADIA
    NANTI KENDURI BOLEH LAH BUAT SERENTAK

    1. TIGA RANGKAP PANTUN CEK BUAT DGN BARIS2 YANG SAMA PANJANG, TAK KAN TAK LULUS LAGI ABAH?

      BOLEH LER ABAH… BOLEH YER?
      TERIMA CEK NI JADI MENANTU…

      ABAH NI…

      1. Hoi Kera Kongkang 11:36/11:37 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Kera kongkang ini msih tampil mengarut panjang
        Dia nak cari pasal, dgn ini cgu muda dari Tunjang
        Tak ikut pos, kalau nek nampak dia kena terajang
        Sib baik ler nek kalut ngan Bg Ali kat atas ranjang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. Errata:

          Kera Kongkang 10:23 am.

          1. Kera kongkang 10:23 am,

            😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
            Klau tiada hujah..usah benda mengarut dikarang!
            Ko merugikan ruang..dan juga mngganggu orang
            Jagalah ko, kalau nenek nampak, dia naik berang
            Nanti, tidak pasal2, dgn nenek itu ko kena serang
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            KAH KAH KAH.

        2. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

          NOKHTAH.

          1. NAK TIRU LAGI LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

            BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BABI YG SEBENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

            NOKHTAH..

            KAH KAH KAH.

  48. CEK INI ADA KEBOLEHAN BERPANTUN SAJAK
    TERPIKAT PULAK ANAK DARA DARI TUNJANG
    INGIN LE IKUT, BAPAK MERTUA PUNYA JEJAK
    PANTUN, DGN BARIS SEMUA SAMA PANJANG

    1. BAKAL MENANTU INI, NAK IKUT JEJAK BAKAL MERTUA. TAK BANGGA KAH ABAH?

      TAK USAH FIKIR LAMA LAH ABAH!

      ABAH NI..

      1. Hoi Kera Kongkang 10:13/10:14 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        Kedegilan ko ni kera kongkang spt tk dpt dihapus
        Naper ko buat pantun mengarut, tk ikut tajuk pos?
        Apa ko ni bengap, atau sengaja nak cari mampos
        Ko tk takut ke nanti diserang nenek tua menopos?
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH.

        1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

          NOKHTAH..

          1. NAK TIRU SIKIT LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

            BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BABI YG SEBENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

            NOKHTAH..

            KAH KAH KAH.

  49. DI SINI, SORANG BERUMUR BIJAK CEK BERSUA
    ORANG NYA ‘ALIM BERILMU, IBARAT MALAIKAT
    SUDILAH KIRANYA DIA CEK NAK BUAT MERTUA
    SEBAB, ANAK DARA NYA ITU, CEK INI TERPIKAT

    1. ABAH.. CEK PUN BOLEH BUAT PANTUN PANJANG SEMUA BARIS SAMA MACAM ABAH.
      BAKAL MENANTU NI NAK IKUT JEJAK ABAH.
      SUDILAH TERIMA CEK, YER ABAH.

      HI HI HI

      1. Hoi Kera kongkang 9:57/9:58 am,

        😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Naper lah ngko ni bebal dan degil tahap binatang
        Asyik karutan merapu saja yg ngko suka bentang
        Tak kan tak tau, komen tak ikut pos, nek pantang?
        Siap lah ko besok, nenek itu tibai ngko terlentang
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhh
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        KAH KAH KAH

        1. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA BABI.

          NOKHTAH..

          1. NAK TIRU LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

            BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BABI YG SEBENAR BABI YG LAHIR KELUAR DARI LUBANG PUKI BABI.

            NOKHTAH..

            KAH KAH KAH.

    2. WAK GONTOL KEJORA KOJOLLA NOW REDUCED TO MERE COPY PASTING.

      DAH BANKRAP OTAK.

      1. PATHETIC.

        1. NAK TIRU LAGI LAH KARUTAN TADIKA BINATANG ANAK HARAM TN MONYET BETINA TUA KUTOK GILA BABI PUKIMAK SIAL LAHANAT MUNAFIQ MUKA KULIT BABI OTAK TAIK BABI TUH:

          BINATANG ANAK HARAM TN MONYET NOW IS MERELY SCARED TO COPY PASTING.

          DAH BANKRAP OTAK, TINGGAL TAIK BABI JER KAT OTAK DIA TUH.

          KAH KAH KAH.

Leave a Reply

Your email address will not be published.